Bron is Nu.nlquote:Uitgegeven: 25 december 2005 17:17
Laatst gewijzigd: 25 december 2005 17:23
DEVENTER - Een 20-jarige man uit Deventer is in de nacht van zaterdag op zondag overleden, nadat hij op zijn hoofd was geslagen. Een ambulance bracht de man naar het ziekenhuis, maar dat mocht niet meer baten, zo liet een woordvoerder van de politie zondag weten.
Het slachtoffer fietste samen met zijn vriendin rond 03.45 uur in de buurt van het Churchillplein in Deventer, toen drie jongens zich tegenover hem agressief gedroegen. De vriendin probeerde de ruzie nog te sussen, maar slaagde daar niet in. Het drietal, vermoedelijk tussen de 16 en 18 jaar oud, is nog niet aangehouden.
Jist daarom misschien wel. Veel dronken mensen, veel mensen die zich niet zo prettig voelen met kerst. Enz. etc.quote:
Ik kom ook uit Deventer en reed vannacht rond 1 uur nog over het Churchillplein. Het klopt inderdaad dat het steeds agressiever wordt in de stad en bij het station. Met name bij de Luxor, maar ook daar voor de V&D. Morgenavond zou ik de stad ingaan en alleen naar huis fietsen (vrienden van me wonen aan de andere kant van de stad), maar ik twijfel nu om nog te gaan...quote:Op zondag 25 december 2005 19:17 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Bron is Nu.nl
Zelf was ik op dat moment vlakbij maar heb er niks van meegekregen.
Ik was wel getuige van een auto die express fietsers van de weg af reed na een ruzie. De auto is van de dijk in een greppel beland tegen een boom.
De laatste tijd zijn er wel erg veel incidenten van geweld hier en steeds vaker met ernstige afloop.
Ik voelde me altijd wel veilig hier, maar het sfeertje wordt steeds grimmiger. Vooral op de Brink bij de Luxor
Ik weet trouwens niet of ik de man (jongen) ken. Ik ben ook 20 dus het zou goed kunnen.
Stel je niet zo aan zegquote:Op zondag 25 december 2005 20:18 schreef Classic-PC het volgende:
Achja van de politie had je niks hoeven te verwachten die gaan ook snel achter een boompje staan als ze zoiets zien. En dan komen ze pas helpen als de daders weg lopen.
Marokkaantjes hebben we amper in Deventer. Als het allochtonen waren, dan waren het Turken..quote:Op zondag 25 december 2005 20:21 schreef Kreator het volgende:
Ik denk dat hij het wel had uitgelokt. Je moet tenslotte een marokkaantje (want dat waren het vast) niet zomaar aankijken, negeren, reageren, etc. Eigen schuld hoor! Meer dan 10 uur dienstverlening verdienen ze niet!
Als er 3 marokkaantjes in deventer zijn, dan waren zij het.quote:Op zondag 25 december 2005 20:23 schreef Freshthinking het volgende:
[..]
Marokkaantjes hebben we amper in Deventer. Als het allochtonen waren, dan waren het Turken..
Inderdaad, links bolwerk aan de IJsselquote:Op zondag 25 december 2005 20:27 schreef XiChico het volgende:
Leuk plaatsje ..Er staat daar ook groot op de muur: VERDONK MOORDWIJF .. zag ik tijdens Dickens festival.
Ach dat valt best mee. Mischien dat je alleen in het weekend er s'nachts geen gekke dingen moet doen. Ik woon al 21 jaar in Deventer (nu op kamers in Utrecht) en heb nog nooit een agressieve sfeer meegemaakt s'nachts in de stad.quote:Op zondag 25 december 2005 20:12 schreef Freshthinking het volgende:
[..]
Ik kom ook uit Deventer en reed vannacht rond 1 uur nog over het Churchillplein. Het klopt inderdaad dat het steeds agressiever wordt in de stad en bij het station. Met name bij de Luxor, maar ook daar voor de V&D. Morgenavond zou ik de stad ingaan en alleen naar huis fietsen (vrienden van me wonen aan de andere kant van de stad), maar ik twijfel nu om nog te gaan...
Die tegenstrijdingheid hier in Deventer ook idd..quote:Op zondag 25 december 2005 20:27 schreef XiChico het volgende:
Leuk plaatsje ..Er staat daar ook groot op de muur: VERDONK MOORDWIJF .. zag ik tijdens Dickens festival.
Ik zie het ook meer iets van het laatste half jaar.. Daarvoor nog nooit in Deventer een vechtpartij gezien. Terwijl ik er al dik 4 jaar lang bijna 2x per week kom..quote:Op zondag 25 december 2005 20:34 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Ach dat valt best mee. Mischien dat je alleen in het weekend er s'nachts geen gekke dingen moet doen. Ik woon al 21 jaar in Deventer (nu op kamers in Utrecht) en heb nog nooit een agressieve sfeer meegemaakt s'nachts in de stad.
Ik hou het puur op een incident en dat het slachttoffer en de daders elkaar waarschijnlijk al kende. Wellicht een conflict, dat op ruzie uitliep? Maar goed nu ben ik aan het speculeren.
Hoe dan ook, de komende dagen zal er vast meer duidelijkheid komen..
Nounou.. tis wel de mooiste stad die ik ken hoorquote:Op zondag 25 december 2005 20:28 schreef Freshthinking het volgende:
[..]
Inderdaad, links bolwerk aan de IJssel![]()
Ik woon inderdaad ook in Colmschate..quote:Op zondag 25 december 2005 20:42 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Nounou.. tis wel de mooiste stad die ik ken hoor
Waar woon jij dan? Ook, net als ik, in Colmschate?
En .... voel je je nu heel stoer met zo'n reactie? Zit je nu te gniffelen achter je pc?quote:Op zondag 25 december 2005 20:48 schreef Clementiet het volgende:
Achja kattenkwaad van wat kindertjes, moet kunnen.
Ik las op Partyflock dat het slachtoffer uit Diepenveen komt.quote:Op zondag 25 december 2005 20:45 schreef maikelsp het volgende:
Ik heb ook een naam gehoord, en waarschijnlijk is het een jongen bij mij uit het dorp
Neuh, meestal begin ik pas met gniffelen als iemand op een manier zoals jij nu doet reageert op zo'n post. Bedankt!quote:Op zondag 25 december 2005 20:49 schreef N.icka het volgende:
[..]
En .... voel je je nu heel stoer met zo'n reactie? Zit je nu te gniffelen achter je pc?
stumper
Hoe hoor je zoiets? En kan ik het ook leren?quote:Op zondag 25 december 2005 20:53 schreef WAT het volgende:
Het zijn Marokkanen hoorde ik.
Van een vriend.quote:Op zondag 25 december 2005 20:54 schreef Clementiet het volgende:
[..]
Hoe hoor je zoiets? En kan ik het ook leren?
En hoe heeft die vriend het gehoord?quote:
Heb je een betere bron, als je vriend?quote:Op zondag 25 december 2005 20:53 schreef WAT het volgende:
ieuw, een forum stalkerquote:Op zondag 25 december 2005 19:46 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Waarom kom je overal met die nutteloze stomme onzin opmerking?
ow dat verandert de hele zaakquote:Op zondag 25 december 2005 21:12 schreef HAL9000S het volgende:
Het zijn Nederlanders.... hoorde ik van het zusje van een vriend van een vriend van mij...
Er wordt overal volop gespeculeerd.. Zo langzamerhand moet toch wel meer bekend worden over de identiteit van zowel de daders als het slachtoffer? Zo groot is Deventer tenslotte ook weer niet. Zeker als het om dit soort feiten gaat...quote:Op zondag 25 december 2005 21:12 schreef HAL9000S het volgende:
Het zijn Nederlanders.... hoorde ik van het zusje van een vriend van een vriend van mij...
Nu weer uit Zwollequote:Op zondag 25 december 2005 21:13 schreef WAT het volgende:
Ze kwamen uit Zwolle, volgens hem.
Maar goed, weer terug ontopic.
ook gij hierquote:Op zondag 25 december 2005 21:13 schreef maikelsp het volgende:
Wie het is weet ik nu wel, maar ik ga hier geen naam noemen, dat komt eerdaags vanzelf wel in het nieuws.
Oh nee wacht, hij lult maar wat .quote:Op zondag 25 december 2005 21:15 schreef Freshthinking het volgende:
[..]
Nu weer uit Zwolle![]()
Zijn het geen allochtonen, dan zijn het wel Zwollenaren..
Jij kent hem wel goed Maikel?quote:Op zondag 25 december 2005 21:19 schreef maikelsp het volgende:
Het is een jongen bij mij uit het dorp (Diepenveen)
Wat weet je nog meer behalve dat, zonder namen te noemen?quote:Op zondag 25 december 2005 21:19 schreef maikelsp het volgende:
Het is een jongen bij mij uit het dorp (Diepenveen)
Ik hoor net dat de ouders uiteindelijk besloten hebben de stekkers eruit te trekken aangezien het hersenletsel te groot was. De jongen was gevallen nadat hij van de weg geduwd was. Hij reageerde op commentaar van het drietal op z'n vriendin. Na de val werd de jongen nog nagetrapt.quote:Op zondag 25 december 2005 21:23 schreef maikelsp het volgende:
Och Thomas, jij hier, nooit geweten dat jij dit was. Ik heb vroeger bij het broertje van hem in het team gezeten.
Was dat broertje ook al niet 'gehandicapt' nadat hij in elkaar geslagen was?quote:Op zondag 25 december 2005 21:23 schreef maikelsp het volgende:
Och Thomas, jij hier, nooit geweten dat jij dit was. Ik heb vroeger bij het broertje van hem in het team gezeten.
Jeetje zegquote:Op zondag 25 december 2005 21:27 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Ik hoor net dat de ouders uiteindelijk besloten hebben de stekkers eruit te trekken aangezien het hersenletsel te groot was. De jongen was gevallen nadat hij van de weg geduwd was. Hij reageerde op commentaar van het drietal op z'n vriendin. Na de val werd de jongen nog nagetrapt.
In het ziekenhuis in coma geraakt en de ouders hebben uiteindelijk besloten de stekkers eruit te trekken aangezien hij er te erg aan toe was.
treurig..
idd, krijg daar altijd wel tranen van in mijn ogen als ik dit weer lees.quote:Op zondag 25 december 2005 19:25 schreef Disorder het volgende:
Moet je voorstellen hoe dat voor die vriendin is geweest en wat ze nu meemaakt.
Marokkanen in deventer?quote:Op zondag 25 december 2005 20:53 schreef WAT het volgende:
Eensch, waar kan ik tekenen?quote:Op zondag 25 december 2005 23:55 schreef Pracissor het volgende:
Ongeacht of het Hollanders, Marokkanen of Chinezen waren. Deze mensen verdienen de hoogste straf in Nederland, laten wij Justitie herinneren dat het niet alleen om de reclassering van daders gaat maar ook om het bevredigen van de roep om wraak van de ouders en samenleving.
In het verleden zijn er daders die onder de 18 waren berecht volgens het volwassenen strafrecht (zie de zaak Murat D). Ik weet niet precies wanneer zoiets wel of niet mogelijk is, maar ik hoop dat er in deze zaak ook een dergelijke manier is te vinden om dit te doen.quote:Op maandag 26 december 2005 00:49 schreef Gebleekte het volgende:
Ajoh, die lui zijn minderjarig ( lees politiebericht ) , dus staan ze over een paar jaar weer buiten leuzen te roepen naar onschuldige voorbijgangers, waarop ze na 1 weerwoord erop losslaan. Waarom zijn er hier in Ned. trouwens geen goeie bountyhunters? Dan zij ze zo gepakt!
De sharia zou een prima straf zijn inderdaad.quote:Op maandag 26 december 2005 01:36 schreef Aequalitas het volgende:
Je zou deze laffe klootzakkies gewoon aan de familie van die jongen moeten geven!Laat hun 't maar oplossen!!!Op dit soort momenten denk ik gewoon:oog om oog,tand om tand....
doe eens normaal kutnerdquote:Op maandag 26 december 2005 02:26 schreef pieter_pontiac het volgende:
VERDOMME!
WTF bezielt dit soort kuttekoppen.
Dit soort varkens is niet meer dan een verkwisting van zuurstof.
Ik bied mij hierbij aan om de daders op een gruwelijke manier dood te martelen.
Levenslang als gast in een driesterrenhotel op kosten van de gemeenschap is teveel van het goede.quote:Op maandag 26 december 2005 09:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat een stelletje mongolen zeg.
Ach, het feit dat ze dronken waren zal door de rechter wel worden meegenomen om de straf te verlagen en met 'n paar maandjes jeugddetentie zijn ze er wel weer vanaf.
Eerst al die massale verontwaardiging en vervolgens een belachelijk lage straf. Dit soort mongolen moeten gewoon levenslang worden opgesloten. Punt.
Dat de Nederlandse gevangenissen flink versoberd moeten worden spreekt voor zich natuurlijk.quote:Op maandag 26 december 2005 10:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Levenslang als gast in een driesterrenhotel op kosten van de gemeenschap is teveel van het goede.
Wat mij betreft mogen werkkampen worden ingevoerd en zulke debielen levenslang zwaar lichaamlijk werk laten verrichten, dan zijn ze in ieder geval van enig nut voor de maatschappij.
Mijn mening is dat werkkampen meer afschrikeffect hebben dan de huidige staatshotels.
Ik ook!quote:
Tief op, kutkneus.quote:
Die waren laatst nog op TV Oost meen ik die groepquote:
Zoiets meen ik mij ook te herinneren ja.quote:Op maandag 26 december 2005 11:49 schreef 9christensen het volgende:
[..]
Die waren laatst nog op TV Oost meen ik die groep
ja zoiets verwachte ik al en heb ik vanochtend nog gepost op de frontpage....quote:Op zondag 25 december 2005 21:27 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Hij reageerde op commentaar van het drietal op z'n vriendin.
Meer als waarneer het autochtonen waren geweest? Alsof die nooit iemand (dood)slaan.quote:Op maandag 26 december 2005 12:11 schreef Gelderland het volgende:
[..]
ja zoiets verwachte ik al en heb ik vanochtend nog gepost op de frontpage....![]()
![]()
---------------
Maar de situatie zie ik zo voor me:
Het slachtoffer brengt zijn vriendin naar huis, hij rijdt langs de 3 daders en die maken een opmerking over het slachtoffer z'n vriendin ('hoer' 'lekker geil wijf' etc.) . Het slachtoffer zegt tegen het 3-tal: 'houdt je bek, stelletje ******'. De (allochtone?) jongens zeggen van: 'kom dan joh, *****'. Die jongen komt ook om verhaal te halen en hij wordt geslagen.....
In zo'n situatie denk ik dat het gebeurd is. Maar het feit dat de daders waarschijnlijk wéér van allochtoonse afkomst zijn doet mijn bloed koken
---------------
quote:
achjah, simpele zielen trekken snel conclussies.quote:Op maandag 26 december 2005 12:55 schreef TimmyAsd het volgende:
Hoe komt men erbij dat het allochtonen zijn? Datb staat nergens in dit topic, danwel in nieuwsberichten over deze zaak..
simpele zielenquote:Op maandag 26 december 2005 13:03 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
achjah, simpele zielen trekken snel conclussies.
Ik woon in een grot genaamd Amsterdam. Het Westelijke deel ervan nog wel.. Dus breek me de bek niet open. Ik heb imio zeker recht van spreken, en de mening van de gemiddelde fokker is gebaseerd op fok! Helaas maar waar.. Komt doordat mensen tpoics openen over aso allochtonen en dit niet doet voor aso autochtonen, welke nog altijd ruim, ruim, ruim in de meerderheid zijn..quote:Op maandag 26 december 2005 13:34 schreef Gebleekte het volgende:
En trouwens, is het niet gewoon logisch dat iedereen er gelijk vanuit gaat dat het allochtonen zijn? Weet niet in welke grot jullie wonen maar verhoudingsgewijs ( meer Nederlanders dan allochtonen ) , zijn die allochtonen toch zeker wel eeeerg vaak gewoon de dader zeg.
Nogmaals lees please de reacties op het nieuwsbericht op de frontpage. thx
Als ze ruim ruim ruim in de meerderheid zijn, en de allochtonen ruim, ruim, ruim in de minderheid zijn. Hoor je toch wel erg veel shit over allochtonen die de fout in gaan of niet?? En denk nou niet dat hier allemaal nerds rondhangen ofzo die nooit buiten komen of ergens op een afgelegen boerderij wonen. Je zit hier zelf ook.quote:Op maandag 26 december 2005 13:42 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Ik woon in een grot genaamd Amsterdam. Het Westelijke deel ervan nog wel.. Dus breek me de bek niet open. Ik heb imio zeker recht van spreken, en de mening van de gemiddelde fokker is gebaseerd op fok! Helaas maar waar.. Komt doordat mensen tpoics openen over aso allochtonen en dit niet doet voor aso autochtonen, welke nog altijd ruim, ruim, ruim in de meerderheid zijn..
Al is het geen Christmastime; zijn er nog meer mensen die kots- en kotsziek worden van dat agressieve gedrag van de "jeugd van tegenwoordig"? Altijd grote muilen, altijd agressief...het lijkt wel of sommige lieden ervoor leven iemand anders iets aan te doen. Misschien is iemand afmaken in hun gestoorde brein wel de ultieme kick. Zo lang er van de kant van justitie niet direct een zero-tolerance-beleid wordt gecreëerd t.a.v. dit soort voorvallen, zullen de daders en hun maatjes hier nooit mee stoppen. Er wordt hier nog steeds veel en veel te veel goed gevonden. Maar dat zal wel zo blijven zolang dat watje van een Piet Hein Donner het justitiële apparaat runt.quote:Op zondag 25 december 2005 19:37 schreef QyRoZ het volgende:
Do they know it's Christmas time?
Ojah, en iemand die een ooggetuige heeft gesproken komt met speculaties..quote:Op maandag 26 december 2005 13:51 schreef Martijn_fijn het volgende:
Helemaal als er nog niets concreets is, want op de frontpage komen ze ook niet met bewijzen, maar puur met speculaties.
Ooggetuigen waren er op dat moment niet. De enige ooggetuige is zijn vriendin geweest. Zij zal heus niet zomaar verzinnen dat het allochtonen waren..quote:Op maandag 26 december 2005 13:54 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Ojah, en iemand die een ooggetuige heeft gesproken komt met speculaties..![]()
Wie zegt, dat het niet een zolderkamer-fokkertje uit Okkenbroek is die met een leuk verhaal op de proppen komt? Zou niet de eerste keer zijn..quote:Op maandag 26 december 2005 13:54 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Ojah, en iemand die een ooggetuige heeft gesproken komt met speculaties..![]()
Daar noem je wat: Justitie. Daarvan hoef je niets te verwachten. Donner en co. denken in het groot; die paar doden binnen het gepeupel, daar doen ze echt helemaal niets aan. Hooguit worden er "kamervragen gesteld"; ook zo'n dooddoener (??!!). Een beetje slap ouwehoeren - links geeft rechts de schuld en andersom, en meer blauw op straat blijft uit, want dat is te duur; het extra'tje van 3 miljard dat Zalm gevonden heeft zal wel uitgegeven worden aan zaken waar wij, als gewone Nederlander, geen bal aan hebben.quote:Op zondag 25 december 2005 23:55 schreef Pracissor het volgende:
Ongeacht of het Hollanders, Marokkanen of Chinezen waren. Deze mensen verdienen de hoogste straf in Nederland, laten wij Justitie herinneren dat het niet alleen om de reclassering van daders gaat maar ook om het bevredigen van de roep om wraak van de ouders en samenleving.
Het zijn 6 pagina's ondertussen. Kan je niet ff een samenvattig geven van die reactie.quote:Op maandag 26 december 2005 13:32 schreef Gebleekte het volgende:
Jullie hebben denk de berichten op de frontpage niet gelezen of wel?? Daar staat dus een bericht van een goeie vriend van die gozer die doodgeslagen is. Hij had met zijn vriendin gesproken.. Ga die eerst maar ff lezen .. met je snelle conclusies
en even later weer een post van dezelfde user nadat ene Calvobbes asociaal daar zit te postquote:Op zondag 25 december 2005 21:56 schreef Deventer2006 het volgende:
[..]
Dat waren het helaas wel. Deze jongen is een goede vriend van mij, dus dit kwam hier aan als een klap, afgelopen nacht nog samen met hem in de kroeg gestaan, was hardstikke gezellig, niks aan de hand.
Allemaal een andere kant op naar huis, en een uur later krijg je zulk nieuws te horen, echt niet te vatten, en het machteloze gevoel, zo erg.
Hier in de vriendengroep heerst een verslagen sfeer, en je kunt zelf al wel raden dat ook bij zijn ouders en broertje de kerststemming snel verdwenen was.
Bovenop alles, ook nog met kerst, wie zullen er nou nog in staat zijn ooit normaal kerst te vieren? Als je elke kerst aan deze daad wordt herinnerd... Dit had niet mogen gebeuren, en vooral niet hoeven gebeuren.
Nogmaals, dit keer via internet, jongen, rust in vrede, en iedereen erg veel sterkte met het verlies van een zoon, vriend en kameraad.
ikzelf was vroeger ook wel eens betrokken bij ruzies. vaak schelden en duwen en af en toe een schop of knal. het was vaak wel groep tegen groep en ging het er relatief gezien niet hard aan toe.quote:Op maandag 26 december 2005 01:55 schreef Deventer2006 het volgende:
Op bepaalde bovenstaande reacties,
Mensen, namens mijzelf, en andere nabestaanden allemaal bedankt voor jullie medeleven, ik heb helaas bepaalde reacties moeten filteren, maar de rest heb ik uitgeprint op verzoek van zijn ouders, en namens hun bedankt.
Over die lompe kerel die iets riep over een account maken vandaag etc. Ja dat klopt, je bent er druk mee, het gaat rond, dan komt het bericht dat er een artikel op internet staat etc. En tuurlijk lees je dan de reacties, en zoals ook al eerder gezegt door iemand, je wilt dat het correcte verhaal bekend is, dat verdiende die jongen ook zeker.
En dingen roepen? Verzinnen? Ik heb zijn vriendin op m'n schoot gehad, met het bloed van 1 van mijn beste vrienden op haar kleding, dus het verzinnen van een verhaal is zeker niet van toepassing HELAAS.
Deze jongen was werkzaam bij defensie, en niet bepaald iel, het is gewoon een klap geweest die een bodybuilder nog niet had kunnen houden, in z'n nek, dus ook daarop hoef ik verder niet op in te gaan.
Morgen wordt zijn lichaam overgebracht naar Den Haag, voor onderzoek, dit zal ook uitwijzen wat de oorzaak is geweest, de klap, of het raken van de grond. Voor ons hier een behoorlijk verschil, want je praat dus over "doodslag", of "dood door schuld". Dat staat echt wel op de 2e plaats, maar je wilt toch dat iemand de langst mogelijke straf krijgt, ook al zou dat nooit goedmaken wat afgelopen nacht gebeurd is.
Nogmaals alle mensen die, voor zover mogelijk, normaal gereageerd hebben, nogmaals dank.
Helemaal mee eensch.quote:Op maandag 26 december 2005 14:00 schreef Salsagirl het volgende:
Weet je hier is geen discussie nodig van of het autochtonen,of allochtonen waren
maar dat zoiets zomaar kan gebeuren
Het kan morgen jou vriendin/vriendje maar wezen en dat vind ik een enge gedachte![]()
En het gebeurt gewoon te vaak..ieder slachtoffer is te veel
En wie de daders ook mogen zijn..die zijn ziek in hun hoofd,
Ik zit meer met dat meisje die het voor der ogen heb zien gebeuren en zijn fam.
Dan dat ik van die eikels aandacht geeft
de frontpagequote:Op maandag 26 december 2005 13:38 schreef Gelderland het volgende:
[..]
simpele zielenLees aub eerst eens op de frontpage
![]()
![]()
het ergerlijke van dat zwartmaken is dat er zoveel "incidenten" zijn dat het "zwart" maken aan een stuk door kan gaan...quote:Op maandag 26 december 2005 14:10 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
de frontpage
Tis gewoon een idiote actie om iemand dood te slaan of dit nou door nederlanders, turken of marokkanen gebeurt maakt niet uit.
Waar ik kotsziek van wordt zijn al die kneuzen die zo'n actie als deze weer gebruiken om buitenlanders zwart te maken.
het is niet zwart maker van buitenlanders het is erop wijzen dat het geen 'toeval' meer is dat dit gebeurd dóór buitenlanders. Dus dat het alweer een bevestiging is van de vooroordelen..... dát is het....quote:Op maandag 26 december 2005 14:10 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
de frontpage
Tis gewoon een idiote actie om iemand dood te slaan of dit nou door nederlanders, turken of marokkanen gebeurt maakt niet uit.
Waar ik kotsziek van wordt zijn al die kneuzen die zo'n actie als deze weer gebruiken om buitenlanders zwart te maken.
wat een opmerkingquote:Op maandag 26 december 2005 04:40 schreef I_doubt het volgende:
Wat bezielt de Deventer jeugd dat ze leeftijdsgenoten vermoorden?
quote:Op maandag 26 december 2005 14:10 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
buitenlanders zwart te maken
quote:Deventernaar overlijdt na ruzie
25 DECEMBER 2005 - DEVENTER - Een 20-jarige Deventenaar is in Kerstnacht zodanig hard op zijn hoofd geslagen dat hij later in het Deventer Ziekenhuis aan zijn verwondingen bezweek. Hij had ruzie gekregen met drie jongens die nog worden gezocht.
De jongen liep in de nacht van zaterdag op zondag tegen half vier met zijn vriendin op de Gedempte Gracht toen hij het aan de stok kreeg met drie jongens die zich volgens zijn vriendin agressief hadden gedragen.Ze liepen toen in de richting van het Churchillplein. Het meisje verklaarde nog geprobeerd te hebben de ruzie te sussen.
Op de hoek van de Verzetslaan (achter de schouwburg) trof een surveillerende politieman met meisje aan op het trottoir naast haar fiets. De jongen werd per ambulance naar het ziekenhuis gebracht. De jongeman was echter zo ernstig gewond, dat hij daar later in de nacht aan is overleden.
Het signalement van de drie jongens luidt: leeftijd tussen de 16-18 jaar, lengte van twee jongens tussen de 1.65-1.70 m, beiden donker gekleed en de derde jongen ca. 1.80 m lang en een smal postuur. Hij droeg een lange zwarte jas. Na het incident liepen ze verder de Verzetslaan in.
De politie heeft inmiddels een groot rechercheteam samengesteld die deze zaak onderzoekt. Men wil graag in contact komen met mensen die getuige zijn geweest van de ruzie, danwel over informatie beschikken die met dit misdrijf verband houdt. Hiervoor kan contact opgenomen worden met de politie via het telefoonnummer 0900-8844.
Verklaar je nader?quote:Op maandag 26 december 2005 15:24 schreef pieter_pontiac het volgende:
Een op vrontwaardige reacties als het vermoeden geopperd wordt dat het weer kut Marokkanen betreft, en als uiteindelijk weer eens blijkt dat het vermoeden juist is zit heel Links Knuffel Nederland weer te breien bij de open haard.
Er op aanspreken en als gemeenschap ter verantwoording stellen, prima.quote:Op maandag 26 december 2005 15:43 schreef Vitalogy het volgende:
Als duidelijk blijkt dat 9 van de 10 keer bij een dergelijk incident met dodelijk afloop de daders allochtonen blijken te zijn dan vind ik het walgelijk als men juist het probleem niet eens ter discussie wilt stellen maar nog liever anderen van fascisme oid wilt betichten.
Het heeft wel degelijk zin om alle Marokkanen of alle Turken hierop aan te spreken.
Zij hebben als gemeenschap ook hun verantwoordelijkheid.
Walgelijk dat omwille van de politieke correctheid een vaag signalement van de daders wordt vrijgegeven, dat in feite het opsporingsbericht volkomen nutteloos maakt.quote:
Het kunnen ook best een stel dronken boeren zijn inderdaad. In elk geval een stel figuren die de rest van hun leven opgeborgen dienen te worden in een sterk versoberde cel, maar na 5 maanden in een viersterrenhotel weer op straat zullen staan.quote:Op maandag 26 december 2005 12:55 schreef TimmyAsd het volgende:
Hoe komt men erbij dat het allochtonen zijn? Datb staat nergens in dit topic, danwel in nieuwsberichten over deze zaak..
Erg triest ja. Zeker voor de familie.quote:Op zondag 25 december 2005 20:53 schreef maikelsp het volgende:
Klopt, als ik denk dat het degene is die ik denk, dan is het al de 2e grote tegenslag voor die familie
Zo poe poe wat ben jij stoer zeg.quote:Op maandag 26 december 2005 18:37 schreef lionsguy18 het volgende:
Snap de ophef niet zo.
Het is pas de 225 ste moord dit jaar.
Het is wel de trieste waarheid natuurlijk. De zoveelste moord alweer dit jaar.quote:Op maandag 26 december 2005 18:50 schreef Classic-PC het volgende:
[..]
Zo poe poe wat ben jij stoer zeg.![]()
ja, maar bij die statistieken worden ook criminele afrekeningen betrokken en andere moorden waarbij slachtoffer misschien niet geheel onschuldig was.quote:Op maandag 26 december 2005 20:00 schreef lionsguy18 het volgende:
Het was werkelijk de 225 ste moord.
Inderdaad, schrok eigelijk ook wel van dit bericht. Ben zelf afgelopen zomer in elkaar gemept. Ook door 3 allochtonen. Liep gewoon over straat, krijg opmerking naar mn hoofd. Paar seconden later lig ik, na 1 klap op m'n gezicht, knock-out op straat. Ook flink had met m'n hoofd op de grond geslagen dus heel mijn gezicht in puin. Voor het zelfde geld was ik ook niet "wakker" geworden. Kan er nog steeds niet bij dat sommige mensen zoiets doen, ze hebben echt geen idee van de gevolgen!quote:Op maandag 26 december 2005 20:07 schreef MakeLoveNow het volgende:
dit is een simpele ziel die na een avondje stappen met zijn vriendin wordt doodgemept door 3 kansloze paupers
Zullen we zien eenmaal ze opgepakt zijn. Als ze het land worden uitgeschopt waren het inderdaad "allochtonen"..quote:Op maandag 26 december 2005 20:58 schreef Camplo het volgende:
Waren het allochtonen?
Het land uit geschoptquote:Op maandag 26 december 2005 21:28 schreef HokkePok het volgende:
[..]
Zullen we zien eenmaal ze opgepakt zijn. Als ze het land worden uitgeschopt waren het inderdaad "allochtonen"..
Criminele buitenlanders worden wel degelijk het land uitgezet..quote:Op maandag 26 december 2005 21:34 schreef Classic-PC het volgende:
[..]
Het land uit geschoptin Nederland
denk je dat
was het maar waar !
Hoe laat begint dat?quote:Op maandag 26 december 2005 21:39 schreef HokkePok het volgende:
[..]
Criminele buitenlanders worden wel degelijk het land uitgezet..
Je hebt gelijk, maar dat mag je niet zeggen, anders worden de SP'ers, de GL'ers, en de PvdA'ertjes, also known as de geite(n)wollensokkenbrigade, a.k.a. de allochtonenknuffelaars weer boos, en daar zijn er hier een hééééééééleboel van. Die willen / durven / kunnen de waarheid niet aan.quote:Op maandag 26 december 2005 14:28 schreef Gelderland het volgende:
[..]
het is niet zwart maker van buitenlanders het is erop wijzen dat het geen 'toeval' meer is dat dit gebeurd dóór buitenlanders. Dus dat het alweer een bevestiging is van de vooroordelen..... dát is het....
Ik hoor zat verhalen van vechtpartijen tussen nederlandersquote:Op maandag 26 december 2005 21:46 schreef progrock het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar dat mag je niet zeggen, anders worden de SP'ers, de GL'ers, en de PvdA'ertjes, also known as de geite(n)wollensokkenbrigade, a.k.a. de allochtonenknuffelaars weer boos, en daar zijn er hier een hééééééééleboel van. Die willen / durven / kunnen de waarheid niet aan.
Meneer is bang voor PVDA stemmersquote:Op maandag 26 december 2005 21:46 schreef progrock het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar dat mag je niet zeggen, anders worden de SP'ers, de GL'ers, en de PvdA'ertjes, also known as de geite(n)wollensokkenbrigade, a.k.a. de allochtonenknuffelaars weer boos, en daar zijn er hier een hééééééééleboel van. Die willen / durven / kunnen de waarheid niet aan.
Het is Nederland, dus dat laatste zal wel van toepassing zijn. Ik denk niet dat ze langer dan twee jaar zullen zitten.quote:Op dinsdag 27 december 2005 00:46 schreef xFriendx het volgende:
Overigens vind ik dat als zij zichzelf aangeven het alleen een hoop tijd bespaart voor de politie, maar de daders verdienen er zeker geen krediet mee. Ik mag aannemen dit verhaal landelijk wel bekend is, en zeker daar in de omgeving, dus ondanks Kerst tijd zat gehad om jezelf aan te geven. Ze hullen zich dus in stilzwijgen. Hopelijk krijgen we alleen weer niet dat gekibbel over wie de fatale stoot/slag/schop heeft gegeven. Als niemand dat wil vertellen brommen ze allemaal maar lekker lang.
quote:Op dinsdag 27 december 2005 09:57 schreef lionsguy18 het volgende:
Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om eens wat vroeger naar huis te gaan.
bron?quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:28 schreef sulfeet het volgende:
Zolang slachtoffers zwaarder gestraft worden dan zij die de misdaad begaan, gaan we geconfronteerd blijven met deze vreselijke tragedies.
Als je voor moord na 5 jaar vrijkomt en 10 jaar moet brommen voor drugsdealen moeten we ons vragen stellen bij de werking van ons rechtsstelsel.
Veel geweld wordt veroorzaakt door mensen die onder invloed van drugs zijn, dus voor dealen mogen ook gepaste straffen zijn.quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:28 schreef sulfeet het volgende:
Zolang slachtoffers zwaarder gestraft worden dan zij die de misdaad begaan, gaan we geconfronteerd blijven met deze vreselijke tragedies.
Als je voor moord na 5 jaar vrijkomt en 10 jaar moet brommen voor drugsdealen moeten we ons vragen stellen bij de werking van ons rechtsstelsel.
Ik vraag me af of dat zo is.quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:49 schreef Dwersdriever het volgende:
De vraag is wat de oorzaak is van de toename van het geweld op straat in vergelijking met zeg twintig jaar geleden.
Volgens het CBS in ieder geval wel en ik zie geen reden waarom deze trend zou zijn omgebogen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dat zo is.
Beeldvorming kan overigens inderdaad wel degelijk een bijdrage leveren. Dat hoor je mij niet ontkennen. Maar de gewelddadiger maatschappij is wel degelijk een feit.quote:Uit de CBS-gegevens over de geregistreerde jeugdcriminaliteit blijkt dathet aantal minderjarige verdachten de laatste jaren flink is toegenomen,met name bij geweldsmisdrijven. Tussen 1994 en 1998 is het aantaljongens dat geweld heeft gepleegd met circa 50% toegenomen. Dit isvoor een deel toe te schrijven aan de extra aandacht van politie enjustitie. Het aantal meerderjarigen verdacht van een geweldsdelict is inde jaren negentig eveneens gestegen, in 1996 ten opzichte van 1990met rond de 20%.
Je kunt moeilijk half nederland naar een tuchtschool sturenquote:Op dinsdag 27 december 2005 11:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
Vroeger wisten ze wel raad met vervelende jongens en meisjes, die gingen naar een soort tuchtschool en werden daar hard aan het werk gezet. En als ze niet luisterden zwaaide er wat.
Knap beroerdquote:Op maandag 26 december 2005 15:52 schreef Martijn_fijn het volgende:
Stel je nu eens voor, als jijzelf een Turk of Marokaan was.. wat zou jij doen? Hoe zou jij je nu voelen?
quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Knap beroerden ik zou dan ook lekker in mijn eigen land bij mijn eigen familie en soortgenoten gaan wonen.
Dat vind ik nu zo vreemd aan al die allochtonen die hier wonen, wáárom zou je als fatsoenlijk, normaal intelligent mens zijnde,in een land willen wonen waar je duidelijk helemaal NIET welkom bentTen zij je een keidikke schedel hebt en alleen uit bent op je eigen voordeel óf omdat je in je eigen land óók niet - meer -welkom bent natuurlijk
![]()
Wat voor persoon ben je als je dat dan tóch doet ?
quote:Hobbies/interesses: lezen,mensen kijken,domme dingen zeggen![]()
Goh da's pas een goed antwoord, heb je niks méér in huis ?quote:
quote:Hobbies/interesses: lezen,domme mensen kijken,domme dingen zeggen![]()
Uitgaansgeweld is inderdaad iets van alle tijden en ik geloof niet dat het de laatste jaren noemnswaardig is toegenomen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vraag me af of dat zo is.
een dikke 20 jaar geleden werd er in mijn toenmalige woonplaats een man neergestoken in een cafe.
Dit was een klein berichtje in de landelijke kranten op pagina 5.
De eerste generatie allochtonen zijn hier heen gehaald, om te werken in de fabrieken en de mijnen. Waar wij Nederlanders ons te goed voor voelden. Deze allochtonen kregen kinderen die hier opgegroeid zijn, en de meeste kennen hun eigen land dus nauwelijks. (op Turken na mischien) Ik vind de allochtonen die hier geboren zijn, hebben het recht om hier een leuk leven op te bouwen. Anders moet 90% van de Nederlanders verhuizen, omdat ergens in hun stamboom wel iemand uit het buitenland komt.quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Goh da's pas een goed antwoord, heb je niks méér in huis ?
In elk geval ga ik ff wat in mijn profiel aanpassen
[..]
De meeste turken, koerden, marokanen, surinamers en antilianen hebben we allemaal in één centrale ghetto gepropt; Rivierenwijk.quote:Op dinsdag 27 december 2005 19:40 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Elke keer als ik in Deventer loop verbaas ik mij erover dat in die poel des verderfs nog blanken wonen. En ja, dit voorval heeft het woord "Turk" er tot het laatste hoekje erop geschreven.
Nou tegenwoordig wonen er minstens zoveel buiten de Rivierenwijk.quote:Op dinsdag 27 december 2005 19:43 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
De meeste turken, koerden, marokanen, surinamers en antilianen hebben we allemaal in één centrale ghetto gepropt; Rivierenwijk.![]()
Klopt. Ik ben in de 21 jaar dat ik in Deventer woon, nauwelijks Marokanen tegen gekomen. De Turkse gemeenschap daarin tegen is vrij groot, maar ik ken eigenlijk ook alleen maar aardige Turken. Nooit problemen gehad etc. Hoewel ik soms wel de humor een beetje bij ze mis.quote:Op dinsdag 27 december 2005 19:56 schreef Eveli het volgende:
[..]
Nou tegenwoordig wonen er minstens zoveel buiten de Rivierenwijk.Marokkanen wonen hier trouwens helemaal niet zoveel. Nog geen eens 1000. Turken es te meer, maar de meeste die ik ken zijn wel aardig.
Toen ik een keer terugkwam van vakantie waren de eerste 10-15 personen die ik in Deventer zag, Turken. Leek net of ik weer op vakantie was.![]()
Maar goed ik dwaal af van het onderwerp.
Ik weet heel goed hoe die allochtonen hier zijn beland als GASTarbeider en gasten gaan altijd na hun bezoek weer naar huis.quote:Op dinsdag 27 december 2005 19:35 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
De eerste generatie allochtonen zijn hier heen gehaald, om te werken in de fabrieken en de mijnen. Waar wij Nederlanders ons te goed voor voelden. Deze allochtonen kregen kinderen die hier opgegroeid zijn, en de meeste kennen hun eigen land dus nauwelijks. (op Turken na mischien) Ik vind de allochtonen die hier geboren zijn, hebben het recht om hier een leuk leven op te bouwen. Anders moet 90% van de Nederlanders verhuizen, omdat ergens in hun stamboom wel iemand uit het buitenland komt.![]()
Na het topic gelezen te hebben zag ik dat men het weer niet kon laten.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:31 schreef BansheeBoy het volgende:
Hoeveel biedt Geert Wilders nu voor de daders? Is het woord "Marokkaan" al gevallen in dit topic?²
Moet jij niet een giro nummer zoeken?quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:31 schreef BansheeBoy het volgende:
Hoeveel biedt Geert Wilders nu voor de daders? Is het woord "Marokkaan" al gevallen in dit topic?²
Neen, Geert Wilders trakteert weereens.quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Moet jij niet een giro nummer zoeken?
Wat is dat nou voor redenering? Ik heb om 4 uur nog net zo veel zin om door te feesten als ik dat om 2 uur heb....Alcohol heeft er weinig mee te maken. Als ik flink doorgezopen ben dan speelt er voor mij maar 1 gedachte: naar huis en naar bed (al dan niet alleen) Een relpartij is dan wel t laatste waar ik zin in heb. Dus om nu te zeggen dat je eerder pleite moet omdat andere mensen zich niet kunnen gedragen vind ik onzin....quote:Op dinsdag 27 december 2005 09:57 schreef lionsguy18 het volgende:
Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om eens wat vroeger naar huis te gaan.
Precies en heb je een dubbel paspoort blijf je dus altijd een BUITENLANDER!!quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik weet heel goed hoe die allochtonen hier zijn beland als GASTarbeider en gasten gaan altijd na hun bezoek weer naar huis.![]()
Dat dit niet is gebeurd komt omdat ze dat niet wilden en toen werd gezegd dat het zielig was om hun weer naar huis te sturen - met name vanwege de hier geboren kinderen- en daarom zitten wij nu met hun opgescheept. Dat zou geen punt zijn als die mensen zich hier zouden aanpassen en zouden trouwen met anderen die hier óók al wonen. Maar dat ligt in de praktijk ff anders nietwaar ?
Ik heb overgens nog niks gehoord over ergens persé willen wonen terwijl je er niet welkom bent....
90 % van de nederlanders NOEMT zichzelf nederlander en dat doen de voormalige gastarbeiders en hun nazatenen importpartners meestal NIET.
en de 90% gaan ook niet hun partner uit het buitenland halen omdat iemand die in Nederland is geboren hun te min is.
Haarscherpe analyse. De landen waar het strengst gestraft wordt zijn dan ook nagenoeg criminaliteit-vrij en echt een feest om in te wonen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:28 schreef sulfeet het volgende:
dan is er niets aan de hand, slotjequote:Op dinsdag 27 december 2005 21:17 schreef Freshthinking het volgende:
Overigens blijkt nu dat de jongen niet direct aan de klap is overleden. Hij overleed later in het ziekenhuis aan het letsel dat hij opliep toen hij op straat viel, na de klap. Medisch onderzoek heeft dit uitgewezen, zo meldt RTV Oost.
Wat is dit dan weer voor een opmerking? Alsof het de situatie minder erg maaktquote:Op dinsdag 27 december 2005 21:21 schreef manny het volgende:
[..]
dan is er niets aan de hand, slotje
Wat was er dan wel relevant aan de jouwequote:Op dinsdag 27 december 2005 21:24 schreef Freshthinking het volgende:
[..]
Wat is dit dan weer voor een opmerking? Alsof het de situatie minder erg maakt![]()
dat heet cynisme vriend.quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:24 schreef Freshthinking het volgende:
[..]
Wat is dit dan weer voor een opmerking? Alsof het de situatie minder erg maakt![]()
Het relevante aan mijn opmerking is dat het een update van het nieuws betreft. De situatie blijft vreselijk.quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:25 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Wat was er dan wel relevant aan de jouweOf het nou direct of indirect door de klap kwam, dat maakt ook geen donder uit.
Op zo'n manier kun je het ook interpreteren. Er wordt hier namelijk wel vaker onzinnig gepost.quote:
jawelquote:Op dinsdag 27 december 2005 21:51 schreef sjakie007 het volgende:
Al met al niet de meest gezellige stad.
De laatste maanden helaas niet meer. Vanmorgen stond in De Stentor hoeveel vechtpartijen of andere relletjes er van het weekend wel niet in de stad waren. Ik werd er niet echt vrolijk vanquote:
Alsof dat vroegâh niet gebeurde. Ik vind het nogal opgehypt door de Stentor. Als dit voorval niet gebeurd was, had het artikel de krant niet eens gehaald.quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:04 schreef Freshthinking het volgende:
[..]
De laatste maanden helaas niet meer. Vanmorgen stond in De Stentor hoeveel vechtpartijen of andere relletjes er van het weekend wel niet in de stad waren. Ik werd er niet echt vrolijk van![]()
Het is een feit dat veel steden in NL nogal verloederd zijn.. Dat hoor je van velen..quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:07 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Alsof dat vroegâh niet gebeurde.
Laat ik voorop stellen dat ik De Stentor een sensatiebeluste krant vind. Maar het valt wel op dat het sfeertje in de stad de laatste maanden steeds grimmiger is geworden.quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:07 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Alsof dat vroegâh niet gebeurde. Ik vind het nogal opgehypt door de Stentor. Als dit voorval niet gebeurd was, had het artikel de krant niet eens gehaald.
Van de Trouw-website:quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:12 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ja is er al iets nieuws over een stille tocht of iets in die trant?
Jammer ik had graag, en ik denk velen met mij.. een signaal van afkeuring willen afgeven en om de 'veiligheid' van de Brink in het weekend s'nachts aan te kaarten.quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:15 schreef Freshthinking het volgende:
[..]
Van de Trouw-website:
Familie Deventenaar wil geen stille tocht
(Novum) - De familie van de 20-jarige man uit Deventer die zondagochtend overleed na mishandeling door drie jongens wil geen stille tocht. Deze wens hebben zij geuit in een gesprek met burgemeester James van Lidth van Deventer. Hij bezocht de familie dinsdagmiddag. Bovendien vragen de nabestaanden de media terughoudend te zijn over de berichtgeving over het incident. Dat meldt een gemeentewoordvoerder.
De familie is geschrokken van de berichtgeving in sommige media en vraagt om eventuele aandacht te concentreren op de vraag hoe in de toekomst dergelijke incidenten kunnen worden voorkomen. Het condoleanceregister, dat door vrienden van de overleden Deventenaar is geopend, wordt 'uit de lucht gehaald', meldt de woordvoerder. Dinsdagmiddag was dit register door 623 mensen getekend.
Van de daders ontbreekt nog elk spoor, meldt de politie IJsselland dinsdag. Bij de politie zijn wel enkele tips binnengekomen. De politie vraagt getuigen zich te melden.
De 20-jarige beroepsmilitair overleed zondagochtend nadat hij door drie jongens was geslagen. De jongens, vermoedelijk tussen 16 en 18 jaar, gedroegen zich agressief tegen de man toen hij met zijn vriendin over de Gedempte Gracht in de richting van het Churchillplein fietste. Het meisje heeft volgens de politie geprobeerd de ruzie te sussen.
Een surveillerende agent vond het slachtoffer en zijn vriendin op het Churchillplein. In het ziekenhuis bezweek de man aan zijn verwondingen.
Bron: http://www.trouw.nl/novum(...)+tocht?backlink=true
Dat zal vast aangekaart worden. Overigens pleit de VVD in Deventer al jarenlang voor meer controle en cameratoezicht op de Brink. Dit is hard nodig, want het is de laatste tijd wel erg vaak bingo met vechtpartijen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:16 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Jammer ik had graag, en ik denk velen met mij.. een signaal van afkeuring willen afgeven en om de 'veiligheid' van de Brink in het weekend s'nachts aan te kaarten.
Het gebeurde aan de centrumkant van het station...quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Een vreselijke buurt trouwens, daar achter het station in Deventer
Dat heeft ook met financiële middelen te maken. Belachelijk eigenlijk, maar zo steekt het hier wel in elkaar!quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:23 schreef daved het volgende:
En als dan blijkt dat het daar telekns raak is waarom is daar dan niet permanent minimaal 1 politie team aanwezig?
Ze kunnen wel met honderden ambtenaren op het gemeente huis zitten morren over alles en niets, maar uitbreiding van straat politie homaar!
Burgers dienen zich zelf te bewapenen als de politie je niet beschermt!
Exact, het hele rechtssysteem is milder geworden. Dat heeft met de generatie rechters te maken. De generatie die er nu zit studeerde eind jaren 60, begin jaren 70. De vrijgevochten en vrijzinnige democraten van D66. Over tien jaar zullen de rechters wel weer harder worden en wellicht zwaardere straffen uitdelen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:24 schreef hannowannabe het volgende:
die lui krijgen ze denk ik wel, rechercheurs gaan de kroeg in en vvragen naar een groepje van 3 jongens komen ze snel genoeg achter
maar nu blijkt dat die is overleden door de val en niet door de klap krijgen ze dood door schuld, dan minderjarig, niet toerekeningsvatbaar, kutjeugd blablabla
kutrechtssysteem!!!
Volgens mij loop ik daar vaak genoeg langs als ik naar die vriend van me ga. Ik zie daar aan de centrumzijde van het station iig vaak genoeg hangjongeren.quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:19 schreef Freshthinking het volgende:
[..]
Het gebeurde aan de centrumkant van het station...
Met een beetje pech, worden ze dan enkel doorverwezen naar bureau HALT.quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:24 schreef hannowannabe het volgende:
die lui krijgen ze denk ik wel, rechercheurs gaan de kroeg in en vvragen naar een groepje van 3 jongens komen ze snel genoeg achter
maar nu blijkt dat die is overleden door de val en niet door de klap krijgen ze dood door schuld, dan minderjarig, niet toerekeningsvatbaar, kutjeugd blablabla
kutrechtssysteem!!!
Dan mogen ze vast en zeker vuurwerk opruimen in het nieuwjaarquote:Op dinsdag 27 december 2005 22:31 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Met een beetje pech, worden ze dan enkel doorverwezen naar bureau HALT.![]()
Klopt, die hangen daar vrijwel iedere avond. Ik kom 's avonds laat wel eens aan met de trein en dan is het erg grimmig voor het station.quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:30 schreef sjakie007 het volgende:
[..]
Volgens mij loop ik daar vaak genoeg langs als ik naar die vriend van me ga. Ik zie daar aan de centrumzijde van het station iig vaak genoeg hangjongeren.
Ik heb het gezien. Toen ik vanmiddag naar de stad fietste heb ik die cameraploeg ook inderdaad zien staan filmen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:30 schreef Kluupkluup het volgende:
Nu op RTL 4! (bij 4 in het land)
Schrijf mij maar vast in, ik ben helemaal van de partij (ik sta er voor de volle 100 procent achter)quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:30 schreef daved het volgende:
Voelt er dan niemand wat in een demonstratie / gewelds optocht dat het genoeg is, zodat de regering kan inzien dat de burgers het stront zat zijn en niet meer pikken, dat de volgende stap wraak zal zijn met acties die de wereld pers zullen halen!
Laat men dit jaar in jaar uit maar door gaan tot je eigen kinderen dit overkomen of wat ook ieder dag gebeurd je opaatje of oma die geroofd en bedreigd worden door het zelfde soort schorrie morrie?
Dus vraag:
Wie staar er achter zo,n demo tocht als die zo,n duizenden deelnemers zou opleveren????
Mee eens. Iedereen is steeds opgefokter en het lontje wordt steeds korter. Zolang dat niet verandert, valt er weinig aan te doen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:43 schreef Kluupkluup het volgende:
ok.. hij is dus geslagen, daarna gevallen en daaraan overleden.
het erge is dat dit gewoon heel makkelijk weer kan gebeuren. Veel vechtpartijen lopen (relatief) goed af. Maar zo zie je maar weer.. Voor hetzelfde geldt had die Floor die ander op de grond geduwd en was hij overleden. De nadruk moet worden gelegd op het stoppen van vechtpartij(tjes).
Ik sta er achter, maar aan de andere kant.. je zit ook met de wens van de familie, die het liever niet heeft.quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:30 schreef daved het volgende:
Voelt er dan niemand wat in een demonstratie / gewelds optocht dat het genoeg is, zodat de regering kan inzien dat de burgers het stront zat zijn en niet meer pikken, dat de volgende stap wraak zal zijn met acties die de wereld pers zullen halen!
Laat men dit jaar in jaar uit maar door gaan tot je eigen kinderen dit overkomen of wat ook ieder dag gebeurd je opaatje of oma die geroofd en bedreigd worden door het zelfde soort schorrie morrie?
Dus vraag:
Wie staar er achter zo,n demo tocht als die zo,n duizenden deelnemers zou opleveren????
Mischien wel als we met zijn duizenden komen !quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:50 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Ik sta er achter, maar aan de andere kant.. je zit ook met de wens van de familie, die het liever niet heeft.
ach kom op man! Dit soort shit heeft geen zin, denk je echt dat nu echt helpt? Nee.quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:52 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Mischien wel als we met zijn duizenden komen !![]()
Ken je iemand organisatorische kwaliteiten? En gaat zo iets niet met toestemming van de gemeente?quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:52 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Mischien wel als we met zijn duizenden komen !![]()
Het kan in ieder geval een troost zijn, en ook alleen voor de mensen die willen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:54 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
ach kom op man! Dit soort shit heeft geen zin, denk je echt dat nu echt helpt? Nee.
Dit beslissen, wij met zijn allen toch lijkt mijquote:Op dinsdag 27 december 2005 22:55 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Ken je iemand organisatorische kwaliteiten? En gaat zo iets niet met toestemming van de gemeente?
Zo'n actie heeft ook veel landelijke media aandacht nodig, dan is het toch handiger als een en ander via een centraal punt (de gemeente) wordt geregeld.quote:Op dinsdag 27 december 2005 23:00 schreef Sander170 het volgende:
[..]
Dit beslissen, wij met zijn allen toch lijkt mij![]()
Dat mag jij dan doen okeyquote:Op dinsdag 27 december 2005 23:10 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Zo'n actie heeft ook veel landelijke media aandacht nodig, dan is het toch handiger als een en ander via een centraal punt (de gemeente) wordt geregeld.
die laatste zin, wat ben jij een kutkneus zeg. Je doet je nick in ieder geval geen eer aan.quote:Op woensdag 28 december 2005 10:14 schreef MakeLoveNow het volgende:
Ik ben geen pathaloog anatoom maar ik wil wel eens weten hoe ze constateren dat die gast door de val dood is gegaan en niet door een klap.
daarnaast vind ik het vreemd. die gast word geslagen en geschopt door gasten en dan zou hij door een val dood gaan?
hoe vaak ben ik, of anderen wel niet gevallen, misschien wel harder en dat je het gewoon overleefd. misschien was die floor wel helemaal bewusteloos gemept en toen nog een trap na terwijl hij met zijn hoofd op de stenen lag.
en waarom zoeken ze uit of de val hem heeft gedood. die drie eikels hebben hem gedood!
zal wel weer te maken hebben met het feit dat de 3 daders waarschijnlijk allochtonen zijn ....
Ja. De doodsoorzaak was dan misschien dat ie op z'n hoofd viel. Zoiets zal het wel geweest zijn. En als je behoorlijk hard met je kop tegen de straat aangaat kun je vanbinnen heel wat beschadigen.quote:daarnaast vind ik het vreemd. die gast word geslagen en geschopt door gasten en dan zou hij door een val dood gaan?
Racistquote:Op zondag 25 december 2005 20:24 schreef Kreator het volgende:
[..]
Als er 3 marokkaantjes in deventer zijn, dan waren zij het.
quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:30 schreef daved het volgende:
Als de regering hier niets aan zou kunnen doen, waar heb je die regering dan voor nodig?quote:Op woensdag 28 december 2005 10:54 schreef SCH het volgende:
[..]De regering slaat die jongen toch niet in elkaar. Waarom altijd alles op de politiek verhalen. Dit gaat om (mede)mensen.
Als dat zo is, dan is dat zo...quote:Op woensdag 28 december 2005 10:53 schreef Vitalogy het volgende:
Volgens iemand die de vriendin had gesproken waren het drie allochtonen.
Of die persoon is een leugenaar natuurlijk.
Maakt dat de zaak erger/minder erg dan?quote:Op woensdag 28 december 2005 10:53 schreef Vitalogy het volgende:
Volgens iemand die de vriendin had gesproken waren het drie allochtonen.
Of die persoon is een leugenaar natuurlijk.
Voor heel veel andere zaken maar denk jij dat de regering zinloos geweld kan tegenhouden= HOe stel je je voor dat de regering dit incident van zaterdagavond had voorkomen?quote:Op woensdag 28 december 2005 10:55 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Als de regering hier niets aan zou kunnen doen, waar heb je die regering dan voor nodig?
Duh dat wordt al het hele topic door geroepen hoe dat moet.quote:Op woensdag 28 december 2005 10:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Voor heel veel andere zaken maar denk jij dat de regering zinloos geweld kan tegenhouden= HOe stel je je voor dat de regering dit incident van zaterdagavond had voorkomen?
Huh? Is er dan een lijn in de gevallen van zinloos geweld? De daders van de geruchtmakende zaak in Leeuwarden, waarbij zinloos geweld min of meer geboren is, waren keurige jongens zonder strafblad.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:02 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Duh dat wordt al het hele topic door geroepen hoe dat moet.
Door simpelweg te kijken naar de statistische gegevens en de oorzaak en oplossing te zoeken bij veel voorkomende factoren.
(dat kan dus ook bij drank of hangjongeren zijn)
Nee.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:16 schreef Vitalogy het volgende:
Zeg was jij niet druk met de moord op Louis Sévèke op te lossen?
Turken in Lochem!?quote:Op dinsdag 27 december 2005 21:51 schreef sjakie007 het volgende:
Volgens mij is het ook zo dat er in het oosten van Nederland ook meer Turken dan Marrokanen zijn. Hier in Lochem is dat ook zo.
Maar ik ga redelijk vaak naar een vriend van me toe, die woont in Deventer. Laatst zei die dat ie aangesproken was door een gast, die tegen hem gezegd had dat hij mensen voor de gein in elkaar sloeg. Die vriend van me negeerde hem maar en liep door. Maar ik zie ook vaak opgefokte jongeren daar rondlopen. Al met al niet de meest gezellige stad.
Dat niet alleen. Er moet meer gesurveilleerd worden op de Brink en ook de horeca kan onderling beter samenwerken door de portiers en de politie continu met elkaar in contact te laten staan. Op die manier weten ze al snel wie waar loopt te kloten en kunnen ze die extra goed in de gaten houden.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:18 schreef Eveli het volgende:
[quote]
En er moet inderdaad camerabewaking op de Brink komen.
Na, laten we het erop houden dat ze geen strafblad hadden.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Huh? Is er dan een lijn in de gevallen van zinloos geweld? De daders van de geruchtmakende zaak in Leeuwarden, waarbij zinloos geweld min of meer geboren is, waren keurige jongens zonder strafblad.
Los daarvan kan een regering hier vrij weinig aandoen. Ik zou ten minste echt niet weten hoe je als regering zijnde dergelijke incidenten kunt voorkomen.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:07 schreef Vitalogy het volgende:
Eerlijkheidshalve moet ik natuurlijk wel zeggen dat je de regering wel makkelijk de schuld kan geven maar als er iets is wat Harrie Potter geprobeerd heeft dan is het een boodschap van normen en waarden en wederzijds respect te prediken. Dus ik kan niet zeggen dat ze helemaal niets aan deze problematiek hebben gedaan.
Zeker. Dat is altijd zo. Ben benieuwd waar die Mohamed B, Volkert van der V en Murat eigenlijk vandaan komen. Ik denk dat dat eigenlijk schuilnamen zijn, en dat de kranten er steeds over gelogen hebben zodat de afkomst geheim blijft.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:57 schreef Montagui het volgende:
Denk niet dat de namen in het nieuws komen, als ze al gepakt worden.
Afkomst moet koste wat kost geheim blijven, natuurlijk.
Dat is algemeen bekend, alleen heeft het gros van de bevolking dat niet in de gatenquote:Op woensdag 28 december 2005 12:30 schreef manny het volgende:
[..]
Zeker. Dat is altijd zo. Ben benieuwd waar die Mohamed B, Volkert van der V en Murat eigenlijk vandaan komen. Ik denk dat dat eigenlijk schuilnamen zijn, en dat de kranten er steeds over gelogen hebben zodat de afkomst geheim blijft.
Het is allemaal een complot van de linkse media, wist je dat al ?
Instructies van de overheid.quote:Op woensdag 28 december 2005 11:57 schreef Montagui het volgende:
Denk niet dat de namen in het nieuws komen, als ze al gepakt worden.
Afkomst moet koste wat kost geheim blijven, natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |