Lijkt me redelijk stom, niet waar? Had je nog een verweer kunnen voeren en mischien 'iets' kunnen regelen. Nu heeft de rechter in het voordeel van de deurwaarder/geldeiser gesproken aangezien jullie 'toch niet kwamen opdagen'.quote:Op maandag 19 december 2005 18:17 schreef JohnDDD het volgende:
Hoi.
Naar de zitting zijn we niet geweest en we hebben er verder niets meer van vernomen.
Mij komt het over alsquote:Nu kwam de deurwaarder vandaag met een papier aan de deur waarop stond dat er uitspraak van de rechter was geweest (ofzoiets, het was een nogal ingewikkeld document).
Verder stond er dat er was bepaald dat:
A. binnen twee weken ons huis verlaten moest zijn (maar dan in mooie juridische taal)
B. binnen twee dagen de som alsnog voldaan moest worden (maar dan weer in mooie taal)
verderop stond nog een ander bedrag
nou begrijp ik niet precies wat dat nou betekent
moeten we nou én het huis uit én dat bedrag nog binnen twee dagen betalen? of betekent dit dat we kunnen betalen binnen 2 dagen om te voorkomen dat we het huis uit moeten? het was een heel lastig document.
Mee eens! Dit was ZEER stom van je! Je was al wanbetaler, je kreeg een betalingsregeling, die kwam je niet na, je komt niet naar de zitting... Dat zijn 3 redenen waarom je over 2 weken in de kou staat, en iemand anders weer een woning heeft!quote:Op maandag 19 december 2005 18:26 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
je bent wel een beetje dom he, niet naar die zitting gaan???
quote:
quote:daar heb ik nog wel twee vraagjes over; de eerste is wanneer worden onze spullen dan verkocht (over drie dagen al?),
quote:en de tweede is wat betekent "tegen behoorlijk bewijs van kwijting"?
bedankt voor je inzichten hierover en het opschonen van het topic!quote:Op maandag 19 december 2005 19:51 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Zoals ik de brief lees, blijf ik bij mijn eerste post in dit topic.
[..]
Er zal na die twee dagen beslaglegging volgen (en daarna verkoop).
[..]
Je zult moeten bewijzen dat je het betaald hebt, volgens mij. D.m.v. kwitantie/overschrijfbewijs o.i.d.
Het is puur het vertaalwerk eigenlijk. Misschien dat de echt juridisch onderlegden er iets meer over kunnen zeggen.quote:Op maandag 19 december 2005 19:54 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
bedankt voor je inzichten hierover
quote:en het opschonen van het topic!
Als je nou een beetje snuggerheid over hebt, loop dan morgen even naar de rechtswinkel. Het eerste advies is gratis, of je krijgt een doorverwijzing voor een eerste gratis consult. Waarschijnlijk helpen ze je alleen maar met een stappenplan; wie te bellen, waar hulp te krijgen, of je je dure spullen even bij iemand in bewaring moet leggen, etc..quote:Op maandag 19 december 2005 19:54 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
bedankt voor je inzichten hierover en het opschonen van het topic!
Ja, dat is net zoiets als zeggen dat je je niet aan de wet houdt omdat je het wetboek niet begrijpt of überhaupt niet kan lezen. Dus dat zal niet werken.quote:Op maandag 19 december 2005 19:54 schreef RemcoDelft het volgende:
Als ik die brief zo lees, lijkt het me helemaal niet zo gek om ze morgen een brief te sturen, met het verzoek een Nederlandstalige versie te sturen! Want hier kan je (terecht) geen wijs uit worden...
Hallo?quote:Op maandag 19 december 2005 20:49 schreef jojo1983 het volgende:
Hoop voor je dat je niet in Den Haag woont daar hebben ze sinds een tijd een zeer streng uitzetbeleid. Dit om z.s.m. van de wanbetalers af te komen. je krijgt trouwens ook de rekening van het ontruimen, opslag inventaris, etc.
Met andere woorden levenslange problemen vooral als je te lui bent om te werken en of niet met geld om kunt gaan.
Ik moet zeggen dat je ook niet alleen jezelf(cq moeder) hiermee treft maar ook andere huurders door jullie gedrag gaat hun huur indirect omhoog.
Ik zou zeggen begin met hard werken(jij en je moeder) dit zal de enige manier zijn om uit de problemen te komen. Met hard werken bedoel ik niet 32 uur in de week maar minimaal 60-70. lijkt zwaar maar na een jaar ben je uit de problemen en kun je ook nog een leuke cent overhouden.
In bijna elke stad heb je ook instanties die je met je schulden kunnen helpen.
Jullie problemen zijn te danken aan jullie eigen laksigheid kijk dus naar je eigen en ga niet naar andere wijzen.
Je word geacht de wet te kennen, zoniet dan moet je maar iemand inhuren om je te helpen, of je stelt je vragen op fok natuurlijk.quote:Op maandag 19 december 2005 19:54 schreef RemcoDelft het volgende:
Als ik die brief zo lees, lijkt het me helemaal niet zo gek om ze morgen een brief te sturen, met het verzoek een Nederlandstalige versie te sturen! Want hier kan je (terecht) geen wijs uit worden...
Dat is tegenwoordig nogal ongebruikelijk omdat de opbrengsten meestal nauwelijks opwegen tegen de kosten van de verkoop/veiling. Waarschijnlijk zal men proberen beslag te leggen op het inkomen.quote:Op maandag 19 december 2005 21:27 schreef testbeeld het volgende:
Doe je dit niet zullen je spullen verkocht worden om zo het achterstallige bedrag bij elkaar te halen.
Verkoop bij een huisuitzetting?quote:Op maandag 19 december 2005 19:51 schreef Five_Horizons het volgende:
Er zal na die twee dagen beslaglegging volgen (en daarna verkoop).
[..]
Jullie spullen worden opgeslagen in containers; daar blijft alles 3 maanden staan, kom je het niet ophalen dan wordt alles verkocht, de opbrengsten worden dan gebruikt voor de opslagkosten.quote:Op maandag 19 december 2005 22:36 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Verkoop bij een huisuitzetting?
Mochten de bewoners niet aanwezig zijn dan zal de woning op de datum die in het schrijven staat worden ontruimd.
Doorgaans worden er dan wat dingen opgeslagen door de gemeente, de rest (kleding, papieren,snuisterijen) gaan allemaal de container in en rechtstreeks naar de vuilstortplaatst.
TS-er, met SPOED naar de gemeente gaan, iets met schuldhulpverlening o.i.d. en hopen dat zij willen bemiddelen in een regeling...dát is wat je MOET doen i.p.v. je hoofd breken over wat er *misschien* wel in die brief staat.
Niet om het één of ander, maar die 1.800,-- euro moet toch echt betaald worden en als er geen loonbeslag gelegd kan worden, zal dat middel worden aangegrepen. (overigens: dit staat ook in het bevel)quote:Op maandag 19 december 2005 22:36 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Verkoop bij een huisuitzetting?
Mochten de bewoners niet aanwezig zijn dan zal de woning op de datum die in het schrijven staat worden ontruimd.
Doorgaans worden er dan wat dingen opgeslagen door de gemeente, de rest (kleding, papieren,snuisterijen) gaan allemaal de container in en rechtstreeks naar de vuilstortplaatst.
TS-er, met SPOED naar de gemeente gaan, iets met schuldhulpverlening o.i.d. en hopen dat zij willen bemiddelen in een regeling...dát is wat je MOET doen i.p.v. je hoofd breken over wat er *misschien* wel in die brief staat.
Niet om het 1 of ander maar je hebt volkomen ongelijk in deze.quote:Op maandag 19 december 2005 23:10 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Niet om het één of ander, maar die 1.800,-- euro moet toch echt betaald worden en als er geen loonbeslag gelegd kan worden, zal dat middel worden aangegrepen. (overigens: dit staat ook in het bevel)
En doorgaans is dat net genoeg om die opslagplaats te betalenquote:Op maandag 19 december 2005 22:57 schreef doeka het volgende:
spullen worden opgeslagen in containers; daar blijft alles 3 maanden staan, kom je het niet ophalen dan wordt alles verkocht, de opbrengsten worden dan gebruikt voor de opslagkosten.
Inderdaad morgen gelijk aan de slag met de schuldhulpverlening!!
Toch apart dat het in het bevel staat als dat zogenaamd niet zou kunnen....quote:Op maandag 19 december 2005 23:16 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Niet om het 1 of ander maar je hebt volkomen ongelijk in deze.
Informeer maar eens bij een Gerechtsdeurwaarder.
Mijn moeder's zwager is een psychiater met de vut, die heeft wel genoeg op de bank en die had denk ik zeker wel willen voorschieten. En zo waren er nog wel mensen geweest hoor.quote:Op dinsdag 20 december 2005 09:50 schreef Ro�a� het volgende:
Als ze je hadden laten zweten, had je het geld dan bij elkaar weten te rapen eik?
De 2 dingen staan los van elkaar. Er moet 1800 euro betaald worden, en dat moet binnen 2 dagen. Verder moet, ongeacht of die 1800 euro wel of niet betaald wordt, de woning worden verlaten.quote:Op maandag 19 december 2005 23:22 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Toch apart dat het in het bevel staat als dat zogenaamd niet zou kunnen....
quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:28 schreef JohnDDD het volgende:
Het is maar goed dat ik de huur voor december nog op tijd had betaald met mijn creditcard (ja zie je wel onze geldproblemen zijn niet zó groot), dan blijven ze nog in ons geloven
Pas alsjeblieft op en hou in de gaten hoeveel geld je daarvan schuldig bent en hoeveel rentje je extra moet betalen. Met een creditcard is het heel makkelijk om het overzicht van je geld kwijt te raken. Ik begrijp dat het nu nodig is, maar probeer dat te voorkomen.quote:Op dinsdag 20 december 2005 10:28 schreef JohnDDD het volgende:
creditcard
Ik ben ook niet degene die zegt dat het niet los van elkaar staat. Volgens het bevel (en dat de situatie nu anders is, verandert niets aan de mogelijke gang van zaken) kunnen er roerende en/of onroerende zaken in beslag worden genomen en verkocht indien er niet betaald wordt. Dat heeft inderdaad niets met uithuiszetting te maken.quote:
Dat betekent wel degelijk wat. Dat betekent dat de verhuurder ontbinding van de huurovereenkomst heeft gevorderd en dat die vordering is toegewezen. Dat de verhuurder feitelijk niets doet met deze uitspraak, betekent nog niet dat de verhuurder niet bevoegd is. Ik zou me toch niet heel lekker voelen, wetende dat de verhuurder beschikt over een executoriale titel ´strekkende tot ontruiming´.quote:Op dinsdag 20 december 2005 09:48 schreef JohnDDD het volgende:
Pff. Ben ik even opgelucht. Trouwens wel belachelijk dat ze dan zo'n formulier afgeven dat niets betekent.
Bedankt voor de hulp allemaal!
Dat klopt inderdaad. Al zal de deurwaarder voorkeur hebben voor beslag op loon of uitkering.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:36 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik ben ook niet degene die zegt dat het niet los van elkaar staat. Volgens het bevel (en dat de situatie nu anders is, verandert niets aan de mogelijke gang van zaken) kunnen er roerende en/of onroerende zaken in beslag worden genomen en verkocht indien er niet betaald wordt. Dat heeft inderdaad niets met uithuiszetting te maken.
Tot hoelang kunnen ze dat uitvoeren eigenlijk?quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:36 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat betekent wel degelijk wat. Dat betekent dat de verhuurder ontbinding van de huurovereenkomst heeft gevorderd en dat die vordering is toegewezen. Dat de verhuurder feitelijk niets doet met deze uitspraak, betekent nog niet dat de verhuurder niet bevoegd is. Ik zou me toch niet heel lekker voelen, wetende dat de verhuurder beschikt over een executoriale titel ´strekkende tot ontruiming´.
Dat bedacht ik me ook terwijl ik het zat in te tikken. Een ´normale´ rechtsvordering verjaart na vijf jaar. Zou dat voor een rechtsvordering ´verstrekt´ met executoriale titel anders zijn? Ik weet het eerlijk gezegd niet.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:39 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Tot hoelang kunnen ze dat uitvoeren eigenlijk?
Een vonnis is doorgaans 20 jaar geldig. Ik weet niet hoe lang de betekening daarvan geldig is..quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:41 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat bedacht ik me ook terwijl ik het zat in te tikken. Een ´normale´ rechtsvordering verjaart na vijf jaar. Zou dat voor een rechtsvordering ´verstrekt´ met executoriale titel anders zijn? Ik weet het eerlijk gezegd niet.
Dan denk ik ook 20 jaar. Langer dan de meeste huurperioden....quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:44 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een vonnis is doorgaans 20 jaar geldig. Ik weet niet hoe lang de betekening daarvan geldig is..
Als ik het zo lees en goed begrijp kunnen ze jullie wel de eerstvolgende keer dat jullie de mist in gaan zonder pardon en zonder procedure eruit schoppen.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:48 schreef JohnDDD het volgende:
mmm. maar als dit geldbedrag nou is voldaan, dan kunnen ze ons in principe alsnog eruit gooien?
Dan zul je echter alsnog zelf een verzetprocedure moeten starten.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Als ik het zo lees en goed begrijp kunnen ze jullie wel de eerstvolgende keer dat jullie de mist in gaan zonder pardon en zonder procedure eruit schoppen.
Uiteraard kunnen ze dit niet over 5 jaar nog eens proberen want ik denk dat je dan een goede kans maakt bij de rechter op een herziening van het geval.
Eventjes, ga alsnog in verzet (binnen 4 weken na de betekening van het vonnis) tegen de uitspraak van de rechter. Zoals de zaken er nu voor staan kan de verhuurder te allen tijde het vonnis tenuitvoer leggen (dwz je uit huis gooien). In de praktijk gebeurt dat als je bijvoorbeeld alsnog niet je huur of afbetaling betaalt. Als je in verzet gaat, kun je zeggen dat je een betalingsregeling getroffen hebt en dat de verhuurder derhalve zijn belang verloren is.quote:Op dinsdag 20 december 2005 09:48 schreef JohnDDD het volgende:
Komt mijn moeder net bij de deurwaarder; zegt die man dat het absoluut niet de bedoeling is dat wij het huis uitgaan. Het document dat wij hebben gekregen was namelijk een uitspraak van de rechter maar die rechter doet blijkbaar altijd dezelfde uitspraak. In principe betekent dat blijkbaar dat de woningbouw alsnog niet hoeft te beslissen dat wij eruit moeten en dat hebben ze dus ook niet beslist aangezien hangende de procedure de huur netjes hebben betaald. We mogen zelfs een betalingsregeling treffen voor minder geld per maand dan een eerdere regeling.
Die deurwaarder zei zelfs nog dat ze sowieso niet zoiets zouden doen rond de Kerst.
Pff. Ben ik even opgelucht. Trouwens wel belachelijk dat ze dan zo'n formulier afgeven dat niets betekent.
Bedankt voor de hulp allemaal!
ja dat kost geld. De advocaat die je benaderd zal je daar precies over kunnen informeren. Mits je inkomen niet te hoog is, kan een advocaat op toevoeging procederen. Je bent dan alleen je eigen bijdrage kwijt (een gefixeerd bedrag) en eventueel griffierecht.quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:25 schreef JohnDDD het volgende:
rob, kost dat geld? moeten we dan niet nog meer kosten betalen?
Inderdaad, je kan het beter in je eigen zak stekenquote:Op dinsdag 20 december 2005 11:48 schreef JohnDDD het volgende:
mmm. maar als dit geldbedrag nou is voldaan, dan kunnen ze ons in principe alsnog eruit gooien?
Voor wat betreft de tenuitvoerlegging van het ontruimingsvonnis, onder omstandigheden kan executie daarvan naar redelijkheid onaanvaardbaar zijn en misbruik van bevoegdheid opleveren. Maar dat gaat niet zomaar op, leert de jurisprudentie. Het e.e.a. is dus redelijk casuistisch, maar een ontruimingsvonnis kan in beginsel gewoon tenuitvoer worden gelegd. Dat ze dat niet doen, en het meer als een stok achter de deur gebruiken is een tweede.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:41 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat bedacht ik me ook terwijl ik het zat in te tikken. Een ´normale´ rechtsvordering verjaart na vijf jaar. Zou dat voor een rechtsvordering ´verstrekt´ met executoriale titel anders zijn? Ik weet het eerlijk gezegd niet.
100 piek?quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:22 schreef electricity het volgende:
wat een verhaal. het is wel extreem onnadenkend geweest om niet naar de zitting te gaan. maar zo te zien is de eiser nog wel redelijk, en kun je dus gewoon blijven zitten. ik zou echter wel in verzet gaan zoals eerder omschreven. die +-100 piek aan advocaatkosten zul je voor lief moeten nemen.
Het doel is wel bereikt : De huurder gaat betalen. Uiteindelijk gaat het de verhuurder om dat hij zijn geld ziet, met als mogelijkheid om wanneer dat niet gebeurt de ruimte aan iemand te kunnen verhuren die dat wel doet. Het doel van de verhuurder is niet iemand op straat te zetten en alles te verkopen, maar simpelweg geld binnen halen.quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat ik hier even niet snap... WAAROM doet de verhuurder/deurwaarder zo'n moeite om naar een DURE rechtzaak te gaan, als ze niks met de uitspraak doen?
ik ga er van uit dat TS een toevoeging krijgt met een eigen bijdrage van beneden de 100 piekquote:Op dinsdag 20 december 2005 16:44 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
100 piek?
daar heb je een half uur een advocaat voor.......
Tja.. ik zou de huurder er gewoon uittrappen en er iemand inzetten die wel gewoon netjes wil betalen. Dit soort ongein met mensen die niet willen betalen kost uiteindelijk toch alleen maar geld..quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat ik hier even niet snap... WAAROM doet de verhuurder/deurwaarder zo'n moeite om naar een DURE rechtzaak te gaan, als ze niks met de uitspraak doen?
En dan? Dan heb je nog steeds je geld niet, de "huurder"staat op straat en jij, als verhuurder, moet maar zien hoe je aan je geld komt. Over het algemeen hebben mensen die uit hun huis gezet zijn met een maand of 3 weer een nieuw huis; maar zitten nog steeds met de schulden, volkomen zinloze aktie dus.quote:Op woensdag 21 december 2005 03:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Tja.. ik zou de huurder er gewoon uittrappen en er iemand inzetten die wel gewoon netjes wil betalen. Dit soort ongein met mensen die niet willen betalen kost uiteindelijk toch alleen maar geld..
De genoemde stok achter de deur: bij het eerst volgende betalingsprobleem kunnen ze JohnDDD er zonder pardon uit zetten.,quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:41 schreef RemcoDelft het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |