abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 20 juli 2006 @ 13:17:33 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40008878
battledress??

we hebben het over officieren, die herken je aan hoe schoon hun uniform is, hoe schoner het is des te hoger ze zijn

officieren in battledress
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_40010137
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 12:21 schreef Pietverdriet het volgende:
Op je Battledress door een scope?
Wel eens gevechtstenue aan gehad? Ook daar zitten op de schouders gewoon de insignes die de rang aangeven. Door een scope zijn die zonder meer goed zichtbaar..... En als ze niet goed zichtbaar zijn: Meer geel is hogere rang. Simpel..... (Vaandrigs tellen niet mee, die zijn überhaupt niet interessant om neer te schieten)
  donderdag 20 juli 2006 @ 14:05:44 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_40010537
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 13:53 schreef Croga het volgende:

[..]

Wel eens gevechtstenue aan gehad? Ook daar zitten op de schouders gewoon de insignes die de rang aangeven. Door een scope zijn die zonder meer goed zichtbaar..... En als ze niet goed zichtbaar zijn: Meer geel is hogere rang. Simpel..... (Vaandrigs tellen niet mee, die zijn überhaupt niet interessant om neer te schieten)
Wel eens door een scope gekeken vanaf een afstand waarop snipers werken?
Enig idee hoe snipers werken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 20 juli 2006 @ 14:07:57 #54
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_40010608
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 13:53 schreef Croga het volgende:

[..]

En als ze niet goed zichtbaar zijn: Meer geel is hogere rang. Simpel..... (Vaandrigs tellen niet mee, die zijn überhaupt niet interessant om neer te schieten)
Bij de luchtmacht is alles zwart
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_40011653
Lichting 92-4. Wij moesten, zeker tijdens de opleiding, groeten.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  Moderator donderdag 20 juli 2006 @ 14:43:28 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40012074
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

jij?

lijkt me niet
pi_40015134
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Lol! Toevallig wel ja... Schutter 1e klas lichting 90-6. Op 500 een vlieg van de muur geschoten en die is zonder meer herkenbaar met een goede scope. Sinds die tijd zal er, waarschijnlijk, weinig verslechterd zijn.....
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 14:33 schreef damian5700 het volgende:
Lichting 92-4. Wij moesten, zeker tijdens de opleiding, groeten.
hmmm.... Kader opleiding in 90 hoefden we niet te groeten. Het werd wel netjes geacht tegen officieren te groeten en dat werd over het algemeen ook gedaan.

Terug groeten was wel verplicht. En niet alleen naar een meerdere, maar naar iedereen. Vaak was de officier je dan ook voor met groeten

Maar dit alles was puur een verhaal van onderlinge verbintenis. Hoi zeggen tegen mensen die je kent is heel normaal. Zo ook groeten in de kazerne. Het zorgt voor een verbeterd groepsgevoel. En naar mijn mening verdwijnt dat ook als je het verplicht stelt. Dan doe je het niet meer omdat je iemand wilt groeten maar alleen maar omdat het moet.....
  donderdag 20 juli 2006 @ 16:09:19 #58
45206 Pietverdriet
pi_40015644
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 14:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

jij?
Ja
  donderdag 20 juli 2006 @ 16:11:12 #59
45206 Pietverdriet
pi_40015730
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 15:57 schreef Croga het volgende:

[..]

Lol! Toevallig wel ja... Schutter 1e klas lichting 90-6. Op 500 een vlieg van de muur geschoten en die is zonder meer herkenbaar met een goede scope. Sinds die tijd zal er, waarschijnlijk, weinig verslechterd zijn.....
[..]
Dan weet je dat je niet door je scope je doel uitkiest, maar door directe observatie, en pas op het laatste moment je scope open klapt.
En gegroet worden is een Dead giveaway.
Je gaat niet door je scope zitten kijken wie er eiersalade op zijn schouders heeft,
pi_40017321
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 16:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Dan weet je dat je niet door je scope je doel uitkiest, maar door directe observatie, en pas op het laatste moment je scope open klapt.
Je gaat niet door je scope zitten kijken wie er eiersalade op zijn schouders heeft,
Ten eerste: Als je een grote groep mensen hebt is de kans dat de sergeant gegroet wordt door de soldaat erg groot. Beetje zinloos om die sergeant dan als doelwit te zien
Ten tweede: Als je een kleine groep mensen ziet ga je echt niet op die groet zitten wachten. Je gebruikt je scope om te zien wie van die groep het doel zou kunnen zijn.
Ten derde: Als jij nog een scope moet open klappen lig je wel behoorlijk ver achter.....

Observatie gebruik je om de richting te bepalen. Als je richting een groep is gebruik je je scope voor identificatie. Observatie is zinvol als het gaat om verborgen doelen, niet als het gaat om selectie in een groep.
  donderdag 20 juli 2006 @ 17:25:06 #61
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_40018430
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 01:04 schreef _The_General_ het volgende:
Ik ben 100% voor. Ik ben ieder jaar druk met het organiseren van diverse herdenkingen op het gebied van woII. Daarbij zijn vele civiele en militaire hoogwaardigheidsbekleders uit binnen en buitenland te gast. Die personen zijn geschokt als ze een Nederlandse militair zien die daar rond loopt met zijn lange haar en die ook nog eens niet groet!.

Vorig jaar zag ik een groep landmacht militairen die een bejaarde Ridder Militaire Willemsorde omver liepen. En voor de kenners, een Ridder is qua status hoger dan een Generaal.

Terug naar af, respect voor rangen, onderscheidingen etc.
Klopt!! Het is geloof ik zelfs zo dat de generaal de ridder dient te salueren (ook al is de laatste slechts korporaal)!

Maar ter correctie: dit betreft alleen ridder van de Militaire Willems-Orde, de hoogste en meest exclusieve Nederlandse (militaire) onderscheiding. Offtopic: De gradaties betreffende onderscheidingsordes zijn:

Militaire Willems-Orde
Grootkruis in de Orde van de Nederlandsche Leeuw
Grootkruis in de Orde van Oranje Nassau
Commandeur in de Orde van de Nederlandsche Leeuw
Grootofficier in de Orde van Oranje Nassau
Commandeur in de Orde van Oranje Nassau
Ridder in de Orde van de Nederlandsche Leeuw
Officier in de Orde van Oranje Nassau
Ridder in de Orde van Oranje Nassau
Gouden eremedaille in de Orde van Oranje Nassau
Zilveren eremedaille in de Orde van Oranje Nassau
Bronzen eremedaille in de Orde van Oranje Nassau

Nu weer ontopic
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  Moderator donderdag 20 juli 2006 @ 17:57:55 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40019294
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 16:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja
America's Army?
quote:

[..]

obsevatie idd, 95% van de tijd is de sluipschuter een verkenner, hij verstopt zich ergens en blijft dan liggen kijken naar wat er gebeurt

die gaat echt zijn positie niet weggeven om een kapitein of een kolonel uit een groepje infanteristen weg te plukken want die beginnen gewoon jouw richting op te sproeien. Daar is wel meer voor nodig dan een groetende soldaat
pi_40020863
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 17:25 schreef Demophon het volgende:

Maar ter correctie: dit betreft alleen ridder van de Militaire Willems-Orde, de hoogste en meest exclusieve Nederlandse (militaire) onderscheiding. Offtopic: De gradaties betreffende onderscheidingsordes zijn:
Qua dapperheidsonderscheidingen is de gradatie als volgt:

Grootkruis der Militaire Willemsorde
Commandeur der Militaire Willemsorde
Ridder der derde klasse der Militaire Willemsorde
Ridder der vierde klasse der Militaire Willemsorde
Verzetskruis 1940-1945
Bronzen Kruis met eervolle vermelding
Vliegerkruis met eervolle vermelding
Kruis van verdienste met gesp
Bronzen leeuw met cijfer 2
Bronzen leeuw
Verzetsster Oost Azie 1942-45
Bronzen Kruis met cijfer 3
Bronzen Kruis met cijfer 2
Bronzen Kruis
Kruis van verdiensten met cijfer 3
Kruis van verdiensten met cijfer 2
Kruis van verdiensten
Vliegerkruis met cijfer 3
Vliegerkruis met cijfer 2
Vliegerkruis

Ja, Ja, ik ben een onderscheidingen gek
  donderdag 20 juli 2006 @ 19:02:58 #64
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_40020972
quote:

[..]

Volgens mij geldt de etiquette om te groeten niet gedurende gevechtshandelingen
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_40021569
Anyways, kan iemand mij nu eindelijk eens uitleggen wat dit voor onzinnige regel is als er geen consequenties aan niet groeten zitten?

Oh jij groet niet? Nou dan eh...ga ik eh...oh...niets doen.
  donderdag 20 juli 2006 @ 19:32:50 #66
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_40021683
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 19:27 schreef Tijger_m het volgende:
Anyways, kan iemand mij nu eindelijk eens uitleggen wat dit voor onzinnige regel is als er geen consequenties aan niet groeten zitten?

Een knal op z'n bek?

Oh nee, mag ook niet..
  Moderator donderdag 20 juli 2006 @ 19:44:38 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40021994
quote:

dan wordt de officier in kwestie heel boos en gaat hij je in zijn gedachten uitschelden en smerige blikken toewerpen als je niet kijkt!!!!

mwah ik denk dat het niet zozeer om de consequenties gaat, als je het verplicht (ook zonder consequenties) zal het meerendeel zich er (meestal) wel aan gaan houden
  donderdag 20 juli 2006 @ 20:13:08 #68
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_40022764
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 17:25 schreef Demophon het volgende:
Klopt!! Het is geloof ik zelfs zo dat de generaal de ridder dient te salueren (ook al is de laatste slechts korporaal)!
Geinig, wist ik niet.

Ik vind de groetplicht bij het leger wel passen. Ik weet nog van de keren dat ik als burger op de KMA rondliep ook iedereen hallo, goedendag , etc zei. Vreemde gewaarwording.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  donderdag 20 juli 2006 @ 22:49:58 #69
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_40027923
quote:

Als dipli (dienstplichtig militair) in 1991 vergat ik te groeen aan de poort van Vliegbasis Volkel voor een Luitenant-vlieger. GVD ik kreeg me een reprimande die niet mis was.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  donderdag 20 juli 2006 @ 22:52:33 #70
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_40028029
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 22:49 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Als dipli (dienstplichtig militair) in 1991 vergat ik te groeen aan de poort van Vliegbasis Volkel voor een Luitenant-vlieger. GVD ik kreeg me een reprimande die niet mis was.
Ach dat waren andere tijden... tegenwoordig zou de gemiddelde officier de groetplicht alleen maar vervelend vinden. Stel je voor, je komt als (onder)officier op een vrijdag op het CS Eindhoven en een compleet schoolbataljon staat daar te wachten op de trein

Dan begint je weekend gelijk met een lamme arm.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zaterdag 22 juli 2006 @ 01:28:37 #71
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_40064965
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 22:49 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Van een lnt vlieger nog wel
  Moderator zaterdag 22 juli 2006 @ 01:38:59 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_40065174
gewoon piloot noemen en doorlopen
  zaterdag 22 juli 2006 @ 02:34:29 #73
13456 AchJa
Shut up!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')