Maar jij bent het dus wel?quote:Op woensdag 21 december 2005 07:55 schreef haloII het volgende:
Misschien is het goed dat inderdaad forumbeheer ipadres of wie dan ook checked en kenbaar maakt. Ik ken hem of haar niet.
De afgelopen jaren wordt veelvuldig smsfraude gesuggereerd en al dan niet harde bewoordingen. Dit is hopelijk de kans dat eea aan de kaak wordt gesteld.
He GJ! Ik sta achter je hoor! Meld je het ons wanneer de rechter uitspraak doet en vooral wàt voor uitspraak?quote:Op woensdag 21 december 2005 07:55 schreef haloII het volgende:
Misschien is het goed dat inderdaad forumbeheer ipadres of wie dan ook checked en kenbaar maakt. Ik ken hem of haar niet.
De afgelopen jaren wordt veelvuldig smsfraude gesuggereerd en al dan niet harde bewoordingen. Dit is hopelijk de kans dat eea aan de kaak wordt gesteld.
-Edit- Nog niet wakker.quote:Op woensdag 21 december 2005 07:55 schreef haloII het volgende:
Is het niet makkelijker om 1 draaiboek te schrijven met een "Sjakie" (een naam die nog niet is voorgekomen in de BB-deelnemers-lijst) als winnaar en een "Carola" als winnaarquote:Op woensdag 21 december 2005 09:33 schreef Gia het volgende:
Ach, wat een onzin. Hij heeft een draaiboek waarin staat dat Pietje het huis gaat verlaten en dan blijkt Jantje het te worden. Nou, geloof maar dat er ook een draaiboek is waarin Jantje het huis moet verlaten en ook dat was al vantevoren klaar.
Lijkt me niet meer dan normaal dat je als televisiemaker overal op voorbereid bent. Dus is er een draaiboek voor elke mogelijke exit. Logisch, toch?
Zie Gertje's fotoboek.quote:
Jeemig de peemig hey yo..dat willen we helemaal niet weten joh...quote:Op woensdag 21 december 2005 11:14 schreef JohnDope het volgende:
Hallo???![]()
Zal ik het dan ook maar even zeggen voor de mensen hier. De aarde is ROND en niet plat dus niet schrikken.
er wordt al sinds ver in de vorige eeuw gefraudeerd met belspelletjes (call TV).
Het meest mooie vind ik nog dat ze zo'n oude stoffige notaris de stemming willen laten controleren, terwijl je als ict-er zijnde gewoon een mooi schaduwsysteempje kan laten lopen![]()
En Gert is gewoon bezig met een comeback. Eerst had hij een webdesignbedrijfen nu is meneer ook weer telecomexpert?
Het gaat er niet om wat technisch mogelijk is, maar dat je iemand hebt met de plicht om erop toe te zien dat de stemming correct verloopt.quote:Op woensdag 21 december 2005 11:14 schreef JohnDope het volgende:
Hallo???![]()
Zal ik het dan ook maar even zeggen voor de mensen hier. De aarde is ROND en niet plat dus niet schrikken.
er wordt al sinds ver in de vorige eeuw gefraudeerd met belspelletjes (call TV).
Het meest mooie vind ik nog dat ze zo'n oude stoffige notaris de stemming willen laten controleren, terwijl je als ict-er zijnde gewoon een mooi schaduwsysteempje kan laten lopen![]()
[..]
Ik zie het al helemaal voor me: De stoffige notaris komt binnen die wordt achter een computerscherm gezet en moet vervolgens kijken naar de cijfertjes op het scherm.quote:Op woensdag 21 december 2005 11:34 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat technisch mogelijk is, maar dat je iemand hebt met de plicht om erop toe te zien dat de stemming correct verloopt.
Maar dat toezicht is dus waardeloos als daar een suffe notaris zit die niet weet naar welke gegevens hij zit te kijken.quote:Op woensdag 21 december 2005 11:34 schreef American_Nightmare het volgende:
Het gaat er niet om wat technisch mogelijk is, maar dat je iemand hebt met de plicht om erop toe te zien dat de stemming correct verloopt.
Ja, hij heeft een zaak als hij dat kan staven met bewijs en hij zegt dat te hebben.quote:Op woensdag 21 december 2005 09:45 schreef bb-millie het volgende:
Maar er was toch ook sprake van cd-roms met belgegevens waaruit bleek dat GJ de winnaar was? Zover ik begrepen heb is het GJ niet om het geld te doen...
Als je het goed aanpakt(klein kartelletje start (vele malen kleiner dan de bouwfraude)met de andere partij) dan kan je ook een hi-tech notaris om de tuin leiden.quote:Op woensdag 21 december 2005 11:46 schreef Pinball het volgende:
[..]
Maar dat toezicht is dus waardeloos als daar een suffe notaris zit die niet weet naar welke gegevens hij zit te kijken.
Het gaat er dus óók om dat degene die toezicht houdt voldoende kennis heeft om dat goed te doen. En een notaris zal prima zijn voor een testament of koopakte, maar een technisch verhaal als bellen en sms-en is heel wat anders voor iemand die waarschijnlijk nog nooit verder is gekomen dan Word.
Niet echt, did ivm toch specfieike dingen voor sjakie en carola.quote:Op woensdag 21 december 2005 10:39 schreef Bjoro het volgende:
[..]
Is het niet makkelijker om 1 draaiboek te schrijven met een "Sjakie" (een naam die nog niet is voorgekomen in de BB-deelnemers-lijst) als winnaar en een "Carola" als winnaar
Tuurlijk je kan altijd wel de zaak verneuken, maar de smsjes zie je over een scherm komen rollen. Je ziet in 1 oogopslag wel of de stemming heel erg naar 1 persoon neigt of juist erg geljik op gaat. En als dan opeens iemand van 10% naar 30% gaat, dat weet je dat er iets niet klopt.quote:Op woensdag 21 december 2005 11:47 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als je het goed aanpakt(klein kartelletje start (vele malen kleiner dan de bouwfraude)met de andere partij) dan kan je ook een hi-tech notaris om de tuin leiden(dit gebeurt ook vaak).
Dat is het hem nou juist, je laat alleen de fake-resultaten zien.quote:Op woensdag 21 december 2005 11:50 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Tuurlijk je kan altijd wel de zaak verneuken, maar de smsjes zie je over een scherm komen rollen. Je ziet in 1 oogopslag wel of de stemming heel erg naar 1 persoon neigt of juist erg geljik op gaat. En als dan opeens iemand van 10% naar 30% gaat, dat weet je dat er iets niet klopt.
Dus een eigen SMS-systeem wat zelf sms'jes verzint aan de hand van de van tevoren ingevoerde uitslag. Ik vind het wat ver gezocht eerlijk gezegd. Dan zouden we de stemcomputers bij verkiezingen ook nooit meer kunnen geloven.quote:Op woensdag 21 december 2005 11:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is het hem nou juist, je laat alleen de fake-resultaten zien.
quote:Op zaterdag 12 november 2005 00:22 schreef Pinball het volgende:
Waarom frauderen met alle risico's van dien, als het ook legaal kan?
Wat weerhoudt John de Mol ervan om een paar belcomputers aan het werk te zetten om de uitslag te maken zoals hij zelf wil?
Voor Talpa zelf kost een SMSje alleen het providerdeel (0 bij versatel?) en het kpn gedeelte, dat is wat, 10 cent of zo? Vooral gezien de aantallen stemmen die mensen noemen, denk ik dat je met een stel lullige pc's en een budget van 5000 euro een heel eind komt. De notaris kan naar eer en geweten beamen dat er zo vaak gebeld is voor kandidaat X, dat is namelijk ook zo.
Niks fraude, gewoon geld.
Nee geen sms-jes verzinnen, maar sms-jes voor een bepaalde persoon wel laten mee tellen en andere weer niet.(Dubbele boekhouding).quote:Op woensdag 21 december 2005 12:01 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dus een eigen SMS-systeem wat zelf sms'jes verzint aan de hand van de van tevoren ingevoerde uitslag. Ik vind het wat ver gezocht eerlijk gezegd. Dan zouden we de stemcomputers bij verkiezingen ook nooit meer kunnen geloven.
Natuurlijk is zo'n systeem nooit 100% waterdicht, maar de mate van controle kan wel een stuk omhoog. Nu is er niks namelijk.
Heel goed maar dat gaat in het geval van GJ niet op. Want GJ heeft gegevens dat er voor hem meer is gebeld en gesmst. Dus dan heeft BB geen stemcomputers gebruikt om de stemming te bepalen.quote:Op woensdag 21 december 2005 12:16 schreef Pinball het volgende:
En er is natuurlijk ook nog de legale (?) optie:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |