Nou, hoe lang?quote:Op vrijdag 23 december 2005 21:01 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
dit is alltijd zo'n weggooi redenatie, overheden zijn heel goed in het geheim houden.
hoe lang vlogen de sr-71 blackbird en de stealth vliegtuigen wel niet rond zonder dat de gewone bevolking er vanaf wist.
De F117 weet ik zo niet uit het hoofd, maar de SR-71 vloog in ieder geval in December van 1964 voor het eerst, terwijl hij in Juli van dat jaar (president Johnson was het, dacht ik.) was aangekondigd.quote:Op zondag 25 december 2005 22:09 schreef Haushofer het volgende:
Nou, hoe lang?
Mja, daar doelde ik eigenlijk ook opquote:Op zondag 25 december 2005 22:42 schreef nietzman het volgende:
[..]
De F117 weet ik zo niet uit het hoofd, maar de SR-71 vloog in ieder geval in December van 1964 voor het eerst, terwijl hij in Juli van dat jaar (president Johnson was het, dacht ik.) was aangekondigd.
Vrij kort dus.
De F-117 vloog voor het eerst in 1981 en werd tot 1988 geheim gehouden.quote:Op zondag 25 december 2005 22:42 schreef nietzman het volgende:
[..]
De F117 weet ik zo niet uit het hoofd, maar de SR-71 vloog in ieder geval in December van 1964 voor het eerst, terwijl hij in Juli van dat jaar (president Johnson was het, dacht ik.) was aangekondigd.
Vrij kort dus.
Rook in het vacuum ...Yeah ...rightquote:Op dinsdag 27 december 2005 17:15 schreef Fonkmeistah het volgende:
ik heb net nog effe naar de lancering op de maan van de maanlander ( eagle ) zitten kijken, en wat voor aandrijving die ook zou moeten gebruiken, ik zie het niet.. geen vlammende raket motoren, geen rook, niet eens een walm. slechts 1 klap om de koppelingstukken te verwijderen en vervolgens stijgt 'ie op als een ballonetje..![]()
de benodigde ontsnappingssnelheid om te ontkomen aan de zwaartekracht van de maan betreft 1,4 km per seconde.
En vlammen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 17:18 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Rook in het vacuum ...Yeah ...right
Ten eerste is de module om weer op te stijgen erg licht. Daardoor is er minder brandstof nodig waardoor er nog minder brandstof nodig is om de brandstof te lanceren. Verder is de zwaartekracht maar 1/6 van de aardse. Dat scheelt ook erg veel stuwkracht en nogmeer gewicht. Verder is er ook geen atmosfeer die de module weer af kan remmen. Al dit samen zorgt ervoor dat een motor met 15.6 KN stuwkracht voldoende is. Ter vergelijking een enkele hoofdmotor van de space shuttle genereert al 1.8 MN aan stuwkracht.quote:Op dinsdag 27 december 2005 17:15 schreef Fonkmeistah het volgende:
ik heb net nog effe naar de lancering op de maan van de maanlander ( eagle ) zitten kijken, en wat voor aandrijving die ook zou moeten gebruiken, ik zie het niet.. geen vlammende raket motoren, geen rook, niet eens een walm. slechts 1 klap om de koppelingstukken te verwijderen en vervolgens stijgt 'ie op als een ballonetje..![]()
de benodigde ontsnappingssnelheid om te ontkomen aan de zwaartekracht van de maan betreft 1,4 km per seconde.
Kan me nog een vraagstuk uit de eerste of tweede klas VWO herinneren, ging over dat ten tijde van de maanvluchten, veel mensen bang waren dat de maanlander inderdaad niet op zou kunnen stijgen. Grappig dat die gedachte nog steeds bij mensen leeftquote:Op dinsdag 27 december 2005 17:55 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ten eerste is de module om weer op te stijgen erg licht. Daardoor is er minder brandstof nodig waardoor er nog minder brandstof nodig is om de brandstof te lanceren. Verder is de zwaartekracht maar 1/6 van de aardse. Dat scheelt ook erg veel stuwkracht en nogmeer gewicht. Verder is er ook geen atmosfeer die de module weer af kan remmen. Al dit samen zorgt ervoor dat een motor met 15.6 KN stuwkracht voldoende is. Ter vergelijking een enkele hoofdmotor van de space shuttle genereert al 1.8 MN aan stuwkracht.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lunar_module
http://en.wikipedia.org/wiki/Space_shuttle_main_engines
Dat is ook het sneue; bijna alle "fouten" die mensen claimen te zien is met middelbare school natuurkunde te weerleggen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:05 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Kan me nog een vraagstuk uit de eerste of tweede klas VWO herinneren, ging over dat ten tijde van de maanvluchten, veel mensen bang waren dat de maanlander inderdaad niet op zou kunnen stijgen. Grappig dat die gedachte nog steeds bij mensen leeft
Verder is het wel duidelijk te zien dat er een (grote) stuwkracht gegenereerd wordt, je ziet tijdens zo'n lancering vaak dat de achtergebleven stukken, zoals vlaggen, camera's e.d. opzij geblazen worden..
De maker van die site zit inmiddels vastquote:Op vrijdag 23 december 2005 10:12 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
De mensen van deze site geloven ook niet in een fake landing, maar wel dat er een alien-base is daar.
dit is overigens de home-page van deze boeiende site.
quote:
Mike Bara faces Moon Landing charge in the United Kingdom
American web designer Mike Bara, known for his controversial views on the Apollo Program, has been charged with denying the Moon Landings, a criminal offence in Britain, a state prosecutor said on Wednesday.
Bara was arrested on November 11 near the town of Oldham in the Manchester district, under a warrant issued in 1989 for violating a clause outlawing Moon Landing denial in Britain's law prohibiting dissident views.
"The charge refers to two lectures Bara gave in 1989, in which he denied the Apollo lunar landings," said Ian Fowler, a spokesman for the British state prosecutors.
Bara has two weeks to object to the charge. In Britain, denying the Moon landings can incur a prison sentence of between one and 10 years.
ABC News
Als je de "proof of concept" van de F-117 meerekent (Have Blue) zelfs nog langer, de VS begonnen met het programma midden jaren 70, en Have Blue vloog in 1977. Daarnaast hebben de VS met meerdere geheime prototypes rondgevlogen, zoals Tacit Blue (1982-1985, publiek gemaakt in 1995) en Boeing's Bird of Prey (1996-1999, bekend gemaakt in 2002)quote:Op maandag 26 december 2005 14:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De F-117 vloog voor het eerst in 1981 en werd tot 1988 geheim gehouden.
http://www.sky-flash.com/f117.htm
ohja stom van me. hoe kon ik nou ooit denken dat je in het vacuum van de ruimte stof en/of gas kan zien. bovendien is rook gelukkig geen van beide dus is het volgende plaatje ook compleet overbodig..quote:Op dinsdag 27 december 2005 17:18 schreef -CRASH- het volgende:
Rook in het vacuum ...Yeah ...right
Ach klein schaalverschilletje maar hequote:Op woensdag 28 december 2005 01:16 schreef Fonkmeistah het volgende:
[..]
ohja stom van me. hoe kon ik nou ooit denken dat je in het vacuum van de ruimte stof en/of gas kan zien. bovendien is rook gelukkig geen van beide dus is het volgende plaatje ook compleet overbodig..
[afbeelding]
1. Zwaartekracht?quote:Op donderdag 22 december 2005 23:52 schreef Fonkmeistah het volgende:
sterker nog , hoe zijn ze ooit van die maan afgekomen , eerst heb je 100 duizenden liter brandstof in een gigantisch imposante raket nodig om naar de maan te kunnen komen, en terug kan het blijkbaar in een koekblik met drie scheten.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |