'O, we moeten ons kabinet vooral niet laten vallen, dus jassen we er voor de zomer maar een kutplan doorheen. En als we een halfjaar later roepen dat we het zelf ook niet zo best vonden is het wel weer goed.'quote:HILVERSUM (ANP) - VVD-fractieleider Van Aartsen is achteraf gezien niet blij met het omroepplan dat de coalitiepartijen sloten in het kader van het paasakkoord. Dat zei hij donderdagmorgen in het Radio 1-programma 'De Ochtenden' (EO) toen hem werd gevraagd van welke beslissing in 2005 hij het meeste spijt had.
Volgens Van Aartsen kan geconcludeerd worden dat het omroepplan ,,niet moeders mooiste'' is. Hij zei de indruk te hebben dat ook staatssecretaris Van der Laan (Media, D66) en coalitiepartner CDA er zo over denken.
Het paasakkoord was nodig om de coalitie bij elkaar te houden, nadat het plan om te komen tot een gekozen burgemeester in de Eerste Kamer was gesneuveld. Dat plan was onderdeel van het regeerakkoord en een vurige D66-wens. Toen het plan niet doorging eiste die partij wisselgeld, waarbij Van der Laan een omroepakkoord afdwong.
Het omroepplan gaat in per 2008 en komt er op neer dat afzonderlijke omroepen veel minder te zeggen krijgen. De ledenloze omroep NPS wordt afgeschaft. De politiek onderscheidt drie programmacategorieën: nieuws en sport (primaat van de NOS), debat en opinie (verschillende omroepen) en specifieke informatie, cultuur en educatie. In dat laatste genre moeten omroepen concurreren met nieuwe partijen om programma's te mogen maken. Het overkoepelende orgaan Publieke Omroep (PO) krijgt in het plan veel meer macht.
Och, het kabinet redden is toch eigenlijk de basis van elke beslissing, momenteel?quote:Op donderdag 22 december 2005 11:48 schreef IntroV het volgende:
De vraag is, moet je alle mooie dingen opofferen om 1 blunder te voorkomen?
Dat 'kabinetje redden' en 'sorrycultuur' blijkbaar schaamteloos mogen prevaleren boven zinnig bestuur.quote:Op donderdag 22 december 2005 11:29 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wat wil je bediscussieren?
Van welke planeet kom jij? DAT is politiek. Geven en nemen, enzo.quote:Op donderdag 22 december 2005 11:27 schreef Verbal het volgende:
'O, we moeten ons kabinet vooral niet laten vallen, dus jassen we er voor de zomer maar een kutplan doorheen. En als we een halfjaar later roepen dat we het zelf ook niet zo best vonden is het wel weer goed.''
Walgelijk type.
Het probleem met het Paasakkoord was dat niemand nam. Zelfs D66 niet, maar omdat het beter was dan een kabinetscrises waar de PvdA bij zou winnen, stemden ze in.quote:Op donderdag 22 december 2005 12:11 schreef RetepV het volgende:
[..]
Van welke planeet kom jij? DAT is politiek. Geven en nemen, enzo.
'zinnig bestuur' wordt niet door één persoon bepaald. 'Zinnig bestuur' wordt bepaald door alle partijen. En als die het niet eens zijn met elkaar, dan moet er een compromis gevonden worden. DAT is dus politiek.quote:Op donderdag 22 december 2005 12:00 schreef Verbal het volgende:
Dat 'kabinetje redden' en 'sorrycultuur' blijkbaar schaamteloos mogen prevaleren boven zinnig bestuur.
Als er nieuwe verkiezingen waren gekomen, was er niks veranderd. Dus was het een goede oplossing.quote:Op donderdag 22 december 2005 12:16 schreef Sidekick het volgende:
Jij noemt dat beschaafd? Ik noem dat een electorale visie om op het pluche te blijven zitten.
En van de publieke omroepenquote:Op donderdag 22 december 2005 12:33 schreef SCH het volgende:
Laatste stuiptrekkingen van Van Aartsen
Van Aartsen heeft te kennen gegeven dat de VVD is voor een BBC-model met 2 omroepen. Dat zal dus niet het geval zijn.quote:
Geef het nog een paar jaar. Dat derde net zal op den duur wel verdwijnen.quote:Op donderdag 22 december 2005 12:42 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Van Aartsen heeft te kennen gegeven dat de VVD is voor een BBC-model met 2 omroepen. Dat zal dus niet het geval zijn.
Dat betekent niet meteen het einde van de PO.quote:Op donderdag 22 december 2005 12:46 schreef nikk het volgende:
[..]
Geef het nog een paar jaar. Dat derde net zal op den duur wel verdwijnen.
Dalende kijkcijfers, dalende sterinkomsten, minder overheidssteun. Maar ondertussen willen de heren programmamakers wel op dezelfde voet verdergaan...quote:
Dat is waar. Ik had het ook iets anders moeten formuleren.quote:Op donderdag 22 december 2005 12:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat betekent niet meteen het einde van de PO.
Kun jij met al je stupide geblaas even nadenken over wat dan 'het compomis' was van het besluit over de PO. Leg het mij eens uit, want op dit moment lijkt het erop dat niemand er tevreden over is. Het ENIGE dat er mee bereikt is, is dat men mocht aanblijven om het land te 'besturen'.quote:Op donderdag 22 december 2005 12:17 schreef RetepV het volgende:
[..]
'zinnig bestuur' wordt niet door één persoon bepaald. 'Zinnig bestuur' wordt bepaald door alle partijen. En als die het niet eens zijn met elkaar, dan moet er een compromis gevonden worden. DAT is dus politiek.
Dan is Kok wel vet verguisd nadat 'ie weg ging, maar HIJ wist in ieder geval dat het compromis het enige goede alternatief is. Met elkaar op de vuist gaan zou wel erg onbeschaafd zijn. En het andere alternatief, met elkaar praten tot er mensen zijn die het opgeven uit pure vermoeidheid, kost handenvol geld omdat politici HEEL ERG LANG kunnen doorpraten voordat ze moe raken.
Het compromis is het snelst en het goedkoopst. De andere alternatieven zijn alleen maar slechter.
Maar denk er gerust over na hoor. De meeste mensen leren het wel een keer voor hun 50e.
Klok, klepel.quote:Op donderdag 22 december 2005 12:48 schreef nikk het volgende:
[..]
Dalende kijkcijfers, dalende sterinkomsten, minder overheidssteun. Maar ondertussen willen de heren programmamakers wel op dezelfde voet verdergaan...
Ach ja, want zonder omroepakkoord had het er nu zeker veel beter uitgezien? De plannen zijn nog niet eens ingevoerd.quote:
Nee, druif. Ik heb het over wat jij denkt (maar vol overtuiging blèrt) dat omroepmedewerkers allemaal willen. Daar zit jij naast. Maar ja, een PO-medewerker is een PO-medewerker hè? Die hebben maar één mening en willen maar één ding.quote:Op donderdag 22 december 2005 13:25 schreef nikk het volgende:
[..]
Ach ja, want zonder omroepakkoord had het er nu zeker veel beter uitgezien? De plannen zijn nog niet eens ingevoerd.
Dat gebeurt al tien jaar niet meer hoor, er is al zo enorm veel bezuinigd.quote:Op donderdag 22 december 2005 12:48 schreef nikk het volgende:
[..]
Dalende kijkcijfers, dalende sterinkomsten, minder overheidssteun. Maar ondertussen willen de heren programmamakers wel op dezelfde voet verdergaan...
quote:Op donderdag 22 december 2005 13:27 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee, druif. Ik heb het over wat jij denkt (maar vol overtuiging blèrt) dat omroepmedewerkers allemaal willen. Daar zit jij naast. Maar ja, een PO-medewerker is een PO-medewerker hè? Die hebben maar één mening en willen maar één ding.
Joh, wat moet een simpel leven toch heerlijk zijn. Geniet ervan.
V.
Joh, wat moet een simpel leven toch heerlijk zijn. Geniet ervan.quote:Op donderdag 22 december 2005 12:48 schreef nikk het volgende:
[..]
Een programmamaker is een programmamaker, dan (ik neem wel aan van de PO, of reken je meteen de commerciële makers ook meequote:Op donderdag 22 december 2005 13:45 schreef nikk het volgende:
[..]
[..]
Joh, wat moet een simpel leven toch heerlijk zijn. Geniet ervan.
Ah, je bent programmamaker? Jammer dat je alleen op internet een mening durft te hebben dan.quote:Op donderdag 22 december 2005 13:49 schreef Verbal het volgende:
[..]
Een programmamaker is een programmamaker, dan (ik neem wel aan van de PO, of reken je meteen de commerciële makers ook mee).
Hoe dan ook, knap van je dat je weet wat ik wil
quote:Op donderdag 22 december 2005 13:53 schreef nikk het volgende:
[..]
Ah, je bent programmamaker? Jammer dat je alleen op internet een mening durft te hebben dan.
quote:Op donderdag 22 december 2005 14:03 schreef nikk het volgende:
[..]
Wees eens duidelijk. Wat denk ik van je te weten?
En je laat mijn lieve vrouwelijke collegae nog buiten beschouwing ook. Seksistquote:Maar ondertussen willen de heren programmamakers wel op dezelfde voet verdergaan
Zoals ik al zei, laat eens van je horen dan. Internet uitgezonderd.quote:Op donderdag 22 december 2005 14:05 schreef Verbal het volgende:
[..]
[..]
En je laat mijn lieve vrouwelijke collegae nog buiten beschouwing ook. Seksist
Nee, want in tegenstelling tot wat menige PO-hater hier op Fok! als fait accompli beschouwt streef ik met mijn collegae sterke neutraliteit na bij de programma's waaraan ik meewerk.quote:Op donderdag 22 december 2005 14:07 schreef nikk het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, laat eens van je horen dan.
Het hoeft ook niet in je programma's hoor.quote:Op donderdag 22 december 2005 14:31 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee, want in tegenstelling tot wat menige PO-hater hier op Fok! als fait accompli beschouwt streef ik met mijn collegae sterke neutraliteit na bij de programma's waaraan ik meewerk.
Dat doen we dan ook niet wat mij betreft - we overleggen met kamerleden, lobbyen en voeren soms wat actie, al ben ik daar niet zo van. En er worden alternatieve plannen gemaakt die in januari met de RvB worden besproken. Ik heb dan voornamelijk zicht op de radiokant.quote:Op donderdag 22 december 2005 14:33 schreef nikk het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet in je programma's hoor.
Maar dit strekt zich ook uit tot tvquote:Op donderdag 22 december 2005 15:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat doen we dan ook niet wat mij betreft - we overleggen met kamerleden, lobbyen en voeren soms wat actie, al ben ik daar niet zo van. En er worden alternatieve plannen gemaakt die in januari met de RvB worden besproken. Ik heb dan voornamelijk zicht op de radiokant.
Dat gooi ik gewoon liever niet op het forum. Maar het zijn best aardige programmaatjes, al zeg ik het zelfquote:Op donderdag 22 december 2005 14:42 schreef IntroV het volgende:
He, voor welk programma werk je Verbal? Of welke programma's maak je/werk je aan mee?
Mwahquote:Op donderdag 22 december 2005 15:41 schreef Verbal het volgende:
[..]
Dat gooi ik gewoon liever niet op het forum. Maar het zijn best aardige programmaatjes, al zeg ik het zelf
V.
Ja toch?quote:
Wij zitten iig al boven de kijktijdaandeeltargets die voor die zender staan voor volgend jaarquote:
Honderd procent mee eens. Vooral het verschijnsel 'wisselgeld' is afschuwwekkend. Alsof politici kleine kinderen zijn wiens lolly is afgepakt: Huilen, zielig doen en er dan een ander snoepje voor terugwillen.quote:Op donderdag 22 december 2005 11:27 schreef Verbal het volgende:
'O, we moeten ons kabinet vooral niet laten vallen, dus jassen we er voor de zomer maar een kutplan doorheen. En als we een halfjaar later roepen dat we het zelf ook niet zo best vonden is het wel weer goed.'' Walgelijk type.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |