abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 december 2005 @ 18:16:36 #151
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33476743
quote:
Op woensdag 28 december 2005 18:14 schreef raptorix het volgende:
En waarom moet dat plaatsvinden via overheidsregulatie? Als er inderdaad vraag naar rookvrije horeca is, dan moeten ondernemers dat zelf gewoon doen, typisch nederland om overal regeltjes voor te maken.
Omdat meeroken schadelijk voor de gezondheid is.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_33476782
quote:
Op woensdag 28 december 2005 18:16 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Niemand verplicht je een ruimte in te gaan met rokers, alle openbare gebouwen/werkplekken zijn rookvrij. Je kan moeilijk stellen dat cafe's geen alcohol mogen verkopen omdat ex-alcohol verslaafden dan in verleiding zou kunnen komen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_33476807
quote:
Op woensdag 28 december 2005 18:16 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Ik zit dagelijks in de ongezonde rook van auto's kan ik nu eisen dat heel amsterdam maar autovrij moet worden?
pi_33476829
Ok, dan ga ik voortaan over je hoofd heen zeiken als je aan een tafeltje in een café zit.

Hé, niemand verplicht je een ruimte in te gaan met mensen die over je hoofd heen pissen? Alle openbare gebouwen/werkplekken zijn pisvrij.
  woensdag 28 december 2005 @ 18:20:16 #155
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33476835
quote:
Op woensdag 28 december 2005 18:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

Niemand verplicht je een ruimte in te gaan met rokers, alle openbare gebouwen/werkplekken zijn rookvrij. Je kan moeilijk stellen dat cafe's geen alcohol mogen verkopen omdat ex-alcohol verslaafden dan in verleiding zou kunnen komen.
de vergelijking met alcohol gaat ook hier weer niet op. Als ik besluit mij kapot te zuipen, krijg jij daar niet de giftige stoffen van binnen, het blijft mijn eigen keuze. Met roken werkt het anders, dan schaad je de gezondheid van iedereen om je heen.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
  Redactie Frontpage woensdag 28 december 2005 @ 18:20:17 #156
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_33476836
quote:
Op woensdag 28 december 2005 18:19 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik zit dagelijks in de ongezonde rook van auto's kan ik nu eisen dat heel amsterdam maar autovrij moet worden?
Ja. Sluit je aan bij www.milieudefensie.nl
  woensdag 28 december 2005 @ 18:21:10 #157
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33476867
quote:
Op woensdag 28 december 2005 18:19 schreef raptorix het volgende:

[..]

2 wrongs don't make it right. En auto's/vrachtwagens zijn vaak gewoon noodzakelijk, roken niet.
pi_33476949
quote:
Op woensdag 28 december 2005 18:19 schreef filmfreek het volgende:
Ok, dan ga ik voortaan over je hoofd heen zeiken als je aan een tafeltje in een café zit.

Hé, niemand verplicht je een ruimte in te gaan met mensen die over je hoofd heen pissen? Alle openbare gebouwen/werkplekken zijn pisvrij.
Als het een cafe is waar dit mag, en de eigenaar dit vastgesteld heeft, mag ik dan klagen?
Nee het cafe's heeft regels, als ik een cafe in ga waar je niet mag roken, dan doe ik dat niet.
Wat jullie eisen is dat ik me aan jullie gestelde regels moet houden. Vind je dat zelf redelijk?
Bovendien ben ik erg sociaal, als iemand me zegt dat ie last heeft van de rook, dan hou ik daar rekening mee, maar de anti-rook lobby wil alles naar hun hand zetten.
pi_33476969
quote:
Op woensdag 28 december 2005 18:20 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

de vergelijking met alcohol gaat ook hier weer niet op. Als ik besluit mij kapot te zuipen, krijg jij daar niet de giftige stoffen van binnen, het blijft mijn eigen keuze. Met roken werkt het anders, dan schaad je de gezondheid van iedereen om je heen.
Het blijft toch ook je eigen keuze een tent binnen te gaan waar al dan niet gerook mag worden?
Er zijn zat zaken waar niet gerook mag worden.
  woensdag 28 december 2005 @ 18:34:32 #160
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33477217
quote:
Op woensdag 28 december 2005 18:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het blijft toch ook je eigen keuze een tent binnen te gaan waar al dan niet gerook mag worden?
niet hier in de buurt
pi_33477571
quote:
Op woensdag 28 december 2005 18:20 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ja. Sluit je aan bij www.milieudefensie.nl
Je laat zelf al zien onder welke groep mensen we antirook-fundamentalisten moeten scharen. Dank voor het verduidelijken van m'n punt dat het een stelletje fundamentalisten zijn.
pi_33477618
quote:
Op woensdag 28 december 2005 18:20 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Totdat je in een auto stapt en iemand te pletter rijdt. Ik wil wel eens weten hoeveel slachtoffers er in Nederland vallen doordat iemand dronken achter het stuur gaat zitten, en hoeveel er dood gaan aan het meeroken. Ik vermoed dat de eerste groep een stuk groter is.
pi_33477758
quote:
Op woensdag 28 december 2005 18:34 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

niet hier in de buurt
Open er 1, volgens de "kenners" in dit topic zijn er genoeg mensen die er behoefte aan hebben.
  woensdag 28 december 2005 @ 18:54:31 #164
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33477799
quote:
Op woensdag 28 december 2005 18:48 schreef nikk het volgende:

[..]

Totdat je in een auto stapt en iemand te pletter rijdt. Ik wil wel eens weten hoeveel slachtoffers er in Nederland vallen doordat iemand dronken achter het stuur gaat zitten, en hoeveel er dood gaan aan het meeroken. Ik vermoed dat de eerste groep een stuk groter is.
dronken rijden is dan ook verboden.
pi_33477841
quote:
Op woensdag 28 december 2005 18:54 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

dronken rijden is dan ook verboden.
En roken in een cafe niet.
pi_33477854
quote:
Op woensdag 28 december 2005 17:21 schreef DaMart het volgende:

[..]

De nicotine heeft jouw hersens zeker aangetast?

ja, ik heb dus astma
veel plezier op het terras
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  Moderator woensdag 28 december 2005 @ 19:03:45 #167
42184 crew  DaMart
pi_33478108
quote:
Op woensdag 28 december 2005 18:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als je rookt, kies je ervoor om je eigen gezondheid en die van anderen te schaden. Mensen die niet roken hebben ervoor gekozen om dat niet te doen. Mensen die niet tegen rook kunnen hebben uberhaupt niet de keuze om wel of niet te roken als ze een restaurant of kroeg binnengaan. Ze zijn afhankelijk van anderen. En dus is het niet meer dan logisch dat die anderen, die wel een keuze hebben, zich aanpassen.

En tja, de horeca vroeg tijd om zelf met maatregelen te komen. Die kans hebben ze gehad, en niet aangegrepen. En dus lijkt het me ook erg logisch dat de overheid dan met maatregelen komt. Uiteindelijk heeft de horeca het in eigen hand (gehad).
pi_33478181
ik vraag ook niet om autoverkeer, ik heb geen auto. Waarom zijn er uberhaupt auto's?
  Redactie Frontpage woensdag 28 december 2005 @ 19:05:39 #169
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_33478184
quote:
Op woensdag 28 december 2005 18:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nog niet.
  Redactie Frontpage woensdag 28 december 2005 @ 19:05:39 #170
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_33478185
quote:
Op woensdag 28 december 2005 18:55 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nog niet.
  Moderator woensdag 28 december 2005 @ 19:07:24 #171
42184 crew  DaMart
pi_33478248
quote:
Op woensdag 28 december 2005 19:05 schreef Tafkahs het volgende:
ik vraag ook niet om autoverkeer, ik heb geen auto. Waarom zijn er uberhaupt auto's?
Omdat appels ook geen peren zijn?
pi_33478308
quote:
Op woensdag 28 december 2005 19:07 schreef DaMart het volgende:

[..]

We hebben het hier over de openbare ruimte, waarom zou er niet gerookt mogen worden in zo'n ruimte, maar mag je wel voor je plezier met de auto reizen? 'n beetje krom he?
pi_33478351
quote:
Op woensdag 28 december 2005 19:03 schreef DaMart het volgende:

[..]

Als je rookt, kies je ervoor om je eigen gezondheid en die van anderen te schaden. Mensen die niet roken hebben ervoor gekozen om dat niet te doen. Mensen die niet tegen rook kunnen hebben uberhaupt niet de keuze om wel of niet te roken als ze een restaurant of kroeg binnengaan. Ze zijn afhankelijk van anderen. En dus is het niet meer dan logisch dat die anderen, die wel een keuze hebben, zich aanpassen.

En tja, de horeca vroeg tijd om zelf met maatregelen te komen. Die kans hebben ze gehad, en niet aangegrepen. En dus lijkt het me ook erg logisch dat de overheid dan met maatregelen komt. Uiteindelijk heeft de horeca het in eigen hand (gehad).
Je vergeet dat een cafe dan wel restaurant een particulier initiatief is, de eigenaar kiest zelf voor een beleid, een horeca onderneming is niet iets wat van levensbelang is. De anti-rook lobby EIST van particuliere ondernemers een bepaald beleid te voeren. Ga in Noord Korea wonen als je wilt dat alles door overheid gereguleerd wordt.
  woensdag 28 december 2005 @ 19:10:35 #174
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_33478371
quote:
Op woensdag 28 december 2005 19:05 schreef Tafkahs het volgende:
Om jezelf te vervoeren.

Met roken bereik je niks. Daarnaast is de uitgeademde rook nog schadelijker voor de niet-rokende meerokers dan van de rokers zelf. Hoezo asociaal
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_33478403
quote:
Op woensdag 28 december 2005 19:07 schreef DaMart het volgende:

[..]

ok, omdat jij het bent: Voor een restaurant vind ik dat je kan zeggen, niet roken, maar in een kroeg of een cafe (mee)roken, dat is toch echt een verworven vrijheid.
pi_33478432
quote:
Op woensdag 28 december 2005 19:10 schreef daNpy het volgende:

[..]

Om jezelf te vervoeren.

Met roken bereik je niks. Daarnaast is de uitgeademde rook nog schadelijker voor de niet-rokende meerokers dan van de rokers zelf. Hoezo asociaal
Hoezo? Je denkt alleen maar aan jezelf..
pi_33478470
Die vergelijking met auto's is natuurlijk gelul. Zoals al gezegd, two wrongs don't make a right. We kunnen daar ook best een discussie over starten, maar het gaat hier over roken.

En dat 'de eigenaar kiest voor het beleid' is ook onzin - ook al 'kiest' de eigenaar ervoor om spuiten, cocaine en heroine toe te staan, dan zal de overheid dat ook niet tolereren. Dus doe niet alsof de overheid nu nog niets reguleert en straks de touwtjes volkomen in handen heeft.
pi_33478494
quote:
Op woensdag 28 december 2005 19:10 schreef daNpy het volgende:

[..]

Om jezelf te vervoeren.

Als dit op een station, school, gemeentehuis zou gebeuren zou dit erg asociaal zijn, echter er zijn zat plekken waar je niet mag roken, dan dien ik me ook aan te passen als roker, ik heb hier geen enkel probleem mee, sterker nog, als ik op een plek ben waar je mag roken, en iemand geeft aan dat ie daar last van heeft, dan maak ik hem zo uit. Wat me stort is dat alle niet rokers met ze allen lopen te gillen op een totaal verbod. Wie is hier nou aso?
  Redactie Frontpage woensdag 28 december 2005 @ 19:14:38 #179
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_33478510
Ik zou niet weten waarom ik een rokerslong, astmaaanvallen en brandende ogen zou moeten krijgen omdat ik trek heb in een biertje. We hebben het wel over dit he:

pi_33478520
quote:
Op woensdag 28 december 2005 19:13 schreef filmfreek het volgende:
Die vergelijking met auto's is natuurlijk gelul. Zoals al gezegd, two wrongs don't make a right. We kunnen daar ook best een discussie over starten, maar het gaat hier over roken.

En dat 'de eigenaar kiest voor het beleid' is ook onzin - ook al 'kiest' de eigenaar ervoor om spuiten, cocaine en heroine toe te staan, dan zal de overheid dat ook niet tolereren. Dus doe niet alsof de overheid nu nog niets reguleert en straks de touwtjes volkomen in handen heeft.
onzin, een gastheer heeft zich aan de wet te houden. Die verbiedt niet dat je niet mag roken.
pi_33478524
quote:
Op woensdag 28 december 2005 19:13 schreef filmfreek het volgende:

Dat is een drogreden aangezien je nergens harddrugs mag gebruiken.
  Moderator woensdag 28 december 2005 @ 19:15:04 #182
42184 crew  DaMart
pi_33478525
quote:
Op woensdag 28 december 2005 19:08 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

We hebben het hier over de openbare ruimte, waarom zou er niet gerookt mogen worden in zo'n ruimte, maar mag je wel voor je plezier met de auto reizen? 'n beetje krom he?
Autorijden doe je niet binnen, en het gaat hier om binnen roken, niet in de buitenlucht, dus die vergelijking gaat niet helemaal op.
pi_33478575
quote:
Op woensdag 28 december 2005 19:14 schreef SunChaser het volgende:
Ik zou niet weten waarom ik een rokerslong, astmaaanvallen en brandende ogen zou moeten krijgen omdat ik trek heb in een biertje. We hebben het wel over dit he:

[afbeelding]
Ik zie dat je zelf niet 1 van slankste ben (ik ook niet) hou je er zelf dan wel zo een gezonde levensstijl op na?
pi_33478585
quote:
Op woensdag 28 december 2005 19:14 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

onzin, een gastheer heeft zich aan de wet te houden. Die verbiedt niet dat je niet mag roken.
Heeeeej! En daar gaat het nu juist over, dat men wil dat de wet dat wel verbied!
pi_33478598
quote:
Op woensdag 28 december 2005 19:15 schreef DaMart het volgende:

[..]

Autorijden doe je niet binnen, en het gaat hier om binnen roken, niet in de buitenlucht, dus die vergelijking gaat niet helemaal op.
Het gaat niet om buiten of binnen, het gaat om de invulling van de openbare ruimte. Die is er in principe voor iedereen. Een auto die m'n persoonlijke ruimte verontreinigt, is net zo voor zichzelf bezig als een roker die van z'n waar geniet. Beide zijn het luchtverontreinigers.
  Redactie Frontpage woensdag 28 december 2005 @ 19:17:42 #186
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_33478609
quote:
Op woensdag 28 december 2005 19:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik zie dat je zelf niet 1 van slankste ben (ik ook niet) hou je er zelf dan wel zo een gezonde levensstijl op na?
Zoals al eerder genoemd, heeft niemand er last van als ik 's nachts patat of pannekoeken bak of een kratje bier wegzuip per avond.
  Moderator woensdag 28 december 2005 @ 19:17:48 #187
42184 crew  DaMart
pi_33478614
quote:
Op woensdag 28 december 2005 19:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je vergeet dat een cafe dan wel restaurant een particulier initiatief is, de eigenaar kiest zelf voor een beleid, een horeca onderneming is niet iets wat van levensbelang is.
Nee, als leven belangrijk was daar, dan werd er niet gerookt
  woensdag 28 december 2005 @ 19:17:52 #188
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33478619
quote:
Op woensdag 28 december 2005 19:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Of je je lijf wel of niet naar de klote helpt moet je helemaal zelf weten. Of je het lijf van omstanders naar de klote mag helpen daar zie ik liever wel goede regelgeving voor.
pi_33478632
quote:
Op woensdag 28 december 2005 19:16 schreef filmfreek het volgende:

[..]

Heeeeej! En daar gaat het nu juist over, dat men wil dat de wet dat wel verbied!
Maar er is geen grond om dat op te doen. Net als dat je geen auto's meer kan verbieden omdat het duivelse uitvindingen zijn.
pi_33478698
quote:
Op woensdag 28 december 2005 19:17 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Of je je lijf wel of niet naar de klote helpt moet je helemaal zelf weten. Of je het lijf van omstanders naar de klote mag helpen daar zie ik liever wel goede regelgeving voor.
Niemand verplicht jou om naast mij in een cafe te gaan staan.
Je mag in 99 procent van de gebouwen niet meer roken, en dan nog gaan roepen dat de rokers aso's zijn. Horeca is nog enige gelegenheid waar je gewoon binnen een sigaret kan opsteken, maarja huilies zullen er altijd wel zijn. Daarnaast, krijg je door die paar uurtjes meeroken in een cafe heel wat minder troep binnen als door auto's.
pi_33478735
quote:
Op woensdag 28 december 2005 19:18 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Maar er is geen grond om dat op te doen. Net als dat je geen auto's meer kan verbieden omdat het duivelse uitvindingen zijn.
En deze discussie is er dus omdat niet iedereen het er mee eens is dat er "geen grond is om dat op te doen".
  woensdag 28 december 2005 @ 19:22:47 #192
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33478782
quote:
Op woensdag 28 december 2005 19:20 schreef raptorix het volgende:

[..]

Niemand verplicht jou om naast mij in een cafe te gaan staan.
Je mag in 99 procent van de gebouwen niet meer roken, en dan nog gaan roepen dat de rokers aso's zijn. Horeca is nog enige gelegenheid waar je gewoon binnen een sigaret kan opsteken, maarja huilies zullen er altijd wel zijn. Daarnaast, krijg je door die paar uurtjes meeroken in een cafe heel wat minder troep binnen als door auto's.
Niet-rokers willen ook graag leven. Met vrienden lekker een avondje fijn in een kroeg hangen. Jij zegt nu dat de niet-rokers zich maar moeten aanpassen aan de rokers? Ik vind dat het andersom hoort.
pi_33478826
quote:
Op woensdag 28 december 2005 19:22 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Niet-rokers willen ook graag leven. Met vrienden lekker een avondje fijn in een kroeg hangen. Jij zegt nu dat de niet-rokers zich maar moeten aanpassen aan de rokers? Ik vind dat het andersom hoort.
Dat zeg ik helemaal niet, ik zeg alleen dat niet alles via regeltjes moet gebeuren, het staat iedereen vrij om een rookvrije kroeg op te richten.
  woensdag 28 december 2005 @ 19:26:57 #194
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33478914
quote:
Op woensdag 28 december 2005 19:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat zeg ik helemaal niet, ik zeg alleen dat niet alles via regeltjes moet gebeuren, het staat iedereen vrij om een rookvrije kroeg op te richten.
In ruil voor géén rookverbod zijn er afspraken gemaakt om roken te ontmoedigen. De horeca houdt zich niet aan die afspraken.
pi_33478991
quote:
Op woensdag 28 december 2005 19:26 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

In ruil voor géén rookverbod zijn er afspraken gemaakt om roken te ontmoedigen. De horeca houdt zich niet aan die afspraken.
Omdat het voor veel horecabedrijfen nauwelijks te handhaven is, als je een kleinere zaak hebt kan je nauwelijks een scheiding maken in een rokers/niet rokers sectie.
  Redactie Frontpage woensdag 28 december 2005 @ 19:30:11 #196
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_33479025
quote:
Op woensdag 28 december 2005 19:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Omdat het voor veel horecabedrijfen nauwelijks te handhaven is,
Met handhaven heeft t niks te maken, wel met angst dat klanten wegblijven. Wat nergens op gebaseerd is overigens.
pi_33479279
quote:
Op woensdag 28 december 2005 19:30 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Met handhaven heeft t niks te maken, wel met angst dat klanten wegblijven. Wat nergens op gebaseerd is overigens.
Geloof me, als het meer geld zou opleveren dan zouden er genoeg horeca bedrijven in amsterdam daarop inspringen.
  Redactie Frontpage woensdag 28 december 2005 @ 19:37:38 #198
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_33479317
quote:
Op woensdag 28 december 2005 19:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Geloof me, als het meer geld zou opleveren dan zouden er genoeg horeca bedrijven in amsterdam daarop inspringen.
Ik geloof je niet. Want het is koudwatervrees. Daarbij werkt t alleen als iedereen meewerkt.
  woensdag 28 december 2005 @ 19:37:39 #199
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33479318
quote:
Op woensdag 28 december 2005 19:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

dus werkt het niet en is wetgeving noodzakelijk. Overigens is gebleken dat in de landen waar een rookverbod is ingevoerd dat het horecabezoek niet is afgenomen, eerder toegenomen.
pi_33479377
quote:
Op woensdag 28 december 2005 19:37 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ik geloof je niet. Want het is koudwatervrees. Daarbij werkt t alleen als iedereen meewerkt.
Waarom als cafehouder kan je gewoon een rookverbod instellen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')