Ik heb dat ding destijds in de aanbieding bij de Intratuin gekocht voor 24.50. Gewoon de foldertjes van plaatselijke dierenwinkels en tuincentra in de gaten houden.
Mijn katten gebruiken het ding allevier, iedere paar dagen 3 liter op ! En dan drinken ze ook nog uit het aquarium en de vissenkom. Dus óf stromend water, of water wat al een tijdje staat.
Waterbakjes heb ik maar heel even gebruikt, die vind ik (en m'n katten met mij) vies. Misschien omdat ik langharige katten heb, maar die bakjes liggen altijd binnen een uur vol haren etc en ze dronken er niet uit. Met de cat-it drinken ze meer (erg belangrijk, katten drinken vrijwel altijd te weinig, je moet water dus zo aantrekkelijk mogelijk maken), het water wordt gefilterd en blijft koeler.
De fontein bestaat uit twee grote stukken: de bol, dat is het waterreservoir, en de witte grondplaat. (op het plaatje hierboven is ook nog de bijpassende blauwe placemat te zien) Als je de bol op de juiste manier op de grondplaat zet loopt het water de grondplaat op, daar wordt omhooggepomt zodat het bovenin de bol eruit komt en over de bol loopt en op de terugweg gaat het door een filter. Als er te weinig water op de grondplaat staat loopt er weer een beetje uit de bol/reservoir. Één keer in de week haal ik het ding helemaal uit elkaar en was ik hem af, ik vind het echt briljant hoe dat apparaat in elkaar zit.
Flynn (3 maanden oud) en de cat-it: