Snap heus wel dat het een andere tweedeling is, maar tochquote:De Belgische vicepremier gebruikt ook stevige taal wanneer ze het Nederlandse kabinetsbeleid beschouwt. Ze betitelt het als ‘hardvochtig’. ‘Er ontstaat een maatschappij van winnaars waarbij anderen uit de boot vallen. Zo'n tweedeling van de samenleving wijzen wij in België af’, aldus Van den Bossche. ‘Ik begrijp niet dat Balkenende het zo doet. Die man wil zeker niet worden herkozen als minister-president.’
Dat je met een premier als Verhofstadt gaat lopen zeuren over het uiterlijk van de leden van de Nederlandse regering is natuurlijk vrij hypocriet.quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:25 schreef pberends het volgende:
Belgische vice-premier hekelt Nederlandse regering
Ahhhhh, hebben die Latijnse nep-Nederlanders weer een mening. Schrokkend hoor, maar wat vinden wij van Belgische politici?
Ik vind vooral die Guy Verhofstadt een ontzettende kwal, z'n tanden staan schreef van het pijpen van EU-voorzitter Barosso. Die gast is zo pro-Europees dat hij de Belgische vlag nog in de fik steekt om bij het Europees Parlement in de smaak te vallen.
Ja, vond ik ook niet normaal. Beetje zeiken over dat Balkenende er zo jong uitziet en Zalm zo oud.quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:50 schreef oheng het volgende:
Bij gebrek aan argumenten maar beginnen over het uiterlijk van politici. Lekker niveau.
quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:41 schreef Frank-NL het volgende:
Ik vind het juist mooi dat ze lekker zeiken vanuit België, kan er wel om lachen.
quote:"Wat ik bij jullie zie is dat WAO'ers naar de bijstand worden overgeheveld in plaats van dat ze werk krijgen aangeboden. Zo los je het probleem van het financieringstekort nooit op. Dat los je alleen op als meer mensen aan de slag gaan."
deze trut negeert de regels van de diplomatie een beetje. Je gaat niet over collegas zeggen wat je vind. Ook al zijn het de feitenquote:Op dinsdag 13 december 2005 19:49 schreef SCH het volgende:
Die mevrouw zegt niks dat niet klopt.
dit mag ze van mijn part wel zeggen maar laat die onzin over truttigheid etc achterwegequote:Het is hardvochtig. Er ontstaat een maatschappij van winnaars waarbij anderen uit de boot vallen. Zo'n tweedeling van de samenleving wijzen wij in België af. Ik begrijp niet dat Balkenende het zo doet. Die man wil zeker niet worden herkozen als minister-president.''
Volgens Van den Bossche bezuinigt ons land te veel: ''Het is een verkeerd soort zuinigheid, die consumenten ertoe aanzet hun geld op te potten in plaats van uit te geven. Daardoor komen winkeliers in de problemen. Wat ik bij jullie zie is dat WAO'ers naar de bijstand worden overgeheveld in plaats van dat ze werk krijgen aangeboden. Zo los je het probleem van het financieringstekort nooit op. Dat los je alleen op als meer mensen aan de slag gaan.''
ik kan het achterliggende sentiment niet begrijpenquote:Op dinsdag 13 december 2005 20:04 schreef kippenek het volgende:
Ach ja, het achterliggende sentiment kan ik wel begrijpen, ook ik heb liever een procent extra staatsschuld (noem me maar een egoist hoor) dan dat eeuwige gejaag naar de nullijn, het continue bepalen van het 'economisch nut' van mensen en zaken,
je kan wel heel royaal en vrijgevig zijn maar dat gaat dan op andermans kosten. terecht dat de oevrheid rationeel economisch denkt dus.quote:het kille.
Hey, het zal economisch gezien allemaal best kloppen hoor, en bewezen kunnen worden door knappe Nobelprijswinnaars enzo, maar ik heb er gewoon een kutgevoel bij. Dat mag toch?quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:14 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik kan het achterliggende sentiment niet begrijpen
laat de overheid maar eens wat zuiniger aandoen. Rupsje-nooit-genoeg
[..]
je kan wel heel royaal en vrijgevig zijn maar dat gaat dan op andermans kosten. terecht dat de oevrheid rationeel economisch denkt dus.
ik heb een kutgevoel bij een vrijgevige overheid die op onze kosten eventjes sinterklaas loopt uit te hangen.quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:15 schreef kippenek het volgende:
[..]
Hey, het zal economisch gezien allemaal best kloppen hoor, en bewezen kunnen worden door knappe Nobelprijswinnaars enzo, maar ik heb er gewoon een kutgevoel bij. Dat mag toch?
Er is m.i. een verschil tussen 'de Sinterklaas uit lopen hangen' en mensen beoordelen op alleen hun economisch nut. Daartussen zit een heel grijs gebied maar ik heb het idee dat we de laatste paar jaren naar het laatste doorslaan.quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:16 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik heb een kutgevoel bij een vrijgevige overheid die op onze kosten eventjes sinterklaas loopt uit te hangen.
quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:56 schreef kippenek het volgende:
Ik vind dat ze soms rake dingen zeggen.
[..]
.
Het ene hoeft niet perse op het andere te slaan. Nee, je lost het financieringstekort niet op door mensen over te hevelen van de ene uitkering naar de andere. Maar er is wel een stimulans om te werken als je uitkering lager isquote:"Wat ik bij jullie zie is dat WAO'ers naar de bijstand worden overgeheveld in plaats van dat ze werk krijgen aangeboden. Zo los je het probleem van het financieringstekort nooit op. Dat los je alleen op als meer mensen aan de slag gaan."
Mensen die niet willen werken, die krijg je never nooit jamais pas du tout niet aan het werk. Dan kun je wel doorgaan tot aan de gaarkeuken, maar dan nog. Wat er nu gebeurt is dit:quote:Op dinsdag 13 december 2005 20:22 schreef pberends het volgende:
[..]
[..]
Het ene hoeft niet perse op het andere te slaan. Nee, je lost het financieringstekort niet op door mensen over te hevelen van de ene uitkering naar de andere. Maar er is wel een stimulans om te werken als je uitkering lager is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |