Niet zeuren dan. Als je echt last ervan hebt blijf je wel gewoon rustig staan of stap je wel ergens anders in.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:18 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Wel als je op zoek moest naar een zitplaats en je de halve trein moest doorbaggeren.
Idd. Wat mij betreft mag zo'n horeca-rookverbod er dan ook gewoon komen.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:18 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Wel als je op zoek moest naar een zitplaats en je de halve trein moest doorbaggeren.
Zo werkt het dus niet... Dan moet de niet-roker zich dus maar aanpassen?quote:Op woensdag 28 december 2005 12:21 schreef nikk het volgende:
[..]
Niet zeuren dan. Als je echt last ervan hebt blijf je wel gewoon rustig staan of stap je wel ergens anders in.
Geluk. Jij moet zo nodig door een rokerscoupe lopen, niet gaan huilen over rokers dan.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:26 schreef Sjaakman het volgende:
[..]
Zo werkt het dus niet... Dan moet de niet-roker zich dus maar aanpassen?
Niet-roken is "normaal". De roker is degene met het zelf-aangeleerde afwijkende gedrag. Lijkt mij niet meer dan logisch dat die zich dan aanpast.
quote:Op woensdag 28 december 2005 12:24 schreef Sjaakman het volgende:
[..]
Idd. Wat mij betreft mag zo'n horeca-rookverbod er dan ook gewoon komen.
Roken moet absoluut kunnen. Wie zijn wij om die mensen het recht te ontnemen lekker naar asbak te ruiken en de longen te asfalteren. Moet kunnen. Maar NIET op algemene openbare plekken waar ook niet-rokers komen.
Die rookplekken moeten dus zodanig geplaatst worden dat een niet-roker nooit met die ranzige verslaving geconfronteerd hoeft te worden. Dus niet in een trein, café of restaurant, want daar komen ook mensen die zo wijs zijn geweest zichzelf niet zo'n smerige verslaving aan te leren.
Maar hij rookt niet!quote:
In restaurants kan ik me het ook nog voorstellen, maar in een fucking kroeg? Dat is gewoon achterlijk.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:55 schreef DaMart het volgende:
[..]
Maar hij rookt niet!
En ik ben het eigenlijk wel met hem eens.
Er bestaat geen recht om te roken, dus dat recht wordt ook niet afgenomen. In een kroeg kan ik me er nog wel iets bij voorstellen dat ze het toestaan, maar in restaurants mag en wat mij betreft moet het zeker verbannen worden. En anders richten ze maar een aparte ruimte met luchtdichte ramen, deuren en muren in voor de mensen die geen waarde hechten aan de gezondheid van hun longen.
Zoals ik eerder al aangaf: omdat ik astma heb, ben ik gewoonweg de dupe van mensen met een verslaving die schadelijker is voor mijn gezondheid dan voor die van hen. Als ik in rokerige ruimtes kom, dan kan ik de pufjes tegen de benauwdheid wel weer tevoorschijn halen. Ik word door rokers dus beperkt in mijn vrijheid om te gaan en staan waar ik wil. Dus een algeheel verbod vind ik niet zo erg.quote:Op woensdag 28 december 2005 12:58 schreef nikk het volgende:
[..]
In restaurants kan ik me het ook nog voorstellen, maar in een fucking kroeg? Dat is gewoon achterlijk.
Je erkent dus dat meeroken schadelijk is voor de gezondheid. Als iemand bewust schadelijke stoffen uitstoot in mijn omgeving, dan is de onaantastbaarheid van mijn lichaam toch in het geding. Waarom zou de vrijheid van de roker om te roken op plaatsen waar zich ook niet-rokers bevinden prevaleren boven het recht van de niet-rokers op de onaantastbaarheid van hun lichaam?quote:Op woensdag 28 december 2005 12:20 schreef nikk het volgende:
Nee hoor, al worden die gevolgen wel enorm overdreven. Ik stel alleen dat op grond van artikel 11 van de Grondwet je poging volstrekt kansloos zal zijn. Dat artikel is totaal irrelevant.
Het gaat mij niet om het verbieden van roken in de horeca, zolang er maar dusdanige maatregelen worden genomen dat de niet-roker geen hinder ondervindt van de rook. Als de horeca dit kan bewerkstelligen zonder een algeheel rookverbod binnen de branche vind ik het prima. Maar ik heb het idee dat de horeca niet wil meewerken en in dat geval is het aan Hoogervorst om maatregelen te treffen. Dat zulke maatregelen zwaarder zullen uitpakken dan in het geval dat men gewoon had meegewerkt heeft de horeca geheel aan zichzelf te danken.quote:Omdat er in een kroeg verdomme gerookt moet kunnen worden. Dat is net als alcohol in een kroeg verbieden. Het kan niet. Ik vraag me ook serieus af wat de gevolgen van dit soort achterlijke verboden zijn voor coffeeshops...
Roken in de horeca verbieden...
Nee.quote:Op woensdag 28 december 2005 13:09 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Je erkent dus dat meeroken schadelijk is voor de gezondheid. Als iemand bewust schadelijke stoffen uitstoot in mijn omgeving, dan is de onaantastbaarheid van mijn lichaam toch in het geding.
Precies!quote:Op woensdag 28 december 2005 16:42 schreef raptorix het volgende:
Kwestie van vraag een aanbod, het staat iedereen vrij om een rookvrije kroeg/restaurant te beginnen.
De nicotine heeft jouw hersens zeker aangetast?quote:Op woensdag 28 december 2005 13:17 schreef Tafkahs het volgende:
in de kroeg hoort gewoon rook. Kom op zeg, anti-rooklobby, denk eens even na. Hoe moet je anders van die astmatische figuren afkomen..
Vervelend, maar er zijn meer mensen met een nicotine verslaving als mensen met astma, kortom het is niet meer als logisch dat men zich aan de meerderheid aanpast, zoals ik al zei, ga naar een rookvrije gelegenheidquote:Op woensdag 28 december 2005 17:21 schreef DaMart het volgende:
[..]
De nicotine heeft jouw hersens zeker aangetast?
ja, ik heb dus astma![]()
Er zijn meer niet-rokers dan rokersquote:Op woensdag 28 december 2005 17:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vervelend, maar er zijn meer mensen met een nicotine verslaving als mensen met astma, kortom het is niet meer als logisch dat men zich aan de meerderheid aanpast, zoals ik al zei, ga naar een rookvrije gelegenheid
Vorm een collectiefquote:Op woensdag 28 december 2005 17:57 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Er zijn meer niet-rokers dan rokers
Laat ze eerst alle horecagelegenheden, te beginnen met restaurants, maar eens rookvrij maken dan.quote:Op woensdag 28 december 2005 17:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Vervelend, maar er zijn meer mensen met een nicotine verslaving als mensen met astma, kortom het is niet meer als logisch dat men zich aan de meerderheid aanpast, zoals ik al zei, ga naar een rookvrije gelegenheid
Laat je vriend blij zijn. Niet alle astmapatienten kunnen dat.quote:Op woensdag 28 december 2005 18:05 schreef raptorix het volgende:
Laat mijn vriend, nou zwaar astmatisch zijn, roken en in een restaurant werken
Dat hij rookt en in een restaurant werkt is zijn keuze, die neemt hij welbewust. Net zoals ik welbewust de keuze heb gemaakt maar niet naar kroegen en zo te gaan, omdat veel mensen een keuze hebben gemaakt die voor mij nadelig uitpakt (lees: ik krijg het er benauwd van). Maar goed, ik vind niet dat ik de dupe mag worden (en dat geldt voor alle mensen die niet tegen roken kunnen) van de keuze van anderen.quote:Op woensdag 28 december 2005 18:05 schreef raptorix het volgende:
Laat mijn vriend, nou zwaar astmatisch zijn, roken en in een restaurant werken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |