De enige die ik massaspektakel op heb zien zoeken is robbert zelfquote:Op woensdag 28 december 2005 21:00 schreef pikki het volgende:
[..]
Als ik je zo lees , moet ik daaruit concluderen dat ook jij tot een van de zovelen behoort die uit zijn op massaspektakel, en zo'n medium willen uitmelken.
Hopelijk kiest Robbert de goede weg zoals ik schreef , en zal hij meer gaan inzien dat het ook anders kan oa. via zijn praktijk , dan toe te geven aan massapektakel, en aan de wensen van een publiek dat slechts daar op uit is , en denken dat spiritualiteit uitsluitend bestaat uit het opvoeren van in hunner ogen een paar kunstjes.
Niemand hoeft niemand te overtuigen , doch overtuig uzelf, of geef aan zij die erom vragen , en dan bedoel ik de "ware kennis" , die voor iedereen toegankelijk is.
In elke mens ligt de potentie om tot inzicht te komen verscholen, als je er maar wat aan doet. Doch de huidige comsumptiemaatschappij is zo ingesteld dat daar geen tijd meer voor geboden wordt ,en de mensen als het ware tot holle dozen herleid worden, die liever met gsm'tjes spelen de hele dag door...en zich op die manier belangrijk voelen.
Wat jou vragen betreft , ik voel mij goed zoals ik het ervaar en doe het op mijn manier , want de weg naar het" pad van verlichting..." om het zo te benoemen is in iedereen aanwezig , doch geschied bij elkeen anders. Ik heb ook reeds enkele mooie ervaringen achter de rug ( heb oa. ook een ufo gezien van nabij om er eentje op te noemen .. ) doch voel niet de behoefte om het aan iedereen zijn neus te hangen . Er zijn meerdere mensen die de geestverschijningen zien van Robbert , en die de overledenen naar het licht overhelpen ...etc, en er is genoeg literatuur en goede boeken te vinden daarover in de handel.
quote:Op woensdag 28 december 2005 22:55 schreef Sh0g het volgende:
Hahaha awesome, dude.Deze van DJMarcel.nl uit deel 4 is ook wel humor. Wel photoshop.
[afbeelding]
In deel 4 staan overigens meer zelfgemaakte spookfoto's, waaronder een paar pogingen van mezelf en enkele mooie van Stenny. Deze zijn geen photoshop, maar ook gemaakt met papiertjes.
Ik versta iets anders (en ik heb enige jaren deze stem bij grote regelmaat moeten aanhoren):quote:Op woensdag 28 december 2005 18:54 schreef Stenny het volgende:
Ja, het was al op RTL Boulevard, eerste headline:
[afbeelding]
Jan Willem Nienhuys nam het woord voor Rob Nanninga Vreemd genoeg kan ik echt nergens een foto van Nanninga vinden (en ja, ik heb flink ge google d) en ook nu komt hij niet in beeld - Mystery Man?.
Deze Nienhuys ken ik al van dezelfde RVU uitzending (waar ik net in verband met medium André Groote verwees), hij had het toen over kansberekening, en zei met een lijzige stem: "Je hebt 1en je hebt 0." Juist, dan weet je het al: je hebt zwart én wit.Uw, en grijs dan?
![]()
Nee, dat was volgens mij niet wat hij bedoelde. Het gaat o.a. uit mijn hoofd over de mogelijkheid dat het heelal oneindig is - nee ik zou het opnieuw moeten afluisteren, geen tijd voor nou. Waaruit blijkt dat voor de mathematische geest (die Nienhuys is en graag wil zijn), de kans daarop 1 óf 0 is.quote:Op woensdag 28 december 2005 23:15 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Ik versta iets anders (en ik heb enige jaren deze stem bij grote regelmaat moeten aanhoren):
Nienhuis beweert dat (bij kansrekening) een kans een getal tussen nul en één is. Dus er is volop ruimte voor "jouw" grijs.
Wel handigquote:Op woensdag 28 december 2005 22:56 schreef Stenny het volgende:
[..]
Een buitenaardse voor bij de afwas... Heel schoon zeg
Die is lief.quote:Op woensdag 28 december 2005 23:30 schreef Tulio het volgende:
Met een eenvoudig tekenprogramma
[afbeelding]
Hier nog een mooie foto van een buitenaards wezen.![]()
Dit is mijn mening: Hij is 'para'normaal heel gevoelig, maar de 'bewijzen' waar hij mee komt, zijn té aanstootgevend. Ik ben bang dat hij te kneedbaar is voor wat een paar anderen hem influisteren(Google achtige info) Ik heb moeite met hem en ik wacht op een weerwoord van hem. Laat hem desnoods slaan en vloeken, maar laat hij zich eerlijk uiten, en laat hij zich vrijmaken van zijn familie. Ik heb ook moeite met mijn eigen mening, ik begrijp best dat mensen vinden dat ik 'mijn soort' moet steunen, maar ik sta werkelijk tussen zwart en wit in deze.quote:Op woensdag 28 december 2005 23:36 schreef Ericr het volgende:
Stenny was is op dit moment jouw mening over Robbert van der Broeke?
Maar we gaan geen mud gooien he!quote:Op woensdag 28 december 2005 23:40 schreef Ericr het volgende:
[quote]Een Asaro Mud Man!!! Holy fuck!!
Ik vind, serieus, dat het goed is wat Robbert allemaal los maakt. Zo zie je maar dat 'kwaad' en 'goed' soms maar stempeltjes zijn waarachter een wijze kracht schuilgaat.quote:Robbert brengt wel de creativiteit in Fokkers boven.
Flapdrollenpraat .quote:Op woensdag 28 december 2005 23:04 schreef dataghost het volgende:
[..]
De enige die ik massaspektakel op heb zien zoeken is robbert zelf
verder is het met je wetenschapsdiploma kennelijk verrekte moeilijk eens normaal antwoord te geven op de vragen die je gesteld worden en waarvan we het antwoord niet al in het eerste aap-noot-mies-kinderboekje kunnen vinden. nee, je lult er lekker omheen en je houdt het vaag, net als alle 'echte' mediums, om het maar zoveel mogelijk kans te gunnen, zo van 'de letter X zit niet in zijn naam he?' en dan die mensen zien gaan van 'OOOOOOOOOH HOE WEET JIJ DAT NOU!!!'
ik zie je verder ook steeds 'genoeg literatuur en goede boeken', 'voorbeelden' en gelijkende dingen aanhalen maar als we ernaar vragen (of niet, zou je standaard al moeten doen) kan je ons opeens geen 'voorbeelden' geven van bijvoorbeeld titels van goede boeken en genoeg literatuur. Ook omdat je nog geen enkel zinnig argument hebt aangedragen en 'ons' maar uit blijft maken voor ongelovigen krijg ik, met vast een aantal mensen hier, ondertussen een grondige pesthekel aan je reacties die meestal weinig constructiefs bijdragen aan het topic
wat betreft die foto's.. ze zijn ongeveer hetzelfde als die meneer robbert aandraagt maar omdat wij ze makkelijk kunnen maken met een stukje papier zijn het opeens 'reuzeslechte opnamen' of fotobewerkingen? misschien moet je je eens na laten kijken bij een psych met een ECHT wetenschapsdiploma, niet eentje die allemaal ufos en lichtbollen ziet, die zou juist met je mee moeten gaan in een gezamelijke sessie
[..]![]()
ik verslik me in mn toetjemooie
van jou inderdaad niet, hoe vaak moet ik je pijpen tot je eindelijk fatsoenlijk antwoord geeft op de vragen die je gesteld zijn? (en heel misschien ook nog iets beargumenteerd uitkraamt)quote:Op woensdag 28 december 2005 23:51 schreef pikki het volgende:
[..]
Flapdrollenpraat .
Jou zou alles op een zilveren schoteltje voorgeschoteld dienen te worden .
Je krijgt niets voor niks in het leven . PS: de foto's worden steeds slechter , net zoals jullie uitspraken ....![]()
quote:Op woensdag 28 december 2005 23:51 schreef awesomedude het volgende:
geweldig ,die aliens hier slaan er van achterover,
[afbeelding]
Nu ben je nog vulgair aan 't worden ook ....quote:Op woensdag 28 december 2005 23:55 schreef dataghost het volgende:
[..]
van jou inderdaad niet, hoe vaak moet ik je pijpen tot je eindelijk fatsoenlijk antwoord geeft op de vragen die je gesteld zijn? (en heel misschien ook nog iets beargumenteerd uitkraamt)
ik dacht dat het je wellicht veel waard zou zijn, als 'voorbeeld'. aan je posts te zien geloof je vast ook niet in sex voor het huwelijk dus helaas dude, al zou ik ooit zo bezopen zijn dat ik het zou doen is je kans nu verkekenquote:Op woensdag 28 december 2005 23:56 schreef pikki het volgende:
[..]
Nu ben je nog vulgair aan 't worden ook ....![]()
![]()
Inderdaad, dat spelletje van die genverbrander , is door de aliens uitgedacht ..... om de sceptici een loer te draaien . ... zal weldra blijken ...quote:Op woensdag 28 december 2005 23:56 schreef Stenny het volgende:
[..]
De aliens lachen in hun vuistje, misschien wilden ze wel dat dit zou gebeuren.
Dat weet je niet.quote:Op donderdag 29 december 2005 00:03 schreef pikki het volgende:
[..]
Irene Moors ligt er blijkbaar niet van wakker ....
Iemand heeft dit gelezen en mij verteld.....quote:
Samengvat : jij bent een twijfelaarster, en wacht af....omdat je in niets geloven wil ...quote:Op woensdag 28 december 2005 23:43 schreef Stenny het volgende:
[..]
Dit is mijn mening: Hij is 'para'normaal heel gevoelig, maar de 'bewijzen' waar hij mee komt, zijn té aanstootgevend. Ik ben bang dat hij te kneedbaar is voor wat een paar anderen hem influisteren(Google achtige info) Ik heb moeite met hem en ik wacht op een weerwoord van hem. Laat hem desnoods slaan en vloeken, maar laat hij zich eerlijk uiten, en laat hij zich vrijmaken van zijn familie. Ik heb ook moeite met mijn eigen mening, ik begrijp best dat mensen vinden dat ik 'mijn soort' moet steunen, maar ik sta werkelijk tussen zwart en wit in deze.
van wie ben jij nu weer de troll-kloon?quote:Op donderdag 29 december 2005 00:17 schreef pikki het volgende:
[..]
Samengvat : jij bent een twijfelaarster, en wacht af....omdat je in niets geloven wil ...![]()
Robbert is te edel en te nobel om zich aan zulke praktijken te wagen ....quote:Op donderdag 29 december 2005 00:24 schreef awesomedude het volgende:
Irene weet er niets vanaf, hij heeft alles met zn maatje geregeld, hij maakt gebruik van een ontvangertje in zn oor, die de GSM van zn maat ontvangt en zodoende instrukties ontvangt als die op internet zoekt via google.
Let maar op, hij wordt binnekort ontmaskerd!!!quote:Op donderdag 29 december 2005 00:32 schreef pikki het volgende:
[..]
Robbert is te edel en te nobel om zich aan zulke praktijken te wagen ....
Ja... buig voor de grote Führer...quote:Op donderdag 29 december 2005 00:32 schreef pikki het volgende:
[..]
Robbert is te edel en te nobel om zich aan zulke praktijken te wagen ....
Dat is nog altijd zijn eigen verantwoordelijkheid, hij kan zich terugtrekken uit de mediashow wanneer hij maar wil.quote:Op donderdag 29 december 2005 00:51 schreef Alf het volgende:
Het gevoel wat ik juist bij die gast krijg is ong. hetzelfde als in het boek Kruistocht in Spijkerbroek. Er zullen ongetwijfeld een hoop mensen hier dit boek hebben gelezen, maar wat ik specifiek bedoel is dat (even uit het boek) de geestelijk leider die de hele kinderkruistocht op sleeptouw neemt want hij heeft God gehoord en zal het kinderleger naar het heilige land nemen. Uiteindelijk blijkt dat de twee priesters die meelopen een brandend kruis op hebben gehouden op de berg en die Matthias ofzo to hebben gesproken over het heilige land.
Zoiets denk ik ook over die Robbert, niet dat hij ingefluisterd is door z'n pa, maar eerder dat hij ooit iets onverklaarbaars heeft gezien en dat mensen hem nu zo voor de gek houden om hem uit te buiten, dat hij zelf echt gelooft dat hij een medium is, maar dat juist degenen die er big bucks aan verdienen nu wel zorgen dat hij dingen 'ziet'. Een lichttechnicus een paar meier toeschuiven om een paar lichten te laten knipperen oid... en Robbert maar denken dat het de geesten zijn...
Dat is geen opvallende constatering, wat pas echt opvallend is, is dat zelfs als die spelfout niet gemaakt was, het nog steeds waterdicht vaststond dat exact dezelfde informatie OP Z'N MINST ook op internet staat en er geen geest voor nodig was. Het is extreem stom wat hij hier heeft gedaan met die spelfout waardoor het zo opvallend wordt.quote:Op woensdag 28 december 2005 21:33 schreef Urquhart het volgende:
Dat hij een spelfout overneemt is geen bewijs, maar een opvallende constatering. Er is dus nog niet sprake van een waterdichte ontmaskering, al begint zijn geloof drastisch uiteen te vallen.
Ik ben het zeer zeker met je eens. Ik ben niet een non-believer. Ik dnek zeker wel dat er iets meer is tussen hemel en aarde en dat wij dat uitleggen als zijnde 'geesten'. Niets mis mee. En ja, ik geloof ook zeker wel dat er mensen zijn die op de een of andere manier met die entiteiten kunnen communiceren. Ik bedoel, een Wim Hof kan onder het Poolijs doorzwemmen, er zijn zat mensen die zonder bloed een aantal naalden door hun lijf prikken etc. dus zullen er ookw el mensen zijn die met hun lijf kunnen communiceren met die dingen die wij in het algemeen geesten noemen.quote:
Joh... denk je eens in waarom er belspelletjes bestaan... je kan je niet indenken dat er nog van die imbecielen bestaan die bellen naar de opgave A.dre Haz.s en "Word jij mijn eerste beller? Er heeft nog niemand gebeld, terwijl deze amsterdamse zanger die vorig jaar overleden is zo bekend is", maar toch wordt er tonnen mee verdiend. Dus laat staan een programma waar een hele hoop mensen naar kijken. Dan wordt toch even zo'n familie afgekocht voor een tonnetje of 3? En de geluidsman en lichttechnicus kunnen ook een leuke kerstbonus tegemoet zien. Irene zelf boert toch al goed omdat haar bedrijf in de hele productie zit.. en ach.. het publiek... die krijgt de hele scam niet eens te zien.quote:Op donderdag 29 december 2005 01:07 schreef kleinetrom het volgende:
ok, ik heb nu eindelijk echt alles gelezen, maar toch blijf ik nog met een vraag zitten:
stel, dat alles gelogen is, voor geld, zullen we maar zeggen, hoe krijgt hij dan iedereen in zijn omgeving zover mee te doen aan dat gelieg???
zn buurvrouw, ouders zussen allemaal!!!
irene moors, de cameramensen, iedereen.
waarom zouden die dat dan doen?
hij zal niet zoveel geld krijgen dat hij hun allemaal kan betalen, toch?
Hij doet het toch vrijwillig? Daarmee bedoel ik, voor veel geld? Het is een beetje raar dat je een poster op een forum van uitmelken beschuldigt, terwijl het medium ZELF ervoor gekozen heeft op tv ermee te komen en er grof geld voor te vangen?quote:Op woensdag 28 december 2005 21:00 schreef pikki het volgende:
Als ik je zo lees , moet ik daaruit concluderen dat ook jij tot een van de zovelen behoort die uit zijn op massaspektakel, en zo'n medium willen uitmelken.
Die prakijk rekent toch ook een consult? Dat is toch ook geld verdienen? Hij heeft alleen de kans gezien het grootser aan te pakken.quote:Hopelijk kiest Robbert de goede weg zoals ik schreef , en zal hij meer gaan inzien dat het ook anders kan oa. via zijn praktijk , dan toe te geven aan massapektakel, en aan de wensen van een publiek dat slechts daar op uit is , en denken dat spiritualiteit uitsluitend bestaat uit het opvoeren van in hunner ogen een paar kunstjes.
Allemaal waar, maar geen argument dat Robbert de boel niet kan belazeren.quote:In elke mens ligt de potentie om tot inzicht te komen verscholen, als je er maar wat aan doet. Doch de huidige comsumptiemaatschappij is zo ingesteld dat daar geen tijd meer voor geboden wordt ,en de mensen als het ware tot holle dozen herleid worden, die liever met gsm'tjes spelen de hele dag door...en zich op die manier belangrijk voelen.
Dat anderen misschien geestverschijningen zien en dat het misschien allemaal echt bestaat, wil toch niet zeggen dat IEDEREEN die het beweert te vertrouwen is en dat het onmogelijk is dat er oplichters tussen zitten die op geld uit zijn, of gewoon in war zijn? Waarom zou je die Robbert dan bij voorbaat vertrouwen? Dit genverbrander geval is misschien geen 100% bewijs van bedrog te noemen, maar nog steeds 100x sterker bewijs van bedrog dan alle andere shows van hem dat het echt is?quote:Er zijn meerdere mensen die de geestverschijningen zien van Robbert , en die de overledenen naar het licht overhelpen ...etc, en er is genoeg literatuur en goede boeken te vinden daarover in de handel.
En je hebt alles gelezen, dus geef ons eens wat relevante quotes en/of links?quote:Op donderdag 29 december 2005 01:07 schreef kleinetrom het volgende:
ok, ik heb nu eindelijk echt alles gelezen, maar toch blijf ik nog met een vraag zitten:
stel, dat alles gelogen is, voor geld, zullen we maar zeggen, hoe krijgt hij dan iedereen in zijn omgeving zover mee te doen aan dat gelieg???
Heel verstandig wat je allemaal zegt, en ook precies wat ik bedoel. Iedereen is vrij te geloven wat hij wil en dient gerespecteerd te worden. Het paranormale kan ook gewoon bestaan en staat gewoon los van dit individuele geval. Dit inzicht hoort te gelden voor zowel believers als non-believers. Alleen als beide kritisch alle gevallen bekijken en verstandig zelf mee blijven denken komen we dichter bij de waarheid.quote:Op donderdag 29 december 2005 01:11 schreef Alf het volgende:
Ik ben het zeer zeker met je eens. Ik ben niet een non-believer. Ik dnek zeker wel dat er iets meer is tussen hemel en aarde en dat wij dat uitleggen als zijnde 'geesten'. Niets mis mee. En ja, ik geloof ook zeker wel dat er mensen zijn die op de een of andere manier met die entiteiten kunnen communiceren. Ik bedoel, een Wim Hof kan onder het Poolijs doorzwemmen, er zijn zat mensen die zonder bloed een aantal naalden door hun lijf prikken etc. dus zullen er ookw el mensen zijn die met hun lijf kunnen communiceren met die dingen die wij in het algemeen geesten noemen.
Maar dit specifieke geval roept zoveel rare dingen bij mensen op, dit KAN bijna niet waar zijn. Daarom krijg ik ook het gevoel bij die jongen wat ik een aantal posts hierboven heb beschreven. Hij wordt misbruikt door de big bucks jongens so to say.. en hij kan er niks aan doen ook nog.
Simpel, de helft zal hem best geloven omdat ze dat simpelweg willen, de andere helft heeft er financieel belang bij en interesseert het geen bal of het waar is of niet.quote:Op donderdag 29 december 2005 01:07 schreef kleinetrom het volgende:
en daar kan ik dus ook met mn pet niet bij, dat iedereen zich zo laat gebruiken voor geld.quote:Op donderdag 29 december 2005 01:30 schreef mike_another het volgende:
[..]
Simpel, de helft zal hem best geloven omdat ze dat simpelweg willen, de andere helft heeft er financieel belang bij en interesseert het geen bal of het waar is of niet.
jah ik snap em, maar het zijn ook geen 'ontdekte' geesten / entiteiten / aliens. hij fotografeert wel met de intentie om zulke zaken vast te leggen.quote:Op donderdag 29 december 2005 01:34 schreef Alf het volgende:
Zelfs ik, en dan heb ik aardig schijt aan wat er op foto's komt, schiet niet een foto met zo'n achtergrond. Laat ik het zo zeggen.. als ik zo'n wand heb.. maak ik daar geen foto van voor de lol.. en damn... er staat iets zeer herkenbaars op. Fuck it... als ik ergens in me huis een foto van maak is het zeker niet de wand waar de foto van mezelf hangt als 3-jarig broekie.. catch my drift?
Wij zijn het absoluut eens, op het punt na dan van dat ik dnek dat Robbert gemanipuleerd wordt en dat jij denkt van nietquote:Op donderdag 29 december 2005 02:36 schreef Clourhide het volgende:
Precies!
Dit gaat helemaal niet om rechters of whatever, alleen om iemand genaamd Robert die zeer goed weet hoe hij mensen moet manipuleren, zowel emotioneel als rationeel (psychologie van de waarneming etc.).
En die daar ook nog eens mooi geld mee verdient...
Waarom? Geld, of mensen die in de war zijn. Zodra bij buitengewone beweringen de 100% oprechtheidseis wordt bijgesteld, omdat hij "misschien maar 1 keer de boel heeft opgelicht, maar de andere keren kunnen toch nog waar zijn". Dan moet je even rustig gaan zitten en beseffen waar je mee bezig bent, dan WIL je dat het waar is en had je even elke zin voor realiteit en waarheid laten varen.quote:Op donderdag 29 december 2005 01:29 schreef kleinetrom het volgende:
alle topics over robbert bedoel ik.
en ik ben er nog steeds niet uit of hij nu helemaal nep is of gewoon "een beetje" dat hij zeg maar alleen in zichzelf geloofd, maar die nare bijsmaak krijg ik niet weg over die omkoperij van zn omgeving.
heb ook het boek gelezen en sommige dingen gaan gewoon mn pet te boven, die vind ik zo vaag, de graancirkels die hij om zich heen ziet verschijnen enzo, of die foto's.
er zijn absoluut dingen die kunnen, daar heb ik geen twijfel over, maar ik ben er nog steeds niet uit dus.
als het nep is, waarom?
Beter had ik het niet kunnen zeggen. Er moet per geval bekeken worden of het zo is of niet. Tuurlijk hoeven we niet altijd het vuur aan zijn schenen te leggen, maar wanneer het warheidspercentage nog niet op 9/10 ligt, dan meot het per geval bekeken worden. En niet dat we allemaal denken hallelujah, hier is het nieuwe orakelquote:Op donderdag 29 december 2005 02:44 schreef mike_another het volgende:
[..]
Waarom? Geld, of mensen die in de war zijn. Zodra bij buitengewone beweringen de 100% oprechtheidseis wordt bijgesteld, omdat hij "misschien maar 1 keer de boel heeft opgelicht, maar de andere keren kunnen toch nog waar zijn". Dan moet je even rustig gaan zitten en beseffen waar je mee bezig bent, dan WIL je dat het waar is en had je even elke zin voor realiteit en waarheid laten varen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |