Was dat maar waar!!!quote:Op maandag 19 december 2005 12:42 schreef Erik_84 het volgende:
[..]
Deze maand is de eerste maand dat ik hem niet nodig heb
Misschien deze week al.quote:Op maandag 19 december 2005 12:52 schreef Dwaashaas het volgende:
Yeah, de 22e !
En hoe zit het met die zorgtoeslag ? Wanneer krijg je die, want ik moet nog boeken bestellen
Ik weet het, het is daar niet voor bedoeld...
De zorgtoeslag krijg je toch in delen, per maand 10-12 euro extra, bovenop de stufi?quote:Op maandag 19 december 2005 12:52 schreef Dwaashaas het volgende:
Yeah, de 22e !
En hoe zit het met die zorgtoeslag ? Wanneer krijg je die, want ik moet nog boeken bestellen
Ik weet het, het is daar niet voor bedoeld...
Yep, die toeslag van de IB-Groep, maar ik bedoelde die van de belastingsdienst.quote:Op maandag 19 december 2005 12:54 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
De zorgtoeslag krijg je toch in delen, per maand 10-12 euro extra, bovenop de stufi?
Oh, zit daar verschil in? Kan ik dus nog meer geld verwachten?quote:Op maandag 19 december 2005 12:56 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Yep, die toeslag van de IB-Groep, maar ik bedoelde die van de belastingsdienst.
Alleen als je de zorgtoeslag hebt aangevraagd.quote:Op maandag 19 december 2005 12:56 schreef TeleluvR het volgende:
Oh, zit daar verschil in? Kan ik dus nog meer geld verwachten?![]()
Uiteraard. Maar ik dacht dat dat de toeslag was die je via de IB-groep binnen kreeg... Domme ik...quote:Op maandag 19 december 2005 12:57 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Alleen als je de zorgtoeslag hebt aangevraagd.![]()
dat is bij mij geloof ik niet.. anders heb ik een probleem, want de rekening waar dat vanaf gaat, heb ik nog geen geld opstaan, doe ik altijd met de stufiquote:Op maandag 19 december 2005 12:56 schreef Beluga het volgende:
Hebben er ook mensen last van gehad dat het collegegeld deze maand, midden in de maand werd afgeschreven, echt de 15de ofzow![]()
Anders wachten ze daar even mee tot na de stufie
Volgens mij in delen. Maar weet het niet zeker.quote:Op maandag 19 december 2005 13:40 schreef Sylvana het volgende:
Nog 3 dagen, heb nog 5 euro, dat moet lukken, krap
Weet iemand trouwens of de zorgtoeslag in 1 keer wordt uitbetaald ( dus dat ik 403 euro krijg deze maand) of dat elke maand een euro of 40 wordt uitbetaald?
En echt relaxed dat hij vanaf januari verhoogd wordt
vraag ik me ook af...quote:Op maandag 19 december 2005 13:40 schreef Sylvana het volgende:
Weet iemand trouwens of de zorgtoeslag in 1 keer wordt uitbetaald ( dus dat ik 403 euro krijg deze maand) of dat elke maand een euro of 40 wordt uitbetaald?
de 22e komt hetquote:Op maandag 19 december 2005 14:06 schreef Handschoen het volgende:
Nope, zal nog wel een paar dagen duren, normaal de 24ste ofzo. Misschien dat ze lief zijn en vanwege kerst wat eerder sturen...
er wordt deze maand helemaal geen collegegeld afgeschreven!quote:Op maandag 19 december 2005 12:56 schreef Beluga het volgende:
Hebben er ook mensen last van gehad dat het collegegeld deze maand, midden in de maand werd afgeschreven, echt de 15de ofzow![]()
.quote:Op maandag 19 december 2005 14:15 schreef timmeeeh het volgende:
[..]
er wordt deze maand helemaal geen collegegeld afgeschreven!
je bent genapt!!
I don't knowquote:
Veel? Ik krijg zo'n 450E p/m volgend jaar van de IBG alleen alquote:
Er staat bij mij niets over het maandelijks storten, wel een bedrag van 403 euro dat neerkomt op maandelijks 34 euro. Dus het is 1. een verrassing wanneer het komt en 2. een verrassing hoe het komtquote:Op maandag 19 december 2005 14:37 schreef Miguel het volgende:
Krijg net die brief binnen van de zorgtoeslag!
Ontvang 34E p/m (403E over 2006 dus) met een toetsingsinkomen van 9000E
Staat verder niet welke datum het maandelijks wordt gestort, maar dat zien we dan vanzelf wel
aha jij hebt dus een huispapaquote:Op maandag 19 december 2005 14:43 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
I don't know.
Mijn moeder werkt fulltime, mijn vader parttime en ze verdienen niet weinig ofzo!
ik krijg ook 474,nogwat volgend jaar.. ouders beide werkloos, ik woon niet thuisquote:Op maandag 19 december 2005 14:46 schreef Miguel het volgende:
[..]
Veel? Ik krijg zo'n 450E p/m volgend jaar van de IBG alleen al![]()
Leuk als het toetsinginkomen twee jaar terug ligt en je ouders ondertussen alweer genoeg geld verdienen (eigen zaak)
En neemijn pappie betaald niet voor alles, ik werk er zelf ook nog genoeg bij (15 uur p/w)
2006 gaat financieel gezien een goed jaar worden
je weet toch wel hoeveel stufi je krijgt en waar dat uit bestaatquote:Op maandag 19 december 2005 14:43 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
I don't know.
Mijn moeder werkt fulltime, mijn vader parttime en ze verdienen niet weinig ofzo!
Neen, ik ken die brief niet uit mijn hoofdquote:Op maandag 19 december 2005 14:52 schreef Repeat het volgende:
[..]
je weet toch wel hoeveel stufi je krijgt en waar dat uit bestaat
uitwonend + aanvullende lening oid?
thuiswonend?quote:Op maandag 19 december 2005 14:52 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Neen, ik ken die brief niet uit mijn hoofd.
Tevens woon ik nog gewoon thuis.
Had ik dus ook, maar kreeg van de week brief binnen dat het een fout was, en het bedrag word teruggestort, jij niks binnen gekregen dan?quote:Op maandag 19 december 2005 12:56 schreef Beluga het volgende:
zou wel leuk zijn als het in 1 keer zou komenquote:Op maandag 19 december 2005 14:47 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Er staat bij mij niets over het maandelijks storten, wel een bedrag van 403 euro dat neerkomt op maandelijks 34 euro. Dus het is 1. een verrassing wanneer het komt en 2. een verrassing hoe het komt![]()
Elke maand wordt een bedrag uitgekeerd, als het goed is krijg je daarvan een formulier van de belastingdienst.quote:Op maandag 19 december 2005 13:40 schreef Sylvana het volgende:
Nog 3 dagen, heb nog 5 euro, dat moet lukken, krap
En echt relaxed dat hij vanaf januari verhoogd wordt
maar aanvullend is toch ook een soort lening? Neem niet aan dat je dat er "gratis" bij kan krijgen...quote:Op maandag 19 december 2005 16:00 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Max thuiswonend voor 2006 is 296 euro als ik me niet vergis
(Dat is basisbeurs + max aanvullend, dus niet extra lenen ofzo)
Dat is dus wat ik krijg vanaf januari
En deze maand 817.. maar staat er nog niet en sta erom te springen!
Jawelquote:Op maandag 19 december 2005 16:06 schreef Repeat het volgende:
[..]
maar aanvullend is toch ook een soort lening? Neem niet aan dat je dat er "gratis" bij kan krijgen...
slijt mn toetsenbord zo hard vanquote:Op maandag 19 december 2005 16:28 schreef kikoooooo het volgende:
Godverdomme, noem de tt eens studiefinanciering gvd.
Stufiwat een waardeloos baggerwoord
Wat je zowieso kunt doen is bijlenen. Dus je lening voor januari instellen op een bedrag waardoor je stufi ong. uitkomt op het bedrag dat je zou krijgen als die shit van je ouders al wel is verwerkt. Die aanvullende beurs krijg je namelijk met terugwerkende kracht.quote:Op maandag 19 december 2005 16:02 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik hoop dat de IBG een beetje opschiet met mijn aanvraag voor peiljaarverlegging
M'n vader gaat per 15 januari met pensioen en het inkomen daalt dan.. nogal
Bij een blijvende inkomensdaling van minimaal 15% heb ik dan recht op een verlegging van het peiljaar, waardoor ze gaan kijken naar 2006 en niet 2004.. dus ik hoop dat ze dat een beetje vlug afhandelen
Dat is nog wel een goed idee! Alleen weet ik niet precies hoe hoog ik m'n aanvullende beurs moet gaan inschatten. Ik weet niet precies hoe het IBG dat gaat uitrekenen, aangezien m'n moeder nog wel een inkomen heeft wat niet daalt. Ik wacht het nog wel eventjes af, ik woon voorlopig nog even thuis dus het is niet zo dat ik het niet red zonder aanvullende beursquote:Op maandag 19 december 2005 16:43 schreef Miguel het volgende:
[..]
Wat je zowieso kunt doen is bijlenen. Dus je lening voor januari instellen op een bedrag waardoor je stufi ong. uitkomt op het bedrag dat je zou krijgen als die shit van je ouders al wel is verwerkt. Die aanvullende beurs krijg je namelijk met terugwerkende kracht.
Bij mij dit jaar pas in april verwerkt, maar toen kreeg ik ineens 1500E gestort ofzo, de aanvullende beurs van de voorgaande 3 maanden er ook nog bij dus... plus m'n 100E die ik in februari had geleend werd kwijtgescholden![]()
Valt vast wel ergens op de IBG-site te bereken? Maar als je het niet echt nodig hebt (je woont dus nog gewoon thuis nu) dan is het misschien net zo leuk om in april ineens een berg geld te krijgen, dan kun je daar ook weer van op vakantie ofzoquote:Op maandag 19 december 2005 17:03 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik weet niet precies hoe het IBG dat gaat uitrekenen, aangezien m'n moeder nog wel een inkomen heeft wat niet daalt.
Ja daarom, ik wil een kamer zoeken in Hilversum volgend jaar, dus dan is veel geld ineens misschien handiger, dan kan ik het ook niet alvast uitgevenquote:Op maandag 19 december 2005 18:30 schreef Miguel het volgende:
[..]
Valt vast wel ergens op de IBG-site te bereken? Maar als je het niet echt nodig hebt (je woont dus nog gewoon thuis nu) dan is het misschien net zo leuk om in april ineens een berg geld te krijgen, dan kun je daar ook weer van op vakantie ofzo![]()
240 bijgeleend ongeveer, dus?quote:Op maandag 19 december 2005 16:08 schreef BrauN het volgende:
Deze maand maar wéér eens stevig bijgeleend. Straks weer 500 euro rijker dus.
ja, de stufi wordt verhoogdquote:Op maandag 19 december 2005 20:33 schreef skiczukie het volgende:
Ik lees 'hogere'?
elke week salaris bij de tomatenplukkerij?quote:Op maandag 19 december 2005 20:41 schreef CasB het volgende:
Ik krijg geen stufi meer
Wel elke week salaris
quote:Wanneer moet ik het aanvraagformulier hebben teruggestuurd om op tijd m'n eerste zorgtoeslag te ontvangen?
U krijgt in september een aanvraagformulier zorgtoeslag toegestuurd. Wanneer u dat formulier voor 1 november ingevuld terugstuurt, zorgt de Belastingdienst dat u de zorgtoeslag vanaf eind december 2005 maandelijks krijgt uitbetaald (voordat u premie voor uw nieuwe zorgverzekering moet gaan betalen).
quote:Op dinsdag 20 december 2005 08:00 schreef koenimex het volgende:
Dus ik denk na dit bericht, ff checken op MijnPostbank.nl, en jaaaaaaaaa zorgtoeslag
dacht het dus ff welquote:
ik nog nietquote:Op dinsdag 20 december 2005 08:00 schreef koenimex het volgende:
Dus ik denk na dit bericht, ff checken op MijnPostbank.nl, en jaaaaaaaaa zorgtoeslag
en aanvullend is gratisquote:Op maandag 19 december 2005 16:06 schreef Repeat het volgende:
[..]
maar aanvullend is toch ook een soort lening? Neem niet aan dat je dat er "gratis" bij kan krijgen...
ow ik heb het al gevonden, als je ouders meer dan xx euro verdienen kan je helemaal geen aanvullende lening krijgen
Geen idee, en hangt af van hoeveel je krijgt, en dat staat in de brief van de belastingdienst afdeling toeslagen die je een dezer dagen in de bus zult krijgen. Max 403 euro per jaar, wat ze omrekenen naar 34 euro per maandquote:Op dinsdag 20 december 2005 11:20 schreef MMaRsu het volgende:
Wanneer krijgen we zorgtoeslag dan, en hoeveel is dat ongeveer?
heb je als het goed is een brief over gehadquote:Op dinsdag 20 december 2005 11:20 schreef MMaRsu het volgende:
Wanneer krijgen we zorgtoeslag dan, en hoeveel is dat ongeveer?
quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:24 schreef TeleluvR het volgende:
34 euro en dat is al binnen, mits aangevraagd...
Ik doe het geloof ik zo slecht nog niet als student zijnde. Ik heb gewoon een spaarrekening met geldquote:Op dinsdag 20 december 2005 11:37 schreef BrauN het volgende:
Joechei, zorgtoeslag hier ook binnen!
Én m'n salaris!
Nu sta ik nog maar 386 euro in de min.
quote:20-12-2005 GIRO ******* BELASTINGDIENST
MAAND JAN. NR. -----------
ZORGTOESLAG 2006 *pwnuberwin *
BELASTINGDIENST GVS UITBETALING.
34,00 EUR
Ach ja. Beter dan elke maand zelf die verzekering dokken.quote:Op dinsdag 20 december 2005 11:42 schreef Repeat het volgende:
[..]
owja kutIk moet mn zorgtoeslag afstaan aan mn pa omdat die dat betaald
Ik ookquote:Op dinsdag 20 december 2005 11:42 schreef Repeat het volgende:
[..]
owja kutIk moet mn zorgtoeslag afstaan aan mn pa omdat die dat betaald
Wekelijks toch?quote:Op dinsdag 20 december 2005 12:00 schreef skiczukie het volgende:
34 euro Zorgtoeslag. En dat is maandelijks heh?
Ik bedoel, het is toch niet éenmalig. En waarom krijg ik godverdomme geen huurtoeslag. Ik kreeg eerst toch ook huursubsidie van VROM.quote:
quote:Op dinsdag 20 december 2005 14:15 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Zorgtoeslag is hier ook binnen maar nog geen stufi!
quote:Op dinsdag 20 december 2005 14:15 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Zorgtoeslag is hier ook binnen maar nog geen stufi!
Postbank is tegenwoordig even snel. Gezanik constant.quote:Op dinsdag 20 december 2005 17:11 schreef Jessica24 het volgende:
y0... uitbetaaldatum is 22 december...
dus de postbank klanten zullen het wel weer na de kerst krijgen![]()
![]()
quote:Op dinsdag 20 december 2005 17:12 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Postbank is tegenwoordig even snel. Gezanik constant.
tuurlijkquote:Op dinsdag 20 december 2005 17:12 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Ja.quote:
quote:
Inderdaad, heb de laatste paar maanden altijd m'n geld op de juiste data ontvangen.quote:Op dinsdag 20 december 2005 17:12 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Ga er dan wat voor doen, werken ofzo...quote:Op dinsdag 20 december 2005 17:19 schreef Waxxer het volgende:
Halloooo to the point!!!Ik moet poen!!
![]()
Dat doe ik al langquote:Op dinsdag 20 december 2005 17:29 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Ga er dan wat voor doen, werken ofzo...
Dan pak je maar mooi een panfluit of mondharmonica en hop naar één van de grotere treinstations.quote:Op dinsdag 20 december 2005 17:30 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Dat doe ik al langook per maand he
en freelance
Dus
Tiel will do.quote:Op dinsdag 20 december 2005 17:30 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Dan pak je maar mooi een panfluit of mondharmonica en hop naar één van de grotere treinstations.
Dat gaat helaas niet meer werken inderdaad. Moet volgens mij een maand van te voren aangegeven worden.quote:Op dinsdag 20 december 2005 18:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh, en als ik morgen een lening aanvraag is de kans zeker heel klein dat ik die deze maand al kan krijgen, of regelen ze dat snel genoeg?
Ik heb vaak zat geld gekregen met terug werkende kracht van de IBG, dus ik denk dat dat wel goed komt. Volgens mij ook in dit specifieke geval, omdat voor mij dezelfde situatie gold/geld.quote:Op dinsdag 20 december 2005 18:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Vraagje. De gegevens van mijn vader moeten buiten beschouwing gelaten worden, aangezien ik er nooit echt contact mee heb gehad. Om dat te regelen moet je een blije verklaring van een deskundige of iets in die richting opsturen waarin staat dat je ook daadwerkelijk geen contact meer hebt ed. Zal sommigen vast wel bekend voorkomen. Nou heb ik alleen dat gedoe nog steeds niet opgestuurd omdat ik door omstandigheden degene die die verklaring zou schrijven nniet meer heb gezien.
Als ik dat allemaal nu opstuur, hoe groot is de kans dan dat ik de aanvullende beurs die ik misgelopen heb met terugwerkende kracht ontvang?
Ik heb ze vandaag even gebeld maar de chagrijnige mevrouw zei dat ik maar moest vermelden dat ik het met terugwerkende kracht wilde hebben en dat anderen daarover besluiten, maar ik vroeg me af of iemand er ervaring mee heeft.
Oh, en als ik morgen een lening aanvraag is de kans zeker heel klein dat ik die deze maand al kan krijgen, of regelen ze dat snel genoeg?
Mooi, dan regel ik morgen die verklaringen, danku.quote:Op dinsdag 20 december 2005 18:50 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Ik heb vaak zat geld gekregen met terug werkende kracht van de IBG, dus ik denk dat dat wel goed komt. Volgens mij ook in dit specifieke geval, omdat voor mij dezelfde situatie gold/geld.
Als ik me goed herinner heeft dat allemaal erg lang geduurd... en heb ik uiteindelijk wel mijn geld gekregen. Maar das al ff geleden...
Mijn brief kon trouwens door een ander famillie lid geschreven worden.. een deskundige
Hier iemand met heel veel ervaring.quote:Op dinsdag 20 december 2005 18:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Vraagje. De gegevens van mijn vader moeten buiten beschouwing gelaten worden, aangezien ik er nooit echt contact mee heb gehad. Om dat te regelen moet je een blije verklaring van een deskundige of iets in die richting opsturen waarin staat dat je ook daadwerkelijk geen contact meer hebt ed. Zal sommigen vast wel bekend voorkomen. Nou heb ik alleen dat gedoe nog steeds niet opgestuurd omdat ik door omstandigheden degene die die verklaring zou schrijven nniet meer heb gezien.
Als ik dat allemaal nu opstuur, hoe groot is de kans dan dat ik de aanvullende beurs die ik misgelopen heb met terugwerkende kracht ontvang?
Ik heb ze vandaag even gebeld maar de chagrijnige mevrouw zei dat ik maar moest vermelden dat ik het met terugwerkende kracht wilde hebben en dat anderen daarover besluiten, maar ik vroeg me af of iemand er ervaring mee heeft.
Maar er staat op de site van IBGquote:Op dinsdag 20 december 2005 18:50 schreef Fillipe het volgende:
[..]
Dat gaat helaas niet meer werken inderdaad. Moet volgens mij een maand van te voren aangegeven worden.
quote:Het is niet mogelijk om met terugwerkende kracht het bedrag van je lening te wijzigen. Wijzigingen kunnen op zijn vroegst deze maand ingaan.
Bij mij kon dat toen nog wel, geen instantie aan te pas gekomen. Maar goed dat gaat ook niet, aangezien ik nog nooit met een instantie te maken heb gehad...quote:Op dinsdag 20 december 2005 19:03 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Volgens mij kan die brief niet door een familie lid geschreven worden hoor, bij mij iig niet!
Ik heb inderdaad al een jaar of 15 geen contact meer met m'n vader dus dat zit wel goed dacht ik zoquote:Op dinsdag 20 december 2005 19:01 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Hier iemand met heel veel ervaring.
Ik wens je veel sterkte.. ik heb er anderhalf jaar over gedaan en uiteindelijk is het me nog niet gelukt zoals ik dat had willen zien. Uiteindelijk is een uitspraak vd rechter aan te pas gekomen. Maar misschien gaat het niet bij iedereen zo moeilijk!
Ik hoop dat je de folders goed gelezen hebt?
Als ik het zo lees val je onder 1 vd volgende 'gevallen':
- je hebt geen contact meer met je vader vanaf je 12e
- je hebt een ernstig conflict met je vader
En eventueel:
- je vader heeft meer dan 12 maanden zijn alimentatie niet betaald en dit kan je aantonen d.m.v. bijvoorbeeld een deurwaarder ofzo
En ja, het kan zeker met terugwerkende kracht, vanaf de dag dat je recht hebt op een (grotere) aanvullende beurs krijg je deze. Maar zet dit wel in je aanvraag! Heb ik wel gedaan en het heeft geholpen. Krijg deze maand alles wat ik nog tegoed heb.
We moeten een praat groep oprichtenquote:Op dinsdag 20 december 2005 19:05 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad al een jaar of 15 geen contact meer met m'n vader dus dat zit wel goed dacht ik zo.
Oh, nou dan maak je misschien meer kans.quote:Op dinsdag 20 december 2005 19:05 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad al een jaar of 15 geen contact meer met m'n vader dus dat zit wel goed dacht ik zo.
Ik vind dat eigenlijk niet meer dan logisch.quote:
Nou sorry, maar ze kunnen echt heel erg lastig doen.quote:Op dinsdag 20 december 2005 19:11 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Ik vind dat eigenlijk niet meer dan logisch.
Wat wil je dan? Dat ze lekker makkelijk aan iedereen extra geld gaan geven?quote:Op dinsdag 20 december 2005 19:13 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Nou sorry, maar ze kunnen echt heel erg lastig doen.
Nee natuurlijk niet, dat is toch ook wel logisch.quote:Op dinsdag 20 december 2005 19:14 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Dat ze lekker makkelijk aan iedereen extra geld gaan geven?
Ik ben eigenlijk nog steeds pissig op de IBG vanwege de regeling dat je als je 1 juli nog geen 18 bent geen OV en stufi krijgt in september. Ik ben 15 juli jarig, maar door die 2 weken heb ik wel 250 euro aan reiskosten verspild in die eerste maand, nog afgezien van de kosten van school die toch echt hoger liggen dan het kinderbijslag wat je krijgt.quote:Op dinsdag 20 december 2005 19:11 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Ik vind dat eigenlijk niet meer dan logisch.
Ik zag eigenlijk nooit een cent van mijn kinderbijslag, maar goed, daar heeft IBG dan weer weinig mee te maken. Het blijft een idiote regeling. Geef dan minstens die OV ofzoquote:Op dinsdag 20 december 2005 20:08 schreef PeRi het volgende:
Je moet dan ook je kinderbijslag van de periode ervoor gebruiken.
Dus hiervoor betaalde je altijd alles zelf?quote:Op dinsdag 20 december 2005 20:19 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik zag eigenlijk nooit een cent van mijn kinderbijslag, maar goed, daar heeft IBG dan weer weinig mee te maken. Het blijft een idiote regeling. Geef dan minstens die OV ofzo.
Middelbare school niet, die maand zonder stufi en OV wel zelf betaald.quote:Op dinsdag 20 december 2005 20:56 schreef Intergalactrick het volgende:
[..]
Dus hiervoor betaalde je altijd alles zelf?
Ach, daar kom je ook wel weer bovenop. Ook niet het ergste in de wereld.quote:Op dinsdag 20 december 2005 23:59 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Middelbare school niet, die maand zonder stufi en OV wel zelf betaald.
Heel veel mensen hebben al bericht gehad in ieder geval of inderdaad geld al binnen...quote:Op woensdag 21 december 2005 11:55 schreef ijsmeis het volgende:
Ik heb nog steeds geen zorgtoeslag binnen. Mijn broers enzo wel al.
Ben ik de enige?
Ook nog niet... en nog geen stufi, maar da's hopelijk morgen anders.quote:Op woensdag 21 december 2005 11:55 schreef ijsmeis het volgende:
Ik heb nog steeds geen zorgtoeslag binnen. Mijn broers enzo wel al.
Ben ik de enige?
Ik hoop het ook... iedereen om me heen heeft de zorgtoeslag al, behalve ikquote:Op woensdag 21 december 2005 12:04 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Ook nog niet... en nog geen stufi, maar da's hopelijk morgen anders.
gister bij geschren en gister ook gestort.quote:Op woensdag 21 december 2005 12:38 schreef Dizzee het volgende:
gister zorgtoeslagpapiertje binnengekregen, vandaag zag ik dat het bijgeschreven was.
ja, dat slaat idd nergens opquote:Op woensdag 21 december 2005 13:26 schreef LostFormat het volgende:
Hebben ze m'n schoolgeld vroeger dan normaal afgeschreven.
Stond ik daar gisteren met m'n pinpas bij AH.
Gelukkig had ik nog wat op m'n chippert.
Achterlijk gedoe om eerder dan de stufi het schoolgeld te gaan innen.
Goh, niet eens....quote:Op woensdag 21 december 2005 14:16 schreef Waxxer het volgende:
Dat ga je niet menen......
Als dat bij mij is gebeurd, doe ik ze wat.
*check*
jij moet eerst maar afwachten of er morgen wel wat op staatquote:
Ben ik ff blij dat ik deze maand een keertje geen collegegeld hoef te betalenquote:Op woensdag 21 december 2005 13:26 schreef LostFormat het volgende:
Hebben ze m'n schoolgeld vroeger dan normaal afgeschreven.
Stond ik daar gisteren met m'n pinpas bij AH.
Gelukkig had ik nog wat op m'n chippert.
Achterlijk gedoe om eerder dan de stufi het schoolgeld te gaan innen.
Ik heb de hardheidsclausule ook ingediend en ook goedkeuring gekregen. Maar nu heb ik em niet met terugwerkende kracht aangevraagd. Ik vraag me dus af of ik het alsnog kan aanvragen. Ik heb namelijk vanaf januari dit jaar tot oktober 180 euro per maand gemist. Weet iemand of ik het nog steeds terug kan krijgen?quote:Op dinsdag 20 december 2005 19:01 schreef KiwiTjuHh het volgende:
En ja, het kan zeker met terugwerkende kracht, vanaf de dag dat je recht hebt op een (grotere) aanvullende beurs krijg je deze. Maar zet dit wel in je aanvraag! Heb ik wel gedaan en het heeft geholpen. Krijg deze maand alles wat ik nog tegoed heb.
Bij mij ook te vroeg afgeschreven... er zijn nu al 3 van de 5 termijnen afgeschreven, terwijl het schooljaar nog erg jong is...quote:Op donderdag 22 december 2005 08:19 schreef teknomist het volgende:
Bij mij is het collegegeld ook te vroeg afgeschreven... kon ik mooi een paar dagen bij mijn ouders eten en shag roken. Echt belachelijk. Nu stond het er bij mij gewoon op maar ik kan me voorstellen dat ze bij veel mensen niks ontvangen hebben.
Komt meestal halverwege de middag. Die vraag wordt in elk topic wel weer een stuk of 10 keer gesteld!quote:
Het is half tien!quote:Op donderdag 22 december 2005 09:33 schreef PeRi het volgende:
Vorige maand had ik het al om 10 uur.
En? Heb je het al?quote:Op donderdag 22 december 2005 09:39 schreef PeRi het volgende:
Ik had gehoopt dat het dit keer er nog iets vroeger zou zijn.
heb ik ook, ik zie mijn saldo van +300 en het staat nog niet bij de bijschrijvingen bij.quote:Op donderdag 22 december 2005 10:31 schreef ijsmeis het volgende:
Huh.
Ik ook. Maar hij staat nog niet bij de bij en af schrijvingen
. Maar er staat ineens wel meer geld op dan vanochtend.
quote:
Dat gebeurt wel eensquote:Op donderdag 22 december 2005 11:11 schreef Intergalactrick het volgende:
Druk ik op invoeren, komt het reageerscherm. Hmz, vreemd.
neequote:Op donderdag 22 december 2005 12:22 schreef Avani het volgende:
Zal ik even de nuttige mededeling doen dat ik het ook binnen heb!
je leent nogal bij of niet?quote:Op donderdag 22 december 2005 12:18 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Jaa tis der
22-12-2005
INFORMATIE BEHEER GROEP
STUDIEFINANCIERING
DECEMBER 2005
817,90
Nee hoor, ik had nog behoorlijk wat tegoed van afgelopen maanden.quote:
kan ook nog jaquote:Op donderdag 22 december 2005 12:54 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Nee hoor, ik had nog behoorlijk wat tegoed van afgelopen maanden.
Met terugwerkende kracht heet dat
ik krijg maar 471 hoorquote:Op donderdag 22 december 2005 12:54 schreef Skv het volgende:
Waarom krijg ik nou godverdomme maar 74 euro en iedereen 800?
Stel kutgrafratten bij de IBG.
Jup wel lekkerquote:Op donderdag 22 december 2005 12:57 schreef Erik_84 het volgende:
[..]
kan ook nog ja
had ik vroig jaar, kreeg ik ook 1400 euro in 1 maand
Maar 471... ik krijg gewoon mijn basisbeurs, momenteel 233, per 1 jan, 250.quote:Op donderdag 22 december 2005 12:57 schreef Erik_84 het volgende:
[..]
ik krijg maar 471 hoorecht geen 800
ik aanvullende.. ouders hebben geen geld enzoquote:Op donderdag 22 december 2005 13:43 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Maar 471... ik krijg gewoon mijn basisbeurs, momenteel 233, per 1 jan, 250.![]()
Daar gaat je vooroordeel.quote:
Ik mag van de bank 1000 in het rood staan, maar door die afschrijving van die school stond ik mooi 1275 in het roodquote:Op donderdag 22 december 2005 08:19 schreef teknomist het volgende:
Bij mij is het collegegeld ook te vroeg afgeschreven... kon ik mooi een paar dagen bij mijn ouders eten en shag roken. Echt belachelijk. Nu stond het er bij mij gewoon op maar ik kan me voorstellen dat ze bij veel mensen niks ontvangen hebben.
voor de kerst hequote:Op donderdag 22 december 2005 14:23 schreef miss_bleu het volgende:
erg vroeg deze maand trouwens
Ik ook hoor, schoolgeld, boeken, moet nieuwe fiets kopen, feestdagen en alles!quote:Op donderdag 22 december 2005 14:21 schreef DrDentz het volgende:
817,90.. doneer maar wat aan mij, de arme scholieren hebben het maar krap
Ik krijg helaas geen 2 ton stufi...quote:
Ach ja, de meeste rekeningen komen ook zo onverwacht he?quote:Op donderdag 22 december 2005 16:08 schreef Sylvana het volgende:
en het meeste is al weer op aan achterstallige rekeningen
Gewoon per maand natuurlijkquote:Op donderdag 22 december 2005 15:36 schreef Radjesh het volgende:
Misschien domme vraag maar stel hem toch
Als ik volgend jaar 100 euro bij leen per maand, betaal ik dan rente per maand, of alls bij elkaar opgetelt en daar 3,5 % over per jaar?
Je mag altijd meer in het rood staan hoor, levert de bank alleen maar meer op.quote:Op donderdag 22 december 2005 14:21 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
Ik mag van de bank 1000 in het rood staan, maar door die afschrijving van die school stond ik mooi 1275 in het rood
Maar net toch me stufi gehad vandaag
Scholieren hebben ook niets nodig.quote:Op donderdag 22 december 2005 14:21 schreef DrDentz het volgende:
817,90.. doneer maar wat aan mij, de arme scholieren hebben het maar krap
Geen idee of ik meer krijg, ik zal zo wel eens kijken (niet dus, ik heb het zelfde gekregen als vorige maand)quote:Op donderdag 22 december 2005 14:09 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Krijgen jullie veel meer aan aanvullend dan normaal?
Want de optelsom van ouderbijdrage + aanvullend is komend jaar toch 30 euro meer dan afgelopen jaar! Zou dat de zorgcompensatie zijn?
Ga jij even fijn het nieuwe jaar in!quote:
Wel heel naïef om te denken dat, als jij minder gaat betalen, iedereen dat gelijk gaat doen...quote:Op donderdag 22 december 2005 19:07 schreef MREn het volgende:
[..]
Geen idee of ik meer krijg, ik zal zo wel eens kijken (niet dus, ik heb het zelfde gekregen als vorige maand)
Maar je StuFi gaat inderdaad omhoog, plus voor de meesten max. zorgtoeslag, plus een stijging van de nettolonen... en nog moet iedereen kankeren op het nieuwe zorgstelsel.
Nou ik niet hoor! Meer stufi, hoger loon, no-claim van 255/jaar, zorgtoeslag. Dat alles samen zorgt er voor dat ik goedkoper uit ben dan met mn huidige particuliere verzerking van 160 euro per kwartaal.
Ik ga ook met 1000 rood t nieuwe jaar in, en dat boeit me helemaal gene ene flikker.quote:Op donderdag 22 december 2005 19:13 schreef Intergalactrick het volgende:
[..]
Ga jij even fijn het nieuwe jaar in!![]()
Dat jij dat leest, kan ik niets aan doen, maar ik schreef het nergens...quote:Op donderdag 22 december 2005 19:17 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Wel heel naïef om te denken dat, als jij minder gaat betalen, iedereen dat gelijk gaat doen...
Jij zegt dat iedereen kankert op t zorgstelselquote:Op donderdag 22 december 2005 19:22 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat jij dat leest, kan ik niets aan doen, maar ik schreef het nergens...
Heel goed!quote:Op donderdag 22 december 2005 19:31 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Jij zegt dat iedereen kankert op t zorgstelsel
jij misschien.quote:Op donderdag 22 december 2005 19:05 schreef MREn het volgende:
[..]
Scholieren hebben ook niets nodig.
Huis en eten wordt netjes door papa en mama betaald en/of gemaakt...
Dat is toch pas vanaf volgend jaar afgeschaft?quote:Op donderdag 22 december 2005 19:40 schreef Dementor het volgende:
[..]
Scholieren betalen geen lesgeld!
Scholier = voortgezet onderwijs, en die zullen zelden een eigen huis hebben of elke dag hun eigen prakkie moeten koken.quote:
ik moet toch dvd-tjes kunnen kopen, en games.. albums..quote:Op donderdag 22 december 2005 19:05 schreef MREn het volgende:
[..]
Scholieren hebben ook niets nodig.
Huis en eten wordt netjes door papa en mama betaald en/of gemaakt...
En daar ga je dus maar mooi voor werken ipv dat te doen op kosten van de samenleving.quote:Op donderdag 22 december 2005 19:57 schreef DrDentz het volgende:
[..]
ik moet toch dvd-tjes kunnen kopen, en games.. albums..
nee, daar kopen we al drugs vanquote:Op donderdag 22 december 2005 20:00 schreef MREn het volgende:
[..]
En daar ga je dus maar mooi voor werken ipv dat te doen op kosten van de samenleving.
Mijn 13 euro zorgtoeslag is wel binnen, vette hapquote:Op donderdag 22 december 2005 17:06 schreef Ranja_Ranja het volgende:
binnen, maar niet mn zorgtoeslag
Ontslag genomen = eigen schuldquote:Op donderdag 22 december 2005 23:57 schreef Ranja_Ranja het volgende:
vandaag ontslag genomen, dus kheb het wel nodig
quote:Op vrijdag 23 december 2005 01:06 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Mijn 13 euro zorgtoeslag is wel binnen, vette hap![]()
Jij krijgt 97 euro per maand zorgtoeslag?quote:Op vrijdag 23 december 2005 01:33 schreef MREn het volgende:
[..]
[afbeelding]![]()
Ga het lekker op mn spaarrekening gooien ofzo.
Studiefinanciering telt niet als inkomenquote:Op vrijdag 23 december 2005 01:36 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Jij krijgt 97 euro per maand zorgtoeslag?
Jullie zijn met zijn 2-tjes in de bijstand ofzo?
Is niet zo moeilijk hoor, ik hou 250 in de maand overquote:Op vrijdag 23 december 2005 01:38 schreef kikoooooo het volgende:student en sparen, flikker toch op
quote:Op vrijdag 23 december 2005 01:39 schreef MREn het volgende:
[..]
Is niet zo moeilijk hoor, ik hou 250 in de maand over
Je leent zeker flink bij of niet?quote:Op vrijdag 23 december 2005 01:39 schreef MREn het volgende:
[..]
Is niet zo moeilijk hoor, ik hou 250 in de maand over
Nee klopt, ik zit altijd op een kamertje van tien vierkante meter te leren. Minimaal 60 uur in de week. En daglicht, andere mensen (vooral vrouwen!) en bier zijn eng.quote:Op vrijdag 23 december 2005 01:42 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Leuk, studeren zonder uit te gaan
![]()
![]()
Ik leen maximaal, vooral omdat dat nu voor me een lekker extratje is, terwijl het op mn inkomen later (universitaire technische managementstudie) geen zak voorstelt. Gaat voor het grootste deel op een spaarrekening waar het ongeveer net zo veel opbrengt als het me aan rente aan de IBG kost. Dient ook al geldzak omdat ik soms rustige maanden heb op het werk en ik in verband met het bewonen van een nieuwbouwappartement in de kwalitatief beste nieuwe wijk van Nederland redelijk hoge maandlasten heb.quote:Op vrijdag 23 december 2005 01:51 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Je leent zeker flink bij of niet?
(maar hoe kom je aan zo'n bedrag, ben serieus benieuwd)
Ah kijk, dat schept meer duidelijkheid in het geheelquote:Op vrijdag 23 december 2005 01:56 schreef MREn het volgende:
[..]
Ik leen maximaal, vooral omdat dat nu voor me een lekker extratje is, terwijl het op mn inkomen later (universitaire technische managementstudie) geen zak voorstelt. Gaat voor het grootste deel op een spaarrekening waar het ongeveer net zo veel opbrengt als het me aan rente aan de IBG kost. Dient ook al geldzak omdat ik soms rustige maanden heb op het werk en ik in verband met het bewonen van een nieuwbouwappartement in de kwalitatief beste nieuwe wijk van Nederland redelijk hoge maandlasten heb.
Dat het zo veel is, komt omdat mn vriendin een paar duizend euro aan inkomsten vergeten is bij de aangifte over 2004 (door wisseling van werkgevers en brakke loonadministratie van 1 van die bedrijven), dus ik verwacht wel dat het aardig bijgesteld gaat worden...
Dat ligt natuurlijk deels ook hoe je het zelf aanpakt. Mijn studie is primair (zo'n 70%) inhoudelijk-technisch, dus ik kan nog iets. Management zonder inhoudelijke kennis is hopeloos, en helaas zijn de pure managementstudies wat dat betreft (in mijn ogen) te algemeen.quote:Op vrijdag 23 december 2005 01:59 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik hoop dat het allemaal zo positief uitpakt als je zelf denkt (heb een anatal vrienden waarbij het niet zo gelopen is, ook met een universitaire technische managementstudie..., maar goed, dat is een keuze die je zelf gemaakt hebt
Ja dan nog, ik krijg ook het maximum en naar mijn weten is dat altijd nog 34 euro per maand.quote:Op vrijdag 23 december 2005 01:38 schreef MREn het volgende:
[..]
Studiefinanciering telt niet als inkomen
De overheid heeft besloten om mensen die een toeslagpartner hebben genomen samen 97 euro krijgen 48,50 pp, ipv 34.quote:Op vrijdag 23 december 2005 09:59 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ja dan nog, ik krijg ook het maximum en naar mijn weten is dat altijd nog 34 euro per maand.
Dus, leg uit, hoe kom jij aan 97 euro zorgtoeslag
quote:Op vrijdag 23 december 2005 13:03 schreef MREn het volgende:
[..]
De overheid heeft besloten om mensen die een toeslagpartner hebben genomen samen 97 euro krijgen 48,50 pp, ipv 34.
Geen idee waarom, want als samenwonende zijn de woonlasten pp over het algemeen ook al stukje lager dan voor alleenstaanden.
t scheelt dak me verjaardag nog 3 keer vier in januariquote:Op vrijdag 30 december 2005 21:15 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Ach, duurt nog maar iets van 25 dagen ofzo
Oooh.. ja dat scheelt inderdaad!quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:22 schreef Sylvana het volgende:
[..]
t scheelt dak me verjaardag nog 3 keer vier in januari
thnx, toch best handig soms, gescheiden oudersquote:Op vrijdag 30 december 2005 21:24 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Oooh.. ja dat scheelt inderdaad!
Alvast veel plezier.
die heb ik ook, maar ik zie er niet zoveel voordeel van hoor!quote:Op vrijdag 30 december 2005 21:29 schreef Sylvana het volgende:
[..]
thnx, toch best handig soms, gescheiden ouders
feestdagen altijd dubbel vieren vind ik best leuk hoorquote:Op vrijdag 30 december 2005 21:30 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
die heb ik ook, maar ik zie er niet zoveel voordeel van hoor!
24 januariquote:Op vrijdag 6 januari 2006 14:51 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Op welke datum in januari betaalt de IBgroep?
volgens mij wel ja, als er verandering in je situatie komt ( meer/minder salaris, zorgtoeslagpartner) moet je dat gewoon aangeven bij de belastngdienstquote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:16 schreef Razztwizzle het volgende:
Over die zorgtoeslagpartner he.. dat kan je toch wel alsnog aanvragen als je eenmaal gaat samenwonen?
ik sta 1500 euro rood terwijl ik 1000 euro rood kan staan, dus van de 750 euro stufi kan ik er strax maar 250 euro gebruiken, aangezien ik eerst weeer onder die 1000 euro moet komenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:18 schreef iamredleader het volgende:
Pfff... amateurs, ik sta zo'n 500 rood, plus een studieschuld van ongeveer 30,000.
* iamredleader moet nog even, dan is 'ie klaar...![]()
Da's vervelend. Heb je wel eens gedacht een doorlopend krediet aan te vragen? Ik bedoel maar, het is best duur, en je moet het terugbetalen, maar als het slechts tijdelijk is kun je wel verder.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:18 schreef Sylvana het volgende:
[..]
ik sta 1500 euro rood terwijl ik 1000 euro rood kan staan, dus van de 750 euro stufi kan ik er strax maar 250 euro gebruiken, aangezien ik eerst weeer onder die 1000 euro moet komen
omdat ik me Propedeuse nog niet heb kan ik zelf geen lening aanvragen en heb ik dus een medectnoractant nodig en me ouders willen nietquote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:20 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Da's vervelend. Heb je wel eens gedacht een doorlopend krediet aan te vragen? Ik bedoel maar, het is best duur, en je moet het terugbetalen, maar als het slechts tijdelijk is kun je wel verder.
Die 3,000 had ik nog niet eens meegerekend, van m'n doorlopende schuld.
En wat?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:34 schreef Sylvana het volgende:
...en heb ik dus een medectnoractant ...
Kan ik begrijpen, hoe krijg je het voor elkaar!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:34 schreef Sylvana het volgende:
[..]
omdat ik me Propedeuse nog niet heb kan ik zelf geen lening aanvragen en heb ik dus een medectnoractant nodig en me ouders willen nietEn verder ken ik ook niemand die het voor me zou willen zijn
Bij ibgroep wel! Toch?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:03 schreef Sport_Life het volgende:
zonder prop mag je niet lenen?? Oh kut![]()
je staat rood, je vaste lasten worden afgeschreven, je staat nog meer rood, je krijgt stufi, je staat rood, maar net iets meer dan de eerste keer, en zo gaat het dus steeds door en kom je dus steeds dieper in de schulden. Als ik gewoon een eenmalige lening heb van 1500 euro, waardoor ik op 0 euro kom, dan me stufi krijg waardoor ik 750 euro in de plus sta dan red ik het wel, maar omdat ik nou dus steeds een gedeelte kwijt ben van me stufi om weer bij die 1000 euro rood staan te komen red ik het dus nietquote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:01 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Kan ik begrijpen, hoe krijg je het voor elkaar!![]()
wat ik dus al zei, van die 750 euro stufi kan ik wel leven, maar als er steeds een gedeelte af gaat om weer bij die 1000 euro rood te staan dan heb ik steeds minder om te besteden natuurlijkquote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:08 schreef Dementor het volgende:
[..]
Dan zou ik maar eens gaan snijden in je uitgaven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |