abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 december 2005 @ 15:20:39 #51
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33310425
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan neem je toch gewoon de eerst beste aanbod die er langs komt?
Dat is nu de keuze die je maakt, dat is de vrijheid die je hebt, Je HOEFT niet alle aanbiedingen te bestuderen.
ik had het nog bold gemaakt in de OP maar blijkbaar kunnen mensen heel goed kiezen wat ze liever niet willen lezen
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  donderdag 22 december 2005 @ 15:20:39 #52
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33310426
En trouwens, door die concurrentie op de mobiele telecommarkt zijn nu al vijf jaar achter elkaar de prijzen stabiel of zelfs gedaald!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 december 2005 @ 15:24:11 #53
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33310537
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

jij wilt je cake en hem eten.
En het goedkoopste beste meest luxe en comfortabelste maar geen moeite doen.
Zo, jij leest veel wat ik niet schrijf .

Ik wil best moeite doen. Alleen met de enorme wildgroei aan nutteloze keuze mogelijkheden, want meer dan 50% bespaart geen flikker ten opzichte van de andere 50% of is zelfs wezenlijk anders in gebruik, creeert een situatie dat het simpelweg niet meer mogelijk is om in de tijdsspanne van de levensduur van het aan te schaffen apparaat een weloverwogen keuze te maken.

Wildgroei is wat anders dan een gezonde keus.
quote:
Je abonement moet de ene dag dit zijn en als je een drol dwars zit wat anders, en als je dan niet de juiste keus hebt gemaakt dan is de leverancier schuld.
Mijn abonnement moet helemaal niet de ene dag dit zijn en de andere dag anders. Dat is iets wat de telecom maatschappijen mij willen doen geloven dat dat nodig is.
quote:
Lekkere wereldvisie.
Stel 'm dan bij kortzichtige lul denk ik dan
quote:
JIJ BENT VERANTWOORDELIJK!!
JIJ KIEST!!
Yep, en ik ga kiezen voor een leverencier welke simpel en helder mij een assortiment aanbiedt waaruit er ook daadwerkelijk te keizen valt zonder dat ik daar minimaal een week lang een dagtaak aan hebt. Marktwerking. Die 650 verschillende abbonnementen zullen op korte termijn gewoon verdwijnen omdat ze niets toevoegen aan de vrijheid om te kiezen.
quote:
Nee, ik wil dat wel.
Kijk, jij hoeft die keuze niet te maken, daar kan jij voor kiezen met het risico dat je een betere deal had kunnen krijgen, maar wat hier gepropageerd word is omdat JIJ niet KAN kiezen IK het niet MAG!
Je hoeft niet zo te schreeuwen hoor. Chill, het schuim staat op je lippen man.

Ik en vele met mij willen gewoon heldere keuze mogelijkheden welke daadwerkelijk ergens over gaan. En niet 500 keuzes welke marginaal verschillen van elkaar. Door de marktwerking zal dit zeer waarschijnlijk ook gebeuren.

Je ziet nu al commercials welke zich meer en meer gaan richten op consumenten welke er OF geen verstand van hebben OF geen zin hebben om die telecomkul uit te zoeken.
pi_33310579
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:16 schreef IntroV het volgende:

[..]

730, je kan ook overdrijven.

hoeveel grote aanbieders zijn er nou? Een stuk of 5 zes. En maar een paar daarvan zijn op jouw profiel van toepassen (veel bellen, weinig bellen, veel smsen weinig smsen).

In 2 middagen ben je klaar.
2 * 4 uur a 25 euro per uur = 200 euro zou ik echt zoveel kunnen besparen of beter toch maar 8 uur werken.
  donderdag 22 december 2005 @ 15:25:48 #55
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_33310592
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:20 schreef IntroV het volgende:
En trouwens, door die concurrentie op de mobiele telecommarkt zijn nu al vijf jaar achter elkaar de prijzen stabiel of zelfs gedaald!
Heeft dat te maken met de totale ondoorzichtigheid van het huidige aanbod op de telecommarkt?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 december 2005 @ 15:26:02 #56
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33310602
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:16 schreef IntroV het volgende:

[..]

730, je kan ook overdrijven.

hoeveel grote aanbieders zijn er nou? Een stuk of 5 zes. En maar een paar daarvan zijn op jouw profiel van toepassen (veel bellen, weinig bellen, veel smsen weinig smsen).

In 2 middagen ben je klaar.
2 middagen maar
Voor een gammel telefoontje.

Nu nog een zorgverzekering, een internet abo, een vaste telefonie abo, een energie aanbieder, etc
Weer 6 maanden van mijn leven verneukt aan het lezen van nutteloze info.
  donderdag 22 december 2005 @ 15:27:07 #57
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_33310639
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:20 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ik had het nog bold gemaakt in de OP maar blijkbaar kunnen mensen heel goed kiezen wat ze liever niet willen lezen
Verklaar jij nog even wat de PvdA hiermee te maken heeft, of lees je daar ook maar overheen? Ik ben wel benieuwd namelijk.
  donderdag 22 december 2005 @ 15:27:14 #58
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33310643
Misschien is dat wel het gat in de markt:

Simplex.

Abokosten 5 p.m.
Bellen E0,10 op alle tijden.
Alle sms E0,10

De simpelste Nokia erbij.
Klaar.
The End Times are wild
  donderdag 22 december 2005 @ 15:27:49 #59
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33310669
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:26 schreef Swetsenegger het volgende:

2 middagen maar
Voor een gammel telefoontje.

Nu nog een zorgverzekering, een internet abo, een vaste telefonie abo, een energie aanbieder, etc
Weer 6 maanden van mijn leven verneukt aan het lezen van nutteloze info.
Hoelang doe je over het kiezen van een nieuwe auto?
Je vakantie? Of ga je ieder jaar naar hetzelfde all-in resort in Turkije?
Een nieuwe woning?
Nieuwe kleding? Of bestel je alles via internet in 5 minuten?

komop zeg, moet alles binnen 10 minuten kant en klaar en ingepakt voor je voeten staan?!
  donderdag 22 december 2005 @ 15:28:09 #60
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33310678
quote:
Maar in sommige markten lijken de aanbieders er een wedstrijd van te maken het kiezen voor de consument zo moeilijk mogelijk te maken. Zoals inderdaad de Telecomaanbieders.
dat is iets anders en dat is niet wat het TT bericht suggereerd. daar vonden ze snacks kiezen al te moeilijk.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  donderdag 22 december 2005 @ 15:30:36 #61
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_33310761
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:28 schreef McCarthy het volgende:

[..]

dat is iets anders en dat is niet wat het TT bericht suggereerd. daar vonden ze snacks kiezen al te moeilijk.
Mobiele telefonie spant de kroon, staat in het bericht. Ik verklaar even waarom dat, volgens mij, zo is.
  donderdag 22 december 2005 @ 15:31:05 #62
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33310784
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:27 schreef LXIV het volgende:
Misschien is dat wel het gat in de markt:

Simplex.

Abokosten 5 p.m.
Bellen E0,10 op alle tijden.
Alle sms E0,10

De simpelste Nokia erbij.
Klaar.
afgezien van die nokia heeft telfort zo'n aanbieding en ik heb hem, ik was niet te lui of te stom om hem te kiezen. Hij stond gvd gewoon op bellen.com in de bovenste 10. Jezus Christus als 10 aanbiedingen die helder gesorteerd zijn te moeilijk is om te vergelijken waar is het dan mis gegaan in de evolutie.

wel sim only. Gelukkig maar, kan ik 2 keer keizen. 1e keer het toestel, daarna het abbo.
pi_33310815
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:27 schreef IntroV het volgende:

[..]

Een nieuwe woning?
Nieuwe kleding? Of bestel je alles via internet in 5 minuten?

komop zeg, moet alles binnen 10 minuten kant en klaar en ingepakt voor je voeten staan?!
Nieuwe kleding is naar een kleding zaak gaan enkele kleren passen als ze goed zitten en er goed uitzien inpakken en wegwezen.
Vakantie ga ik geen prijsvergelijking op maken, want de enigste vergelijking die ik daabij maak is de soort reis, en de bestemming.
Nieuwe auto heb ik nog nooit gehad, altijd 2e hands meuk, en dan alleen maar alfa's omdat dat de enigste auto's zijn met een beetje design.
Een nieuwe woning, daarvoor heb ik het geld niet eens, ik heb alleen 5 jaar op een wachtlijst gestaan omdat het aanbod te weinig is.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 december 2005 @ 15:33:05 #64
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33310851
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:27 schreef IntroV het volgende:

[..]

Precies een uur.
quote:
Nee, ik ga niet naar die pauper instellingen.
quote:
Een nieuwe woning?
Ik ben 1 maal verhuist in de afgelopen 20 jaar, wegens stadsvernieuwing.
quote:
Nieuwe kleding?
Ongeveer een uurtje
quote:
Of bestel je alles via internet in 5 minuten?
Het liefst wel
quote:
Waarom niet?
  donderdag 22 december 2005 @ 15:33:19 #65
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33310862
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:30 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Mobiele telefonie spant de kroon, staat in het bericht. Ik verklaar even waarom dat, volgens mij, zo is.
punt is dat in een nieuwe opkomende markt als mobiel of internet alles nog niet goed uitgekristaliseerd is. Dat heeft gewoon zijn tijd nodig.

Iedereen kan toch ook prima een auto-merk kiezen en een tankstation.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 december 2005 @ 15:34:44 #66
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33310922
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:33 schreef McCarthy het volgende:

[..]

punt is dat in een nieuwe opkomende markt als mobiel of internet alles nog niet goed uitgekristaliseerd is. Dat heeft gewoon zijn tijd nodig.

Er zijn geen 40 verschillende soorten super te kiezen dacht ik zo.
pi_33310934
quote:
Op donderdag 22 december 2005 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat snap jij niet van Sarcasme over jouw post waar je alleen maar slechte kanten van keuze belicht, met de aanname dat je sowieso beflikkerd wordt?
Sowieso?
M'n punt was dat als je beflikkerd wordt het erg lastig kan zijn om je geld terug te krijgen.
Is het niet een beetje onzin dat een consument zelfs een inschatting moet maken hoeveel risico hij bij een bepaalde leverancier loopt? Geen wonder dat kiezen zo moeilijk is!
quote:
Als je daar wat ellende hebt door een product, bv je koffie was heet, dan krijg je dikke schadevergoedingen.
In Nederland krijg je die niet (we willen geen amerikaanse toestanden)
Zou nog niet zo gek zijn, hier is het zowat het andere uiterste.
Hier maak je als eenling geen enkele kans om een zaak te winnen tegen een bedrijf.

Sterker nog: zelfs als je met velen bent (denk aan de stapels klachten over bepaalde internet- en energieleveranciers) heb je maar een kleine kans om een rechtszaak te winnen.
quote:
maar als je daardoor niet meer kan werken krijg je ook al geen sociale voorziening.
waarom moet de maatschappij opdraaien voor de fouten van bedrijven?
quote:
Ja, klopt toch?
ja, het was geen sarcasme ofzo.
  donderdag 22 december 2005 @ 15:37:10 #68
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33311007
Ik ben weg uit dit topic.

Wat een onzin is het eigenlijk, niet willen kiezen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 december 2005 @ 15:38:11 #69
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33311047
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:37 schreef IntroV het volgende:
Ik ben weg uit dit topic.

Wat een onzin is het eigenlijk, niet willen kiezen.
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zo, jij leest veel wat ik niet schrijf .

Ik wil best moeite doen. Alleen met de enorme wildgroei aan nutteloze keuze mogelijkheden, want meer dan 50% bespaart geen flikker ten opzichte van de andere 50% of is zelfs wezenlijk anders in gebruik, creeert een situatie dat het simpelweg niet meer mogelijk is om in de tijdsspanne van de levensduur van het aan te schaffen apparaat een weloverwogen keuze te maken.

Wildgroei is wat anders dan een gezonde keus.
pi_33311048
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Er zijn geen 40 verschillende soorten super te kiezen dacht ik zo.
Alhoewel het wel hard die kant op gaat geloof ik. Elk merk heeft nu weer een highperformance meuk middeltje in 3 varianten waarvan allemaal even onduidelijk is wat ze nu precies doen.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 december 2005 @ 15:39:44 #71
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33311095
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:38 schreef kippenek het volgende:

[..]

Alhoewel het wel hard die kant op gaat geloof ik. Elk merk heeft nu weer een highperformance meuk middeltje in 3 varianten waarvan allemaal even onduidelijk is wat ze nu precies doen.
Zover ik weet hebben ze allemaal 1 high-end benzine en 1 high-end diesel.
Daarnaast de keuze welke al sinds de T-Ford bestaat: Super of Normaal (tegenwoordig euro)
pi_33311135
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zover ik weet hebben ze allemaal 1 high-end benzine en 1 high-end diesel.
Daarnaast de keuze welke al sinds de T-Ford bestaat: Super of Normaal (tegenwoordig euro)
O.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_33311188
quote:

[..]

Bij een tankstation heb je gewoon een duidelijke liter-prijs. Bij het abonnement van een telefoon heb je niet alleen aantal minuten, prijs per minuut, maar ook prijs per maand, aantal sms'jes, mms'jes, welk toestel erbij etc. etc. etc. Bovendien zit je langere tijd vast aan een abonnement en daar heb je bij een keer duur tanken geen last van.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 december 2005 @ 15:43:02 #74
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33311195
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:41 schreef kippenek het volgende:

[..]

O.
En anders kan je met je te dure mobiele onoverzichtelijke abootje even een hulplijn inschakelen.
  donderdag 22 december 2005 @ 15:44:40 #75
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_33311255
quote:

[..]

Nee, aanbieders maken het gewoon ondoorzichtig door allerlei verschillende bundels te bedenken, die op alle mogelijke manieren te combineren en dan ook nog eens allerlei verschillende tarieven erbij te bedenken per abonnement en zelfs binnen 1 abonnement.

Er wordt helemaal niets eenvoudiger aan, naarmate de markt minder 'nieuw' is, het wordt om de haverklap nog onduidelijker. Enkele jaren terug kon ik nog gewoon snel een bij mij passend abonnement vinden.

En ja, jij leest duidelijk ook gewoon alleen dat wat je wilt lezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')