abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42881305
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 12:01 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja, bla. Ipv de slechte dingen duurder maken, zouden ze een keertje de gezonde dingen voor eerlijke prijzen kunnen gaan verkopen. Zoals toen de aardappeloogst mislukte. Piepers een stuk duurder en nooit meer gedaald. Eieren hetzelfde, rund, kip, varkens, alles wordt eerst door omstandigheden duurder en vervolgens stiekem nooit meer teruggedraaid.
Wij betalen hier ook mee voor die achterlijke subsidies die zorgen dat de goedkope producten uit de derde wereld hier niet op je bord belanden en die EU-boeren vrolijk verdergaan met de markt verpesten.

Hopelijk gaat de consument iets meer nadenken over wat men allemaal naar binnen werkt als de informatievoorziening ook eens eerlijk verloopt ipv door de lobby's gefinancierd (drink melk!) en door programma's als de KvW, dat je eens ziet wat een troep je in je baby schept.
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
  zondag 22 oktober 2006 @ 12:52:05 #102
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_42882371
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 11:50 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Ja, laten we nog meer verantwoordelijkheid bij de consument weghalen.
Juist niet ( zoals ik het bedoel)
Wat is er mis met een stimulans???
Juist goed .. aangezien de consument nogal blind is.
Op die manier worden er hopelijk wat meer ogen geopend.. beter juist als de overheid dan helpt...met uiteindelijk het doel dat gezonder eten goedkoper wordt en slechte dingen juist duurder.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 22 oktober 2006 @ 13:52:37 #103
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_42884445
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 12:52 schreef MissHobje het volgende:
Juist niet ( zoals ik het bedoel)
Wat is er mis met een stimulans???
Juist goed .. aangezien de consument nogal blind is.
Op die manier worden er hopelijk wat meer ogen geopend.. beter juist als de overheid dan helpt...met uiteindelijk het doel dat gezonder eten goedkoper wordt en slechte dingen juist duurder.
Als de overheid bepaald gedrag van de consument tracht te voorkomen, dan ontneemt ze daarmee de consument de verantwoordelijkheid om dat gedrag zelf te vermijden. Bovendien is het maar zeer de vraag of dergelijke sturing ook daadwerkelijk leidt tot gedragsverandering.
  zondag 22 oktober 2006 @ 13:53:47 #104
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_42884513
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 12:00 schreef Aarde het volgende:
de samenleving betaalt ook voor ongezonde leefgewoonten. niks mis mee als de overheid daar wat corrigerend werkt.
Daar is een hele hoop mee mis, maar dat is een discussie die niet in dit topic thuishoort.
  zondag 22 oktober 2006 @ 14:07:39 #105
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_42885086
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 13:52 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Als de overheid bepaald gedrag van de consument tracht te voorkomen, dan ontneemt ze daarmee de consument de verantwoordelijkheid om dat gedrag zelf te vermijden. Bovendien is het maar zeer de vraag of dergelijke sturing ook daadwerkelijk leidt tot gedragsverandering.
Winkels, fabrikanten en consumenten doen er weinig tot niets mee..
Uitproberen dus.. alleen op die manier kom je erachter of het wel/niet aanslaat.
En zo vreselijk is het ook niet.. gaat er puur om om eerlijk/gezond voedsel beter bereikbaar te maken voor iedereen zodat slechte voeding juist minder gekocht wordt.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_42885658
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 13:53 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Daar is een hele hoop mee mis, maar dat is een discussie die niet in dit topic thuishoort.
ok laten we eens een beeld schetsen

bedrijven die iets willen verkopen. hiervoor hebben ze ter beschikking; oa vakkundig opgeleide mensen voor marketing en juridische zaken. een heel skala een professionals die proberen te zorgen dat er zoveel mogelijk winst wordt gemaakt.

daartegenover staan: vele individuele consumenten, waarvan de meesten geen productkennis hebben, WEL de marketingpraatjes van de fabrikanten aanhoren.

jij vindt dat de consument niet geholpen hoeft te worden. dat we ze zelf de keuze maar moeten laten maken. ik ben het daar niet mee eens.

zondag 22 oktober 2006 @ 14:24:03 #107
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_42885744
Er is toch wetgeving? Dat etiketten volledig moeten zijn, dat er geen misleidende informatie op mag staan (het predikaat 'light' is aan regels gebonden) en dat reclame niet misleidend mag zijn?
The love you take is equal to the love you make.
pi_42885932
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 14:24 schreef Lienekien het volgende:
Er is toch wetgeving? Dat etiketten volledig moeten zijn, dat er geen misleidende informatie op mag staan (het predikaat 'light' is aan regels gebonden) en dat reclame niet misleidend mag zijn?
babyvoeding met ongeveer 5 klontjes suiker per serving toetje, dat is veel. en dan maar lopen klagen dat onze gezondheidszorg zoveel kost.

wat is misleidend? heb je de uitzending gezien? een potje pindakaas aanprijzen met "minder vet" en het vet vervangen door suiker, en dit niet vermelden met dezelfde koeieletters, is misschien volgens de regels geen misleiding, maar allicht toch je op het verkeerde been zettend !
Think

zondag 22 oktober 2006 @ 14:29:41 #109
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_42886012
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 14:28 schreef Aarde het volgende:

[..]

babyvoeding met ongeveer 5 klontjes suiker per serving toetje, dat is veel. en dan maar lopen klagen dat onze gezondheidszorg zoveel kost.

wat is misleidend? heb je de uitzending gezien? een potje pindakaas aanprijzen met "minder vet" en het vet vervangen door suiker, en dit niet vermelden met dezelfde koeieletters, is misschien volgens de regels geen misleiding, maar allicht toch je op het verkeerde been zettend !
Think
Ja, ik heb de uitzending gezien. Hoezo?
  zondag 22 oktober 2006 @ 14:32:19 #110
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_42886114
En er komt toch nog iets nieuws aan op gebied van etikettering, met groene, gele en rode stickers? Als dat de consument nog niet genoeg bij het handje neemt...
  zondag 22 oktober 2006 @ 14:42:19 #111
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_42886446
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 14:32 schreef Lienekien het volgende:
En er komt toch nog iets nieuws aan op gebied van etikettering, met groene, gele en rode stickers? Als dat de consument nog niet genoeg bij het handje neemt...
Schijnbaar niet.. want sinds dat er ook verplicht alle rotzooi wat erin zit zoals additieven etc.. om onze voeding langer goed te houden en de befaambe geur en kleurstoffen, denk jij dan serieus dat mensen zich iets van kleurcodes aannemen ?
Ik hoop serieus dat het gaat helpen.. maar denk van niet.

En dan nog.. je kunt er wel een kleurtje aangeven.. maar die troep verdwijnt er nog steeds niet uit.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_42886494
quote:
De winstmarges van ongezonde vette producten zijn groot omdat de kostprijs zowieso laag ligt - goedkope smaakmakers. Daarom pushen supermarkten de lekkere dingen ook harder dan de niet lekkere. Je stuurt de supermarkten dus aan om 'ongezonde' producten te verkopen. Je zou ze juist moeten motiveren gezonde producten te verkopen. Maar ok dat is te ingewikkeld voor jou. Jij hebt zoiets, open markt, klaar.

zondag 22 oktober 2006 @ 14:44:43 #113
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_42886523
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 14:42 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Schijnbaar niet.. want sinds dat er ook verplicht alle rotzooi wat erin zit zoals additieven etc.. om onze voeding langer goed te houden en de befaambe geur en kleurstoffen, denk jij dan serieus dat mensen zich iets van kleurcodes aannemen ?
Ik hoop serieus dat het gaat helpen.. maar denk van niet.

En dan nog.. je kunt er wel een kleurtje aangeven.. maar die troep verdwijnt er nog steeds niet uit.
Jij wil dus verder gaan dan een overheid die helpt, jij wil een overheid die voorschrijft en verbiedt.

Daar ben ik het dan niet mee eens.
  zondag 22 oktober 2006 @ 14:45:26 #114
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_42886549
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 14:43 schreef Aarde het volgende:

[..]

De winstmarges van ongezonde vette producten zijn groot omdat de kostprijs zowieso laag ligt - goedkope smaakmakers. Daarom pushen supermarkten de lekkere dingen ook harder dan de niet lekkere. Je stuurt de supermarkten dus aan om 'ongezonde' producten te verkopen. Je zou ze juist moeten motiveren gezonde producten te verkopen. Maar ok dat is te ingewikkeld voor jou. Jij hebt zoiets, open markt, klaar.
Sorry?!
pi_42886581
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 14:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jij wil dus verder gaan dan een overheid die helpt, jij wil een overheid die voorschrijft en verbiedt.

jij bent er dus voor dat soft- en harddrugs gelegaliseerd worden?

zondag 22 oktober 2006 @ 14:47:26 #116
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_42886602
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 14:46 schreef Aarde het volgende:

[..]

jij bent er dus voor dat soft- en harddrugs gelegaliseerd worden?
Hebben we het over drugs dan? Het gaat hier toch over voedsel?

Wat ben jij vervelend, zeg.
pi_42886655
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 14:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hebben we het over drugs dan? Het gaat hier toch over voedsel?

Wat ben jij vervelend, zeg.
Je zei:
quote:

De overheid schrijft al voor en verbiedt.

zondag 22 oktober 2006 @ 14:51:36 #118
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_42886721
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 14:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee dat heb je niet goed samengevat.. als je even een pagina terug gaat dan zie je dat ik bedoel dat een stimulans op zijn plek zou zijn, aangezien fabrikanten, winkels en consumenten niet geheel slim bezig zijn met voeding.
Ik heb het niet over verbieden etc. dat is ook onzin want je moet wel keuze hebben .. maar juist het gezonde zou meer voorrang moeten hebben op het ongezonde.

Maargoed dat schijnen maar weinig mensen te begrijpen
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 22 oktober 2006 @ 14:56:17 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_42886857
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 14:49 schreef Aarde het volgende:

[..]

Je zei:
[..]

De overheid schrijft al voor en verbiedt.
Ja, mijn uitspraak was bedoeld voor het onderhavige onderwerp. Dat lijkt me wel duidelijk, maar voor jou kennelijk niet.
  zondag 22 oktober 2006 @ 15:03:11 #120
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_42887062
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 14:51 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Nee dat heb je niet goed samengevat.. als je even een pagina terug gaat dan zie je dat ik bedoel dat een stimulans op zijn plek zou zijn, aangezien fabrikanten, winkels en consumenten niet geheel slim bezig zijn met voeding.
Ik heb het niet over verbieden etc. dat is ook onzin want je moet wel keuze hebben .. maar juist het gezonde zou meer voorrang moeten hebben op het ongezonde.

Maargoed dat schijnen maar weinig mensen te begrijpen
Gezonde producten goedkoper maken en ongezonde producten duurder, vraagt wel een zeer grote overheidsbemoeienis.
  zondag 22 oktober 2006 @ 15:17:49 #121
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_42887498
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 15:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Gezonde producten goedkoper maken en ongezonde producten duurder, vraagt wel een zeer grote overheidsbemoeienis.
Hoe zou je het dan anders aan willen pakken dan ?
Of denk je dat als het zo lekker blijft doorhobbelen dat het wel goed komt..
Denk het niet..

Moet je eens kijken wat er voor gezondheids problemen er de laatste jaren zijn ontstaan en door blijft gaan.
Waarschuwingen zat over hart en vaat ziekte en suikerziekte bv. ( om maar even iets te noemen)
En zoiets werk je uiteindelijk zelf in de hand door overdaad aan foute voeding.

Uiteraard is het geen garantie dat je wel/niet ziek wordt maar je werkt het wel zelf in de hand.
Consumenten wordt het dan ook erg makkelijk gemaakt om slechte voeding te kopen.. maar schijnbaar is dat iets wat men graag wil.
Dan zou het toch alleen maar super zijn dat de overheid een handje meehelpt met die stimulans (zoals ik het dus eerder aangaf)
Op die manier heb je dan nog steeds de keuze in je voeding en hopelijk krijg je dan wel wat meer besef dat je dus veel gezonder kunt leven, wat ook weer nuttig is voor de gezondheidszorg, maar ook afval technisch etc.

Ik denk dat er op deze manier veel meer voordelen zijn dan nadelen.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 22 oktober 2006 @ 15:22:57 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_42887656
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 15:17 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Hoe zou je het dan anders aan willen pakken dan ?
Of denk je dat als het zo lekker blijft doorhobbelen dat het wel goed komt..
Denk het niet..

Moet je eens kijken wat er voor gezondheids problemen er de laatste jaren zijn ontstaan en door blijft gaan.
Waarschuwingen zat over hart en vaat ziekte en suikerziekte bv. ( om maar even iets te noemen)
En zoiets werk je uiteindelijk zelf in de hand door overdaad aan foute voeding.

Uiteraard is het geen garantie dat je wel/niet ziek wordt maar je werkt het wel zelf in de hand.
Consumenten wordt het dan ook erg makkelijk gemaakt om slechte voeding te kopen.. maar schijnbaar is dat iets wat men graag wil.
Dan zou het toch alleen maar super zijn dat de overheid een handje meehelpt met die stimulans (zoals ik het dus eerder aangaf)
Op die manier heb je dan nog steeds de keuze in je voeding en hopelijk krijg je dan wel wat meer besef dat je dus veel gezonder kunt leven, wat ook weer nuttig is voor de gezondheidszorg, maar ook afval technisch etc.

Ik denk dat er op deze manier veel meer voordelen zijn dan nadelen.
Ik denk dat je het te simpel en te utopisch ziet. Alsof het goedkoper en duurder maken ineens de magische hefboom is die zal bewerkstelligen dat mensen een gezonde levensstijl aannemen en dus gezonder blijven. Attitude verander je niet op die manier. Plus dat voeding maar een deel is van het hele gezondheidsverhaal.

Ik denk dat het effect van dergelijk overheidsingrijpen te gering is en niet opweegt tegen de kosten ervan.
  zondag 22 oktober 2006 @ 15:45:14 #123
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_42888225
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 15:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik denk dat je het te simpel en te utopisch ziet.
Het gaat er dus om.. om het te proberen..ik denk dat het wel degelijk nut heeft.
Je moet ergens beginnen en kom zelf eens met een idee?
quote:
Alsof het goedkoper en duurder maken ineens de magische hefboom is die zal bewerkstelligen dat mensen een gezonde levensstijl aannemen en dus gezonder blijven.
ikzelf heb het ervaren in Zwitserland.. als je daar chips koopt is in verhouding veel prijziger dan bv. gezonde snacks.
Of olie bv. om in te bakken.. degene met de betere stoffen die 'gezonder" is.. is goedkoper dan bv. de slechtere variant.
Mensen zijn zich veel bewuster van goede en slechte voeding.
En wat is daar nu zo erg van dat de overheid een stimulans zou geven ?? Het is niet meteen een verbod op slechte voeding of iets.. je hebt nog steeds keuze genoeg!
Een frabrikant zal het niet gauw doen omdat het gauw iets kostbaarder is om te doen schijnbaar, anders had het toch al zo geweest?
quote:
Attitude verander je niet op die manier. Plus dat voeding maar een deel is van het hele gezondheidsverhaal.
Uiteraard is een "houding" veranderen nog het beste maar dat wil schijnbaar niet echt en die consumptie maatschappij barst ook onderhand uit zijn voegen.
quote:
Ik denk dat het effect van dergelijk overheidsingrijpen te gering is en niet opweegt tegen de kosten ervan.
Ik denk dat dat wel mee zal vallen.. maargoed dat is pas te zien als zoiets wordt uitgetest.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 22 oktober 2006 @ 15:50:30 #124
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_42888387
Zijn de mensen in Zwitserland ook gezonder? Gaan de kosten van de gezondheidszorg omlaag? Want dat is toch het uiteindelijke effect dat jij voor ogen hebt?

Je zegt: kom zelf eens met een idee. Ik weet nog helemaal niet of ik het wel een probleem vind, eerlijk gezegd.
pi_42889157
Nou een tijdje terug was er iets op tv of een artikel dat mensen die een gezin hebben en van een uitkering o.i.d. rond moeten komen dus niet altijd vele groente o.i.d eten omdat het gewoon te duur is en ze dan niet uitkomen.
Dan kiezen ze vaak voor het goedkopere en vaak ongezondere voedsel omdat ze dan budgetair beter uit kunnen komen.
Als je soms ziet wat groentes o.i.d kost dan is dat best veel vind ik, ik laat me er dan neit van weerhouden (soms trouwens wel want dan kies ik wat andrs hehe) maar er zijn genoeg mensen die dat wel doen en dus iets ongezonders kopen maar wel goedkoper.
Kijk eens naar de prijzen in de supermarkten van chips o.i.d.
Ik lees nooit de productinfo, ik koop iets omdat ik het lekker vind.

Denk dat het ligt aan de persoon en hoe je dingen ziet en in het leven staat maar voor een aantal zou het niet verkeerd zijn dat ze er wat meer stimulans in krijgen en als het dan goedkoper is zou het voor mij wel een stimulans zijn.
Ik ga voor mij alleen niet een stuk broccoli kopen voor 2 of 2,5 euro , of tijdje terug voor een bakje aardbeien 3 euro.
Bij ons op school krijg je korting op de gezondere producten zoals bakjes fruit, broodjes gezond e.d. en betaal je voor broodje kroket wat meer.
Ik ga voor een klein bakje fruit geen 2 euro betalen (is mini bakje) nu met die korting word dat wel aantrekkelijker en ik merk dat meer mensen zo denken en wel de gezondere producten gaan kopen.,

Maar zoals ik al zei, ligt ook aan hoe de persoon in elkaar zit, hoe sterk je bent en jou ideeen over eten en wat je er wel of niet aan uit wilt geven.
  zondag 22 oktober 2006 @ 16:20:44 #126
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_42889287
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 15:50 schreef Lienekien het volgende:
Zijn de mensen in Zwitserland ook gezonder? Gaan de kosten van de gezondheidszorg omlaag? Want dat is toch het uiteindelijke effect dat jij voor ogen hebt?

Je zegt: kom zelf eens met een idee. Ik weet nog helemaal niet of ik het wel een probleem vind, eerlijk gezegd.
Je leest behoorlijk selectief heb ik het idee, dat is jammer.

Waar het mij om gaat is dat het aanbod van gezonde voeding beter moet worden. En ja als dat bereikt kan worden door goede voeding goedkoper te maken.. en slechte voeding duurder is dat wat mij betreft een prima idee.

Wat ook een kwalijke zaak is..dat zoals nu.. waar de fabrikant een product gezond doet voorkomen terwijl het helemaal niet gezond is omdat er vaak teveel suiker en andere troep aan wordt toegevoegd.. dat dat beter geregeld moet worden.
Vaak is het pure misleiding om de consument maar zoveel mogelijk te laten kopen terwijl de consument denkt dat ie gezond bezig is omdat het dus niet duidelijk op het etiket staat.
Gelukkig wordt al het 1 en ander "verplicht' op etiketten gezet maar nog lang niet alles.
En ik denk dat daarin de overheid dus een grotere rol moet spelen omdat het anders toch niet gaat lukken..

Zo even samen gevat voor je !
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 22 oktober 2006 @ 16:23:25 #127
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_42889355
Ik begrijp je punt best, je hoeft het wat mij betreft dan ook niet nog eens te herhalen. Dan hoef ik ook niet steeds aan te geven waarom ik het niet met je eens ben.
  zondag 22 oktober 2006 @ 16:23:59 #128
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_42889380
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 16:16 schreef het-is-mij het volgende:
Nou een tijdje terug was er iets op tv of een artikel dat mensen die een gezin hebben en van een uitkering o.i.d. rond moeten komen dus niet altijd vele groente o.i.d eten omdat het gewoon te duur is en ze dan niet uitkomen.
Dan kiezen ze vaak voor het goedkopere en vaak ongezondere voedsel omdat ze dan budgetair beter uit kunnen komen.
Als je soms ziet wat groentes o.i.d kost dan is dat best veel vind ik, ik laat me er dan neit van weerhouden (soms trouwens wel want dan kies ik wat andrs hehe) maar er zijn genoeg mensen die dat wel doen en dus iets ongezonders kopen maar wel goedkoper.
Kijk eens naar de prijzen in de supermarkten van chips o.i.d.
Ik lees nooit de productinfo, ik koop iets omdat ik het lekker vind.

Denk dat het ligt aan de persoon en hoe je dingen ziet en in het leven staat maar voor een aantal zou het niet verkeerd zijn dat ze er wat meer stimulans in krijgen en als het dan goedkoper is zou het voor mij wel een stimulans zijn.
Ik ga voor mij alleen niet een stuk broccoli kopen voor 2 of 2,5 euro , of tijdje terug voor een bakje aardbeien 3 euro.
Bij ons op school krijg je korting op de gezondere producten zoals bakjes fruit, broodjes gezond e.d. en betaal je voor broodje kroket wat meer.
Ik ga voor een klein bakje fruit geen 2 euro betalen (is mini bakje) nu met die korting word dat wel aantrekkelijker en ik merk dat meer mensen zo denken en wel de gezondere producten gaan kopen.,

Maar zoals ik al zei, ligt ook aan hoe de persoon in elkaar zit, hoe sterk je bent en jou ideeen over eten en wat je er wel of niet aan uit wilt geven.
hehe jij begrijpt me tenminste

[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 22 oktober 2006 @ 16:24:55 #129
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_42889401
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 16:23 schreef Lienekien het volgende:
Ik begrijp je punt best, je hoeft het wat mij betreft dan ook niet nog eens te herhalen. Dan hoef ik ook niet steeds aan te geven waarom ik het niet met je eens ben.
Nou je vat steeds mijn quotes verkeerd samen.. vandaar dat ik het maar even herkauw snap je.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 22 oktober 2006 @ 16:28:28 #130
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_42889530
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 16:24 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Nou je vat steeds mijn quotes verkeerd samen.. vandaar dat ik het maar even herkauw snap je.
Ik vat je quotes niet samen, ik reageer op je. Dat ik daarbij misschien een aanname maak die niet klopt, dat kan. Maar ik vind het jammer dat je niet ingaat op de vraag over Zwitserland. Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik zet vraagtekens bij het effect van wat jij voorstelt.
pi_42889640
Het effect wat ik me voor zou kunnen stellen is dat door die prijsveranderingen en misschien betere info op etiketten of bij producten de mensen gezondere producten gaan kopen/eten en daardoor misschien de nederlandse mens toch wat gezonder word/leeft, en zich hierdoor beter zullen voelen wat weer doorwerkt op ............. etc.
  zondag 22 oktober 2006 @ 16:36:25 #132
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_42889804
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 16:31 schreef het-is-mij het volgende:
Het effect wat ik me voor zou kunnen stellen is dat door die prijsveranderingen en misschien betere info op etiketten of bij producten de mensen gezondere producten gaan kopen/eten en daardoor misschien de nederlandse mens toch wat gezonder word/leeft, en zich hierdoor beter zullen voelen wat weer doorwerkt op ............. etc.
Dat is een hoop misschien voor wat een fors ingrijpen van de overheid zou zijn.
pi_42890752
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 16:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat is een hoop misschien voor wat een fors ingrijpen van de overheid zou zijn.
jouw ideaalbeeld is vrije markt, bedrijven laten bepalen wat ze doen en niet doen, en verder niks. dat is niet het mijne; mijn ideaalbeeld zou een bedrijfsleven zijn dat zelf verantwoordelijkheden serieus oppakt. aangezien dit niet realistisch is, is het handig om een deel via de overheid te regelen.

waarom wordt er veel vet, veel suiker en veel zout toegevoegd aan goedkope voedingsmiddelen? omdat het een goedkope - zij het ongezonde - smaakmaker is. het zou dus wel degelijk uitmaken als je de prijzen hiervan extra belast. is zeg niet dat dat de oplossing is - maar het zou wel zorgen dat er minder vet en suiker wordt gebruikt.

ik ben zelf voor goede voorlichting. zoiets als het voedingscentrum , maar dan onpartijdig, lijkt me best een aardig initiatief.

zondag 22 oktober 2006 @ 17:04:57 #134
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_42890829
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 17:02 schreef Aarde het volgende:

[..]

jouw ideaalbeeld is vrije markt, bedrijven laten bepalen wat ze doen en niet doen, en verder niks. dat is niet het mijne; mijn ideaalbeeld zou een bedrijfsleven zijn dat zelf verantwoordelijkheden serieus oppakt. aangezien dit niet realistisch is, is het handig om een deel via de overheid te regelen.
[...]
Nee hoor. Maar ik ben het een beetje zat om op jou te reageren.
  zondag 22 oktober 2006 @ 17:06:03 #135
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_42890880
Mja, ik ben nu stoned voor een uitgebreidt betoog maar wil toch wel ff kort zeggen dat ik absoluut vind dat de regering gezond voedsel hoort te stimuleren, ze doen het nu ook de ongezonde kant op dus waarom niet de boel weer trug draaien. Nou kan ik daar zelf antwoord op geven, het heeft gewoon met geld te maken waarom ze het niet doen.
Er wordt hier maar geblaat over wie meer verantwoordelijkheid hoort te vertonen maar zoals in elk aspect van het leven komt het gewoon neer op, jawel, BALANS! Het is dus aan de regering EN aan de bevolking om beide hun verantwoordelijkheid te nemen over wat ze in hun bek schuiven en geschoven krijgen.

Ow en over wie meer over gezond voedsel en vitamines weet is uiteraard de dietiste en niet de huisarts, dus die huisarts in het programma hebben is een beetje aan de vage kant

Zo.
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
pi_42890972
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 17:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee hoor. Maar ik ben het een beetje zat om op jou te reageren.
dan hou je weinig andere opties over zoals het nu gaat toch. ik reageer op jouw eerdere reacties:
quote:

je wilt niet dat de overheid zich ermee bemoeid.

dat je nu opeens zegt geen zin meer te hebben om te reageren is cheap. enjoy misschien een zakje chippies erbij om je frustratie weg te eten?

zondag 22 oktober 2006 @ 17:10:15 #137
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_42891052
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 17:08 schreef Aarde het volgende:

[..]

dan hou je weinig andere opties over zoals het nu gaat toch. ik reageer op jouw eerdere reacties:
[..]

je wilt niet dat de overheid zich ermee bemoeid.

dat je nu opeens zegt geen zin meer te hebben om te reageren is cheap. enjoy misschien een zakje chippies erbij om je frustratie weg te eten?
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 14:24 schreef Lienekien het volgende:
quote:
Is dat geen overheidsbemoeienis?
pi_42891636
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 17:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

[..]

[..]

je gaf zelf expliciet aan tegen overheidsbemoeienis te zijn. de overige zaken die je daar zegt zijn constateringen.

maar laten we uit deze woordenwisseling stappen en een positieve draai geven.

ik ben zelf nog steeds van mening dat de overheid gewoon een rol heeft in het geheel. het kost heel veel, ongezond leven. de meeste mensen overlijden aan hart- en vaatziekten. energierijk eten in combinatie met weinig beweging draagt hieraan bij. mensen worden ongelukkiger als ze dik zijn, al was het alleen maar door het ideaalplaatje dat je - wederom door de heerlijke vrije 'marktwerking' genaamd commercie - door je strot geduwd krijgt - op welke zender je ook zapped.

zondag 22 oktober 2006 @ 17:27:49 #139
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_42891716
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 17:25 schreef Aarde het volgende:

[..]

je gaf zelf expliciet aan tegen verdere overheidsbemoeienis te zijn. de overige zaken die je daar zegt zijn constateringen.
[...]
Met de geconstateerde bemoeienis ben ik het wel eens.
  zondag 22 oktober 2006 @ 17:28:14 #140
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_42891730
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 17:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ik vind dat nou typisch voorbeelden van waar de overheid nog steeds tekort schiet.
Te onduidelijk en dat zou beter moeten.
Uit de praktijk blijkt al dat etiketten onduidelijk zijn.. en er niet altijd opstaat wat er inzit: denk aan die onnodige suikers bv. Daar zouden ze eens wat mee moeten doen.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_42891886
Fors ingrijpen valt denk ik nog wel mee.
De oveheid is toch al bezig met campagnes e.d. voor voeding, sporten, cholesterol e.d.
Dat kleine beetje kunnen ze toch ook nog wel opbrengen en wat is er mis met een handje helpen?
Weinig lijkt me, soms hebben mensen gewoon even een steuntje nodig om te zien dat het ook anders kan.
pi_42892075
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 17:32 schreef het-is-mij het volgende:
Fors ingrijpen valt denk ik nog wel mee.
De oveheid is toch al bezig met campagnes e.d. voor voeding, sporten, cholesterol e.d.
Dat kleine beetje kunnen ze toch ook nog wel opbrengen en wat is er mis met een handje helpen?
Weinig lijkt me, soms hebben mensen gewoon even een steuntje nodig om te zien dat het ook anders kan.
precies
wat wel een serieus probleem is bij de overheidsbemoeienis is dat dit mede wordt uitgevoerd door het voedingscentrum. dit zich als onpartijdig voordoend instituut heeft echter netwerken lopen met de voedingsmiddelenindustrie, en is nou juist de partij die je niet wilt hebben om eerlijke voorlichting te geven.

zondag 22 oktober 2006 @ 22:09:34 #143
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42901326
Misschien is deze discussie wel een apart topic waard

Zie namelijk niet echt meer de link met de Keuringsdienst van Waarde maar het is wel een erg interressante discussie!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 22 oktober 2006 @ 22:56:48 #144
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_42903157
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 22:09 schreef Martijn_77 het volgende:
Misschien is deze discussie wel een apart topic waard

Zie namelijk niet echt meer de link met de Keuringsdienst van Waarde maar het is wel een erg interressante discussie!
euhm juist wat de KVW probeert los te krijgen kwa discussie.. zie je hier gebeuren
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 22 oktober 2006 @ 23:06:53 #145
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_42903475
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 22:56 schreef MissHobje het volgende:

euhm juist wat de KVW probeert los te krijgen kwa discussie.. zie je hier gebeuren
Precies.
Je zit op een discussieforum hier en de gevoerde discussie is zeker interessant in het kader wat KvW wil bereiken..
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 23 oktober 2006 @ 22:28:45 #146
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42913134
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 23:06 schreef golfer het volgende:

[..]

Precies.
Je zit op een discussieforum hier en de gevoerde discussie is zeker interessant in het kader wat KvW wil bereiken..
Maar opzicht ook heel interressant voor een apart discussie
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42917403
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 23:06 schreef golfer het volgende:

[..]

Precies.
Jawel maar was dit nou zo'n "o my god is dat echt zo" aflevering voor velen? Dit is namelijk toch al lang algemeen bekend als je je ook maar een beetje inleest en bekommerd om je voedsel.

Ik ken tig onderzoeken waarbij gekeken is naar waarom Mediterane mensen minder hartklachten hebben en ouder worden. En altijd dezelfde keiharde en heldere conclusies: Wijn, Olijfolie, pommodoro, veel vis, fruit en groente. En ook vooral veel verse producten.

En waarom verse producten zo goed zijn? Omdat die dus niet vol zitten met toegevoegde vetten, suikers, kleurstoffen, zout etc.

Dus discussie is prima hoor, maar volgens mij komen er wel erg veel mensen te laat achter dat de deur open staat want dit was niks nieuws.

En mbt kindervoeding: Het is logisch dat er suikers inzitten, anders eten die kids het amper. Het is aan de ouders om zsm de kids de andere smaken aan te leren zodat ze gevarieerd kunnen eten en ook producten die niet vol met suiker zitten.

En verder: Leer etiketten lezen/begrijpen, denk alsof je zelf een marketeer bent. Als je leest 0% vet, dan kun je de klok erop gelijk zetten dat er veel suikers inzitten.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:55:09 #148
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_43001001
Leuke aflevering weer over thee.
Met name dat item over die namaakthee: rooibos was erg grappig.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:59:00 #149
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_43001102
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 00:55 schreef golfer het volgende:
Leuke aflevering weer over thee.
Met name dat item over die namaakthee: rooibos was erg grappig.
Ik heb hem gemist.. komt alsgoed eerdaags online te staan.. dan lurk ik hem even.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 01:24:25 #150
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_43001683
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 00:59 schreef MissHobje het volgende:

Ik heb hem gemist.. komt alsgoed eerdaags online te staan.. dan lurk ik hem even.
Je weet toch dat je als je mod bent geen sociaal leven meer hebt en verplicht ALLE kookgerelateerde programma's moet bekijken.
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 02:04:53 #151
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_43002354
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 01:24 schreef golfer het volgende:

[..]

Je weet toch dat je als je mod bent geen sociaal leven meer hebt en verplicht ALLE kookgerelateerde programma's moet bekijken.
En soms moet ik ff werken om mijn internet rekening te kunnen betalen.. zodat ik alle kookgerelateerde programma's online kan lurken en ik lekker bij blijf
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_43004707
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 02:04 schreef MissHobje het volgende:

[..]

En soms moet ik ff werken om mijn internet rekening te kunnen betalen.. zodat ik alle kookgerelateerde programma's online kan lurken en ik lekker bij blijf
wat voor werk doe je dan?

cook on

zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:42:07 #153
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_43005934
Net de aflevering over suikers gezien. Ik wist niet dat er ZOVEEL suiker in voorverpakt voedsel zat. Verbaas me er echt over. Als je wilt afvallen zou je deze aflevering moeten zien. Overstappen op meer vers voedsel zou al een hoop schelen.
KISSSSSSSSSSS
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:45:20 #154
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_43008163
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 11:42 schreef Fawn het volgende:
Net de aflevering over suikers gezien. Ik wist niet dat er ZOVEEL suiker in voorverpakt voedsel zat. Verbaas me er echt over. Als je wilt afvallen zou je deze aflevering moeten zien. Overstappen op meer vers voedsel zou al een hoop schelen.
Tja, je hebt nu door waarom ik altijd mijn eten vers wil.
Pakjes, potjes en halffabrikaten gebruik ik zo min mogelijk.
Zaken als soep uit zak of blik, chicken tonight en saus uit pakje of potje gebruik ik nooit. Het smaakt voor mij allemaal naar maggie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 13:47:49 #155
45206 Pietverdriet
pi_43008214
Heb net de aflevering over rooibos thee zitten kijken, geweldig!
Hier op mijn werk in de kantine hebben ze een enorm thee assortie, werkelijk, maar men heeft slechts 1 thee waar geen smaakje aan toegevoegt is. De rest is allemaal troep erdoor, vanille, kruidnagel, kaneel, god mag weten waar het allemaal voor nodig is, Duitsers zijn verschrikkelijk wat dat aangaat, hebben echt geen fatsoenlijke thee of koffie.
  zondag 5 november 2006 @ 19:04:06 #156
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_43267436
Ligt het aan mij of staan die recente afleveringen niet online? Waardeloos.

edit: er staat helemaal niks meer onlline. Rechtengedoe kennelijk. Sucks, ik heb nog niks kunnen zien dit seizoen.

[ Bericht 45% gewijzigd door Rio op 05-11-2006 19:15:09 ]
Ik heb al een boek.
  zondag 5 november 2006 @ 19:06:15 #157
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_43267485
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 13:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Hier op mijn werk in de kantine hebben ze een enorm thee assortie, werkelijk, maar men heeft slechts 1 thee waar geen smaakje aan toegevoegt is. De rest is allemaal troep erdoor, vanille, kruidnagel, kaneel, god mag weten waar het allemaal voor nodig is, Duitsers zijn verschrikkelijk wat dat aangaat, hebben echt geen fatsoenlijke thee of koffie.
Alsof dat in Nederland anders is
Bestel ergens een thee-tje en je krijgt een complete hutkoffer met smaakjes thee.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  zondag 5 november 2006 @ 19:07:02 #158
155383 VinoTinto
That\'s me.
pi_43267503
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 23:00 schreef tupolev141 het volgende:
De marges van detailhandelaars (en restaurants) zijn gigantisch. Bij tussenpersonen blijft ook veel geld kleven. Toegevoegde waarde heet dat dan. Koffie is in de winkel ook best duur. De koffieboer kan nét een nagel kopen om zijn gat te krabben.
koffie komt uit de derde wereld, da's nogal een verschil met schotland.
"Een droge bek is niet cool" (c) Blowersguide :')
STEM HIER Kutsmilie <------------------------------------------------
STEM HIER Kutsmilie <----
pi_43319829
http://www.keuringsdienstvanwaarde.tv/

Hier moet je door kunnen linken naar de afl. die je zou willen zien.
Mijn player doet het alleen even niet (of ligt dat aan hun??)

Nee sorry dit werkt ook niet, dacht dat t aan mijn player lag maar het heeft iets te maken met rechten verkoop aan kpn van uitzending gemist.........

[ Bericht 24% gewijzigd door kabouter.muts op 07-11-2006 12:31:35 ]
  vrijdag 10 november 2006 @ 22:37:26 #160
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_43441211
Nou. Na vandaag weten we weer alles over Omega 3 en Omega 6.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 10 november 2006 @ 23:06:12 #161
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_43441957
Jups.. was weer interessant voer zeg maar
Ze donderen het ook nog zowat overal in.. dus je krijgt het toch wel binnen.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  vrijdag 10 november 2006 @ 23:37:45 #162
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_43442770
Maar wat nou de waarheid is. Het hele leven is een grote vriendjespolitiek en dit programma toont aan dat Het Voedingscentrum gewoon het beste vriendje is van Unilever.
KISSSSSSSSSSS
pi_43466499
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 13:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Dan ken je zeker niet de ostfriesenthee in noord Duitsland, met klontje

Moet je eens heengaan naar Leer of Aurich, kwaliteit van een thee zonder opsmuk
de Ostfriesen staan bekend om hun thee drinken, koffie word er praktisch niet gedronken

heb ff je quote gefikst (MH)

[ Bericht 4% gewijzigd door MissHobje op 12-11-2006 01:09:16 ]
ware woorden zijn niet mooi en mooie woorden zijn niet waar
pi_43482614
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 23:37 schreef Fawn het volgende:
Maar wat nou de waarheid is.
De waarheid is simpel: Iedereen die gewoon normaal eet krijgt voldoende Omega 3 en 6 binnen.
Maar Omega 3 en 6 bekken lekker, het is gezond en dus is het interessant om het overal in te stoppen en flink meer voor dat product te vragen.

Zoals met de meeste van dat soort zaken: gewoon gezond en met variatie eten en liefst veel verse producten, dan krijg je al je vitaminen, mineralen, eiwitten etc. wel binnen en dan hoef je je weinig van al die hippe kreten aan te trekken.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  zaterdag 18 november 2006 @ 00:20:44 #165
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_43646760
Video van vandaag weer bekeken.
Leuke uitzending over anti-oxidanten en vrije radicalen.
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 18 november 2006 @ 03:26:03 #166
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_43649303
-ha kut, verkeerd topic -
Confidence through competence
  zaterdag 18 november 2006 @ 09:07:11 #167
45206 Pietverdriet
pi_43650321
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 00:20 schreef golfer het volgende:
Video van vandaag weer bekeken.
Leuke uitzending over anti-oxidanten en vrije radicalen.
Zoek het maar op in een woordenboek, meneer, als u wilt weten wat het is...
  zaterdag 18 november 2006 @ 09:08:44 #168
45206 Pietverdriet
pi_43650330
quote:
Op zondag 12 november 2006 00:14 schreef verzameldirk het volgende:

[..]

Dan ken je zeker niet de ostfriesenthee in noord Duitsland, met klontje

Moet je eens heengaan naar Leer of Aurich, kwaliteit van een thee zonder opsmuk
de Ostfriesen staan bekend om hun thee drinken, koffie word er praktisch niet gedronken

heb ff je quote gefikst (MH)
OStfriesen zijn ook de belgen van Duitsland

Maar goed, ik ben vanuit waar ik nu ben sneller aan de adriatische zee dan aan de waddenzee.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 20:26:01 #169
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45189931
Nu dus weer een nieuwe aflevering.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 9 januari 2007 @ 20:39:12 #170
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45190454
Prijzen uitreiken.
Poef.....gone! ©golfer
pi_45229302
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 20:26 schreef golfer het volgende:
Nu dus weer een nieuwe aflevering.
Ja een aantal uitzendingen over eerlijke cacao; ik werk in een wereldwinkel dus kijk met interesse. Gisteravond was ik er niet, dus opgenomen om het later te bekijken.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 18:24:29 #172
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45412922
Vanavond weer verder over de chocolade en de avonturen van de prijswinnaars in Ghana.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 16 januari 2007 @ 20:54:59 #173
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45418332
Ze melken dit onderwerp wel heel erg uit.
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 17 januari 2007 @ 08:44:26 #174
45206 Pietverdriet
pi_45428312
quote:
Op dinsdag 16 januari 2007 20:54 schreef golfer het volgende:
Ze melken dit onderwerp wel heel erg uit.
Ja, ze dreinen. Mijn moe zou hebben gezegt, als je niet ophoud met bleren geef ik je een reden om te bleren.
pi_45428942
het kon mij ook niet echt boeien.
pi_45793931
quote:
Chocolade oorlog barst los

Het televisieprogramma Keuringsdienst van Waarde is door chocoladefabrikant Bellissimo voor de rechter gedaagd voor het produceren van Tony’s Chocolonely, de eerste gegarandeerd slaafvrije chocoladereep ter wereld. Bellissimo eist dat de uitzendingen van het programma op televisie worden gestaakt. Het is dan ook nog onzeker of de geplande uitzending van morgenavond (Nederland 3, 20.25 uur) door zal gaan.

Naast het staken van de uitzendingen eist het bedrijf via het kort geding, dat morgenochtend in Amsterdam dient, dat Keuringsdienst van Waarde nergens meer mag claimen dat Tony’s Chocolonely 100 procent slaafvrij zou zijn. „Gegarandeerd slaafvrije chocolade bestaat niet”, aldus Bellissimo’s advocaat Veerman.

Bellisimo ziet deze claim als valse concurrentie, omdat andere chocolade waaronder het eigen merk Swiss Noir ten onrechte in een kwader daglicht wordt gesteld.

Programmamaker Teun van de Keuken is blij met de dagvaarding. „Wij zijn ooit begonnen met deze reep als journalistiek middel. We wilden laten zien hoe de chocoladewereld in elkaar zit en welke misstanden er bestaan. Tot nu toe bleef het oorverdovend stil van de kant van de chocoladeproducenten. Maar nu gaan ze eindelijk op de uitdaging in.”
bron
  maandag 29 januari 2007 @ 16:45:12 #177
45206 Pietverdriet
pi_45794280
Trouwens wel mooi om te zien dat zo een fair trade boer niets extra`s krijgt.
pi_45806061
quote:
Op maandag 29 januari 2007 16:34 schreef schatje het volgende:

[..]

bron
Ik dacht dat de chocola kwestie al weer in slaap was gevallen Geweldig dit
La derecha oprime, la izquierda libera
  dinsdag 30 januari 2007 @ 02:27:30 #179
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_45814515
quote:
Op maandag 29 januari 2007 21:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik dacht dat de chocola kwestie al weer in slaap was gevallen Geweldig dit
Het gaat nu eindelijk pas rollen..
Super dit!

Ik vind trouwens dat dreigen met die rechter door dat bedrijf enzo.. beetje overkomen als schuld bekennen..
Anders doe je zoiets toch niet?? of bekijk ik dat nu verkeerd.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  dinsdag 30 januari 2007 @ 02:42:03 #180
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45814586
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 02:27 schreef MissHobje het volgende:

Het gaat nu eindelijk pas rollen..
Super dit!
Dit is precies wat Teun wilde bereiken, denk ik.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 30 januari 2007 @ 18:38:59 #181
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45831283
Ben benieuwd of er vanavond iets over vermeld wordt in de uitzending.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 30 januari 2007 @ 20:22:31 #182
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45835603
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:38 schreef golfer het volgende:
Ja dus.
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 dinsdag 30 januari 2007 @ 20:38:28 #183
7889 tong80
Spleenheup
pi_45836245
Dit is toch een herhaling ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 dinsdag 30 januari 2007 @ 20:39:41 #184
7889 tong80
Spleenheup
pi_45836301
Nee dus. Stomme Tong

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 30 januari 2007 @ 20:54:30 #185
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45836842
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 18:38 schreef golfer het volgende:
Volgende week dus pas.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 30 januari 2007 @ 21:32:12 #186
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_45838336
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 20:39 schreef tong80 het volgende:
Nee dus. Stomme Tong

Ach dat geeft niets,.. desnoods bekijk je even de website
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  Trouwste user 2022 woensdag 31 januari 2007 @ 01:24:27 #187
7889 tong80
Spleenheup
pi_45845523
Bedankt voor de tip

vrijdag 2 februari 2007 @ 22:48:14 #188
45206 Pietverdriet
pi_45929137
Net de aflevering zitten kijken, ben een beetje misselijk van dat fair trade, 0,0004 cent of zoiets per reep komt bij de boer van de de 60 cent die je meer betaald.
Zum Kotzen vind ik dat.
pi_45931998
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 22:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Net de aflevering zitten kijken, ben een beetje misselijk van dat fair trade, 0,0004 cent of zoiets per reep komt bij de boer van de de 60 cent die je meer betaald.
Zum Kotzen vind ik dat.
Ja.
Ik moest meteen denken aan Foster Parents.. zelfde verhaal (alleen wat minder eetbaar )
  zaterdag 3 februari 2007 @ 00:07:35 #190
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_45932079
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 22:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Zum Kotzen vind ik dat.
Dat is wel heel erg ja
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_45932138
En elkaar beschuldigen van liegen he
  zaterdag 3 februari 2007 @ 00:15:19 #192
45206 Pietverdriet
pi_45932304
En wat erger is, dat fair trade en max havelaar dus niet precies kan zeggen waar wat hoeveel kost.
Beetje mooi weer lopen spelen dat je het zo goed voorhebt met die boeren, terwijl 99,99% van je meerkosten dus niet bij de boer landen.
  zaterdag 3 februari 2007 @ 00:18:39 #193
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_45932395
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 00:15 schreef Pietverdriet het volgende:
En wat erger is, dat fair trade en max havelaar dus niet precies kan zeggen waar wat hoeveel kost.
Beetje mooi weer lopen spelen dat je het zo goed voorhebt met die boeren, terwijl 99,99% van je meerkosten dus niet bij de boer landen.
Het merendeel van die meerkosten blijft in Europa, bij de groothandelaren, de verschepers en de fabrikanten.
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 3 februari 2007 @ 00:33:40 #194
45206 Pietverdriet
pi_45932833
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 00:18 schreef golfer het volgende:

[..]

Het merendeel van die meerkosten blijft in Europa, bij de groothandelaren, de verschepers en de fabrikanten.
Waarschijnlijk ja, ergo, fair trade is een manier om meer geld te verdienen voor de industrie, niet voor de boeren.
pi_53539305
schopje:
Ik heb een keer Panga gegeten en vond dat bijzonder onsmakelijk, maar ik vermoed dat dat aan de bereidingswijze lag aangezien hij zo populair is. Dan verwacht ik eigelijk meer een niet uitgesproken, makkelijke smaak.
  vrijdag 28 september 2007 @ 11:28:49 #196
45206 Pietverdriet
pi_53539393
wel grappig dat ontdooide panga zoveel meer kost dan diepvries, en die visboer maar volhouden, het is verse
pi_53545809
Ik vind de panga best lekker!!
Heb net KVW gekeken ... wat een asshole die visboer met zijn verse panga uit zuid europa hahaha
  vrijdag 28 september 2007 @ 16:06:18 #198
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_53546816
Ik zag hem nog niet online staan?
Tsjek vanaaf wel even.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_53549145
gewoon bij uitzending gemist.nl
  donderdag 11 oktober 2007 @ 20:59:25 #200
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_53871269
Vanavond weer.
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')