Die heupbottenheb ik ook wel.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:25 schreef Mleentje het volgende:
Nog even over die heupbotten. Bij mij zie je die heupbotten ook, maar ik ben gewon erg tenger gebouwd. Ben nog nooit in mijn leven zwaarder geweest dan dit. (1.72 m en 53-54 kg). Het past best bij mij. Maar die heupbotten die een beetje uitsteken tonen niet aan dat ik te mager ben hoor. Ik ken iemand met maat 44 die uitstekende heupbotten heeft. Zij is ietsje kleiner dan ik. Je hebt gewoon vrij bede, uitstekende heupbotten of niet en bij iets slankere dames zie je ze wat sneller ja, maar dat betekent niet meteen dat ze te dun zijn.
Voor mij persoonlijk wel. Ik vind het niet prettig. Smaken verschillen (gelukkig).quote:Op woensdag 28 december 2005 12:25 schreef Mleentje het volgende:
Nog even over die heupbotten. Bij mij zie je die heupbotten ook, maar ik ben gewon erg tenger gebouwd. Ben nog nooit in mijn leven zwaarder geweest dan dit. (1.72 m en 53-54 kg). Het past best bij mij. Maar die heupbotten die een beetje uitsteken tonen niet aan dat ik te mager ben hoor. Ik ken iemand met maat 44 die uitstekende heupbotten heeft. Zij is ietsje kleiner dan ik. Je hebt gewoon vrij bede, uitstekende heupbotten of niet en bij iets slankere dames zie je ze wat sneller ja, maar dat betekent niet meteen dat ze te dun zijn.
Ja, tuurlijk, of je dit mooi vindt of niet is geheel persoonlijk.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:38 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Voor mij persoonlijk wel. Ik vind het niet prettig. Smaken verschillen (gelukkig).
Sleutelbotjes heb ik ook wel. Jammer hoor, niets aan te doen.. Als ik dat weg wil hebben, moet ik wel heeeeel veel vet krijgen. Of zwanger worden idd om van die heupbotten af te komen. Maar lijkt me niet echt een slimme reden om zwanger te worden...quote:Op woensdag 28 december 2005 12:28 schreef Mirage het volgende:
[..]
Die heupbottenheb ik ook wel.
Net als mijn sleutelbotjes.
De enige keren dat mijn heupbotten "verdwenen" zijn is tijdens de laatste maanden van mijn zwangerschappen. ( zoals op dit moment)
Pakt rekenmachine...quote:Op woensdag 28 december 2005 12:34 schreef Demophon het volgende:
Het ideale figuur van vrouwen schijnt 0.72 WHR te zijn. Mannen vinden dit uitermate aantrekkelijk: een vrouw met een slanke middel en enigzins ronde heupen en billen. Hierbij maakt het gewicht niet zo uit: vrouwen van afrikaanse oorsprong kunnen wat zwaarder zijn en die van Aziatische afkomst veel lichter, echter de verhouding blijft hetzelfde.![]()
Foto???quote:Op woensdag 28 december 2005 12:56 schreef Toeps het volgende:
[..]
Pakt rekenmachine...
0,71153846153846153846153846153846 (74 / 104)
Woei!
Dit is slechts gedeeltelijk waar. Het is waar dat mannen op een taille-heupverhouding vallen die tussen een bepaalde grens valt. Dat het ideale vrouwenlichaam volgens mannen bijv. 0,72 is is uiteraard BS omdat niet elke man op hetzelfde figuur valt. Een gemiddelde zou het kunnen zijn. Verder is het ook helemaaaaal niet waar dat mensen met deze taille-heup ratio vruchtbaarder zijn dan vrouwen met een afwijkende ratio. Wat een onzin. In de pre-historie selecteerden mannen vrouwen op bredere heupen, omdat die beter zouden kunnen baren. Over de hart en vaatziekten heb je weer wel gelijk, wat dat betreft kan de t-h ratio (bijna) niet laag genoeg zijn.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:34 schreef Demophon het volgende:
Het gewicht van een vrouw is een slechte indicator of zij, qua figuur dan, knap gevonden zal worden door een man. Een betere indicator is de taille-heup verhouding (Waist-Hip ratio of WHR). Het blijkt dat bij vrouwen deze 0.8 of lager moet zijn en bij mannen 0.89 of lager. Bij een hogere ratio is er een verhoogde kans op het krijgen van allerlei gezondheidsklachten zoals hart en vaatziekten. Vrouwen die te dik zijn hebben de zogenaamde tonnetjesfiguur, mannen vinden dit er begrijpelijkerwijs niet mooi uitzien. Dit is ook een indicatie voor verlaagde vruchtbaarheid bij vrouwen (en mannen), lagere kans op het krijgen van gezonde kinderen, etc. Echter, vrouwen met een te afgetrainde lichaam, m.a.w. al het vet rond de beuk en heupen helemaal weggetraint, wordt ook niet mooi gevonden door mannen. Vrouwen met zo'n lichaam of te magere vrouwen hebben ook een te hoge taille-heup verhouding (te platte beuk en geen vet rond de heupen), dit schijnt ook niet gezond te zijn.
Het ideale figuur van vrouwen schijnt 0.72 WHR te zijn. Mannen vinden dit uitermate aantrekkelijk: een vrouw met een slanke middel en enigzins ronde heupen en billen. Hierbij maakt het gewicht niet zo uit: vrouwen van afrikaanse oorsprong kunnen wat zwaarder zijn en die van Aziatische afkomst veel lichter, echter de verhouding blijft hetzelfde.![]()
Ik denk trouwens dat het meisje in het plaatje van de posting hierboven een ideale Waist-Hip ratio heeft![]()
quote:
Dank je. Het is oude zooi hoor, die portfolio. Moet binnenkort maar eens een nieuwe gaan bouwen. Het is voor mij wel goed om te doen, dat modellenwerk, om zelfvertrouwen op te bouwen. Vroeger kon het voor mij niet dun genoeg zijn, hoe meer bot hoe beter. Gelukkig ben ik daar nu vanaf.quote:Op woensdag 28 december 2005 13:22 schreef Demophon het volgende:
[..]
Okay, okay,ik vind je ziet er leuk uit zien
![]()
Maar dat kon je waarschijnlijk zelf ook wel vaststellen, aangezien je een eigen portfolio hebt modelfoto's van jezelf![]()
Is niks mis met dun hoor,zolang 't als compleet plaatje maar mooi uitziet....quote:Op woensdag 28 december 2005 13:25 schreef Toeps het volgende:
[..]
Dank je. Het is oude zooi hoor, die portfolio. Moet binnenkort maar eens een nieuwe gaan bouwen. Het is voor mij wel goed om te doen, dat modellenwerk, om zelfvertrouwen op te bouwen. Vroeger kon het voor mij niet dun genoeg zijn, hoe meer bot hoe beter. Gelukkig ben ik daar nu vanaf.
Alles met ribben = dun, mager.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:43 schreef Aequalitas het volgende:
[..]
Dat is toch niet dun en mager???Ik vind dit gewoon slank.....![]()
Volgens mij kom ik nog niet eens aan de helft.quote:Op woensdag 28 december 2005 13:29 schreef Pakspul het volgende:
Een pols omtrek van 13cm vind ik mager.
Tis alleen jammer dat ik het zelf heb
Heb jij geen ribben dan......quote:Op woensdag 28 december 2005 13:33 schreef WAT het volgende:
[..]
Alles met ribben = dun, mager.
Vind ik.
Die kun je niet tellen nee.quote:Op woensdag 28 december 2005 13:37 schreef Aequalitas het volgende:
[..]
Heb jij geen ribben dan......![]()
Lijkt me onmogelijk, als ik mijn hand plat op tafel leg is de bovenkant van me pols 4.5cm en 4cm hoog. Teken daar maar eens een cirkel van. Het is vergelijkbaar met de afvoer van een wasbak... alleen die is groterquote:Op woensdag 28 december 2005 13:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Volgens mij kom ik nog niet eens aan de helft.![]()
Alleen is dit niet het topic om het over je onvrede over je eigen lichaam te hebben mijns inziens(verder is de breedte van je pols m.n. een manier om je skeletbreeddte te meten en niet om te meten of je te dik bent........ zal jij wel smal gebouwd zijn, nu niet meer huilen in dit topicquote:Op woensdag 28 december 2005 13:41 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Lijkt me onmogelijk, als ik mijn hand plat op tafel leg is de bovenkant van me pols 4.5cm en 4cm hoog. Teken daar maar eens een cirkel van. Het is vergelijkbaar met de afvoer van een wasbak... alleen die is groter
Haha, ik heb ook een polsomtrek van 13 cmquote:Op woensdag 28 december 2005 13:29 schreef Pakspul het volgende:
Een pols omtrek van 13cm vind ik mager.
Tis alleen jammer dat ik het zelf heb
Als je Kate Moss daar "gewoon slank" vindt, dan is 99% van alle vrouwen in NL moddervet.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:43 schreef Aequalitas het volgende:
Dat is toch niet dun en mager???Ik vind dit gewoon slank.....![]()
Welnee, iemand kan toch ook gewoon een ruime definitie hebben van 'gewoon slank' of een ruime definitie van 'dit vind ik er okee uitzien'?quote:Op woensdag 28 december 2005 16:02 schreef -Delta- het volgende:
Als je Kate Moss daar "gewoon slank" vindt, dan is 99% van alle vrouwen in NL moddervet.![]()
Dat ben ik met je eens. Ik vind Kate Moss ook niet lelijk op die onderste foto, ze heeft een ontzettend mooie uitstraling. Dit topic is alleen grappig om te zien hoe mensen in het algemeen denken over 'dik' en 'dun'. Grappig om te lezen dat wat voor de één 'mager' is, voor de ander 'slank' heet en bij de ander al bijna 'mollig' is. Ik vind zoveel mensen mooi, van ronde vormen tot magere mensenquote:Op woensdag 28 december 2005 16:08 schreef thaleia het volgende:
[..]
Welnee, iemand kan toch ook gewoon een ruime definitie hebben van 'gewoon slank' of een ruime definitie van 'dit vind ik er okee uitzien'?
Het is juist de conclusie dat iemand die Kate Moss niet lelijk mager vindt, alle andere vrouwen dan wel per definitie moddervet zal vinden waardoor meisjes zich genoodzaakt gaan voelen af te geven op types a la Kate Moss. Terwijl het feit dat iemand haar mooi vindt helemaal niet zegt dat ie jou dan dus lelijk vindt. Als ik een bos woeste rode krullen supersexy vind betekent dat niet dat Angelina Jolie per definitie een grafkop heeft voor mij.
Hm, ik moet zeggen dat ik bepaalde (wat ik dan zo noem) 'volslanke' mensen toch echt niet 'lelijk' dik vind. Neem nou zoiets:quote:Op woensdag 28 december 2005 16:18 schreef American_Nightmare het volgende:
Kate Moss heeft ingevallen wangen op die foto, dus ja daar is ze mager. Ik vind het niet mooi, maar te dik vind ik nog veel lelijker.
Wat de meesten 'volslank' noemen vind ik overigens meestal gewoon 'dik'. 'Volslank' gebruik je puur om iemand niet te kwetsen. Noem het beestje gewoon bij de naam zou ik zeggen. Echt veel 'moddervette' jonge mensen kennen we sowieso niet in Nederland. Vandaar dat je iemand echt wel wat sneller dik mag noemen hier.
Waar ik echt een hekel aan heb zijn dikke meiden die doen alsof ze zichzelf helemaal geweldig en mooi vinden. Ze zien er niet uit, maar doen alsof ze zo de catwalk op kunnen.Dan heb ik nog meer respect voor dikke mensen die hun probleem onderkennen en er iets aan proberen te doen.
Er zijn ook mensen die wel tevreden zijn met hun mollige figuur en zelfverzekerd zijnquote:Op woensdag 28 december 2005 16:18 schreef American_Nightmare het volgende:
Waar ik echt een hekel aan heb zijn dikke meiden die doen alsof ze zichzelf helemaal geweldig en mooi vinden. Ze zien er niet uit, maar doen alsof ze zo de catwalk op kunnen.Dan heb ik nog meer respect voor dikke mensen die hun probleem onderkennen en er iets aan proberen te doen.
Wat ik trouwens nog erger vind zijn mensen die wat dikkere mensen aanpraten dat ze een 'probleem' hebben wat ze moeten onderkennen. Ieder z'n ding toch, als ik gelukkig ben in maat 44, fijn toch?quote:Op woensdag 28 december 2005 16:18 schreef American_Nightmare het volgende:
Je hebt een hekel aan mensen die tevreden zijn met zichzelf? .... Typisch ...quote:Op woensdag 28 december 2005 16:18 schreef American_Nightmare het volgende:
Iddquote:Op woensdag 28 december 2005 16:28 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Wat ik trouwens nog erger vind zijn mensen die wat dikkere mensen aanpraten dat ze een 'probleem' hebben wat ze moeten onderkennen. Ieder z'n ding toch, als ik gelukkig ben in maat 44, fijn toch?
Voor anderen ook, want het is hartstikke ongezond, overgewicht.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:28 schreef WAT het volgende:
[..]
Je hebt een hekel aan mensen die tevreden zijn met zichzelf? .... Typisch ...
Voor jou is dik zijn misschien een probleem, maar voor anderen niet ...
Ik vind iemand die mollig is doorgaans mooier dan iemand bij wie de ribben te tellen zijn (Voor mezelf geldt dat net zo. Dat laatste heb ik ook nog wel eens in de zomer).quote:Op woensdag 28 december 2005 16:26 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die wel tevreden zijn met hun mollige figuur en zelfverzekerd zijn![]()
Ik vind het altijd wel mooi om te zien, dat ze gewoon trots op zichzelf zijn, ondanks dat ze geen maatje 36 hebben.![]()
Veel mannen vinden vrouwen met een gezond gewicht al dik. Overgewicht is niet gezond, maar ondergewicht is nog veel ongezonder, en door de absurde normen die her en der gelden is van dat laatste ook vaak sprake.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:30 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Voor anderen ook, want het is hartstikke ongezond, overgewicht.Ik vind het trouwens niet mooi die plus-modellen. Ik zou het er niet op kunnen denk ik
Ja, hallo. Dat is een heel ander verhaal. Dat is té dik.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:30 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Voor anderen ook, want het is hartstikke ongezond, overgewicht.
Dat is natuurlijk gewoon een kwestie van persoonlijke smaak, maar ik ben wel van mening dat mensen steeds sneller iets 'dik' noemen wat naar mijn mening niet 'dik' is.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:30 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Voor anderen ook, want het is hartstikke ongezond, overgewicht.Ik vind het trouwens niet mooi die plus-modellen. Ik zou het er niet op kunnen denk ik
44 is niet eens dik. 42 is de meest voorkomende maat.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:28 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Wat ik trouwens nog erger vind zijn mensen die wat dikkere mensen aanpraten dat ze een 'probleem' hebben wat ze moeten onderkennen. Ieder z'n ding toch, als ik gelukkig ben in maat 44, fijn toch?
Dat was om maar eens aan te geven wat mensen al niet 'dik' vinden. Op één of andere manier schijnt het in mensen hun hoofd te zitten dat 36 standaard is. Nou, als ik een boel vrouwen naga die ik ken ligt het gemiddelde toch echt inderdaad op 40/42, met een uitzondering hier en daar.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
44 is niet eens dik. 42 is de meest voorkomende maat.
Die vlieger gaat wel op. Ondergewicht zal best ongezond zijn en misschien wel ongezonder. So? Dat vind ik ook lelijk. Normaal gewicht is het gezondste en mooiste.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:32 schreef Maeghan het volgende:
Overgewicht is lang zo ongezond niet als men beweert. Jojo'en en ondergewicht zijn ongezonder dan matig overgewicht. Andersom is het ook geen garantie dat als je op een goed gewicht zit je gezond bent, want van roken en eenzijdig eten val je wel af, maar gezond is het niet. Die vlieger van jou gaat dus mooi niet op, American Nightmare.
En toch blijf ik erbij dat wat een gezond 'normaal' gewicht/postuur is door het gros van de mannen al gezien wordt als 'dik'. Ik zit nu op een gezond gewicht voor mijn bouw en lengte en vooral voor m'n humeur (quote:Op woensdag 28 december 2005 16:34 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Die vlieger gaat wel op. Ondergewicht zal best ongezond zijn en misschien wel ongezonder. So? Dat vind ik ook lelijk. Normaal gewicht is het gezondste en mooiste.
Ik ben op FOK! hier inderdaad ook al voor walvis uitgemaakt met mijn maatje (nu) 38.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:34 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Dat was om maar eens aan te geven wat mensen al niet 'dik' vinden. Op één of andere manier schijnt het in mensen hun hoofd te zitten dat 36 standaard is. Nou, als ik een boel vrouwen naga die ik ken ligt het gemiddelde toch echt inderdaad op 40/42, met een uitzondering hier en daar.
Inderdaad.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:35 schreef Razztwizzle het volgende:
Als we mensen een beetje gezond willen houden gaan we ze leren zo gezond mogelijk te leven, en niet zo dun mogelijk.
Da's een semantische discussie. Jij vindt iemand die ik moddervet vind waarschijnlijk pas echt 'dik'. Ik vind alles met overgewicht dik.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:32 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk gewoon een kwestie van persoonlijke smaak, maar ik ben wel van mening dat mensen steeds sneller iets 'dik' noemen wat naar mijn mening niet 'dik' is.
Er zit een groot grijs gebied tussen slank en dik, en woorden als 'volslank' vind ik daar goed in passen
Dat is niet aardig he ...quote:Op woensdag 28 december 2005 16:35 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
En toch blijf ik erbij dat wat een gezond 'normaal' gewicht/postuur is door het gros van de mannen al gezien wordt als 'dik'. Ik zit nu op een gezond gewicht voor mijn bouw en lengte en vooral voor m'n humeur () maar volgens m'n schoonmoeder ben ik 'mollig'.. tja.
Een ontzettende dooddoener, want door dat soort gedrag zul je niet op normaal gewicht uitkomen en daar op de lange termijn op blijven.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:36 schreef Maeghan het volgende:
Dat ligt er maar aan he. Als je een 'normaal' gewicht bereikt door kotsen, laxeren en speed gebruiken is het ook niet gezond.
quote:
Wat is normaal gewicht? Een gezond gewicht?quote:Op woensdag 28 december 2005 16:34 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Die vlieger gaat wel op. Ondergewicht zal best ongezond zijn en misschien wel ongezonder. So? Dat vind ik ook lelijk. Normaal gewicht is het gezondste en mooiste.![]()
Ik eet gezond en beweeg voldoende. Ik heb een gezond gewicht. Ik vind mijn figuur op dit moment mooi. In de zomer eet ik gezonder en beweeg ik meer. Mijn gewicht blijft dan gezond. Mijn figuur wordt er niet mooier op. Wat is precies gezond eten? Wat is een normaal gewicht? Wat is een mooi figuur? Allemaal zo subjectief.quote:Zelfde geldt voor dat eten. De meeste mensen op een normaal gewicht en mooi figuur zullen gezond eten en voldoende bewegen.
Ach, de een rookt als een ketter, de ander drinkt gigantisch veel, de ander snuift 3 dagen per week een lijntje, zo kan ik wel doorgaan.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:30 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Voor anderen ook, want het is hartstikke ongezond, overgewicht.![]()
Zie BMI-schaal. Daarop is met wetenschappelijke onderbouwing gedefinieerd wat een normaal gewicht is. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, bijv door hoeveelheid spiermassa, bouw etc, maar dat is zo'n beetje de richtlijn die je aan kan houden.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat is normaal gewicht? Een gezond gewicht?
[..]
Ik eet gezond en beweeg voldoende. Ik heb een gezond gewicht. Ik vind mijn figuur op dit moment mooi. In de zomer eet ik gezonder en beweeg ik meer. Mijn gewicht blijft dan gezond. Mijn figuur wordt er niet mooier op. Wat is precies gezond eten? Wat is een normaal gewicht? Wat is een mooi figuur? Allemaal zo subjectief.
quote:Op woensdag 28 december 2005 16:35 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
maar volgens m'n schoonmoeder ben ik 'mollig'.. tja.
Dat besef ik me allemaal wel. Maar daarom kun je dus nog niet zeggen dat overgewicht volkomen 'subjectief' is. Want het is juist objectief om te zeggen dat het niet gezond is.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:39 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Ach, de een rookt als een ketter, de ander drinkt gigantisch veel, de ander snuift 3 dagen per week een lijntje, zo kan ik wel doorgaan.
Ik lig niet wakker van wat een ander doet, is je eigen keuze en verantwoordelijkheid.
Iemand met veel overgewicht weet zelf ook wel dat het niet enorm gezond is, maar goed eigen keuze.
Ah, u is een kenner.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:41 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Zie BMI-schaal. Daarop is met wetenschappelijke onderbouwing gedefinieerd wat een normaal gewicht is. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, bijv door hoeveelheid spiermassa, bouw etc, maar dat is zo'n beetje de richtlijn die je aan kan houden.
De wetenschap zit er wel vaker naast. Ik zou een schaal die geen rekening houdt met je bouw, spiermassa en leefomstandigheden geen goede graadmeter noemen, maar vooruit. Voor iemand die het leven graag simpel wil houden is het misschien wel heel handig.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:41 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Zie BMI-schaal. Daarop is met wetenschappelijke onderbouwing gedefinieerd wat een normaal gewicht is. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, bijv door hoeveelheid spiermassa, bouw etc, maar dat is zo'n beetje de richtlijn die je aan kan houden.
Volgens mijn schoonmoeder ben ik te dun. (1.80m en 74kg)quote:Op woensdag 28 december 2005 16:35 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
En toch blijf ik erbij dat wat een gezond 'normaal' gewicht/postuur is door het gros van de mannen al gezien wordt als 'dik'. Ik zit nu op een gezond gewicht voor mijn bouw en lengte en vooral voor m'n humeur () maar volgens m'n schoonmoeder ben ik 'mollig'.. tja.
Dat zei ik ook nietquote:Op woensdag 28 december 2005 16:42 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dat besef ik me allemaal wel. Maar daarom kun je dus nog niet zeggen dat overgewicht volkomen 'subjectief' is. Want het is juist objectief om te zeggen dat het niet gezond is.
In dat geval is het woordgebruik deels subjectief ja. Ik vind iemand met een BMI van 25 niet dik.. hooguit 'iets mollig'. Ik erger me overigens ook wel aan mensen die iemand met een normaal BMI 'dik' noemen.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ah, u is een kenner.
Misschien kun je dit even beantwoorden - Er zijn schalen die er van uitgaan dat een BMI van 20-25 een gezond gewicht is. Er zijn echter ook schalen die er weer van uitgaan dat voor vrouwen een BMI van 25-30 een gezond gewicht is. Wie heeft er daar nu gelijk?
Maar los daar van : Veel mensen met een gezond BMI (< 25) worden toch dik beschouwd door veel mannen.
Ik heb er ook wel twijfels over. Met een BMI van 23 kan ik mijn ribben tellen.. Waar het vandaan komt weet ik niet. Ik ben niet gespierd, etc.quote:
En hoe klein is deze heks?quote:Op woensdag 28 december 2005 16:46 schreef BertV het volgende:
[..]
Volgens mijn schoonmoeder ben ik dun. (1.80m en 74kg)
Ik heb de fantasie om haar de kamer rond te slingeren en dan in een hoek los te laten.
(De heks weegt zelf 45kg)![]()
Okee, kennelijk denken we er toch ongeveer hetzelfde over, al leek het even van niet..quote:Op woensdag 28 december 2005 16:47 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
In dat geval is het woordgebruik deels subjectief ja. Ik vind iemand met een BMI van 25 niet dik.. hooguit 'iets mollig'. Ik erger me overigens ook wel aan mensen die iemand met een normaal BMI 'dik' noemen.
Ok, dus de richtlijn is 20-25 voor een gezond gewicht, en die richtijn van 25-30 voor vrouwen komt uit iemands lange duim of hoge hoed?quote:De schaal is overigens vrij eenduidig dacht ik. 25-30 is overgewicht, daarboven obesitas.
een klein mager mensje... 1.60?quote:Op woensdag 28 december 2005 16:47 schreef -Delta- het volgende:
[..]
En hoe klein is deze heks?![]()
Ik vind het altijd wel grappig, dat veel kleine mensen altijd vol trots roepen "ja ik ben nog geen 50 kilo!!!"
Ja je bent 1.60m, raar he![]()
Het is geen kwestie van 'ernaast' zitten, maar het is slechts een indicatie. Er wordt inderdaad geen rekening met spiermassa en botweefsel gehouden, maar over het algemeen wijkt dit niet gruwelijk af tussen verschillende mensen en zeker niet bij vrouwen (spiermassa). In jouw geval zou jij wat zwaarder mogen wegen dan haar omdat je bouw iets breder was. Toch kloppen de richtlijnen verder aardig.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:45 schreef Maeghan het volgende:
[..]
De wetenschap zit er wel vaker naast. Ik zou een schaal die geen rekening houdt met je bouw, spiermassa en leefomstandigheden geen goede graadmeter noemen, maar vooruit. Voor iemand die het leven graag simpel wil houden is het misschien wel heel handig.
Ik had een klasgenote die even lang was als ik en moeite moest toen om boven de 50 kilo te komen en ik had toen moeite om onder de 75 te komen. Zij was niet mager en ik was toen niet dik. De ringen die bij haar van haar vingers gleden pasten bij mij nog niet om m'n pink. Zij was letterlijk zo breed als ik wanneer je m'n armen eraf hakt. Volgens de BMI zouden wij allebei zo'n 60 a 65 kilo moeten wegen.
Waar vind je die 25-30 dan?quote:Op woensdag 28 december 2005 16:48 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ok, dus de richtlijn is 20-25 voor een gezond gewicht, en die richtijn van 25-30 voor vrouwen komt uit iemands lange duim of hoge hoed?
Ik heb ook maar 1 referentie er naar gezien, maar ik was toch benieuwd waar het vandaan komt.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:51 schreef Toeps het volgende:
@Alicey: Die richtlijn heb ik nog niet gehoord, ook bij de dokters en specialisten niet. Voedingscentrum en andere toko's hanteren juist een ondergrens van 18. Sowieso moet je die schaal met een korrel zout nemen. Spiermassa en bot worden niet meegerekend.
Die moet ik onthouden voor m'n studie.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:51 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Het is geen kwestie van 'ernaast' zitten, maar het is slechts een indicatie.
Ja maar spiermassa en bot wijken niet erg veel af tussen mensen (behalve tussen groot-klein, maar dat wordt meegenomen in de schaal). Vrouwen zetten sowieso nauwelijks spiermassa aan. Mannen die bijv bodybuilding doen wel, en daarvoor is de schaal dan ook niet geschikt.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:51 schreef Toeps het volgende:
@Alicey: Die richtlijn heb ik nog niet gehoord, ook bij de dokters en specialisten niet. Voedingscentrum en andere toko's hanteren juist een ondergrens van 18. Sowieso moet je die schaal met een korrel zout nemen. Spiermassa en bot worden niet meegerekend.
Ik kwam er toevallig een keer op, en heb het niet opgeslagen. Het is in ieder geval maar 1 keer dat ik het heb gezien.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:52 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Waar vind je die 25-30 dan?
Oke de BMI-schaal is absoluut fout en waardeloos. Nou je zin?quote:Op woensdag 28 december 2005 16:53 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Die moet ik onthouden voor m'n studie.![]()
"Nee hoor, ik heb het niet fout, mijn antwoord was slechts een indicatie."
Renee Zellweger mollig?quote:Op woensdag 28 december 2005 16:55 schreef sweetgirly het volgende:
Mager: die ene van desperate housewives en vele fotomoddelen etc (lang, dun, afgetraind soms)
Slank: Rory van the Gillmore Girls
Mollig: Renee Zellweger
Dik: Sugerlee Hooper
Val zelf in de categorie van Rory
Inderdaad. Vrouwen die dat wel zijn staan strak van de anabolen. En daarvoor geldt de schaal dan uiteraard ook niet.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:57 schreef Toeps het volgende:
En wat wil je nou zeggen? Vrouwen zijn niet gespierd?
Kan wel ff voor je googlen...
Daarom houdt de schaal ook steeds een spectrum aan lengtes en maten aan. Als je 2 mensen van dezelfde lengte hebt heeft de een echt geen 5 KG meer bot als de anderquote:Op woensdag 28 december 2005 16:56 schreef Toeps het volgende:
Spiermassa en bot kunnen wel degelijk een groot verschil maken. En BMI werkt slechts kwadratisch, dus er wordt helemaal niet specifiek rekening gehouden met bot. Slechts met alle massa bij elkaar.
In Bridget Jones dan idd.quote:Op woensdag 28 december 2005 16:58 schreef American_Nightmare het volgende:
Renee Zellweger mollig?Dus niet.. misschien voor Briget Jones, maar normaal gesproken niet hoor. Kijk anders Me, Myself & Irene maar eens. Overigens vind ik d'r in Bridget Jones ook nog niet onder de noemer 'mollig' vallen eigenlijk.
Ik zou zeggen .. voel es aan een meisje dat veel sport ...quote:Op woensdag 28 december 2005 16:54 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Vrouwen zetten sowieso nauwelijks spiermassa aan.
Het is zo dat vrouwen van nature minder spierontwikkeling hebben dan mannen. Voor vrouwen en mannen geldt echter beiden dat ze zullen moeten trainen voor een serieuze spieropbouw. Bij vrouwen gaat het hooguit iets trager dan bij mannen wanneer er getrained wordt.quote:Op woensdag 28 december 2005 17:03 schreef WAT het volgende:
[..]
Ik zou zeggen .. voel es aan een meisje dat veel sport ...
Niet alleen trager. Ze kunnen zonder hulpmiddelen onmogelijk veel spiermassa winnen. Zie www.dutchbodybuilding.com voor meer info hierover.quote:Op woensdag 28 december 2005 17:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is zo dat vrouwen van nature minder spierontwikkeling hebben dan mannen. Voor vrouwen en mannen geldt echter beiden dat ze zullen moeten trainen voor een serieuze spieropbouw. Bij vrouwen gaat het hooguit iets trager dan bij mannen wanneer er getrained wordt.
Die zal minder vet hebben en daardoor gespierder lijken.quote:Op woensdag 28 december 2005 17:03 schreef WAT het volgende:
[..]
Ik zou zeggen .. voel es aan een meisje dat veel sport ...
Ja, maar "nauwelijks spiermassa" vind ik weer het andere uiterste ...quote:Op woensdag 28 december 2005 17:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is zo dat vrouwen van nature minder spierontwikkeling hebben dan mannen. Voor vrouwen en mannen geldt echter beiden dat ze zullen moeten trainen voor een serieuze spieropbouw. Bij vrouwen gaat het hooguit iets trager dan bij mannen wanneer er getrained wordt.
Wat noem je "veel" spiermassa?quote:Op woensdag 28 december 2005 17:06 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Niet alleen trager. Ze kunnen zonder hulpmiddelen onmogelijk veel spiermassa winnen. Zie www.dutchbodybuilding.com voor meer info hierover.
Nauwelijks spiermassa aanzetten (bijkrijgen dus) zei ik. Dat is een feit.quote:Op woensdag 28 december 2005 17:07 schreef WAT het volgende:
[..]
Ja, maar "nauwelijks spiermassa" vind ik weer het andere uiterste ...
In dit verhaal vind ik 5 kilo bijv veel, omdat dat de BMI-schaal in de war zou schoppen.quote:
Het ligt er aan hoe je het bekijkt. Een man kan van nature een redelijke spiermassa hebben, terwijl de meeste vrouwen er flink aan zullen moeten werken. Ik ken zelf echter ook wel vrouwen die imo niet in de categorie "nauwelijks spiermassa" vallen, en die er niet veel bijzonders voor hebben gedaan.quote:Op woensdag 28 december 2005 17:07 schreef WAT het volgende:
[..]
Ja, maar "nauwelijks spiermassa" vind ik weer het andere uiterste ...
Is 5 kilo niet ongeveer het natuurlijke verschil in spierbouw tussen (een ongetrainde) man en vrouw?quote:Op woensdag 28 december 2005 17:09 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
In dit verhaal vind ik 5 kilo bijv veel, omdat dat de BMI-schaal in de war zou schoppen.
Dat vraag ik me dus al af, maar ik weet dan niet zo veel van bot af dus misschien is het wel veel lichter danik het me voorstel. Maar, stel, ik ben 5 centimeter breder dan iemand anders van mijn lengte. Dan betekent dat niet alleen dat ik meer bot heb, maar ook langere/meer spieren (bijv. mijn borstkas is ook groter, en daar zitten erg veel spieren en dingen), mijn longen zijn mss./ws. groter, ik zal mss. wat meer bloed bevatten, enz. Ik denk dat wanneer je 5 willekeurige centimeters in de breedte van iemand gaat wegen je best wel aan vijf kilo komt hoor. Misschien nog wel meer ook.quote:Op woensdag 28 december 2005 17:00 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Daarom houdt de schaal ook steeds een spectrum aan lengtes en maten aan. Als je 2 mensen van dezelfde lengte hebt heeft de een echt geen 5 KG meer bot als de ander
lolquote:Op woensdag 28 december 2005 17:15 schreef Maeghan het volgende:
Ik heb net mijn hoofd gewogen, omdat ik me afvroeg hoeveel het woog. Ik kwam op 5,1 kilo, maar ik moest daarvoor wel m'n hoofd een beetje optillen om op het schermpje te kunnen kijken. Niet echt handig =P Enfin, onthoofding is dus ook niet de oplossing voor mijn overgewicht. ;-)
Volslank vlammetjequote:
1e foto: volslank/stevig , niet dik/vet, vind ik (dan)quote:[afbeelding]
Dik? Vet? Stevig?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |