abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 december 2005 @ 11:30:04 #51
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_33239881
Gelukkig maar! Jemig, als je met kerst uit je huis getrapt zou worden Jeeezus...

Maar goed dat het allemaal toch nog goed komt! (Mits je nu wel je betalingsregeling netjes voldoet!)
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_33240044
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 10:25 schreef Alicey het volgende:

[..]

De 2 dingen staan los van elkaar.
Ik ben ook niet degene die zegt dat het niet los van elkaar staat. Volgens het bevel (en dat de situatie nu anders is, verandert niets aan de mogelijke gang van zaken) kunnen er roerende en/of onroerende zaken in beslag worden genomen en verkocht indien er niet betaald wordt. Dat heeft inderdaad niets met uithuiszetting te maken.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_33240069
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 09:48 schreef JohnDDD het volgende:
Pff. Ben ik even opgelucht. Trouwens wel belachelijk dat ze dan zo'n formulier afgeven dat niets betekent.

Bedankt voor de hulp allemaal!
Dat betekent wel degelijk wat. Dat betekent dat de verhuurder ontbinding van de huurovereenkomst heeft gevorderd en dat die vordering is toegewezen. Dat de verhuurder feitelijk niets doet met deze uitspraak, betekent nog niet dat de verhuurder niet bevoegd is. Ik zou me toch niet heel lekker voelen, wetende dat de verhuurder beschikt over een executoriale titel ´strekkende tot ontruiming´.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_33240119
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:36 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik ben ook niet degene die zegt dat het niet los van elkaar staat. Volgens het bevel (en dat de situatie nu anders is, verandert niets aan de mogelijke gang van zaken) kunnen er roerende en/of onroerende zaken in beslag worden genomen en verkocht indien er niet betaald wordt. Dat heeft inderdaad niets met uithuiszetting te maken.
Dat klopt inderdaad. Al zal de deurwaarder voorkeur hebben voor beslag op loon of uitkering.
pi_33240157
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:36 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat betekent wel degelijk wat. Dat betekent dat de verhuurder ontbinding van de huurovereenkomst heeft gevorderd en dat die vordering is toegewezen. Dat de verhuurder feitelijk niets doet met deze uitspraak, betekent nog niet dat de verhuurder niet bevoegd is. Ik zou me toch niet heel lekker voelen, wetende dat de verhuurder beschikt over een executoriale titel ´strekkende tot ontruiming´.
Tot hoelang kunnen ze dat uitvoeren eigenlijk?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_33240217
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:39 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Tot hoelang kunnen ze dat uitvoeren eigenlijk?
Dat bedacht ik me ook terwijl ik het zat in te tikken. Een ´normale´ rechtsvordering verjaart na vijf jaar. Zou dat voor een rechtsvordering ´verstrekt´ met executoriale titel anders zijn? Ik weet het eerlijk gezegd niet.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_33240297
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:41 schreef Argento het volgende:

[..]

Dat bedacht ik me ook terwijl ik het zat in te tikken. Een ´normale´ rechtsvordering verjaart na vijf jaar. Zou dat voor een rechtsvordering ´verstrekt´ met executoriale titel anders zijn? Ik weet het eerlijk gezegd niet.
Een vonnis is doorgaans 20 jaar geldig. Ik weet niet hoe lang de betekening daarvan geldig is..
pi_33240335
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:44 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een vonnis is doorgaans 20 jaar geldig. Ik weet niet hoe lang de betekening daarvan geldig is..
Dan denk ik ook 20 jaar. Langer dan de meeste huurperioden....
pi_33240422
mmm. maar als dit geldbedrag nou is voldaan, dan kunnen ze ons in principe alsnog eruit gooien?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_33240460
Sorry, maar wat zijn jullie dom bezig
Je zag het inmiddels al aankomen, getuige, dit topic
Incorrect bedrag op dagvaarding
  dinsdag 20 december 2005 @ 11:54:25 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33240584
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:48 schreef JohnDDD het volgende:
mmm. maar als dit geldbedrag nou is voldaan, dan kunnen ze ons in principe alsnog eruit gooien?
Als ik het zo lees en goed begrijp kunnen ze jullie wel de eerstvolgende keer dat jullie de mist in gaan zonder pardon en zonder procedure eruit schoppen.
Uiteraard kunnen ze dit niet over 5 jaar nog eens proberen want ik denk dat je dan een goede kans maakt bij de rechter op een herziening van het geval.
pi_33240814
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:54 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Als ik het zo lees en goed begrijp kunnen ze jullie wel de eerstvolgende keer dat jullie de mist in gaan zonder pardon en zonder procedure eruit schoppen.
Uiteraard kunnen ze dit niet over 5 jaar nog eens proberen want ik denk dat je dan een goede kans maakt bij de rechter op een herziening van het geval.
Dan zul je echter alsnog zelf een verzetprocedure moeten starten.
pi_33241036
HAHA laatste huur betaald met creditcard, Je komt alleen maar verder in de problemen zo.
Ga gvd werken armoedzaaier.
En hoe ik erbij kwam dat je eerst naar andere wijst. Lees daarvoor je eerdere topics maar is door.
Maar doe dat dan wel snel en zeg daarna meteen je internet abbo op en ga WERKEN(Verichten van arbeid waarvoor je geld krijgt waarmee je je huur kan betalen)
pi_33241224
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 09:48 schreef JohnDDD het volgende:
Komt mijn moeder net bij de deurwaarder; zegt die man dat het absoluut niet de bedoeling is dat wij het huis uitgaan. Het document dat wij hebben gekregen was namelijk een uitspraak van de rechter maar die rechter doet blijkbaar altijd dezelfde uitspraak. In principe betekent dat blijkbaar dat de woningbouw alsnog niet hoeft te beslissen dat wij eruit moeten en dat hebben ze dus ook niet beslist aangezien hangende de procedure de huur netjes hebben betaald. We mogen zelfs een betalingsregeling treffen voor minder geld per maand dan een eerdere regeling.

Die deurwaarder zei zelfs nog dat ze sowieso niet zoiets zouden doen rond de Kerst.

Pff. Ben ik even opgelucht. Trouwens wel belachelijk dat ze dan zo'n formulier afgeven dat niets betekent.

Bedankt voor de hulp allemaal!
Eventjes, ga alsnog in verzet (binnen 4 weken na de betekening van het vonnis) tegen de uitspraak van de rechter. Zoals de zaken er nu voor staan kan de verhuurder te allen tijde het vonnis tenuitvoer leggen (dwz je uit huis gooien). In de praktijk gebeurt dat als je bijvoorbeeld alsnog niet je huur of afbetaling betaalt. Als je in verzet gaat, kun je zeggen dat je een betalingsregeling getroffen hebt en dat de verhuurder derhalve zijn belang verloren is.

Korte versie: ga naar een advocaat en zeg dat je in verzet wil opkomen tegen het verstekvonnis.
Love me, Hate me.
Mijn doel hier is vrienden krijgen.
pi_33241431
rob, kost dat geld? moeten we dan niet nog meer kosten betalen?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_33241519
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 12:25 schreef JohnDDD het volgende:
rob, kost dat geld? moeten we dan niet nog meer kosten betalen?
ja dat kost geld. De advocaat die je benaderd zal je daar precies over kunnen informeren. Mits je inkomen niet te hoog is, kan een advocaat op toevoeging procederen. Je bent dan alleen je eigen bijdrage kwijt (een gefixeerd bedrag) en eventueel griffierecht.
Love me, Hate me.
Mijn doel hier is vrienden krijgen.
pi_33241609
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:48 schreef JohnDDD het volgende:
Inderdaad, je kan het beter in je eigen zak steken
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  dinsdag 20 december 2005 @ 13:05:52 #68
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_33242413
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 11:41 schreef Argento het volgende:

[..]

Voor wat betreft de tenuitvoerlegging van het ontruimingsvonnis, onder omstandigheden kan executie daarvan naar redelijkheid onaanvaardbaar zijn en misbruik van bevoegdheid opleveren. Maar dat gaat niet zomaar op, leert de jurisprudentie. Het e.e.a. is dus redelijk casuistisch, maar een ontruimingsvonnis kan in beginsel gewoon tenuitvoer worden gelegd. Dat ze dat niet doen, en het meer als een stok achter de deur gebruiken is een tweede.
pi_33247311
Kun je misschien niet op zoek naar een huurwoning die minder kost? Ik neem aan dat de huur nu telkens een probleem blijft?
pi_33247676
wat een verhaal. het is wel extreem onnadenkend geweest om niet naar de zitting te gaan. maar zo te zien is de eiser nog wel redelijk, en kun je dus gewoon blijven zitten. ik zou echter wel in verzet gaan zoals eerder omschreven. die +-100 piek aan advocaatkosten zul je voor lief moeten nemen.
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
  dinsdag 20 december 2005 @ 16:41:22 #71
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_33248183
Wat ik hier even niet snap... WAAROM doet de verhuurder/deurwaarder zo'n moeite om naar een DURE rechtzaak te gaan, als ze niks met de uitspraak doen?
censuur :O
pi_33248256
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 16:22 schreef electricity het volgende:
wat een verhaal. het is wel extreem onnadenkend geweest om niet naar de zitting te gaan. maar zo te zien is de eiser nog wel redelijk, en kun je dus gewoon blijven zitten. ik zou echter wel in verzet gaan zoals eerder omschreven. die +-100 piek aan advocaatkosten zul je voor lief moeten nemen.
100 piek?

daar heb je een half uur een advocaat voor.......
pi_33248280
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 16:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat ik hier even niet snap... WAAROM doet de verhuurder/deurwaarder zo'n moeite om naar een DURE rechtzaak te gaan, als ze niks met de uitspraak doen?
Het doel is wel bereikt : De huurder gaat betalen. Uiteindelijk gaat het de verhuurder om dat hij zijn geld ziet, met als mogelijkheid om wanneer dat niet gebeurt de ruimte aan iemand te kunnen verhuren die dat wel doet. Het doel van de verhuurder is niet iemand op straat te zetten en alles te verkopen, maar simpelweg geld binnen halen.
pi_33248304
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 16:44 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

100 piek?

daar heb je een half uur een advocaat voor.......
ik ga er van uit dat TS een toevoeging krijgt met een eigen bijdrage van beneden de 100 piek
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_33265695
quote:
Tja.. ik zou de huurder er gewoon uittrappen en er iemand inzetten die wel gewoon netjes wil betalen. Dit soort ongein met mensen die niet willen betalen kost uiteindelijk toch alleen maar geld..
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 21 december 2005 @ 09:15:28 #76
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_33266731
quote:
Op woensdag 21 december 2005 03:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Tja.. ik zou de huurder er gewoon uittrappen en er iemand inzetten die wel gewoon netjes wil betalen. Dit soort ongein met mensen die niet willen betalen kost uiteindelijk toch alleen maar geld..
En dan? Dan heb je nog steeds je geld niet, de "huurder"staat op straat en jij, als verhuurder, moet maar zien hoe je aan je geld komt. Over het algemeen hebben mensen die uit hun huis gezet zijn met een maand of 3 weer een nieuw huis; maar zitten nog steeds met de schulden, volkomen zinloze aktie dus.

Ik ben met je eens dat iedereen netjes zijn of haar huur moet betalen; maar soms heeft iemand zulke problemen dat dit gewoon niet gebeurt; op het moment dat iemand uit z'n huis wordt gezet is het vaak ook onmogelijk om nog te blijven werken, immers de hele dag moeten zoeken naar een plek voor de nacht is meestal niet bevorderlijk voor je baan.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_33267603
quote:
De genoemde stok achter de deur: bij het eerst volgende betalingsprobleem kunnen ze JohnDDD er zonder pardon uit zetten.,
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  woensdag 21 december 2005 @ 10:31:30 #78
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_33267827
Als ik het zo lees, is de situatie nog steeds niet bepaald rooskleuring.

TS, zoals al eerder gezegd in dit topic, ga in godsnaam langs de schuldhulpverlening. Topics op een forum openen, is niet genoeg. Er zijn genoeg instanties en geldpotjes voor rechtshulp en schuldhulp die bedoeld zijn voor deze problemen, maak daar dan ook gebruik van!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')