abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 december 2005 @ 18:49:47 #1
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_33477650
Beide katten hebben de gewoonte wanneer ik vers water neerzet dat ze dit eruit gaan gooien met hun poten. Het begint met voorzichtig het pootje erin en dan lekker rond laten spetteren. Ze gaan nu zo ver dat de hele inhoud rond om de bakken ligt. Wat ze ook leuk vinden is om de brokjes in het waterbakje te gooien (even voorweken) en dan opeten. We hebben al een dienblad onder bakjes gelegd, maar dat weert ze niet.

Iemand bekend met dit probleem? Ik heb wel eens gelezen dat je een drinkbakje niet naast het voerbakje mag zetten, omdat dit in de natuur ook niet zo is (prooi is nooit in de buurt van water)

[ Bericht 0% gewijzigd door Bucko op 28-12-2005 19:06:09 ]
pi_33478444
quote:
Op woensdag 28 december 2005 18:49 schreef Bucko het volgende:
(prooi is nooit in de buurt van water)
Nou waarom vangen ze dan vissen ?
  woensdag 28 december 2005 @ 19:14:28 #3
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_33478504
quote:
Op woensdag 28 december 2005 19:12 schreef Bonzi_Buddy het volgende:

[..]

Nou waarom vangen ze dan vissen ?
Ik heb nog nooit een visje in het bakje zien zwemmen
pi_33482794
Xena drinkt ook nooit uit een bakje als het naast het voer staat.
Maar uit de plantengieter, en boven bij haar slaapplekje staat nog een bak water.

Ik heb ooit een kat gehad die hetzelfde deed als jouw kat. Lepelde het water uit de bak met zijn pootje en likte het van zijn pootje af... heel apart maar niet af te leren vrees ik
  donderdag 29 december 2005 @ 13:34:49 #5
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_33503054
quote:
Op woensdag 28 december 2005 21:06 schreef Bluezz het volgende:
Xena drinkt ook nooit uit een bakje als het naast het voer staat.
Maar uit de plantengieter, en boven bij haar slaapplekje staat nog een bak water.

Ik heb ooit een kat gehad die hetzelfde deed als jouw kat. Lepelde het water uit de bak met zijn pootje en likte het van zijn pootje af... heel apart maar niet af te leren vrees ik
dat ze hun poot erin steken vind ik niet erg, maar dat ze de hele inhoud eruit gooien en alles nat is dat vind ik minder.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 29 december 2005 @ 13:37:14 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_33503151
Zeil leggen Afleren zal moeilijk worden denk ik. Meestal als ze zoiets ontdekt hebben blijven ze het doen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_33503437
Zo'n probleempje hadden wij eerst ook.
Hadden drinkbakje naast t voerbakje. De brokjes gooide ze dan in het drinkbakje, en dan hengelde ze de brokjes eruit.
Gewoon opgelost door het te scheiden, maar ze heeft nu nog wel van dat soort acties.
Dus ze hengelt ook nog wel eens gewoon in het waterbakje..
Geprobeerd te waarschuwen maar ja het is een kat, het is nu wel minder maar nog niet helemaal over. Succes
Today is the tomorrow you were dreaming of yesterday!
pi_33503461
Onze kat durft dat ook wel doen.
Maar ze drinkt ook bijna nooit uit haar waterbakje. Liever uit plassen in de tuin...
  donderdag 29 december 2005 @ 13:48:03 #9
123984 Heidi-
Eigenlijk heet ik geen Heidi.
pi_33503552
quote:
Op donderdag 29 december 2005 13:45 schreef Paltos het volgende:
Onze kat durft dat ook wel doen.
Maar ze drinkt ook bijna nooit uit haar waterbakje. Liever uit plassen in de tuin...
Same here, mijn kat steekt zo haar kopje in mijn glas water, of waar ze maar water kan vinden, als ik dan haar een schaaltje met water voorschotel kijkt ze er niet eens naar om
When I'm sad I stop being sad and be awesome instead. True story
  donderdag 29 december 2005 @ 13:48:29 #10
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33503563
De baldadige etters, hoe durven ze!

Als het een te grote zooi wordt kun je ze eventueel een konijnendrinkfles geven, dat werkt goed.
Vampire Romance O+
  donderdag 29 december 2005 @ 13:50:58 #11
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_33503644
quote:
Op donderdag 29 december 2005 13:48 schreef MouseOver het volgende:

Als het een te grote zooi wordt kun je ze eventueel een konijnendrinkfles geven, dat werkt goed.
dat lijkt me idd leuk uitzien

misschien dat ik toch maar eens de bakjes uit elkaar moet gaan halen.

Om de katten iets afleren heb ik al opgegeven. Plantenspuiten etc werkt bij hun niet! Het is een kat denk ik dan maar....het feit dat ze altijd zo lief kijken maakt allles weer goed
  donderdag 29 december 2005 @ 13:55:28 #12
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_33503801
Water

Sommige katten houden ervan om aan het waterbakje te tikken, en het over de keukenvloer te laten leeglopen. Er zijn grote "niet-tikbare" (pyramide-vormige) bakjes te verkrijgen bij dierenspeciaalzaak. Als de kat het water eruit peddelt, kunt u het bakje in de gootsteen zetten. Katten moeten altijd vers water ter beschikking hebben (behalve voor een operatie of een lange autorit), dus om het waterbakje weg te halen als u niet thuis bent is geen geschikte oplossing. Als de kat binnen en buiten kan rondlopen, kunt u het bakje buiten zetten.

http://www.calvencadecats.nl/gedrag_I.html
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  donderdag 29 december 2005 @ 14:36:26 #13
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33505194
quote:
Op donderdag 29 december 2005 13:50 schreef Bucko het volgende:

[..]

dat lijkt me idd leuk uitzien
De pers van m'n zusje verdronk zichzelf met een gewoon bakje
Vampire Romance O+
  donderdag 29 december 2005 @ 14:41:11 #14
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_33505350
quote:
Op donderdag 29 december 2005 14:36 schreef MouseOver het volgende:

[..]

De pers van m'n zusje verdronk zichzelf met een gewoon bakje
pi_33511120
Ik kan het topic niet zo snel terug vinden, maar een tijd geleden was er hier het een en ander te doen over een soort kattenfontein. Dat is een kunststof bol waar het water overheen wordt gepompt. Misschien dat mede FOK!-kers je hiermee kunnen helpen?
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  donderdag 29 december 2005 @ 17:51:35 #16
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_33511686
Die van mij mogen ook graag met hun water klooien, ben bang dat dat niet af te leren valt.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_33512502
quote:
Op donderdag 29 december 2005 13:48 schreef MouseOver het volgende:

Dat is wel een idee, de mijne drinkt echt zelden uit haar bakje, wel uit de doucheputje (ze lepelt de dekseltje eruit en dan hopsakee) en uit de vuile vaatwas waar water is ingelopen uit de kraan of uit de druppelende kraan zelf drinken. Smerige gewoontes en ik probeer haar al heel lang op andere manieren water te geven.

maar een knijnefles, hmmm zal eens kijken...

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2005 18:19:26 ]
pi_33526637
quote:
Op donderdag 29 december 2005 17:31 schreef buitenbeentje het volgende:
Ik kan het topic niet zo snel terug vinden, maar een tijd geleden was er hier het een en ander te doen over een soort kattenfontein. Dat is een kunststof bol waar het water overheen wordt gepompt. Misschien dat mede FOK!-kers je hiermee kunnen helpen?
Katten fontein.

Het werkt ideaal!!

En ze zakken ook nog steeds in prijs....
Stress is when you wake up screaming
and realize you haven't fallen asleep yet.
pi_33533530
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 01:27 schreef Kaatje_1406 het volgende:

[..]

Katten fontein.

Het werkt ideaal!!

En ze zakken ook nog steeds in prijs....
Die bedoel ik, bedankt.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  vrijdag 30 december 2005 @ 13:29:54 #20
63411 Roeji
Oost West Thuis is t ook niks
pi_33537721
Same problem here.

Ik krijg het ze niet afgeleerd. Bakje 1 staat in de gootsteen, bakje 2 op het aanrecht. Bakjes 3 en 4 staat op een zeil en dienblad op de grond. Naar de laatste 2 kijken ze sinds ze op een andere plaats staan niet meer om. Oftewel geen gespetter meer, maar ze drinken er ook niet uit. Bakje 1 word zodra het met vers water gevuld is en ik me omdraai, vakkundig omgekieperd. Bakje 2 word lieflijk over de hele aanrecht uitgesmeerd.

Oftewel, continu dweilen en natte kattenpoten opvegen. Ik krijg er een punthoofd van. De katten fontein, die bol, heb ik uitgeprobeerd. Maar van ellende na een week weer teruggebracht naar de winkel. De heren weigerden om nog te drinken en zodra iemand een glas drinken had (of t nu cola, water of appelsap was) dan staken ze hun kop daarin en lebberden het zo goed als leeg.

Ik ben nu op zoek naar een andere kattenfontein. De cat-fountain. Het water loopt bij die uit een soort gootje. Alsof het een kraan is die loopt. Alleen op dit moment is ie in geen enkele dierenwinkel te vinden. Als iemand hem tegen komt dan hoor ik dat graag!!!
Ik ben zo blij, zo blij
Dat mn neus van voren zit en niet van opzij.
M.C.S.E = Minesweeper Consultant & Solitaire Expert
pi_33537895
Misschien vinden ze de vloer zo smerig dat ze je alvast een handje wil helpen met dweilen?
Mijn katten drinken niet uit hun bakjes, ondanks 's ochtends en 's avonds vers water. Ze drinken wel uit colaglazen (met cola er in...) , de afwasteil, de dweil-emmer, en de vijver bij de buren. Muis likt aan de schuifpui als het geregend heeft. Ondankbare beesten, ik koop nog eens een drinkbakje...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 30 december 2005 @ 13:48:44 #22
63411 Roeji
pi_33538450
hahaha. Tja ze zijn wel gek van huishoudelijke karweitjes. Als ik met de zwabber rondga zit er eentje op en de andere hangt eraan. tijdens het dweilen moet ik ze opsluiten want ze hengelen vrolijk in de emmer of gaan slidings maken over de natte vloer.

Ze drinken het liefste uit de badkuip of aan de kraan. en dan nemen ze meteen een bad.
Ik heb nog eens gezocht naar die Cat-Fountain. Ze hebben m bij die dierenshop uit het topic over de cat-it bol. Iemand ervaring verder met die shop? Ik zou m dan via internet willen bestellen (is te ver rijden voor mij). Maar ik weet natuurlijk niet of die 2 dwazen m gaan gebruiken. Dus ik zou graag willen weten of die dierenshop moeilijk is met het terugnemen van dit soort artikelen.
Ik ben zo blij, zo blij
pi_33538642
Bij ons hetzelfde verhaal.. ik heb het drinkbakje nu in een afwasteil zitten, die hebben ze nog niet omgekregen
Trotse mamma :)
  Moderator / Miss SHO vrijdag 30 december 2005 @ 13:53:50 #24
22592 crew  Ole
pi_33538647
Ik wil ook zo'n fontein!!!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 30 december 2005 @ 14:03:19 #25
63411 Roeji
pi_33539008
@faithz: das eigenlijk best wel een goeie. Ik denk dat ik dat eens ga proberen. Alhoewel dat maar 1 deel van het probleem oplost. Het natte poten uitkloppen en aan de vloer afvegen zal wel blijven bestaan.
Ik ben zo blij, zo blij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')