Vond ik al opmerkelijk inderdaad. En beide teamcaptains vrouwlijk. Yeah right, op de TU zitten maar 10% vrouwen ofzoquote:Op zondag 25 december 2005 09:58 schreef Wolfje het volgende:
Is het iemand anders ook opgevallen dat het TU/e team wel erg jong en vrouwelijk was? Zou dit puur toeval zijn of toch een kwestie van image building?
quote:Op zondag 25 december 2005 10:06 schreef pberends het volgende:
[..]
Vond ik al opmerkelijk inderdaad. En beide teamcaptains vrouwlijk. Yeah right, op de TU zitten maar 10% vrouwen ofzo. En in de docententop maar 4%.
Dat zei ik ook niet. Maar wat je beweert over vrouwen op de TU lijkt me ontzettend sterk.quote:Op zondag 25 december 2005 10:35 schreef Molluck het volgende:
[..]
![]()
Het is echt niet meer zo dat alle TU studenten, mensenschuw zijn, nooit naar de kapper gaan allemaal brildragend zijn. Over de hele TU(/e) is het ongeveer 35-40% vrouwen.(uiteraard zijn er studies waar er maar 5% mannen zijn) Het onderwijzend personeel bestaat zelfs uit meer dan 50% vrouwen.
Dan nog denk ik dat de keuze mede op uiterlijk is gemaakt (in intellectuele capaciteiten blonken ze geen van de drie uit) maar die visie dat de technische universiteiten vol met bebrilde nerds zit is allang achterhaald
Misschien moet je er eens heengaan voordat je zomaar ongebaseerd een uitspraak doet. Uiteraard zijn er studies met 5% vrouwen, maar dat zijn zware takken van de natuurkunde, andere studies als technische biologie oid hebben 70-80% vrouwen, het totale aantal leerlingen bestaat voor 35-40% uit vrouwen en de TU/e streeft er naar dat in de toekomst 50/50 te krijgen...quote:Op zondag 25 december 2005 11:13 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat zei ik ook niet. Maar wat je beweert over vrouwen op de TU lijkt me ontzettend sterk.
Ja, maar ook aan de uitleg van die presentator schortte soms wat. Bijvoorbeeld die vraag over die wijnvlek, als hij 'chromatografie' ter illustratie had genoemd dan had iedereen met een beetje technische achtergrond het begrepen...quote:Op zondag 25 december 2005 11:28 schreef dewd het volgende:
Froukje heeft gewoon een lief koppie daarom is ze co presentator. Maar die proeven die kunnen ze volgende keer beter door wat mensen laten doen die er wel verstand van hebben. Vrijwel geen 1 maakte het uiteindelijke antwoord duidelijk.
Leuk was wel dat sommige van de panelleden het antwoord goed hadden maar de verklaring kompleet fout was. Veel goed gegokt dus.
Ik snap sowieso niet waarom ze een econoom als presentator hebben gekozen.quote:Op zondag 25 december 2005 11:30 schreef Molluck het volgende:
[..]
Ja, maar ook aan de uitleg van die presentator schortte soms wat. Bijvoorbeeld die vraag over die wijnvlek, als hij 'chromatografie' ter illustratie had genoemd dan had iedereen met een beetje technische achtergrond het begrepen...
Ik zat stiekem te hopen op economische vragenquote:Op zondag 25 december 2005 11:36 schreef Quarks het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet waarom ze een econoom als presentator hebben gekozen.
Hij zei op een gegeven moment dat de studenten bezig waren met een kernreactiequote:Op zondag 25 december 2005 13:03 schreef Bupatih het volgende:
Rick van der Ploeg![]()
![]()
Hij maakte nog meer verspreekfouten dan Philip Freriks
quote:Op zondag 25 december 2005 13:09 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
Hij zei op een gegeven moment dat de studenten bezig waren met een kernreactie
Ik miste wel:
- Wim T. Schippers
- De koortjes
- De hoogleraren in de teams
Mwoah...quote:Desalniettemin was het wel vermakelijk hoor
|