abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 december 2005 @ 18:12:13 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_33077391
Zojuist op het Journaal. Een item over rechts-extremistische incidenten gepleegd door jongeren. Deze jongeren behoren tot de zogenaamde gabbercultuur en ontmoeten elkaar op housefeesten waar muziek gedraaid wordt met rechts-extremistische teksten.

Nou weet ik dat er geen lekkere gasten rondlopen in de gabberscene, maar om nou elke gabber per defenitie als racist te betitelen

Verder heb ik nog nooit een hardcoreplaat gehoord die rechts-extremistische teksten bevatte, laat staan dat ze zulke platen op hardcore-feesten. Het enige waarvan ik weet dat ze bestaan zijn wat suffe hobby-knutsels met vocalen van adolf er in die op p2p ntwerken rondzwerven en die zijn dan zgn gemaakt door Rotterdam Terror Corps (waar een neger in zit), terwijl ze gewoon gemaakt zijn door een Kale eddie uit vinkeveen die er een bekende artiestnaam aan geeft

Wat een wan-journalistiek bij het NOS
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_33077431
quote:
Op woensdag 14 december 2005 18:12 schreef MikeyMo het volgende:
Zojuist op het Journaal. Een item over rechts-extremistische incidenten gepleegd door jongeren. Deze jongeren behoren tot de zogenaamde gabbercultuur en ontmoeten elkaar op housefeesten waar muziek gedraaid wordt met rechts-ectremistische teksten.

Nou weet ik dat er geen lekkere gasten rondlopen in de gabberscene, maar om nou elke gabber per defenitie als racist te betitelen

Verder heb ik nog nooit een hardcoreplaat gehoord die rechts-extremistische teksten bevatte, laat staan dat ze zulke platen op hardcore-feesten. Het enige waarvan ik weet dat ze bestaan zijn wat suffe hobby-knutsels met vocalen van adolf er in die op p2p ntwerken rondzwerven en die zijn dan zgn gemaakt door Rotterdam Terror Corps (waar een neger in zit), terwijl ze gewoon gemaakt zijn door een Kale eddie uit vinkeveen die er een bekende artiestnaam aan geeft

de excuus-neger
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  woensdag 14 december 2005 @ 18:14:52 #3
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_33077451
quote:
Op woensdag 14 december 2005 18:13 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

de excuus-neger
en dat terwijl de groep uit 2 personen bestaat
[..]
pi_33077530
Ik heb wel eens zulke liedjes gehoord, het is gewoon de hardcore variant van nazirock. Teksten met verwijzingen naar gaskamers en dergelijke.

Binnen de hardcorescene is het marginaal voorzover ik weet. Het zijn vooral de populaire feesten waar veel foute figuren opaf komen, die worden dan ook structureel 'wazi's' genoemd: wannbe-nazi's.

Dat er binnen de gabber relatief veel rechtsextremisme voorkomt is bij de meeste mensen al jaren bekend, het is niet meer dan logisch dat zelfs de NOS er dan een keer achter komt.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 14 december 2005 @ 18:19:41 #5
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_33077561
quote:
Op woensdag 14 december 2005 18:18 schreef heiden6 het volgende:
Ik heb wel eens zulke liedjes gehoord, het is gewoon de hardcore variant van nazirock. Teksten met verwijzingen naar gaskamers en dergelijke.

Binnen de hardcorescene is het marginaal voorzover ik weet. Het zijn vooral de populaire feesten waar veel foute figuren opaf komen, die worden dan ook structureel 'wazi's' genoemd: wannbe-nazi's.

Dat er binnen de gabber relatief veel rechtsextremisme voorkomt is bij de meeste mensen al jaren bekend, het is niet meer dan logisch dat zelfs de NOS er dan een keer achter komt.
Laat ze dan eerst eens hun huiswerk doen voor ze erover berichten: ze brengen het alsof elke gabber rechts-extremist is en op de feesten de hele nacht wordt opgeroepen tot racisme

hoe geef je de onwetende burger thuis op de bank een verkeed beeld
[..]
  † In Memoriam † woensdag 14 december 2005 @ 18:19:48 #6
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_33077564
DJ adolf en RTC zijn cool
:')
pi_33077589
Tsja MM, met dit soort dingne loopt de media altijd jaren achter en meestal zitten ze er dan ook nog net naast.
[KNE]-Mod
pi_33077627
quote:
Op woensdag 14 december 2005 18:19 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Laat ze dan eerst eens hun huiswerk doen voor ze erover berichten: ze brengen het alsof elke gabber rechts-extremist is en op de feesten de hele nacht wordt opgeroepen tot racisme

hoe geef je de onwetende burger thuis op de bank een verkeed beeld
Dat is nu eenmaal hoe het er bij de NOS aan toe gaat. Men weet niet beter of is erg kort door de bocht. Iedereen moet het snappen hè?
pi_33077663
Resultaat van dit soort berichtgeving is wel dat nog meer halfzwachte nepnazi's gaan doen alsof ze gabber zijn, of dat mensen die dat al zijn zich meer rechtsextremistisch gaan uiten omdat dat "er bij hoort".
[KNE]-Mod
pi_33077694
Wat een crap, dacht dat de media dit toch wel onderhand wist. Zo is er bijvoorbeeld een tijd terug nog in Eindhoven het feest Hardcore Against Racism geweest. Maar dan is de NOS in geen velden of wegen te bekennen
  † In Memoriam † woensdag 14 december 2005 @ 18:29:20 #11
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_33077761
quote:
Op woensdag 14 december 2005 18:26 schreef Paran0id het volgende:
Wat een crap, dacht dat de media dit toch wel onderhand wist. Zo is er bijvoorbeeld een tijd terug nog in Eindhoven het feest Hardcore Against Racism geweest. Maar dan is de NOS in geen velden of wegen te bekennen
tja, hangt er ook vanaf of het een heel groot event was of niet
:')
  woensdag 14 december 2005 @ 18:45:46 #12
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_33078042
quote:
Op woensdag 14 december 2005 18:29 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

tja, hangt er ook vanaf of het een heel groot event was of niet
behoorlijk groot
[..]
pi_33078262
viel mij ook op....erg vreemd van de NOS...
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  woensdag 14 december 2005 @ 19:05:31 #14
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_33078343
quote:
Zojuist op het Journaal. Een item over rechts-extremistische incidenten gepleegd door jongeren. Deze jongeren behoren tot de zogenaamde gabbercultuur en ontmoeten elkaar op housefeesten waar muziek gedraaid wordt met rechts-extremistische teksten.

Dat nr van "rtc" kankerjoden

Snie van rtc maar toch
  woensdag 14 december 2005 @ 19:10:52 #15
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_33078481
Hardcore heeft vanaf het begin al in een slecht daglicht gestaan bij het bejaardenclubje van de NOS. Nog een beetje ongefundeerd naschoppen is natuurlijk altijd leuk.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_33079021
Oud nieuws,

82% bij NOS stemt PvdA, bijna 11% zelfs GroenLinks.
Verwijderd door Admin.
  woensdag 14 december 2005 @ 20:16:00 #17
94405 Tarak
Follow the white rabbit...
pi_33080517
Ah, het is nieuws van de Anne Frankstichting.....deze gesubsidieerde dependance van Groen Links kun je natuurlijk niet serieus nemen als brenger van objectief nieuws.
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_33081056
Ik heb nog wel wat leuke metal-nummers van Zyklon-B en consorten voor ze, een huiveringwekkende reportage was het inderdaad.
pi_33081151
goh, het verbaast me niets.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_33081191
quote:
Op woensdag 14 december 2005 20:16 schreef Tarak het volgende:
Ah, het is nieuws van de Anne Frankstichting.....deze gesubsidieerde dependance van Groen Links kun je natuurlijk niet serieus nemen als brenger van objectief nieuws.

wat een onzin
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  woensdag 14 december 2005 @ 20:34:00 #21
94405 Tarak
pi_33081277
quote:
Op woensdag 14 december 2005 20:28 schreef Steijn het volgende:
Ik heb nog wel wat leuke metal-nummers van Zyklon-B en consorten voor ze, een huiveringwekkende reportage was het inderdaad.
Laibach is wel leuk!!
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
pi_33081323
quote:
Op woensdag 14 december 2005 20:32 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

wat een onzin

Dat zeg je zeker omdat je links bent, right?
Verwijderd door Admin.
  woensdag 14 december 2005 @ 20:35:00 #23
94405 Tarak
pi_33081335
quote:
Op woensdag 14 december 2005 20:32 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

wat een onzin
Helaas niet.
pi_33081344
quote:
Op woensdag 14 december 2005 20:16 schreef Tarak het volgende:
ontken je hierbij de holocaust?
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_33081402
quote:
Op woensdag 14 december 2005 20:35 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Wat een conclusie.
pi_33081426
quote:

[..]

daarover heeft hij NIKS gezegd, dat probeer je ervan te maken. Dat deden linkse personen ook bij sjun, speedfreak1, aahikwordgek, johan_de_with, lemmeb, KrimziBeyaz, etc. waarvan akte.

Tafkahs, sodeflikker eens op
Verwijderd door Admin.
  woensdag 14 december 2005 @ 20:39:36 #27
94405 Tarak
pi_33081571
quote:

[..]

Nee, jammer hè! Zeikerd!

Als de Anne Frankstichtign zich alleen met het beheer van het Anne Frankhuis zou bezig houden, zou het prima zijn. Maar ze kregen zo blijkbaar te weinig subsidie en hebben zich verbreed door allerlei onderzoeken te doen, zelf monitoren te ontwerpen, (in opdracht van wie, blijft onduidelijk) om hun beeld van de samenleving met gesubsidieerd geld aan een ieder op te dringen.
  woensdag 14 december 2005 @ 20:53:20 #28
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33082189
Ik heb het journaal niet gezien, maar de Anne Frank stichting zegt toch heel wat anders, volgens mij. Zelfs Teletekst zegt wat anders:
quote:
AMSTERDAM Lonsdale-jongeren krijgen na confrontaties met jonge moslims te snel het etiket dat ze de rellen begonnen zijn. Dat staat in de Monitor Racisme en Extremisme van de Anne Frank Stichting en de Universiteit Leiden.

De moslimjeugd kan ook confrontaties uitlokken, maar dat wordt niet genoeg onderzocht, concluderen de onderzoekers. Niet alle gabbers zijn racistisch of rechtsradicaal, staat in de monitor.

Daarin wordt gepleit voor evenwichtiger onderzoek na rellen met jonge moslims. De onderzoekers vinden verder dat op internet racisme veel te weinig wordt bestraft."Dat moet veranderen."
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005/12/art0000200605CF.html

Van de Anne Frank site:
quote:
Het merk Lonsdale wordt regelmatig in verband gebracht met rechtsextremistische jongeren en heeft daarom een actie ontwikkeld om iedereen te laten zien dat Lonsdale niets met rechtsextremisme en racisme te maken heeft.

Het Lonsdalevraagstuk is primair een probleem van spanningen tussen autochtone en allochtone jongeren. In de praktijk gaat de aandacht vaak vooral uit naar de rol van Lonsdalejongeren, terwijl die van allochtonen veel minder duidelijk wordt. Wat dit betreft is de benaming Lonsdalevraagstuk eenzijdig. Dat is één van de uitkomsten van een deelrapportage van de Monitor racisme & extremisme.
In de periode van 2001 tot augustus 2005 telden de onderzoekers 125 extreemrechtse gabbergroepen en ruim 200 incidenten, waarvan ongeveer 140 gewelddadige. Veel voorkomende uitingen van geweld zijn mishandelingen (41) en confrontaties (50) tussen autochtone en allochtonen. Bij deze confrontaties is de grens tussen dader- en slachtofferschap vaak niet helder. In veel gevallen is er sprake van een serie incidenten en van acties die reacties uitlokken.

De extreemrechtse Lonsdalegroepen variëren sterk van elkaar. Dat geldt zowel voor hun omvang als voor hun racistische of extremistische gehalte. Anders dan wel wordt beweerd is het Lonsdalevraagstuk geen exclusief plattelandsverschijnsel, maar komt het ook in de steden voor.

Brede waaier
Het Lonsdalevraagstuk is een brede waaier: er zijn verschillende verschijningsvormen, diverse beoordelingen en er worden uiteenlopende inschattingen van de ernst van de problematiek gemaakt. Bij het zoeken naar oplossingen zouden betrokkenen hun inschattingen beter op elkaar dienen af te stemmen. Dit laatste geldt evenzeer voor de bestrijding van verschillende vormen van radicalisme, in het bijzonder islamistisch radicalisme en rechtstradicalisme. Voorts kan worden geleerd van ervaringen met deradicalisering die in het buitenland zijn opgedaan.

In de rapportage Het Lonsdalevraagstuk –- geschreven onder eindredactie van Jaap van Donselaar –- wordt aandacht besteed aan telkens terugkerende vragen als, in hoeverre zijn Lonsdalejongeren racistisch of rechtsradicalistisch? Vormen extreemrechtse gabbers een jeugdcultuur of hebben we veeleer te maken met een vorm van jeugdcriminaliteit? Daarnaast wordt getracht getalsmatige inschattingen te maken van aantallen extreemrechtse gabbergroepen en incidenten. Ook wordt gekeken naar hoe er van uiteenlopende zijden op het Lonsdalevraagstuk is gereageerd.
Moet ik hieruit opmaken dat het Journaal heel erg de feiten verdraaid, als ze de punten die de OP zegt alleen uit bovensttand stuk halen?
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  woensdag 14 december 2005 @ 21:14:19 #29
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_33083048
De publieke omroepen voeren al langer een hetze tegen de hardcore.
Het probleem is dat het een autochtone jongerencultuur is en dat is reden voor de publieken om het te proberen kapot te maken.

Dit was een schandalig leugenachtig item op het NOS journaal waarin ze uit het onderzoek van de zeeeeer linkse monitor racisme en Anne Frank stichting selectief informatie halen.
Het kwam ermin of meer volgens het NOS op neer dat gabbers racisten zijn die naar racistische muziek luisteren. Op het eind voegden ze nog even terloopstoe dat ook wel eens allochtonen ruzie zoeken maar de boodschap was duidelijk. En die boodschap stond dus niet in hun bron maar die hebben ze zelf verzonnen.

Op hardcorefeesten wordt naar mijn weten nooit racistische muziek gedraaid. Misschien op hele kleine schaal op illegale feestjes maar als dat al zou bestaan is het hoogstens marginaal aangezien er waarschijnlijk niet eens genoeg racistische hardcoremuziek is om meer dan een uur te vullen.

Het is duidelijk dat het NOS journaal bewust staat te liegen uit propagandadoeleinden.
Dit is zeer ernstig. Dit wordt betaald met ons belastinggeld. Dit mag dus niet misbruikt worden voor linkse propaganda. Naar mijn weten mag dit alleen tijdens de zendtijd politieke partijen of door er zelf voor te betalen tijdens de reclame.

Hier wordt dus gemeenschapsgeld ongeoorloofd gebruikt. Het bewijs is geleverd dus moeten er zware sancties volgen tegen de NOS. Ik ben ervan overtuigd dat ze nooit objectief nieuws zullen gaan brengen dus de enige optie die ik zie is het totaal intrekken van alle overheidssteun. De overheid hoort toch al geen televisie te (laten) maken. Dat is geen overheidstaak.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
pi_33083772
Lonsdale = gabber = skinhead = rechtsextremisme

Best makkelijk als je zoveel mogelijk mensen in één hokje kan plaatsen.

Verder is het amateuristisch broddelwerk van het NOS natuurlijk.
The Black Knight always triumphs!
pi_33083795
quote:
Op woensdag 14 december 2005 18:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ken ze ook wel, DJ Adolf, Attack, Blue Eyed Devils, Bound for Glory, Bully Boys, Division S, Neohate, Odin's Law, Zillertaler Türkenjäger, Das Reich, Storm... Zeer geschikt om mensen te shockeren. Maar dat maakt me nog geen gabber of racist. (hoogstens een provocateur )
quote:
Op woensdag 14 december 2005 21:14 schreef ZureMelk het volgende:

Hier wordt dus gemeenschapsgeld ongeoorloofd gebruikt. Het bewijs is geleverd dus moeten er zware sancties volgen tegen de NOS. Ik ben ervan overtuigd dat ze nooit objectief nieuws zullen gaan brengen dus de enige optie die ik zie is het totaal intrekken van alle overheidssteun.
Gelukkig kan jij nog relativeren
pi_33083940
quote:
Op woensdag 14 december 2005 20:34 schreef VOLVOMEISTER het volgende:

[..]

Dat zeg je zeker omdat je links bent, right?
ik ontken niet dat het Journaal een links bolwerk is
pi_33084110
quote:
Op woensdag 14 december 2005 21:36 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

ik ontken niet dat het Journaal een links bolwerk is
Wanneer Peter d'Hamecourt op het scherm verschijnt krijg ik toch een andere indruk.
  woensdag 14 december 2005 @ 21:41:24 #34
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_33084111
Hoe heten die types ook alweer met die vetkuiven.
Los Bastardos leden enzo. Ben de naam kwijt.
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<
pi_33085196
quote:
De publieke omroepen voeren al langer een hetze tegen de hardcore.
Het probleem is dat het een autochtone jongerencultuur is en dat is reden voor de publieken om het te proberen kapot te maken.

Dit was een schandalig leugenachtig item op het NOS journaal waarin ze uit het onderzoek van de zeeeeer linkse monitor racisme en Anne Frank stichting selectief informatie halen.
Het kwam ermin of meer volgens het NOS op neer dat gabbers racisten zijn die naar racistische muziek luisteren. Op het eind voegden ze nog even terloopstoe dat ook wel eens allochtonen ruzie zoeken maar de boodschap was duidelijk. En die boodschap stond dus niet in hun bron maar die hebben ze zelf verzonnen.

Op hardcorefeesten wordt naar mijn weten nooit racistische muziek gedraaid. Misschien op hele kleine schaal op illegale feestjes maar als dat al zou bestaan is het hoogstens marginaal aangezien er waarschijnlijk niet eens genoeg racistische hardcoremuziek is om meer dan een uur te vullen.

Het is duidelijk dat het NOS journaal bewust staat te liegen uit propagandadoeleinden.
Dit is zeer ernstig. Dit wordt betaald met ons belastinggeld. Dit mag dus niet misbruikt worden voor linkse propaganda. Naar mijn weten mag dit alleen tijdens de zendtijd politieke partijen of door er zelf voor te betalen tijdens de reclame.

Hier wordt dus gemeenschapsgeld ongeoorloofd gebruikt. Het bewijs is geleverd dus moeten er zware sancties volgen tegen de NOS. Ik ben ervan overtuigd dat ze nooit objectief nieuws zullen gaan brengen dus de enige optie die ik zie is het totaal intrekken van alle overheidssteun. De overheid hoort toch al geen televisie te (laten) maken. Dat is geen overheidstaak.
Inderdaad. Aan Fox News heb ik ook een hekel, maar daar kan ik me niet druk over maken. Wanneer het de PO betreft zie ik al m'n euro's gaan naar dingen waar ik niet achter sta, integendeel, ik heb liever geen linkse propaganda.
  woensdag 14 december 2005 @ 23:43:27 #36
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_33088973
quote:
Op woensdag 14 december 2005 22:09 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Inderdaad. Aan Fox News heb ik ook een hekel, maar daar kan ik me niet druk over maken. Wanneer het de PO betreft zie ik al m'n euro's gaan naar dingen waar ik niet achter sta, integendeel, ik heb liever geen linkse propaganda.
Inderdaad, commerciëlen doen maar wat ze leuk vinden, maar bij de NOS zouden ander normen moeten gelden. Ik verwacht van de staatstelevisie (ja staatstelevisie want zonder de staat zouden ze niet kunen bestaan) niet dit soort leugens.
Waar ze normaal subtiel door de tijd die aan de onderwerpen wordt besteed en de onderwerpkeuze de kijker proberen te indoctrineren gaan ze nu over op leugens.
Ze hebben hun schroom verloren en denken nu dat ze zich alles kunnen permitteren.

De wolf heeft haar schaapskleren afgeworpen.

Ik hoop dat bij de mensen die weten dat niet elke gabber een racist is nu de waarheid over de NOS duidelijk is!
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
pi_33089653
quote:
Het kwam ermin of meer volgens het NOS op neer dat gabbers racisten zijn die naar racistische muziek luisteren.

Inderdaad, er werd letterlijk gezegd dat in hardcore muziek vaak racistische teksten zitten.
Zware onzin dat.

Lijkt er zo op alsof ze vanmiddag een paar van die fake-liedjes van Kazaa/Limewire hebben gedownload, maar dat kun je toch geen onderzoek noemen.
Ik heb in de hardcore die ik gehoord heb, zowel op CD's als op feesten geen racistische taal gehoord.

Maar ik mag hopen dat DJ's en producers in de hardcorescene in Nederland (en het buitenland) dit ook niet pikken en van zich laten horen. Want zij worden zo ook indirect uitgemaakt voor racisten.

Het onderzoek van de Anne Frank Stichting en de Universiteit Leiden is gelukkig meer genuanceerd.
Zie: http://www.monitorracisme.nl/content.asp?PID=77&LID=1
pi_33091761
sodemieter 's op met dat links-rechts gezever, dat heeft hier geen ene fuck mee te maken

punt hier is gewoon dat de nos zich verlaagd heeft tot sensatie-journalistiek, prutswerk...een paar gabbertjes die stoer dj adolf hebben laten horen ofzo en een of andere lul-de-behanger die daar een verhaaltje om heen heeft gebrouwen

heb al een boos mailtje gestuurd, ben benieuwd wat ik voor reactie krijg...ik vind een rectificatie wel op z'n plaats iig, heb ze ook de link van hardcore united, het hardcore-evenement tegen racisme, gestuurd

maar wat dit ermee te maken heeft dat het nos-journaal een "links bolwerk" is? de nieuwe revu heeft net zo goed stigmatiserende verhalen over de gabberscene geplaatst, ik zou de nieuwe revu nou niet direct onder de linkse media willen scharen...jammer dat mensen er meteen een links-rechts discussie van willen maken, zielig gedoe van een paar rechtse calimero's
pi_33093620
NOS journaal

De roddelrubriek van de Prive is er literatuur bij.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 15 december 2005 @ 06:03:53 #40
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_33094018
NOs Journaal is niets meer dan een linkse roddelrubriek.
Hup, aan het werk!
  donderdag 15 december 2005 @ 06:12:59 #41
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_33094032
NSBM iemand?, Graveland en co..
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  donderdag 15 december 2005 @ 10:36:58 #42
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_33096505
quote:
Op woensdag 14 december 2005 18:19 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Vervelend he, generalisatie?
Het is helaas de tendens van de laatste jaren, en ook het Journaal lijkt steeds meer deze tendens over te nemen zoals ook al te zien was mbt diverse moslim-reportagers na de moord op Van Gogh.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_33097030
Dit is zo ongekend 1998!!!! Zover lopen ze dus achter.

in 1998 toen me vrienden ik nog een klein opdondertje waren(en ik met antiliaanse vrienden naar gabberfeesten ging) toen hadden we dit nieuws nodig!! NU niet meer

Wij hebben door de jaren heen onze eigen scheit op moeten ruimen. 1 antiliaanse gap is in 1998 zo getraumatiseerd dat hij gemiddeld 3 kale koppen (gaat niet eens analyseren of het neo's zijn) naar de klote slaat op een feest

Mensen zonder verstand van zaken: please stay the fuck away. Ga lekker verder met slapen, de problemen die nu worden geconstateerd hadden wij jaren geleden al opgelost

Er lopen trouwens ook genoeg grote groepen molukkers (die waren er ook al vanaf het eerste uur) op gabberfeesten rond, wist ook niemand hier.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_33097823
quote:
Op woensdag 14 december 2005 18:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
RTC bestaat voor 50% uit zwarte mensen, verder heb je nog Bass D, The Rapist, DarkTwins, Paul Elstak en zijn MC, DJ Pagan, The mouth of madness, MC Ruffian, Gizmo, Darkraver en zo zijn er nog veel meer.

Het is allemaal zo achterhaald gelul, andere woorden zijn hier niet voor.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_33098477
quote:
Op donderdag 15 december 2005 11:02 schreef JohnDope het volgende:
de problemen die nu worden geconstateerd hadden wij jaren geleden al opgelost
Krekker is de bom!
pi_33106265
Vanavond een item in "de leugen regeert" hierover
pi_33107000
quote:
Op donderdag 15 december 2005 16:53 schreef Reticulin het volgende:
Vanavond een item in "de leugen regeert" hierover
Alsof we die linkse rakkers van de vara kunnen geloven.
pi_33107059
quote:
Op donderdag 15 december 2005 17:19 schreef Doderok het volgende:

[..]

Alsof we die linkse rakkers van de vara kunnen geloven.
er zijn twee hardcore-dj's uitgenodigd en het wordt live uitgezonden, dus ik weet niet in hoeverre jij denkt dat het gemanipuleerd gaat worden maar ik denk dat dat nogal mee zal vallen...
pi_33107667
quote:
Op woensdag 14 december 2005 18:18 schreef heiden6 het volgende:

Loop zelf sinds 95 mee en hoewel ik het tegenwoordig meer op techno en hele specifieke stromingen binnen de hardcore heb kom ik nog steeds op hardcore feesten.

Dat rechts extremistische is vrij regio gebonden. In Amsterdam of Utrecht worden mensen die iets te rechts gekleed gaan in de regel aan alle kanten bespuugd, geschopt en geslagen (waar ondergetekende met plezier aan meedeed en nog doet, white power kettingen e.d. zijn het haasje). Daar zie je ze ook zeer zelden. In Limburg, Friesland en bepaalde delen van Brabant is het vrij normaal ja. En dat is nu meer zo dan vroeger.

Vroeger was er wel wat rechts sentiment. Maar toen was je 15-18 jaar oud, uit de Bos en Lommer en had je voor het eerst ook je groeppie. Had niet zo veel om het lijf.

Maar de muziek zelf heeft met rechts extremisme geen moer te maken. Wie zegt van wel weet niet waar die over praat.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_33107869
quote:
Op donderdag 15 december 2005 17:21 schreef Reticulin het volgende:

[..]

er zijn twee hardcore-dj's uitgenodigd en het wordt live uitgezonden, dus ik weet niet in hoeverre jij denkt dat het gemanipuleerd gaat worden maar ik denk dat dat nogal mee zal vallen...
Als het goed is zullen dat DJ Paul Elstak en DJ Ruffneck zijn , en idd die weten wel waarover ze praten. Daarnaast zijn er nog wat andere dj's/producers aanwezig, oa DJ Niel ( http://www.discogs.com/artist/DJ+Niel ).
pi_33107957
quote:
Op donderdag 15 december 2005 17:54 schreef Sassie het volgende:

[..]

Als het goed is zullen dat DJ Paul Elstak en DJ Ruffneck zijn , en idd die weten wel waarover ze praten. Daarnaast zijn er nog wat andere dj's/producers aanwezig, oa DJ Niel ( http://www.discogs.com/artist/DJ+Niel ).
ophidian en ruffneck komen en idd nog wat anderen, ik ben er ook bij vanavond
pi_33107995
quote:
Op donderdag 15 december 2005 17:21 schreef Reticulin het volgende:

[..]

M'n moeder zei het me al: "Jij hebt geen aanleg voor parodie"
pi_33108064
quote:
Op donderdag 15 december 2005 18:00 schreef Doderok het volgende:

[..]

M'n moeder zei het me al: "Jij hebt geen aanleg voor parodie"
excuus, je opmerking was te typisch fok! en zonder smiley erachter begrijp ik dat natuurlijk niet

maar niet getreurd, De tegenpartij werd ook serieus genomen
pi_33108079
dus we gaan een potje knallen bij de Nos?
pi_33108183
quote:
Op donderdag 15 december 2005 18:04 schreef Pappie_Culo het volgende:
dus we gaan een potje knallen bij de Nos?
we gaan gekke bekken trekken naar de camera en de hele tijd "hakkuuuuh" roepen, dat wordt immers van ons verwacht toch?
pi_33108812
misschien kan je nog wat pillen of speed verpatsen daar mang. Sieg heil!
pi_33109193
quote:
Op donderdag 15 december 2005 18:37 schreef Pappie_Culo het volgende:
misschien kan je nog wat pillen of speed verpatsen daar mang. Sieg heil!
88!
  donderdag 15 december 2005 @ 18:52:29 #58
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_33109241
ze zeiden dat het vaak voorkwam,
niets
  donderdag 15 december 2005 @ 19:13:48 #59
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33109836
Leipe Lonsdale Flavour ?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_33113496
Exact 10 jaar geleden kwamen er precies dezelfde berichten in de media. Toch heb ik de indruk dat die scene er sindsdien niet bepaald frisser op is geworden.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_33122348
quote:
Op donderdag 15 december 2005 17:46 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Loop zelf sinds 95 mee en hoewel ik het tegenwoordig meer op techno en hele specifieke stromingen binnen de hardcore heb kom ik nog steeds op hardcore feesten.

Dat rechts extremistische is vrij regio gebonden. In Amsterdam of Utrecht worden mensen die iets te rechts gekleed gaan in de regel aan alle kanten bespuugd, geschopt en geslagen (waar ondergetekende met plezier aan meedeed en nog doet, white power kettingen e.d. zijn het haasje). Daar zie je ze ook zeer zelden. In Limburg, Friesland en bepaalde delen van Brabant is het vrij normaal ja. En dat is nu meer zo dan vroeger.

Vroeger was er wel wat rechts sentiment. Maar toen was je 15-18 jaar oud, uit de Bos en Lommer en had je voor het eerst ook je groeppie. Had niet zo veel om het lijf.

Maar de muziek zelf heeft met rechts extremisme geen moer te maken. Wie zegt van wel weet niet waar die over praat.
Die Belgen lopen gewoon achter.

En er is best wel hardcore met dat soort teksten, het komt alleen maar heel weinig voor. Net als bij ander genres.
pi_33129790
quote:
Op donderdag 15 december 2005 18:52 schreef Ewaldus het volgende:
ze zeiden dat het vaak voorkwam,
idd en het komt zo goed als nooit voor, dus bullshit en het wordt ook zeker niet op hardcoreparties gedraaid of dacht je dat er dan nog hardcoreparties in de jaarbeurs, het beursgebouw en de rai gegeven mochten worden?

racistische hardcore wordt vast wel 's op een feestje gedraaid, maar dan heb je het over 15 hakkende mensen in een schuur in tietjerkstradeel en niet over een hardcoreparty

ben over de uitzending van gisteren niet echt tevreden, toch zijn er ook wel een paar belangrijke dingen gezegd...maar goed...
  vrijdag 16 december 2005 @ 13:44:06 #63
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_33132569
Hauswitchz he, tanzen macht frei!
weg
  Moderator vrijdag 16 december 2005 @ 15:02:51 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_33135041
quote:

whehehe je zegt zelf dat er geen lekkere gasten rondlopen maar je wordt boos op het journaal dat ze generaliseren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_33135781
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

whehehe je zegt zelf dat er geen lekkere gasten rondlopen maar je wordt boos op het journaal dat ze generaliseren
hij zegt toch niet dat er alleen maar foute gasten rondlopen of wel soms?
  vrijdag 16 december 2005 @ 15:55:29 #66
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_33136660
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:26 schreef Reticulin het volgende:

[..]

Het NOS Journaal zei toch niet dat ALLE gabbers racisten zijn of wel soms ?
-=[ Kiteless ]=-=[ To dream of love ]=-
pi_33138499
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:55 schreef Kiteless het volgende:

[..]

Het NOS Journaal zei toch niet dat ALLE gabbers racisten zijn of wel soms ?
euh...

"In Nederland zijn ongeveer 125 zogenoemde gabbergroepen actief, dat zijn rechtsextremistische jongeren met racistische ideeën."

"Gabbers ontmoeten elkaar op dit soort feesten met hardcore-muziek, die veel racistische teksten bevat."

als ze het nou nog over extreem-rechtse gabbers zouden hebben, okay, maar nu stellen ze de term gabber gelijk aan racisme, wat dus impliceert dat ALLE gabbers racistisch zijn...
pi_33138572
Het journaal geeft het trouwens zelf ook toe:

"Wij weten dat niet alle gabbers rechts-extremistische racisten zijn.

Het was beter geweest als we dat ook even expliciet hadden gemeld. Nu is het net alsof alle gabbers inderdaad zo zijn –en dat is natuurlijk niet zo."

Uit een mailtje dat ik vandaag ontvangen heb...Werd gisteren ook in "de leugen regeert" vermeld

[ Bericht 0% gewijzigd door Reticulin op 16-12-2005 17:02:41 ]
pi_33153731
Ik was net aan het browsen bij een andere P2P user en zag daar "DJ Adolf - Sieg Heil" staan. Toch maar effe gedownload om te lachen
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_33155153
Weet je wat nog het ergste is... die kneusjes met WP kettinkjes om e.d. zijn vaak nog van kneuzerigheid waar je dubbel om ligt. En dat moet het blanke ras dan redden? Wat een giller!
pi_33157549
Ik maak me er allang niet meer druk om.
Dit speelt al vanaf begin jaren 90 en eens in de zoveel tijd komt er weer eens zo'n item in het nieuws.
Eerder was de hetze nog veel erger toen de EO nog met bussen met daarop "Naar House" langs de feesten trok volgepropt met gehersenspoelde mensen die je de bus probeerden in te lokken voor "een goed gesprek"
Iedereen werd toenertijd bestempeld als drugsvretende "devil worshipper" (ondersteund met "dramatische beelden" en daaronder Bonzai Channel One van Thunderball.
Elk feest werd toen al bestempeld als samenscholing van rechts extremistische bolwerken.

Maar dit alles is al zo oud als de weg naar Rome...
Skinheads worden ook bestempeld als extreem rechts...

Trouwens... Groen Links heest ooit nog eens een poging gedaan om dit te ontkrachten door een house feest te organiseren in Zwolle... Ik meen ergens in 1994 of 1995.
pi_33172453
Ik ben nog met m'n kale kop op de EO geweest ergens begin jaren negentig, party in Kampen (sporthal). Kwam er pas achter toen ik half christelijk Gelderland en Overijssel op school naar me zag kijken.. Fast Forward heette dat programma 'geloof' ik.. lachen toch, laat ze denken en zeggen wat ze willen. Feesten waren toen ook al hel en verdoemenis als je de media moest geloven.. ik kan alleen maar zeggen dat ik me er goed kon vinden.

Behalve dan die zwabbers en nepgabbers..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 17 december 2005 @ 22:07:12 #73
1573 Kipman
www.kangoeroerene.nl yeah!
pi_33173712
Volgens mij bedoelden ze daar bij het Journaal gewoon dat die nazi-jongeren graag naar gabberfeesten gaan en niet dat elke gabber automatisch racist is.
Kipman legt hier de eieren! Maar nu vanuit Australie!
  Moderator zaterdag 17 december 2005 @ 23:10:06 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_33176412
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 15:26 schreef Reticulin het volgende:

[..]

nee hij zegt dat er geen lekkere gasten rondlopen ze zijn dus allemaal smerig ... oid

maar goed, het was een grapje, haha enzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_33181084
quote:
Op woensdag 14 december 2005 18:22 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat is nu eenmaal hoe het er bij de NOS aan toe gaat. Men weet niet beter of is erg kort door de bocht. Iedereen moet het snappen hè?
Denk dat je jezelf vergist met Sbs6 en Talpa..
pi_33181137
quote:

*kuch* Europa, best belangrijk *kuch*
pi_33184848
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 23:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee hij zegt dat er geen lekkere gasten rondlopen ze zijn dus allemaal smerig ... oid

maar goed, het was een grapje, haha enzo
ik ben echt te fanatiek met dit onderwerp, dit is al de tweede opmerking waarvan de humor me ontgaat
pi_33185652
wel komisch als je erover nadenkt .. extreem rechtse dodo's die zich gabber noemen weten niet eens dat gabber een joods woord is .. ben benieuwd als ze dit te weten komen hoe ze zich zullen gaan noemen daar ' lonsdale ' ook al een niet-blank kledingmerk is
pi_33191940
quote:
Op zondag 18 december 2005 11:51 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
wel komisch als je erover nadenkt .. extreem rechtse dodo's die zich gabber noemen weten niet eens dat gabber een joods woord is .. ben benieuwd als ze dit te weten komen hoe ze zich zullen gaan noemen daar ' lonsdale ' ook al een niet-blank kledingmerk is
Om niet te beginnen over het feit dat Nazis neerkeken op kale mensen. Was een symbool van uitgestoten worden door de maatschappij.

Maar goed, op grote feesten zie je echt heel veel tuig rondlopen (compleet met adelaartattoos, bretels en Blood en honour patches), maar over het algemeen doen ze niks als je lachend dat keltische kettinkje kapottrekt. Sukkeltjes.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  woensdag 21 december 2005 @ 10:56:10 #80
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_33268283
ow dat heb ik ff mooi gemist dus
[..]
pi_33268494
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 16:56 schreef Reticulin het volgende:
"Wij weten dat niet alle gabbers rechts-extremistische racisten zijn.
Ze hadden het zo moeten formuleren:

"Wij weten dat slechts een marginaal deel van de gabber-populatie rechts-extremistische racisten zijn."

Maar ja, dan is het geen nieuwsitem natuurlijk meer. .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  woensdag 21 december 2005 @ 11:12:18 #82
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_33268628
[..]
pi_33268902
quote:
Hou dat in gedachte de volgende keer dat het over een andere groep mensen gaat.
pi_33271760
Wel eens op zown party geweest?
Geen 1 buitenlander dat zegt genoeg ...
pi_33273170
quote:
Op woensdag 21 december 2005 13:06 schreef dedoorroker het volgende:
ik ben wel eens op zon party geweest ja, jij duidelijk niet
pi_33273327
quote:
Dus als er geen buitenlanders komen dan zijn het gelijk rechts-extremisten. .

Rare vorm van logica heb jij...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_33280632
quote:
Weleens bij een concert van Normaal, BZN, of Jan Smit geweest? Is ook geen buitenlander te bekennen...smaken verschillen nou eenmaal...
pi_33281582
Wat ik hier ook nog niet gelezen heb is dat 80% van alle samples (texten) uit Hip Hop-nummers komt.

En we weten allemaal dat Hip Hop is heel racistisch is...

Dat er wat van die paupertjes zijn die lekker met fruityloops een nazi-hardcore nummertje in elkaar draaien, tja, wat doe je eraan? Beetje te vergelijken met rel Marrokaantjes die een anti-Hirsi Ali rap opnemen met de mediaplayer. Die schaal is het.
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_33299976
quote:
Op woensdag 21 december 2005 11:24 schreef rayteon het volgende:
Hou dat in gedachte de volgende keer dat het over een andere groep mensen gaat.

Zo zie je maar weer hoe kort door de bocht er geredeneerd wordt om maar een "leuk" nieuws-item te hebben... en inderdaad, het gebeurt maar al te vaak dat je dit soort onzin krijgt voorgeschoteld.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tirion op 22-12-2005 09:20:41 (typo) ]
pi_33315395
quote:
Op woensdag 21 december 2005 18:08 schreef Dutch_Courage het volgende:
Wat ik hier ook nog niet gelezen heb is dat 80% van alle samples (texten) uit Hip Hop-nummers komt.

En we weten allemaal dat Hip Hop is heel racistisch is...

Dat er wat van die paupertjes zijn die lekker met fruityloops een nazi-hardcore nummertje in elkaar draaien, tja, wat doe je eraan? Beetje te vergelijken met rel Marrokaantjes die een anti-Hirsi Ali rap opnemen met de mediaplayer. Die schaal is het.
Met dat verschil dat als Marokkanen het doen iedereen erover heen valt dat het 'te schandalig voor woorden is' en als het in nationalistische gabberhouse voorkomt het ineens niet meer zo erg is blijkbaar, als ik dit topic lees.
PWBF
pi_33315429
quote:
Op donderdag 22 december 2005 18:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Met dat verschil dat als Marokkanen het doen iedereen erover heen valt dat het 'te schandalig voor woorden is' en als het in nationalistische gabberhouse voorkomt het ineens niet meer zo erg is blijkbaar, als ik dit topic lees.
Het is trouwens allebei kutmuziek, zowel de extremen als de mainstream. Maar dat ff offtopic
PWBF
pi_33316035
quote:
Op donderdag 22 december 2005 18:00 schreef Nielsch het volgende:

[..]

spreek voor jezelf...

'met je dichtgenaaide snee bij de kanker vvd'

geweldig vind ik het!
pi_33316040
JOH
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
pi_33316068
quote:
Op donderdag 22 december 2005 18:30 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

spreek voor jezelf...

'met je dichtgenaaide snee bij de kanker vvd'

geweldig vind ik het!
Daar moest ik ook wel om lachen ja

Maar verder blijft het kutmuziek...
PWBF
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties