De trein naar Tilburgquote:Op woensdag 28 december 2005 15:22 schreef Dirktator het volgende:
Het enige goeie aan Amsterdam is de trein naar Eindhovuh.![]()
Ik hoor hier in Brabant toch wel al die Amsterdammers ''Mazzel'' ''Ken je dat doen?'' zeggenquote:Op woensdag 28 december 2005 15:23 schreef thefunny het volgende:
Ik roep in Frankrijk toch ook geen 'de mazzel' in de croissanterie? Aanpassen, kerel, aanpassen.
Ik woon er niet. En met inburgeren moet ik dus ook al mijn gewoontes verliezen? Wat een onzin zegquote:Op woensdag 28 december 2005 15:24 schreef Doc het volgende:
Inburgeren of wegwezen zou ik zeggen. Je HOEFT er niet te wonen.
Wat grappigquote:Op woensdag 28 december 2005 15:25 schreef nozem het volgende:
Een leuk relaas van een wereldvreemde boerenpummel die voor de eerste keer in onze hoofdstad komt.
Tiirlijk kijkt iedereen je raar aan als je Houdoe roept....quote:Op woensdag 28 december 2005 15:18 schreef De_Ananas het volgende:
Ik ging gisteren naar een café in Amsterdam en riep bij weggaan ''Houdoe'' en iedereen keek me raar aan.![]()
Ook werd er 2x aan de noodrem getrokken in de trein en misten we de aansluiting in Den Bosch.![]()
Ook moest ik FRIET gaan halen bij een Pakinees die de FRIET te hard liet worden en te weinig FRIET in de zak deed.![]()
En daar moet ik dan studeren.![]()
Wat is een waterfiets?quote:Op woensdag 28 december 2005 15:26 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Tiirlijk kijkt iedereen je raar aan als je Houdoe roept....
Als je weggaat in een Amsterdamse kroeg/cafe zeg je : " De massel of tot laters...." wen er vast aan... en friet kennen we hier niet....het is patat...ook een waterfiets is iets onbekends in de snackbarren hier..en pindasaus is gewoon satesaus....
Nog meer Amsterdamse les nodig????
Houdoe roepen is geen gewoonte maar een afwijking.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:25 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ik woon er niet. En met inburgeren moet ik dus ook al mijn gewoontes verliezen? Wat een onzin zeg![]()
Sorryquote:Op woensdag 28 december 2005 15:29 schreef minkuukel het volgende:
[..]
Houdoe roepen is geen gewoonte maar een afwijking.![]()
Ik ken wat Bosschenaren en die bestellen altijd een waterfiets....bak met 2 frikandellen en patat eroverheen met saus....quote:Op woensdag 28 december 2005 15:29 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Wat is een waterfiets?
Ik zeg ook altijd satésaus, pindasaus suckt![]()
mmmm....ik hoor hier vaker satesaus dan pinda(saus).....quote:Op woensdag 28 december 2005 15:38 schreef Rio het volgende:
Patatje pinda (géén satésaus!), mazzel, klerelijer, kankerhoer, grote mond, klein hartje. Dat is alles wat je hoeft te weten denk ik.
Meerendeel wat er rondloopt is dan ook boer (toerist) of buitenlands.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:40 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
mmmm....ik hoor hier vaker satesaus dan pinda(saus).....
Er is nog wel meer denk ik hoor:quote:Op woensdag 28 december 2005 15:38 schreef Rio het volgende:
Patatje pinda (géén satésaus!), mazzel, klerelijer, kankerhoer, grote mond, klein hartje. Dat is alles wat je hoeft te weten denk ik.
Nee, je gaat er wonen zeg je. Als je niet je gewoontes kwijt wil raken moet je niet raar opkijken als mensen je raar aankijken als je je "Houdoe" gaat roepen.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:25 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ik woon er niet. En met inburgeren moet ik dus ook al mijn gewoontes verliezen? Wat een onzin zeg![]()
quote:Op woensdag 28 december 2005 15:38 schreef Rio het volgende:
Patatje pinda (géén satésaus!), mazzel, klerelijer, kankerhoer, grote mond muil - klein hartje. Dat is alles wat je hoeft te weten denk ik.
Nog nooit van gehoord. Moet je dan die frikandellen eruit vissen ofzoquote:Op woensdag 28 december 2005 15:39 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Ik ken wat Bosschenaren en die bestellen altijd een waterfiets....bak met 2 frikandellen en patat eroverheen met saus....
Serieus? Ik niet. Maar misschien onthoud ik selectief, ik vind gewoon: satésaus eet je bij saté.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:40 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
mmmm....ik hoor hier vaker satesaus dan pinda(saus).....
quote:Op woensdag 28 december 2005 15:46 schreef Rio het volgende:
[..]
Serieus? Ik niet. Maar misschien onthoud ik selectief, ik vind gewoon: satésaus eet je bij saté.
Echt he.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:49 schreef BennyNL het volgende:
Houdoe? dude...ben je levensmoe ofzo?![]()
Dat zegt iets over amsterdam? Zullen wel dronken boeren zijn geweest, die 1 keer per jaar in de trein zitten. En het is idd geen friet, maar Patat. En porties zijn idd kleiner in amsterdam. Reken er maar op dat je dubbele portie moet bestellen voor zelfde hoeveelheid.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:18 schreef De_Ananas het volgende:
Ik ging gisteren naar een café in Amsterdam en riep bij weggaan ''Houdoe'' en iedereen keek me raar aan.![]()
Ook werd er 2x aan de noodrem getrokken in de trein en misten we de aansluiting in Den Bosch.![]()
Ook moest ik FRIET gaan halen bij een Pakinees die de FRIET te hard liet worden en te weinig FRIET in de zak deed.![]()
En daar moet ik dan studeren.![]()
Woon er 2 minuten vandaanquote:
Zoals: het friet buiten?quote:Op woensdag 28 december 2005 16:00 schreef BoukeF het volgende:
friet,
het klinkt een beetje alsof het heel koud is, maar toch heel hard regent.
Zucht, en maar zeiken over westerlingen die naar het carnaval komenquote:Op woensdag 28 december 2005 16:03 schreef BrauN het volgende:
TS, trek je niks aan van die Mokumse proleten... Gewoon jezelf blijven. Lekker "HALLEE!" roepen als je binnenkomt of weg gaat. Geeft allemaal niks.
ja,quote:
Het geeft allemaal niets, maar je moet er niet over gaan klagen als Amsterdammers je dan meewarig aankijken.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:03 schreef BrauN het volgende:
TS, trek je niks aan van die Mokumse proleten... Gewoon jezelf blijven. Lekker "HALLEE!" roepen als je binnenkomt of weg gaat. Geeft allemaal niks.
Oh, daar zeik ik niet over hoor. Ik word juist blij als ik westerlingen tegenkom die eindelijk zien dat het in het zuiden over het algemeen tóch gezelliger is dan ze dachten.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zucht, en maar zeiken over westerlingen die naar het carnaval komen
En ze zijn direct goed geintegreerd. Ze gaan namelijk alleen maar carnaval vieren om te neuken en zich een delirium te zuipen, net als wij.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:10 schreef BrauN het volgende:
[..]
Oh, daar zeik ik niet over hoor. Ik word juist blij als ik westerlingen tegenkom die eindelijk zien dat het in het zuiden over het algemeen tóch gezelliger is dan ze dachten.
Doe mé un delleke méé zalfquote:Op woensdag 28 december 2005 16:13 schreef BrauN het volgende:
TS, wat zei jij eerst ook alweer steeds over die 'dellekes'?
Dat was iets grappigs... maar ik weet het niet meer.
Nééé iets anders.quote:
Doe mé un mexicano méé un friet saté?quote:Op woensdag 28 december 2005 16:24 schreef BrauN het volgende:
[..]
Nééé iets anders.
Ik weet het niet meer!
Ik - als Tilburger - kon er zelfs niks van maken, dat weet ik nog.
Flikker op gek.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:31 schreef De_Ananas het volgende:
Das wel mênnus genieten ja BrauN
Dat is voor de echte Brabanders![]()
Mênnus dellekes méé zalf![]()
Wat zal ik dat missen in A'dam![]()
![]()
![]()
Hilvarenbeekquote:Op woensdag 28 december 2005 16:34 schreef BrauN het volgende:
[..]
Flikker op gek.
Ik heb nog nooit iemand 'mennus' horen zeggen in jouw context, terwijl ik al mijn ganse leven in Brabant woon. Uit welk dorpje of stadje kom je dan?
Juist, maar de betekenis wordt er niet duidelijker opquote:Op woensdag 28 december 2005 16:39 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Hilvarenbeek![]()
We gebruiken het weleens,
mênnus tanken
mênnus feesten
mênnus dellekes freten
Mênnus is dus veel.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:40 schreef Guilin het volgende:
[..]
Juist, maar de betekenis wordt er niet duidelijker op
De NS van tegenwoordig héquote:Op woensdag 28 december 2005 16:44 schreef nozem het volgende:
Van Amsterdam naar Hilvarenbeek in slechts twee pagina's. Bijkans sneller dan het licht.
Jij overleeft Amsterdam sowieso niet. Weet je wat ze daar doen met Limbo's?quote:Op woensdag 28 december 2005 17:11 schreef Maikuuul het volgende:
Ik zeg altijd : hoije gek
Sure dude, ze zien ook echt aan je dat je van limburg komt. En wtf moet ik in amsterdam doen ?quote:Op woensdag 28 december 2005 17:12 schreef nozem het volgende:
[..]
Jij overleeft Amsterdam sowieso niet. Weet je wat ze daar doen met Limbo's?
Dat zien ze niet nee, maar zodra je je bek opentrekt lijkt het me wel duidelijk.quote:Op woensdag 28 december 2005 17:14 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Sure dude, ze zien ook echt aan je dat je van limburg komt. En wtf moet ik in amsterdam doen ?
Is er een wereld buitenom mijn beeldscherm dan ?quote:Op woensdag 28 december 2005 17:16 schreef nozem het volgende:
[..]
Dat zien ze niet nee, maar zodra je je bek opentrekt lijkt het me wel duidelijk.
Wat je in Amsterdam moet doen? Weet ik veel, onze hoofdstad aanschouwen misschien? Zie je eens wat van de wereld.
Er is zelfs een wereld buiten Mestreech.quote:Op woensdag 28 december 2005 17:17 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Is er een wereld buitenom mijn beeldscherm dan ?
Je zou het geen 2 uur overleven aan je topics te zien.quote:Op woensdag 28 december 2005 17:14 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Sure dude, ze zien ook echt aan je dat je van limburg komt. En wtf moet ik in amsterdam doen ?
Jezus, het is toch geen jungle daarzoquote:Op woensdag 28 december 2005 17:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je zou het geen 2 uur overleven aan je topics te zien.
Amsterdam, je word er zomaar neergeschotenquote:Op woensdag 28 december 2005 17:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je zou het geen 2 uur overleven aan je topics te zien.
Voor maaaaikuul welquote:Op woensdag 28 december 2005 18:06 schreef A.J. het volgende:
[..]
Jezus, het is toch geen jungle daarzo![]()
Gast, dat is dus echt geen Biks he. Vraag het anders maar na bij je opa.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:39 schreef De_Ananas het volgende:
Hilvarenbeek![]()
We gebruiken het weleens,
mênnus tanken
mênnus feesten
mênnus dellekes freten
Zalf is mênnus genieten op je dellekesquote:Op woensdag 28 december 2005 20:07 schreef Frank-NL het volgende:
Daar heb je die boer weer met z'n zalf hoor
Ik zei het 'm ook al.quote:Op woensdag 28 december 2005 20:00 schreef ijsklont het volgende:
[..]
Gast, dat is dus echt geen Biks he. Vraag het anders maar na bij je opa.
quote:Op woensdag 28 december 2005 21:16 schreef Rio het volgende:
En zo waren alle Limbo's weer verzameld in één topic...
Wat hij zegtquote:
Geweldige reactiequote:Op woensdag 28 december 2005 15:25 schreef nozem het volgende:
Een leuk relaas van een wereldvreemde boerenpummel die voor de eerste keer in onze hoofdstad komt.
Gebeurd dat nog steedsquote:Op woensdag 28 december 2005 21:40 schreef xFriendx het volgende:
Ik was laatst in Roermond (kom zelf uit omgeving Hoorn Noord-Holland) en was daar wel okay. Enige is dat taaltje. Kon het soms echt niet meer volgen. En het klinkt wel raar als jongens zo "lief" praten. Het klinkt hier wat rauwer. Waar ik me totaal niet aan stoor. Amsterdam is wel gaaf...bier drinken op het terras tot er een vage vent half naakt aan een touw gaat hangen met klassieke muziek aan, en dan wat "acrobatische" stunts laat zien.
Ja, hij zag er ook niet zo jong meer uit, en het ging niet echt snel allemaal. Maar ja, als je daar zit met je biertje en al wat op hebt is het wel prima. En de sfeer was top bij die terrasjes.quote:Op woensdag 28 december 2005 22:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Gebeurd dat nog steeds
Die vent trad ook al op toen ik 15 jaar terug ging stappen
Welk probleem?quote:Op woensdag 28 december 2005 23:16 schreef Jvvianen het volgende:
Vind ik dit wat erger ..........
Bizarre gewaarwording in Rotterdamse metro. [post van mezelf doel ik op dan]
Maar ik snap je probleem hoorstudeer er zelf ook
En waarom dat?quote:Op woensdag 28 december 2005 23:55 schreef Newb het volgende:
TS moest zich schamen.
Omdat, in je 'normale' leven die worden nooit gebruikt. En hoe je hier alles op dit forum vertelt is een of ander west-belgisch dialect.quote:
Leugens, en leer Nederlandse zinnen maken.quote:Op donderdag 29 december 2005 00:31 schreef Duder het volgende:
[..]
Omdat, in je 'normale' leven die worden nooit gebruikt. En hoe je hier alles op dit forum vertelt is een of ander west-belgisch dialect.
aap
Amsterdam... wij houden allemaal van Amsterdam...Amsterdam..Amsterdam... IK HOU VAN AMSTERDAMquote:Op donderdag 29 december 2005 00:34 schreef Roellio het volgende:
Amsterdam!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |