abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33266127
quote:
Op woensdag 21 december 2005 07:55 schreef haloII het volgende:
Misschien is het goed dat inderdaad forumbeheer ipadres of wie dan ook checked en kenbaar maakt. Ik ken hem of haar niet.

De afgelopen jaren wordt veelvuldig smsfraude gesuggereerd en al dan niet harde bewoordingen. Dit is hopelijk de kans dat eea aan de kaak wordt gesteld.
Maar jij bent het dus wel?
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  woensdag 21 december 2005 @ 09:29:56 #227
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_33266926
quote:
Misschien is het goed dat inderdaad forumbeheer ipadres of wie dan ook checked en kenbaar maakt. Ik ken hem of haar niet.

De afgelopen jaren wordt veelvuldig smsfraude gesuggereerd en al dan niet harde bewoordingen. Dit is hopelijk de kans dat eea aan de kaak wordt gesteld.
He GJ! Ik sta achter je hoor! Meld je het ons wanneer de rechter uitspraak doet en vooral wàt voor uitspraak?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 21 december 2005 @ 09:33:18 #228
3542 Gia
User under construction
pi_33266973
Ach, wat een onzin. Hij heeft een draaiboek waarin staat dat Pietje het huis gaat verlaten en dan blijkt Jantje het te worden. Nou, geloof maar dat er ook een draaiboek is waarin Jantje het huis moet verlaten en ook dat was al vantevoren klaar.

Lijkt me niet meer dan normaal dat je als televisiemaker overal op voorbereid bent. Dus is er een draaiboek voor elke mogelijke exit. Logisch, toch?
  woensdag 21 december 2005 @ 09:45:39 #229
134710 bb-millie
pragmatisch gestoord
pi_33267099
Maar er was toch ook sprake van cd-roms met belgegevens waaruit bleek dat GJ de winnaar was? Zover ik begrepen heb is het GJ niet om het geld te doen...
Chaos is de duivel en ik ben er mee getrouwd...
pi_33267565
quote:

-Edit- Nog niet wakker.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  woensdag 21 december 2005 @ 10:39:16 #231
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_33267970
quote:
Op woensdag 21 december 2005 09:33 schreef Gia het volgende:
Ach, wat een onzin. Hij heeft een draaiboek waarin staat dat Pietje het huis gaat verlaten en dan blijkt Jantje het te worden. Nou, geloof maar dat er ook een draaiboek is waarin Jantje het huis moet verlaten en ook dat was al vantevoren klaar.

Lijkt me niet meer dan normaal dat je als televisiemaker overal op voorbereid bent. Dus is er een draaiboek voor elke mogelijke exit. Logisch, toch?
Is het niet makkelijker om 1 draaiboek te schrijven met een "Sjakie" (een naam die nog niet is voorgekomen in de BB-deelnemers-lijst) als winnaar en een "Carola" als winnaar
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
pi_33268077
quote:
Op woensdag 21 december 2005 08:03 schreef PC eend het volgende:

[..]

Maar jij bent het dus wel?
Zie Gertje's fotoboek.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_33268260
Gert-Jan Ik sta voor de volle 100% achter je hoor, ik hoop dat je gelijk gaat krijgen zonder beschadigingen
pi_33268481
Die Gert Jan was toch een vriend van Patty Brard sinds BB en heeft hij niet in de gevangenis gezeten omdat hij een of ander date rape drug aan een minderjarig meisje had gegeven???

Ja zeer betrouwbaar persoon
pi_33268664
Hallo???

Zal ik het dan ook maar even zeggen voor de mensen hier. De aarde is ROND en niet plat dus niet schrikken.

er wordt al sinds ver in de vorige eeuw gefraudeerd met belspelletjes (call TV).

Het meest mooie vind ik nog dat ze zo'n oude stoffige notaris de stemming willen laten controleren, terwijl je als ict-er zijnde gewoon een mooi schaduwsysteempje kan laten lopen

En Gert is gewoon bezig met een comeback. Eerst had hij een webdesignbedrijf en nu is meneer ook weer telecomexpert?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_33269013
quote:
Op woensdag 21 december 2005 11:14 schreef JohnDope het volgende:
Hallo???

Zal ik het dan ook maar even zeggen voor de mensen hier. De aarde is ROND en niet plat dus niet schrikken.

er wordt al sinds ver in de vorige eeuw gefraudeerd met belspelletjes (call TV).

Het meest mooie vind ik nog dat ze zo'n oude stoffige notaris de stemming willen laten controleren, terwijl je als ict-er zijnde gewoon een mooi schaduwsysteempje kan laten lopen

En Gert is gewoon bezig met een comeback. Eerst had hij een webdesignbedrijf en nu is meneer ook weer telecomexpert?
Jeemig de peemig hey yo..dat willen we helemaal niet weten joh...
Dat van die aarde enzo
Roddels en achterklap..that's what we are looking for
Begin het dan toch nog een klein beetje interessant te worden..
...dat "like so fucking boring Big Brother"
Yeah baby Yeah
pi_33269168
quote:
Op woensdag 21 december 2005 11:14 schreef JohnDope het volgende:
Hallo???

[..]
Het gaat er niet om wat technisch mogelijk is, maar dat je iemand hebt met de plicht om erop toe te zien dat de stemming correct verloopt.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_33269285
quote:
Op woensdag 21 december 2005 11:34 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wat technisch mogelijk is, maar dat je iemand hebt met de plicht om erop toe te zien dat de stemming correct verloopt.
Ik zie het al helemaal voor me: De stoffige notaris komt binnen die wordt achter een computerscherm gezet en moet vervolgens kijken naar de cijfertjes op het scherm.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 21 december 2005 @ 11:46:09 #239
242 Pinball
Electric Monk
pi_33269452
quote:
Op woensdag 21 december 2005 11:34 schreef American_Nightmare het volgende:

Maar dat toezicht is dus waardeloos als daar een suffe notaris zit die niet weet naar welke gegevens hij zit te kijken.
Het gaat er dus óók om dat degene die toezicht houdt voldoende kennis heeft om dat goed te doen. En een notaris zal prima zijn voor een testament of koopakte, maar een technisch verhaal als bellen en sms-en is heel wat anders voor iemand die waarschijnlijk nog nooit verder is gekomen dan Word.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_33269484
quote:
Op woensdag 21 december 2005 09:45 schreef bb-millie het volgende:
Maar er was toch ook sprake van cd-roms met belgegevens waaruit bleek dat GJ de winnaar was? Zover ik begrepen heb is het GJ niet om het geld te doen...
Ja, hij heeft een zaak als hij dat kan staven met bewijs en hij zegt dat te hebben.
pi_33269493
quote:
Op woensdag 21 december 2005 11:46 schreef Pinball het volgende:

[..]

Maar dat toezicht is dus waardeloos als daar een suffe notaris zit die niet weet naar welke gegevens hij zit te kijken.
Het gaat er dus óók om dat degene die toezicht houdt voldoende kennis heeft om dat goed te doen. En een notaris zal prima zijn voor een testament of koopakte, maar een technisch verhaal als bellen en sms-en is heel wat anders voor iemand die waarschijnlijk nog nooit verder is gekomen dan Word.
Als je het goed aanpakt(klein kartelletje start (vele malen kleiner dan de bouwfraude)met de andere partij) dan kan je ook een hi-tech notaris om de tuin leiden.
pi_33269510
quote:
Op woensdag 21 december 2005 10:39 schreef Bjoro het volgende:

[..]

Is het niet makkelijker om 1 draaiboek te schrijven met een "Sjakie" (een naam die nog niet is voorgekomen in de BB-deelnemers-lijst) als winnaar en een "Carola" als winnaar
Niet echt, did ivm toch specfieike dingen voor sjakie en carola.

Als sjakie het huis uitgaat en je start vrolijk de band waar je laat zien dat carola en tamara
in de dbk gezellig aan het feesten dan heb je dus al een fout. Je kunt als regiseur natuurlijk
gewoon roepen start de band, maar ja, welke, nou dat staat dus in het draaiboek

Ook kun je voor sjakie en carola allebei verschillende dingen doen.
Bv, de moeder van sjakie meenemen naar de deur om sjakie op te halen.
Nogal slordig als je daar met de vriend van carola aan komt lopen. Of met
niemand (nou ja, sjakie was toch niet zo populair buiten het huis anders zat hij er nog wel in)

Dus in het bezit zijn van een zo'n draaiboek zegt eigenlijk niks.
endemol komt dan vrolijk met een ander draaiboek aan en daar staat hij dan goed voor

Dat wil trouwens niet zeggen dat ik niet denk dat Talpa/Bendemol flink rommelt met de
stemmen, maar ja, om dat te bewijzen moet je dus toch echt harde gegevens van
de SMS/Telefoon operators zien te krijgen. En van vorige BB'szullen die er echt niet meer
zijn.
pi_33269560
quote:
Op woensdag 21 december 2005 11:47 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als je het goed aanpakt(klein kartelletje start (vele malen kleiner dan de bouwfraude)met de andere partij) dan kan je ook een hi-tech notaris om de tuin leiden(dit gebeurt ook vaak).
Tuurlijk je kan altijd wel de zaak verneuken, maar de smsjes zie je over een scherm komen rollen. Je ziet in 1 oogopslag wel of de stemming heel erg naar 1 persoon neigt of juist erg geljik op gaat. En als dan opeens iemand van 10% naar 30% gaat, dat weet je dat er iets niet klopt.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_33269611
quote:
Op woensdag 21 december 2005 11:50 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Tuurlijk je kan altijd wel de zaak verneuken, maar de smsjes zie je over een scherm komen rollen. Je ziet in 1 oogopslag wel of de stemming heel erg naar 1 persoon neigt of juist erg geljik op gaat. En als dan opeens iemand van 10% naar 30% gaat, dat weet je dat er iets niet klopt.
Dat is het hem nou juist, je laat alleen de fake-resultaten zien.
pi_33269881
quote:
Op woensdag 21 december 2005 11:51 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat is het hem nou juist, je laat alleen de fake-resultaten zien.
Dus een eigen SMS-systeem wat zelf sms'jes verzint aan de hand van de van tevoren ingevoerde uitslag. Ik vind het wat ver gezocht eerlijk gezegd. Dan zouden we de stemcomputers bij verkiezingen ook nooit meer kunnen geloven.
Natuurlijk is zo'n systeem nooit 100% waterdicht, maar de mate van controle kan wel een stuk omhoog. Nu is er niks namelijk.
  woensdag 21 december 2005 @ 12:16:38 #246
242 Pinball
Electric Monk
pi_33270280
En er is natuurlijk ook nog de legale (?) optie:
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 00:22 schreef Pinball het volgende:
Waarom frauderen met alle risico's van dien, als het ook legaal kan?

Wat weerhoudt John de Mol ervan om een paar belcomputers aan het werk te zetten om de uitslag te maken zoals hij zelf wil?
Voor Talpa zelf kost een SMSje alleen het providerdeel (0 bij versatel?) en het kpn gedeelte, dat is wat, 10 cent of zo? Vooral gezien de aantallen stemmen die mensen noemen, denk ik dat je met een stel lullige pc's en een budget van 5000 euro een heel eind komt. De notaris kan naar eer en geweten beamen dat er zo vaak gebeld is voor kandidaat X, dat is namelijk ook zo.

Niks fraude, gewoon geld.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_33270560
quote:
Op woensdag 21 december 2005 12:01 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Dus een eigen SMS-systeem wat zelf sms'jes verzint aan de hand van de van tevoren ingevoerde uitslag. Ik vind het wat ver gezocht eerlijk gezegd. Dan zouden we de stemcomputers bij verkiezingen ook nooit meer kunnen geloven.
Natuurlijk is zo'n systeem nooit 100% waterdicht, maar de mate van controle kan wel een stuk omhoog. Nu is er niks namelijk.
Nee geen sms-jes verzinnen, maar sms-jes voor een bepaalde persoon wel laten mee tellen en andere weer niet.(Dubbele boekhouding).
Bij de bouwfraude hielden ze jarenlang schaduwboekhoudingen bij, dan is een schaduwboekhouding bij een sms-polletje natuurlijk een eitje.
pi_33271010
Misschien is het goed om voor die gene die niet weten hoe een opnamedraaiboek er uit ziet, dat hier even in het kort te schetsen. Los van de basisinfo, zoals wie is wie en wie doet er wat bij productie maar vooral ook bij de opnameploeg(deze laatste bestaat vaak uit een wisselend aantal personen) bestaat een draaiboek vooral uit regieaanwijzingen. Iedere cameraman/vrouw noteert naast de basis camera-instellingen tijdens de repetitie(die er s’middags altijd is) de specifieke voor de desbetreffende opname bedoelde aanwijzingen. Dit doet een cameraman dus zelf en gebeurt met potlood of pen. Waar vinden we nu de namen terug in zo’n draaiboek. Dat is niet in de eerste plaats de naam van een kandidaat maar vooral ook bij BB de ouders en/of vrienden. Voor die gene die de laatste weken hebben opgelet was aan de camera voorkeuze vaak al te zien wie er werkelijk het huis moest verlaten. Het gaat dus niet zozeer om de naam van Gert-Jan die zou voorkomen, maar vooral ook de rest van de aanwijzingen die daar in zijn bijgeschreven. Ik kan niet bepalen wat hij(G-J) heeft maar het kan goed mogelijk zijn dat er inderdaad veel uit blijkt. Een nieuw leeg draaiboek zegt niet veel maar een gebruikte des te meer. Overigens staat er natuurlijk nog veel meer in een TVdraaiboek maar dat laat ik maar achterwege.
pi_33271190
quote:
Op woensdag 21 december 2005 12:16 schreef Pinball het volgende:
En er is natuurlijk ook nog de legale (?) optie:
[..]
Heel goed maar dat gaat in het geval van GJ niet op. Want GJ heeft gegevens dat er voor hem meer is gebeld en gesmst. Dus dan heeft BB geen stemcomputers gebruikt om de stemming te bepalen.

Maar anders is dat een perfecte manier om legaal de stemming te bepalen. Jij moet bij John gaan solliciteren
pi_33271308
Jij moet bij John gaan solliciteren

Ik ben juist zo blij dat ik daar een paar jaar geleden ben weg gegaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')