Biddag voor gewas én arbeid.quote:Op maandag 26 december 2005 13:43 schreef freako het volgende:
[..]
En dat is op een dinsdag omdat het woensdag de 8e biddag voor het gewas is.
omdat het systeem in de UK wat dat betreft niet erg modern is?quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:20 schreef the_disheaver het volgende:
De briefstemming in verenigd koningrijk in mei 2005 dreeg een grote kleine ramp te worden.
In Duitsland functioneerd het primaquote:Best wel fraude gevoelig, maar het moet wel aardig veilig gemaakt kunnen worden. Maar mag je niet wat moeite verwachten van de stemmers?I
Des te meer reden denk ik dan..quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:26 schreef lionsguy18 het volgende:
Als er op zondag gestemd moet worden stem ik niet.
Wel als je een meerderheid van GL, SP en PvdA ambieert.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Des te meer reden denk ik dan..
nee, dat niet, maar dat nog altijd liever dan CU/SGPquote:Op dinsdag 27 december 2005 11:31 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Wel als je een meerderheid van GL, SP en PvdA ambieert.
Dus bij de keuze benadeel je liever mensen die werken dan de ayatolla's van de veluwequote:Op dinsdag 27 december 2005 11:36 schreef the_disheaver het volgende:
CDA'ers zullen dan wel blijven stemmen. Zet een stemhok naast de kerk en klaar.
De rest natuurlijk ook, alleen CU en vooral SGP'ers zullen dan geen stem uitbrengen.Beetje makkelijke manier om ze weg te krijgen, dus nee dankje....Laat maar op woensdag
Benadelen? Naast je werktijd heb je ook meer dan genoeg tijd om te stemmen, en mocht dat zelfs (aantoonbaar) niet genoeg zijn dan mag je een uur vrij nemen van je werk om te stemmen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus bij de keuze benadeel je liever mensen die werken dan de ayatolla's van de veluwe
Waarschijnlijk kan dat nu al. Ik heb oktober 2002 al iemand gemachtigd voor de Statenverkiezingen van maart 2003.quote:Op dinsdag 27 december 2005 02:39 schreef Whimpey het volgende:
[..]
Als je er werkelijk belang in stelt dat jouw stem niet verloren gaat.....geen probleem. Even naar burgerzaken en het wordt in no time geregeld dat er iemand anders gemachtigd wordt in jouw plaats te stemmen.
Helpt erg als je op maandag van huis gaat en vrijdag thuis komt.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:49 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Benadelen? Naast je werktijd heb je ook meer dan genoeg tijd om te stemmen, en mocht dat zelfs (aantoonbaar) niet genoeg zijn dan mag je een uur vrij nemen van je werk om te stemmen.
Bijna goed.quote:
Nee. Gemeenteraad 2002 waren op woensdag de 6e, Staten 2003 op dinsdag de 11e.quote:De vorige gemeenteraadsverkiezingen moesten ook al wijken voor die dag, en ik geloof de afgelopen provinciale verkiezingen ook.
Daarvoor is dus de volmacht bedacht.quote:Op dinsdag 27 december 2005 18:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Helpt erg als je op maandag van huis gaat en vrijdag thuis komt.
En je punt is?quote:Op dinsdag 27 december 2005 19:03 schreef freako het volgende:
[..]
Daarvoor is dus de volmacht bedacht..
Neem of een andere baan of stem nietquote:Op dinsdag 27 december 2005 22:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En je punt is?
Waarom niet gewoon briefstemmen of op zondag, zoals in beschaafde landen?
Aaah, ik snap het al: Not invented here...
Sommige mensen moeten ook werken op zondag.quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En je punt is?
Waarom niet gewoon briefstemmen of op zondag, zoals in beschaafde landen?
Aaah, ik snap het al: Not invented here...
Waarom? Ik vraag jouw toch ook niet, niet met naaste familieleden te trouwen?quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:17 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Neem of een andere baan of stem niet
Minder dan op woensdag, en daarom meerdere mogelijkheden, zoals briefstemmen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:19 schreef freako het volgende:
[..]
Sommige mensen moeten ook werken op zondag..
Dat kan allang. Achterzijde van je stemkaart invullen en dan meegeven aan iemand die in hetzelfde distrcit moet stemmen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Minder dan op woensdag, en daarom meerdere mogelijkheden, zoals briefstemmen.
Jij wou het toch alleen beperken tot volmacht als alternatief..
quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Van veel mensen begrijp ik niet dat ze van miljoenen zaadjes de snelsten zijn geweest....
Hoe waar hoe waar
Volmachten hebben wel mijn voorkeur ja. Bovendien zijn er voldoende alternatieven.quote:Op dinsdag 27 december 2005 22:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Minder dan op woensdag, en daarom meerdere mogelijkheden, zoals briefstemmen.
Jij wou het toch alleen beperken tot volmacht als alternatief..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |