abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 december 2005 @ 15:04:18 #241
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33275362
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:03 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

wat heeft geloof hier nou weer mee te maken?
Correctie, geloof uitoefenen dan.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_33275398
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:04 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Blijft de vraag wat heeft geloof uitoefenen met het dragen van een boerka te maken?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_33275765
Van mij mogen ze het gaan verbieden, zolang ze er maar consequent mee omgaan. Wat toch niet gaat gebeuren.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 21 december 2005 @ 17:19:15 #244
3542 Gia
User under construction
pi_33280091
quote:
Op woensdag 21 december 2005 15:04 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ach ja, laten we op universiteiten de colleges afstemmen op de gebedstijden van de moslims, da's toch wel het minste wat we kunnen doen.
En uiteraard varkensvlees weren uit de mensa.
pi_33280212
quote:
Op woensdag 21 december 2005 17:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Ach ja, laten we op universiteiten de colleges afstemmen op de gebedstijden van de moslims, da's toch wel het minste wat we kunnen doen.
En uiteraard varkensvlees weren uit de mensa.
Waarom zouden we dat doen Gia?
  woensdag 21 december 2005 @ 17:36:25 #246
3542 Gia
User under construction
pi_33280660
quote:
Op woensdag 21 december 2005 17:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom zouden we dat doen Gia?
Omdat ze anders belemmerd worden in het belijden van hun geloof. Of, wanneer ze het geloof belangrijker vinden, belangrijke colleges missen.

Dat kunnen we toch niet gebruiken in ons landje.
pi_33280731
quote:
Op woensdag 21 december 2005 17:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Omdat ze anders belemmerd worden in het belijden van hun geloof. Of, wanneer ze het geloof belangrijker vinden, belangrijke colleges missen.

Dat kunnen we toch niet gebruiken in ons landje.
Je probeert sarcastisch te zijn ofzo???
  woensdag 21 december 2005 @ 17:39:38 #248
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_33280764
quote:
Op woensdag 21 december 2005 12:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat verbod gaat er natuurlijk absoluut niet komen. En daar ben ik blij om.

²
Of de vrouw in kwestie daar zou blij mee is, is een vraag die waarschijnlijk niet bij je opkomt.
Ik geef het je maar te doen als vrouw :
In + 30 graden celcius alles wat god 'de darwinistische evolutie' heeft meegegeven na je geboorte te moeten bedekken (liefst in zwart) om de mannen niet tot ongewenste sexuele driften te laten leiden.

Maar vooruit, in de winter en tijdens carnaval (in het zuiden) heeft het enig praktisch nut.
pi_33280873
quote:
Op woensdag 21 december 2005 17:39 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Of de vrouw in kwestie daar zou blij mee is, is een vraag die waarschijnlijk niet bij je opkomt.
Ik geef het je maar te doen als vrouw :
In + 30 graden celcius alles wat god 'de darwinistische evolutie' heeft meegegeven na je geboorte te moeten bedekken (liefst in zwart) om de mannen niet tot ongewenste sexuele driften te laten leiden.

Maar vooruit, in de winter en tijdens carnaval (in het zuiden) heeft het enig praktisch nut.
Maar waarom zouden we er ons druk over maken of die vrouwen het warm hebben - dat is toch helemaal aan henzelf.

Ik vind dat we de gezichten moeten kunnen zien in bepaalde situaties, maar zo algemeen "in de openbare ruimte" vind ik het onzin.
  woensdag 21 december 2005 @ 17:44:20 #250
89730 Drugshond
pi_33280928
Terug naar de vraag van de beperkte aantallen (was een vraag van SCH).
quote:
Op woensdag 21 december 2005 13:02 schreef SCH het volgende:
Ik vind de vraag of de politiek zich met een dergelijk marginaal vraagstuk moet bezighouden wel relevant.
Niet geheel waar. Omdat je hier niet echt kunt spreken van een incidenten politiek. Andere landen hebben in deze discussie het voortouw/besluit genomen. En gelet op het toenemende fundi/conservatisme binnen moslimgroepen is de politieke vraag terecht of er nu geen verbod/beperking kan worden ingesteld.

Wanneer er een referendum over gehouden zou worden (conform 'democratisch model') zou dit verbod er (zonder twijfel) komen.
pi_33281072
quote:
Op woensdag 21 december 2005 17:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar waarom zouden we er ons druk over maken of die vrouwen het warm hebben - dat is toch helemaal aan henzelf.

Ik vind dat we de gezichten moeten kunnen zien in bepaalde situaties, maar zo algemeen "in de openbare ruimte" vind ik het onzin.
Je gaat er maar continue van uit dat het een marginaal probleem betreft, nogmaals vraag ik je naar de bron van dit onderzoek. En nou niet met die kul aankomen dat dit getal de hele morgen genoemd is.

Bovendien wil ik je bedanken namens al die moslim vrouwen die op deze manier onderdrukt blijven, echt jij bent zo blind, en dat noemt zich journalist, iemand die een beetje kennis van zaken heeft kan ruiken dat lang niet al deze vrouwen vrijwillig zo over straat gaan. Schande.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_33281143
quote:
Op woensdag 21 december 2005 17:44 schreef Drugshond het volgende:
Terug naar de vraag van de beperkte aantallen (was een vraag van SCH).
[..]

Niet geheel waar. Omdat je hier niet echt kunt spreken van een incidenten politiek. Andere landen hebben in deze discussie het voortouw/besluit genomen. En gelet op het toenemende fundi/conservatisme binnen moslimgroepen is de politieke vraag terecht of er nu geen verbod/beperking kan worden ingesteld.
Er zijn geen signalen dat de groep burqa-dragers toeneemt, er zijn sowieso geen signalen dat het een groep van omvang is. Het is vooral een groep van horen zeggen. Daarom moet je de baten afwegen tegen de lasten en in de besluitvorming meenemen of deze maatregel niet vooral als de zoveelste anti-moslimmaatregel wordt gezien, zeker omdat hij van uit de hoek Wilders komt.
quote:
Wanneer er een referendum over gehouden zou worden (conform 'democratisch model') zou dit verbod er (zonder twijfel) komen.
Ongetwijfeld ja. Een referendum is dan ook volstrekt ongeschikt voor dit soort dingen.
pi_33281167
Oja referenda zijn er alleen om linkse standpunten te pleasen.
pi_33281250
quote:
Op woensdag 21 december 2005 17:48 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je gaat er maar continue van uit dat het een marginaal probleem betreft, nogmaals vraag ik je naar de bron van dit onderzoek. En nou niet met die kul aankomen dat dit getal de hele morgen genoemd is.
Dan geloof je het toch niet. Het is een marginale groep, het is een groep van horen zeggen - er wordt algemeen van uit gegaan dat het er rond de 50-100 zijn.
quote:
Bovendien wil ik je bedanken namens al die moslim vrouwen die op deze manier onderdrukt blijven, echt jij bent zo blind, en dat noemt zich journalist, iemand die een beetje kennis van zaken heeft kan ruiken dat lang niet al deze vrouwen vrijwillig zo over straat gaan. Schande.
Ach, we gaan mijn beroep er weer bij halen. Ik ben goed op de hoogte en weet dat het om een marginale groep gaat. Heb jij andere kennis dan??? En hoe kom je er bij dat deze vrouwen dat niet vrijwillig doen?

Blanke mannen die ineens zo verschrikkelijk begaan zijn met dit soort vrouwen, zoals Wilders ook. Het werkt toch vooral op mijn lachspieren
  woensdag 21 december 2005 @ 17:56:07 #255
89730 Drugshond
pi_33281275
quote:
Op woensdag 21 december 2005 17:42 schreef SCH het volgende:
Het gaat meer dan over het warm hebben of gezondheidsrisico's.
Buig het verhaal eens om, en bezie het eens vanuit het gelijkheidsbeginsel.
Probeer eens de vraag te stellen of ze daadwerkelijk voor hun lol in zo'n gesluierde burka willen lopen ? Of is het een vorm die vanwege de geloofsgemeenschap wordt opgelegd / huiselijke dwang.

Zo kan ik banaal ook iets erbij verzinnen over kindermishandeling, waarbij het kind onder de blauwe plekken buiten aan het spelen is. De opmerking - 'dat is toch helemaal aan henzelf' - lijkt me dan geen verantwoorde keuze.

Waar begint geloofsvrijheid/beleidenis en waar stopt het als er sprake is van een dwangvorm die middels de eigen beperkte gemeenschap wordt opgelegd. Ten koste van het recht van de vrijheid van de vrouw.
quote:
*bliep*
Please specify ?!
*bliep*
pi_33281358
quote:
Op woensdag 21 december 2005 17:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan geloof je het toch niet. Het is een marginale groep, het is een groep van horen zeggen - er wordt algemeen van uit gegaan dat het er rond de 50-100 zijn.
[..]

Ach, we gaan mijn beroep er weer bij halen. Ik ben goed op de hoogte en weet dat het om een marginale groep gaat. Heb jij andere kennis dan??? En hoe kom je er bij dat deze vrouwen dat niet vrijwillig doen?

Blanke mannen die ineens zo verschrikkelijk begaan zijn met dit soort vrouwen, zoals Wilders ook. Het werkt toch vooral op mijn lachspieren
Ik heb nooit aantallen genoemd, jij wel, daarom vraag ik jou naar de bron. Uitgaande van jou beroep zou je moeten weten dat je niet met natte vingerwerk moet aankomen. Zeker gezien je standpunt dat dit vanwege het aantal niet in behandeling had moeten worden genomen. Als je niet weet om hoeveel vrouwen het gaat, kan je dus ook niet dat standpunt voeren.
  woensdag 21 december 2005 @ 18:06:59 #257
89730 Drugshond
pi_33281546
quote:
Op woensdag 21 december 2005 17:50 schreef SCH het volgende:
Er zijn geen signalen dat de groep burqa-dragers toeneemt, er zijn sowieso geen signalen dat het een groep van omvang is.
Als het fundi/conservatisme in de moslimgemeenschap zal toenemen dan kun je er vergif op innemen dat deze groep groter zal worden. Maar in concreto heb ik nergens cijfers gehoord in absolute aantallen.
quote:
Het is vooral een groep van horen zeggen.
Een cijfermatige onderbouwing van bovenstaande lost al veel op.
quote:
Daarom moet je de baten afwegen tegen de lasten en in de besluitvorming meenemen of deze maatregel niet vooral als de zoveelste anti-moslimmaatregel wordt gezien, zeker omdat hij van uit de hoek Wilders komt.
Verkeerde stellingname omdat in sommige landen deze maatregel allang van kracht is. En (binnen de EU) zijn Spanje en Frankrijk diezelfde maattregelingen aan het overnemen (of reeds bekrachtigd)
En nu praat politiek Nederland hierover.. de beleidskwestie komt niet uit de hoge hoed van G.Wilders, maar hij is wel een uitgesproken voorstander van deze maatregel.
  woensdag 21 december 2005 @ 18:20:17 #258
89730 Drugshond
pi_33281922
Ondertussen zit ik wat te lezen op forums.marokko.nl.
Staan wel erg grappige alsook zinnige reakties tussen.

Maar het schijnt (van wat ik lees) dat een burka weinig te maken heeft met het islamitisch geloof. Het is eerder een traditionele klederdracht uit Afganistan en omstreken. En de meeste mensen op dat andere form zijn ook tegen het dragen van een burka (of laten de keuze zelfstandig aan de vrouw over).

[ Bericht 50% gewijzigd door Drugshond op 21-12-2005 18:41:27 ]
pi_33283442
quote:
Op woensdag 21 december 2005 17:51 schreef raptorix het volgende:
Oja referenda zijn er alleen om linkse standpunten te pleasen.
Ik ben sowieso tegen referenda.
pi_33283957
quote:
Op woensdag 21 december 2005 18:06 schreef Drugshond het volgende:
Als het fundi/conservatisme in de moslimgemeenschap zal toenemen dan kun je er vergif op innemen dat deze groep groter zal worden.
Ik ben bang dat het fundamentalisme en de geslotenheid van de groep juist toeneemt door dit soort maatregelen die puur tegen de islam gekant zijn. Want wat draagt zo'n maatregel als dit bij? Het gaat om een marginale groep, het gaat niet om een daadwerkelijk en aantoonbaar probleem.

Ik ben bang dat dit weer zo'n maatregel is in een lange rij die moslims het gevoel heeft dat ze er niet bij horen en dat ze worden afgerekend op wie ze zijn. En dat werkt uiteraard isolatie en rare gedragingen in de hand.

De discussie zou over hele andere dingen moeten gaan en niet over dit soort marginale zaakjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')