Bron is Nu.nlquote:Uitgegeven: 25 december 2005 17:17
Laatst gewijzigd: 25 december 2005 17:23
DEVENTER - Een 20-jarige man uit Deventer is in de nacht van zaterdag op zondag overleden, nadat hij op zijn hoofd was geslagen. Een ambulance bracht de man naar het ziekenhuis, maar dat mocht niet meer baten, zo liet een woordvoerder van de politie zondag weten.
Het slachtoffer fietste samen met zijn vriendin rond 03.45 uur in de buurt van het Churchillplein in Deventer, toen drie jongens zich tegenover hem agressief gedroegen. De vriendin probeerde de ruzie nog te sussen, maar slaagde daar niet in. Het drietal, vermoedelijk tussen de 16 en 18 jaar oud, is nog niet aangehouden.
Jist daarom misschien wel. Veel dronken mensen, veel mensen die zich niet zo prettig voelen met kerst. Enz. etc.quote:
Ik kom ook uit Deventer en reed vannacht rond 1 uur nog over het Churchillplein. Het klopt inderdaad dat het steeds agressiever wordt in de stad en bij het station. Met name bij de Luxor, maar ook daar voor de V&D. Morgenavond zou ik de stad ingaan en alleen naar huis fietsen (vrienden van me wonen aan de andere kant van de stad), maar ik twijfel nu om nog te gaan...quote:Op zondag 25 december 2005 19:17 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Bron is Nu.nl
Zelf was ik op dat moment vlakbij maar heb er niks van meegekregen.
Ik was wel getuige van een auto die express fietsers van de weg af reed na een ruzie. De auto is van de dijk in een greppel beland tegen een boom.
De laatste tijd zijn er wel erg veel incidenten van geweld hier en steeds vaker met ernstige afloop.
Ik voelde me altijd wel veilig hier, maar het sfeertje wordt steeds grimmiger. Vooral op de Brink bij de Luxor
Ik weet trouwens niet of ik de man (jongen) ken. Ik ben ook 20 dus het zou goed kunnen.
Stel je niet zo aan zegquote:Op zondag 25 december 2005 20:18 schreef Classic-PC het volgende:
Achja van de politie had je niks hoeven te verwachten die gaan ook snel achter een boompje staan als ze zoiets zien. En dan komen ze pas helpen als de daders weg lopen.
Marokkaantjes hebben we amper in Deventer. Als het allochtonen waren, dan waren het Turken..quote:Op zondag 25 december 2005 20:21 schreef Kreator het volgende:
Ik denk dat hij het wel had uitgelokt. Je moet tenslotte een marokkaantje (want dat waren het vast) niet zomaar aankijken, negeren, reageren, etc. Eigen schuld hoor! Meer dan 10 uur dienstverlening verdienen ze niet!
Als er 3 marokkaantjes in deventer zijn, dan waren zij het.quote:Op zondag 25 december 2005 20:23 schreef Freshthinking het volgende:
[..]
Marokkaantjes hebben we amper in Deventer. Als het allochtonen waren, dan waren het Turken..
Inderdaad, links bolwerk aan de IJsselquote:Op zondag 25 december 2005 20:27 schreef XiChico het volgende:
Leuk plaatsje ..Er staat daar ook groot op de muur: VERDONK MOORDWIJF .. zag ik tijdens Dickens festival.
Ach dat valt best mee. Mischien dat je alleen in het weekend er s'nachts geen gekke dingen moet doen. Ik woon al 21 jaar in Deventer (nu op kamers in Utrecht) en heb nog nooit een agressieve sfeer meegemaakt s'nachts in de stad.quote:Op zondag 25 december 2005 20:12 schreef Freshthinking het volgende:
[..]
Ik kom ook uit Deventer en reed vannacht rond 1 uur nog over het Churchillplein. Het klopt inderdaad dat het steeds agressiever wordt in de stad en bij het station. Met name bij de Luxor, maar ook daar voor de V&D. Morgenavond zou ik de stad ingaan en alleen naar huis fietsen (vrienden van me wonen aan de andere kant van de stad), maar ik twijfel nu om nog te gaan...
Die tegenstrijdingheid hier in Deventer ook idd..quote:Op zondag 25 december 2005 20:27 schreef XiChico het volgende:
Leuk plaatsje ..Er staat daar ook groot op de muur: VERDONK MOORDWIJF .. zag ik tijdens Dickens festival.
Ik zie het ook meer iets van het laatste half jaar.. Daarvoor nog nooit in Deventer een vechtpartij gezien. Terwijl ik er al dik 4 jaar lang bijna 2x per week kom..quote:Op zondag 25 december 2005 20:34 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Ach dat valt best mee. Mischien dat je alleen in het weekend er s'nachts geen gekke dingen moet doen. Ik woon al 21 jaar in Deventer (nu op kamers in Utrecht) en heb nog nooit een agressieve sfeer meegemaakt s'nachts in de stad.
Ik hou het puur op een incident en dat het slachttoffer en de daders elkaar waarschijnlijk al kende. Wellicht een conflict, dat op ruzie uitliep? Maar goed nu ben ik aan het speculeren.
Hoe dan ook, de komende dagen zal er vast meer duidelijkheid komen..
Nounou.. tis wel de mooiste stad die ik ken hoorquote:Op zondag 25 december 2005 20:28 schreef Freshthinking het volgende:
[..]
Inderdaad, links bolwerk aan de IJssel![]()
Ik woon inderdaad ook in Colmschate..quote:Op zondag 25 december 2005 20:42 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Nounou.. tis wel de mooiste stad die ik ken hoor
Waar woon jij dan? Ook, net als ik, in Colmschate?
En .... voel je je nu heel stoer met zo'n reactie? Zit je nu te gniffelen achter je pc?quote:Op zondag 25 december 2005 20:48 schreef Clementiet het volgende:
Achja kattenkwaad van wat kindertjes, moet kunnen.
Ik las op Partyflock dat het slachtoffer uit Diepenveen komt.quote:Op zondag 25 december 2005 20:45 schreef maikelsp het volgende:
Ik heb ook een naam gehoord, en waarschijnlijk is het een jongen bij mij uit het dorp
Neuh, meestal begin ik pas met gniffelen als iemand op een manier zoals jij nu doet reageert op zo'n post. Bedankt!quote:Op zondag 25 december 2005 20:49 schreef N.icka het volgende:
[..]
En .... voel je je nu heel stoer met zo'n reactie? Zit je nu te gniffelen achter je pc?
stumper
Hoe hoor je zoiets? En kan ik het ook leren?quote:Op zondag 25 december 2005 20:53 schreef WAT het volgende:
Het zijn Marokkanen hoorde ik.
Van een vriend.quote:Op zondag 25 december 2005 20:54 schreef Clementiet het volgende:
[..]
Hoe hoor je zoiets? En kan ik het ook leren?
En hoe heeft die vriend het gehoord?quote:
Heb je een betere bron, als je vriend?quote:Op zondag 25 december 2005 20:53 schreef WAT het volgende:
ieuw, een forum stalkerquote:Op zondag 25 december 2005 19:46 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Waarom kom je overal met die nutteloze stomme onzin opmerking?
ow dat verandert de hele zaakquote:Op zondag 25 december 2005 21:12 schreef HAL9000S het volgende:
Het zijn Nederlanders.... hoorde ik van het zusje van een vriend van een vriend van mij...
Er wordt overal volop gespeculeerd.. Zo langzamerhand moet toch wel meer bekend worden over de identiteit van zowel de daders als het slachtoffer? Zo groot is Deventer tenslotte ook weer niet. Zeker als het om dit soort feiten gaat...quote:Op zondag 25 december 2005 21:12 schreef HAL9000S het volgende:
Het zijn Nederlanders.... hoorde ik van het zusje van een vriend van een vriend van mij...
Nu weer uit Zwollequote:Op zondag 25 december 2005 21:13 schreef WAT het volgende:
Ze kwamen uit Zwolle, volgens hem.
Maar goed, weer terug ontopic.
ook gij hierquote:Op zondag 25 december 2005 21:13 schreef maikelsp het volgende:
Wie het is weet ik nu wel, maar ik ga hier geen naam noemen, dat komt eerdaags vanzelf wel in het nieuws.
Oh nee wacht, hij lult maar wat .quote:Op zondag 25 december 2005 21:15 schreef Freshthinking het volgende:
[..]
Nu weer uit Zwolle![]()
Zijn het geen allochtonen, dan zijn het wel Zwollenaren..
Jij kent hem wel goed Maikel?quote:Op zondag 25 december 2005 21:19 schreef maikelsp het volgende:
Het is een jongen bij mij uit het dorp (Diepenveen)
Wat weet je nog meer behalve dat, zonder namen te noemen?quote:Op zondag 25 december 2005 21:19 schreef maikelsp het volgende:
Het is een jongen bij mij uit het dorp (Diepenveen)
Ik hoor net dat de ouders uiteindelijk besloten hebben de stekkers eruit te trekken aangezien het hersenletsel te groot was. De jongen was gevallen nadat hij van de weg geduwd was. Hij reageerde op commentaar van het drietal op z'n vriendin. Na de val werd de jongen nog nagetrapt.quote:Op zondag 25 december 2005 21:23 schreef maikelsp het volgende:
Och Thomas, jij hier, nooit geweten dat jij dit was. Ik heb vroeger bij het broertje van hem in het team gezeten.
Was dat broertje ook al niet 'gehandicapt' nadat hij in elkaar geslagen was?quote:Op zondag 25 december 2005 21:23 schreef maikelsp het volgende:
Och Thomas, jij hier, nooit geweten dat jij dit was. Ik heb vroeger bij het broertje van hem in het team gezeten.
Jeetje zegquote:Op zondag 25 december 2005 21:27 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Ik hoor net dat de ouders uiteindelijk besloten hebben de stekkers eruit te trekken aangezien het hersenletsel te groot was. De jongen was gevallen nadat hij van de weg geduwd was. Hij reageerde op commentaar van het drietal op z'n vriendin. Na de val werd de jongen nog nagetrapt.
In het ziekenhuis in coma geraakt en de ouders hebben uiteindelijk besloten de stekkers eruit te trekken aangezien hij er te erg aan toe was.
treurig..
idd, krijg daar altijd wel tranen van in mijn ogen als ik dit weer lees.quote:Op zondag 25 december 2005 19:25 schreef Disorder het volgende:
Moet je voorstellen hoe dat voor die vriendin is geweest en wat ze nu meemaakt.
Marokkanen in deventer?quote:Op zondag 25 december 2005 20:53 schreef WAT het volgende:
Eensch, waar kan ik tekenen?quote:Op zondag 25 december 2005 23:55 schreef Pracissor het volgende:
Ongeacht of het Hollanders, Marokkanen of Chinezen waren. Deze mensen verdienen de hoogste straf in Nederland, laten wij Justitie herinneren dat het niet alleen om de reclassering van daders gaat maar ook om het bevredigen van de roep om wraak van de ouders en samenleving.
In het verleden zijn er daders die onder de 18 waren berecht volgens het volwassenen strafrecht (zie de zaak Murat D). Ik weet niet precies wanneer zoiets wel of niet mogelijk is, maar ik hoop dat er in deze zaak ook een dergelijke manier is te vinden om dit te doen.quote:Op maandag 26 december 2005 00:49 schreef Gebleekte het volgende:
Ajoh, die lui zijn minderjarig ( lees politiebericht ) , dus staan ze over een paar jaar weer buiten leuzen te roepen naar onschuldige voorbijgangers, waarop ze na 1 weerwoord erop losslaan. Waarom zijn er hier in Ned. trouwens geen goeie bountyhunters? Dan zij ze zo gepakt!
De sharia zou een prima straf zijn inderdaad.quote:Op maandag 26 december 2005 01:36 schreef Aequalitas het volgende:
Je zou deze laffe klootzakkies gewoon aan de familie van die jongen moeten geven!Laat hun 't maar oplossen!!!Op dit soort momenten denk ik gewoon:oog om oog,tand om tand....
doe eens normaal kutnerdquote:Op maandag 26 december 2005 02:26 schreef pieter_pontiac het volgende:
VERDOMME!
WTF bezielt dit soort kuttekoppen.
Dit soort varkens is niet meer dan een verkwisting van zuurstof.
Ik bied mij hierbij aan om de daders op een gruwelijke manier dood te martelen.
Levenslang als gast in een driesterrenhotel op kosten van de gemeenschap is teveel van het goede.quote:Op maandag 26 december 2005 09:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wat een stelletje mongolen zeg.
Ach, het feit dat ze dronken waren zal door de rechter wel worden meegenomen om de straf te verlagen en met 'n paar maandjes jeugddetentie zijn ze er wel weer vanaf.
Eerst al die massale verontwaardiging en vervolgens een belachelijk lage straf. Dit soort mongolen moeten gewoon levenslang worden opgesloten. Punt.
Dat de Nederlandse gevangenissen flink versoberd moeten worden spreekt voor zich natuurlijk.quote:Op maandag 26 december 2005 10:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Levenslang als gast in een driesterrenhotel op kosten van de gemeenschap is teveel van het goede.
Wat mij betreft mogen werkkampen worden ingevoerd en zulke debielen levenslang zwaar lichaamlijk werk laten verrichten, dan zijn ze in ieder geval van enig nut voor de maatschappij.
Mijn mening is dat werkkampen meer afschrikeffect hebben dan de huidige staatshotels.
Ik ook!quote:
Tief op, kutkneus.quote:
Die waren laatst nog op TV Oost meen ik die groepquote:
Zoiets meen ik mij ook te herinneren ja.quote:Op maandag 26 december 2005 11:49 schreef 9christensen het volgende:
[..]
Die waren laatst nog op TV Oost meen ik die groep
ja zoiets verwachte ik al en heb ik vanochtend nog gepost op de frontpage....quote:Op zondag 25 december 2005 21:27 schreef Kluupkluup het volgende:
[..]
Hij reageerde op commentaar van het drietal op z'n vriendin.
Meer als waarneer het autochtonen waren geweest? Alsof die nooit iemand (dood)slaan.quote:Op maandag 26 december 2005 12:11 schreef Gelderland het volgende:
[..]
ja zoiets verwachte ik al en heb ik vanochtend nog gepost op de frontpage....![]()
![]()
---------------
Maar de situatie zie ik zo voor me:
Het slachtoffer brengt zijn vriendin naar huis, hij rijdt langs de 3 daders en die maken een opmerking over het slachtoffer z'n vriendin ('hoer' 'lekker geil wijf' etc.) . Het slachtoffer zegt tegen het 3-tal: 'houdt je bek, stelletje ******'. De (allochtone?) jongens zeggen van: 'kom dan joh, *****'. Die jongen komt ook om verhaal te halen en hij wordt geslagen.....
In zo'n situatie denk ik dat het gebeurd is. Maar het feit dat de daders waarschijnlijk wéér van allochtoonse afkomst zijn doet mijn bloed koken
---------------
quote:
achjah, simpele zielen trekken snel conclussies.quote:Op maandag 26 december 2005 12:55 schreef TimmyAsd het volgende:
Hoe komt men erbij dat het allochtonen zijn? Datb staat nergens in dit topic, danwel in nieuwsberichten over deze zaak..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |