abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33295215
quote:
Op donderdag 22 december 2005 00:21 schreef MrX1982 het volgende:
Slaapse en pas op voor de rondvliegende kogels .
Ik woon 11 hoog, dus dat zal wel meevallen
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_33295255
quote:
Op donderdag 22 december 2005 00:23 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Ik woon 11 hoog, dus dat zal wel meevallen
Wel zo veilig .
  donderdag 22 december 2005 @ 01:14:55 #180
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_33296434
Ziezo : Wat oude CD's bij elkaar geraapt de nieuwste mods gedownload. En weer gecompileerd naar een stand-alone DVD-tje.
En straks weer lekker space knallen (op een bijna retro-game).

Freespace 2, met Babylon 5 mod 3.2
pi_33296645
Move Your Ass op Ned3 nu met CNV-jongeren die hun weddenschap met Zalm over dat de euro stinkt afsluiten (is een herhaling van vorige week vrijdag zie ik nu)
pi_33298435
quote:
Op woensdag 21 december 2005 23:44 schreef opa het volgende:

[..]

Weer op de lijn?
Ha opa!

Ja, weer terug. Ik vloog er laatst midden in het gesprek zomaar uit. Het was bedtijd, maar daar had @home me niet op hoeven wijzen.

Ik had eigenlijk geen reactie verwacht van opa, een dag later. Dat opa het achterste van z'n tong niet laat zien zal ik respecteren. Het volstaat erop te wijzen dat ik onder mijn fraai afgebiesd rokje zindelijk ben, nietwaar?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_33299799
quote:
Kabinet: toch naar Afghanistan

Donderdag 22 december 2005, DEN HAAG - Het kabinet zal zeer waarschijnlijk donderdag toch besluiten ruim 1100 militairen te sturen naar Afghanistan. Verschillende bronnen rond het kabinet verwachtten woensdagavond dat ook de D66-ministers Brinkhorst en Pechtold daar mee kunnen instemmen.

Bronnen verwachten dat Brinkhorst en Pechtold zich niet zullen aansluiten bij het harde 'nee' dat de D66-fractie vrijdag over de missie uitsprak. Pechtold zei dinsdag nog dat hij zijn eigen rol „zo zuiver mogelijk” zal spelen. Ook D66-leider Dittrich benadrukte de „eigenstandige” positie van de bewindslieden. Woensdagavond werd er door de ministers Kamp (Defensie) en Bot (Buitenlandse Zaken) nog gewerkt aan een nieuwe versie van hun voorstel dat zij donderdag in het kabinet brengen. Verschillende scenario's doen de ronde. Bronnen verwachten dat het kabinet donderdag niet een definitief besluit neemt, maar een „voorgenomen” besluit, waarin het definitieve besluit afhankelijk wordt gemaakt van de instemming van een meerderheid van de Tweede Kamer. De Kamer debatteert begin februari over de missie naar de provincie Uruzgan. Het kabinet hoopt er op dat de LPF dan alsnog kan instemmen. Die partij is tegen een missie voor twee jaar, maar kan wellicht wel een missie voor een jaar steunen, hopen bronnen rond het kabinet. Na dat jaar wordt dan een verlenging bekeken. Als de LPF instemt, en CDA, VVD, ChristenUnie, SGP en de Groep Wilders doen dat ook, dan ontstaat er een Kamermeerderheid van 84 zetels. Ook is mogelijk dat het kabinet een positief besluit neemt, maar dat in februari terugtrekt vanwege een te kleine meerderheid in de Kamer. Daarmee zou het kabinet minder gezichtsverlies lijden bij de NAVO-bondgenoten. Inmiddels is meer en meer duidelijk dat minister Kamp van plan is om met een zeer robuuste bewapening en een ruim mandaat naar Uruzgan te gaan. Daarin is sprake van Apache-gevechtshelikopters, F16-gevechtsvliegtuigen, mortieren en mortieropsporingsradar en ook verschillende soorten pantservoertuigen. In de beginperiode in Uruzgan zal het overgrote deel van de militairen bestaan uit zwaarbewapende militairen en slechts een kleiner deel dat zich met de wederopbouw van de missie gaat bezighouden. De kans is overigens groot dat Kamerleden begin januari een bezoek brengen aan de Afghaanse hoofdstad Kabul om daar te praten met generaals van de internationale troepenmacht ISAF en met vertegenwoordigers van de regering-Karzai.
http://www.eindhovensdagb(...)a-__3007002_,00.html

Volgens mij is D66 de enige partij die zich zo volwassen democratisch kan gedragen . Hulde.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_33300106
Zal ik in et Marokkaanse leger gaan werken!? Verdien ik 200 euro!!!!!!! Per maand.
Allah Al Watan Al Malik
pi_33300284
quote:
Op donderdag 22 december 2005 09:27 schreef Mutant01 het volgende:
Zal ik in et Marokkaanse leger gaan werken!? Verdien ik 200 euro!!!!!!! Per maand.
Moet je dan niet je Nederlandse nationaliteit opgeven?

Ik zou het niet doen trouwens, zelfs niet voor 2000 DH p/mnd. De meeste gemene soldaatjes vervelen zich rot
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_33300700
quote:
Op donderdag 22 december 2005 09:09 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

http://www.eindhovensdagb(...)a-__3007002_,00.html

Volgens mij is D66 de enige partij die zich zo volwassen democratisch kan gedragen . Hulde.
democratie verbiedt je niet om een stelling te nemen .. Maar goed, de kamer zal het laatste woord krijgen.

*** 'Toch naar Afghanistan' ***

Het kabinet zal vandaag waarschijnlijk besluiten toch militairen te sturen naar het gevaarlijke zuiden van Afghanistan. De weifelachtige D66-ministers zullen geen blokkade opwerpen tegen een principebesluit dat nog door de Kamer kan worden getorpedeerd....
http://www.volkskrant.nl/neutraal/1135231043735.html
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  donderdag 22 december 2005 @ 10:07:30 #187
89730 Drugshond
pi_33301056
quote:
Op donderdag 22 december 2005 10:07 schreef Drugshond het volgende:
Ik snap werkelijk niet wat we in die zandbak te zoeken hebben.
Nou, als alle Erik O's daarnaartoe gestuurd worden, dan lost het aan de ene kant wel een probleem op

Het is inderdaad volslagen achterlijk om zoiets ook maar te overwegen. Totnutoe hebben we eigenlijk nooit een terroristendreiging gehad, apart van het drama met van Gogh. Die dreiging wordt nu dan wel ineens gevoed, want stel je voor dat lieden als Jobcoman weer een metro ontruiming moet testen en er gebeurt weer niets.. dat zou toch raar zijn?
  donderdag 22 december 2005 @ 10:18:06 #189
89730 Drugshond
pi_33301142
De bevolking aldaar spuugt alles uit wat te maken heeft met een bezettingsmacht.
  • De US militairen
  • De NL militairen
  • De Afgaanse bevolking
  • pi_33301220
    Terwijl het zo duidelijk de schuld van Amerika is.. Zelfs de Russen branden zich hier niet aan..
    pi_33301409
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 09:59 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

democratie verbiedt je niet om een stelling te nemen ..
    Dat gebeurt dan ook.
    Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
    pi_33301495
    Ik begrijp ook niet dat er nog steeds mensen zijn die op D66 stemmen, de ideeën van die partij zjn sympathiek, maar ze maken het nooit, NOOIT waar.
    Waarschijnlijk zijn de kiezers vooral jong, en moeten nog leren dat die partij altijd buigt voor het pluche.
    pi_33301562
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 10:31 schreef Godslasteraar het volgende:
    Ik begrijp ook niet dat er nog steeds mensen zijn die op D66 stemmen, de ideeën van die partij zjn sympathiek, maar ze maken het nooit, NOOIT waar.
    Waarschijnlijk zijn de kiezers vooral jong, en moeten nog leren dat die partij altijd buigt voor het pluche.
    IJvert D66 niet ook voor verlaging van de stemgerechtigde leeftijd?

Ik heb het nooit een verbetering gevonden, die verlaging van 21 naar 18. Wanneer was ook al weer?
    * gaat even zoeken
    pi_33301654
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 10:34 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb het nooit een verbetering gevonden, die verlaging van 21 naar 18. Wanneer was ook al weer?
    * gaat even zoeken
    hebben wij die verlaging dan nog meegemaakt? Jij was echt op veel jongere leeftijd politiek/maatschappelijk bewust dan ik
    pi_33301755
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 10:34 schreef sigme het volgende:

[..]

* gaat even zoeken
    hm, ik zou juist pleiten voor verhoging, 25 lijkt me prima
    pi_33301861
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 10:38 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

hebben wij die verlaging dan nog meegemaakt? Jij was echt op veel jongere leeftijd politiek/maatschappelijk bewust dan ik
    Hmm..parlement.com:
    quote:
    Vanaf 1887 is de leeftijd waarop mensen mochten stemmen, verlaagd van 25 jaar naar 23 jaar (in 1946) en vervolgens naar 21 jaar (in 1963) en 18 jaar (in 1972)
    Nee Godslasteraar, toe was ik nog niet politiek bewust. Dat is ergens vanaf '80 ofzo, ik ben zeer politiek actief opgevoed. Lachen

Ik was in de war met de verlaging van de meerderjarigheid; die is wél in onze tijd naar beneden gezet van 21 naar 18, rond de tijd dat ik 18 was.
    * gaat weer even zoeken
    pi_33301919
    ordinaire kinderlokkers
    pi_33301983
    Ik kan het verdorie niet vinden, die verlaging van de meerderjarigheidsgrens. Godslasteraar, herinner jij je dat nog?
    pi_33302144
    Bijlage 2 Historisch overzicht van wijzigingen van de kiesgerechtigde leeftijd
    Vanaf 1848 bestond er in Nederland censuskiesrecht: de hoogte van de belasting die wordt
    betaald (census) bepaalt of iemand stemrecht heeft.
    1848 - 1887
    actief: mannen van 23 jaar en ouder die onder de census vallen
    passief: mannen van 30 jaar en ouder in het bezit van actief kiesrecht
    1887 GW
    grondwetswijziging. uitbreiding van de census
    1896 KW
    wijziging kieswet
    actief: mannen van 25 jaar en ouder, verdere uitbreiding census
    passief: geen wijzigingen
    In 1917 wordt het algemeen mannenkiesrecht ingevoerd; in 1919 mogen voor het eerst vrouwen
    hun stem uitbrengen. Tegen zestien procent in 1916 mag in 1925 (eerste verkiezing waaraan
    vrouwen deel mogen nemen en waarvan cijfers zijn) nu 97 procent van de bevolking boven de 25
    stemmen.
    1917 GW
    grondwetswijziging. Invoering algemeen kiesrecht
    actief: mannen van 25 jaar en ouder; behalve gevangenen, krankzinnigen en
    andere ‘onmaatschappelijken’
    passief: mannen van 30 jaar en ouder; behalve gevangenen, krankzinnigen en
    andere ‘onmaatschappelijken’
    1919 GW
    gelijke rechten voor vrouwen
    Hierna volgt nog een aantal grondwets-/ kieswetswijzigingen. Alleen de wijzigingen die gevolgen
    hebben voor leeftijd worden aangehaald.
    1946 GW
    actief: verlaagd naar 23
    passief: blijft 30
    1963 GW
    actief: blijft 23
    passief: verlaagd naar 25
    1972 GW
    actief: 18 jaar of ouder
    passief: blijft 25
    1983 GW
    actief: 18
    passief: tot de wet op de minderjarigheid van 21 naar 18 verlaagd wordt; 21
    1986
    wet op de meerderjarigheid: passief stemrecht naar 18
    Bronnen
    Dittrich, K.L.L.M. en J.G. Gosman (1987) Kiesstelsel en kiesrecht. In: Compendium voor politiek
    en samenleving in Nederland. Samson. Pp. A1200-1
    Ministerie van Binnenlandse Zaken; Stafafdeling Constitutionele Zaken en Wetgeving (1991)
    Grondwet voor het Koninkrijk der Nederlanden. Tekst en toelichting. Den Haag: SDU Uitgeverij

bron
    pi_33302161
    koste me exact 30 seconden om te vinden
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')