abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33049239
Belgische vice-premier hekelt Nederlandse regering

Ahhhhh, hebben die Latijnse nep-Nederlanders weer een mening. Schrokkend hoor, maar wat vinden wij van Belgische politici?

Ik vind vooral die Guy Verhofstadt een ontzettende kwal, z'n tanden staan schreef van het pijpen van EU-voorzitter Barosso. Die gast is zo pro-Europees dat hij de Belgische vlag nog in de fik steekt om bij het Europees Parlement in de smaak te vallen.

Edit: die Freya is alleen vice premier geworden omdat het voor een politica een lekker wijf is. Je gaat mij niet vertellen dat een man van 30 (ze is 30) snel vice premier van België wordt.

[ Bericht 21% gewijzigd door pberends op 13-12-2005 22:04:59 ]
pi_33049419
Grappige quote uit het nieuwsbericht:
quote:
De Belgische vicepremier gebruikt ook stevige taal wanneer ze het Nederlandse kabinetsbeleid beschouwt. Ze betitelt het als ‘hardvochtig’. ‘Er ontstaat een maatschappij van winnaars waarbij anderen uit de boot vallen. Zo'n tweedeling van de samenleving wijzen wij in België af’, aldus Van den Bossche. ‘Ik begrijp niet dat Balkenende het zo doet. Die man wil zeker niet worden herkozen als minister-president.’
Snap heus wel dat het een andere tweedeling is, maar toch
pi_33049490
iedereen altijd maar klagen op Balkenende, en als iemand uit België hem dan afzeikt is men daar opeens tegen
uitzonderingen daargelaten
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_33049556
Ik vind het juist mooi dat ze lekker zeiken vanuit België, kan er wel om lachen.
pi_33049596
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:25 schreef pberends het volgende:
Belgische vice-premier hekelt Nederlandse regering

Ahhhhh, hebben die Latijnse nep-Nederlanders weer een mening. Schrokkend hoor, maar wat vinden wij van Belgische politici?

Ik vind vooral die Guy Verhofstadt een ontzettende kwal, z'n tanden staan schreef van het pijpen van EU-voorzitter Barosso. Die gast is zo pro-Europees dat hij de Belgische vlag nog in de fik steekt om bij het Europees Parlement in de smaak te vallen.
Dat je met een premier als Verhofstadt gaat lopen zeuren over het uiterlijk van de leden van de Nederlandse regering is natuurlijk vrij hypocriet.
Verder zou ik het erg vreemd vinden als een lid van de sp:a geen kritiek zou hebben op het beleid van de huidige Nederlandse regering.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_33049763
Bij gebrek aan argumenten maar beginnen over het uiterlijk van politici. Lekker niveau.
pi_33049792
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:50 schreef oheng het volgende:
Bij gebrek aan argumenten maar beginnen over het uiterlijk van politici. Lekker niveau.
Ja, vond ik ook niet normaal. Beetje zeiken over dat Balkenende er zo jong uitziet en Zalm zo oud.
pi_33050169
Och, ik vind Karel de Gucht's Eeuwige Klucht wel leuk en Steve Stevaert vind ik wel een gezellige populist, niet zo glad als Wouter B. en Di Rupo vind ik ronduit eng, de homoversie van Melkert zegmaar.
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:06:38 #9
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_33050183
Is er in Belgie ook al niet jaren een politieke zowel maatschappelijke tweedeling tussen de Vlamingen en de Walen? Ik krijg altijd het idee dat men in de Belgische Federale politiek maar zeer langzaam vooruitgang boekt omdat ze het nooit met elkaar eens zijn.....

Verder vindt ik dat ze in Belgie niet moeten zeuren over Harry Po...errrm Balkenellende...

Het kapsel van het Vlaamse regeringshoofd en zijn gebit met enorme spleet zouden we ook wel kunnen vergelijken met een of ander stripfiguur of filmacteur....

ZOEK DE VERSCHILLEN!

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_33050275
OMFG

Wat mij betreft kan dit topic na deze plaatjes gesloten worden. Niet vergeten sticky te maken.
pi_33051127
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:41 schreef Frank-NL het volgende:
Ik vind het juist mooi dat ze lekker zeiken vanuit België, kan er wel om lachen.
pi_33051305
Ik kan er ook goed om lachen, van mij mogen ze zeggen wat ze willen in Belgie over onze politici. Maar ik vind wel dat de Nederlanders de Belgen ook aan het lachen moeten maken!
pi_33051331
Die mevrouw zegt niks dat niet klopt.
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:56:37 #14
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_33051545
Ik vind dat ze soms rake dingen zeggen.
quote:
"Wat ik bij jullie zie is dat WAO'ers naar de bijstand worden overgeheveld in plaats van dat ze werk krijgen aangeboden. Zo los je het probleem van het financieringstekort nooit op. Dat los je alleen op als meer mensen aan de slag gaan."
.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:59:18 #15
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33051631
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:49 schreef SCH het volgende:
Die mevrouw zegt niks dat niet klopt.
deze trut negeert de regels van de diplomatie een beetje. Je gaat niet over collegas zeggen wat je vind. Ook al zijn het de feiten
quote:
Het is hardvochtig. Er ontstaat een maatschappij van winnaars waarbij anderen uit de boot vallen. Zo'n tweedeling van de samenleving wijzen wij in België af. Ik begrijp niet dat Balkenende het zo doet. Die man wil zeker niet worden herkozen als minister-president.''

Volgens Van den Bossche bezuinigt ons land te veel: ''Het is een verkeerd soort zuinigheid, die consumenten ertoe aanzet hun geld op te potten in plaats van uit te geven. Daardoor komen winkeliers in de problemen. Wat ik bij jullie zie is dat WAO'ers naar de bijstand worden overgeheveld in plaats van dat ze werk krijgen aangeboden. Zo los je het probleem van het financieringstekort nooit op. Dat los je alleen op als meer mensen aan de slag gaan.''
dit mag ze van mijn part wel zeggen maar laat die onzin over truttigheid etc achterwege

die sloerie is 30 en heeft dus de ballen verstand van economie. Misschien dat ze in belgie daar wat aan kunnen doen.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:00:01 #16
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_33051650
Er zijn oorlogen voor minder uitgebroken, true.
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:01:36 #17
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33051705
in belgie willen ze geen tweedeling nee
daar vinden ze het heel normaal dat er vanuit vlaanderen jaarlijks een miljarden stroom richting wallonie gaat.

zo'n maatschappij willen wij dan weer niet Freya
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:04:23 #18
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_33051812
Ach ja, het achterliggende sentiment kan ik wel begrijpen, ook ik heb liever een procent extra staatsschuld (noem me maar een egoist hoor) dan dat eeuwige gejaag naar de nullijn, het continue bepalen van het 'economisch nut' van mensen en zaken, het kille. Niet mijn ding. Maar goed, of je dat op deze manier kenbaar moet maken...
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:14:46 #19
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33052178
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 20:04 schreef kippenek het volgende:
Ach ja, het achterliggende sentiment kan ik wel begrijpen, ook ik heb liever een procent extra staatsschuld (noem me maar een egoist hoor) dan dat eeuwige gejaag naar de nullijn, het continue bepalen van het 'economisch nut' van mensen en zaken,
ik kan het achterliggende sentiment niet begrijpen
laat de overheid maar eens wat zuiniger aandoen. Rupsje-nooit-genoeg
quote:
het kille.
je kan wel heel royaal en vrijgevig zijn maar dat gaat dan op andermans kosten. terecht dat de oevrheid rationeel economisch denkt dus.
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:15:55 #20
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_33052213
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 20:14 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ik kan het achterliggende sentiment niet begrijpen
laat de overheid maar eens wat zuiniger aandoen. Rupsje-nooit-genoeg
[..]

je kan wel heel royaal en vrijgevig zijn maar dat gaat dan op andermans kosten. terecht dat de oevrheid rationeel economisch denkt dus.
Hey, het zal economisch gezien allemaal best kloppen hoor, en bewezen kunnen worden door knappe Nobelprijswinnaars enzo, maar ik heb er gewoon een kutgevoel bij. Dat mag toch?
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:16:49 #21
119078 McCarthy
communistenjager
pi_33052249
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 20:15 schreef kippenek het volgende:

[..]

Hey, het zal economisch gezien allemaal best kloppen hoor, en bewezen kunnen worden door knappe Nobelprijswinnaars enzo, maar ik heb er gewoon een kutgevoel bij. Dat mag toch?
ik heb een kutgevoel bij een vrijgevige overheid die op onze kosten eventjes sinterklaas loopt uit te hangen.
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:18:45 #22
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_33052318
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 20:16 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ik heb een kutgevoel bij een vrijgevige overheid die op onze kosten eventjes sinterklaas loopt uit te hangen.
Er is m.i. een verschil tussen 'de Sinterklaas uit lopen hangen' en mensen beoordelen op alleen hun economisch nut. Daartussen zit een heel grijs gebied maar ik heb het idee dat we de laatste paar jaren naar het laatste doorslaan.
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:22:13 #23
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_33052444
Wat is die Verhofstadt een onverzorgde sloeber zeg !
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_33052448
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 19:56 schreef kippenek het volgende:
Ik vind dat ze soms rake dingen zeggen.
[..]

.
quote:
"Wat ik bij jullie zie is dat WAO'ers naar de bijstand worden overgeheveld in plaats van dat ze werk krijgen aangeboden. Zo los je het probleem van het financieringstekort nooit op. Dat los je alleen op als meer mensen aan de slag gaan."
Het ene hoeft niet perse op het andere te slaan. Nee, je lost het financieringstekort niet op door mensen over te hevelen van de ene uitkering naar de andere. Maar er is wel een stimulans om te werken als je uitkering lager is .
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:25:10 #25
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_33052539
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 20:22 schreef pberends het volgende:

[..]

[..]

Het ene hoeft niet perse op het andere te slaan. Nee, je lost het financieringstekort niet op door mensen over te hevelen van de ene uitkering naar de andere. Maar er is wel een stimulans om te werken als je uitkering lager is .
Mensen die niet willen werken, die krijg je never nooit jamais pas du tout niet aan het werk. Dan kun je wel doorgaan tot aan de gaarkeuken, maar dan nog. Wat er nu gebeurt is dit:

moment X: "hey shit zeg, er zitten wel erg veel mensen in de ww! we moeten wat doen! paniek! vlug, zeg dat ze ziek zijn en stop ze in de WAO!"

moment X+10 jaar: "de tering man, wat een mensen in die WAO! kunnen we daar niet wat aan doen? ze herkeuren en de WW inschoppen ofzo?"

moment X+20 jaar: "hey, hoe komt het aantal WW gebruikers nou zo absurd hoog???"

Etc, etc, etc, etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')