abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33188462
Hier verder

Vorige deel: F1 2005/2006 Nieuwtjes [deel 10]

F1 nieuws portal:
- NewsNow
- NewsNow NL

Onze boyz:
- Doornbos
- Albers
- Verstappen
- Pastorelli

Official F1/A1GP Sites:
- Formula1
- A1GP
- FIA

Teams:
- Renault
- McLaren
- Ferrari
- Toyota
- Williams *
- Honda *
- RedBull Racing
- BMW Sauber *
- Midland
- Scuderia Toro Rosso *
- Super Aguri F1

* = kan door teamnaamwijziging veranderen

[PDF] 2006 sporting regulations - F1
pi_33188543
TER INFO: Uit vorig deel:
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 10:35 schreef Googolplexian het volgende:

Een ding is wel zeker, McLaren rijdt komend seizoen zonder titelsponsor.

bronnetje
quote:
Murray - zondag 18 december 2005 @ 13:40
En Vodafone dan?
quote:
Op zondag 18 december 2005 13:43 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Die worden pas vanaf 2007 titelsponsor bij McLaren. Voor komend seizoen heeft Vodafone nog een overeenkomst met Ferrari.
quote:
Op zondag 18 december 2005 13:43 schreef HPoi het volgende:

[..]

2007
quote:
Op zondag 18 december 2005 13:44 schreef Murray het volgende:
Ah, natuurlijk.
pi_33188778
Tvpeeetje
pi_33188854
David Richards: 'BMW had Villeneuve niet moeten houden'

Voormalig BAR-teambaas David Richards meent dat het team van BMW een fout heeft gemaakt met het behouden van Jacques Villeneuve als racerijder. BMW nam eerder dit jaar het Sauber-team over, waarmee de Canadees al een racecontract had voor 2006.

"Hij is al een poos over zijn houdbaarheidsdatum. Als ik BMW-baas Mario Theissen was geweest dan ik had ik die mogelijkheid niet eens overwogen. Het wordt een zwaar jaar voor BMW en iemand als Jacques Villeneuve is wel de laatste die ze daar nodig hebben".
Bron: F1racing.nl

pi_33189255
quote:
Op zondag 18 december 2005 13:56 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Tvpeeetje
pi_33189302
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 19:30 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Als sponsor zou ik daar niet mee in verband gebracht willen worden (denk Nicky P. Zou er een verband zijn???)
Dat iemands oom heel misschien wapenhandelaar zou zijn? Google maar eens op die naam. Niks te vinden, dus tis iig geen geruchtmakende zaak. Nicky P. was daarbij betrokken? Ik hoop dan maar Christijaan A. niet ook opgepakt wordt
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
  zondag 18 december 2005 @ 15:04:35 #7
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_33190961
Die oranje auto
In ieder geval een herinnering aan Arrows.

* waardeloze tvp is *
Burnt to the core but not broken
pi_33192613
Even serieuzer op dat belgische verhaal ingaan:

Het lijkt me wel zeker dat er een nieuw chassis komt; Dallara had daar al veel tijd in gestopt en heeft al een tub ontwikkeld. Vervolgens heeft Midland alsnog de windtunnel en faciliteiten van Jordan overgenomen en besloten om zelf de carbon-vezel constructie op te bouwen etc. Er wordt fors geinvesteerd om de windtunnel te moderniseren. Er komt op korte termijn een nieuwe rolbaan en ergens begin volgend jaar wordt de tunnel vergroot zodat er met 50% modellen getest kan worden. Volgens insiders staat dat nieuwe chassis al regelmatig in de windtunnel om aan de aerodynamica te werken.

Voeg daar aan toe dat er meer dan tweehonderd man werkt en dat management, sponsors en Albers een grondig kijkje in de fabriek hebben kunnen nemen en je weet twee dingen zeker:
a) er wordt flink geinvesteerd in Midland
b) er is een nieuw chassis

Voeg daar aan toe dat het modder gooien over vage familie van Kolles en die absurde bedragen die Albers betaald zou hebben kletskoek zijn en ik denk dat er van het artikel weiinig overblijft.
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_33203606
quote:
Op zondag 18 december 2005 14:09 schreef multatuli het volgende:

[..]

Dat iemands oom heel misschien wapenhandelaar zou zijn? Google maar eens op die naam. Niks te vinden, dus tis iig geen geruchtmakende zaak. Nicky P. was daarbij betrokken? Ik hoop dan maar Christijaan A. niet ook opgepakt wordt
Ik reageerde alleen maar op de vraag waarom een sponsor daar een probleem mee zou kunnen hebben

teeveepee inbegrepen
Calm down, please!
  maandag 19 december 2005 @ 09:33:19 #10
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_33211577
Jerez: Opnieuw snelste V8-tijd voor Schumacher

16-12 - Niet voor de eerste keer deze winter besloot Franck Montagny een testdag op de eerste positie. Ondertussen reed Michael Schumacher de tweede tijd, maar wel was hij opnieuw de snelste coureur met V8-aandrijving.

De Duitse Ferrari-coureur was slechts drie tienden langzamer dan Montagny’s 1:18.322. Bovendien kende Schumacher een productieve dag: 114 ronden. Overigens reed hij niet al zijn ronden met de V8-motor. ’s Ochtends reed hij met de F2005 voorzien van een V10-motor, ’s middags stapte hij over naar de achtcilinder waarin hij 38 ronden reed. Zijn beste tijd zette hij eveneens met de motor die in 2006 officieel geïntroduceerd wordt neer.

Niet alleen Michael Schumacher keerde deze week terug op het circuit, vandaag kwam ook wereldkampioen Fernando Alonso in actie op Jerez de la Frontera. De eerste en enige testdag van de Spanjaard na de Grand Prix van China zat er na 97 ronden op. Hij was ruim een halve tel langzamer dan zijn Franse teamgenoot.

Alonso na afloop: ,,Je voelt het verschil in vermogen vanaf het eerste moment en dan reed ik nu nog met een gesimuleerde V8-motor. Desondanks wen je er vrij snel aan en bovendien: het is voor iedereen hetzelfde. Ook geloof ik niet dat de Formule 1 er makkelijker op wordt, want het is nooit makkelijk om tot het uiterste te gaan."

Achter de twee grote namen die vandaag ten tonele verschijnen reed Williams-rookie Nico Rosberg een tijd die goed genoeg was voor P4. De Duitser werd getroffen door een olielek en dat moest door zijn monteurs in de pitbox worden hersteld.

De problemen van Rosberg vielen in het niet bij wat Narain Karthikeyan vandaag voor zijn kiezen kreeg. De Indiër zorgde driemaal voor een rode-vlagsituatie, één keer was een geplofte motor daarvan de oorzaak. Na een motorwissel kon hij nog wel de baan op, maar de vele problemen deden zijn kilometrage geen goed.

Anthony Davidson en Jenson Button waren de overige twee coureurs die vandaag hun ronden reden op het Zuid-Spaanse circuit. ’Ant’ was vandaag de snelste Honda-coureur. Ondanks het feit dat hij maar nipt langzamer was dan Alonso moest hij ook Rosberg voor zich dulden. Button hield enkel Karthikeyan achter zich.

Morgen zal het testprogramma op Jerez af worden gesloten op een kunstmatig besproeid circuit.

De tijden:
1. Montagny Renault (M) 1:18.322, 114 ronden *
2. M.Schumacher Ferrari (B) 1:18.582, 113
3. Alonso Renault (M) 1:18.739, 97 *
4. Rosberg Williams-Cosworth (B) 1:18.894, 68
5. Davidson Honda (M) 1:18.953, 81
6. Button Honda (M) 1:19.651, 87
7. Karthikeyan Williams-Cosworth (B) 1:20.871, 34

(*) V10-motor
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_33213500
Super Aguri to get an entry
Our spies tell us that a deal has been struck to allow Super Aguri F1 to get its entry in the World Championship. There are no details of the deal but clearly pressure has been applied (one might say pressure and/or enticement) to MF1 Racing, which was not keen to sign. There will also have been pressure on Honda from a political point of view to get an agreement through. In the fullness of time we will no doubt see the fall-out of the negotiations that have been going on but it seems that Super Aguri will be on the grid in Bahrain although the team is likely to be firmly at the rear as it intends to go into the new season using revamped 2002 chassis, built by Arrows. In order for these to meet the current crash-test regulations they will have to be beefed up and so in addition to being out of date will also be overweight. However the intention is for the team to introduce its own chassis at the start of the European season. this is still going to be an enormous challenge but much work has already been done to transform Leafield back into a F1 facility and to get the project moving. Many of the people involved worked at Arrows, notably project coordinator Daniele Audetto, technical leader Mark Preston, designer Paul Bowen and managers Kevin Lee, Wayne Humphries and Mick Ainsley-Cowlishaw. The team already has more than 60 people working plus 50 engineers at Honda R&D in Japan.

aldus www.grandprix.com
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 19 december 2005 @ 11:57:45 #12
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33213878
Schumacher heeft er zin in
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 19 december 2005 @ 12:23:40 #13
11375 Mr_T
Always Outnumbered
pi_33214236
Fernando Alonso zal vanaf 2007 voor McLaren uitkomen. Dit heeft het team bekend gemaakt. Het is nog niet duidelijk wie van de twee huidige coureurs, Kimi Raikkonen en Juan Pablo Montoya, zal vertrekken.

Teambaas Ron Dennis is erg blij met zijn nieuwe aanwinst. "We denken dat we hierdoor nog sterker worden," vertelde hij. "We hebben altijd duidelijk gemaakt dat je alleen met de beste mensen succes kan behalen."

"Op dit moment bespreken we de mogelijkheden voor 2007 met onze huidige coureurs," vervolgde Dennis. "Juan Pablo en Kimi zijn erg getalenteerd, professioneel en snel. We blijven ons concentreren op onze gezamenlijke missie om kampioen te worden. We wilden dit nieuws zo snel mogelijk naar buiten brengen, zodat iedereen zich op volgend jaar kan richten. Wie weet hebben we in 2007 dan wel twee kampioenen in de auto."

Alonso zelf is bijzonder gelukkig met zijn nieuwe werkgever. "Om deel uit te maken van een team als McLaren is een droom voor elke coureur," vertelde hij. "Ik verheug me erg op 2007. Het is een prachtige mogelijkheid. Natuurlijk vind ik het ook jammer om Renault te verlaten, maar soms krijg je kansen die je niet mag laten gaan. Ik ben erg blij dat we dit nu al bekend kunnen maken. Zo kunnen we ons volledig concentreren op het verdedigen van de titel."

Het de tweede keer binnen enkele dagen dat er door McLaren opzienbarend nieuws naar buiten gebracht wordt. Vorige week maakte het team bekend dat Vodafone vanaf 2007 de titelsponsor wordt.

Bron
Never Outgunned
  maandag 19 december 2005 @ 12:35:29 #14
48735 knillis
Pig in cyberspace
pi_33214488
Dat had ik toch niet verwacht, maar wie zou er dan weg gaan? Gebaseerd op dit jaar denk ik aan JPM. In ieder geval heeft McLaren nu een extra drukmiddel op de coureurs.
pi_33214600
En het Silly Season 2006-7 is geopend....
Hoppa, dat is even een bliksem-transfer; wie zou er nu weg moeten bij McLaren? Montoya is de man die wel bij Alonso past, dus ik verwacht hem te blijven. Sterker nog, ik begin nu te geloven in de Raikkonen-Ferrari-roddels...
Man-o-man, wordt ik nu dan toch uiteindelijk Ferrari-fan?
pi_33214654
Jammer dat Alonso naar McLaren gaat.
Op de een of andere manier mag ik dat team gewoon niet.

Raikonen naar Ferrari lijkt me dan weer wel helemaal top.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_33214659
Ja F1-bolides gaan nu eenmaal snel
(tevens zeer slecht téévéépéétje hahaha)
pi_33215025
Tis te hopen dat raikkonen blijft bij mclaren , 2 toppers in die wagen nu maar afwachten of raikkonen ms toch naar de scharlaken rode bolides ? zou ook mooi zijn.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_33215075
quote:
Op maandag 19 december 2005 12:58 schreef Joene het volgende:
zou ook mooi zijn.
Nee dat zou het niet zijn
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 19 december 2005 @ 13:25:19 #20
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_33215395
Haha dit had echt niemand verwacht! Ik denk zelf dat Raikonnen weggaat en misschien wel naar Ferrari?? Alleen denk ik niet echt slim van Alonso om zo vroeg te tekenen!! Denk aan Button.
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_33215413
Wow dat had ik echt niet verwacht. Alonso naar McLaren .

Zou Kimi dan toch naar Ferrari gaan of wordt Montoya gedumpt. Bizar hoor, ik ben benieuwd.
pi_33215568
alonso naar mclaren, raikkonen naar ferrari. (montoya helemaal weg uit f1, robert doornbos naar mclaren )
ik zie hier een kleine deja vu, maar dan net iets anders.
schumacher 2x wereldkampioen bij benetton, kon naar mclaren, maar ging naar ferrari. pakt vervolgens nog eens 5 wereldtitels en reed iedereen zoek in de ferrari.
alonso 1x wereldkampioen bij renault (toch een beetje het vroegere benetton) staat in belangstelling van ferrari om schumacher op te volgen. mclaren denkt 'dat gaat mij niet nog een keer gebeuren'
zomaar een hersenspinsels
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 19 december 2005 @ 14:47:07 #23
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_33217186
rare bedoeling, Briatore zorgt er dus zelf voor dat Alonso na aankomend seizoen weggaat bij zijn team

ik had Alonso heel graag bij Ferrari gezien. Nou dat niet meer kan dan maar Raikonnen maar alsjeblieft nooit Montoya. Alleen zou dat wel leuk zijn om West te fucken
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_33217216
Zeer onverwacht dat Alonso naar McLaren gaat. Acht zelf de kans het grootst dat Raikkonen weg gaat. En mocht Kimi blijven dan hebben ze een wel zeer goede rijdersbezetting.

*Hoopt dat Kimi naar Ferrari gaat.
pi_33217280
quote:
Op maandag 19 december 2005 14:47 schreef rubbereend het volgende:
rare bedoeling, Briatore zorgt er dus zelf voor dat Alonso na aankomend seizoen weggaat bij zijn team

ik had Alonso heel graag bij Ferrari gezien. Nou dat niet meer kan dan maar Raikonnen maar alsjeblieft nooit Montoya. Alleen zou dat wel leuk zijn om West te fucken
briatore wordt er vast zelf heel veel beter van
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')