Wel eens gevechtstenue aan gehad? Ook daar zitten op de schouders gewoon de insignes die de rang aangeven. Door een scope zijn die zonder meer goed zichtbaar..... En als ze niet goed zichtbaar zijn: Meer geel is hogere rang. Simpel..... (Vaandrigs tellen niet mee, die zijn überhaupt niet interessant om neer te schieten)quote:Op donderdag 20 juli 2006 12:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Op je Battledress door een scope?
Wel eens door een scope gekeken vanaf een afstand waarop snipers werken?quote:Op donderdag 20 juli 2006 13:53 schreef Croga het volgende:
[..]
Wel eens gevechtstenue aan gehad? Ook daar zitten op de schouders gewoon de insignes die de rang aangeven. Door een scope zijn die zonder meer goed zichtbaar..... En als ze niet goed zichtbaar zijn: Meer geel is hogere rang. Simpel..... (Vaandrigs tellen niet mee, die zijn überhaupt niet interessant om neer te schieten)
Bij de luchtmacht is alles zwartquote:Op donderdag 20 juli 2006 13:53 schreef Croga het volgende:
[..]
En als ze niet goed zichtbaar zijn: Meer geel is hogere rang. Simpel..... (Vaandrigs tellen niet mee, die zijn überhaupt niet interessant om neer te schieten)
jij?quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wel eens door een scope gekeken vanaf een afstand waarop snipers werken?
Enig idee hoe snipers werken?
Lol! Toevallig wel ja... Schutter 1e klas lichting 90-6. Op 500 een vlieg van de muur geschoten en die is zonder meer herkenbaar met een goede scope. Sinds die tijd zal er, waarschijnlijk, weinig verslechterd zijn.....quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Wel eens door een scope gekeken vanaf een afstand waarop snipers werken?
Enig idee hoe snipers werken?
hmmm.... Kader opleiding in 90 hoefden we niet te groeten. Het werd wel netjes geacht tegen officieren te groeten en dat werd over het algemeen ook gedaan.quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:33 schreef damian5700 het volgende:
Lichting 92-4. Wij moesten, zeker tijdens de opleiding, groeten.
Dan weet je dat je niet door je scope je doel uitkiest, maar door directe observatie, en pas op het laatste moment je scope open klapt.quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:57 schreef Croga het volgende:
[..]
Lol! Toevallig wel ja... Schutter 1e klas lichting 90-6. Op 500 een vlieg van de muur geschoten en die is zonder meer herkenbaar met een goede scope. Sinds die tijd zal er, waarschijnlijk, weinig verslechterd zijn.....
[..]
Ten eerste: Als je een grote groep mensen hebt is de kans dat de sergeant gegroet wordt door de soldaat erg groot. Beetje zinloos om die sergeant dan als doelwit te zienquote:Op donderdag 20 juli 2006 16:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Dan weet je dat je niet door je scope je doel uitkiest, maar door directe observatie, en pas op het laatste moment je scope open klapt.
En gegroet worden is een Dead giveaway.
Je gaat niet door je scope zitten kijken wie er eiersalade op zijn schouders heeft,
Klopt!! Het is geloof ik zelfs zo dat de generaal de ridder dient te salueren (ook al is de laatste slechts korporaal)!quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:04 schreef _The_General_ het volgende:
Ik ben 100% voor. Ik ben ieder jaar druk met het organiseren van diverse herdenkingen op het gebied van woII. Daarbij zijn vele civiele en militaire hoogwaardigheidsbekleders uit binnen en buitenland te gast. Die personen zijn geschokt als ze een Nederlandse militair zien die daar rond loopt met zijn lange haar en die ook nog eens niet groet!.
Vorig jaar zag ik een groep landmacht militairen die een bejaarde Ridder Militaire Willemsorde omver liepen. En voor de kenners, een Ridder is qua status hoger dan een Generaal.
Terug naar af, respect voor rangen, onderscheidingen etc.
America's Army?quote:
obsevatie idd, 95% van de tijd is de sluipschuter een verkenner, hij verstopt zich ergens en blijft dan liggen kijken naar wat er gebeurtquote:Op donderdag 20 juli 2006 16:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan weet je dat je niet door je scope je doel uitkiest, maar door directe observatie, en pas op het laatste moment je scope open klapt.
Je gaat niet door je scope zitten kijken wie er eiersalade op zijn schouders heeft,
Qua dapperheidsonderscheidingen is de gradatie als volgt:quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:25 schreef Demophon het volgende:
Maar ter correctie: dit betreft alleen ridder van de Militaire Willems-Orde, de hoogste en meest exclusieve Nederlandse (militaire) onderscheiding. Offtopic: De gradaties betreffende onderscheidingsordes zijn:
Volgens mij geldt de etiquette om te groeten niet gedurende gevechtshandelingenquote:Op donderdag 20 juli 2006 16:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een knal op z'n bek?quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:27 schreef Tijger_m het volgende:
Anyways, kan iemand mij nu eindelijk eens uitleggen wat dit voor onzinnige regel is als er geen consequenties aan niet groeten zitten?
Oh jij groet niet? Nou dan eh...ga ik eh...oh...niets doen.
dan wordt de officier in kwestie heel boos en gaat hij je in zijn gedachten uitschelden en smerige blikken toewerpen als je niet kijkt!!!!quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:27 schreef Tijger_m het volgende:
Anyways, kan iemand mij nu eindelijk eens uitleggen wat dit voor onzinnige regel is als er geen consequenties aan niet groeten zitten?
Geinig, wist ik niet.quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:25 schreef Demophon het volgende:
Klopt!! Het is geloof ik zelfs zo dat de generaal de ridder dient te salueren (ook al is de laatste slechts korporaal)!
Als dipli (dienstplichtig militair) in 1991 vergat ik te groeen aan de poort van Vliegbasis Volkel voor een Luitenant-vlieger. GVD ik kreeg me een reprimande die niet mis was.quote:Op donderdag 20 juli 2006 19:27 schreef Tijger_m het volgende:
Ach dat waren andere tijden... tegenwoordig zou de gemiddelde officier de groetplicht alleen maar vervelend vinden. Stel je voor, je komt als (onder)officier op een vrijdag op het CS Eindhoven en een compleet schoolbataljon staat daar te wachten op de treinquote:Op donderdag 20 juli 2006 22:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Als dipli (dienstplichtig militair) in 1991 vergat ik te groeen aan de poort van Vliegbasis Volkel voor een Luitenant-vlieger. GVD ik kreeg me een reprimande die niet mis was.
Van een lnt vlieger nog welquote:Op donderdag 20 juli 2006 22:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Als dipli (dienstplichtig militair) in 1991 vergat ik te groeen aan de poort van Vliegbasis Volkel voor een Luitenant-vlieger. GVD ik kreeg me een reprimande die niet mis was.
Fideel van je, buschauffeur vind ik toch een betere benaming.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 01:38 schreef sp3c het volgende:
gewoon piloot noemen en doorlopen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |