1. Dit is duidelijke propaganda van de NOS. Achterliggende gedachte is natuurlijk het nieuwe zorgstelsel (waarin gekozen moet worden) af te zeiken.quote:104 Teletekst do 22 dec
Consument klaagt over te ruime keus
LEUSDEN Veel consumenten vinden dat ze
voor te veel keuzes worden gesteld.Dat
geldt vooral voor de wat ingewikkelder
producten waarbij veel aspecten kunnen
worden vergeleken,blijkt uit onderzoek
van MarketResponse.
Van de twaalf productcategorieën die de
ondervraagden kregen voorgelegd,spande
mobiele telefonie de kroon:70 procent
vindt het keuze-aanbod bij abonnementen
voor mobiele telefonie te groot.
Een meerderheid ervaart ook keuzestress
bij het kiezen van een zorgverzekering,
internetaansluiting en bij zaken als
snacks en frisdranken.58 procent ziet
vaak door de bomen het bos niet meer.
Ik snap het hele probleem wél. Het is alleen het idee al dat er zoveel aanbod is, dat niet meer duidelijk is wat nou het "beste" is.quote:Op donderdag 22 december 2005 11:13 schreef McCarthy het volgende:
[..]
1. Dit is duidelijke propaganda van de NOS. Achterliggende gedachte is natuurlijk het nieuwe zorgstelsel (waarin gekozen moet worden) af te zeiken.
2. Wat een bullshit. Als je niet kan kiezen dan pak je toch gewoon maar wat. In een vrije markt kan je kiezen om niet te hoeven kiezen: is dat nou niet mooi.
daar staat tegenover dat het algehele kwaliteitsniveau dan wel hoog is. Dus al pak je niet het beste, je hebt nog steeds ene goed kwaliteitsprodukt.quote:Het is alleen het idee al dat er zoveel aanbod is, dat niet meer duidelijk is wat nou het "beste" is.
Klopt, maar daarbij ga je voorbij aan de hoeveelheid keuzes die mensen moeten maken. Het is dus niet alleen luiheid om het lui zijn.quote:Op donderdag 22 december 2005 11:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Het probleem van deze mensen is niet de keuze, maar de moeite die ze moeten doen om een keuze te maken, een subtiel verschil. Het ligt niet aan de hoeveelheid waar je uit kan kiezen maar aan de luiheid en comfortabelheid van veel mensen.
Hoeveel verschillende telecom aanbieders heb je en hoeveel verschillende abonnements vormen hebben die weer?quote:Op donderdag 22 december 2005 11:48 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Klopt, maar daarbij ga je voorbij aan de hoeveelheid keuzes die mensen moeten maken. Het is dus niet alleen luiheid om het lui zijn.
Het is een representatieve steekproef geweest, dus er zal vast wel iemand tussen hebben gezeten die jouw mening vertegenwoordigtquote:Op donderdag 22 december 2005 11:40 schreef McCarthy het volgende:
ook frisdrank kiezen vonden ze al te moeilijk.
Weten we zeker dat de betreffende ondervraagden hier niet een stelletje geestelijk gehandicapten uit een inrichting zijn.
[..]
Dat is maar de vraag. Het verschilt bijvoorbeeld heel erg per mobiel abonnement of je beter af bent.quote:daar staat tegenover dat het algehele kwaliteitsniveau dan wel hoog is. Dus al pak je niet het beste, je hebt nog steeds ene goed kwaliteitsprodukt.
Niemand is op zich tegen keuzevrijheid, dat blijkt ook uit het onderzoek (Bron), maar het blijft je eigen schuld wanneer je niet het onderste uit de kan haalt. Bovendien hebben veel mensen niet eens de behoefte of achtergrondkennis om te kiezen tussen bijvoorbeeld een ADSL of Kabel internetaansluiting.quote:Ik moest zelfs laatst een nieuw abbo nemen voor mijn mobiel. Middels bellen.com kon ik redelijk makkelijk kiezen. Ik heb nu misschien niet het beste (ik geef toe, ik heb ook niet het totale overzicht over al die abbos), maar ik ben er wel duidelijk op vooruit gegaan. Lange leve de keuzevrijheid
Het komt dan misschien niet helemaal overeen met het topic onderwerp maar het geeft wel weer hoe goed we het eingelijk hier in Nederland hebben. Keuze zat en nooit tevreden... Iedereen wil het liefst niets kwijt en elk eventueel kadootje of gewoon product wat je koopt moet in prijs worden vergeleken. Ik wordt er niet goed van!quote:UTRECHT - Veel Nederlandse mannen hebben grote moeite om een geschikt kerstcadeau te vinden voor hun geliefden. Dat blijkt uit een woensdag uitgebracht onderzoek van verzekeringsmaatschappij Axa naar het bestedingsgedrag van consumenten rond kerst.
40 procent van de mannen blijkt niet in staat te zijn een geschikt cadeau te bedenken voor hun partners. Vrouwen blijken veel minder moeite met het kiezen van presentjes te hebben, maar komen volgens het onderzoek met weinig originele cadeaus thuis. De helft van de vrouwen kiest een boek, cd, concert- of theaterkaartje.
Uit het onderzoek, dat het bestedingsgedrag van consumenten in twaalf landen onder de loep neemt, blijkt dat Nederlanders dit jaar in vergelijking met 2004 meer geld uittrekken voor hun kerstinkopen. Van de werkende Nederlanders zegt twee derde kerstcadeaus te kopen. Ze geven daar gemiddeld 179 euro aan uit. Veel gepensioneerden en Nederlanders in de lagere sociale klassen laten kerst grotendeels links liggen. Van de eerste groep koopt slechts een derde cadeaus, waarvoor gemiddeld 264 euro wordt uitgetrokken.
quote:Op donderdag 22 december 2005 11:13 schreef McCarthy het volgende:
[..]
1. Dit is duidelijke propaganda van de NOS.
Het is allemaal een complot tegen de vrije markt.quote:Op donderdag 22 december 2005 11:13 schreef McCarthy het volgende:
[..]
1. Dit is duidelijke propaganda van de NOS. Achterliggende gedachte is natuurlijk het nieuwe zorgstelsel (waarin gekozen moet worden) af te zeiken.
En?quote:Op donderdag 22 december 2005 11:50 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Hoeveel verschillende telecom aanbieders heb je en hoeveel verschillende abonnements vormen hebben die weer?
Ach jij vind het teveel moeite je ff te verdiepen in hoe je je gezonheid verzekerd?quote:Zelfde met die zorgverzekering, kost gewoon te veel tijd en moeite omdat te gaan uitzoeken. Hoeveel mogelijkheden zijn er?
Dan loop je dus het risico om een bedrijf te prikken dat een slecht produkt levert maar weigert om je geld terug te geven. Ben je mooi in de aap gelogeerd!quote:Op donderdag 22 december 2005 11:13 schreef McCarthy het volgende:
2. Wat een bullshit. Als je niet kan kiezen dan pak je toch gewoon maar wat. In een vrije markt kan je kiezen om niet te hoeven kiezen: is dat nou niet mooi.
Alternatief is dat de regering een product voor je kiest wat niet deugt, waar je geen gebruik van maakt maar wel voor betaald.quote:Op donderdag 22 december 2005 13:50 schreef DaveM het volgende:
[..]
Dan loop je dus het risico om een bedrijf te prikken dat een slecht produkt levert maar weigert om je geld terug te geven. Ben je mooi in de aap gelogeerd!
Consumenten lopen dus duidelijke risico's en veel risico's zijn nu eenmaal moeilijk in te schatten, daarbij vaak een handje geholpen door misleidende reclame.
Als bedrijven die slechte produkten leveren nu eens harder aangepakt worden, maar ja zolang de VVD in de regering zit...
Ik heb het nog nooit een Duitser horen zeggen maar ik vind het mooi gezegd.quote:Op donderdag 22 december 2005 12:59 schreef LXIV het volgende:
De Duitsers noemen dit Die Qual der Wahl
Ach, had natuurlijk ook wel zijn voordelen...quote:
Die men vervolgens niet hadquote:Op donderdag 22 december 2005 14:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ach, had natuurlijk ook wel zijn voordelen...![]()
Ging je naar een schoenenwinkel. Hoefde je alleen je maat maar op te geven.
Zolang het maar zwart isquote:Zwart of bruin meneer?
LOLquote:Binnen 3 minuten sta je weer buiten.![]()
Ik denk dat menig man, die de hele zaterdagmiddag verkloot door met zijn vriendin schoenenwinkel in en schoenenwinkel uit te rennen, om uiteindelijk toch voor optie 1 terug te rennen naar de andere kant van de stad, stiekum denkt:"Die USSR was zo slecht nog niet"![]()
Waarom zo zwartwit Piet?quote:Op donderdag 22 december 2005 13:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alternatief is dat de regering een product voor je kiest wat niet deugt, waar je geen gebruik van maakt maar wel voor betaald.
Wat snap jij niet van Sarcasme over jouw post waar je alleen maar slechte kanten van keuze belicht, met de aanname dat je sowieso beflikkerd wordt?quote:
Als je daar wat ellende hebt door een product, bv je koffie was heet, dan krijg je dikke schadevergoedingen.quote:Gewoon de risico's van consumenten verschuiven naar bedrijven.
Nee, dan is het in de VS toch wat beter geregeld, daar loop je als consument toch heel wat minder risico's!#
Ja, klopt toch?quote:dit zal McCarthy vast wel aanspreken!![]()
Helemaal mee eens. Ik kwam er dan ook niet uit toen ik een abonnement zocht. Uiteindelijk na een tip bij Tele2 terecht gekomen. 10 euro per maand, uurtje bellen of 100 sms-jes en altijd hetzelfde tarief (ook als ik meer bel of sms).quote:Op donderdag 22 december 2005 15:02 schreef Swetsenegger het volgende:
FLIKKER OP IK WIL GEWOON BELLEN.
Dan neem je toch gewoon de eerst beste aanbod die er langs komt?quote:Op donderdag 22 december 2005 15:02 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ben het er wel mee eens.
IK ben niet dom, niet lui, maar ik heb gewoon geen zin om 730 verschillende telefoon abo's naast elkaar te leggen en te vergelijken. Welke overigens in een week tijd ook weer veranderen.
Zorgverzekering heb ik wat meer tijd in gestoken, maar toen ik in globale lijnen zag dat ik hooguit een eurootje of 10 per maand goedkoper uit kon zijn met waarschijnlijk dezelfde dekking had ik ook geen zin meer om 4 avonden lang droge opsommingen van vergoedingen te lezen.
Ik begrijp ook werkelijk niet waarom je als aanbieder probeert de potentiele consumenten te verwarren met ongeveer 100 keuze mogelijkheden, voor ziets fucking banaals als een telefoon abonnementje. Een slimme ondernemer springt hier op in en biedt een overzichtelijk assortiment, met de verschillen overduidelijk naast elkaar.
"Wilt u 300 gratis belminuten per maand, of heeft u liever een MMS tegoed, welke opgeteld wordt bij u beltegoed, maar wel afgetrokken van de telefoonkorting? En wilt u dan een nokia 6x87y of toch liever een motorola. Bij de eerste moet u 10 euro bijbetalen, maar krijgt u wel een gratis 'easy switch' abonnement in plaats van het 'stuck forever abonnement' en kunt u na een jaar uw belgedrag aanpassen. De laatste is gratis, maar dan krijgt u nog 25 extra belminuten gratis.
U kunt ook kiezen voor een andere telefoon, maar dan krijgt u geen gratis belminuten of 'switch easy abonnement', behalve natuurlijk als u een abonnement met debitel afsluit in plaats van vodafoon..."
450 Belminuten voor 2 euro 50quote:Op donderdag 22 december 2005 15:05 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ik kwam er dan ook niet uit toen ik een abonnement zocht. Uiteindelijk na een tip bij Tele2 terecht gekomen. 10 euro per maand, uurtje bellen of 100 sms-jes en altijd hetzelfde tarief (ook als ik meer bel of sms).
Sure, gratis..quote:Lekker simpel, vast niet de goedkoopste, maar het zal vast niet veel schelen. Leuk, gratis telefoontje erbij, klaar.
Nee, en dan wordt je genaaid als consument. Voor sommige mensen is dat dus stress. Bang het te dure abootje te kiezen. Dus de OP klopt gewoon.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan neem je toch gewoon de eerst beste aanbod die er langs komt?
Dat is nu de keuze die je maakt, dat is de vrijheid die je hebt, Je HOEFT niet alle aanbiedingen te bestuderen.
Hahahahahaha, ja, dat dus! Herkenbaar!quote:Op donderdag 22 december 2005 15:02 schreef Swetsenegger het volgende:
"Wilt u 300 gratis belminuten per maand, of heeft u liever een MMS tegoed, welke opgeteld wordt bij u beltegoed, maar wel afgetrokken van de telefoonkorting? En wilt u dan een nokia 6x87y of toch liever een motorola. Bij de eerste moet u 10 euro bijbetalen, maar krijgt u wel een gratis 'easy switch' abonnement in plaats van het 'stuck forever abonnement' en kunt u na een jaar uw belgedrag aanpassen. De laatste is gratis, maar dan krijgt u nog 25 extra belminuten gratis.
U kunt ook kiezen voor een andere telefoon, maar dan krijgt u geen gratis belminuten of 'switch easy abonnement', behalve natuurlijk als u een abonnement met debitel afsluit in plaats van vodafoon..."
Koop een taart en vier het.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
450 Belminuten voor 2 euro 50
Prima, zonder extra bij te betalen.quote:Sure, gratis..
Dat hoeft ook niet, ik denk (en hoop - maar dat terzijde) dat deze luchtbel vanzelf wel uit elkaar spat.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:07 schreef McCarthy het volgende:
laten we hopen dat het niet op een situatie uitdraait waarin andere mensen mij gaan verbieden te kiezen.
Hoe kom je nu opeens bij de PvdA?quote:Op donderdag 22 december 2005 15:07 schreef McCarthy het volgende:
Als PvdA stemmers en leden niet willen kiezen of te lui zijn dan is het dus tijd voor Pvda mobile, Pvda verzekeringen en Pvda frisdrank. Dwing mij alleen niet mee te doen. Er bestaat geen jas die iedereen past.
jij wilt je cake en hem eten.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, en dan wordt je genaaid als consument. Voor sommige mensen is dat dus stress. Bang het te dure abootje te kiezen. Dus de OP klopt gewoon.
Nee, ik wil dat wel.quote:Maar het zal vanzelf nivileren, omdat het nu gewoon een wildgroei aan keuze mogelijkheden is welke de consument dus duidelijk niet wil.
Precies.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:07 schreef McCarthy het volgende:
laten we hopen dat het niet op een situatie uitdraait waarin andere mensen mij gaan verbieden te kiezen.
Als PvdA stemmers en leden niet willen kiezen of te lui zijn dan is het dus tijd voor Pvda mobile, Pvda verzekeringen en Pvda frisdrank. Dwing mij alleen niet mee te doen. Er bestaat geen jas die iedereen past.
Nee, de producten met de grootste winstmarge voor de winkelier liggen op ooghoogte. In veel gevallen toch gewoon het huismerk, niet het duurste.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:10 schreef IntroV het volgende:
Maar tegenwoordig kijken veel mensen niet verder dan hun neus lang is. Niet voor niets liggen de duurste artikelen in de supermarkt op ooghoogte en de merkloze spullen onderin het schap.
Is wel het goedkoopste aanbod wat ik tot nu toe heb gekregen toevallig.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Precies.
Verzeker je lekker via de vakbond.
jepquote:Op donderdag 22 december 2005 15:10 schreef IntroV het volgende:
Volgens mij is het grote probleem trouwens dat veel mensen steeds verwender raken. Veel mensen hebben steeds minder zin om zich ergens voor in de spannen, lekker makkelijk de hele avond op de bank voor de tv, zak chips erbij een simpele soap kijken wordt gezien als het ultieme avondje.
Hoewel je dan het risico loopt de zaak uit geflikkerd te worden, serieus, AH heeft mij dat eens geflikt.quote:Mijn ouders gingen vroeger op zaterdag wel eens met een schrijfblok in het hand de supermarkten langs om prijzen te noteren van producten die ze veel kochten. Zodat ze thuis een goede vergelijking van de goedkoopste super konden maken.
Net als de "A merk obsessie" die veel mensen hebbenquote:Maar tegenwoordig kijken veel mensen niet verder dan hun neus lang is. Niet voor niets liggen de duurste artikelen in de supermarkt op ooghoogte en de merkloze spullen onderin het schap.
prima toch?quote:Op donderdag 22 december 2005 15:14 schreef kippenek het volgende:
[..]
Is wel het goedkoopste aanbod wat ik tot nu toe heb gekregen toevallig.
730, je kan ook overdrijven.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:02 schreef Swetsenegger het volgende:
IK ben niet dom, niet lui, maar ik heb gewoon geen zin om 730 verschillende telefoon abo's naast elkaar te leggen en te vergelijken.
maar dat kan toch ook? je hoeft niet te kiezenquote:FLIKKER OP IK WIL GEWOON BELLEN.
ik had het nog bold gemaakt in de OP maar blijkbaar kunnen mensen heel goed kiezen wat ze liever niet willen lezenquote:Op donderdag 22 december 2005 15:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan neem je toch gewoon de eerst beste aanbod die er langs komt?
Dat is nu de keuze die je maakt, dat is de vrijheid die je hebt, Je HOEFT niet alle aanbiedingen te bestuderen.
Zo, jij leest veel wat ik niet schrijfquote:Op donderdag 22 december 2005 15:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
jij wilt je cake en hem eten.
En het goedkoopste beste meest luxe en comfortabelste maar geen moeite doen.
Mijn abonnement moet helemaal niet de ene dag dit zijn en de andere dag anders. Dat is iets wat de telecom maatschappijen mij willen doen geloven dat dat nodig is.quote:Je abonement moet de ene dag dit zijn en als je een drol dwars zit wat anders, en als je dan niet de juiste keus hebt gemaakt dan is de leverancier schuld.
Stel 'm dan bij kortzichtige lul denk ik danquote:Lekkere wereldvisie.
Yep, en ik ga kiezen voor een leverencier welke simpel en helder mij een assortiment aanbiedt waaruit er ook daadwerkelijk te keizen valt zonder dat ik daar minimaal een week lang een dagtaak aan hebt. Marktwerking. Die 650 verschillende abbonnementen zullen op korte termijn gewoon verdwijnen omdat ze niets toevoegen aan de vrijheid om te kiezen.quote:JIJ BENT VERANTWOORDELIJK!!
JIJ KIEST!!
Je hoeft niet zo te schreeuwen hoor. Chill, het schuim staat op je lippen man.quote:Nee, ik wil dat wel.
Kijk, jij hoeft die keuze niet te maken, daar kan jij voor kiezen met het risico dat je een betere deal had kunnen krijgen, maar wat hier gepropageerd word is omdat JIJ niet KAN kiezen IK het niet MAG!
2 * 4 uur a 25 euro per uur = 200 euro zou ik echt zoveel kunnen besparen of beter toch maar 8 uur werken.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:16 schreef IntroV het volgende:
[..]
730, je kan ook overdrijven.
hoeveel grote aanbieders zijn er nou? Een stuk of 5 zes. En maar een paar daarvan zijn op jouw profiel van toepassen (veel bellen, weinig bellen, veel smsen weinig smsen).
In 2 middagen ben je klaar.
Heeft dat te maken met de totale ondoorzichtigheid van het huidige aanbod op de telecommarkt?quote:Op donderdag 22 december 2005 15:20 schreef IntroV het volgende:
En trouwens, door die concurrentie op de mobiele telecommarkt zijn nu al vijf jaar achter elkaar de prijzen stabiel of zelfs gedaald!
2 middagen maarquote:Op donderdag 22 december 2005 15:16 schreef IntroV het volgende:
[..]
730, je kan ook overdrijven.
hoeveel grote aanbieders zijn er nou? Een stuk of 5 zes. En maar een paar daarvan zijn op jouw profiel van toepassen (veel bellen, weinig bellen, veel smsen weinig smsen).
In 2 middagen ben je klaar.
Verklaar jij nog even wat de PvdA hiermee te maken heeft, of lees je daar ook maar overheen? Ik ben wel benieuwd namelijk.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:20 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik had het nog bold gemaakt in de OP maar blijkbaar kunnen mensen heel goed kiezen wat ze liever niet willen lezen
Hoelang doe je over het kiezen van een nieuwe auto?quote:Op donderdag 22 december 2005 15:26 schreef Swetsenegger het volgende:
2 middagen maar
Voor een gammel telefoontje.
Nu nog een zorgverzekering, een internet abo, een vaste telefonie abo, een energie aanbieder, etc
Weer 6 maanden van mijn leven verneukt aan het lezen van nutteloze info.
dat is iets anders en dat is niet wat het TT bericht suggereerd. daar vonden ze snacks kiezen al te moeilijk.quote:Maar in sommige markten lijken de aanbieders er een wedstrijd van te maken het kiezen voor de consument zo moeilijk mogelijk te maken. Zoals inderdaad de Telecomaanbieders.
Mobiele telefonie spant de kroon, staat in het bericht. Ik verklaar even waarom dat, volgens mij, zo is.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:28 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dat is iets anders en dat is niet wat het TT bericht suggereerd. daar vonden ze snacks kiezen al te moeilijk.
afgezien van die nokia heeft telfort zo'n aanbieding en ik heb hem, ik was niet te lui of te stom om hem te kiezen. Hij stond gvd gewoon op bellen.com in de bovenste 10. Jezus Christus als 10 aanbiedingen die helder gesorteerd zijn te moeilijk is om te vergelijken waar is het dan mis gegaan in de evolutie.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:27 schreef LXIV het volgende:
Misschien is dat wel het gat in de markt:
Simplex.
Abokosten 5 p.m.
Bellen E0,10 op alle tijden.
Alle sms E0,10
De simpelste Nokia erbij.
Klaar.
Nieuwe kleding is naar een kleding zaak gaan enkele kleren passen als ze goed zitten en er goed uitzien inpakken en wegwezen.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:27 schreef IntroV het volgende:
[..]
Hoelang doe je over het kiezen van een nieuwe auto?
Je vakantie? Of ga je ieder jaar naar hetzelfde all-in resort in Turkije?
Een nieuwe woning?
Nieuwe kleding? Of bestel je alles via internet in 5 minuten?
komop zeg, moet alles binnen 10 minuten kant en klaar en ingepakt voor je voeten staan?!
Precies een uur.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:27 schreef IntroV het volgende:
[..]
Nee, ik ga niet naar die pauper instellingen.quote:Je vakantie? Of ga je ieder jaar naar hetzelfde all-in resort in Turkije?
Ik ben 1 maal verhuist in de afgelopen 20 jaar, wegens stadsvernieuwing.quote:Een nieuwe woning?
Ongeveer een uurtjequote:Nieuwe kleding?
Het liefst welquote:Of bestel je alles via internet in 5 minuten?
Waarom niet?quote:komop zeg, moet alles binnen 10 minuten kant en klaar en ingepakt voor je voeten staan?!
punt is dat in een nieuwe opkomende markt als mobiel of internet alles nog niet goed uitgekristaliseerd is. Dat heeft gewoon zijn tijd nodig.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:30 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Mobiele telefonie spant de kroon, staat in het bericht. Ik verklaar even waarom dat, volgens mij, zo is.
Er zijn geen 40 verschillende soorten super te kiezen dacht ik zo.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:33 schreef McCarthy het volgende:
[..]
punt is dat in een nieuwe opkomende markt als mobiel of internet alles nog niet goed uitgekristaliseerd is. Dat heeft gewoon zijn tijd nodig.
Iedereen kan toch ook prima een auto-merk kiezen en een tankstation.
Sowieso?quote:Op donderdag 22 december 2005 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat snap jij niet van Sarcasme over jouw post waar je alleen maar slechte kanten van keuze belicht, met de aanname dat je sowieso beflikkerd wordt?
Zou nog niet zo gek zijn, hier is het zowat het andere uiterste.quote:Als je daar wat ellende hebt door een product, bv je koffie was heet, dan krijg je dikke schadevergoedingen.
In Nederland krijg je die niet (we willen geen amerikaanse toestanden)
quote:maar als je daardoor niet meer kan werken krijg je ook al geen sociale voorziening.
ja, het was geen sarcasme ofzo.quote:Ja, klopt toch?
quote:Op donderdag 22 december 2005 15:37 schreef IntroV het volgende:
Ik ben weg uit dit topic.
Wat een onzin is het eigenlijk, niet willen kiezen.
quote:Op donderdag 22 december 2005 15:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zo, jij leest veel wat ik niet schrijf.
Ik wil best moeite doen. Alleen met de enorme wildgroei aan nutteloze keuze mogelijkheden, want meer dan 50% bespaart geen flikker ten opzichte van de andere 50% of is zelfs wezenlijk anders in gebruik, creeert een situatie dat het simpelweg niet meer mogelijk is om in de tijdsspanne van de levensduur van het aan te schaffen apparaat een weloverwogen keuze te maken.
Wildgroei is wat anders dan een gezonde keus.
Alhoewel het wel hard die kant op gaat geloof ik. Elk merk heeft nu weer een highperformance meuk middeltje in 3 varianten waarvan allemaal even onduidelijk is wat ze nu precies doen.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er zijn geen 40 verschillende soorten super te kiezen dacht ik zo.
Zover ik weet hebben ze allemaal 1 high-end benzine en 1 high-end diesel.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:38 schreef kippenek het volgende:
[..]
Alhoewel het wel hard die kant op gaat geloof ik. Elk merk heeft nu weer een highperformance meuk middeltje in 3 varianten waarvan allemaal even onduidelijk is wat ze nu precies doen.
O.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zover ik weet hebben ze allemaal 1 high-end benzine en 1 high-end diesel.
Daarnaast de keuze welke al sinds de T-Ford bestaat: Super of Normaal (tegenwoordig euro)
Bij een tankstation heb je gewoon een duidelijke liter-prijs. Bij het abonnement van een telefoon heb je niet alleen aantal minuten, prijs per minuut, maar ook prijs per maand, aantal sms'jes, mms'jes, welk toestel erbij etc. etc. etc. Bovendien zit je langere tijd vast aan een abonnement en daar heb je bij een keer duur tanken geen last van.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:33 schreef McCarthy het volgende:
[..]
punt is dat in een nieuwe opkomende markt als mobiel of internet alles nog niet goed uitgekristaliseerd is. Dat heeft gewoon zijn tijd nodig.
Iedereen kan toch ook prima een auto-merk kiezen en een tankstation.
En anders kan je met je te dure mobiele onoverzichtelijke abootje even een hulplijn inschakelen.quote:
Nee, aanbieders maken het gewoon ondoorzichtig door allerlei verschillende bundels te bedenken, die op alle mogelijke manieren te combineren en dan ook nog eens allerlei verschillende tarieven erbij te bedenken per abonnement en zelfs binnen 1 abonnement.quote:Op donderdag 22 december 2005 15:33 schreef McCarthy het volgende:
[..]
Nou moet je me even helpen hier, want ik kan het niet meer volgen. Dit topic wordt geopend naar aanleiding van een nieuwsbericht waarin de resultaten van een onderzoek naar de mening over de huidige veelheid aan keuzemogelijkheden worden vermeld. Het blijkt dus dat veel mensen liever iets minder keuzemogelijkheden hebben in ruil voor, naar ik aanneem een betere overzichtelijkheid.quote:Op donderdag 22 december 2005 16:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Doorsnee Nederlander heeft het dus moeilijk met het kiezen tussen een kroket en een picanta of een kipcorn.
Het is een schande, roept ie, er is gewoon teveel keuze!
Heul de schuld van da kabinet, zakkevullers zijn het, roept ie, terwijl ie een haatvolle blik naar de buitenlanders op straat werpt...
God wat ben ik blij dat ik weg ben uit dat xenofobe land vol klaagzangers.
Niet, maar deze mislukte kok doet zich graag snobistisch voor tov 'het gepeupel'.quote:Op donderdag 22 december 2005 16:52 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
Nou moet je me even helpen hier, want ik kan het niet meer volgen. Dit topic wordt geopend naar aanleiding van een nieuwsbericht waarin de resultaten van een onderzoek naar de mening over de huidige veelheid aan keuzemogelijkheden worden vermeld. Het blijkt dus dat veel mensen liever iets minder keuzemogelijkheden hebben in ruil voor, naar ik aanneem een betere overzichtelijkheid.
Hoe kan dat nou aanleiding geven tot geciteerde tekst?
Dan ben ik blij dat hij zichzelf tot een minderheid rekent.quote:Op donderdag 22 december 2005 17:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Niet, maar deze mislukte kok doet zich graag snobistisch voor tov 'het gepeupel'.
dat vroeg ik me ook af.quote:Op donderdag 22 december 2005 16:52 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
Nou moet je me even helpen hier, want ik kan het niet meer volgen. Dit topic wordt geopend naar aanleiding van een nieuwsbericht waarin de resultaten van een onderzoek naar de mening over de huidige veelheid aan keuzemogelijkheden worden vermeld. Het blijkt dus dat veel mensen liever iets minder keuzemogelijkheden hebben in ruil voor, naar ik aanneem een betere overzichtelijkheid.
Omdat volgens dit onderzoek mensen dus het al een probleem vinden dat ze geen keuze kunnen maken tussen welke snacks ze moeten kiezen om hun hartklep te smeren, en dat iets vinden waar je over moet klagen.quote:Op donderdag 22 december 2005 16:52 schreef OpenDeur het volgende:
[..]
hoe zie jij dat voor je als ik vragen mag?quote:Op donderdag 22 december 2005 15:07 schreef McCarthy het volgende:
De manier waarop dit onderzoek naar buiten wordt gebracht wekt al een negatief beeld op door het gebruik van het woord ''klagen''. Daar het om een onderzoek gaat naar de hoeveelheid keuzemogelijkheden en hoe de burgers van Nederland dit ervaren is de titel van dit nieuwsbericht eigenlijk heel fout gekozen. Als ze de eerste zin als titel hadden gebruik zou het al heel anders overkomen: Veel consumenten vinden dat zequote:Op donderdag 22 december 2005 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat volgens dit onderzoek mensen dus het al een probleem vinden dat ze geen keuze kunnen maken tussen welke snacks ze moeten kiezen om hun hartklep te smeren, en dat iets vinden waar je over moet klagen.
Als ik dan verder kijk waar Nederlanders over klagen, dan post mijn mening daarover, comprendo?
Het is wel erg moeilijk om te accepteren dat niet iedereen net als jij denkt he.quote:Op donderdag 22 december 2005 16:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Doorsnee Nederlander heeft het dus moeilijk met het kiezen tussen een kroket en een picanta of een kipcorn.
Het is een schande, roept ie, er is gewoon teveel keuze!
Heul de schuld van da kabinet, zakkevullers zijn het, roept ie, terwijl ie een haatvolle blik naar de buitenlanders op straat werpt...
God wat ben ik blij dat ik weg ben uit dat xenofobe land vol klaagzangers.
liever houden we de bijstandstrekkers jaquote:Op donderdag 22 december 2005 22:22 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het is wel erg moeilijk om te accepteren dat niet iedereen net als jij denkt he.![]()
Maar wij zijn ook blij dat jij weg bent hoor. Op zulke bekrompen personen zitten we niet te wachten.![]()
Je kan het niet laten om ook hier weer de schuld o de PvdA te schuiven he?quote:Op donderdag 22 december 2005 15:07 schreef McCarthy het volgende:
Niet naar vragen joh, dat is een gevoelig onderwerp.quote:Op donderdag 22 december 2005 23:14 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Je kan het niet laten om ook hier weer de schuld o de PvdA te schuiven he?
Waarom steeds mensen die liever een overzichtelijker manier van keuze maken willen voor lui uitmaken?quote:Op donderdag 22 december 2005 15:27 schreef IntroV het volgende:
[..]
Je vakantie? Of ga je ieder jaar naar hetzelfde all-in resort in Turkije?
Een nieuwe woning?
Nieuwe kleding? Of bestel je alles via internet in 5 minuten?
komop zeg, moet alles binnen 10 minuten kant en klaar en ingepakt voor je voeten staan?!
Omdat mensen die alles voor hun voorgekauwd willen hebben en overzichtelijk voor ze neergelegt misschien een definitie van lui is?quote:Op donderdag 22 december 2005 23:21 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Waarom steeds mensen die liever een overzichtelijker manier van keuze maken willen voor lui uitmaken?
Ooit bij nagedacht dat mensen wel keuzevrijheid willen, maar niet op deze manier? Elke keer als iemand dat post, en dat is al een paar keer gebeurt, maak je ze uit voor lui.
Nee hoor, van slim. Niet je leven willen spenderen aan het lezen van nutteloze marginale info.quote:Op vrijdag 23 december 2005 06:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat mensen die alles voor hun voorgekauwd willen hebben en overzichtelijk voor ze neergelegt misschien een definitie van lui is?
ik geef helemaal geen schuld. ik geef alleen maar oplossingen. Ik accepteer dat mensen te lui zijn, alleen vind ik het dan aso dat ze anderen die dat niet zijn daar in meesleuren.quote:Op donderdag 22 december 2005 23:14 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Je kan het niet laten om ook hier weer de schuld o de PvdA te schuiven he?
Als die mensen echt zo lui zouden zijn zouden ze niet eens in staat zijn om andere daar in mee te sleuren. Er zit toch ergens nog een inconsistentie in deze redenering.quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:19 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik geef helemaal geen schuld. ik geef alleen maar oplossingen. Ik accepteer dat mensen te lui zijn, alleen vind ik het dan aso dat ze anderen die dat niet zijn daar in meesleuren.
Nee, deze mensen willen dat de politiek er wat aan doet, en zo voor iedereen geldig maakt.quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als die mensen echt zo lui zouden zijn zouden ze niet eens in staat zijn om andere daar in mee te sleuren. Er zit toch ergens nog een inconsistentie in deze redenering.
quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, deze mensen willen dat de politiek er wat aan doet, en zo voor iedereen geldig maakt.
* Pietverdriet heft de internationale aan
Ik zal maar even de hele tekst plaatsenquote:Op vrijdag 23 december 2005 11:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, deze mensen willen dat de politiek er wat aan doet, en zo voor iedereen geldig maakt.
He als men dat nummer alleen aan het zingen is is men ook niet lui. Verder wordt de pvda vaak afgedaan als luie partij dus kan men ook niets bereiken met niet gevoerd beleid.quote:De Interseksuele
Naar bed, normalen en ontaarden!
Naar bed,verdoemd' in kuise sfeer!
Blote billen stromen over d'aarde
En die stroom rijst al meer en meer.
Weg, kapotjes, afgebroken zangen...
Gefrustreerden, het bed gemaakt!
Laat niet de kop gezapig hangen,
Begeerte heeft ons aangeraakt!
Makkers wat kan het schelen!
Tot de orgie gepaard,
Als de Interseksuele
Vannacht zal heersen op aard!
Hij staat verdrukt en weggebogen,
En reikt en zucht in volle pracht.
Tot het merg nu alleen uitgezogen,
Onverschillig van welk geslacht!
Wij zijn 't beu om monogaam te leven,
Braaf geboornen, te bed, te bed!
Massaal uzelven weggegeven,
Bij soixante-neuf begint de pret.
Tot de orgie gepaard,
Als de Interseksuele
Vannacht zal heersen op aard!
De uilen, duivels in hun lusten,
Bedwelmen willen onze tamp...
Nichten, strijdt niet meer als onanisten!
Fiere potten, hier is uw kamp!
Gij die ons tot hetero wilt maken,
Koninklijk afgekeurd, ga plat!
De sodomie zal blijven smaken,
Wij zien altijd nog wel een gat!
Tot de orgie gepaard,
Als de Interseksuele
Vannacht zal heersen op aard
De anarchistische versiequote:Op vrijdag 23 december 2005 11:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik zal maar even de hele tekst plaatsen
[..]
He als men dat nummer alleen aan het zingen is is men ook niet lui. Verder wordt de pvda vaak afgedaan als luie partij dus kan men ook niets bereiken met niet gevoerd beleid.
quote:[ WEEK 50 ]
We hebben alles al, maar niets meer willen, heeft ook weer iets hoogmoedigs.
Een cadeautje voor iemand verzinnen wordt steeds lastiger. De groep mensen voor wie het eigenlijk niet meer hoeft, breidt zich uit. Ze weten niet meer wat ze willen krijgen, ze weten niet meer wat ze moeten geven. Als het aan hen lag, zouden ze de hele routine afschaffen. Het is niet typisch iets voor de rijken om moeite te hebben met cadeautjes, want die kunnen, als ze het niet weten, altijd iets duurs kopen. Het probleem speelt ook niet voor de armen, want die weten in ieder geval wat ze zouden willen krijgen. Het is de middenklasse die er het meest mee worstelt.
Talrijk zijn de middenklasseleden die op zeker moment om zich heen kijken en beseffen dat er niets aan hun materieel geluk ontbreekt. Ja, een zeewaardig zeiljacht – dat zouden ze nog wel kunnen gebruiken, of een sportauto cabriolet, of toch eindelijk eens die breedbeeld-tv, maar dat soort wensen valt niet onder de categorie ‘december- of verjaardagscadeautjes’. Dat is doorgaans een tastbaar object van pakweg tussen de vijf en vijfentwintig euro, eventueel iets symbolisch (allerlei soorten bonnen), waar een cadeaupapiertje omheen zit. Met walging bezien zij hun huis, waarvan de kasten uitpuilen van nooit gedragen kleding, nooit gelezen boeken, nooit beluisterde cd’s, nooit bekeken dvd’s. Weggemoffeld in de hoeken van kamers liggen stapeltjes ongeregeld, op de horizontale oppervlakken een keur van nutteloze krikkemikken, in de keuken nooit gebruikte hak-, snij- en mengapparatuur. De rotzooi is al te deprimerend en men neemt een kloek besluit: de volgende verjaardag zal zonder cadeautjes worden gevierd.
De ban op cadeautjes is in opkomst, en niet alleen onder mensen die hun vijftigjarig huwelijk vieren. Ook jongeren, dertigers, hebben soms genoeg van de plichtmatige uitwisseling van objecten waar ze niet naar verlangen om te krijgen en waar ze zich niet op verheugen om te geven. Zelfs sommige tieners kunnen geen verlanglijstje meer componeren, althans niet van normaal geprijsde dingen.
Gasten ontmoedigen om cadeautjes mee te nemen kan natuurlijk best. Wie zich geconfronteerd ziet met zo’n verzoek doet er in ieder geval goed aan het letterlijk te nemen, en het dus niet op te vatten als een verkapte aansporing om moeite te doen voor een echt origineel cadeau, in plaats van het zoveelste toptien-boek, weggeplukt van de AKO-stapel. Aan de andere kant moet de jarige niet vreemd opkijken als er toch nog een enkeling met een handige glazen wespenval komt aanzetten of met een gebatikte grand foulard om over de sofa te draperen.
Cadeautjes zijn onuitroeibaar, want ze demonstreren dat iemand, hoe mislukt ook, moeite voor je heeft willen doen. Niet willen dat een ander iets aardigs voor je doet, heeft ook weer iets hoogmoedigs. Gegeven het feit dat de ontvanger met cadeautjes mag doen wat hij wil (het is bijvoorbeeld helemaal niet nodig dat je je huis erdoor laat dichtslibben) is het aardiger om blijdschap te tonen met cadeautjes, desnoods gefingeerd, dan ze op voorhand af te wijzen.
Als dat zo zou zijn, maar dat is het niet. Het hoeft niet per se voorgekauwd zijn. JE hebt geen keuze nu als je niet wil kiezen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 06:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Omdat mensen die alles voor hun voorgekauwd willen hebben en overzichtelijk voor ze neergelegt misschien een definitie van lui is?
Hoe makkelijk om iedereen die leiver wat minder keus heeft te bestempelen als socialist. En dan ook nog denken dat die in deze tijd veel wordt gedraaid. Wake up.quote:Op vrijdag 23 december 2005 11:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is dan de keuze die je maakt, maar zeur niet dat er teveel keuze is.quote:Op vrijdag 23 december 2005 17:52 schreef Doderok het volgende:
Luie mensen? Misschien net niet, mensen die het druk hebben, voor wie 'time is money' geldt, en die dus geen tijd willen verspillen aan het uitzoeken van alle voor- en nadelen van een telefoonabonnement.
Komt daarbij dat de tarieven nog verschillen afhankelijk van de operator waar je naar belt, kan je nog een analyse gaan maken van je telefoongesprekken van de laatste maanden, navragen bij je contacten of zij van plan zijn over te stappen, prognose maken van je toekomstige oproepen...
Als al je contacten eveneens die analyse maken, waar eindigt het dan? NP-complete problem?
Die rechte rakkers hier willen graag iedereen verplichten tot het volgen van hun ideeen, en als iemand het er niet mee eens is komen de benamingen (lui, profiteur, socialist, linkse complotten van de NOSquote:Op vrijdag 23 december 2005 15:56 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Hoe makkelijk om iedereen die leiver wat minder keus heeft te bestempelen als socialist. En dan ook nog denken dat die in deze tijd veel wordt gedraaid. Wake up.
Of heb je nog meer ''ik wil zoveel mogelijk tegen links schoppen met elk politiek onderwerp'' argumenten?
Je hebt wel gelijk ja. Het zijn steeds dezelfde voorkomenden argumeten inplaats van inhoud over de topic.quote:Op vrijdag 23 december 2005 21:45 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Die rechte rakkers hier willen graag iedereen verplichten tot het volgen van hun ideeen, en als iemand het er niet mee eens is komen de benamingen (lui, profiteur, socialist, linkse complotten van de NOSetc, afhankelijk waar het topic over gaat) heel rap tevoorschijn. Maar oh wee als iemand anders hetzelfde probeert met een idee dat ze niet aanstaat, dan moet iedereen zijn eigen ideeen kunnen hebben. Hypocrisie de gekste bij die lui.
![]()
Niet kiezen is ook een keuze.quote:Op vrijdag 23 december 2005 15:53 schreef One_of_the_few het volgende:
Als dat zo zou zijn, maar dat is het niet. Het hoeft niet per se voorgekauwd zijn. JE hebt geen keuze nu als je niet wil kiezen.
Er is toch een basispakket dat door alle verzekeringsmaatschappijen wordt aangeboden en waarvan de inhoud is vastgelegd door de overheid. Voor het basispakket hoef je niets meer te doen dan een simpele prijsvergelijking. En als dat zelfs teveel moeite kost, dan blijf je gewoon bij je huidige verzekeringsmaatschappij, dat gaat geheel automatisch.quote:Waarom niet bij de zorgverzekering 1 standaard pakket die elke verzekering aanbied? Wil je kiezen dan kan je erin verdiepen. Vindt je het zo goed dan klaar. Nu moet je eerst op allerlei gebieden een keuze maken. je moet dus kiezen. En dat vindt ik keuze dwang.
nee, ik wil niet dat mijn keuze vrijheid wordt ingeperkt omdat het grauw moeite heeft te kiezen tussen een frikandel en een kipkorn.quote:Op vrijdag 23 december 2005 21:45 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Die rechte rakkers hier willen graag iedereen verplichten tot het volgen van hun ideeen,
Over zeuren om niets gesprokenquote:Op zaterdag 24 december 2005 09:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
nee, ik wil niet dat mijn keuzevrijheid wordt ingeperkt omdat het grauw moeite heeft te kiezen tussen een frikandel en een kipcorn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |