abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 december 2005 @ 11:13:23 #1
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33302577
quote:
104 Teletekst do 22 dec
Consument klaagt over te ruime keus

LEUSDEN Veel consumenten vinden dat ze
voor te veel keuzes worden gesteld.Dat
geldt vooral voor de wat ingewikkelder
producten waarbij veel aspecten kunnen
worden vergeleken,blijkt uit onderzoek
van MarketResponse.

Van de twaalf productcategorieën die de
ondervraagden kregen voorgelegd,spande
mobiele telefonie de kroon:70 procent
vindt het keuze-aanbod bij abonnementen
voor mobiele telefonie te groot.

Een meerderheid ervaart ook keuzestress
bij het kiezen van een zorgverzekering,
internetaansluiting en bij zaken als
snacks en frisdranken.58 procent ziet
vaak door de bomen het bos niet meer.
1. Dit is duidelijke propaganda van de NOS. Achterliggende gedachte is natuurlijk het nieuwe zorgstelsel (waarin gekozen moet worden) af te zeiken.

2. Wat een bullshit. Als je niet kan kiezen dan pak je toch gewoon maar wat. In een vrije markt kan je kiezen om niet te hoeven kiezen: is dat nou niet mooi.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_33303192
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:13 schreef McCarthy het volgende:

[..]

1. Dit is duidelijke propaganda van de NOS. Achterliggende gedachte is natuurlijk het nieuwe zorgstelsel (waarin gekozen moet worden) af te zeiken.

2. Wat een bullshit. Als je niet kan kiezen dan pak je toch gewoon maar wat. In een vrije markt kan je kiezen om niet te hoeven kiezen: is dat nou niet mooi.
Ik snap het hele probleem wél. Het is alleen het idee al dat er zoveel aanbod is, dat niet meer duidelijk is wat nou het "beste" is.
Misschien heeft Univé wel een betere dekking voor minder geld, of toch Achmea. Je kunt immers niet alle 250 maatschappijen een offerte laten doen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 22 december 2005 @ 11:40:06 #3
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33303278
Met telefoons wordt ik er ook goed ziek van eigenlijk. Bij m'n zorgverzekering blijf ik bij m'n huidige omdat ik erg tevreden over hun service ben. En bij potten mayonaise doe ik meestal ienemienemutte.
Vampire Romance O+
  donderdag 22 december 2005 @ 11:40:27 #4
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33303288
ook frisdrank kiezen vonden ze al te moeilijk.

Weten we zeker dat de betreffende ondervraagden hier niet een stelletje geestelijk gehandicapten uit een inrichting zijn.
quote:
Het is alleen het idee al dat er zoveel aanbod is, dat niet meer duidelijk is wat nou het "beste" is.
daar staat tegenover dat het algehele kwaliteitsniveau dan wel hoog is. Dus al pak je niet het beste, je hebt nog steeds ene goed kwaliteitsprodukt.

Ik moest zelfs laatst een nieuw abbo nemen voor mijn mobiel. Middels bellen.com kon ik redelijk makkelijk kiezen. Ik heb nu misschien niet het beste (ik geef toe, ik heb ook niet het totale overzicht over al die abbos), maar ik ben er wel duidelijk op vooruit gegaan. Lange leve de keuzevrijheid
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  donderdag 22 december 2005 @ 11:46:38 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_33303449
Het probleem van deze mensen is niet de keuze, maar de moeite die ze moeten doen om een keuze te maken, een subtiel verschil. Het ligt niet aan de hoeveelheid waar je uit kan kiezen maar aan de luiheid en comfortabelheid van veel mensen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 22 december 2005 @ 11:48:20 #6
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33303489
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Het probleem van deze mensen is niet de keuze, maar de moeite die ze moeten doen om een keuze te maken, een subtiel verschil. Het ligt niet aan de hoeveelheid waar je uit kan kiezen maar aan de luiheid en comfortabelheid van veel mensen.
Klopt, maar daarbij ga je voorbij aan de hoeveelheid keuzes die mensen moeten maken. Het is dus niet alleen luiheid om het lui zijn.
Vampire Romance O+
  donderdag 22 december 2005 @ 11:50:09 #7
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_33303543
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:48 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Klopt, maar daarbij ga je voorbij aan de hoeveelheid keuzes die mensen moeten maken. Het is dus niet alleen luiheid om het lui zijn.
Hoeveel verschillende telecom aanbieders heb je en hoeveel verschillende abonnements vormen hebben die weer?
Zelfde met die zorgverzekering, kost gewoon te veel tijd en moeite omdat te gaan uitzoeken. Hoeveel mogelijkheden zijn er?
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  donderdag 22 december 2005 @ 11:51:15 #8
57707 OpenDeur
Het is de schuld van links
pi_33303566
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:40 schreef McCarthy het volgende:
ook frisdrank kiezen vonden ze al te moeilijk.

Weten we zeker dat de betreffende ondervraagden hier niet een stelletje geestelijk gehandicapten uit een inrichting zijn.
[..]
Het is een representatieve steekproef geweest, dus er zal vast wel iemand tussen hebben gezeten die jouw mening vertegenwoordigt . Je bent alleen in de minderheid. Bovendien is alleen gevraagd of er een te groot aanbod is, in hun optiek. Er staat niets over een allesverlammende keuzeangst.
quote:
daar staat tegenover dat het algehele kwaliteitsniveau dan wel hoog is. Dus al pak je niet het beste, je hebt nog steeds ene goed kwaliteitsprodukt.
Dat is maar de vraag. Het verschilt bijvoorbeeld heel erg per mobiel abonnement of je beter af bent.
quote:
Ik moest zelfs laatst een nieuw abbo nemen voor mijn mobiel. Middels bellen.com kon ik redelijk makkelijk kiezen. Ik heb nu misschien niet het beste (ik geef toe, ik heb ook niet het totale overzicht over al die abbos), maar ik ben er wel duidelijk op vooruit gegaan. Lange leve de keuzevrijheid
Niemand is op zich tegen keuzevrijheid, dat blijkt ook uit het onderzoek (Bron), maar het blijft je eigen schuld wanneer je niet het onderste uit de kan haalt. Bovendien hebben veel mensen niet eens de behoefte of achtergrondkennis om te kiezen tussen bijvoorbeeld een ADSL of Kabel internetaansluiting.

Nogmaal er is echt niets mis met keuzevrijheid, maar overdaad schaadt.
Oh
  donderdag 22 december 2005 @ 11:52:16 #9
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33303599
"Een meerderheid ervaart ook keuzestress bij het kiezen van [...] zaken als snacks en frisdranken."

Tjonge, jonge. Wat voor mongolen leven hier dan?!

Sorry voor de harde woorden, maar dit is echt te gek voor woorden.
  donderdag 22 december 2005 @ 11:52:29 #10
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_33303607
Trouwens, veel aanbieders doen hun best om eea zo vaag mogelijk te houden door bijvoorbeeld toestelkortingen niet te publiceren. Als dat niet het geval zou zijn zou je eea nog eens gewoon duidelijk naast elkaar kunnen leggen. Nu moet je weer allemaal specifieke prijzen opvragen.
Vampire Romance O+
  donderdag 22 december 2005 @ 12:59:26 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33305478
Toch kan ik me er wel enigzins in vinden. We hebben inderdaad steeds meer keuze, maar worden we daar ook gelukkiger van?

Vroeger waren veel dingen veel eenvoudiger.
Je had paprika en gezouten chips.
Cola of sinas
Thee of koffie
Witte of rode wijn
Al het goede komt in tweeen.

Wanneer je nu thee besteld komen ze aandraven met zo een lullig mandje waarin dan tenminste 15 verschillende soorten thee zitten. De meeste soorten zijn te smerig om te drinken, maar dat zie je niet.

Wanneer je in de supermarkt loopt zie je daar een hele wand vol met verschillende soorten chips liggen. Wanneer net die ene soort mais-chips met choco-dipping er niet meer is raken mensen al overstuur en zetten ze een grote mond tegen het personeel op.

De Duitsers noemen dit Die Qual der Wahl
The End Times are wild
pi_33305734
Ik wil als consument graag appels met appels vergelijken als ik een keus maak maar door de ondoorzichtigheid over de verschillende mogelijkheden heb ik soms het idee dat in een keus tussen bananen en mango's aan het maken ben. Of je dan de juiste keus gemaakt heb daar kom je nooit meer achter, maar als de ananas dan maar lekker smaakt is het goed
  donderdag 22 december 2005 @ 13:09:25 #13
137078 J.K.
Ad(minister) Domeen.NL
pi_33305794
Zo vond ik ook het onderstaande bericht in de Leeuwarder Courant
quote:
UTRECHT - Veel Nederlandse mannen hebben grote moeite om een geschikt kerstcadeau te vinden voor hun geliefden. Dat blijkt uit een woensdag uitgebracht onderzoek van verzekeringsmaatschappij Axa naar het bestedingsgedrag van consumenten rond kerst.

40 procent van de mannen blijkt niet in staat te zijn een geschikt cadeau te bedenken voor hun partners. Vrouwen blijken veel minder moeite met het kiezen van presentjes te hebben, maar komen volgens het onderzoek met weinig originele cadeaus thuis. De helft van de vrouwen kiest een boek, cd, concert- of theaterkaartje.

Uit het onderzoek, dat het bestedingsgedrag van consumenten in twaalf landen onder de loep neemt, blijkt dat Nederlanders dit jaar in vergelijking met 2004 meer geld uittrekken voor hun kerstinkopen. Van de werkende Nederlanders zegt twee derde kerstcadeaus te kopen. Ze geven daar gemiddeld 179 euro aan uit. Veel gepensioneerden en Nederlanders in de lagere sociale klassen laten kerst grotendeels links liggen. Van de eerste groep koopt slechts een derde cadeaus, waarvoor gemiddeld 264 euro wordt uitgetrokken.
Het komt dan misschien niet helemaal overeen met het topic onderwerp maar het geeft wel weer hoe goed we het eingelijk hier in Nederland hebben. Keuze zat en nooit tevreden... Iedereen wil het liefst niets kwijt en elk eventueel kadootje of gewoon product wat je koopt moet in prijs worden vergeleken. Ik wordt er niet goed van!
GRAAG GEDAAN,... Domeen.NL
  donderdag 22 december 2005 @ 13:10:24 #14
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_33305830
quote:

[..]

1. Dit is duidelijke propaganda van de NOS.

Jij kúnt niet echt zijn.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 22 december 2005 @ 13:35:13 #15
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_33306744
quote:

[..]

Het is allemaal een complot tegen de vrije markt.

Moet je er al door huilen knullie? Al die nare mensen die zomaar niet hetzelfde willen als jij wilt, hoe durven ze hè? Ze zijn allemaal tegen jou, die vervelende nare mensen. Ik zou het niet pikken hoor, laat maar horen hoe het werkelijk zou moeten. Gooi het er allemaal maar uit, mischien lucht het op.

Maar eigenlijk worden je "argumenten" steeds belachelijker. Je wordt een karikatuur van jezelf.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 22 december 2005 @ 13:37:14 #16
137244 Saaa-imaa
GEBOORTEKAARTJESverzamelaar
pi_33306822
Dat kiezen is best leuk hoor....

Want... smaken verschillen!

Zo ook met mobieltjes... de een wil de meest super-de-luxe met alles er op en er aan en terwijl mijn moeder al blij is dat ze weet hoe ze moet bellen....
Heb je nog GEBOORTEKAARTJES waar je niets mee doet?
In mijn verzameling passen ze altijd goed!
  donderdag 22 december 2005 @ 13:46:46 #17
45206 Pietverdriet
pi_33307216
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:50 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Hoeveel verschillende telecom aanbieders heb je en hoeveel verschillende abonnements vormen hebben die weer?
En?
quote:
Zelfde met die zorgverzekering, kost gewoon te veel tijd en moeite omdat te gaan uitzoeken. Hoeveel mogelijkheden zijn er?
Ach jij vind het teveel moeite je ff te verdiepen in hoe je je gezonheid verzekerd?
pi_33307370
quote:
Dan loop je dus het risico om een bedrijf te prikken dat een slecht produkt levert maar weigert om je geld terug te geven. Ben je mooi in de aap gelogeerd!

Consumenten lopen dus duidelijke risico's en veel risico's zijn nu eenmaal moeilijk in te schatten, daarbij vaak een handje geholpen door misleidende reclame.

Als bedrijven die slechte produkten leveren nu eens harder aangepakt worden, maar ja zolang de VVD in de regering zit...
  donderdag 22 december 2005 @ 13:55:06 #19
45206 Pietverdriet
pi_33307522
quote:
Op donderdag 22 december 2005 13:50 schreef DaveM het volgende:

[..]

Dan loop je dus het risico om een bedrijf te prikken dat een slecht produkt levert maar weigert om je geld terug te geven. Ben je mooi in de aap gelogeerd!

Consumenten lopen dus duidelijke risico's en veel risico's zijn nu eenmaal moeilijk in te schatten, daarbij vaak een handje geholpen door misleidende reclame.

Als bedrijven die slechte produkten leveren nu eens harder aangepakt worden, maar ja zolang de VVD in de regering zit...
Alternatief is dat de regering een product voor je kiest wat niet deugt, waar je geen gebruik van maakt maar wel voor betaald.
pi_33307709
Ah, de grenzen aan de vrije markt. Boeiend fenomeen.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
  donderdag 22 december 2005 @ 14:02:31 #21
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_33307775

Dat maar eens invoeren?
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  donderdag 22 december 2005 @ 14:03:27 #22
13250 Lod
Sapere aude!
pi_33307800
quote:
Op donderdag 22 december 2005 12:59 schreef LXIV het volgende:
De Duitsers noemen dit Die Qual der Wahl
Ik heb het nog nooit een Duitser horen zeggen maar ik vind het mooi gezegd.

Ik geef de voorkeur aan zo weinig mogelijk keuze.
GNU Terry Pratchett
  donderdag 22 december 2005 @ 14:10:02 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33308029
quote:
Op donderdag 22 december 2005 14:02 schreef cerror het volgende:
[afbeelding]

Dat maar eens invoeren?
Ach, had natuurlijk ook wel zijn voordelen...

Ging je naar een schoenenwinkel. Hoefde je alleen je maat maar op te geven.
Zwart of bruin meneer?
Binnen 3 minuten sta je weer buiten.

Ik denk dat menig man, die de hele zaterdagmiddag verkloot door met zijn vriendin schoenenwinkel in en schoenenwinkel uit te rennen, om uiteindelijk toch voor optie 1 terug te rennen naar de andere kant van de stad, stiekum denkt:"Die USSR was zo slecht nog niet"
The End Times are wild
  donderdag 22 december 2005 @ 14:17:35 #24
45206 Pietverdriet
pi_33308289
quote:
Op donderdag 22 december 2005 14:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ach, had natuurlijk ook wel zijn voordelen...

Ging je naar een schoenenwinkel. Hoefde je alleen je maat maar op te geven.
Die men vervolgens niet had
quote:
Zwart of bruin meneer?
Zolang het maar zwart is
quote:
Binnen 3 minuten sta je weer buiten.

Ik denk dat menig man, die de hele zaterdagmiddag verkloot door met zijn vriendin schoenenwinkel in en schoenenwinkel uit te rennen, om uiteindelijk toch voor optie 1 terug te rennen naar de andere kant van de stad, stiekum denkt:"Die USSR was zo slecht nog niet"
LOL
Nee, de Rus stond de hele middag in de rij als er in een winkel überhaupt schoenen te krijgen waren
pi_33308301
quote:
Op donderdag 22 december 2005 13:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Alternatief is dat de regering een product voor je kiest wat niet deugt, waar je geen gebruik van maakt maar wel voor betaald.
Waarom zo zwartwit Piet?
Gewoon de risico's van consumenten verschuiven naar bedrijven.

Nee, dan is het in de VS toch wat beter geregeld, daar loop je als consument toch heel wat minder risico's!
dit zal McCarthy moeten aanspreken!
  donderdag 22 december 2005 @ 14:21:52 #26
45206 Pietverdriet
pi_33308438
quote:
Op donderdag 22 december 2005 14:18 schreef DaveM het volgende:

[..]

Waarom zo zwartwit Piet?
Wat snap jij niet van Sarcasme over jouw post waar je alleen maar slechte kanten van keuze belicht, met de aanname dat je sowieso beflikkerd wordt?
quote:
Gewoon de risico's van consumenten verschuiven naar bedrijven.
Nee, dan is het in de VS toch wat beter geregeld, daar loop je als consument toch heel wat minder risico's!#
Als je daar wat ellende hebt door een product, bv je koffie was heet, dan krijg je dikke schadevergoedingen.
In Nederland krijg je die niet (we willen geen amerikaanse toestanden) maar als je daardoor niet meer kan werken krijg je ook al geen sociale voorziening.
quote:
dit zal McCarthy vast wel aanspreken!
Ja, klopt toch?
pi_33309352
Het is iig de goede manier om een discussie om gang te krijgen om het meteen propaganda te noemen en het Sowjet-systeem er weer bij te halen. Maar in het bericht zit naar mijn mening wel een kern van waarheid.

Zoveel verschillende soorten abonnementen van de verschillende telefoonaanbieders...dat is natuurlijk gewoon een tactiek om te zorgen dat klanten niet meer overstappen (omdat het amper meer te vergelijken is).

Bij de zorgverzekeraars is het precies hetzelfde. Je moet wel erg veel tijd over hebben om alle verzekeraars op alle (belangrijke) punten te kunnen vergelijken. Dan kun je zeggen dat je niet hoeft te kiezen, omdat je dan gewoon verzekerd blijft bij je huidige verzekeraar, maar je wilt natuurlijk ook niet het risico lopen veel te veel te gaan betalen. Als niemand gaat vergelijken en iedereen blijft zitten dan komt er van die concurrentie tussen verzekeraar ook niet veel terecht.

Bovendien is het kijken naar en vergelijken van iets waar je (veel) gebruik van gaat maken leuker dat zoiets abstracts als een zorgverzekering (die je eigenlijk helemaal niet nodig hoopt te hebben).
Zeuren over keuze bij snacks en frisdranken vind ik dan wel weer een beetje ver gaan.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  donderdag 22 december 2005 @ 14:52:43 #28
45206 Pietverdriet
pi_33309446
Omdat jij te lui bent om je ff te verdiepen in waar je je geld aan uitgeeft, werk concurrentie niet.
Het klopt, maar het ligt bij de consument, niet bij de leverancier.
  donderdag 22 december 2005 @ 14:54:32 #29
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33309504
De onduidelijkheid in de verschillende aanbiedingen is volgens mij gewoon een kinderziekte. Dat lost in de loop der tijd gewoon op.

Of er komen goede vergelijkinssites op internet
Of de overheid dwingt af dat aanbiedingen op een bepaalde manier zijn opgebouwd
Of de markt organiseert zichzelf omdat mensen afhaken
  donderdag 22 december 2005 @ 14:55:56 #30
45206 Pietverdriet
pi_33309552
tja Intro, dat heeft die knaap Ben uit het noorden wel bewezen met zijn website.
Het vergemakkelijken van keuzes is ook een verkoopbaar product.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 december 2005 @ 15:02:27 #31
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33309814
Ik ben het er wel mee eens.
IK ben niet dom, niet lui, maar ik heb gewoon geen zin om 730 verschillende telefoon abo's naast elkaar te leggen en te vergelijken. Welke overigens in een week tijd ook weer veranderen.

Zorgverzekering heb ik wat meer tijd in gestoken, maar toen ik in globale lijnen zag dat ik hooguit een eurootje of 10 per maand goedkoper uit kon zijn met waarschijnlijk dezelfde dekking had ik ook geen zin meer om 4 avonden lang droge opsommingen van vergoedingen te lezen.

Ik begrijp ook werkelijk niet waarom je als aanbieder probeert de potentiele consumenten te verwarren met ongeveer 100 keuze mogelijkheden, voor ziets fucking banaals als een telefoon abonnementje. Een slimme ondernemer springt hier op in en biedt een overzichtelijk assortiment, met de verschillen overduidelijk naast elkaar.

"Wilt u 300 gratis belminuten per maand, of heeft u liever een MMS tegoed, welke opgeteld wordt bij u beltegoed, maar wel afgetrokken van de telefoonkorting? En wilt u dan een nokia 6x87y of toch liever een motorola. Bij de eerste moet u 10 euro bijbetalen, maar krijgt u wel een gratis 'easy switch' abonnement in plaats van het 'stuck forever abonnement' en kunt u na een jaar uw belgedrag aanpassen. De laatste is gratis, maar dan krijgt u nog 25 extra belminuten gratis.

U kunt ook kiezen voor een andere telefoon, maar dan krijgt u geen gratis belminuten of 'switch easy abonnement', behalve natuurlijk als u een abonnement met debitel afsluit in plaats van vodafoon..."

FLIKKER OP IK WIL GEWOON BELLEN.
  donderdag 22 december 2005 @ 15:05:10 #32
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_33309913
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:02 schreef Swetsenegger het volgende:
Helemaal mee eens. Ik kwam er dan ook niet uit toen ik een abonnement zocht. Uiteindelijk na een tip bij Tele2 terecht gekomen. 10 euro per maand, uurtje bellen of 100 sms-jes en altijd hetzelfde tarief (ook als ik meer bel of sms).

Lekker simpel, vast niet de goedkoopste, maar het zal vast niet veel schelen. Leuk, gratis telefoontje erbij, klaar.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  donderdag 22 december 2005 @ 15:05:36 #33
45206 Pietverdriet
pi_33309929
quote:
Ik ben het er wel mee eens.
IK ben niet dom, niet lui, maar ik heb gewoon geen zin om 730 verschillende telefoon abo's naast elkaar te leggen en te vergelijken. Welke overigens in een week tijd ook weer veranderen.

Zorgverzekering heb ik wat meer tijd in gestoken, maar toen ik in globale lijnen zag dat ik hooguit een eurootje of 10 per maand goedkoper uit kon zijn met waarschijnlijk dezelfde dekking had ik ook geen zin meer om 4 avonden lang droge opsommingen van vergoedingen te lezen.

Ik begrijp ook werkelijk niet waarom je als aanbieder probeert de potentiele consumenten te verwarren met ongeveer 100 keuze mogelijkheden, voor ziets fucking banaals als een telefoon abonnementje. Een slimme ondernemer springt hier op in en biedt een overzichtelijk assortiment, met de verschillen overduidelijk naast elkaar.

"Wilt u 300 gratis belminuten per maand, of heeft u liever een MMS tegoed, welke opgeteld wordt bij u beltegoed, maar wel afgetrokken van de telefoonkorting? En wilt u dan een nokia 6x87y of toch liever een motorola. Bij de eerste moet u 10 euro bijbetalen, maar krijgt u wel een gratis 'easy switch' abonnement in plaats van het 'stuck forever abonnement' en kunt u na een jaar uw belgedrag aanpassen. De laatste is gratis, maar dan krijgt u nog 25 extra belminuten gratis.

U kunt ook kiezen voor een andere telefoon, maar dan krijgt u geen gratis belminuten of 'switch easy abonnement', behalve natuurlijk als u een abonnement met debitel afsluit in plaats van vodafoon..."

Dan neem je toch gewoon de eerst beste aanbod die er langs komt?
Dat is nu de keuze die je maakt, dat is de vrijheid die je hebt, Je HOEFT niet alle aanbiedingen te bestuderen.
  donderdag 22 december 2005 @ 15:06:48 #34
45206 Pietverdriet
pi_33309976
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:05 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ik kwam er dan ook niet uit toen ik een abonnement zocht. Uiteindelijk na een tip bij Tele2 terecht gekomen. 10 euro per maand, uurtje bellen of 100 sms-jes en altijd hetzelfde tarief (ook als ik meer bel of sms).
450 Belminuten voor 2 euro 50
quote:
Lekker simpel, vast niet de goedkoopste, maar het zal vast niet veel schelen. Leuk, gratis telefoontje erbij, klaar.
Sure, gratis..
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 december 2005 @ 15:07:44 #35
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33310006
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is nu de keuze die je maakt, dat is de vrijheid die je hebt, Je HOEFT niet alle aanbiedingen te bestuderen.
Nee, en dan wordt je genaaid als consument. Voor sommige mensen is dat dus stress. Bang het te dure abootje te kiezen. Dus de OP klopt gewoon.

Maar het zal vanzelf nivileren, omdat het nu gewoon een wildgroei aan keuze mogelijkheden is welke de consument dus duidelijk niet wil.
  donderdag 22 december 2005 @ 15:07:51 #36
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33310009
laten we hopen dat het niet op een situatie uitdraait waarin andere mensen mij gaan verbieden te kiezen.

Als PvdA stemmers en leden niet willen kiezen of te lui zijn dan is het dus tijd voor Pvda mobile, Pvda verzekeringen en Pvda frisdrank. Dwing mij alleen niet mee te doen. Er bestaat geen jas die iedereen past.
pi_33310032
quote:

Hahahahahaha, ja, dat dus! Herkenbaar! .
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
  donderdag 22 december 2005 @ 15:09:13 #38
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_33310049
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

450 Belminuten voor 2 euro 50
Koop een taart en vier het.
quote:
Sure, gratis..
Prima, zonder extra bij te betalen.
pi_33310056
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:07 schreef McCarthy het volgende:
laten we hopen dat het niet op een situatie uitdraait waarin andere mensen mij gaan verbieden te kiezen.
Dat hoeft ook niet, ik denk (en hoop - maar dat terzijde) dat deze luchtbel vanzelf wel uit elkaar spat.
  donderdag 22 december 2005 @ 15:09:59 #40
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_33310073
quote:
Als PvdA stemmers en leden niet willen kiezen of te lui zijn dan is het dus tijd voor Pvda mobile, Pvda verzekeringen en Pvda frisdrank. Dwing mij alleen niet mee te doen. Er bestaat geen jas die iedereen past.
Hoe kom je nu opeens bij de PvdA?
  donderdag 22 december 2005 @ 15:10:25 #41
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33310091
Volgens mij is het grote probleem trouwens dat veel mensen steeds verwender raken. Veel mensen hebben steeds minder zin om zich ergens voor in de spannen, lekker makkelijk de hele avond op de bank voor de tv, zak chips erbij een simpele soap kijken wordt gezien als het ultieme avondje.

Mijn ouders gingen vroeger op zaterdag wel eens met een schrijfblok in het hand de supermarkten langs om prijzen te noteren van producten die ze veel kochten. Zodat ze thuis een goede vergelijking van de goedkoopste super konden maken.

Maar tegenwoordig kijken veel mensen niet verder dan hun neus lang is. Niet voor niets liggen de duurste artikelen in de supermarkt op ooghoogte en de merkloze spullen onderin het schap.

Ik vind het juist een zegen dat er veel verschillende producten zijn en veel mogelijkheden om te kiezen. Wil ik een station wagen omdat ik de kinderwagen wil meenemen, of toch liever een SUV omdat ik ook graag hoog en veilig zit. Of heb ik aan een driedeurs hatchback genoeg omdat ik alleenstaand ben en een goedkoop autotje wil?

Moet ik me verzekeren voor kraamzorg of ben ik al uitgebaard?

Ik vind dat 't eigenlijk nog wel wat meer kan met keuzevrijheid en duidelijkheid. Wie weet bijvoorbeeld hoeveel zijn pensioen later wordt? Bijna niemand denk ik, terwijl veel mensen dat toch behoorlijk interessant vinden denk ik. Nu wat meer betalen voor een hoger pensioen, of liever wat meer geld overhouden op dit moment omdat je vind dat je nu van het leven moet genieten en later toch maar achter de geraniums zit? Dat kan je ook nu wel bepalen door je bij te verzekeren, maar de uitwerking blijft ondoorzichtig.

En trouwens, dit is eigenlijk een non-discussie, want de groei van keuzemogelijkheden blijft doorzetten, zowel van producten die de markt aanbiedt als wat de overheid aanbiedt.
  donderdag 22 december 2005 @ 15:11:49 #42
45206 Pietverdriet
pi_33310146
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee, en dan wordt je genaaid als consument. Voor sommige mensen is dat dus stress. Bang het te dure abootje te kiezen. Dus de OP klopt gewoon.
jij wilt je cake en hem eten.
En het goedkoopste beste meest luxe en comfortabelste maar geen moeite doen.
Je abonement moet de ene dag dit zijn en als je een drol dwars zit wat anders, en als je dan niet de juiste keus hebt gemaakt dan is de leverancier schuld.
Lekkere wereldvisie.
JIJ BENT VERANTWOORDELIJK!!
JIJ KIEST!!
quote:
Maar het zal vanzelf nivileren, omdat het nu gewoon een wildgroei aan keuze mogelijkheden is welke de consument dus duidelijk niet wil.
Nee, ik wil dat wel.
Kijk, jij hoeft die keuze niet te maken, daar kan jij voor kiezen met het risico dat je een betere deal had kunnen krijgen, maar wat hier gepropageerd word is omdat JIJ niet KAN kiezen IK het niet MAG!
  donderdag 22 december 2005 @ 15:13:01 #43
45206 Pietverdriet
pi_33310174
quote:

Precies.
Verzeker je lekker via de vakbond.
  donderdag 22 december 2005 @ 15:14:22 #44
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_33310218
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:10 schreef IntroV het volgende:
Maar tegenwoordig kijken veel mensen niet verder dan hun neus lang is. Niet voor niets liggen de duurste artikelen in de supermarkt op ooghoogte en de merkloze spullen onderin het schap.
Nee, de producten met de grootste winstmarge voor de winkelier liggen op ooghoogte. In veel gevallen toch gewoon het huismerk, niet het duurste.

Verder is de mogelijkheid om te kiezen natuurlijk prima. Helemaal mee eens. Maar in sommige markten lijken de aanbieders er een wedstrijd van te maken het kiezen voor de consument zo moeilijk mogelijk te maken. Zoals inderdaad de Telecomaanbieders.
pi_33310225
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Precies.
Verzeker je lekker via de vakbond.
Is wel het goedkoopste aanbod wat ik tot nu toe heb gekregen toevallig.
  donderdag 22 december 2005 @ 15:15:43 #46
45206 Pietverdriet
pi_33310270
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:10 schreef IntroV het volgende:
Volgens mij is het grote probleem trouwens dat veel mensen steeds verwender raken. Veel mensen hebben steeds minder zin om zich ergens voor in de spannen, lekker makkelijk de hele avond op de bank voor de tv, zak chips erbij een simpele soap kijken wordt gezien als het ultieme avondje.
jep
quote:
Mijn ouders gingen vroeger op zaterdag wel eens met een schrijfblok in het hand de supermarkten langs om prijzen te noteren van producten die ze veel kochten. Zodat ze thuis een goede vergelijking van de goedkoopste super konden maken.
Hoewel je dan het risico loopt de zaak uit geflikkerd te worden, serieus, AH heeft mij dat eens geflikt.
quote:
Net als de "A merk obsessie" die veel mensen hebben
  donderdag 22 december 2005 @ 15:16:11 #47
45206 Pietverdriet
pi_33310282
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:14 schreef kippenek het volgende:

[..]

Is wel het goedkoopste aanbod wat ik tot nu toe heb gekregen toevallig.
prima toch?
Is jouw keuze.
pi_33310283
Dat is echt niet per ongeluk dat het zo onoverzichtelijk is. En als een vergelijkingssite 'groot' wordt is er binnen no-time een bedrijf dat er geld voor over heeft om wat resultaten te beïnvloeden. Die bedrijven zijn er om geld te verdienen en als dat beter gaat d.m.v onduidelijkheid dan d.mv. duidelijkheid lijkt het me duidelijk waar een bedrijf voor zal kiezen.

Bij de zorgverzekering zit je (uiteraard) ook nog met de verzekeringsplicht. Je kunt niet zeggen van "deze aanbieders vind ik allemaal te onduidelijk, ik doe er niet aan mee" en dat is een vrijheid die je bij bijvoorbeeld een mobieltje wel hebt (je kan er gewoon geen aanschaffen).
  donderdag 22 december 2005 @ 15:16:44 #49
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33310302
quote:
IK ben niet dom, niet lui, maar ik heb gewoon geen zin om 730 verschillende telefoon abo's naast elkaar te leggen en te vergelijken.
730, je kan ook overdrijven.

hoeveel grote aanbieders zijn er nou? Een stuk of 5 zes. En maar een paar daarvan zijn op jouw profiel van toepassen (veel bellen, weinig bellen, veel smsen weinig smsen).

In 2 middagen ben je klaar.
  donderdag 22 december 2005 @ 15:19:17 #50
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33310382
quote:
maar dat kan toch ook? je hoeft niet te kiezen

[ Bericht 37% gewijzigd door McCarthy op 22-12-2005 15:26:37 ]
  donderdag 22 december 2005 @ 15:20:39 #51
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33310425
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

ik had het nog bold gemaakt in de OP maar blijkbaar kunnen mensen heel goed kiezen wat ze liever niet willen lezen
  donderdag 22 december 2005 @ 15:20:39 #52
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33310426
En trouwens, door die concurrentie op de mobiele telecommarkt zijn nu al vijf jaar achter elkaar de prijzen stabiel of zelfs gedaald!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 december 2005 @ 15:24:11 #53
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33310537
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

jij wilt je cake en hem eten.
En het goedkoopste beste meest luxe en comfortabelste maar geen moeite doen.
Zo, jij leest veel wat ik niet schrijf .

Ik wil best moeite doen. Alleen met de enorme wildgroei aan nutteloze keuze mogelijkheden, want meer dan 50% bespaart geen flikker ten opzichte van de andere 50% of is zelfs wezenlijk anders in gebruik, creeert een situatie dat het simpelweg niet meer mogelijk is om in de tijdsspanne van de levensduur van het aan te schaffen apparaat een weloverwogen keuze te maken.

Wildgroei is wat anders dan een gezonde keus.
quote:
Je abonement moet de ene dag dit zijn en als je een drol dwars zit wat anders, en als je dan niet de juiste keus hebt gemaakt dan is de leverancier schuld.
Mijn abonnement moet helemaal niet de ene dag dit zijn en de andere dag anders. Dat is iets wat de telecom maatschappijen mij willen doen geloven dat dat nodig is.
quote:
Lekkere wereldvisie.
Stel 'm dan bij kortzichtige lul denk ik dan
quote:
JIJ BENT VERANTWOORDELIJK!!
JIJ KIEST!!
Yep, en ik ga kiezen voor een leverencier welke simpel en helder mij een assortiment aanbiedt waaruit er ook daadwerkelijk te keizen valt zonder dat ik daar minimaal een week lang een dagtaak aan hebt. Marktwerking. Die 650 verschillende abbonnementen zullen op korte termijn gewoon verdwijnen omdat ze niets toevoegen aan de vrijheid om te kiezen.
quote:
Nee, ik wil dat wel.
Kijk, jij hoeft die keuze niet te maken, daar kan jij voor kiezen met het risico dat je een betere deal had kunnen krijgen, maar wat hier gepropageerd word is omdat JIJ niet KAN kiezen IK het niet MAG!
Je hoeft niet zo te schreeuwen hoor. Chill, het schuim staat op je lippen man.

Ik en vele met mij willen gewoon heldere keuze mogelijkheden welke daadwerkelijk ergens over gaan. En niet 500 keuzes welke marginaal verschillen van elkaar. Door de marktwerking zal dit zeer waarschijnlijk ook gebeuren.

Je ziet nu al commercials welke zich meer en meer gaan richten op consumenten welke er OF geen verstand van hebben OF geen zin hebben om die telecomkul uit te zoeken.
pi_33310579
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:16 schreef IntroV het volgende:

[..]

hoeveel grote aanbieders zijn er nou? Een stuk of 5 zes. En maar een paar daarvan zijn op jouw profiel van toepassen (veel bellen, weinig bellen, veel smsen weinig smsen).

2 * 4 uur a 25 euro per uur = 200 euro zou ik echt zoveel kunnen besparen of beter toch maar 8 uur werken.
  donderdag 22 december 2005 @ 15:25:48 #55
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_33310592
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:20 schreef IntroV het volgende:
En trouwens, door die concurrentie op de mobiele telecommarkt zijn nu al vijf jaar achter elkaar de prijzen stabiel of zelfs gedaald!
Heeft dat te maken met de totale ondoorzichtigheid van het huidige aanbod op de telecommarkt?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 december 2005 @ 15:26:02 #56
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33310602
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:16 schreef IntroV het volgende:

[..]

2 middagen maar
Voor een gammel telefoontje.

Nu nog een zorgverzekering, een internet abo, een vaste telefonie abo, een energie aanbieder, etc
Weer 6 maanden van mijn leven verneukt aan het lezen van nutteloze info.
  donderdag 22 december 2005 @ 15:27:07 #57
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_33310639
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:20 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ik had het nog bold gemaakt in de OP maar blijkbaar kunnen mensen heel goed kiezen wat ze liever niet willen lezen
Verklaar jij nog even wat de PvdA hiermee te maken heeft, of lees je daar ook maar overheen? Ik ben wel benieuwd namelijk.
  donderdag 22 december 2005 @ 15:27:14 #58
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_33310643
Misschien is dat wel het gat in de markt:

Simplex.

Abokosten 5 p.m.
Bellen E0,10 op alle tijden.
Alle sms E0,10

De simpelste Nokia erbij.
Klaar.
The End Times are wild
  donderdag 22 december 2005 @ 15:27:49 #59
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33310669
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:26 schreef Swetsenegger het volgende:

2 middagen maar
Voor een gammel telefoontje.

Nu nog een zorgverzekering, een internet abo, een vaste telefonie abo, een energie aanbieder, etc
Weer 6 maanden van mijn leven verneukt aan het lezen van nutteloze info.
Hoelang doe je over het kiezen van een nieuwe auto?
Je vakantie? Of ga je ieder jaar naar hetzelfde all-in resort in Turkije?
Een nieuwe woning?
Nieuwe kleding? Of bestel je alles via internet in 5 minuten?

komop zeg, moet alles binnen 10 minuten kant en klaar en ingepakt voor je voeten staan?!
  donderdag 22 december 2005 @ 15:28:09 #60
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33310678
quote:
Maar in sommige markten lijken de aanbieders er een wedstrijd van te maken het kiezen voor de consument zo moeilijk mogelijk te maken. Zoals inderdaad de Telecomaanbieders.
dat is iets anders en dat is niet wat het TT bericht suggereerd. daar vonden ze snacks kiezen al te moeilijk.
  donderdag 22 december 2005 @ 15:30:36 #61
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_33310761
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:28 schreef McCarthy het volgende:

[..]

dat is iets anders en dat is niet wat het TT bericht suggereerd. daar vonden ze snacks kiezen al te moeilijk.
Mobiele telefonie spant de kroon, staat in het bericht. Ik verklaar even waarom dat, volgens mij, zo is.
  donderdag 22 december 2005 @ 15:31:05 #62
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33310784
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:27 schreef LXIV het volgende:
Misschien is dat wel het gat in de markt:

Simplex.

Abokosten 5 p.m.
Bellen E0,10 op alle tijden.
Alle sms E0,10

De simpelste Nokia erbij.
Klaar.
afgezien van die nokia heeft telfort zo'n aanbieding en ik heb hem, ik was niet te lui of te stom om hem te kiezen. Hij stond gvd gewoon op bellen.com in de bovenste 10. Jezus Christus als 10 aanbiedingen die helder gesorteerd zijn te moeilijk is om te vergelijken waar is het dan mis gegaan in de evolutie.

wel sim only. Gelukkig maar, kan ik 2 keer keizen. 1e keer het toestel, daarna het abbo.
pi_33310815
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:27 schreef IntroV het volgende:

[..]

Een nieuwe woning?

komop zeg, moet alles binnen 10 minuten kant en klaar en ingepakt voor je voeten staan?!
Nieuwe kleding is naar een kleding zaak gaan enkele kleren passen als ze goed zitten en er goed uitzien inpakken en wegwezen.
Vakantie ga ik geen prijsvergelijking op maken, want de enigste vergelijking die ik daabij maak is de soort reis, en de bestemming.
Nieuwe auto heb ik nog nooit gehad, altijd 2e hands meuk, en dan alleen maar alfa's omdat dat de enigste auto's zijn met een beetje design.
Een nieuwe woning, daarvoor heb ik het geld niet eens, ik heb alleen 5 jaar op een wachtlijst gestaan omdat het aanbod te weinig is.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 december 2005 @ 15:33:05 #64
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33310851
quote:

[..]

Precies een uur.
quote:
Nee, ik ga niet naar die pauper instellingen.
quote:
Een nieuwe woning?
Ik ben 1 maal verhuist in de afgelopen 20 jaar, wegens stadsvernieuwing.
quote:
Nieuwe kleding?
Ongeveer een uurtje
quote:
Of bestel je alles via internet in 5 minuten?
Het liefst wel
quote:
Waarom niet?
  donderdag 22 december 2005 @ 15:33:19 #65
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33310862
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:30 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Mobiele telefonie spant de kroon, staat in het bericht. Ik verklaar even waarom dat, volgens mij, zo is.
punt is dat in een nieuwe opkomende markt als mobiel of internet alles nog niet goed uitgekristaliseerd is. Dat heeft gewoon zijn tijd nodig.

Iedereen kan toch ook prima een auto-merk kiezen en een tankstation.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 december 2005 @ 15:34:44 #66
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33310922
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:33 schreef McCarthy het volgende:

[..]

punt is dat in een nieuwe opkomende markt als mobiel of internet alles nog niet goed uitgekristaliseerd is. Dat heeft gewoon zijn tijd nodig.

Er zijn geen 40 verschillende soorten super te kiezen dacht ik zo.
pi_33310934
quote:
Op donderdag 22 december 2005 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat snap jij niet van Sarcasme over jouw post waar je alleen maar slechte kanten van keuze belicht, met de aanname dat je sowieso beflikkerd wordt?
Sowieso?
M'n punt was dat als je beflikkerd wordt het erg lastig kan zijn om je geld terug te krijgen.
Is het niet een beetje onzin dat een consument zelfs een inschatting moet maken hoeveel risico hij bij een bepaalde leverancier loopt? Geen wonder dat kiezen zo moeilijk is!
quote:
Als je daar wat ellende hebt door een product, bv je koffie was heet, dan krijg je dikke schadevergoedingen.
In Nederland krijg je die niet (we willen geen amerikaanse toestanden)
Zou nog niet zo gek zijn, hier is het zowat het andere uiterste.
Hier maak je als eenling geen enkele kans om een zaak te winnen tegen een bedrijf.

Sterker nog: zelfs als je met velen bent (denk aan de stapels klachten over bepaalde internet- en energieleveranciers) heb je maar een kleine kans om een rechtszaak te winnen.
quote:
maar als je daardoor niet meer kan werken krijg je ook al geen sociale voorziening.
waarom moet de maatschappij opdraaien voor de fouten van bedrijven?
quote:
Ja, klopt toch?
ja, het was geen sarcasme ofzo.
  donderdag 22 december 2005 @ 15:37:10 #68
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33311007
Ik ben weg uit dit topic.

Wat een onzin is het eigenlijk, niet willen kiezen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 december 2005 @ 15:38:11 #69
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33311047
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:37 schreef IntroV het volgende:
Ik ben weg uit dit topic.

Wat een onzin is het eigenlijk, niet willen kiezen.
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zo, jij leest veel wat ik niet schrijf .

Ik wil best moeite doen. Alleen met de enorme wildgroei aan nutteloze keuze mogelijkheden, want meer dan 50% bespaart geen flikker ten opzichte van de andere 50% of is zelfs wezenlijk anders in gebruik, creeert een situatie dat het simpelweg niet meer mogelijk is om in de tijdsspanne van de levensduur van het aan te schaffen apparaat een weloverwogen keuze te maken.

Wildgroei is wat anders dan een gezonde keus.
pi_33311048
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Er zijn geen 40 verschillende soorten super te kiezen dacht ik zo.
Alhoewel het wel hard die kant op gaat geloof ik. Elk merk heeft nu weer een highperformance meuk middeltje in 3 varianten waarvan allemaal even onduidelijk is wat ze nu precies doen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 december 2005 @ 15:39:44 #71
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33311095
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:38 schreef kippenek het volgende:

[..]

Alhoewel het wel hard die kant op gaat geloof ik. Elk merk heeft nu weer een highperformance meuk middeltje in 3 varianten waarvan allemaal even onduidelijk is wat ze nu precies doen.
Zover ik weet hebben ze allemaal 1 high-end benzine en 1 high-end diesel.
Daarnaast de keuze welke al sinds de T-Ford bestaat: Super of Normaal (tegenwoordig euro)
pi_33311135
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:39 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zover ik weet hebben ze allemaal 1 high-end benzine en 1 high-end diesel.
Daarnaast de keuze welke al sinds de T-Ford bestaat: Super of Normaal (tegenwoordig euro)
O.
pi_33311188
quote:

[..]

Bij een tankstation heb je gewoon een duidelijke liter-prijs. Bij het abonnement van een telefoon heb je niet alleen aantal minuten, prijs per minuut, maar ook prijs per maand, aantal sms'jes, mms'jes, welk toestel erbij etc. etc. etc. Bovendien zit je langere tijd vast aan een abonnement en daar heb je bij een keer duur tanken geen last van.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 december 2005 @ 15:43:02 #74
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33311195
quote:
Op donderdag 22 december 2005 15:41 schreef kippenek het volgende:

[..]

O.
En anders kan je met je te dure mobiele onoverzichtelijke abootje even een hulplijn inschakelen.
  donderdag 22 december 2005 @ 15:44:40 #75
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_33311255
quote:

[..]

Nee, aanbieders maken het gewoon ondoorzichtig door allerlei verschillende bundels te bedenken, die op alle mogelijke manieren te combineren en dan ook nog eens allerlei verschillende tarieven erbij te bedenken per abonnement en zelfs binnen 1 abonnement.

Er wordt helemaal niets eenvoudiger aan, naarmate de markt minder 'nieuw' is, het wordt om de haverklap nog onduidelijker. Enkele jaren terug kon ik nog gewoon snel een bij mij passend abonnement vinden.

En ja, jij leest duidelijk ook gewoon alleen dat wat je wilt lezen.
  donderdag 22 december 2005 @ 16:42:18 #76
45206 Pietverdriet
pi_33313099
Doorsnee Nederlander heeft het dus moeilijk met het kiezen tussen een kroket en een picanta of een kipcorn.
Het is een schande, roept ie, er is gewoon teveel keuze!
Heul de schuld van da kabinet, zakkevullers zijn het, roept ie, terwijl ie een haatvolle blik naar de buitenlanders op straat werpt...

God wat ben ik blij dat ik weg ben uit dat xenofobe land vol klaagzangers.
  donderdag 22 december 2005 @ 16:52:53 #77
57707 OpenDeur
pi_33313427
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Doorsnee Nederlander heeft het dus moeilijk met het kiezen tussen een kroket en een picanta of een kipcorn.
Heul de schuld van da kabinet, zakkevullers zijn het, roept ie, terwijl ie een haatvolle blik naar de buitenlanders op straat werpt...

Nou moet je me even helpen hier, want ik kan het niet meer volgen. Dit topic wordt geopend naar aanleiding van een nieuwsbericht waarin de resultaten van een onderzoek naar de mening over de huidige veelheid aan keuzemogelijkheden worden vermeld. Het blijkt dus dat veel mensen liever iets minder keuzemogelijkheden hebben in ruil voor, naar ik aanneem een betere overzichtelijkheid.

Hoe kan dat nou aanleiding geven tot geciteerde tekst?
Oh
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 december 2005 @ 17:16:54 #78
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33314201
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:52 schreef OpenDeur het volgende:

[..]

Nou moet je me even helpen hier, want ik kan het niet meer volgen. Dit topic wordt geopend naar aanleiding van een nieuwsbericht waarin de resultaten van een onderzoek naar de mening over de huidige veelheid aan keuzemogelijkheden worden vermeld. Het blijkt dus dat veel mensen liever iets minder keuzemogelijkheden hebben in ruil voor, naar ik aanneem een betere overzichtelijkheid.

Niet, maar deze mislukte kok doet zich graag snobistisch voor tov 'het gepeupel'.
  donderdag 22 december 2005 @ 17:20:48 #79
57707 OpenDeur
pi_33314324
quote:
Op donderdag 22 december 2005 17:16 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Niet, maar deze mislukte kok doet zich graag snobistisch voor tov 'het gepeupel'.
Dan ben ik blij dat hij zichzelf tot een minderheid rekent.
Oh
pi_33316213
quote:

[..]

dat vroeg ik me ook af.
volgens mij een verkapte manier om af te druipen, z'n argumenten zijn uitgeput waarschijnlijk.
  donderdag 22 december 2005 @ 18:44:55 #81
45206 Pietverdriet
pi_33316368
quote:

[..]

Omdat volgens dit onderzoek mensen dus het al een probleem vinden dat ze geen keuze kunnen maken tussen welke snacks ze moeten kiezen om hun hartklep te smeren, en dat iets vinden waar je over moet klagen.
Als ik dan verder kijk waar Nederlanders over klagen, dan post mijn mening daarover, comprendo?
pi_33316441
quote:
hoe zie jij dat voor je als ik vragen mag?
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_33324849
quote:
Op donderdag 22 december 2005 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Omdat volgens dit onderzoek mensen dus het al een probleem vinden dat ze geen keuze kunnen maken tussen welke snacks ze moeten kiezen om hun hartklep te smeren, en dat iets vinden waar je over moet klagen.
Als ik dan verder kijk waar Nederlanders over klagen, dan post mijn mening daarover, comprendo?
De manier waarop dit onderzoek naar buiten wordt gebracht wekt al een negatief beeld op door het gebruik van het woord ''klagen''. Daar het om een onderzoek gaat naar de hoeveelheid keuzemogelijkheden en hoe de burgers van Nederland dit ervaren is de titel van dit nieuwsbericht eigenlijk heel fout gekozen. Als ze de eerste zin als titel hadden gebruik zou het al heel anders overkomen: Veel consumenten vinden dat ze
voor te veel keuzes worden gesteld. Nu wordt dit zonder enige beargumentatie gelijkg esteld met klagen.

Volgens mij is er wel een verband tussen het maken van vele keuzes uit vele mogelijkheiden en het krijgen van stress, dus ik kan het me wel voorstellen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jed1Gam op 22-12-2005 22:24:38 ]
  donderdag 22 december 2005 @ 22:22:48 #84
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_33325125
quote:
Op donderdag 22 december 2005 16:42 schreef Pietverdriet het volgende:

Het is wel erg moeilijk om te accepteren dat niet iedereen net als jij denkt he.

Maar wij zijn ook blij dat jij weg bent hoor. Op zulke bekrompen personen zitten we niet te wachten.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 22 december 2005 @ 22:45:18 #85
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33326453
quote:
Op donderdag 22 december 2005 22:22 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Het is wel erg moeilijk om te accepteren dat niet iedereen net als jij denkt he.

Maar wij zijn ook blij dat jij weg bent hoor. Op zulke bekrompen personen zitten we niet te wachten.
liever houden we de bijstandstrekkers ja
die koesteren we, daar zijn we trots op
pi_33327818
quote:

Je kan het niet laten om ook hier weer de schuld o de PvdA te schuiven he?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  donderdag 22 december 2005 @ 23:15:09 #87
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_33327865
quote:
Op donderdag 22 december 2005 23:14 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Niet naar vragen joh, dat is een gevoelig onderwerp.
pi_33328202
quote:

[..]

Een nieuwe woning?

Waarom steeds mensen die liever een overzichtelijker manier van keuze maken willen voor lui uitmaken?
Ooit bij nagedacht dat mensen wel keuzevrijheid willen, maar niet op deze manier? Elke keer als iemand dat post, en dat is al een paar keer gebeurt, maak je ze uit voor lui.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 23 december 2005 @ 02:03:46 #89
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_33333774
nm

[ Bericht 99% gewijzigd door ethiraseth op 23-12-2005 02:13:41 ]
  vrijdag 23 december 2005 @ 06:47:06 #90
45206 Pietverdriet
pi_33335523
quote:
Op donderdag 22 december 2005 23:21 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Waarom steeds mensen die liever een overzichtelijker manier van keuze maken willen voor lui uitmaken?
Ooit bij nagedacht dat mensen wel keuzevrijheid willen, maar niet op deze manier? Elke keer als iemand dat post, en dat is al een paar keer gebeurt, maak je ze uit voor lui.
Omdat mensen die alles voor hun voorgekauwd willen hebben en overzichtelijk voor ze neergelegt misschien een definitie van lui is?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 23 december 2005 @ 09:37:09 #91
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33336876
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 06:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Omdat mensen die alles voor hun voorgekauwd willen hebben en overzichtelijk voor ze neergelegt misschien een definitie van lui is?
Nee hoor, van slim. Niet je leven willen spenderen aan het lezen van nutteloze marginale info.

Maar als jij het boeiend vind om je leven hiermee te verspillen en personen welke zich liever overgeven aan de geneugten van het leven lui noemen.... Be my guest .
  vrijdag 23 december 2005 @ 11:19:01 #92
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33338655
quote:
Op donderdag 22 december 2005 23:14 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

ik geef helemaal geen schuld. ik geef alleen maar oplossingen. Ik accepteer dat mensen te lui zijn, alleen vind ik het dan aso dat ze anderen die dat niet zijn daar in meesleuren.
pi_33338747
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:19 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ik geef helemaal geen schuld. ik geef alleen maar oplossingen. Ik accepteer dat mensen te lui zijn, alleen vind ik het dan aso dat ze anderen die dat niet zijn daar in meesleuren.
Als die mensen echt zo lui zouden zijn zouden ze niet eens in staat zijn om andere daar in mee te sleuren. Er zit toch ergens nog een inconsistentie in deze redenering.
  vrijdag 23 december 2005 @ 11:24:56 #94
45206 Pietverdriet
pi_33338799
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als die mensen echt zo lui zouden zijn zouden ze niet eens in staat zijn om andere daar in mee te sleuren. Er zit toch ergens nog een inconsistentie in deze redenering.
Nee, deze mensen willen dat de politiek er wat aan doet, en zo voor iedereen geldig maakt.
* Pietverdriet heft de internationale aan
  vrijdag 23 december 2005 @ 11:27:45 #95
57707 OpenDeur
pi_33338874
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, deze mensen willen dat de politiek er wat aan doet, en zo voor iedereen geldig maakt.
What the heck

*meezingt
Oh
pi_33339043
quote:

[..]

Ik zal maar even de hele tekst plaatsen
quote:
De Interseksuele

Naar bed, normalen en ontaarden!
Naar bed,verdoemd' in kuise sfeer!
Blote billen stromen over d'aarde
En die stroom rijst al meer en meer.
Weg, kapotjes, afgebroken zangen...
Gefrustreerden, het bed gemaakt!
Laat niet de kop gezapig hangen,
Begeerte heeft ons aangeraakt!

Makkers wat kan het schelen!
Tot de orgie gepaard,
Als de Interseksuele
Vannacht zal heersen op aard!

Hij staat verdrukt en weggebogen,
En reikt en zucht in volle pracht.
Tot het merg nu alleen uitgezogen,
Onverschillig van welk geslacht!
Wij zijn 't beu om monogaam te leven,
Braaf geboornen, te bed, te bed!
Massaal uzelven weggegeven,
Bij soixante-neuf begint de pret.

Tot de orgie gepaard,
Als de Interseksuele
Vannacht zal heersen op aard!

De uilen, duivels in hun lusten,
Bedwelmen willen onze tamp...
Nichten, strijdt niet meer als onanisten!
Fiere potten, hier is uw kamp!
Gij die ons tot hetero wilt maken,
Koninklijk afgekeurd, ga plat!
De sodomie zal blijven smaken,
Wij zien altijd nog wel een gat!

Tot de orgie gepaard,
Als de Interseksuele
Vannacht zal heersen op aard
He als men dat nummer alleen aan het zingen is is men ook niet lui. Verder wordt de pvda vaak afgedaan als luie partij dus kan men ook niets bereiken met niet gevoerd beleid.
  vrijdag 23 december 2005 @ 11:41:42 #97
45206 Pietverdriet
pi_33339196
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 11:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik zal maar even de hele tekst plaatsen
[..]

He als men dat nummer alleen aan het zingen is is men ook niet lui. Verder wordt de pvda vaak afgedaan als luie partij dus kan men ook niets bereiken met niet gevoerd beleid.
De anarchistische versie
Trala tralala trallalalala tra la tral la la la
en zo verder
:-)
pi_33339203
Zelf denk ik niet dat de te ruime keuze het probleem is maar dat "iedereen" eigenlijk alles wel heeft. Het is ook nog niet eens zo heel lang geleden dat men moest sparen om een stereo/tv/etc aan te schaffen, dit soort artikelen (geldt ook voor films/dvd) zijn in zeer korte tijd relatief zeer goedkoop geworden.

Beatrijs Ritsema schreef hier vorige week nog een treffende collumn over, onderwerp is cadeautjes.
quote:
[ WEEK 50 ]

We hebben alles al, maar niets meer willen, heeft ook weer iets hoogmoedigs.

Een cadeautje voor iemand verzinnen wordt steeds lastiger. De groep mensen voor wie het eigenlijk niet meer hoeft, breidt zich uit. Ze weten niet meer wat ze willen krijgen, ze weten niet meer wat ze moeten geven. Als het aan hen lag, zouden ze de hele routine afschaffen. Het is niet typisch iets voor de rijken om moeite te hebben met cadeautjes, want die kunnen, als ze het niet weten, altijd iets duurs kopen. Het probleem speelt ook niet voor de armen, want die weten in ieder geval wat ze zouden willen krijgen. Het is de middenklasse die er het meest mee worstelt.
Talrijk zijn de middenklasseleden die op zeker moment om zich heen kijken en beseffen dat er niets aan hun materieel geluk ontbreekt. Ja, een zeewaardig zeiljacht – dat zouden ze nog wel kunnen gebruiken, of een sportauto cabriolet, of toch eindelijk eens die breedbeeld-tv, maar dat soort wensen valt niet onder de categorie ‘december- of verjaardagscadeautjes’. Dat is doorgaans een tastbaar object van pakweg tussen de vijf en vijfentwintig euro, eventueel iets symbolisch (allerlei soorten bonnen), waar een cadeaupapiertje omheen zit. Met walging bezien zij hun huis, waarvan de kasten uitpuilen van nooit gedragen kleding, nooit gelezen boeken, nooit beluisterde cd’s, nooit bekeken dvd’s. Weggemoffeld in de hoeken van kamers liggen stapeltjes ongeregeld, op de horizontale oppervlakken een keur van nutteloze krikkemikken, in de keuken nooit gebruikte hak-, snij- en mengapparatuur. De rotzooi is al te deprimerend en men neemt een kloek besluit: de volgende verjaardag zal zonder cadeautjes worden gevierd.
De ban op cadeautjes is in opkomst, en niet alleen onder mensen die hun vijftigjarig huwelijk vieren. Ook jongeren, dertigers, hebben soms genoeg van de plichtmatige uitwisseling van objecten waar ze niet naar verlangen om te krijgen en waar ze zich niet op verheugen om te geven. Zelfs sommige tieners kunnen geen verlanglijstje meer componeren, althans niet van normaal geprijsde dingen.
Gasten ontmoedigen om cadeautjes mee te nemen kan natuurlijk best. Wie zich geconfronteerd ziet met zo’n verzoek doet er in ieder geval goed aan het letterlijk te nemen, en het dus niet op te vatten als een verkapte aansporing om moeite te doen voor een echt origineel cadeau, in plaats van het zoveelste toptien-boek, weggeplukt van de AKO-stapel. Aan de andere kant moet de jarige niet vreemd opkijken als er toch nog een enkeling met een handige glazen wespenval komt aanzetten of met een gebatikte grand foulard om over de sofa te draperen.
Cadeautjes zijn onuitroeibaar, want ze demonstreren dat iemand, hoe mislukt ook, moeite voor je heeft willen doen. Niet willen dat een ander iets aardigs voor je doet, heeft ook weer iets hoogmoedigs. Gegeven het feit dat de ontvanger met cadeautjes mag doen wat hij wil (het is bijvoorbeeld helemaal niet nodig dat je je huis erdoor laat dichtslibben) is het aardiger om blijdschap te tonen met cadeautjes, desnoods gefingeerd, dan ze op voorhand af te wijzen.
pi_33346264
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 06:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als dat zo zou zijn, maar dat is het niet. Het hoeft niet per se voorgekauwd zijn. JE hebt geen keuze nu als je niet wil kiezen.
Waarom niet bij de zorgverzekering 1 standaard pakket die elke verzekering aanbied? Wil je kiezen dan kan je erin verdiepen. Vindt je het zo goed dan klaar. Nu moet je eerst op allerlei gebieden een keuze maken. je moet dus kiezen. En dat vindt ik keuze dwang.
Mensen die niet voorgekauwd willen hebben, maar wel een overzicht willen en klaagt over de ruime keus is dus lui volgens jou. Dat vindt ik te kort door de bocht.
And that is the news.''
pi_33346339
quote:

[..]

Hoe makkelijk om iedereen die leiver wat minder keus heeft te bestempelen als socialist. En dan ook nog denken dat die in deze tijd veel wordt gedraaid. Wake up.
Of heb je nog meer ''ik wil zoveel mogelijk tegen links schoppen met elk politiek onderwerp'' argumenten?
And that is the news.''
pi_33349507
Luie mensen? Misschien net niet, mensen die het druk hebben, voor wie 'time is money' geldt, en die dus geen tijd willen verspillen aan het uitzoeken van alle voor- en nadelen van een telefoonabonnement.
Komt daarbij dat de tarieven nog verschillen afhankelijk van de operator waar je naar belt, kan je nog een analyse gaan maken van je telefoongesprekken van de laatste maanden, navragen bij je contacten of zij van plan zijn over te stappen, prognose maken van je toekomstige oproepen...

Als al je contacten eveneens die analyse maken, waar eindigt het dan? NP-complete problem?
  vrijdag 23 december 2005 @ 17:59:40 #102
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33349680
een np complete probleem

in het menu van mijn mobiel zit een optie en dan kan ik zien hoelang de uitgaande gesprekken geduurt hebben in totaal. Voldoende om daarop een kostenvergelijking te baseren.

maar ik krijg het idee dat we het hier echt over debielen hebben.
  vrijdag 23 december 2005 @ 18:19:03 #103
45206 Pietverdriet
pi_33350171
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 17:52 schreef Doderok het volgende:
Luie mensen? Misschien net niet, mensen die het druk hebben, voor wie 'time is money' geldt, en die dus geen tijd willen verspillen aan het uitzoeken van alle voor- en nadelen van een telefoonabonnement.
Komt daarbij dat de tarieven nog verschillen afhankelijk van de operator waar je naar belt, kan je nog een analyse gaan maken van je telefoongesprekken van de laatste maanden, navragen bij je contacten of zij van plan zijn over te stappen, prognose maken van je toekomstige oproepen...

Als al je contacten eveneens die analyse maken, waar eindigt het dan? NP-complete problem?
Dat is dan de keuze die je maakt, maar zeur niet dat er teveel keuze is.
pi_33351557
Het is een beetje als zeuren over spam, daar heb ik me ook nooit aan geërgerd.
  vrijdag 23 december 2005 @ 21:45:22 #105
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_33355171
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 15:56 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Hoe makkelijk om iedereen die leiver wat minder keus heeft te bestempelen als socialist. En dan ook nog denken dat die in deze tijd veel wordt gedraaid. Wake up.
Of heb je nog meer ''ik wil zoveel mogelijk tegen links schoppen met elk politiek onderwerp'' argumenten?
Die rechte rakkers hier willen graag iedereen verplichten tot het volgen van hun ideeen, en als iemand het er niet mee eens is komen de benamingen (lui, profiteur, socialist, linkse complotten van de NOS etc, afhankelijk waar het topic over gaat) heel rap tevoorschijn. Maar oh wee als iemand anders hetzelfde probeert met een idee dat ze niet aanstaat, dan moet iedereen zijn eigen ideeen kunnen hebben. Hypocrisie de gekste bij die lui.
pi_33361445
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 21:45 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Die rechte rakkers hier willen graag iedereen verplichten tot het volgen van hun ideeen, en als iemand het er niet mee eens is komen de benamingen (lui, profiteur, socialist, linkse complotten van de NOS etc, afhankelijk waar het topic over gaat) heel rap tevoorschijn. Maar oh wee als iemand anders hetzelfde probeert met een idee dat ze niet aanstaat, dan moet iedereen zijn eigen ideeen kunnen hebben. Hypocrisie de gekste bij die lui.
Je hebt wel gelijk ja. Het zijn steeds dezelfde voorkomenden argumeten inplaats van inhoud over de topic.
And that is the news.''
  zaterdag 24 december 2005 @ 09:28:56 #107
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_33364564
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 15:53 schreef One_of_the_few het volgende:
Als dat zo zou zijn, maar dat is het niet. Het hoeft niet per se voorgekauwd zijn. JE hebt geen keuze nu als je niet wil kiezen.
Niet kiezen is ook een keuze.
quote:
Waarom niet bij de zorgverzekering 1 standaard pakket die elke verzekering aanbied? Wil je kiezen dan kan je erin verdiepen. Vindt je het zo goed dan klaar. Nu moet je eerst op allerlei gebieden een keuze maken. je moet dus kiezen. En dat vindt ik keuze dwang.
Er is toch een basispakket dat door alle verzekeringsmaatschappijen wordt aangeboden en waarvan de inhoud is vastgelegd door de overheid. Voor het basispakket hoef je niets meer te doen dan een simpele prijsvergelijking. En als dat zelfs teveel moeite kost, dan blijf je gewoon bij je huidige verzekeringsmaatschappij, dat gaat geheel automatisch.
  zaterdag 24 december 2005 @ 09:32:10 #108
45206 Pietverdriet
pi_33364577
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 21:45 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Die rechte rakkers hier willen graag iedereen verplichten tot het volgen van hun ideeen,
nee, ik wil niet dat mijn keuze vrijheid wordt ingeperkt omdat het grauw moeite heeft te kiezen tussen een frikandel en een kipkorn.
  zaterdag 24 december 2005 @ 15:58:53 #109
57707 OpenDeur
pi_33372360
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 09:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

nee, ik wil niet dat mijn keuzevrijheid wordt ingeperkt omdat het grauw moeite heeft te kiezen tussen een frikandel en een kipcorn.
Over zeuren om niets gesproken Wat zal dit topic jou een hoop energie kosten zeg.
Oh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')