ik had het nog bold gemaakt in de OP maar blijkbaar kunnen mensen heel goed kiezen wat ze liever niet willen lezenquote:Op donderdag 22 december 2005 15:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan neem je toch gewoon de eerst beste aanbod die er langs komt?
Dat is nu de keuze die je maakt, dat is de vrijheid die je hebt, Je HOEFT niet alle aanbiedingen te bestuderen.
Zo, jij leest veel wat ik niet schrijfquote:Op donderdag 22 december 2005 15:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
jij wilt je cake en hem eten.
En het goedkoopste beste meest luxe en comfortabelste maar geen moeite doen.
Mijn abonnement moet helemaal niet de ene dag dit zijn en de andere dag anders. Dat is iets wat de telecom maatschappijen mij willen doen geloven dat dat nodig is.quote:Je abonement moet de ene dag dit zijn en als je een drol dwars zit wat anders, en als je dan niet de juiste keus hebt gemaakt dan is de leverancier schuld.
Stel 'm dan bij kortzichtige lul denk ik danquote:Lekkere wereldvisie.
Yep, en ik ga kiezen voor een leverencier welke simpel en helder mij een assortiment aanbiedt waaruit er ook daadwerkelijk te keizen valt zonder dat ik daar minimaal een week lang een dagtaak aan hebt. Marktwerking. Die 650 verschillende abbonnementen zullen op korte termijn gewoon verdwijnen omdat ze niets toevoegen aan de vrijheid om te kiezen.quote:JIJ BENT VERANTWOORDELIJK!!
JIJ KIEST!!
Je hoeft niet zo te schreeuwen hoor. Chill, het schuim staat op je lippen man.quote:Nee, ik wil dat wel.
Kijk, jij hoeft die keuze niet te maken, daar kan jij voor kiezen met het risico dat je een betere deal had kunnen krijgen, maar wat hier gepropageerd word is omdat JIJ niet KAN kiezen IK het niet MAG!
2 * 4 uur a 25 euro per uur = 200 euro zou ik echt zoveel kunnen besparen of beter toch maar 8 uur werken.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:16 schreef IntroV het volgende:
[..]
730, je kan ook overdrijven.
hoeveel grote aanbieders zijn er nou? Een stuk of 5 zes. En maar een paar daarvan zijn op jouw profiel van toepassen (veel bellen, weinig bellen, veel smsen weinig smsen).
In 2 middagen ben je klaar.
Heeft dat te maken met de totale ondoorzichtigheid van het huidige aanbod op de telecommarkt?quote:Op donderdag 22 december 2005 15:20 schreef IntroV het volgende:
En trouwens, door die concurrentie op de mobiele telecommarkt zijn nu al vijf jaar achter elkaar de prijzen stabiel of zelfs gedaald!
2 middagen maarquote:Op donderdag 22 december 2005 15:16 schreef IntroV het volgende:
[..]
730, je kan ook overdrijven.
hoeveel grote aanbieders zijn er nou? Een stuk of 5 zes. En maar een paar daarvan zijn op jouw profiel van toepassen (veel bellen, weinig bellen, veel smsen weinig smsen).
In 2 middagen ben je klaar.
Verklaar jij nog even wat de PvdA hiermee te maken heeft, of lees je daar ook maar overheen? Ik ben wel benieuwd namelijk.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:20 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik had het nog bold gemaakt in de OP maar blijkbaar kunnen mensen heel goed kiezen wat ze liever niet willen lezen
Hoelang doe je over het kiezen van een nieuwe auto?quote:Op donderdag 22 december 2005 15:26 schreef Swetsenegger het volgende:
2 middagen maar
Voor een gammel telefoontje.
Nu nog een zorgverzekering, een internet abo, een vaste telefonie abo, een energie aanbieder, etc
Weer 6 maanden van mijn leven verneukt aan het lezen van nutteloze info.
dat is iets anders en dat is niet wat het TT bericht suggereerd. daar vonden ze snacks kiezen al te moeilijk.quote:Maar in sommige markten lijken de aanbieders er een wedstrijd van te maken het kiezen voor de consument zo moeilijk mogelijk te maken. Zoals inderdaad de Telecomaanbieders.
Mobiele telefonie spant de kroon, staat in het bericht. Ik verklaar even waarom dat, volgens mij, zo is.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:28 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dat is iets anders en dat is niet wat het TT bericht suggereerd. daar vonden ze snacks kiezen al te moeilijk.
afgezien van die nokia heeft telfort zo'n aanbieding en ik heb hem, ik was niet te lui of te stom om hem te kiezen. Hij stond gvd gewoon op bellen.com in de bovenste 10. Jezus Christus als 10 aanbiedingen die helder gesorteerd zijn te moeilijk is om te vergelijken waar is het dan mis gegaan in de evolutie.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:27 schreef LXIV het volgende:
Misschien is dat wel het gat in de markt:
Simplex.
Abokosten 5 p.m.
Bellen E0,10 op alle tijden.
Alle sms E0,10
De simpelste Nokia erbij.
Klaar.
Nieuwe kleding is naar een kleding zaak gaan enkele kleren passen als ze goed zitten en er goed uitzien inpakken en wegwezen.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:27 schreef IntroV het volgende:
[..]
Hoelang doe je over het kiezen van een nieuwe auto?
Je vakantie? Of ga je ieder jaar naar hetzelfde all-in resort in Turkije?
Een nieuwe woning?
Nieuwe kleding? Of bestel je alles via internet in 5 minuten?
komop zeg, moet alles binnen 10 minuten kant en klaar en ingepakt voor je voeten staan?!
Precies een uur.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:27 schreef IntroV het volgende:
[..]
Hoelang doe je over het kiezen van een nieuwe auto?
Nee, ik ga niet naar die pauper instellingen.quote:Je vakantie? Of ga je ieder jaar naar hetzelfde all-in resort in Turkije?
Ik ben 1 maal verhuist in de afgelopen 20 jaar, wegens stadsvernieuwing.quote:Een nieuwe woning?
Ongeveer een uurtjequote:Nieuwe kleding?
Het liefst welquote:Of bestel je alles via internet in 5 minuten?
Waarom niet?quote:komop zeg, moet alles binnen 10 minuten kant en klaar en ingepakt voor je voeten staan?!
punt is dat in een nieuwe opkomende markt als mobiel of internet alles nog niet goed uitgekristaliseerd is. Dat heeft gewoon zijn tijd nodig.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:30 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Mobiele telefonie spant de kroon, staat in het bericht. Ik verklaar even waarom dat, volgens mij, zo is.
Er zijn geen 40 verschillende soorten super te kiezen dacht ik zo.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:33 schreef McCarthy het volgende:
[..]
punt is dat in een nieuwe opkomende markt als mobiel of internet alles nog niet goed uitgekristaliseerd is. Dat heeft gewoon zijn tijd nodig.
Iedereen kan toch ook prima een auto-merk kiezen en een tankstation.
Sowieso?quote:Op donderdag 22 december 2005 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat snap jij niet van Sarcasme over jouw post waar je alleen maar slechte kanten van keuze belicht, met de aanname dat je sowieso beflikkerd wordt?
Zou nog niet zo gek zijn, hier is het zowat het andere uiterste.quote:Als je daar wat ellende hebt door een product, bv je koffie was heet, dan krijg je dikke schadevergoedingen.
In Nederland krijg je die niet (we willen geen amerikaanse toestanden)
quote:maar als je daardoor niet meer kan werken krijg je ook al geen sociale voorziening.
ja, het was geen sarcasme ofzo.quote:Ja, klopt toch?
quote:Op donderdag 22 december 2005 15:37 schreef IntroV het volgende:
Ik ben weg uit dit topic.
Wat een onzin is het eigenlijk, niet willen kiezen.
quote:Op donderdag 22 december 2005 15:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zo, jij leest veel wat ik niet schrijf.
Ik wil best moeite doen. Alleen met de enorme wildgroei aan nutteloze keuze mogelijkheden, want meer dan 50% bespaart geen flikker ten opzichte van de andere 50% of is zelfs wezenlijk anders in gebruik, creeert een situatie dat het simpelweg niet meer mogelijk is om in de tijdsspanne van de levensduur van het aan te schaffen apparaat een weloverwogen keuze te maken.
Wildgroei is wat anders dan een gezonde keus.
Alhoewel het wel hard die kant op gaat geloof ik. Elk merk heeft nu weer een highperformance meuk middeltje in 3 varianten waarvan allemaal even onduidelijk is wat ze nu precies doen.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er zijn geen 40 verschillende soorten super te kiezen dacht ik zo.
Zover ik weet hebben ze allemaal 1 high-end benzine en 1 high-end diesel.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:38 schreef kippenek het volgende:
[..]
Alhoewel het wel hard die kant op gaat geloof ik. Elk merk heeft nu weer een highperformance meuk middeltje in 3 varianten waarvan allemaal even onduidelijk is wat ze nu precies doen.
O.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zover ik weet hebben ze allemaal 1 high-end benzine en 1 high-end diesel.
Daarnaast de keuze welke al sinds de T-Ford bestaat: Super of Normaal (tegenwoordig euro)
Bij een tankstation heb je gewoon een duidelijke liter-prijs. Bij het abonnement van een telefoon heb je niet alleen aantal minuten, prijs per minuut, maar ook prijs per maand, aantal sms'jes, mms'jes, welk toestel erbij etc. etc. etc. Bovendien zit je langere tijd vast aan een abonnement en daar heb je bij een keer duur tanken geen last van.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:33 schreef McCarthy het volgende:
[..]
punt is dat in een nieuwe opkomende markt als mobiel of internet alles nog niet goed uitgekristaliseerd is. Dat heeft gewoon zijn tijd nodig.
Iedereen kan toch ook prima een auto-merk kiezen en een tankstation.
En anders kan je met je te dure mobiele onoverzichtelijke abootje even een hulplijn inschakelen.quote:
Nee, aanbieders maken het gewoon ondoorzichtig door allerlei verschillende bundels te bedenken, die op alle mogelijke manieren te combineren en dan ook nog eens allerlei verschillende tarieven erbij te bedenken per abonnement en zelfs binnen 1 abonnement.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:33 schreef McCarthy het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |