Shakermaker | maandag 26 december 2005 @ 22:28 |
Will Wright is een nieuwe game aan het ontwikkelen: Spore. De maker van onder meer SimCity en The Sims is sinds een tijdje bezig met een hele bijzondere game. Je begint als een een-cellig diertje en kan eindigen als de heerser van het heelal. Will Wright heeft blijkbaar een manier gevonden om miljoenen jaren evolutie speelbaar te maken. Het lijkt onmogelijk maar als je previews leest, zou het wel eens kunnen gaan lukken. Een kleine uitleg van de gameplay: Tidepool fase Als de game begint ben je niet meer dan een armzalige bacterie. De gameplay in deze fase omschrijft Will Wright zelf als 'free-form pacman'. Hier moet je zoveel mogelijk andere bacteriën eten en groter worden. Evolution fase Hier ben je een simpel diertje dat andere diertjes moet doden om groter te worden. Denk hack 'n' slash. Net zoals in de eerste fase kan je je enigzins bepalen hoe je character eruit ziet. Tribal fase Je diertje is groot geworden en heeft een simpel soort intelligentie ontwikkeld. Hij heeft een stam om zich heen verzameld. De gameplay in deze fase beschrijft Will Wright zelf als een soort Populous, één van zijn oudere klassiekers. City fase Drie keer raden ..... Inderdaad: deze fase is een simpel soort Sim City. Jouw een-cellige hoopje blubber uit de eerste fase heeft zich ontwikkeld tot een beschaving die in een echte stad woont. Maar daar wordt het natuurlijk een keer te klein .... Civ fase In dit gedeelte is de rest van de planeet aan de beurt. De gameplay lijkt op de Civilization-reeks van Sid Meier. Invasion fase Infinity and beyond! In deze fase is de rest van het universum aan de beurt. Je kan andere planeten aanvallen, maar je kan ook op de diplomatieke toer, of 'first contact' maken met andere beschavingen. Alle planeten rond alle sterren op het plaatje van het sterrenstelsel hieronder zijn te koloniseren of te terraformen dus de mogelijkheden zijn letterlijk eindeloos. Het mooie van de laatste fase is dat je je universum online kan zetten en dus ook universa van anderen kan downloaden om te kijken of de soort die jij gecreëerd hebt, zich kan meten met de beschavingen van andere spelers. Custom Een andere bijzondere feature van Spore is dat je character volledig customisable is. Als je al wat verder in je evolutie bent, kan je nog steeds van alles aanpassen. Ook de gebouwen kan je helemaal naar je eigen smaak maken. Net zoals de voertuigen. Will Wright kan het waarschijnlijk beter uitleggen dan ikzelf, dus je kan het best de video van zijn presentatie op de Game Developers Conference van eerder dit jaar bekijken. Surfen naar deze link, naar beneden scrollen en Bugmenot gebruiken om te kijken, zonder te hoeven registreren. Links: Officiële site CVG.co.uk GameDaily 1up.com Gamespy GamingSteve Gamespot Eurogamer Release tweede helft 2006 | |
kepler | maandag 26 december 2005 @ 23:21 |
schijnt ook op de 360 te komen, maar dat is slechts een gerucht lijkt me wel een cool spel, is volgens mij nooit 2 keer hetzelfde.... | |
peristilius | maandag 26 december 2005 @ 23:31 |
Dit spel lijkt me geweldig, nooit zin om veel tijd in sims te steken, maar deze combineert ze allemaal! | |
mschol | maandag 26 december 2005 @ 23:32 |
ziet er wel errug fancy uit... | |
WAT | maandag 26 december 2005 @ 23:33 |
Dit ziet er erg fijn uit. | |
Brentmeister | maandag 26 december 2005 @ 23:37 |
Interesting | |
YourMaster | maandag 26 december 2005 @ 23:37 |
Lijkt me erg leuk, alleen beetje jammer van de release date. | |
WAT | maandag 26 december 2005 @ 23:47 |
Ben je nou een organisme of een hele soort? | |
peristilius | maandag 26 december 2005 @ 23:49 |
quote:Dat verandert naarmate je verder evolueert. Je begint als een heel klein organisme en groeit uiteindelijk uit tot een werelddominerende macht. | |
WAT | maandag 26 december 2005 @ 23:50 |
quote:Dus in het begin ben je 1 pacman niet meerde pacmans van dezelfde soort? | |
ethiraseth | dinsdag 27 december 2005 @ 00:05 |
quote:Jep, dit is zeker een van de dingen waar ik heel erg naar uit kijk. Vooral dat online zetten van je eigen beschaving en andermans beschavingen kunnen downloaden lijkt me erg gaaf. | |
peristilius | dinsdag 27 december 2005 @ 00:05 |
quote:Volgens mij wel ja. | |
Shakermaker | dinsdag 27 december 2005 @ 00:29 |
quote:In het begin ben je de enige een-cellige van jouw soort en ben je dus verantwoordelijk voor het voortbestaan ervan. Zware last! | |
WAT | dinsdag 27 december 2005 @ 00:41 |
En wie zijn dan de andere organismen? Die bedenkt de pc gewoon zelf? | |
MMaRsu | dinsdag 27 december 2005 @ 00:42 |
Ow was de tvp vergeten hahaha | |
Shakermaker | dinsdag 27 december 2005 @ 00:49 |
quote:Percies. Volgens mij heb je zo'n beetje in elke fase AI tegenstanders. Wright zegt dat ie er bewust voor gekozen heeft om het een sp game te maken. Misschien dat je je soort kan uploaden naar de officiële site zodat je het kan opnemen tegen andere soorten, maar da's nog niet helemaal zeker, geloof ik. | |
WAT | dinsdag 27 december 2005 @ 00:50 |
quote:Ah. Ik zie trouwens dat ik allemaal vragen zit te stellen in dit topic die in dat filmpje beantwoord worden. Ziet er mooi uit die bewegende beelden | |
HAL9000S | dinsdag 27 december 2005 @ 00:56 |
Het concept ziet er veelbelovend uit, nou de uitwerking nog. | |
WAT | dinsdag 27 december 2005 @ 00:56 |
Die parende beesten! OMG! | |
WAT | dinsdag 27 december 2005 @ 00:59 |
quote:Niet te pessimistisch he! al denk ik ook dat dit een spel wordt wat al snel begint te vervelen ... | |
WAT | dinsdag 27 december 2005 @ 01:09 |
Ik vraag me af ... stel je zit in de city fase ... lopen er dan nog steeds beesten die in evolutiefase zijn door je wereld heen? En ik zie in het filmpje van Will Wright dat beest een "mating call" doen, en dan gaat hij paren met een anderr beest. Waar komt dat andere beest dan vandaan? En wie bestuurt dat beest? [ Bericht 43% gewijzigd door WAT op 27-12-2005 11:28:51 ] | |
Brentmeister | dinsdag 27 december 2005 @ 13:55 |
quote:Gewoon computergestuurd volgens mij. Maar wat ik begrijp is dat er dus wel data van andere spelers gedownload wordt en in jouw wereld terecht kan komen, de besturing wordt dan door de computer overgenomen. | |
WAT | dinsdag 27 december 2005 @ 14:00 |
quote:Ja. Wat een beesten zullen er rond lopen na een tijdje! | |
Frankeinstein | dinsdag 27 december 2005 @ 14:05 |
Dat beesten 'ontwerpen' lijkt me heel gaaf om te doen, maar mij lijkt de laatste fase (Invasion fase) de minst leuke. Ik houdt niet zo van die spellen waarbij je een planeet hebt en dan andere planeten moet aanvallen enzo.. maar misschien is het ook wel helemaal niet zo. Het lijkt me in iedergeval wel een leuk spel.. | |
Bot13 | dinsdag 27 december 2005 @ 14:39 |
Ik volg het al sinds october, en ik moet zeggen dat het allemaal erg mooi in elkaar zit, naarmate ik meer informatie te zien krijg Weet niet zeker of ik het wel tof vind dat alle genres gemixt zijn, maar ach, we zullen zien. | |
Retuobak | dinsdag 27 december 2005 @ 14:42 |
Ben erg benieuwd naar dit spel, kan of heel goed zijn, of helemaal niks. Maar Will Wright kennende zit het wel snor . | |
WAT | dinsdag 27 december 2005 @ 14:44 |
quote:Will Wright kennende wordt het meer een spectaculair poppenhuis dan een goed, spannend spel. Dat is natuurlijk fantastisch, maar het wordt wel snel saai ... | |
I.R.Baboon | dinsdag 27 december 2005 @ 14:45 |
Dit lijkt me nog eens een kek spel. | |
WAT | dinsdag 27 december 2005 @ 14:45 |
quote:Ik had liever gehad dat ze het bij een fase hadden gehouden en dat verder uitgediept. Maar we zullen zien ... | |
WAT | dinsdag 27 december 2005 @ 14:46 |
quote:Will Wright kennende komen er ook 3209832989082 expansion packs. | |
Retuobak | dinsdag 27 december 2005 @ 14:59 |
quote:Will Wright heeft meer gedaan dan alleen The Sims enzo | |
WAT | dinsdag 27 december 2005 @ 15:01 |
quote:Ok. Simcity dan. Ik wist trouwens niet dat Populous ook van hem was. Dat was een goede game. | |
Retuobak | dinsdag 27 december 2005 @ 15:05 |
quote:Populous = Molyneux | |
WAT | dinsdag 27 december 2005 @ 15:06 |
quote:O, dan heb ik hem verkeerd verstaan in dat filmpje. | |
Tain | dinsdag 27 december 2005 @ 15:07 |
http://en.wikipedia.org/wiki/Will_Wright#Games_designed_by_Wright | |
kepler | dinsdag 27 december 2005 @ 15:26 |
quote:je kan zelfs het heelal domineren | |
WAT | dinsdag 27 december 2005 @ 16:29 |
Alleen de eerste stage lijkt me zelfs al een verslavend spel. | |
EricG | dinsdag 27 december 2005 @ 16:37 |
Is er al iets als een releasedate bekend? /edit: Oh, ik zie het al, het staat in de OP [ Bericht 62% gewijzigd door EricG op 27-12-2005 16:43:51 ] | |
Elvi | dinsdag 27 december 2005 @ 17:36 |
Oeh dit spel wil ik! | |
mschol | dinsdag 27 december 2005 @ 18:07 |
de mensen die een idee willen hebben.. simearth scijnt er erg op te lijken... | |
WAT | woensdag 28 december 2005 @ 15:05 |
Een interview met Will Wright (2 delen): http://www.gamingsteve.co(...)ming_steve_ep_10.php http://www.gamingsteve.co(...)ming_steve_ep_11.php | |
Shakermaker | vrijdag 3 maart 2006 @ 01:26 |
De presentatie van Will Wright op de GDC vorig jaar staat nu ook op Google. Het is een ingekorte versie van iets langer dan een half uur. Elke seconde is geweldig. link | |
Nick-GizMo | vrijdag 3 maart 2006 @ 01:32 |
grappige shit | |
Brentmeister | vrijdag 3 maart 2006 @ 12:24 |
quote:Ah ja, dit is alleen het demonstratie gedeelte van de presentatie. Ik had em al helemaal gezien, maar wel leuk | |
_Led_ | vrijdag 3 maart 2006 @ 12:28 |
Het lijkt en klinkt erg leuk inderdaad, ik ben alleen een beetje bang dat het weer zoiets wordt als Black & White : erg leuk van idee maar in praktijk gelimiteerd.. | |
=HellFire= | vrijdag 3 maart 2006 @ 12:32 |
Waar Molyneux nog wel eens faalt of z'n mond voorbijpraat, kan Will Wright het waar maken. Deze game gaat het wel redden, denk ik zo. | |
Elvi | vrijdag 3 maart 2006 @ 12:34 |
Ik kan niet wachten! Dit is echt zo'n spel wat ik meteen ga kopen als ie uit is! Jammer dat t waarschijnlijk pas in de herfst is... | |
ethiraseth | vrijdag 3 maart 2006 @ 13:36 |
quote:quoted for truth. Net die presentatie op googlevideo gekeken en het lijkt me echt te gaaf. Enige wat ik hoop is dat de sandbox mode boeiend genoeg blijft om het lang te spelen. | |
HAL9000S | vrijdag 3 maart 2006 @ 14:15 |
quote:Wow... erg impressive. | |
evil_cupido | vrijdag 3 maart 2006 @ 14:17 |
ah eindelijk na lang wachten komt ie dan toch uit Iets bekend over systeem eisen? | |
zatoichi | vrijdag 3 maart 2006 @ 14:22 |
Spel ziet er erg vet uit, als je nou alleen maar planten eet, dan wordt je dus uiteindelijke een vergetarisch volkje? Ben erg benieuwd! | |
peristilius | vrijdag 3 maart 2006 @ 14:44 |
Die 35 minuten presentatie is echt geweldig. En of je beestje carnivoor of herbivoor wordt heeft volgens mij ook te maken met hoe je het beestje bouwt, maar dat weet ik niet zeker. | |
Schrammy | vrijdag 3 maart 2006 @ 14:54 |
Ik heb mij al voorgenomen om zo min mogelijk in de hersenen van mij organimse te investeren Als ik het goed heb begrepen uit de presentatie ga je pas over op de tribal fase als je wezens genoeg intilligentie hebben. Maar mij lijkt de evolutie fase juist het leukst, dus ik laat mijn beesje lekker dom | |
zatoichi | vrijdag 3 maart 2006 @ 15:02 |
Dat klinkt dat weer behoorlijk lineair. Als je nou op een bepaalde manier investeert in evo fase, dan zou dat voor later ook veel effect moeten hebben. Bijvoorbeeld als je investeert in uithoudingsvermogen en spiermassa, dan zou je je eerder op een planeet met grotere zwaartekracht en ijle lucht moeten kunnen vestigen. | |
Paxlie | vrijdag 3 maart 2006 @ 17:02 |
dit wordt volgens mij echt een heel bijzonder spelletje | |
Me_Wesley | maandag 6 maart 2006 @ 13:38 |
Ziet er zeker goed uit! Duurt alleen nog wel eent ijdje tot de release. Heerlijk droog trouwens, dat gelach de hele tijd tijdens de presentatie. (Alsie bijvoorbeeld die hele planeet opblaast ). | |
Me_Wesley | maandag 6 maart 2006 @ 13:40 |
Maar de andere beschavingen en steden die je tegenkomt zijn dus eigenlijk afkomstig van andere spelers? Dat voegt ook enorm bij aan de herspeelbaarheid | |
Brentmeister | maandag 6 maart 2006 @ 13:44 |
quote:Mja, geloof 't wel, maar het is wel zo dat je ze moet downloaden begreep ik. Jouw computer neemt dan als het ware die andere spelers over. Je speelt dus niet real-time tegen anderen. | |
ethiraseth | maandag 6 maart 2006 @ 13:48 |
quote:Dat niet nee, maar het voegt wel een nieuwe dimensie toe aangezien je waarschijnlijk bij elke game compleet andere beschavingen tegenover je krijgt die weer anders reageren. Moet de herspeelbaarheid flink opschroeven, mits de AI goed genoeg wordt. | |
Brentmeister | maandag 6 maart 2006 @ 14:29 |
quote:Klopt helemaal, ik ben erg benieuwd | |
Zzyzx | dinsdag 7 maart 2006 @ 00:56 |
Dit wordt het spel der spelen waarschijnlijk. | |
DrDentz | dinsdag 7 maart 2006 @ 01:17 |
Will Wright is een genie.. dit wordt vast weer een gaaf spel | |
Zzyzx | dinsdag 7 maart 2006 @ 01:54 |
quote:Check dat filmpje gewoon. Digitaal orgasme. | |
DrDentz | dinsdag 7 maart 2006 @ 01:58 |
heb 'm [ Bericht 11% gewijzigd door DrDentz op 07-03-2006 02:12:20 ] | |
DrDentz | dinsdag 7 maart 2006 @ 02:53 |
volgens mij draait dat spel niet op mn 286 het leukste lijkt me toch het begin, wanneer je gewoon een klein dier bent en moet zien te overleven ipv een soort god op het einde | |
Bot13 | dinsdag 7 maart 2006 @ 07:32 |
Voor de mensen die niet kunnen wachten .. http://img494.imageshack.us/my.php?image=spore9mv.swf | |
Forcefuzz | woensdag 5 april 2006 @ 11:54 |
quote:Ik kan die baas niet verslaan We moeten nog een lange tijd wachten Het lijkt me echt zo'n gaaf spel | |
Retuobak | woensdag 5 april 2006 @ 12:08 |
quote:idd | |
MrBean | woensdag 5 april 2006 @ 12:24 |
Dat is ja net asteroids! Hoop dat Spore wel wat dieper gaat. | |
Forcefuzz | woensdag 5 april 2006 @ 14:25 |
quote:Ja joh. Je begint namelijk met een bacterie, en van daaruit moet je een hele beschaving opbouwen! | |
MrBean | woensdag 5 april 2006 @ 14:46 |
Nee, maar ik bedoel ook het bacterie-level. Dat dat ook wat beter is dan dit. | |
Forcefuzz | woensdag 5 april 2006 @ 15:10 |
Dat niet echt... Wat meer opties natuurlijk, maar de eerste 3-4 levels ben je een bacterie en zo kun je pas weer verder evolueren. Er valt als bacterie niet echt veel te doen lijkt me... | |
SuperSiem | donderdag 6 april 2006 @ 13:58 |
Dit klinkt heel erg gaaf! Met SimCity en The Sims heb ik mij ook uren vermaakt, dus ik kijk hier naar uit. | |
BMH | donderdag 6 april 2006 @ 14:05 |
Klinkt te gaaf imo. Al die features, het lijkt wel Fable. Ik ben een pessimist/cynist, dus ik denk dat geen van de gameplay elementen fantastisch zullen zijn. Maar ik hopen doe ik natuurlijk nog wel | |
Retuobak | donderdag 6 april 2006 @ 14:09 |
Mwoh, je moet daar toch een distinctie maken. Molyneux komt zelden beloofde features na. Ik kan me weinig herinneren dat Will Wright beloofd heeft en volledig uit het eindresultaat gelaten werd. | |
BMH | donderdag 6 april 2006 @ 14:43 |
quote:will Wright maakt de laatste jaren maar halve games.. En noemt ze dan Sandboxes | |
Retuobak | donderdag 6 april 2006 @ 14:55 |
Blijkbaar doet ie toch iets goed gezien het succes ervan evenals de relatief hoge waarderingen voor zowel The Sims 1 als The Sims 2. | |
ethiraseth | donderdag 6 april 2006 @ 17:48 |
quote:Dat is te makkelijk. Dat jij niet de fantasie hebt om je daarmee bezig te houden moet je niet Wright de schuld van geven. Als je ziet hoe vrouwen zich maanden bezig kunnen houden met the sims kan je niet anders stellen dan dat het weldegelijk echte games zijn, die alleen op een ander publiek gericht zijn dat zich ook kan vermaken zonder dat alles op een presenteerblaadje wordt aangeboden in de vorm van een verhaal en een motivatie e.d. | |
Simsfan88 | donderdag 6 april 2006 @ 18:00 |
quote:Dat was een 1 april grap van een onofficiële Spore site | |
MrBean | donderdag 6 april 2006 @ 18:20 |
quote:Ik speel het soms ook wel eens. Ik hou altijd wel van sandbox-achtige games. | |
MrBean | donderdag 6 april 2006 @ 18:21 |
quote:The Sims was tenminste iets nieuws. Ipv de zoveelste city builder of first person shooter. | |
Retuobak | donderdag 6 april 2006 @ 18:22 |
quote:En daar is niks mis mee, daar gaat mijn voorkeur ook naar uit. Ik vind het leuk m'n eigen doelen te stellen in games en m'n eigen ding te doen. Vind ik leuker dan precies van tevoren alles vast hebben staan, maar ik kan me prima voorstellen dat bij iemand anders een directe motivatie en een duidelijk doel gewoon voor een leukere spelervaring zorgt. | |
Retuobak | donderdag 6 april 2006 @ 18:24 |
quote:Daarvoor ben je in ieder geval bij Will Wright wel aan het juiste adres, vernieuwing . Of het nou binnen een genre is (o.a. Simcity) of gewoon games die niet eens in een bestaand genre in te delen zijn (Spore, The Sims) | |
I.R.Baboon | vrijdag 12 mei 2006 @ 18:04 |
Trapje, Spore ziet er erg tof uit op de E3. En dit filmpje met Robin Williams is lang en erg onzinnig, maar wel leuk. | |
PastorRichards | vrijdag 12 mei 2006 @ 18:23 |
Naar mijn mening wordt dit echt een van de meest geweldige spellen ooit. Wie heeft er expansion packs nodig als je zelf met simpele in-game editors werkelijk alle content zelf kunt aanpassen? Alleen niet-creatievelingen hebben natuurlijk een probleem want die kunnen geen leuke creatures verzinnen. Misschien kan www.sporecentral.net bij de fansite links in de OP (shameless plug) | |
MrBean | vrijdag 12 mei 2006 @ 18:31 |
Wat een boel nieuws opeens de laatste dagen! | |
Maisnon | vrijdag 12 mei 2006 @ 18:34 |
Spore ownt alles, punt Damn, ik zou m'n eigen schijt nog opeten om dit spel nu te kunnen spelen | |
PastorRichards | vrijdag 12 mei 2006 @ 18:35 |
quote:Zo gaat dat elk jaar met de E3... Zo heb je weken lang weinig tot geen nieuws en zo krijg je een stortvloed van video's, screenshots en info over je heen. | |
DrDentz | vrijdag 12 mei 2006 @ 18:38 |
Zwoerd | vrijdag 12 mei 2006 @ 19:52 |
Net wat filmpjes gezien, wat gaat dit een cool spel worden, vooral die evolutie fase, ik heb nu echt al zoveel ideeen in mn kop over hoe ik mn beestje wil hebben | |
MrBean | vrijdag 12 mei 2006 @ 20:48 |
quote:Ik ook. Laat Robin Williams het spel nou vastlopen op het eind!? | |
MrBean | vrijdag 12 mei 2006 @ 20:51 |
Het ontwerpen lijkt me supercool, maar het spel zelf gaat enorm tegenvallen ben ik bang. (zie: The Sims) | |
Maisnon | vrijdag 12 mei 2006 @ 22:20 |
Eh.. The Sims tegenvallen? En anders dit: The Sims is gefocused op kleinschalige hevige emotionele/sociale interactie, + een huisje bouwen, hier gaat het over een zonnestelsel . Heb je ook nog dat filmpje met Robin Williams gezien, en wat er over bijvoorbeeld die kaarten verteld wordt? Ik verwacht trouwens zelf wel de helft van de tijd beesten te zitten bouwen | |
VoreG | vrijdag 12 mei 2006 @ 22:23 |
alsnog een tvp | |
Morthill | vrijdag 12 mei 2006 @ 22:51 |
quote:Het spel wordt ook fantastisch, denk Civilization maar dan op gigantische schaal | |
Belthazor | vrijdag 12 mei 2006 @ 22:58 |
moet dit spel hebben, damn :p | |
Morthill | vrijdag 12 mei 2006 @ 23:45 |
Zojuist filmpje gekeken met Robin Williams, ik lag helemaal dubbel, wat een geniaal spel is dit zeg | |
MrBean | vrijdag 12 mei 2006 @ 23:56 |
quote:Dan nog. Ik vind het meer ontwerpen. Ik zou wel wat meer filmpjes over het échte spel willen zien, hoe ze dat hebben gedaan. Ik hoop niet zoals de Sims, dat je eindeloos piano moet spelen en fitnessen om rijk te worden. En dat is dan het spel, iedere keer hetzelfde doen met andere poppetjes. Alhoewel ik het alleen om het ontwerpen van beesten dat spel al zou kopen. | |
Brentmeister | zaterdag 13 mei 2006 @ 00:09 |
Dat begrijp ik dus ook niet zo goed. Je ziet steeds alleen maar dat je met 1 dier speelt, een beetje rondloopt wat dingen eet, maar ik zie dus niet echt een spel daairn. Ik moet zeggen dat het er wel erg goed uit begint te zien. | |
NiteSpeed | zaterdag 13 mei 2006 @ 00:13 |
Bij the Sims was het bouwen ook altijd het leukste onderdeel . klapaucius !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!; | |
HAL9000S | zaterdag 13 mei 2006 @ 00:14 |
Ik ben benieuwd wat voor tijdsbestek je doorloopt van bacterie tot god En of de laatste fase van het spel interessant genoeg is om je lange tijd bezig te blijven houden. | |
Maisnon | zaterdag 13 mei 2006 @ 00:18 |
Nouja, eigenlijk klopt het toch wel wat hier gezegd wordt nu ik er nog een keer naar kijk. Je hebt tot nu toe zeer weinig van het spel zelf gezien, je weet dat er met tankjes gereden kan worden bijvoorbeeld, maar hoe zit het met resources en de interface? Dat mis ik inderdaad ook nog een beetje... Ugly dino babies unite, "Yaaaaweeeeeeeeeeeeeeeeee!" | |
VoreG | zaterdag 13 mei 2006 @ 00:25 |
net even dat filmpje zitten kijken. Ik koop het spel alleen al om die beesten te maken . | |
twi | zaterdag 13 mei 2006 @ 00:29 |
Ik heb me echt een breuk gelachen met Robin Williams. De presentatie zelf vond ik niet zo boeiend, had alles wat 'ie liet zien m.u.v. die kaarten al gezien. Maar dit gaat zo'n gave game worden. Hopelijk komt er een mooie X360 port. | |
Maisnon | zaterdag 13 mei 2006 @ 00:31 |
quote:Mocht ik in de positie komen om naast de Wii ook een Xbox360 te kopen of er eentje te winnen, dan hoop ik dat natuurlijk ook | |
Maisnon | zaterdag 13 mei 2006 @ 00:37 |
Ik ga trouwens wel proberen de mens na te maken, niet omdat dat nu zo boeiend is , maar om te kijken of het kan | |
Forcefuzz | zaterdag 13 mei 2006 @ 18:34 |
Interview Gamespy GameSpy: So it will come out in the first quarter of 2007? WW: Probably just after that, though we are not being precise. What we are saying is just outside the fiscal year, which is March. GameSpy: So April or early May? WW: Yeah. Right. Nog een jaar wachten Maar ondertussen kun je je hiervermaken met wat filmpjes: De trailer Filmpje Nog eentje En nog eentje dan maar Zeer mooi filmpje van IGN tijdens de E3 En een hoop screenshots: Bron -edit- Wat meer screenshots erbij gedaan | |
Morthill | zaterdag 13 mei 2006 @ 19:09 |
Ik begin wel met sparen voor een nieuwe pc , kan ik tegen die tijd het beste kopen en zonder gezeik Spore draaien | |
nlboy | zaterdag 13 mei 2006 @ 19:26 |
Erg vet! | |
Zwoerd | zaterdag 13 mei 2006 @ 20:53 |
Ik verwacht dat hij pas eind volgend jaar uit zal komen. | |
Morthill | zondag 14 mei 2006 @ 13:36 |
quote:Dan wordt ik compleet gek | |
Unrealer999 | zondag 14 mei 2006 @ 13:39 |
quote:Liever wat langer wachten en een Super spel, dan nu spelen en een flut game | |
Morthill | zondag 14 mei 2006 @ 13:40 |
quote:Ik hoef de game ook niet nu, maar april 2007 is een prima datum, als ik vervolgens nog moet wachten tot december 2007 om de game voor de 3e keer op de E3 te kunnen zien. | |
Unrealer999 | zondag 14 mei 2006 @ 13:43 |
quote:Tja, daar kiezen hun voor. Wij kunnen er niks aan doen Ik zie hem ook het liefst april 2007 maar dat horen we dan wel weer, | |
Morthill | zondag 14 mei 2006 @ 13:54 |
quote:Nee, ik snap ook wel dat we er niks aan kunnen doen. Maar de release staat gewoon voor april 2007, en ik denk dat dat hooguit een maandje of 2 zal opschuiven. Maar hij zal echt niet eind 2007 pas uitkomen. | |
Brentmeister | zondag 14 mei 2006 @ 15:12 |
Zo, wat lang nog zeg, maar geeft op zich niet want ik heb eerst m'n handen wel vol aan Civ IV en TcOS die eind dit jaar uit gaat komen | |
Misan | zondag 14 mei 2006 @ 15:58 |
al enig idee welke systeemeisen we kunnen gaan verwachten? | |
Maisnon | zondag 14 mei 2006 @ 22:51 |
Deze vind ik wel gaaf Wow, na het zien van al die screens ben ik nog meer overtuigd van alle mogelijkheden die de creature editor bied. Je kan écht alles maken!! | |
MrBean | zondag 14 mei 2006 @ 23:45 |
quote:Ik vind die anderen ook best gaaf. | |
Zzyzx | maandag 15 mei 2006 @ 02:17 |
Jammer dat we langer moeten wachten, maar fok gek, die screenshots zijn niet wijs. | |
Orcaman1984 | maandag 15 mei 2006 @ 09:31 |
Dit word echt een vette game | |
Joeks79 | maandag 15 mei 2006 @ 10:32 |
quote:Om alle potentie waar te maken, zullen de eisen wel heel hoog worden. Dan maar hopen op een X-box 360 port. | |
Fir3fly | maandag 15 mei 2006 @ 17:00 |
Deze game valt (hopelijk) mooi samen met mijn aanschaf van een nieuwe pc | |
Misan | maandag 15 mei 2006 @ 23:59 |
quote:ik ga namelijk eind dit jaar een nieuwe pc kopen | |
Shakermaker | dinsdag 16 mei 2006 @ 00:07 |
quote:Wel ff wachten op de DX10 kaarten dude. | |
Morthill | dinsdag 16 mei 2006 @ 08:12 |
quote:Doe het gelijk goed, DirectX10 kaart, Windows Vista etc. | |
speknek | donderdag 18 mei 2006 @ 19:57 |
Dit wordt het eerste spel in een hele lange tijd die ik weer eens voor mijn pc ga kopen . Ik blijf het eeuwig jammer vinden dat je wezens niet echt evolueren, volgens mij zit er dan veel meer spanning in het spel. Maar toch gaat dit rulen! | |
Fir3fly | donderdag 18 mei 2006 @ 20:00 |
quote:Tja, maar is het dan nog wel toegankelijk voor de massa? | |
I.R.Baboon | donderdag 18 mei 2006 @ 20:00 |
Next-gen versies zijn ook bevestigd. Dus dat is mooi. | |
CosmoKramer | donderdag 18 mei 2006 @ 21:22 |
Heb de presentatie van deze game op de E3 gezien. Echt wonderbaarlijk gewoon. Ik kan geen ander woord verzinnen, dit kan echt ZO enorm groot worden. Ik vond trouwens vooral het aanpassen van de grootte van de bek/snavel leuk, omdat daardoor ook het stemgeluid verandert wtf. | |
MrBean | vrijdag 19 mei 2006 @ 11:18 |
-edit-- | |
alsem | zaterdag 20 mei 2006 @ 19:01 |
wat een vet spel wordt dat zeg! | |
Even | woensdag 24 mei 2006 @ 17:24 |
Het filmpje zag er heel gaaf uit Ga ik wel halen als ie uit is (denk ik ) | |
imported_sphinx | zaterdag 27 mei 2006 @ 18:02 |
quote:om even hier op terug te komen, is die baas onverslaanbaar? of is er een manier. kan wel zijn dat ie onverslaanbaar is omdat daarna de evolutie te ver gaat voor een flash dingetje, maar dan is het wel stom. | |
imported_sphinx | zaterdag 27 mei 2006 @ 18:30 |
quote:laat maar, het gaat gewoon niet verder. | |
Jump | zondag 28 mei 2006 @ 20:31 |
quote:Dat is tof | |
imported_sphinx | vrijdag 9 juni 2006 @ 18:42 |
sgop! (geen idee waarom!) | |
OpenDeur | vrijdag 9 juni 2006 @ 18:56 |
Video van een lezing door Will Wright over spelontwerp. Op zich wel interessant, al kun je wel de eerste 15 minuten gelijk overslaan. | |
Brentmeister | vrijdag 9 juni 2006 @ 21:28 |
quote:Ja leuke presentatie Will Wright heeft meestal wel leuke presentaties vind ik. Eerste 15 minuten is niks idd | |
Funkytrip | dinsdag 18 juli 2006 @ 11:05 |
Enige waar ik bang voor ben is dat alle afzonderlijke spelonderdelen niet echt leuk is. Het RTS stukje bijv. In de gameplay video doet hij ook elke keer fast forward. Wie weet moet je wel eerst 5 uur lang monstertjes aanvallen en kijken hoe je die opeet voordat je weer iets kan doen. De editor alleen is echter al leuk genoeg om het spel te kopen | |
depax | dinsdag 18 juli 2006 @ 12:25 |
Dit is een echte must buy voor mij probably op de Wii | |
Forcefuzz | woensdag 19 juli 2006 @ 03:50 |
quote:idd kan echt niet wachten | |
depax | woensdag 19 juli 2006 @ 06:28 |
ja pc zou ook kunnen ligt eraan welke hij het eerste komt orgineel was ik aan het denken voor de pc tot ik hoorde dat hij ook naar de wii kwam | |
imported_sphinx | woensdag 19 juli 2006 @ 12:21 |
quote:die creature creator met een Wii-controller? vraag me af of dat wel zo goed werkt. ik wil em wel op m'n pc spelen maar die heeft dan eerst een kleine upgrade nodig denk ik | |
Jump | donderdag 4 januari 2007 @ 14:51 |
Heeft er nog iemand iets gehoord van dit spel? Het is al zo lang stil | |
Fir3fly | donderdag 4 januari 2007 @ 14:53 |
Goeie vraag, ik denk dat ze gewoon druk bezig zijn. Hoop ik tenminste . | |
Jump | donderdag 4 januari 2007 @ 14:55 |
Jah, maar we hebben medio 2005 al prachtige beelden en prachtige filmpjes gezien. En sindsdien zijn er ook geen nieuwe filmpjes opgedoken (ja, maar die ook medio 2005 opgenomen waren) of is er niks veranderd aan hun website. | |
Fir3fly | donderdag 4 januari 2007 @ 14:56 |
Hmm inderdaad, die website is nog steeds hetzelfde . Als dit maar geen STALKER verhaal wordt . | |
Elvi | donderdag 4 januari 2007 @ 14:57 |
Er schijnt al een download-site te zijn gemaakt voor de wezentjes. Van de makers van The Sims Resource... | |
Jump | donderdag 4 januari 2007 @ 14:58 |
http://www.spore.com/press.php Daar komt er af en toe wel iets bij, maar allemaal van die "previews", "game awards" terwijl het spel nog niet uit is, en interviews waar je niks met bent. Spore Forever of zo | |
Fir3fly | donderdag 4 januari 2007 @ 15:00 |
De laatste update is nog van augustus. Wanneer is de eerstvolgende gamebeurs eigenlijk? | |
Gamer_V | donderdag 4 januari 2007 @ 15:03 |
GOTY 2007 | |
jehovaguerilla | donderdag 4 januari 2007 @ 15:07 |
Tering... ik haat de sims. Maar deze zal ik gaan spelen | |
Fir3fly | donderdag 4 januari 2007 @ 15:09 |
quote:Is dat een antwoord op mijn vraag? Ik ben niet zo thuis in die beurzen enzo . | |
Gamer_V | donderdag 4 januari 2007 @ 16:03 |
quote:Game of the year 2007. Hij zou eind q1, begin q2 uit moeten komen. Gewoon hopen. | |
ethiraseth | donderdag 4 januari 2007 @ 16:06 |
quote:Dat is al verzet naar "2e helft 2007" helaas. quote:http://www.gamespot.com/pc/strategy/spore/news.html?sid=6155540&page=3&q= | |
Forcefuzz | donderdag 4 januari 2007 @ 16:33 |
Toffe screenshot van vehicle editor: En filmpje over space fase: http://www.youtube.com/watch?v=7t0kuvz5x_4 | |
Me_Wesley | donderdag 4 januari 2007 @ 16:36 |
quote: | |
Jump | donderdag 4 januari 2007 @ 16:49 |
het gaat nog 2008 worden | |
ethiraseth | donderdag 4 januari 2007 @ 17:30 |
quote:Wauw, dat filmpje. Tijd om me te laten invriezen maar denk ik. | |
kepler | donderdag 4 januari 2007 @ 17:46 |
quote:dat filmpje is wel erg tof, en ziet er redelijk vergevorderd uit | |
Misan | donderdag 4 januari 2007 @ 18:33 |
quote:bron? | |
Jump | donderdag 4 januari 2007 @ 18:34 |
quote:Oh, geen bron, dat denk ik gewoon. Ze stellen altijd uit | |
DrDentz | donderdag 4 januari 2007 @ 18:39 |
Heb je nog wat tijd om te sparen voor een nieuwe computer | |
DrDentz | donderdag 4 januari 2007 @ 18:40 |
Er was hier toch ook een kerel die wel z'n eigen lul eraf wou snijden en opeten om het spel nu te mogen spelen? Wat zou hij nu wel niet denken | |
imported_sphinx | donderdag 4 januari 2007 @ 18:47 |
quote:dat heeft ie gedaan en het werkte niet . | |
Brentmeister | donderdag 4 januari 2007 @ 18:48 |
quote:Wow, gaaf! Toch nog wat nieuw materiaal | |
kipknots | donderdag 4 januari 2007 @ 19:16 |
Nog wat creature editor filmpjes: http://www.youtube.com/watch?v=su9n_OcHPE8 http://www.youtube.com/watch?v=vHX3WbetnJQ&mode=related&search= http://www.youtube.com/watch?v=jpM1CsO0S0I&mode=related&search= http://www.youtube.com/watch?v=fJgTwNnnwDo&mode=related&search= http://www.youtube.com/watch?v=C_Bc6QRxfFg&mode=related&search= | |
Forcefuzz | donderdag 4 januari 2007 @ 22:44 |
quote:Dat robin william filmpje | |
ethiraseth | vrijdag 5 januari 2007 @ 12:58 |
Ik moet geen filmpjes meer kijken, ik word echt droevig van het feit dat het nog lang niet uitkomt. | |
washandje | vrijdag 5 januari 2007 @ 15:12 |
Ziet er wel heel tof uit... heb er echt zin in | |
Maisnon | zondag 21 januari 2007 @ 17:42 |
subtiele kick, dit wordt zo leuk! Ik zit de laatste tijd met een idee in m'n hoofd voor de ultieme ontdekkingsgame en telkens komt het gewoon neer op Spore, zo veel te verkennen, altijd weer nieuw, creatief, super! 't Is alleen wel zo dat je je echt eenzaam gaat voelen na een tijdje volgens mij , ik ben zo iemand die dan ook nog andere spelers tegen wil komen en samen een hele galaxy veroveren ofzo | |
VoreG | zondag 21 januari 2007 @ 17:44 |
Ben bang dat dit teleur gaat stellen. De filmpjes die je vooral ziet zijn van de 'creature builder' terwijl dat maar een erg klein deel is van het spel. | |
Maisnon | zondag 21 januari 2007 @ 18:07 |
quote:Waarom ben je bang dat dit teleur gaat stellen precies? | |
Gamer_V | zondag 21 januari 2007 @ 18:18 |
quote:Hij is bang dat niet alle gedeeltes van het spel even leuk zullen zijn, maar dat het meer een bij elkaar geraapt zooitje zal worden, Totaal onterecht in mijn mening (kijk naar Will Wright's eerdere games), maar goed, niemand heeft het spel nog gespeeld. | |
Morthill | zondag 21 januari 2007 @ 18:38 |
quote:ben je dat niet altijd voor een game, ik geloof pas in succes van een game als ie echt uit is. Met Spore dus hetzelfde en omdat de verwachtingen hierbij hoger liggen is het des te vervelender als ie teleur stelt. | |
VoreG | maandag 22 januari 2007 @ 13:14 |
Bij Black & White werd er ook zo de nadruk gelegd op de geweldige ontwikkeling die je creature doormaakt. Je kon alles, de mogelijkheden waren eindeloos. Dat hoor je nu weer, ik heb een beetje een trauma overgehouden aan B&W . | |
sampoo | maandag 22 januari 2007 @ 15:47 |
Ziet er uitermate gaaf uit. Gelukkig heb ik het vorig jaar gemist, nu is het wachten niet meer zo pijnlijk. | |
Sisko | maandag 22 januari 2007 @ 15:56 |
quote:Maar B&W is dan niet door Will Wright gemaakt. | |
Retuobak | maandag 22 januari 2007 @ 16:12 |
quote:De mogelijkheden waren ook best wel eindeloos. Je kon heeeeeel veel met dat creature hoor Jammer was alleen dat de meeste mensen het geduld niet hadden voor die game. | |
mschol | maandag 22 januari 2007 @ 16:18 |
quote:goed bedacht maar slecht uitgewerkt imho... | |
Calvinn | maandag 22 januari 2007 @ 17:12 |
Ziet er allemaal erg leuk uit, hopen dat het goed uitgewerkt wordt. | |
ethiraseth | zondag 11 februari 2007 @ 11:25 |
http://www.gamespot.com/news/6165172.html Spore komt naar de DS http://www.gamespot.com/news/6165667.html nog een verhaaltje over een presentatie over Spore van enkele dagen terug. http://www.popsci.com/pop(...)0004eecbccdrcrd.html en nog een heel lang interview met Will Wright. [ Bericht 25% gewijzigd door ethiraseth op 11-02-2007 12:08:36 ] | |
Forcefuzz | zondag 11 februari 2007 @ 19:48 |
Een nieuwe fase: molecular fase. Is dus iets wat lijkt op tetris, lijkt me niet veel bijzonders maar ik ben benieuwd naar de eerste screens ervan. Ook is bekendgemaakt dat je ruimtegevechten kunt hebben met schip tegen schip: quote: | |
andre347 | dinsdag 13 februari 2007 @ 19:51 |
dan tvp ik deze maar | |
imported_sphinx | dinsdag 13 februari 2007 @ 20:49 |
waarom nou moleculen erbij.. nergens goed voor | |
Rickocum | woensdag 14 februari 2007 @ 11:29 |
quote:Ja maar gasten, dat was Peter Molyneux die ER OM BEKEND STAAT om teveel te beloven in een game (fable, b&w) Will Wright heeft altijd succesvolle spellen! (niet dat ik ze allemaal apprecieer, maar spore wel) | |
_Led_ | woensdag 14 februari 2007 @ 11:32 |
Ah, ze gaan dus 8 spellen in 1 spel stoppen. Veel kans dus op 8 spellen die onaf zijn of het net niet hebben... Of wilden ze er ook 8x zo lang over gaan doen als over een gewoon spel ? | |
Rickocum | woensdag 14 februari 2007 @ 11:37 |
ach, 't is tenminste een origineel idee, 't origineelste van deze tijd, waar alles gelijk is, en niks nieuws aan de orde komt. | |
_Led_ | woensdag 14 februari 2007 @ 14:53 |
quote:Zo origineel is het toch niet ? Je ziet juist net een lijstje staan met : "We gaan een stuk maken dat op dit spel lijkt, en dan een stuk dat op dat spel lijkt, en dan..." Ik had vroeger ook discs met game-collecties hoor Het enige verschil is dat je nu een profiel hebt dat je meeneemt van spel 1 naar spel 2 naar spel 3.. | |
Rickocum | woensdag 14 februari 2007 @ 20:54 |
ok ok, maar 't lijkt me bij elkaar wel redelijk leuk, je eigen poppetje maken enzo | |
Rorata | zondag 18 februari 2007 @ 10:34 |
tvp, ik kijk uit naar deze game | |
Forcefuzz | zondag 18 februari 2007 @ 12:53 |
quote:Ze gaan niet 8 spellen in één stoppen, maar ze vergelijken op die tabel de verschillende fases met verschillende spellen. Ik denk niet dat ze aan het begin hebben gezegd van: "ok, ik wil een spel met tetris, civilization en populous en om het af te maken gooien we dit en dat er ook maar bij." | |
speknek | zondag 18 februari 2007 @ 12:54 |
Minigames FTW. Laat maar komen op de Wii . | |
outcast_within | vrijdag 23 februari 2007 @ 20:24 |
en als je oorlog gaat voeren lijkt het op C&C heb je een legaal probleem dan word het phoenix wright achtig En als je een kloon op je dak krijgt dan gaat het richting de sfeer van bladerunner. Kan niet wachten | |
Forcefuzz | zondag 11 maart 2007 @ 19:51 |
Ah man, ik heb weer een paar nieuwe filmpjes Ze zijn wel niet zo gaaf!! Ze zijn van de Game Developers Conference tidepool Creature Tribal Civilization Space | |
imported_sphinx | zondag 11 maart 2007 @ 20:07 |
imported_sphinx | zondag 11 maart 2007 @ 20:14 |
wat is de verwachte releasedate? of meer releaseseizoen waarschijnlijk. | |
ethiraseth | zondag 11 maart 2007 @ 21:35 |
2e helft 2007. Dus óf tijdens de kerstperiode, óf het wordt uitgesteld naar 2008 gok ik. | |
Forcefuzz | maandag 12 maart 2007 @ 09:51 |
Er werd gezegd: "septemberish". Maar kan dus ook oktober of nog later zijn. Ik moet wel zeggen dat het er op die filmpjes wel een heel stuk mooier uit ziet, en al een heel stuk meer af | |
Sickert | dinsdag 13 maart 2007 @ 23:20 |
tvp | |
_Led_ | woensdag 14 maart 2007 @ 01:19 |
Ik vind die filmpjes er eerlijk gezegd nogal lauw uit zien. Eerder werd er verteld dat je de creatures helemaal zelf kon "shapen", nu zie ik dat je gewoon een grote lijst met standaard onderdelen hebt. Er werd gedaan alsof de bewegingen zichzelf genereerden / evolueerden, als ik nu naar de "creatures" en "tribal" filmpjes kijk zie ik lelijke voorgebakken animaties. Soit, ze skinnen de onderdelen die je hebt uitgekozen op het skelet, maar het lijkt er sterk op dat de skelet-animaties dus voorgebakken zijn. Het begint mij een beetje te veel op het "Black & White" verhaal te lijken : van alles beloven, en het uiteindelijk niet waar kunnen maken. Het lijkt nu (zoals ik al eerder dacht) op een verzameling game-concepten die met plakband aan elkaar geplakt zijn, en elk individueel deel kan volgens mij niet de beloofde "briljante elementen" waarmaken. Naja, afwachten maar, dit zijn tenslotte maar filmpjes | |
Morthill | woensdag 14 maart 2007 @ 08:30 |
quote:Deze filmpjes verschillen weinig van wat we op de E3 zagen vorig jaar. Ook toen waren er allemaal standaard onderdelen. Maar omdat er zoveel zijn en omdat je totaal vrij bent in de globale vorm van je chara en waar je wat voor onderdelen invoegt, waarna aan de hand daarvan berekend wordt hoe jouw wezen zou moeten lopen, zal geen enkel ras hetzelfde zijn. | |
_Led_ | woensdag 14 maart 2007 @ 09:20 |
quote: Standaard onderdelen is niet "compleet vrij zijn in de vorm van je character" naar mijn mening.. quote:Dat berekenen daar heb ik dus mijn twijfels bij, als ik naar die filmpjes kijk lijkt het meer of ze standaard skeletal-animaties hebben voor 2-, 4- ,6 en 8 potigen, en daar jouw "samengestelde" character op mappen. | |
Forcefuzz | woensdag 14 maart 2007 @ 18:22 |
quote:Nee, maar het moet natuurlijk wel toegankelijk blijven he. Het is een spel en geen 3d ontwerp programma... | |
imported_sphinx | woensdag 14 maart 2007 @ 18:37 |
quote:Dude, hoe wil je anders een werkende mond en klauwen maken? dat kan gewoon niet. en de animaties worden echt berekend. die zijn niet standaard, want dat is immers onmogelijk als je zelf de models maakt. | |
ethiraseth | dinsdag 3 april 2007 @ 14:31 |
http://totalspore.com/art(...)/spore-demo-at-sxsw/ geluid is vrij matig, maar wel 17 minuten beeld. | |
Ge4ce | dinsdag 3 april 2007 @ 19:59 |
tvp en Wat muziek video's die zijn gemaakt van Spore: http://youtube.com/watch?v=zoyneKc7mM8 (Regina Spektor - Us) http://youtube.com/watch?v=_2JRriB_u1I (Gorillaz - Every Planet We Reach Is Dead) http://youtube.com/watch?v=ofjJR7hL_EE (Coldplay - Clocks) (mijn favo) | |
SnowDoggg | zaterdag 14 april 2007 @ 17:39 |
Spore Kan niet wachten!!! Al meer duidelijkheid over releasedatum? | |
Flashwin | zaterdag 14 april 2007 @ 17:55 |
coole game | |
Gamer_V | zaterdag 14 april 2007 @ 17:59 |
quote:Ja, de dag na je overlijden. Gecondoleerd. | |
Rickocum | zaterdag 14 april 2007 @ 17:59 |
Dit spel geilt mij op | |
dialMforMonkey | zondag 29 april 2007 @ 20:04 |
Het is trouwens wel eens tijd dat het spel uit gaat komen | |
Gamer_V | zondag 29 april 2007 @ 22:33 |
Toen dit topic weer op de top van mijn AT stond, verwachtte ik eigenlijk nieuws. | |
imported_sphinx | zondag 29 april 2007 @ 22:36 |
quote:ik ook ook stom dat het telkens uitgesteld wordt enzo. hoewel dat altijd zo is met games. | |
Rickocum | maandag 30 april 2007 @ 12:25 |
D'r komt gewoon geen FUCK! uit man, ik verveel me helemaal dood als ik een spel van tegenwoordig moet spelen! | |
dialMforMonkey | maandag 30 april 2007 @ 13:23 |
De tijden van Transport Tycoon en Simcity 2000 zijn lang vervlogen | |
Bart | maandag 30 april 2007 @ 21:19 |
quote:De tijden van Transport Tycoon zijn nog steeds volop bezig! | |
Retuobak | woensdag 9 mei 2007 @ 08:34 |
Nou, de mensen die hoopten op een release dit jaar kunnen teleurgesteld afdruipen. De game is weer uitgesteld. Game komt niet voor april 2008 uit ! Zie ook hier | |
depax | woensdag 9 mei 2007 @ 08:47 |
ja echt lijkt wel duke nuke em for ever te worden met die beta's leek het al zo goed uit. vraag me af wat niet goed is. | |
Retuobak | woensdag 9 mei 2007 @ 08:49 |
Ik las laatst een gerucht dat het nog helemaal niet één game was. Maar dat dus gewoon de verschillende stadia nog los van elkaar stonden. Kan me voorstellen dat het nog flink wat werk kost om dat te fixen. Anyway, kan me niet voorstellen dat EA blij is, aangezien Maxis en dus ook Will Wright niet al hun tijd kunnen besteden aan Spore de komende jaren, ze willen immers ook een nieuwe Sims en Simcity gaan afleveren voor 2009. | |
depax | woensdag 9 mei 2007 @ 09:00 |
quote:maja maxis is niet een studio als je kijkt hoeveel sims er uit komen expension packs ect ( en wii versie ) dan ligt probleem daar niet. | |
depax | woensdag 9 mei 2007 @ 09:01 |
gewoon beta doen dan ben ik ook blij. is een must have game voor me. | |
Retuobak | woensdag 9 mei 2007 @ 09:06 |
quote:Het is wel één studio, niet één team . Maar goed, die teams moeten ook andere dingen doen en zijn ook niet geschikt voor alles. Natuurlijk, het team dat nu Sims 2 add-ons doet kan wel aan The Sims 3 gaan werken. Maar voor Simcity 5 is er toch echt geen team vrij als Will Wright's team nog bezig is met Spore. | |
Rickocum | woensdag 9 mei 2007 @ 16:57 |
sterf met die sims! | |
ethiraseth | woensdag 9 mei 2007 @ 17:03 |
quote:Dankzij The Sims kan EA Spore financieren. | |
LoggedIn | woensdag 9 mei 2007 @ 18:46 |
quote:goh.. ik zag dit topic, en vroeg me af wat er met spore gebeurd was.. "ondertussen zou t er toch moeten zijn?", dacht ik. Nee dus | |
outcast_within | woensdag 9 mei 2007 @ 23:58 |
spore gaat straks nog tegenvallen ook iig let your hopes down dan kan het alleen nog maar meevallen | |
Bart | donderdag 10 mei 2007 @ 07:03 |
quote:Idd, net als Stalker. Dat viel ook vies tegen, terwijl je er 3091 jaar op hebt zitten wachten. | |
Rickocum | donderdag 10 mei 2007 @ 16:22 |
quote:mwaaaah ik zag stalker zowieso niet echt zitten, bovendien hadden die lui geld tekort enzo. Die will wright weet wel wat ie WILL *ROFLZ OMFG WTF WOORDJOKE LAMEElraR!111* Hij heeft toch wel (ook al vond ik er wat mindere tussenzitten) heel erg goed verkopende spellen gemaakt! Bovendien vind ik dit spel wel een grappig idee hebben! | |
DeHovenier | donderdag 10 mei 2007 @ 17:30 |
Ik vind die planeten in die filmpjes nogal klein | |
Rickocum | donderdag 10 mei 2007 @ 17:34 |
trouwens, dit is 1 van de weinige spellen waar ik naar uit kijk omdat het toch eens iets anders is dan al die shooters, rts-en en 'rpg's' tegenwoordig (RPG is tegenwoordig een spel dat loopt op dobbelstenen en een balkje met 0 t/m 9 en = - ) | |
outcast_within | donderdag 10 mei 2007 @ 18:09 |
koop een wii | |
Rickocum | donderdag 10 mei 2007 @ 18:10 |
quote:ik denk een xbox360 | |
Retuobak | donderdag 10 mei 2007 @ 19:04 |
Je hebt iets tegen RPG's en Shooters, en je koopt een 360? Jij moet wel heeeeeeeeeeeeeeeel erg van racegames houden. | |
SocialDisorder | donderdag 10 mei 2007 @ 19:09 |
quote:Belachelijk inderdaad, dat ze dat 35 jaar geleden bedacht hebben! Heeft het RPG-genre compleet veranderd! | |
Cyberia18 | donderdag 10 mei 2007 @ 22:51 |
De subtitel is inmiddels ook al bekend, namelijk Forever. Klinkt als muziek in de oren moet ik zeggen. | |
mschol | vrijdag 11 mei 2007 @ 00:09 |
quote:leg uit... | |
DeHovenier | vrijdag 11 mei 2007 @ 17:14 |
quote:Jij vindt Forever als muziek in je oren klinken | |
Forcefuzz | vrijdag 11 mei 2007 @ 18:01 |
quote:Ik vind het een beetje raar klinken. Spore: Forever. | |
Gamer_V | vrijdag 11 mei 2007 @ 18:03 |
Flauwe grap nav Duke Forever mensen. | |
Cyberia18 | vrijdag 11 mei 2007 @ 19:16 |
quote:Er wordt een wakker . | |
Forcefuzz | vrijdag 11 mei 2007 @ 19:28 |
quote:Ooooh zo | |
R_B | woensdag 20 juni 2007 @ 10:33 |
Treurig nieuws voor de mensen die zich op Spore aan het verheugen waren. De game van Sim City-Godfather Will Wright is uitgesteld...voor een hele lange tijd. Dat de game op de lange baan is geschoven is raar, want bij de afgelopen E3 zijn er al diverse filmpjes vertoond waarin de game werd gepresenteerd. EA liet in commetntaar op het nieuws weten dat de game naar het fiscale jaar van 2009 is doorgeschoven. De suggestie in één van de comments op Kotaku dat EA the Sims nog langer wil uitbuiten lijkt mij de meest waarschijnlijke reden. bron gamert | |
speknek | woensdag 20 juni 2007 @ 10:44 |
Mja ik neem aan dat Wright nu onder EA Sims komt te vallen na de herindeling. Dus The Sims zullen wel een groot deel van het aangewezen budget opslurpen. | |
SnowDoggg | woensdag 20 juni 2007 @ 10:54 |
Mja, ik heb niets tegen The Sims, maar ik vind het nu wel tijd worden voor Spore Waarom moet het zo belachelijk lang duren? | |
Forcefuzz | woensdag 20 juni 2007 @ 11:57 |
Ik heb gehoord dat Spore zoveel kost dat EA de geldkraan heeft dichtgedraaid en dat Will Wright nu veel van zijn eigen geld gebruikt om het project af te maken. Hij wil Spore tegen kerst dit jaar nog uitbrengen... Ik weet niet meer wat ik moet geloven, zoveel bronnen die allemaal andere dingen zeggen. | |
outcast_within | woensdag 20 juni 2007 @ 12:14 |
Dat het van EA is voorspelt zowiezo niet al te veel goeds Mijn god wat hebben ze een slechte support bij C&C3 | |
Stinger__ | woensdag 20 juni 2007 @ 12:56 |
Spore has been delayed... indefinitely. klikl klik | |
Jump | woensdag 20 juni 2007 @ 12:57 |
Spore -nukem- forever! | |
imported_sphinx | woensdag 20 juni 2007 @ 13:02 |
DarkManta | woensdag 20 juni 2007 @ 13:06 |
Damn op dit spel ben ik al heel lang aan het wachten. Topje van de ijsberg is dat de muziek in dit spel verzorgd wordt door Brian Eno | |
imported_sphinx | woensdag 20 juni 2007 @ 13:25 |
Waarom is dat het topje van de ijsberg? | |
ethiraseth | woensdag 20 juni 2007 @ 13:29 |
quote:Was allang bekend. En het is nog fout ook, het is namelijk nog een keer bevestigd dat spore pas in fiscaal jaar 2009 uitkomt, wat na maart 2008 begint. | |
imported_sphinx | woensdag 20 juni 2007 @ 13:40 |
quote:ohja. | |
Jump | woensdag 20 juni 2007 @ 13:46 |
Altijd spijtig als een spel uitgesteld wordt, maar wat kan je er als consument aan doen. Niks. | |
outcast_within | woensdag 20 juni 2007 @ 13:55 |
jawel EA platbranden en free willy | |
Jump | woensdag 20 juni 2007 @ 14:04 |
Je kan altijd proberen Volgende week op FOK!games: "Hoofdkantoor EA volledig afgebrand." | |
EnGCatjuh | woensdag 25 juli 2007 @ 17:43 |
Pfft.. Dit duurt echt veel te lang | |
Me_Wesley | woensdag 25 juli 2007 @ 17:49 |
Ik voorspel een Duke Nukempje | |
LoggedIn | woensdag 25 juli 2007 @ 19:03 |
Release tweede helft 2006 | |
Necrodeath | woensdag 25 juli 2007 @ 19:34 |
Jammer wel, zat naar dit spel uit te kijken. Hopen dat hij ooit nog uitkomt... | |
Mivea | donderdag 9 augustus 2007 @ 13:52 |
http://www.g4tv.com/e3200(...)ner_Talks_SPORE.html voor mij zaten hier nieuwe filmpjes in. spel komt waarschijnlijk pas uit begin 2008 en dan ook waarschijnlijk http://www.joystiq.com/20(...)ing-with-08-release/ | |
outcast_within | donderdag 9 augustus 2007 @ 14:01 |
komt het spel uit moet je eerst een half jaar wachten op een patch voordat het speelbaar is. Vervolgens krijg je nog meer problemen en een half jaar later is er het eerste expansion pack | |
EnGCatjuh | donderdag 9 augustus 2007 @ 14:11 |
Hoezo moet je wachten tot een patch voordat het speelbaar is? | |
Mivea | donderdag 9 augustus 2007 @ 14:20 |
hij bedoelt denk ik een patch voor alle fouten die er in het spel zitten | |
Maisnon | donderdag 9 augustus 2007 @ 15:00 |
quote:Ja op het eind van het fimpje zie je nieuwe dingen Ziet er wel beter uit dan eerst! Het wachten is alleen irritant | |
_Led_ | donderdag 9 augustus 2007 @ 15:04 |
quote:Brian Eno ??? Die appel valt inderdaad niet ver van de stuurlui ! | |
neggix | woensdag 22 augustus 2007 @ 13:01 |
Nieuw filmpje Bron Ziet er wel goed uit hoor, ook dat je alles zelf kan kiezen/maken. Beetje jammer dat het zolang duurt elke keer, dit is zeker wel een spel waar ik op zit te wachten | |
Prometheus4096 | zondag 26 augustus 2007 @ 21:28 |
Hahaha, al die domme reacties van uit juli. Het spel had gewoon nog geen release estimate. En dat een er dan een schatting gemaakt wordt die een jaar verschilt van de data die winkels uit hun mouw geklopt hebben wil niet zeggen dat het spel gecancelled is. En dan nog eens al die amateur-journalisten op internet die fiscale jaren verwarren met normale jaren... Echt een drama was dat. EA moest zelfs een speciaal persbericht uitgeven. | |
LoggedIn | zondag 26 augustus 2007 @ 22:17 |
het duurt wel lang | |
Bertjeee | vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:10 |
30 maart 2008 is nu de date die circuleert....Geen officiele bron helaas. | |
SnowDoggg | vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:17 |
quote:Dat zou dan wel weer meevallen! Ik heb verdere releasedata langs zien komen! Laten we het hopen! | |
KaiN | vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:28 |
Ja het wordt wel weer eens tijd dat Spore van zich laat horen..... Ik was gelijk helemaal hyped over het spel maar dat is inmiddels ook weer flink afgekoeld. | |
ethiraseth | vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:19 |
quote:http://www.gamespot.com/pc/strategy/spore/news.html?sid=6177159&mode=previews http://www.gametrailers.com/player/23832.html http://www.gametrailers.com/player/23833.html Alstublieft. | |
KaiN | vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:44 |
Thanks Wat je allemaal wel niet mist door vakantie..... Ziet er weer erg cool uit. Zeker dat ze een soort jar jar bings hadden gemaakt | |
Gamer_V | vrijdag 14 september 2007 @ 17:35 |
*kick* En jullie denken dat er nieuws is. | |
imported_sphinx | vrijdag 14 september 2007 @ 17:36 |
quote:ja. dat doe je dan he. | |
Forcefuzz | zaterdag 15 september 2007 @ 15:09 |
quote:Klotejong | |
LoggedIn | zaterdag 15 september 2007 @ 15:42 |
quote: | |
Brentmeister | donderdag 25 oktober 2007 @ 23:12 |
http://www.nu.nl/news/128(...)2C_aldus_Wright.htmlquote:We zullen het zien.... | |
Rickocum | donderdag 25 oktober 2007 @ 23:20 |
waar ik het meest naar zal uitkijken is dat ik eindelijk in de ruimte kan vliegen, en dan andere beschavingen van de planeet kapotmaak! Dat lijkt me echt zo vet! Dat je zelf kan bepalen naar welke planeten je vliegt enzo! maarja, zal je net zien dat ze die internetoptie (want ik zag zo'n filmpje waar je gewoon eindeloos zowat kon uitzoomen tot het hele melkwegstelsel) wegdoen en dat er iets triests voor terugkomt. Het lijkt mij zo bruut (ook al word ik zelf afgemaakt) als er plotseling ineens een andere speler op mijn planeet komt met zijn/haar eigen ontwerpen enzo! Dan mogen ze van mij dit spel wel uitmelken net zoals de sims (alhoewel dat wel héél érg uitgemolken is) PS: ik ben een sletje | |
Hanstin | vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:17 |
Ze laten wel wat jaartjes op zich wachten.... | |
_Led_ | vrijdag 26 oktober 2007 @ 04:47 |
Doet me erg denken aan de opkomst van "Black & White"... | |
ethiraseth | vrijdag 26 oktober 2007 @ 11:26 |
quote:Er zit geen multiplayer in hè. Alleen de ontworpen dingen van andere spelers zie je, niet de andere spelers zelf. | |
LoggedIn | vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:07 |
quote:wat | |
Tijn | vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:10 |
quote:Ja, dat gevoel heb ik ook. Jarenlang is eraan gewerkt, het wordt een superuniek spelconcept, maar een maandje na de release is er straks niemand meer die het speelt omdat het gewoon niet leuk is | |
Me_Wesley | vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:48 |
quote:Uhuh, hypen hypen hypen, uitstellen, screenshots releasen, vertellen over het nieuwe spelconcept, hypen, hypen, kutspel Heb B&W zelfs nog gekocht toen.. misschien net een week gespeeld en toen werd het saaaaaaaai. | |
neggix | vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:54 |
Ja, maar B&W was niet echt dat je iets boeiends kon bouwen etc.. Je kon wat dingen neerzetten, ventjes bouwen en klaar..Besturen die grote Aap. Nu heb je dat je begint met dorp/provincie/land/planeet etc.... En je kan alles zelf verzinnen... Lijkt me zeker wel erg boeiend. Hoop alleen dat het niet zo'n spel is met van die kut missies... Dat je gewoon moet bouwen/createn en dan na een paar uur iets moet halen wat weer zwaar klote is, en dat je er daardoor geen zin meer in heb.. | |
LoggedIn | vrijdag 26 oktober 2007 @ 14:00 |
quote:B&W staat bij mij echt in mn top 5? Ik heb maar weinig games zoveel gespeeld als dat | |
Tijn | vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:26 |
quote:Ja, je had een paar freaks | |
LoggedIn | vrijdag 26 oktober 2007 @ 21:18 |
quote: Nah, dat viel wel mee hoor Ik heb het zelfs nog een tijdje online, met andere mensen, gedaan | |
Rickocum | zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:01 |
quote:meen je niet!? maar maar maar ik zag zoen filmpje waar je andere beschavingen naar de filistijnen kon helpen! | |
ethiraseth | zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:03 |
quote:Ja, die zijn door de computer bestuurd. De enige "multiplayer" die in het spel zit is dat het spel alle bevolkingen van planeten download van een server waar iedereen zijn creaties automatisch heenstuurt. Dus je krijgt wel de door andere mensen gemaakte beesten, maar je speelt niet tegen ze. Dat zou ook niet werken, dan zit je net in de creature-fase en dan komt iemand met zijn Ufo langs die jouw planeet opblaast zodat je weer opnieuw kan beginnen. | |
Rickocum | zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:20 |
quote:NoooOOooOOOoooOOOOoooo!!! leek me wel grappig! Ook al word je dan opgeblazen als je net een cel bent | |
Fok-R | zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:26 |
Wacht al 300 jaar op die game | |
Bertjeee | maandag 29 oktober 2007 @ 10:20 |
quote:En wij wachten al 300 jaar op jouw Darwin Award. | |
zagevent | dinsdag 8 januari 2008 @ 19:42 |
Sorry voor de schop, maar moet het nu niet langzamerhand uitkomen? | |
Gamer_V | dinsdag 8 januari 2008 @ 19:47 |
Dat doet het ook. Langzamerhand. | |
zagevent | dinsdag 8 januari 2008 @ 19:50 |
quote:Maar niet snel genoeg. Zit er godverdomme al twee jaar op te wachten. | |
DeHovenier | dinsdag 8 januari 2008 @ 20:20 |
DNF komt eerder uit denk ik |