Wat doe jij trouwens met Digitale Filters zoals DSP's enzo?quote:Op zaterdag 17 december 2005 23:07 schreef Tijn het volgende:
Het is alleen (nog) niet m'n werkMaar op m'n opleiding (muziektechnologie) staan alleen maar Macs. Ook in de studio's.
Ja, en als ik later m'n brood mee kan verdienen, zou dat natuurlijk ook erg tof zijn. De vraag is alleen of dat gaat lukken. Met een beetje pech moet ik m'n leven lang een kutbaantje uitoefenen om m'n studio buiten een faillisement te houden. Maar goed, dat zien we dan wel weer.quote:Op zaterdag 17 december 2005 23:15 schreef Furious het volgende:
[..]
Je hebt een van de weinige opleidingen waar je graag weer naar toe gaat.![]()
Als mijn opleiding slaagt heb ik zoveel tijd vrij dat ik je wel kom helpen.quote:Op zaterdag 17 december 2005 23:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, en als ik later m'n brood mee kan verdienen, zou dat natuurlijk ook erg tof zijn. De vraag is alleen of dat gaat lukken. Met een beetje pech moet ik m'n leven lang een kutbaantje uitoefenen om m'n studio buiten een faillisement te houden. Maar goed, dat zien we dan wel weer.
Ik heb vorig jaar les gehad in het ontwerpen van digitale filters. Filtercoefficienten uitrekenen met behulp van imaginaire getallen enzo. Verder programmeer ik simpele audio effecten die gewoon op je CPU draaien. Software voor een dedicated DSP-chip heb ik nog nooit gemaakt, maar we hebben op school wel wat DSP-bakken staan waarvoor dat zou kunnen. Deze bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 17 december 2005 23:17 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wat doe jij trouwens met Digitale Filters zoals DSP's enzo?
Wat doe je dan?quote:Op zaterdag 17 december 2005 23:19 schreef Furious het volgende:
[..]
Als mijn opleiding slaagt heb ik zoveel tijd vrij dat ik je wel kom helpen.
Op iedere 11 dagen werken, verplicht 7 dagen vrij.![]()
Ik zou graag ook alleen met Macs willen werken op stage, maar helaas zit ik vaak ahter de PCquote:Op zaterdag 17 december 2005 23:04 schreef Furious het volgende:
Weet je wat mij ontzettend gaaf lijkt? In een studio werken voor audio-bewerking met Apples.![]()
Zelfs Animal Planet gebruikt Apple (zie het lettertype van sommige 'tussenstukjes', Mac-only lettertype).
Tof. Ik heb nu een kwartaal DSP theorie gehad. Veel Z-Transformatie o.a. en filters ontwerpen. Ik vroeg het mij af of dat ook een vak is dat jullie zouden krijgen...quote:Op zaterdag 17 december 2005 23:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar les gehad in het ontwerpen van digitale filters. Filtercoefficienten uitrekenen met behulp van imaginaire getallen enzo. Verder programmeer ik simpele audio effecten die gewoon op je CPU draaien. Software voor een dedicated DSP-chip heb ik nog nooit gemaakt, maar we hebben op school wel wat DSP-bakken staan waarvoor dat zou kunnen. Deze bijvoorbeeld.
Jammer dat ik het niet kan toepassen i.c.m. een Apple. (Behalve bijhouden van een logbook, maar met papier is dat sowieso handiger)quote:Op zaterdag 17 december 2005 23:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Cool
Mensen met een Mac doen toffe dingen
Alleen theorie? Geen toffe programmaatjes gemaakt die je geluid flink upfucken?quote:Op zaterdag 17 december 2005 23:47 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Tof. Ik heb nu een kwartaal DSP theorie gehad. Veel Z-Transformatie o.a. en filters ontwerpen. Ik vroeg het mij af of dat ook een vak is dat jullie zouden krijgen...
Dat zegt me echt helemaal niksquote:Wij ontwikkelen het gewoon op een FPGA mbv VHDL trouwens.
Nee, geen toffe programma's.quote:Op zaterdag 17 december 2005 23:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alleen theorie? Geen toffe programmaatjes gemaakt die je geluid flink upfucken?
[..]
Dat zegt me echt helemaal niks
Juistquote:Op zaterdag 17 december 2005 23:58 schreef Tijn het volgende:
Dat is best wel vet. Op die manier zou je een kastje kunnen maken die je eigen code draait, in plaats van een duf stukje software op een computer. Toch?
Die dingen zijn vrij snel te verkrijgen. Wij werken op school met een verouderde 33 Mhz chip. Maar ze zullen vast wel over de 100 Mhz te krijgen zijn. En dat is dan natuurlijk externe kloksnelheid. Hoe efficienter je code is, hoe sneller het werkt. Maar daar heb je natuurlijk optimizers voorquote:Op zondag 18 december 2005 00:02 schreef Tijn het volgende:
Zijn die chips wel snel genoeg om audio bewerkingen uit te voeren?
Een vriend van me heeft bijvoorbeeld een programma geschreven die hij graag in een kastje zou draaien in plaats van op z'n computer. Maar dan moet het wel snel genoeg zijn.
Een fabrikant is bijvoorbeeld Xilinx of Altera . De studenten versies van de software kan ik je zo wel geven trouwens. Die heb ik bij mijn boeken gehad.quote:Op zondag 18 december 2005 00:06 schreef Tijn het volgende:
Heeft dat enig verband met hoe snel een CPU in een computer op 100 MHz audio zou afhandelen of is het totaal niet te vergelijken?
Heb je misschien een link naar een fabrikant van dat soort dingen zodat je er thuis zelf mee aan de slag kunt?
Ik zoek nog wel wat documentatie voor je morgen. De taal VHDL is best simpel, de theoriën erachter zijn soms wat tricky. Maar als je het doorhebt kun je echt bijzonder veel ermeequote:Op zondag 18 december 2005 00:18 schreef Tijn het volgende:
Dit is behoorlijk tof. Ik ga er eens wat dieper induiken.
Flikker op.quote:Op zondag 18 december 2005 00:34 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Waarom heb je nog geen video? Deze is oud man.
Behoorlijkquote:
Cool! Kun je het naar me mailen of is het daar te groot voor?quote:Op zondag 18 december 2005 12:36 schreef Anthraxx het volgende:
Tijn? Ik heb een heel boek (in PDF formaat) voor je over het VHDL/FPGA onderwerp als je interesse hebt?
Link!quote:Op zondag 18 december 2005 12:30 schreef C2C het volgende:
geenstijlchips heeft nu ook een actie om ipod nano's te winnen.
in januari en februari kan je nu elke dag elk uur een ipod nano 2 gig winnen.
en raad is
ik ga er 1tje winnen
lijkt me wel leuk, 3 ipods
die sjips is lekkerquote:Op zondag 18 december 2005 13:18 schreef Rock-shocker het volgende:
Ja ik eet die chips nooit. Mijn buurmeisje gelukkig wel
als je een ipod nano wilt winnen zul je toch sjips moeten gaan etenquote:Op zondag 18 december 2005 13:50 schreef Furious het volgende:
Ik eet al jaren geen chips meer.
Tijgernootjes
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |