wtf, dan kom je toch op 755quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, zo werkt het niet. Eerst wordt het bedrag op de no-claim in mindering gebracht. Is dat op, dan gaat het eigen risico tellen.
Nee, jij trekt de no-claim van het eigen risico af. Dat klopt dus niet. Een eigen risico van 300 blijft een eigen risico van 300. Dus eerst worden de kosten van de 255 no-claim afgetrokken, daarna heb je een eigen risico van nog steeds 300. Is die op, dan pas gaat de verzekering voor jou vergoeden.quote:
Nee, die no-claim kun je hooguit aftrekken van je totale premie over een jaar. Niet optellen bij je eigen risico.quote:
Maar als je daarna weer een rekening krijgt van zeg 200, dan moet die ook nog uit je eigen zak komen.quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:47 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik toch ook
dwz als je een eigen risico hebt van 300 euro en je krijgt een rekening van 300 euro hoef je feitelijk maar 45 te betalen.
Ja das duidelijk.quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:49 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, je trekt de no-claim van het eigen risico af. Een eigen risico van 300 blijft een eigen risico van 300. Dus eerst worden de kosten van de 255 no-claim afgetrokken, daarna heb je een eigen risico van nog steeds 300. Is die op, dan pas gaat de verzekering voor jou vergoeden.
volgens mij kun je beter een autoverzekering nemenquote:Op dinsdag 20 december 2005 17:00 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Ja das duidelijk.
Ik heb al wel gezien dat een eigen risico niet echt de moeite waard is. Bij CZ scheelt een eigen risico van 200 euro je ongeveer 10 euro in de maand. Pas na 20 maanden heb je dat er dus uit, das bijna 2 jaar. Als er binnen die tijd wat gebeurd sta je dus op verlies..
Eigenlijk zou je moeten kunnen opvragen wat voor kosten je hebt gemaakt de afgelopen jaren, om te kijken of het statistisch gezien rendabel zou zijn..
Tja, statistisch rendabel... Maar dan nog... Een wortelkanaalontsteking kun je niet voorzien.quote:Op dinsdag 20 december 2005 17:00 schreef mcintosh het volgende:
(...)
Eigenlijk zou je moeten kunnen opvragen wat voor kosten je hebt gemaakt de afgelopen jaren, om te kijken of het statistisch gezien rendabel zou zijn..
Welke heb jij eigenlijk afgesloten en met wat er allemaal bij?quote:Op dinsdag 20 december 2005 17:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tja, statistisch rendabel... Maar dan nog... Een wortelkanaalontsteking kun je niet voorzien.
Voor mij geen eigen risico!
Dat had ik ook... maar dat geld voor het ziekenfonds kan je ieder jaar terugvragen.quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:39 schreef mcintosh het volgende:
Ik ben trouwens één van de weinigen die er vermoedelijk op vooruit gaat door dit nieuwe stelsel
Voorheen was ik verplicht 2 verzekeringen in stand te houden, 1 particuliere en 1 ziekenfonds. Dit in verband met een verplichte particuliere verzekering voor één baan, en de ziekenfonds voor de andere.
Nu valt er dus één weg, wat mij aanzienlijk geld scheelt
da's iets van 162 euro premie/maandquote:Op dinsdag 20 december 2005 18:18 schreef Lienekien het volgende:
Ik zit bij IZZ met de meest uitgebreide aanvulling. En die houd ik ook, zoals het zich nu laat aanzien.
Nee, 123, nog exclusief wat mijn werkgever meebetaalt.quote:Op dinsdag 20 december 2005 18:28 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
da's iets van 162 euro premie/maand
Ja, alleen kwam ik niet in aanmerking voor die restitutie... weet ff niet meer precies waaromquote:Op dinsdag 20 december 2005 18:19 schreef Triangeljosti het volgende:
[..]
Dat had ik ook... maar dat geld voor het ziekenfonds kan je ieder jaar terugvragen.
Ik was particulier verzekerd via mijn vaders werk en was verplicht verzekerd bij het ziekenfonds via het uitzendburo. Ieder jaar een formulier premierestitutie invullen en ik kreeg ieder jaar 800 euro terug of zo...
De vergoeding voor een wortelkanaalbehandeling komt uit je aanvullende verzekering en telt dus niet mee voor je eigen risicoquote:Op dinsdag 20 december 2005 17:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tja, statistisch rendabel... Maar dan nog... Een wortelkanaalontsteking kun je niet voorzien.
Voor mij geen eigen risico!
Ja, daar heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 20 december 2005 19:22 schreef Serinde het volgende:
[..]
De vergoeding voor een wortelkanaalbehandeling komt uit je aanvullende verzekering en telt dus niet mee voor je eigen risico![]()
Netjes.. denk ik.quote:Op dinsdag 20 december 2005 18:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, 123, nog exclusief wat mijn werkgever meebetaalt.
IZZ heeft alleen maar natura, dus de keuze is al gemaakt.quote:Op dinsdag 20 december 2005 19:35 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Netjes.. denk ik.
En wat doe je met de restitutie, ik zie dat je kan kiezen tussen natura, restitutie en combi, whatever that may be..
Waarom stap je bijvoorbeeld niet over naar Dsw? Daar kost het totaal 109,45 met het meest uitgebreide pakket. Ik zit aan deze te denken voor m'n ouders, die kregen een aanbieding van Delta Lloyd, ongeveer 150 euro voor een uitgebreid pakket. Vooral het doorspitten van alle voorwaarden en wat wel en niet gedekt is, is een vervelend karweitjequote:Op dinsdag 20 december 2005 19:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
IZZ heeft alleen maar natura, dus de keuze is al gemaakt.
Ik ben tevreden, dus ik blijf waar ik ben. Maar dank je wel.quote:Op dinsdag 20 december 2005 20:23 schreef Martijnos het volgende:
[..]
Waarom stap je bijvoorbeeld niet over naar Dsw? Daar kost het totaal 109,45 met het meest uitgebreide pakket. Ik zit aan deze te denken voor m'n ouders, die kregen een aanbieding van Delta Lloyd, ongeveer 150 euro voor een uitgebreid pakket. Vooral het doorspitten van alle voorwaarden en wat wel en niet gedekt is, is een vervelend karweitje
Zo zie je maar weer, die marktwerking werkt nietquote:Op dinsdag 20 december 2005 20:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik ben tevreden, dus ik blijf waar ik ben. Maar dank je wel.
Hierquote:Op woensdag 21 december 2005 10:04 schreef brian het volgende:
Ik heb ook al beetje rondgekeken naar wat een goeie basisverzekering zou zijn, en menzis leek mij wel een goeie. Alleen nu zie ik dat je bij http://www.kiesbasisverzekering.nl/ ook via Menzis verzekerd bent. Al meer die zich hier hebben aangemeld? En die hier iets meer info over hebben?
Ik zat tot nu toe altijd bij Menzis, en ben op zich tevreden met het aanbod wat ik van Menzis heb ontvangen. Echter, met dat aanbod ga ik 110 euro betalen, en met de aanbiedingen van PMA zo te zien minder.... Ik heb nu de brochure aangevraagd om ze naast elkaar te kunnen leggen. We zullen zien!quote:Op woensdag 21 december 2005 10:04 schreef brian het volgende:
Ik heb ook al beetje rondgekeken naar wat een goeie basisverzekering zou zijn, en menzis leek mij wel een goeie. Alleen nu zie ik dat je bij http://www.kiesbasisverzekering.nl/ ook via Menzis verzekerd bent. Al meer die zich hier hebben aangemeld? En die hier iets meer info over hebben?
Ik dacht april.quote:Op woensdag 21 december 2005 10:26 schreef Lionheaad het volgende:
No-Claim krijg je, dacht ik, terug in maart...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |