abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33302184
Gevonden!

parlement.com; kabinet Lubbers II
1987 De leeftijd voor meerderjarigheid wordt verlaagd van 21 naar 18 jaar.

Ik was toen 15.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_33302213
In de bijlages staan een hoop statistiekjes
pi_33302298
quote:
Op donderdag 22 december 2005 10:59 schreef Godslasteraar het volgende:
koste me exact 30 seconden om te vinden
Maar het strookt niet met mijn gevonden resultaat. '86 of '87?

Herinner jij je het? Ik weet nog wel dat toen ik iets eindelijk 18 was ik er flink van geprofiteerd heb; mijn school had geen poot om op te staan: briefjes van mijn moeder eisen met uitleg over mijn absentie

Mocht ik lekker m'n eigen briefjes schrijven... hahaha. Ze zijn héél snel opgehouden briefjes van me te vragen. Leer mij conrectoren temmen
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 22 december 2005 @ 11:06:24 #204
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33302346
Ik dacht dat je minstens 21 moest zijn om gekozen te worden. Kennelijk was ik abuis.
  donderdag 22 december 2005 @ 11:13:30 #205
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_33302581
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik dacht dat je minstens 21 moest zijn om gekozen te worden. Kennelijk was ik abuis.
Je kan zelfs als 14 jarige gekozen worden. Alleen mag je pas op je 18de zitting nemen in de raad of het parlement.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_33302603
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Maar het strookt niet met mijn gevonden resultaat. '86 of '87?

Herinner jij je het? Ik weet nog wel dat toen ik iets eindelijk 18 was ik er flink van geprofiteerd heb; mijn school had geen poot om op te staan: briefjes van mijn moeder eisen met uitleg over mijn absentie

Mocht ik lekker m'n eigen briefjes schrijven... hahaha. Ze zijn héél snel opgehouden briefjes van me te vragen. Leer mij conrectoren temmen
Het aannemen en invoeren van wetgeving speelt mischien een rol.

Nu kan ik me ook vaag iets herinneren hierover. En volgens mij heb ik uiteindelijk op d66 gestemd , of mischien de VVD. Na, ik vermoed D66. Ik duf er alleen niet zoveel over te zeggen, het menselijk geheugen is vrij wonderlijk, mischien zit ik het me hier ter plekke wijs te maken. Erg veel indruk heeft het in ieder geval niet op me gemaakt, anders zou ik het me beter herinneren. En zo slecht is m'n geheugen niet.

Het is best triest dat zo'n partij op die manier aan meer stemmen probeert te komen. Ik ben definitef afgehaakt na de verkiezing van het eerste Paarse kabinet met Van Mierlo, wat een oplichters bleken dat te zijn. Vervolgens was er ook nog een bijzonder smerig opgetreden tegen studentenprotesten in Den Haag. Dat dat geen staartje heeft gehad, geen politieke gevolgen, deed mij wat betreft respekt voor de politiek en media/journalistiek definitief de das om.
pi_33302732
Toen ik voor het eerst mocht stemmen in 1994, heb ik ook op D66 gestemd. Toen was ik 18. Nu zou ik het niet in mijn hoofd halen om op die partij te stemmen...
Die leeftijdsmarge is volgens mij gewoon ingebouwd om populistische partijen aan de man te brengen, niet om de inhoud, maar om het idee. Een hoop jongeren zien vrijheid volgens mij als het kunnen kopen van de goedkoopste gsm, zonder zich verder druk te maken over wat zij er verder op inleveren aan sociale zekerheid..
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_33302748
pi_33302861
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:14 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Het aannemen en invoeren van wetgeving speelt mischien een rol.

Nu kan ik me ook vaag iets herinneren hierover. En volgens mij heb ik uiteindelijk op d66 gestemd , of mischien de VVD. Na, ik vermoed D66. Ik duf er alleen niet zoveel over te zeggen, het menselijk geheugen is vrij wonderlijk, mischien zit ik het me hier ter plekke wijs te maken. Erg veel indruk heeft het in ieder geval niet op me gemaakt, anders zou ik het me beter herinneren. En zo slecht is m'n geheugen niet.

Het is best triest dat zo'n partij op die manier aan meer stemmen probeert te komen. Ik ben definitef afgehaakt na de verkiezing van het eerste Paarse kabinet met Van Mierlo, wat een oplichters bleken dat te zijn. Vervolgens was er ook nog een bijzonder smerig opgetreden tegen studentenprotesten in Den Haag. Dat dat geen staartje heeft gehad, geen politieke gevolgen, deed mij wat betreft respekt voor de politiek en media/journalistiek definitief de das om.
We moeten in 1989 verkiezing gehad hebben. 6 september, zie ik nu. Ik hoef m'n geheugen niet te pijnigen, ik heb zonder twijfel Groen Links gestemd. Hoe heerlijk was dat, geen twijfel hebben .
pi_33303001
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:19 schreef Tafkahs het volgende:
Toen ik voor het eerst mocht stemmen in 1994, heb ik ook op D66 gestemd. Toen was ik 18. Nu zou ik het niet in mijn hoofd halen om op die partij te stemmen...
Die leeftijdsmarge is volgens mij gewoon ingebouwd om populistische partijen aan de man te brengen, niet om de inhoud, maar om het idee. Een hoop jongeren zien vrijheid volgens mij als het kunnen kopen van de goedkoopste gsm, zonder zich verder druk te maken over wat zij er verder op inleveren aan sociale zekerheid..
'94 was voor mij niet de eerste keer, daarvoor had ik dus ook al gestemd, al kan ik me daar eigenlijk niet zoveel van herinneren. Volgens mij was ergens in 1989/1990 de eerste keer voor mij, dat was nog de periode Lubbers, en D66 in de oppositie. Ben dus tweemaal in dat D66 populisme getrapt.

En Gsm's enzo, ik denk dat er wel meer mensen zijn voor wie consumptie het hoogste ideaal vormt. Gelukkig gaan democratie en welvaart hand in hand.
pi_33303103
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:30 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

'94 was voor mij niet de eerste keer, daarvoor had ik dus ook al gestemd, al kan ik me daar eigenlijk niet zoveel van herinneren. Volgens mij was ergens in 1989/1990 de eerste keer voor mij, dat was nog de periode Lubbers, en D66 in de oppositie. Ben dus tweemaal in dat D66 populisme getrapt.

En Gsm's enzo, ik denk dat er wel meer mensen zijn voor wie consumptie het hoogste ideaal vormt. Gelukkig gaan democratie en welvaart hand in hand.
van Mierlo was dan ook een uiterst geloofwaardig politicus die de indruk gaf te weten waar hij het over had. Wisten wij veel dat het over jenever ging
pi_33303146
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:34 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

van Mierlo was dan ook een uiterst geloofwaardig politicus die de indruk gaf te weten waar hij het over had. Wisten wij veel dat het over jenever ging
pi_33303384
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:24 schreef sigme het volgende:

[..]

We moeten in 1989 verkiezing gehad hebben. 6 september, zie ik nu. Ik hoef m'n geheugen niet te pijnigen, ik heb zonder twijfel Groen Links gestemd. Hoe heerlijk was dat, geen twijfel hebben .
Het tweede paarse kabinet had ik op Bolkje gestemd, waarop die lul naar Brussel vertrok Hoewel hij het daar niet slecht gedaan heeft, en eigenhandig de EU-grondwet getorpedeerd heeft
En na de moord op Fortuyn heb ik op de SP gestemd, puur vanwege het karakter van Marijnissen. Hij was in mijn ogen de enige die overeind bleef, al zie ik niet zoveel in hun partijprogramma. Merkwaardig wat voor koerswendingen je maakt wat betreft politiek.

Maar partijen als GroenLinks, CDA en de PVDA zijn voor mij no-go areas. Laat staan die fundamentalisten/Wilders, maar dat zou geeneens in me opkomen. Wat blijft er dan over. D66 bestaat wat mij betreft niet meer, eigenlijk blijft alleen de VVD over
  donderdag 22 december 2005 @ 11:47:03 #214
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33303458
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:44 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Het tweede paarse kabinet had ik op Bolkje gestemd, waarop die lul naar Brussel vertrok Hoewel hij het daar niet slecht gedaan heeft, en eigenhandig de EU-grondwet getorpedeerd heeft
En na de moord op Fortuyn heb ik op de SP gestemd, puur vanwege het karakter van Marijnissen. Hij was in mijn ogen de enige die overeind bleef, al zie ik niet zoveel in hun partijprogramma. Merkwaardig wat voor koerswendingen je maakt wat betreft politiek.

Maar partijen als GroenLinks, CDA en de PVDA zijn voor mij no-go areas. Laat staan die fundamentalisten/Wilders, maar dat zou geeneens in me opkomen. Wat blijft er dan over. D66 bestaat wat mij betreft niet meer, eigenlijk blijft alleen de VVD over
Zo denk ik er ook min of meer over, al is D66 op Europees en gemeentelijk niveau best een optie voor me. Probleempje is dan wel dat de huidige lijsttrekker van de VVD me nou op z'n zachtst gezegd niet aantrekt. Heb jij daar ook last van?
pi_33303497
En daarna heb ik uiteraard op Ayaan gestemd Een lekker wijf vind ik eigenlijk ook wel een goed argument, maakt toch niets uit, en dan ziet het er in ieder geval leuk uit. Wat mij betreft maken ze Carice van Houten Minister President, mooie vrouw is dat. En dan moet ze ook die leuke groene Minoes-pakjes dragen als MP
pi_33303523
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:44 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

En na de moord op Fortuyn heb ik op de SP gestemd, puur vanwege het karakter van Marijnissen.
Ik heb die verkiezingen gemist wegens zeer plotseling vertrek naar het buitenland (vader uit ziekenhuis vissen in zuid-Frankrijk). Ik had anders ook SP gestemd.
quote:
Hij was in mijn ogen de enige die overeind bleef, al zie ik niet zoveel in hun partijprogramma. Merkwaardig wat voor koerswendingen je maakt wat betreft politiek.

Maar partijen als GroenLinks, CDA en de PVDA zijn voor mij no-go areas.
Tsja, ik ben GroenLinks opgevoed. Met een uitwijkmogelijkheid naar PvdA. CDA, dat zou ik niet kunnen, ik ben daarvoor tezeer godslasterend opgevoed. Godslasterend ben ik gebleven, uit eigen overtuiging. Mijn eerder kritiekloze linkse voorkeur is verbleekt.
quote:
Laat staan die fundamentalisten/Wilders, maar dat zou geeneens in me opkomen. Wat blijft er dan over. D66 bestaat wat mij betreft niet meer, eigenlijk blijft alleen de VVD over
Vertel mij wat .

Partijtje oprichten ?
pi_33303527
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:47 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook min of meer over, al is D66 op Europees en gemeentelijk niveau best een optie voor me. Probleempje is dan wel dat de huidige lijsttrekker van de VVD me nou op z'n zachtst gezegd niet aantrekt. Heb jij daar ook last van?
D66 wilde hier serieus een 'dance-industrie' op gang brengen, een commissie bestaande uit ID&T en nog wat van die magnaten moest dan het stadsgezicht bepalen

Overigens gaat D66 in Amsterdam aardig op de schop, ten gunste van de SP, waar ik beslist niet tevreden mee ben.
  donderdag 22 december 2005 @ 11:52:51 #218
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33303615
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:49 schreef Tafkahs het volgende:
D66 wilde hier serieus een 'dance-industrie' op gang brengen, een commissie bestaande uit ID&T en nog wat van die magnaten moest dan het stadsgezicht bepalen
Dance-fascisme. Hoe komen ze er op?!
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:49 schreef Tafkahs het volgende:
Overigens gaat D66 in Amsterdam aardig op de schop, ten gunste van de SP, waar ik beslist niet tevreden mee ben.
Hoezo ben je daar ontevreden mee? Vanwege de pluraliteit oid?
pi_33303647
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Hoezo ben je daar ontevreden mee? Vanwege de pluraliteit oid?
Nee, ik zou dat bewaren en misschien tegen de verkiezingstijd een boekje open doen
pi_33303663
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:47 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik begrijp eigenlijk geeneens wie nu precies de lijstrekker is! Ik zou graag die Opstelten als lijstrekker zien, maar de VVD heeft nu weinig aantrekkelijks wat dat betreft.

En D66 op Europees niveau zijn de echte Groß Europa fanaten, en daar krijg ik de riebels van, geen nieuw Byzantium aub. Wat dat betreft sta ik helemaal achter Bolkensteijn.
  donderdag 22 december 2005 @ 11:59:25 #221
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_33303763
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:54 schreef Godslasteraar het volgende:
En D66 op Europees niveau zijn de echte Groß Europa fanaten, en daar krijg ik de riebels van, geen nieuw Byzantium aub. Wat dat betreft sta ik helemaal achter Bolkensteijn.
Ik ben daar ook zwaar op tegen. Daarom wil ik ze nationaal liever niet zien en dat is tenslotte toch de basis voor akkoorden op Europees niveau. Laat ze maar gevangen zitten in het onvermogen naar 1 grote federale staat te gaan en tegelijk toch wat verschillende liberale visies in de ELRD te brengen.
pi_33303784
quote:
Op donderdag 22 december 2005 09:59 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

democratie verbiedt je niet om een stelling te nemen .. Maar goed, de kamer zal het laatste woord krijgen.
quote:
pi_33303896
quote:
Op donderdag 22 december 2005 12:00 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

[..]

Laten we er over stemmen
pi_33303939
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:49 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik heb die verkiezingen gemist wegens zeer plotseling vertrek naar het buitenland (vader uit ziekenhuis vissen in zuid-Frankrijk). Ik had anders ook SP gestemd.
[..]

Tsja, ik ben GroenLinks opgevoed. Met een uitwijkmogelijkheid naar PvdA. CDA, dat zou ik niet kunnen, ik ben daarvoor tezeer godslasterend opgevoed. Godslasterend ben ik gebleven, uit eigen overtuiging. Mijn eerder kritiekloze linkse voorkeur is verbleekt.
Ik ben opzich niet zo fanatiek wat betreft religies hoor, het hoort er gewoon bij, de aard van de mens. Daarbij ben ik toch erg verliefd op een zeer katholiek meisje (daar kan ook Carice niet tegen op)
En links heeft zeker aantrekkelijke en redelijke ideeën, het zijn alleen altijd van die apparatskis, eigenlijk best corrupt. En dat cultuur relativisme bevalt me ook helemaal niet, laat staan de hypocriesie wat betreft integratie.
quote:
Vertel mij wat .

Partijtje oprichten ?
Ik had wel eens het idee voor een patij genaamd ''AAP'' met een Europese afgeleide ''APE''
Algemene Atheistische Partij en Atheist Party Europe. Met als voornaamste doelstelling eens lekker te gaan rellen
Maar monothematische partijen redden het (terecht) niet. Zie Wilders. Mischien een SDP, Sociaal Democratische Partij, met fris bloed, open structuren en zonder het fundamentalisten-geknuffel van de PVDA en met een flinke scheut Can-Do mentaliteit van de VVD.
pi_33304070
quote:
Op donderdag 22 december 2005 11:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik ben daar ook zwaar op tegen. Daarom wil ik ze nationaal liever niet zien en dat is tenslotte toch de basis voor akkoorden op Europees niveau. Laat ze maar gevangen zitten in het onvermogen naar 1 grote federale staat te gaan en tegelijk toch wat verschillende liberale visies in de ELRD te brengen.
Goed punt, ik vrees alleen dat als het puntje bij paaltje komt ze ook in het Euro-Parlement door de knieën gaan. Maar het zijn gelukkig nog altijd de nationale overheden die het laatste woord hebben. Hopelijk krijgen we ook wat betreft de EU bij de volgende verkiezingen de mogelijkheid eens een keuze te maken.

gaat nu boodschappen doen
pi_33304093
quote:
Op donderdag 22 december 2005 12:05 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ik ben opzich niet zo fanatiek wat betreft religies hoor, het hoort er gewoon bij, de aard van de mens. Daarbij ben ik toch erg verliefd op een zeer katholiek meisje (daar kan ook Carice niet tegen op)
En links heeft zeker aantrekkelijke en redelijke ideeën, het zijn alleen altijd van die apparatskis, eigenlijk best corrupt. En dat cultuur relativisme bevalt me ook helemaal niet, laat staan de hypocriesie wat betreft integratie.
[..]

Ik had wel eens het idee voor een patij genaamd ''AAP'' met een Europese afgeleide ''APE''
Algemene Atheistische Partij en Atheist Party Europe. Met als voornaamste doelstelling eens lekker te gaan rellen
Maar monothematische partijen redden het (terecht) niet. Zie Wilders. Mischien een SDP, Sociaal Democratische Partij, met fris bloed, open structuren en zonder het fundamentalisten-geknuffel van de PVDA en met een flinke scheut Can-Do mentaliteit van de VVD.
Zo'n instituut als deze? Het Piet Vroon instituut?

Een anamnese lijkt me wel op z'n plaats
pi_33304152
quote:
Traditie kluistert Japanse vrouw nog altijd aan huis
door Leonoor Kuijk

Zelfs toen de 33-jarige Mari Oishi uit Kyoto hoog in het management zat van een Japans elektriciteitsbedrijf, vonden haar mannelijke collega’s dat zij voor de thee moest zorgen.

De verhoudingen tussen mannen en vrouwen zijn in Japan nog heel traditioneel. Mari kwam erachter dat carrière maken in Japan zou betekenen dat ze nooit kinderen zou krijgen. Ze zei haar baan op en verhuisde twee maanden geleden naar Nederland. Vooral de mogelijkheid om parttime te werken, trekt haar aan. Dat is in Japan ondenkbaar.

,,Het is daar alles of niets”, verklaart ze haar stap. Ze mengt al heel wat Nederlands door het Engels, opgestoken van de taalcursus in een buurthuis. ,,Als vrouw zit je thuis met de kinderen óf je maakt carrière als een man.”

Van haar klasgenoten van de middelbare school zijn de meeste vrouwen allang getrouwd en hebben één of twee kinderen. Ze hebben een paar jaar gewerkt in een eenvoudig baantje, waarmee ze stopten toen het eerste kind kwam. De mannen maken overuren, de vrouwen slapen bij de kinderen, contact is er bijna niet meer tussen de echtelieden. Een andere groep is gescheiden en heeft het moeilijk. ,,Hulp van hun ex krijgen ze meestal niet.” Een enkeling maakt carrière, maar is dan ongetrouwd. Geen van die opties vindt Mari erg aantrekkelijk.

Zo ver als Mari gaan niet veel Japanse vrouwen, maar toch laat een groeiend aantal merken dat ze ongelukkig is. Het aantal echtscheidingen loopt al jaren op. Ongeveer één op de vijf huwelijken strandt nu. Nieuw is dat ook stellen die langer dan twintig jaar getrouwd zijn, scheiden. In het zo op harmonie gerichte Japan was scheiden lange tijd taboe, maar vrouwen zeggen inmiddels hardop dat ze zich niet langer willen opofferen voor de carrière van hun man.

Tot voor kort was de traditionele taakverdeling zowel financieel als praktisch voor veel stellen de beste keuze. De man kreeg opslag zodra hij trouwde, en extra opslag zodra er kinderen kwamen. Het belastingsysteem pakte ongunstig uit als ook zijn vrouw substantieel verdiende. Vrouwen volgden daarom doorgaans slechts een korte beroepsopleiding of een speciale tweejarige opleiding aan de universiteit.

Het belastingsysteem is onlangs veranderd, en door de aanhoudende slechte economie, hebben veel Japanse bedrijven hun salarissysteem herzien en verdienen mannen niet automatisch meer als ze getrouwd zijn. Aan vrouwen die goed zijn opgeleid en meewerken voor het gezinsinkomen is in de gezinnen inmiddels wel behoefte. Vanwege de vergrijzing en de teruggelopen beroepsbevolking beginnen ook de Japanse bedrijven meer belangstelling voor vrouwen te krijgen. Maar de traditie staat toch nog vaak in de weg. Bedrijven hebben voor vrouwen de laagbetaalde baantjes gereserveerd, die zij geacht worden te verlaten zodra ze trouwen.

Mari vertelt over een nichtje van dertig dat nog steeds op het kantoor werkt waar ze als twintigjarige begon. Ze is ongetrouwd en wil blijven werken, maar haar baas pest haar weg. ,,In Japan krijgt iedereen elk jaar opslag. Het werk dat zij doet, kan een twintigjarige ook, maar veel goedkoper. Ze is nu overgeplaatst naar een bijkantoor, uren reizen van haar huis.”

Maar de traditie is ook in de vrouwen zelf diep geworteld. De zeventienjarige Saito Ayaka uit het zuidelijke Bando, zit nog op de middelbare school, maar ze weet al precies dat ze eerst een paar jaar als crècheleidster gaat werken en daarna vier kinderen krijgt. De twintigjarige Nanae Tomita vertelt dat bijna al haar schoolvriendinnetjes al kinderen hebben en nooit hebben gewerkt. Zelfs volgt ze een toeristische opleiding in Tokio. ,,Die duurt nog drie jaar”, rekent ze voor. ,,Daarna wil ik twee jaar werken, dan ben ik 25, dan wil ik kinderen.” Het spreekt voor haar vanzelf dat ze dan stopt met werken. „In ieder geval tot de jongste een jaar of tien is.”
Jonge vaders zijn gat in de markt

Tijdschriften voor jonge Japanse vaders die in hun spaarzame vrije tijd meer tijd willen doorbrengen met hun opgroeiende kinderen, blijken een gat in de markt. De tijdschriften geven tips wat je zoal met kinderen kunt doen. Die tips heeft de doelgroep, dertigers met kinderen in de leeftijd van vier tot negen jaar, wel nodig. Hun eigen vaders hebben, net als zij, altijd hard gewerkt. Uitgeverij Nikkei Home bracht begin dit jaar voor het eerst zo’n blad uit. Het was in een paar dagen uitverkocht. Het met vele foto’s geïllustreerde tijdschrift gaf onder andere een lijst met honderd populaire voorleesboeken en het artikel ’De geheimen van originele game-ideetjes’. De uitgever, die geen oplagecijfers wil verstrekken, herdrukte het blad, en ook de tweede druk was snel uitverkocht. Ook andere uitgevers richten zich met boeken en tijdschriften op jonge vaders. Maar of deze publicaties inspelen op een mentaliteitsverandering is de vraag. Onderzoek wijst uit dat meer dan de helft van de lezers vrouwen zijn.
http://www.trouw.nl/hetni(...)aders_responses_form
  donderdag 22 december 2005 @ 12:26:56 #228
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_33304443
quote:
Konijnendieven slaan slag voor Kerstmis

Uitgegeven: 22 december 2005 12:12
SITTARD - Onbekenden hebben deze week alle konijnen gestolen van een zorgboerderij in Sittard. Voor het derde jaar op rij worden vlak voor kerst konijnen weggenomen bij zorgboerderij Ophovenerhof, waar mensen met beperkingen als dagbesteding dieren verzorgen en "erg gehecht zijn aan de knuffelkonijntjes".

"In en in triest", noemt beheerder L. Moers de diefstal. "Dat mensen met kerst graag een konijn in de pan hebben, is tot daar aan toe. Maar de mensen die hier gehecht zijn aan hun konijntje lopen nu met de ziel onder hun arm", zegt Moers.

Moers deed donderdag aangifte van diefstal. Pogingen van dieven om in de nacht van woensdag op donderdag ook de dwergvarkentjes te stelen, mislukten. "Die hadden we toevallig woensdag al weggehaald", aldus Moers. "Uit voorzorg." De dieven richtten bovendien veel schade aan in hokken en afzettingen.
Nijntje gekidnapped door Nederlandse terreurorganisatie.
Het dierenbevrijdingsfront is angstvallig stil. Er zijn geruchten dat extremistische cellen binnen hun organisatie verdere akties overwegen.
pi_33304656
quote:
Op donderdag 22 december 2005 12:05 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ik ben opzich niet zo fanatiek wat betreft religies hoor, het hoort er gewoon bij, de aard van de mens.
Oh, ik ben helemaal niet tegen religies, wat jij zegt, het hoort erbij. Daarnaast leidt het soms tot best goeie dingen (of sluit deze niet uit in elk geval). Ik ben wél fanatiek in het verdedigen van het recht op ongeloof / geen geloof en dergelijke, in die zin ook fanatiek in het verdedigen van de vrijheid van godsdienst.

En ik ben overtuigd van de wenselijkheid van scheiding kerk & staat, onder andere om de vrijheid van godsdienst te waarborgen.
Daaruit volgt een persoonlijke afkeer van politieke partijen op goddelijke basis.
quote:
Daarbij ben ik toch erg verliefd op een zeer katholiek meisje (daar kan ook Carice niet tegen op)
Een autochtoonse ?
quote:
Eens, behalve dat het altijd apparatski's zijn, dat weet ik niet. Het cultuurrelativisme en de neiging mensen 'tegen zichzelf in bescherming te nemen' (lees: te weinig eigen verantwoordelijkheid) is mij zwaar tegen gaan staan.
Oh ja: en de gemaakte keuzes in het dilemma vrouwenrechten / culturele gewoontes
quote:
[..]

De AAP lijkt me niks, de grondslag lijkt me teveel op een partij op basis van godsgeloof. Het vereenigt te weinig politieke standpunten.

Voor een SDP waarin jij & LodewijkNapoleon & Sickie zich kunnen vinden doe ik een leuk mantelpakje aan
  donderdag 22 december 2005 @ 12:47:10 #230
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_33305078
quote:
Op donderdag 22 december 2005 12:34 schreef sigme het volgende:

Voor een SDP waarin jij & LodewijkNapoleon & Sickie zich kunnen vinden doe ik een leuk mantelpakje aan
Daar leg je de lat wel erg hoog.
Say your prayers
pi_33305261
quote:
Op donderdag 22 december 2005 12:47 schreef Sickie het volgende:

[..]

Daar leg je de lat wel erg hoog.
Een héél leuk mantelpakje dan

Maar volgens mij moeten jullie elkaar best kunnen vinden zonder een waterige-D66-brij te zijn.
  donderdag 22 december 2005 @ 12:53:43 #232
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_33305292
quote:
Op donderdag 22 december 2005 12:52 schreef sigme het volgende:

[..]

Een héél leuk mantelpakje dan

Maar volgens mij moeten jullie elkaar best kunnen vinden zonder een waterige-D66-brij te zijn.
Geloof me, zulke leuke mantelpakjes moeten nog uitgevonden worden.
Say your prayers
  donderdag 22 december 2005 @ 12:55:53 #233
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_33305361
goedemiddag.

EU wil immigratie naar Europa stimuleren

Interessante shit.
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_33305406
quote:
Op donderdag 22 december 2005 12:53 schreef Sickie het volgende:

[..]

Geloof me, zulke leuke mantelpakjes moeten nog uitgevonden worden.
Op welk(e) punt(en) kunnen jullie geen eensgezindheid bereiken denk je?
  donderdag 22 december 2005 @ 12:58:27 #235
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_33305450
quote:
Op donderdag 22 december 2005 12:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Op welk(e) punt(en) kunnen jullie geen eensgezindheid bereiken denk je?
Je had het over SDP .
Say your prayers
pi_33305513
quote:
Op donderdag 22 december 2005 12:55 schreef George-Butters het volgende:
goedemiddag.

Interessante shit.
Ik vond dat StefanP er wel een aardige post tegenaan gooide: Hoe kan Amerika zijn positie behouden als wereldmacht? -2-
pi_33305592
quote:
Op donderdag 22 december 2005 12:58 schreef Sickie het volgende:

[..]

Je had het over SDP .
  • Super Degelijk Pakje
  • Sexy Dames Partij
    ...
  • ik moet verrassend weinig
      donderdag 22 december 2005 @ 13:03:15 #238
    62977 George-Butters
    Super Geil Klasse
    pi_33305594
    Jongen van 5 havo, vorig jaar nog aan hem lesgegeven, is gisternacht overleden.

Leed aan de ziekte van Duchenne: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ziekte_van_Duchenne
    Dodelijke spierziekte. Had een hartaanval gekregen na longontsteking. Kreeg een propje
    in zijn keel en is gestikt.

Lag in coma en is daar niet meer goed uitgekomen.

Hele school is in rouw.

Wel een goed begin voor de kerstviering
    Donner 1
    Donner 2
    Streng!
    pi_33305613
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 12:55 schreef George-Butters het volgende:
    goedemiddag.

Interessante shit.
    in de VS willen ze juist een grote overheid:
    quote:
    Mexico ziet versterkte grens niet zitten

Mexico wil samen met andere landen een diplomatiek offensief beginnen tegen Amerikaanse plannen om de grens te versterken. De Mexicaanse minister van Buitenlandse Zaken Luis Ernesto Derbez heeft daarover overlegd met landen uit Midden-Amerika en met Colombia. Volgens Derbez is er een gezamenlijk belang omdat via Mexico ook immigranten uit andere Latijns-Amerikaanse landen naar de Verenigde Staten trekken.
    In Washington ligt een wetsvoorstel om de beveiliging langs de Amerikaans-Mexicaanse grens op te voeren, onder meer door installatie van camera's en schijnwerpers. Het Congres wil de vluchtelingenstroom verder aanpakken door verblijf in de VS zonder reisdocumenten strafbaar te stellen.
    http://www2.rnw.nl/rnw/nl/news/international/#4693619

want ik zie niet in hoe ze deze wetgeving gaan handhaven, de burgers afluisteren ofzo ?
      donderdag 22 december 2005 @ 13:04:40 #240
    45173 Sickie
    Nr. 1 infidel
    pi_33305635
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 13:03 schreef sigme het volgende:

[..]

• Super Degelijk Pakje
  • Sexy Dames Partij
    ...
  • Super degelijk is nou net niet de bedoeling.
    Say your prayers
    pi_33305673
    Logisch dat Mexico het niet ziet zitten. Al die criminele hispanics sturen ze nu gewoon de grens over.

Terecht dat de VS willen ingrijpen. Beter laat dan nooit.
    pi_33305779
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 13:04 schreef Sickie het volgende:

[..]

Super degelijk is nou net niet de bedoeling.
    In één keer aan flarden scheuren is niks aan hoor

Ik heb trouwens, voorzichtig als ik ben, die afkorting niet genoemd. Godslasteraar noemde die. Beschouw het maar als een van de punten waarop jullie elkaar best kunnen vinden..

Desnoods kom ik wat smeerolie aanbieden
      donderdag 22 december 2005 @ 13:10:05 #243
    62977 George-Butters
    Super Geil Klasse
    pi_33305817
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 13:03 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

in de VS willen ze juist een grote overheid:
    [..]

http://www2.rnw.nl/rnw/nl/news/international/#4693619

want ik zie niet in hoe ze deze wetgeving gaan handhaven, de burgers afluisteren ofzo ?
    Donner 1
    Donner 2
    Streng!
      donderdag 22 december 2005 @ 13:12:39 #244
    45173 Sickie
    Nr. 1 infidel
    pi_33305900
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 13:08 schreef sigme het volgende:

[..]

In één keer aan flarden scheuren is niks aan hoor
    Maar hij mag wel aan stukken?
    quote:
    Ik heb trouwens, voorzichtig als ik ben, die afkorting niet genoemd. Godslasteraar noemde die. Beschouw het maar als een van de punten waarop jullie elkaar best kunnen vinden..

Desnoods kom ik wat smeerolie aanbieden
    Misschien kun je beter een pistool aan mijn hoofd zetten en het vervolgens vriendelijke vragen.
    Say your prayers
    pi_33306006
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 13:03 schreef George-Butters het volgende:
    Jongen van 5 havo, vorig jaar nog aan hem lesgegeven, is gisternacht overleden.

Leed aan de ziekte van Duchenne: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ziekte_van_Duchenne
    Dodelijke spierziekte. Had een hartaanval gekregen na longontsteking. Kreeg een propje
    in zijn keel en is gestikt.

Lag in coma en is daar niet meer goed uitgekomen.

Hele school is in rouw.

Wel een goed begin voor de kerstviering
    was het een goede leerling of was het zo'n irritante hoester?
    pi_33306855
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 13:12 schreef Sickie het volgende:

[..]

Maar hij mag wel aan stukken?
    Als jullie het daarover eens worden..
    quote:
    [..]
    Misschien kun je beter een pistool aan mijn hoofd zetten en het vervolgens vriendelijke vragen.
    ?
    pi_33306991
    Kinderarbeid in Marokko, tis nogsteeds erg aan de orde.

600.000 op de ruim 11 miljoen kinderen is nogsteeds best veel
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_33306998

donderdag 22 december 2005 @ 13:42:12 #249
    45173 Sickie
    Nr. 1 infidel
    pi_33307039
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 13:38 schreef sigme het volgende:

[..]

Als jullie het daarover eens worden..
    [..]
    Ik geloof niet dat we daar een poldermodel voor nodig hebben.
    quote:
    Zulke kanonnen werken ook prima ja.
    Say your prayers
      donderdag 22 december 2005 @ 13:43:11 #250
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_33307083
    quote:
    Op donderdag 22 december 2005 13:41 schreef MrX1982 het volgende:
    [afbeelding]
    Waar is d'r navel? Is ze wel geboren?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo