abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43858934
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 18:50 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ah, de eerste vier gaan naar de OS, maar Engeland mag dat niet. Dus wordt Engeland eerste of tweede, is er nog 1 extra wedstrijd tussen de nummer 3 van Poule A en nog een land.
Oh, serieus? Waarom mogen ze niet, vanwege de regionale splitsing van UK ofzo?
pi_43858951
En prachtig: België - Nederland.
pi_43858955
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 18:53 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Oh, serieus? Waarom mogen ze niet, vanwege de regionale splitsing van UK ofzo?
Yup, ze gaan als UK en niet als Engeland.
pi_43859059
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 18:54 schreef Heero87 het volgende:
En prachtig: België - Nederland.
Hoe staat het met de Belgische jeugd?
pi_43859090
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 18:57 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Hoe staat het met de Belgische jeugd?
Ons beloftenelftal is zowat onze sterkste lichting sinds jaren...

Maarten Martens, Tom De Mul, Moussa Dembele, Vincent Kompany, Anthony Vanden Borre, Steven Defour, ... De vraag is natuurlijk wel wie er allemaal meegaat, aangezien bepaalde spelers eigenlijk al meespelen met het A-elftal.
pi_43859178
Hopelijk worden die mooie wedstrijden in Arnhem gespeeld
pi_43859208
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 18:58 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Ons beloftenelftal is zowat onze sterkste lichting sinds jaren...

Maarten Martens, Tom De Mul, Moussa Dembele, Vincent Kompany, Anthony Vanden Borre, Steven Defour, ... De vraag is natuurlijk wel wie er allemaal meegaat, aangezien bepaalde spelers eigenlijk al meespelen met het A-elftal.
Het A-elftal van de Duivels heeft toch niks te doen in de zomer van 2008, dus geen probleem!
pi_43859247
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 19:02 schreef Radegast het volgende:

[..]

Het A-elftal van de Duivels heeft toch niks te doen in de zomer van 2008, dus geen probleem!
Dit toernooi is wel al dit jaar he.

Maar het klopt wel. Er zijn in dezelfde periode kwalificatieduels voor het EK 2008, maar aangezien we toch al quasi uitgeschakeld zijn, kunnen we beter de jonge spelers naar dit toernooi sturen.

Maar we moeten nu ook niet gaan overdrijven. Misschien is het wel beter om zoveel mogelijk het elftal van de kwalificaties te behouden, zij hebben het toch afgedwongen, niet de spelers die bij het A-elftal zaten.
  vrijdag 24 november 2006 @ 19:09:16 #109
35716 assie
HattrickJUNK...
pi_43859393
Nou, ff de data erbij zoeken en dan eens een paar leuke wedstrijdjes in Arnhem of Nijmegen prikken!!!
@ Hattrick: FC Loda Maddeus (146377)
De voorste kruisband operatie: Assie VKB Operatie
AD '69 - De Graafschap - Tottenham Hotspur F.C. - Fiorentina - Bayern Munchen
pi_43859945
Hmm Belgie - Nederland zou ik wel es gaan checken.
  vrijdag 24 november 2006 @ 19:32:08 #111
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_43860069
Kon slechter voor Nederland, al vind ik de selectie een stuk minder sterk als die van vorig jaar [logisch]
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_43860134
Ben benieuwd wat Israël kan. Portugal heeft altijd sterke jeugdteams, België lijkt ook aardig sterk. Kan nog best spannend worden in onze poule.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_43860185
10/06,Heerenveen: NEDERLAND - Israël
10/06,Groningen : Portugal - België

11/06,Arnhem : Tsjechië - Engeland
11/06,Nijmegen : Servië - Italië

13/06,Groningen : NEDERLAND - Portugal
13/06,Heerenveen: Israël - België

14/06,Nijmegen : Tsjechië - Servië
14/06,Arnhem : Engeland - Italië

16/06,Heerenveen: België - NEDERLAND
16/06,Groningen : Israël - Portugal

17/06,Arnhem : Italië - Tsjechië
17/06,Nijmegen : Engeland - Servië
Halve finales op 20/06 in Heerenveen en
Arnhem,finale op 23/06 in Groningen

Mooie wedstrijden in Arnhem , maar ff kaarten bestellen binnenkort
pi_43860354
Belgie - Nederland helemaal in Heerenveen
pi_43860519
België twee keer in Heerenveen. Wordt natuurlijk gewoon geloot, maar commercieel toch niet bepaald interessant voor de KNVB.

En de derde groepswedstrijd in Groningen...
pi_43860521
Konden ze Belgie - NL nu echt niet dichter bij de Belgische grens doen
pi_43886419
Italie - Engeland in Arnhem lijkt me wel wat
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  zaterdag 25 november 2006 @ 20:23:39 #118
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_43886932
Tsja Roda stadion zit er helaas niet bij deze keer. Maar gezien de grote slooppartij de laatste keer vind ik het niet zo erg
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_44244250
quote:
Kaartverkoop EK Onder 21 jaar

Kaarten voor het UEFA EK Onder 21 jaar zijn vanaf 19 januari 2007 te koop.

Toeschouwers hebben dan de mogelijkheid zich te verzekeren van een toegangsbewijs voor alle wedstrijden. Toegangskaarten zijn via verschillende kanalen te verkrijgen. Supporters van de deelnemende teams kunnen via de website www.uefa.com bij hun eigen voetbalbond kaarten bestellen en met creditcard betalen. Vanaf april 2007 kunnen liefhebbers door heel Nederland kaarten kopen bij de verkooppunten van TicketBox.

De kaarten zijn verkrijgbaar in drie categorieën tegen verschillende tarieven. De prijzen lopen iets op naarmate het toernooi vordert. Indien nog kaarten beschikbaar zijn worden deze, uiteraard onder voorbehoud, op wedstrijddagen aan de kassa van het stadion verkocht. Hospitalitypakketten zijn te krijgen via de stichting Euro 2007. Scouts uit binnen- en buitenland worden in de gelegenheid gesteld tussen 1 en 30 maart kaarten te bestellen via www.uefa.com/competitions/under21.

De toegangsprijzen variëren van 15 tot 30 euro per plaatsbewijs.
pi_45526598
quote:
‘EK is mega-evenement’

Het Europees kampioenschap voetbal voor spelers onder 21 jaar wordt komende zomer een mega-voetbalevenement. ,,We willen het nog mooier en nog groter maken dan afgelopen zomer in Portugal, waar Jong Oranje Europees kampioen werd,’’ zegt toernooi-directeur Harry Been.

De KNVB startte gisteren in Zeist, waar oud-international Frank de Boer symbolisch de eerste toegangskaart in ontvangst nam, de campagne die het EK net zo sensationeel moet neerzetten als het wereldkampioenschap tot 20 jaar in Nederland.

In de speelsteden Arnhem, Nijmegen, Heerenveen en Groningen zal van 10 tot 24 juni een sfeer heersen, die tussen carnaval en massale Oranje-feesten in zit. Met grote festivals, de ondersteuning van het commerciële radiostation 538 en televisiezender Tien wordt in elk stadscentrum een voetbal- en muziekdorp opgezet.

Het is die formule die de KNVB als organisator voor de UEFA zocht bij alle grote steden die zich hadden aangemeld voor de EK-interlands. Het is opvallend dat net als bij het WK onder 20 jaar opnieuw niet wordt gevoetbald in Rotterdam en Amsterdam.

Harry Been: ,,Sterker, de hele Randstad blijft verstoken van EK-voetbal. Maar in het westen gebeurt al zoveel. We hebben bij het WK gemerkt dat juist in het oosten en noorden van het land een enorm enthousiasme zit. Om het EK succesvol te laten verlopen heb je volle stadions nodig en die krijgen we nu zeker.

,,Maar de belangrijkste reden is dat van de veertien steden die beschikbaar waren, Arnhem, Nijmegen, Groningen en Heerenveen zich het hardste willen inspannen.’’

Het Jong Oranje van Foppe de Haan trapt op zondag 10 juni af tegen Israël in Heerenveen. In Friesland speelt Nederland ook z’n derde groepswedstrijd tegen België, tussendoor bezoekt Jong Oranje de Euroborg in Groningen voor het duel met Portugal.

Als het aan Heerenveen had gelegen, had die stad alle beschikbare toegangskaarten al afgenomen. Maar de UEFA kon aan dat verzoek niet voldoen. Been: ,,Fantastisch, die warmte in Heerenveen. Maar iedereen in het land moet de kans hebben om een kaartje te kopen.’’

Via de KNVB-site is de officiële verkoop gisteren begonnen. De voetbalbond hanteert daarbij vriendelijke prijzen. Voor tien euro kan iedere supporter al een wedstrijd in de groepsfase bezoeken. Half april start ook de voorverkoop via 1200 Ticketbox-verkooppunten.

De verwachting is dat alle duels van Oranje in recordtijd uitverkocht zijn. Maar ook in Arnhem en Nijmegen houdt men rekening met een invasie van supporters door de deelname van Italië, Portugal en Engeland.

,,De UEFA stond versteld van het feit dat Nederland zulke fraaie, moderne stadions heeft. Het is dit jaar het grootste voetbaltoernooi van Europa,’’ zegt Been, die weet dat de finale in Portugal afgelopen zomer in Nederland door 4,7 miljoen mensen op tv werd bekeken. ,,Er is geen enkele concurrentie van een WK of een EK voor A-ploegen.’’

Daarnaast zit er voor de eerste vier ploegen een extra prijs aan het toernooi vast, omdat die zich automatisch kwalificeren voor de Olympische Spelen.
pi_45526670
Is het beetje makkelijk om als Belg aan tickets te raken voor belgie - NL ?
pi_45526703
Klik.

Online kaartverkoop. Probeer het zou ik zeggen.
quote:
Ik ben supporter van één van de deelnemende landen. Waar kan ik dan terecht voor het bestellen van ticket?

Indien u supporter bent van één van de deelnemende landen, dan dient u zich te wenden tot de voetbalbond van het betreffende land. Deze regelt de verkoop voor de supporters. Elke bond krijgt een percentage van de stadioncapaciteit toegewezen. Dit percentage is voor alle deelnemende landen gelijk. Daarnaast kunt u ook in deze shop uw tickets bestellen.
pi_45531010
Ik heb er zin in.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_47605530
Straks Engeland -21 - Italië -21 kijken, de eerste wedstrijd op Wembley.

België gisteren trouwens met 0-1 gewonnen op Servië. Doelpunt van Tom De Mul.
  zaterdag 24 maart 2007 @ 10:25:10 #125
159022 AminBen
El Maestro
pi_47605719
Hoe laat is die wedstrijd Engeland-Italie ?
pi_47606292
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 10:25 schreef AminBen het volgende:
Hoe laat is die wedstrijd Engeland-Italie ?
13u30, op RAIDUE en Sky Sports 1.
pi_47609190
De legende van Wembley gaat meteen voort. De belofteninterland Engeland - Italië is maar 29 seconden bezig, of Italië scoort al de eerste goal in het nieuwe Wembley.
pi_47703380
Nu het Belgische A-team zo goed als uitgeschakeld is, denkt men erover na om de beloftenkern voor het EK -21 te versterken met enkele jonge spelers uit de A-kern, zoals Steven Defour, Thomas Vermaelen, Moussa Dembele, Maarten Martens, Vincent Kompany, Anthony Vanden Borre, Nicolas Lombaerts, Logan Bailly en Marouane Fellaini.

Normaal spelen de Rode Duivels in dezelfde periode nog twee EK-kwalificatiewedstrijden, maar men overweegt nu om die te laten varen en de jonge spelers naar Nederland te sturen.
pi_47703448
Tja, dan wordt het een sterk team. Nederland zou ook Robben, Sneijder en De Jong kunnen afstaan. (+natuurlijk Babel, Emanuelson, Schaars)
pi_47703584
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 10:30 schreef Fides het volgende:
Tja, dan wordt het een sterk team. Nederland zou ook Robben, Sneijder en De Jong kunnen afstaan. (+natuurlijk Babel, Emanuelson, Schaars)
Maar Sneijder, Robben en De Jong komen toch alledrie uit '84, die zijn volgens mij te oud? Schaars ook volgens mij?
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:34:31 #131
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_47705471
Nee, grens ligt bij 1 januari 1984. Overigens heeft De Haan volgens mij al aangegeven dat die Jong Oranje ontgroeid zijn.
they ain't proud colours, but they're true
colours of my home
pi_47705598
Mja, ontgroeid? Als je een toernooi wil winnen moet je het beste team opstellen, bovendien kunnen we vooral een linksbuiten als Robben wel gebruiken.
pi_47706375
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 11:34 schreef djnospinzone het volgende:
Nee, grens ligt bij 1 januari 1984. Overigens heeft De Haan volgens mij al aangegeven dat die Jong Oranje ontgroeid zijn.
Ow oké. Toch vreemd, want spelers uit '84 zijn al 23... Waarom noemen ze het dan een EK voor-21-jarigen.
pi_47706604
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 11:56 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Ow oké. Toch vreemd, want spelers uit '84 zijn al 23... Waarom noemen ze het dan een EK voor-21-jarigen.
Normaal gesproken begint de kwalificatie voor een toernooi 2 jaar voordat de eindronde begint, iedereen die in de kwalificatie mee mag doen, mag ook op t echte toernooi meedoen. Dus wanneer je aan het begin van de kwalificatie 21 bent of jonger mag je op het eindtoernooi meedoen. Alleen is er doordat ze van even jaren naar oneven jaren zijn gegaan nu een korter kwalificatietraject geweest, toch hebben ze de marge hetzelfde gehouden.

Hoop dat t een beetje duidelijk verhaal is.
pi_47706814
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 12:03 schreef Fides het volgende:

[..]

Normaal gesproken begint de kwalificatie voor een toernooi 2 jaar voordat de eindronde begint, iedereen die in de kwalificatie mee mag doen, mag ook op t echte toernooi meedoen. Dus wanneer je aan het begin van de kwalificatie 21 bent of jonger mag je op het eindtoernooi meedoen. Alleen is er doordat ze van even jaren naar oneven jaren zijn gegaan nu een korter kwalificatietraject geweest, toch hebben ze de marge hetzelfde gehouden.

Hoop dat t een beetje duidelijk verhaal is.
Ah oké, dat van die kwalificatieperiode wist ik, maar ik dacht dat het dit keer dus een jaar korter zou zijn vanwege de kortere kwalificatieperiode (vorige EK was iN 2006). Niet dus.

Thx voor de opheldering.
pi_47853946
De VRT zal het EK voor beloften in België uitzenden. Waarschijnlijk brengen ze alle wedstrijden van de Belgen, plus de finale.

In Nederland wordt het de NOS veronderstel ik?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 31 maart 2007 @ 10:17:11 #137
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47854723
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 20:25 schreef DIGGER het volgende:
Italie
Nog zin in de wedstrijd Engeland - Italie? Lijkt me leuk om dan af te spreken.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 31 maart 2007 @ 10:18:48 #138
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_47854744
quote:
Op zaterdag 25 november 2006 20:09 schreef DIGGER het volgende:
Italie - Engeland in Arnhem lijkt me wel wat
Dat zeg ik
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_47854810
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 08:57 schreef Heero87 het volgende:
In Nederland wordt het de NOS veronderstel ik?
Tien.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_47858374
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:23 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Tien.
Ow, minder.
pi_48019983
Sinds deze week is de 'vrije verkoop' van start gegaan. Bij elk ticketbox verkooppunt kun je zonder clubcard ofzo kaarten halen. Prijzen ¤10 - 30 d8 ik. Heb net voor Nederland-Portugal kaarten gehaald. Heb er zin in!
pi_48020400
Alle Jong-Oranje wedstrijden zullen wel snel uitverkocht zijn gok ik.
pi_48024367
Ach, vanmiddag kon ik nog zonder problemen 10x de goedkoopste kaarten kopen... Ze zullen idd uitverkocht raken maar niet zo snel verwacht ik..
pi_48676933
quote:
Veel aandacht voor EK Voetbal onder 21 bij Tien
Geplaatst op 24-04-2007 om 13:20

Televisiezender Tien besteedt in de maand juni uitgebreid aandacht aan het UEFA EK Voetbal onder de 21 jaar. “Na het grote succes van vorig jaar – toen de uitzending van de finale Nederland- Oekraïne op het hoogtepunt 4,6 miljoen kijkers aan de buis wist te kluisteren - staat Tien ook dit jaar weer volledig in het teken van het evenement“, aldus Tien. Van 10 tot en met 23 juni worden alle wedstrijden live uitgezonden.

Tien volgt ‘de jongens van Foppe de Haan‘ op de voet met verschillende programma’s. Tijdens de speeldagen staat Tien de gehele avond in het teken van het voetbalevenement. Tussen 18.00 en 20.00 uur en 20.30 en 22.30 uur zijn de diverse wedstrijden te zien. Om de wedstrijden heen laten presentator Wilfred Genee en vaste analisten Jan Mulder en Ruud Gullit hun licht schijnen over de verrichtingen van de diverse landenteams en de ontwikkelingen in de poules.

Jan Joost van Gangelen houdt de kijker in juni dagelijks op de hoogte van het reilen en zeilen van het Nederlands Elftal in het EK Journaal (20.00 uur). Als reizende reporter volgt hij Foppe’s elftal niet alleen rond de wedstrijden en op het trainingsveld, maar ook daarbuiten. Foppe de Haan voorziet hem daarbij van commentaar.

Tevens is er in in juni elke avond rond 23.00 uur een late night talkshow rond het EK. Humberto Tan blikt met vaste analist Jan van Halst en andere studiogasten terug op de hoogte én dieptepunten van de dag. Tussendoor schakelt hij rechtstreeks naar vliegende keep Jan Joost van Gangelen.
pi_48677010
Top!
Veel voetbal op TV is altijd goed, zeker indien het de voetballers van de toekomst betreft.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 24 april 2007 @ 19:32:32 #146
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_48678579
heb er zin in
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_48679682
Jammer dat het opTien is, kan ik hier ik België niet krijgen.

Zal het dus moeten doen met de wedstrijden van de Belgen op de VRT.
pi_48679735
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 20:00 schreef Heero87 het volgende:
Jammer dat het opTien is, kan ik hier ik België niet krijgen.

Zal het dus moeten doen met de wedstrijden van de Belgen op de VRT.
Dan zie je Nederland in ieder geval 1 keer spelen!
pi_48689266
Gaan er eigenlijk extra treinen rijden (tot later vooral)? Of moet ik een kroeg zoeken in grunn die tot een uurtje of vijf open blijft (wat hier geen uitsondering is)?
  zondag 29 april 2007 @ 10:07:22 #150
142495 vitessezuid113
voetbaljunkie
pi_48826163
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:32 schreef borisz het volgende:
heb er zin in
ik ook
pi_48869329
quote:
Op zaterdag 31 maart 2007 10:17 schreef Doc het volgende:

[..]

Nog zin in de wedstrijd Engeland - Italie? Lijkt me leuk om dan af te spreken.

Engeland - Italie en Italie - Tsjechie (op vaderdag) it is.
pi_49261671
quote:
Arbiters aangewezen voor UEFA EK-21

Voor het UEFA EK Onder 21, dat in juni in Nederland wordt gehouden, zijn door de UEFA inmiddels zes scheidsrechters en acht assistenten aangewezen. Deze veertien officials komen, zoals gebruikelijk op een toernooi met acht deelnemers, uit landen die niet aan deze eindronde deelnemen.

De scheidsrechters zijn: Stephane Lannoy (Frankrijk), Knut Kircher (Duitsland), Viktor Kassai (Hongarije), Robert Malek (Polen), Craig Thomson (Schotland) en Damir Skomina (Slovenië).

De assistenten komen uit Kroatië, Denemarken, Griekenland, Roemenië, Rusland, Slowakije, Zwitserland en Turkije.

In de eerste week van het toernooi zullen Björn Kuipers en Bas Nijhuis bij een aantal wedstrijden optreden als vierde official.
pi_49261701
quote:
Nederland - Portugal uitverkocht
ZEIST - Het duel van Jong Oranje tegen Portugal op 13 juni in Groningen is uitverkocht. Het is de eerste wedstrijd van het Europees kampioenschap voor spelers onder de 21 waarvoor geen kaarten meer verkrijgbaar zijn. Ook de wedstrijd tussen Nederland en België op 16 juni in Heerenveen is erg in trek.

De finale op 23 juni, eveneens in de Euroborg in Groningen, is nagenoeg uitverkocht. „Daar zijn nog ongeveer driehonderd kaarten voor te krijgen”, aldus woordvoerder Rob de Leede van de KNVB.

Jong Oranje verdedigt van 10 tot en met 23 juni in eigen land de Europese titel, die het team van Foppe de Haan vorig jaar in Portugal veroverde. Nederland is in een poule ingedeeld met België, Portugal en Israël. Die wedstrijden worden gespeeld in Heerenveen en Groningen. Servië, Engeland, Italië en Tsjechië voetballen hun wedstrijden in Arnhem en Nijmegen.
pi_49262492
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 11:46 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Gelukkig heb ik als medewerker wel toegang
  vrijdag 11 mei 2007 @ 12:17:53 #155
121310 venomsnake
El Saltador
pi_49262710
Mooi dat de stadions lekker vol komen te zitten.
Zo'n toernooi met half lege stadions in toch een stuk minder..
Kon wel een een mooi toernooi worden, ben benieuwd..
tevens tvp
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_49262810
Ik wilde hier ook een tvp plaatsen...

Blijkt dat ik dit topic heb geopend .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_49282713
Waar ik me aan stoor, is dat bepaalde landen in die periode ook met hun A-team EK-kwalificaties moeten spelen, terwijl andere landen dat niet moeten. Die andere landen kunnen dus gewoon hun jonge A-spelers naar Nederland sturen, terwijl de landen die EK-kwalificaties moeten spelen, keuzes zullen moeten maken. Eigenlijk toch een vorm van competitievervalsing imo.
pi_49282746
Trouwens België heeft zijn voorselectie vrijgegeven. Maar het is dus niet uitgesloten dat bepaalde spelers niet meekunnen omdat ze opgeroepen worden voor het A-team. Het gaat onder meer om Logan Bailly, Vincent Kompany, Thomas Vermaelen, Nicolas Lombaerts, Steven Defour, Faris Haroun, Marouane Fellaini, Anthony Vanden Borre en Tom De Mul.

DE VOORSELECTIE:

Doelmannen: Logan Bailly (RC Genk), Frank Boeckx (Sint-Truiden), Michaël Cordier (FC Brussels), Glenn Verbauwhede (Club Brugge)

Verdedigers: Laurent Ciman (RSC Charleroi), Steve Colpaert (FC Brussels), Sepp De Roover (Sparta Rotterdam/Ned), Guillaume Gillet (AA Gent), Vincent Kompany (Hamburg SV/Dui), Nicolas Lombaerts (AA Gent), Landry Mulemo (Sint-Truiden), Sébastien Pocognoli (RC Genk), Thomas Vermaelen (Ajax Amsterdam/Ned), Jan Vertonghen (RKC Waalwijk/Ned),

Middenvelders: Jonathan Blondel (Club Brugge), Steven Defour (Standard), Marouane Fellaini (Standard), Faris Haroun (RC Genk), Ibrahim Maaroufi (Inter Milaan/Ita), Maarten Martens (AZ Alkmaar/Ned), Kilian Overmeire (SC Lokeren), Anthony Vanden Borre (RSC Anderlecht), Axel Witsel (Standard).

Aanvallers: Tom De Sutter (Cercle Brugge), Moussa Dembele (AZ Alkmaar/Ned), Tom De Mul (Ajax Amsterdam/Ned), Stijn De Smet (Cercle Brugge), Jonathan Legear (RSC Anderlecht), Kevin Mirallas (Rijsel/Fra) en Jeanvion Yulu-Matondo (Club Brugge). (belga/hln)
pi_49285412
mooie kern al zeg ik het zelf.
pi_49288146
Zeer sterke selectie van België inderdaad. De basiskern kan zich zeker meten met Jong Oranje denk ik.
pi_49288954
Belgie is inderdaad sterk, maar ik schat Jong Oranje toch iets hoger in. Ze hebben al wat ervaring op een toernooi
AFC AJAX
pi_49317284
Zou zou ik de Rode Duivels laten spelen:

Bailly;
Gillet,Kompany,Vermaelen,Pocognoli;
Vanden Borre,Witsel,Fellaini,Defour;
Dembele,Martens.

Sterk elftal.
pi_49323234
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 11:46 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Ik heb hier nog tien kaarten liggen...
pi_49323365
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 23:36 schreef Radegast het volgende:
Zou zou ik de Rode Duivels laten spelen:

Bailly;
Gillet,Kompany,Vermaelen,Pocognoli;
Vanden Borre,Witsel,Fellaini,Defour;
Dembele,Martens.

Sterk elftal.
met dit team winnen we dat hele tornooi En danl heb je dan nog een Maaroufi (toch bij Inter) die als controlerende midv kan spelen, een De Mul op de flanken, een Haroun in een aanvallend opzicht en een Blondel als bikkelaar. De buit is binnen
  zondag 13 mei 2007 @ 10:50:15 #165
168658 BonJovi
A.F.C.A
pi_49324679
quote:
Op zondag 13 mei 2007 05:13 schreef BramKVO het volgende:

[..]

met dit team winnen we dat hele tornooi En danl heb je dan nog een Maaroufi (toch bij Inter) die als controlerende midv kan spelen, een De Mul op de flanken, een Haroun in een aanvallend opzicht en een Blondel als bikkelaar. De buit is binnen
Ik schat de belgen hoog in, zou een mooie finale zijn tegen Jong Oranje . Maar ik denk toch dat we winnen uiteindelijk, maar ik hoop voor jullie dat de Mul wel beter speelt daar dan in Ajax. Maar dat zal wel omdat jullie kleedkamer sfeer niet zo hard is
AFC AJAX
pi_49326870
Volgens ik gehoord heb, zijn ze toch zeker niet ontevreden over De Mul bij Ajax ?
  zondag 13 mei 2007 @ 12:39:03 #167
168658 BonJovi
A.F.C.A
pi_49327024
quote:
Op zondag 13 mei 2007 12:33 schreef BramKVO het volgende:
Volgens ik gehoord heb, zijn ze toch zeker niet ontevreden over De Mul bij Ajax ?
Hij heeft wel een paar goede wedstrijden gespeeld, maar laatste tijd schopt hij nog geen deuk in een pakje boter. Krijgt hij na een wedstrijd baggeren een kans op open goal van 2 meter schiet hij met links fucking ver over .
AFC AJAX
pi_49367207
Zo, de kaartjes voor A'hem zijn binnen
Hopelijk krijg ik Nederland of Portugal nog in de halve finale te zien ook!
pi_49372856
De selectie van Italie ziet er ook sterk uit:
quote:
Keepers: Gianluca Curci (AS Roma), Emiliano Viviano (Brescia), Andrea Consigli (Sambenedettese)

Verdedigers: Marco Andreolli (Inter), Michele Canini (Cagliari), Giorgio Chiellini (Juventus), Andrea Coda (Udinese), Domenico Criscito (Genoa), Andrea Mantovani (Chievo Verona), Lino Marzoratti (Empoli), Marco Motta (Udinese), Alessandro Potenza (Fiorentina), Andrea Raggi (Empoli)

Middenvelders: Alberto Aquilani (AS Roma), Luca Cigarini (Parma), Raffaele De Martino (Udinese), Daniele Dessena (Parma), Andrea Lazzari (Piacenza), Claudio Marchisio (Juventus), Riccardo Montolivo (Fiorentina), Antonio Nocerino (Piacenza), Simone Padoin (Vicenza), Alessandro Rosina (Torino)

Aanvallers: Arturo Lupoli (Derby County), Raffaele Palladino (Juventus), Gabriele Paonessa (Vicenza), Giampaolo Pazzini (Fiorentina), Graziano Pelle (Cesena), Nicola Pozzi (Empoli), Giuseppe Rossi (Parma)
Hier moeten er nog 7 van afvallen.
  maandag 14 mei 2007 @ 18:56:28 #170
142495 vitessezuid113
voetbaljunkie
pi_49373805
quote:
Op maandag 14 mei 2007 15:40 schreef Smeich het volgende:
Zo, de kaartjes voor A'hem zijn binnen
Hopelijk krijg ik Nederland of Portugal nog in de halve finale te zien ook!
Die heb ik hier ook al een tijdje liggen , hoop uiteraard ook op een mooie halve finale
pi_49457069
Heb er zin in! Kan een leuk toernooitje worden, veel publieke belangstelling.
pi_49457602
quote:
Op maandag 14 mei 2007 18:22 schreef sjimz het volgende:
[..]

Pazzini, Pelle, Lupoli
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  maandag 21 mei 2007 @ 18:03:24 #173
142495 vitessezuid113
voetbaljunkie
pi_49614955
vandaag waren Schaars en Maduro in Arnhem , ze zijn eerder op de dag ook nog in Heerenveen , Groningen en ook in Nijmegen geweest , waarschijnlijk komt het nog wel op het nieuws vandaag.

Die beker ziet er in iedergeval wel aardig uit
  maandag 21 mei 2007 @ 23:51:55 #174
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_49629473
Topic dat ik wil blijven volgen
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 22 mei 2007 @ 00:46:05 #175
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_49630733
quote:
Op maandag 21 mei 2007 23:51 schreef Sj0rSz het volgende:
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_49633713
quote:
ik ook
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_49637864
quote:
Jij zorgt toch voor dit nieuws?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
  dinsdag 22 mei 2007 @ 12:02:07 #178
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_49639271
quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 11:23 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Jij zorgt toch voor dit nieuws?
Uhhu, maar misschien dat ik hier ook nog handige dingen uit kan halen.
Wie zal het zeggen
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_49801874
quote:
Op maandag 14 mei 2007 18:22 schreef sjimz het volgende:
[..]

Zitten een paar hele grote toekomstige spelers tussen, als ze geen rare dingen begaan of nare blessures oplopen.

Antonio Nocerino zie ik vaak spelen, is 1 van de betere spelers in de Serie B en de beste bij Piacenza dat mede dankzij hem verrassend goed presteerd dit seizoen

Alessandro Rosina wordt een hele grote, Torino's Groeibriljiantje.

Arturo Lupoli: Vele clubs zaten achter hem aan (Milan, Napoli, Fiorentina) en hij koos voor de laatste. Was eigendom van Arsenal, grote man bij Derby Country dit seizoen.

Raffaele Palladino opende het nieuwe Wembley met een hattrick. Goed seizoen in de Serie B met veel ervaring nu voor de Serie A komend seizoen. Nog geen basisplek waarschijnlijk, maar met Lippi als nieuwe trainer en zo veel wereldklasse om hem heen komt hij er wel.

Giampaolo Pazzini was 1 van de verrassingen bij Fiorentina dit seizoen, deed het altijd goed naast de grote 2 of ter vervanging van 1 van de grote 2 spitsen bij de Viola

Giuseppe Rossi is de redding van Parma, zo zal na morgenmiddag blijken. Zonder hem had de club nu reeds defintief onder de streep gestaan.
  zondag 27 mei 2007 @ 22:14:33 #180
31048 Tha_Mars
oh, een naambordje!
pi_49834201
ff zien wanneer ik moet werken, anders neem ik wel wat (van de 4) wedstrijdjes mee in de dome..
Maximaal 4 regels
  zondag 27 mei 2007 @ 22:22:46 #181
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_49834487
Ik heb kaarten voor de finale. Ik hoop op Nederland-België.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  maandag 28 mei 2007 @ 15:02:27 #182
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_49852993
quote:
Eén debutant in EK-selectie Jong Oranje

Jong Oranje-coach Foppe de Haan heeft de 23-koppige selectie bekendgemaakt voor het UEFA Europees kampioenschap voor spelers onder 21 jaar, dat van 10 tot en met 23 juni in Arnhem, Groningen, Heerenveen en Nijmegen wordt gespeeld. Uiterlijk woensdag 30 mei dient deze lijst op de burelen van de UEFA bekend te zijn.
Klik hier!

De selectie telt één debutant: alleen Newcastle United-doelman Tim Krul (foto) kwam nog niet in actie voor Jong Oranje. Zes spelers maken zich na het gewonnen EK van 2006 in Portugal op voor hun tweede Europees kampioenschap op rij: doelman Kenneth Vermeer, verdedigers Arnold Kruiswijk en Ron Vlaar, middenvelders Ismaïl Aissati en Haris Medunjanin en aanvaller Daniël de Ridder.

In vergelijking met de voorlopige selectie ontbreken zeven spelers: Agil Etemadi (sc Heerenveen), Milano Koenders (RKC Waalwijk), Dwight Tiendalli (Feyenoord), Kemy Agustien (Roda JC), Jeremain Lens (AZ), Tim Vincken (Feyenoord) en Urby Emanuelson (Ajax). Van laatstgenoemde speler werd deze week al bekend dat hij niet zou deelnemen aan de Europese eindronde. De Ajacied is onvoldoende fit.

Jong Oranje verzamelt maandagavond in Doorwerth voor het tweede deel van de voorbereiding. De spelers die afgelopen weekend nog in actie kwamen met hun club voegen zich in de loop van de week bij de selectie van Foppe de Haan. Donderdagochtend is de gehele groep compleet. Vrijdag 1 juni wacht de oefeninterland in Deventer tegen Polen. Dit duel start om 20.45 uur.

De 23-koppige EK-selectie van Jong Oranje:

Doel: Tim Krul (Newcastle United), Kenneth Vermeer (Ajax), Boy Waterman (AZ).

Verdediging: Ryan Donk (AZ), Calvin Jong-A-Pin (sc Heerenveen), Arnold Kruiswijk (FC Groningen), Erik Pieters (FC Utrecht), Frank van der Struijk (Willem II), Ron Vlaar (Feyenoord), Gianni Zuiverloon (sc Heerenveen).

Middenveld: Ismaïl Aissati (FC Twente), Otman Bakkal (FC Twente), Luigi Bruins (Excelsior), Royston Drenthe (Feyenoord), Hedwiges Maduro (Ajax), Haris Medunjanin (Sparta Rotterdam), Robbert Schilder (Heracles Almelo).

Aanval: Ryan Babel (Ajax), Roy Beerens (NEC), Tim Janssen (RKC Waalwijk), Julian Jenner (AZ), Daniël de Ridder (Celta de Vigo), Maceo Rigters (NAC Breda).
they ain't proud colours, but they're true
colours of my home
pi_49853101
Lijkt me toch wel een redelijke goede selectie
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_49853906
Pieters en Van de Struijk ten koste van Koenders vind ik opvallend.
Maar één rechtsback (Zuiverloon) vind ik opvallend.

De rest is allemaal vrij logisch. Lens (komt nog tekort), Vincken (idem, niet goed genoeg), Agustien (speelde aardig, teveel concurrentie), Etemadi (wie?)... alleen jammer van Urby maar dat is dan ook wel weer goed te begrijpen.
pi_49857688
quote:
Op maandag 28 mei 2007 15:32 schreef koningdavid het volgende:
Pieters en Van de Struijk ten koste van Koenders vind ik opvallend.
Maar één rechtsback (Zuiverloon) vind ik opvallend.
Dat valt wel mee. Pieters speelt altijd bij Utrecht en doet dit naar behoren. vd Struijk kan ook rechtsback, daarmee is punt 2 ook meteen opgelost.
quote:
De rest is allemaal vrij logisch. Lens (komt nog tekort), Vincken (idem, niet goed genoeg), Agustien (speelde aardig, teveel concurrentie), Etemadi (wie?)... alleen jammer van Urby maar dat is dan ook wel weer goed te begrijpen.
Dit is allemaal wel logisch.

Alleen begin ik toch ernstig te twijfelen aan de kracht van dit elftal. Op de een of andere manier zit er weinig balans in het elftal, iig in de vorige oefenduels. De spitspositie gaat een probleem worden, maar als dit goed uitgewerkt wordt (3 bewegelijke aanvallers die door elkaar heen kunnen bewegen), zou dat heel erg goed kunnen werken. Zeker met Aisatti en een komende Bakkal erachter.
pi_49894371
Vincken, Lens en Koenders hadden erbij gemoeten. Jenner is nl fysiek op na zijn eerste zware seizoen, dan moet je een Vincken erachter hebben. Lens kun je heel goed gebruiken aangezien je m.u.v. Babel geen spits van topformaat in de selectie hebt. Rigters is echt wel minder qua talent dan Lens, die iets individueel kan forceren en best scorend vermogen heeft in het tweede. Koenders is een groot talent, nog niet beter dan Donk, Kruiswijk en Vlaar, maar wel beter dan v.d. Struijk.
pi_49894666
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 17:02 schreef Edenoniphobic het volgende:
Vincken, Lens en Koenders hadden erbij gemoeten. Jenner is nl fysiek op na zijn eerste zware seizoen, dan moet je een Vincken erachter hebben. Lens kun je heel goed gebruiken aangezien je m.u.v. Babel geen spits van topformaat in de selectie hebt. Rigters is echt wel minder qua talent dan Lens, die iets individueel kan forceren en best scorend vermogen heeft in het tweede. Koenders is een groot talent, nog niet beter dan Donk, Kruiswijk en Vlaar, maar wel beter dan v.d. Struijk.
Hier ben ik wel mee eens
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_49894802
Inderdaad. Ik ben het meestal wel met Foppe eens, maar waarom hij altijd vasthoudt aan De Ridder, Rigters en V/d Struijk is mij een raadsel.
pi_49903773
Kaartjes Italie - Tsjechie zijn binnen
pi_49905507
SELECTIE VOOR EK
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
Doel: Bailly (Genk), Boeckx (STVV),
Cordier (Brussels)

Verdediging: Ciman (Charleroi),
Colpaert (Brussels), De Roover
(Sparta), Gillet (Gent), Lombaerts
(Gent), Mulemo (STVV), Pocognoli (Genk)
Vermaelen (Ajax), Vertonghen (Ajax)

Middenveld: Blondel (Club), Fellaini
(Standard), Haroun (Genk), Martens
(AZ), Overmeire (Lokeren), Vanden Borre
(Anderlecht), Witsel (Standard)

Aanval: De Sutter (Cercle), De Mul
(Ajax), De Smet (Cercle), Mirallas
(Rijsel),
  dinsdag 29 mei 2007 @ 21:43:18 #191
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_49905772
Toch nog een paar 'Hollandse' Belgen in de selectie van Jong België
pi_49908499
Ik heb mijn bestelde kaarten nog steeds niet binnen. Moet ik me zorgen gaan maken? In januari al besteld via internet
pi_49911828
Heeft iemand een overzichtje in welke stadions de wedstrijden van NL worden gespeeld?
pi_49913384
10-06-2007 18:15 Nederland - Israël in Abe Lenstra, Heerenveen
13-06-2007 20:45 Nederland - Portugal in Euroborg, Groningen
16-06-2007 20:45 Belgie - Nederland in Abe Lenstra, Heerenveen
pi_49914804
Heel die pers praat maar over Portugal en NL die uitmaken wie 1 en 2 wordt in de poule, maar Belgie heeft gewoon een bijna gelijkwaardige beresterke selectie, alhoewel ze zonder Dembele een forse aderlating hebben, en nu geen echte volwassen topspits meer kunnen opstellen.
pi_49916276
Wat is de selectie van Portugal eigenlijk?
pi_49917019
Goalkeepers: João Botelho (CD Santa Clara), Paulo Ribeiro (FC Porto), Ricardo Batista (Fulham FC).

Defenders: Semedo (Cagliari Calcio), Amoreirinha (CF Estrela da Amadora), Rolando (CF Os Belenenses), Antunes (FC Paços de Ferreira), João Pereira (Gil Vicente FC), José Gonçalves (Heart of Midlothian FC), Manuel Da Costa (PSV Eindhoven), Miguel Veloso (Sporting Clube de Portugal).

Midfielders: Filipe Oliveira (CS Marítimo), Manuel Fernandes (Everton FC), Organista (Pontevedra CF), João Moutinho (Sporting Clube de Portugal), Paulo Machado (UD Leiria), Ruben Amorim (CF Os Belenenses).

Forwards: Ricardo Vaz Té (Bolton Wanderers FC), Nani (Sporting Clube de Portugal) , Yannick Djaló (Sporting Clube de Portugal), Hugo Almeida (Werder Bremen), João Moreira (Valencia CF), Silvestre Varela (Vitória FC).

Veel centrale verdedigers, geen backup voor links/rechtsback. Toch vreemd ook dat Tiago Gomez er niet bij zit..
pi_49917092
Nani
Moutinho
pi_49917132
Sporting fan?
Echt een GEWELDIG TEAM! Let trouwens op Antunes, nr 21!

1, Paulo Ribeiro
2, Amoreirinha
3, João Pereira
4, Miguel Veloso
5, Semedo
6, Organista
7, Filipe Oliveira
8, Manuel Fernandes
9, Hugo Almeida
10, João Moutinho
11, José Gonçalves
12, Ricardo Batista