Ik ben ook niet degene die zegt dat het niet los van elkaar staat. Volgens het bevel (en dat de situatie nu anders is, verandert niets aan de mogelijke gang van zaken) kunnen er roerende en/of onroerende zaken in beslag worden genomen en verkocht indien er niet betaald wordt. Dat heeft inderdaad niets met uithuiszetting te maken.quote:
Dat betekent wel degelijk wat. Dat betekent dat de verhuurder ontbinding van de huurovereenkomst heeft gevorderd en dat die vordering is toegewezen. Dat de verhuurder feitelijk niets doet met deze uitspraak, betekent nog niet dat de verhuurder niet bevoegd is. Ik zou me toch niet heel lekker voelen, wetende dat de verhuurder beschikt over een executoriale titel ´strekkende tot ontruiming´.quote:Op dinsdag 20 december 2005 09:48 schreef JohnDDD het volgende:
Pff. Ben ik even opgelucht. Trouwens wel belachelijk dat ze dan zo'n formulier afgeven dat niets betekent.
Bedankt voor de hulp allemaal!
Dat klopt inderdaad. Al zal de deurwaarder voorkeur hebben voor beslag op loon of uitkering.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:36 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik ben ook niet degene die zegt dat het niet los van elkaar staat. Volgens het bevel (en dat de situatie nu anders is, verandert niets aan de mogelijke gang van zaken) kunnen er roerende en/of onroerende zaken in beslag worden genomen en verkocht indien er niet betaald wordt. Dat heeft inderdaad niets met uithuiszetting te maken.
Tot hoelang kunnen ze dat uitvoeren eigenlijk?quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:36 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat betekent wel degelijk wat. Dat betekent dat de verhuurder ontbinding van de huurovereenkomst heeft gevorderd en dat die vordering is toegewezen. Dat de verhuurder feitelijk niets doet met deze uitspraak, betekent nog niet dat de verhuurder niet bevoegd is. Ik zou me toch niet heel lekker voelen, wetende dat de verhuurder beschikt over een executoriale titel ´strekkende tot ontruiming´.
Dat bedacht ik me ook terwijl ik het zat in te tikken. Een ´normale´ rechtsvordering verjaart na vijf jaar. Zou dat voor een rechtsvordering ´verstrekt´ met executoriale titel anders zijn? Ik weet het eerlijk gezegd niet.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:39 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Tot hoelang kunnen ze dat uitvoeren eigenlijk?
Een vonnis is doorgaans 20 jaar geldig. Ik weet niet hoe lang de betekening daarvan geldig is..quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:41 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat bedacht ik me ook terwijl ik het zat in te tikken. Een ´normale´ rechtsvordering verjaart na vijf jaar. Zou dat voor een rechtsvordering ´verstrekt´ met executoriale titel anders zijn? Ik weet het eerlijk gezegd niet.
Dan denk ik ook 20 jaar. Langer dan de meeste huurperioden....quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:44 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een vonnis is doorgaans 20 jaar geldig. Ik weet niet hoe lang de betekening daarvan geldig is..
Als ik het zo lees en goed begrijp kunnen ze jullie wel de eerstvolgende keer dat jullie de mist in gaan zonder pardon en zonder procedure eruit schoppen.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:48 schreef JohnDDD het volgende:
mmm. maar als dit geldbedrag nou is voldaan, dan kunnen ze ons in principe alsnog eruit gooien?
Dan zul je echter alsnog zelf een verzetprocedure moeten starten.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Als ik het zo lees en goed begrijp kunnen ze jullie wel de eerstvolgende keer dat jullie de mist in gaan zonder pardon en zonder procedure eruit schoppen.
Uiteraard kunnen ze dit niet over 5 jaar nog eens proberen want ik denk dat je dan een goede kans maakt bij de rechter op een herziening van het geval.
Eventjes, ga alsnog in verzet (binnen 4 weken na de betekening van het vonnis) tegen de uitspraak van de rechter. Zoals de zaken er nu voor staan kan de verhuurder te allen tijde het vonnis tenuitvoer leggen (dwz je uit huis gooien). In de praktijk gebeurt dat als je bijvoorbeeld alsnog niet je huur of afbetaling betaalt. Als je in verzet gaat, kun je zeggen dat je een betalingsregeling getroffen hebt en dat de verhuurder derhalve zijn belang verloren is.quote:Op dinsdag 20 december 2005 09:48 schreef JohnDDD het volgende:
Komt mijn moeder net bij de deurwaarder; zegt die man dat het absoluut niet de bedoeling is dat wij het huis uitgaan. Het document dat wij hebben gekregen was namelijk een uitspraak van de rechter maar die rechter doet blijkbaar altijd dezelfde uitspraak. In principe betekent dat blijkbaar dat de woningbouw alsnog niet hoeft te beslissen dat wij eruit moeten en dat hebben ze dus ook niet beslist aangezien hangende de procedure de huur netjes hebben betaald. We mogen zelfs een betalingsregeling treffen voor minder geld per maand dan een eerdere regeling.
Die deurwaarder zei zelfs nog dat ze sowieso niet zoiets zouden doen rond de Kerst.
Pff. Ben ik even opgelucht. Trouwens wel belachelijk dat ze dan zo'n formulier afgeven dat niets betekent.
Bedankt voor de hulp allemaal!
ja dat kost geld. De advocaat die je benaderd zal je daar precies over kunnen informeren. Mits je inkomen niet te hoog is, kan een advocaat op toevoeging procederen. Je bent dan alleen je eigen bijdrage kwijt (een gefixeerd bedrag) en eventueel griffierecht.quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:25 schreef JohnDDD het volgende:
rob, kost dat geld? moeten we dan niet nog meer kosten betalen?
Inderdaad, je kan het beter in je eigen zak stekenquote:Op dinsdag 20 december 2005 11:48 schreef JohnDDD het volgende:
mmm. maar als dit geldbedrag nou is voldaan, dan kunnen ze ons in principe alsnog eruit gooien?
Voor wat betreft de tenuitvoerlegging van het ontruimingsvonnis, onder omstandigheden kan executie daarvan naar redelijkheid onaanvaardbaar zijn en misbruik van bevoegdheid opleveren. Maar dat gaat niet zomaar op, leert de jurisprudentie. Het e.e.a. is dus redelijk casuistisch, maar een ontruimingsvonnis kan in beginsel gewoon tenuitvoer worden gelegd. Dat ze dat niet doen, en het meer als een stok achter de deur gebruiken is een tweede.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:41 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat bedacht ik me ook terwijl ik het zat in te tikken. Een ´normale´ rechtsvordering verjaart na vijf jaar. Zou dat voor een rechtsvordering ´verstrekt´ met executoriale titel anders zijn? Ik weet het eerlijk gezegd niet.
100 piek?quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:22 schreef electricity het volgende:
wat een verhaal. het is wel extreem onnadenkend geweest om niet naar de zitting te gaan. maar zo te zien is de eiser nog wel redelijk, en kun je dus gewoon blijven zitten. ik zou echter wel in verzet gaan zoals eerder omschreven. die +-100 piek aan advocaatkosten zul je voor lief moeten nemen.
Het doel is wel bereikt : De huurder gaat betalen. Uiteindelijk gaat het de verhuurder om dat hij zijn geld ziet, met als mogelijkheid om wanneer dat niet gebeurt de ruimte aan iemand te kunnen verhuren die dat wel doet. Het doel van de verhuurder is niet iemand op straat te zetten en alles te verkopen, maar simpelweg geld binnen halen.quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat ik hier even niet snap... WAAROM doet de verhuurder/deurwaarder zo'n moeite om naar een DURE rechtzaak te gaan, als ze niks met de uitspraak doen?
ik ga er van uit dat TS een toevoeging krijgt met een eigen bijdrage van beneden de 100 piekquote:Op dinsdag 20 december 2005 16:44 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
100 piek?
daar heb je een half uur een advocaat voor.......
Tja.. ik zou de huurder er gewoon uittrappen en er iemand inzetten die wel gewoon netjes wil betalen. Dit soort ongein met mensen die niet willen betalen kost uiteindelijk toch alleen maar geld..quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat ik hier even niet snap... WAAROM doet de verhuurder/deurwaarder zo'n moeite om naar een DURE rechtzaak te gaan, als ze niks met de uitspraak doen?
En dan? Dan heb je nog steeds je geld niet, de "huurder"staat op straat en jij, als verhuurder, moet maar zien hoe je aan je geld komt. Over het algemeen hebben mensen die uit hun huis gezet zijn met een maand of 3 weer een nieuw huis; maar zitten nog steeds met de schulden, volkomen zinloze aktie dus.quote:Op woensdag 21 december 2005 03:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Tja.. ik zou de huurder er gewoon uittrappen en er iemand inzetten die wel gewoon netjes wil betalen. Dit soort ongein met mensen die niet willen betalen kost uiteindelijk toch alleen maar geld..
De genoemde stok achter de deur: bij het eerst volgende betalingsprobleem kunnen ze JohnDDD er zonder pardon uit zetten.,quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:41 schreef RemcoDelft het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |