Kan kloppen. Maar als iemand met een bivakmuts een bibliotheek binnenstapt, zet hij die muts af.quote:Op woensdag 21 december 2005 13:41 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:
[..]
Bellen met de politie in Amsterdam. “Zowel met een bivakmuts als met een burka ben je niet strafbaar, zolang je niets strafbaars doet”, verzekert een woordvoerder ons.
Bron
En doen de dames dat dan ook? Of reizen ze daarom niet met de bus/tram/trein?quote:Op woensdag 21 december 2005 14:37 schreef SocialDisorder het volgende:
HTM-chauffeurs/conducteurs staan het overigens ook niet toe. Als je een boerka draagt, en je hebt een abonnement, zal je toch echt even je gezicht moeten laten zien.
Doen ze het wel, niets aan de hand, doen ze het niet, dan is dit Uw halte. Jammer maar helaas. Sinds deze harde lijn is ingezet door de HTM, zijn er minder boerkadraagsters in het OV te vinden.quote:Op woensdag 21 december 2005 14:42 schreef Gia het volgende:
[..]
En doen de dames dat dan ook? Of reizen ze daarom niet met de bus/tram/trein?
Kan dan weer een actie voor komen, dat boerkadraagsters hun gezicht niet hoeven te tonen in de trein, omdat ze anders gedwongen zijn te voet naar de universiteit te gaan. Van Eindhoven naar Leiden. Oh nee, dan kunnen ze niet gaan studeren! Want ze kunnen niet met een OV-jaarkaart reizen. Verschrikkelijk toch!!
Tja, dat is dan afwachten tot hiertegen geprotesteerd gaat worden. Want volgens hun opvattingen dat een boerkaverbod de draagster dwingt binnenshuis te blijven, zal een identificatieplicht in de trein een intelligente moslima ervan weerhouden te gaan studeren.quote:Op woensdag 21 december 2005 14:44 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Doen ze het wel, niets aan de hand, doen ze het niet, dan is dit Uw halte. Jammer maar helaas. Sinds deze harde lijn is ingezet door de HTM, zijn er minder boerkadraagsters in het OV te vinden.
Juist vanuit je werk zou jij beter moeten kunnen observeren maar helaas ..quote:Op woensdag 21 december 2005 14:15 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wat heeft mijn werk ermee te maken? Juist, geen flikker.
Als je gelijkt hebt, heb je gelijk. Maar ga dan niet zelf nutteloze dingen erbij slepen...zou bijna gaan denken dat er wat steekt
Drogreden, het moet zijn, 'Ik vind het'.quote:Op woensdag 21 december 2005 14:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, dat is dan afwachten tot hiertegen geprotesteerd gaat worden. Want volgens hun opvattingen dat een boerkaverbod de draagster dwingt binnenshuis te blijven, zal een identificatieplicht in de trein een intelligente moslima ervan weerhouden te gaan studeren.
En dat bedoel ik dus. Hoever moet dit doorgevoerd worden?
Het is toch normaal dat iemand herkenbaar in beeld is bij een bank, bibliotheek enz...
En al zeker met een OV abbo in het OV
Regelmatig.quote:Op woensdag 21 december 2005 14:52 schreef Yildiz het volgende:
Hééft iemand hier wel eens mensen met een boerka gezien?
Owh die zijn er zat bij de HTM, maar dan nog wordt er moeilijk over gedaan je gezicht te laten zien in een bomvolle tram.quote:Op woensdag 21 december 2005 14:56 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Drogreden, het moet zijn, 'Ik vind het'.
Verder zijn er wel situatie's zoals bijvoorbeeld pasfoto's maken, waar de dames die normaal een boerka dragen gewoon gefotografeerd worden door een dame van de drogist. Want dan mogen ze hun gezicht wel laten zien. Niet aan mannen. Of ze dat willen of moeten is een tweede.
Als er dan zo nodig een controle plaats moet vinden mét een foto (voor zover ik weet staan die niet op treinkaartjes, maar alleen op OV-kaarten en andere abonnementen) kan er best een vrouwelijke controleur bij staan. (Ik zie ongeveer nooit teams zonder een vrouw).
Ik, dagelijks. Wat voegt dit nu toe aan de discussie?quote:Verder nogmaals de vraag, wie heeft wel eens iemand in een boerka gekleed gezien?
Wanneer boerka dragers ook geen probleem zouden hebben met zicht te indentifceren als het door meneer agent gevraagd wordt is het dus geen probleem meer.quote:Op woensdag 21 december 2005 14:30 schreef Gia het volgende:
Een landelijk verbod tegen bivakmutsen zou onzin zijn, aangezien de bivakmutsdrager, geen enkel probleem heeft die af te doen als hij/zij ergens binnen komt, of zich moet identificeren voor een agent.
Is het waard om voor een perfect Nobiles-op-en-top-papiertijger-CV niet meer te gaan mediteren? Niet meer te gaan bidden, al dan niet naar het oosten?quote:Op woensdag 21 december 2005 14:55 schreef SocialDisorder het volgende:
Keuze maken. Is die volledige gezichtsbedekking het waard jou een glorieuze toekomst als econome in de weg te staan?
Dat heet volwassen worden.
wat heeft geloof hier nou weer mee te maken?quote:Op woensdag 21 december 2005 15:02 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Is het waard om voor een perfect Nobiles-op-en-top-papiertijger-CV niet meer te gaan mediteren? Niet meer te gaan bidden, al dan niet naar het oosten?
Eigenlijk gewoon geen geloof want dat staat niet goed op je CV?
Weten dat mensen dat zich afvragen, dat heet volwassen worden.
Wat mij betreft niet. Als iemand graag met boerka over straat gaat, moet dat mogelijk zijn. Maar wel graag herkenbaar als je ergens naar binnen gaat. Dus ook bij een bieb en niet alleen als oom agent het vraagt.quote:Op woensdag 21 december 2005 15:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wanneer boerka dragers ook geen probleem zouden hebben met zicht te indentifceren als het door meneer agent gevraagd wordt is het dus geen probleem meer.
Omdat het normaal is. Iemand houdt toch ook zijn integraalhelm niet op als hij ergens naar binnen gaat.quote:Verder zijn er nog steeds geen overvallen gepleegd met boerka's dus waarom ze dan deze dingen zouden moeten afdoen als men een mac in gaat is voor mij een grote vraag.
Correctie, geloof uitoefenen dan.quote:Op woensdag 21 december 2005 15:03 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
wat heeft geloof hier nou weer mee te maken?
Blijft de vraag wat heeft geloof uitoefenen met het dragen van een boerka te maken?quote:Op woensdag 21 december 2005 15:04 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Correctie, geloof uitoefenen dan.
Ach ja, laten we op universiteiten de colleges afstemmen op de gebedstijden van de moslims, da's toch wel het minste wat we kunnen doen.quote:Op woensdag 21 december 2005 15:04 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Correctie, geloof uitoefenen dan.
Waarom zouden we dat doen Gia?quote:Op woensdag 21 december 2005 17:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Ach ja, laten we op universiteiten de colleges afstemmen op de gebedstijden van de moslims, da's toch wel het minste wat we kunnen doen.
En uiteraard varkensvlees weren uit de mensa.
Omdat ze anders belemmerd worden in het belijden van hun geloof. Of, wanneer ze het geloof belangrijker vinden, belangrijke colleges missen.quote:
Je probeert sarcastisch te zijn ofzo???quote:Op woensdag 21 december 2005 17:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat ze anders belemmerd worden in het belijden van hun geloof. Of, wanneer ze het geloof belangrijker vinden, belangrijke colleges missen.
Dat kunnen we toch niet gebruiken in ons landje.
Of de vrouw in kwestie daar zou blij mee is, is een vraag die waarschijnlijk niet bij je opkomt.quote:Op woensdag 21 december 2005 12:34 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat verbod gaat er natuurlijk absoluut niet komen. En daar ben ik blij om.²
Maar waarom zouden we er ons druk over maken of die vrouwen het warm hebben - dat is toch helemaal aan henzelf.quote:Op woensdag 21 december 2005 17:39 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Of de vrouw in kwestie daar zou blij mee is, is een vraag die waarschijnlijk niet bij je opkomt.
Ik geef het je maar te doen als vrouw :
In + 30 graden celcius alles wat god 'de darwinistische evolutie' heeft meegegeven na je geboorte te moeten bedekken (liefst in zwart) om de mannen niet tot ongewenste sexuele driften te laten leiden.
Maar vooruit, in de winter en tijdens carnaval (in het zuiden) heeft het enig praktisch nut.
Niet geheel waar. Omdat je hier niet echt kunt spreken van een incidenten politiek. Andere landen hebben in deze discussie het voortouw/besluit genomen. En gelet op het toenemende fundi/conservatisme binnen moslimgroepen is de politieke vraag terecht of er nu geen verbod/beperking kan worden ingesteld.quote:Op woensdag 21 december 2005 13:02 schreef SCH het volgende:
Ik vind de vraag of de politiek zich met een dergelijk marginaal vraagstuk moet bezighouden wel relevant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |