Een vloek, dat wil je niet weten . . .quote:De feestdagen, een vloek of een zegen?
Toen ik 7 jaar samenwoonde ging ik nooit met kerst naar familie, we deden zelf wat we leuk vonden. Familieverplichtingen iig niet.quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:04 schreef ioko het volgende:
maar ook mensen met relatie hebben het niet makkelijk, schoonouders en kerst zijn ook geen al te welkome combinatie voor velen.
Dat zijn dan mensen met een Lat-relatie ws.quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:04 schreef ioko het volgende:
Ook veel relaties overleven de feestdagen niet, omdat je nu eenmaal een week of wat constant met elkaar zit opgescheept, of zijn er mensen die dat anders aanpakken?
Vandaar dat de meeste zelfmoorden in deze tijd van het jaar zijn.quote:Op woensdag 14 december 2005 09:58 schreef Alicey het volgende:
Ik heb het ook niet zo op feestdagen, maar ik vind dat er wel overgedramatiseerd wordt. En alsof je als vrijgezel niet zou kunnen genieten van feestdagen..
Tuuwk, maar je gaat er echt niet dood van als je zonder vaste relatie de feestdagen in gaat.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:10 schreef het.ismij het volgende:
Tuurlijk wel,..
maarjah knus met ze 2e is toch gezelliger IMO.
Lijkt me logisch. Het is voor sommigen een minder leuke tijd dan anders, dus meer zelfmoorden. Maar maakt dat het terecht dat er zo zwaar over gedacht wordt? Is het feit dat mensen om een bepaalde reden zelfmoord plegen een legitimatie om jezelf in zelfmedelijden te wentelen wanneer je door zoiets wordt getroffen?quote:Op woensdag 14 december 2005 10:12 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Vandaar dat de meeste zelfmoorden in deze tijd van het jaar zijn.
das waar indd,..quote:Op woensdag 14 december 2005 10:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Tuuwk, maar je gaat er echt niet dood van als je zonder vaste relatie de feestdagen in gaat.
zeker niet, en ik vind het mét relatie nog steeds even kutte dagenquote:Op woensdag 14 december 2005 10:13 schreef Alicey het volgende:
Tuuwk, maar je gaat er echt niet dood van als je zonder vaste relatie de feestdagen in gaat.
Prima zelfs. Bij voorkeur het soort feestdagen waar de bewoonde wereld wat minder ontwricht is graagquote:Op woensdag 14 december 2005 09:58 schreef Alicey het volgende:
Alsof je als vrijgezel niet zou kunnen genieten van feestdagen..
Ik denk dat het hoe dan ook zaak is om het een beetje gezellig voor jezelf te maken. Partner of niet.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:16 schreef maaike78 het volgende:
[..]
zeker niet, en ik vind het mét relatie nog steeds even kutte dagen![]()
Dat is eigenlijk vooral wat ik er op tegen heb.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:16 schreef Litpho het volgende:
waar de bewoonde wereld wat minder ontwricht is graag.
Het maakt de reden niet legitiem, maar wel begrijpelijker. Als zoveel mensen er last van hebben, denk ik niet dat het 'overrated' gedrag is.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
Lijkt me logisch. Het is voor sommigen een minder leuke tijd dan anders, dus meer zelfmoorden. Maar maakt dat het terecht dat er zo zwaar over gedacht wordt? Is het feit dat mensen om een bepaalde reden zelfmoord plegen een legitimatie om jezelf in zelfmedelijden te wentelen wanneer je door zoiets wordt getroffen?
zeker niet, de feestdagen kunnen echt een bikkeliharde confrontatie zijn met je eigen eenzaamheid/ellende/armoede enz ...quote:Op woensdag 14 december 2005 10:20 schreef WeirdMicky het volgende:
Het maakt de reden niet legitiem, maar wel begrijpelijker. Als zoveel mensen er last van hebben, denk ik niet dat het 'overrated' gedrag is.
en wat als je geen vrienden/familie hebt ?quote:Op woensdag 14 december 2005 10:23 schreef GF het volgende:
Waarom zijn jullie niet gewoon blij met die vrije dagIk ben ook niet gelovig en geef geen fuck om waar kerst voor staat. 2e kerstdag werkte ik normaal ook gewoon. Maar die chronische kerst-haters snap ik niet. Blijkbaar doe je het jezelf aan. Ga je zelf met de verkeerde mensen zitten op die dagen. Maak het leuk, nodig wat vrienden uit en zuip je klem/speel scrabble.
Omdat ik mijn vrije dagen wil besteden zoals ik wil. Niet verplicht thuiszittend omdat er niets anders te doen is. Doe mij die vrije dag maar extra bij mijn gewone dagen dan garandeer ik je dat ik tweede kerstdag werk (en eerste ook als dat niet op een zondag valt zoals dit jaar).quote:Op woensdag 14 december 2005 10:23 schreef GF het volgende:
Waarom zijn jullie niet gewoon blij met die vrije dag
Makkelijker gezegd dan gedaan als die vrienden zich WEL verplicht voelen 1e kerstdag bij de eigen ouders, en 2e kerstdag bij de schoonouders te gaan zitten. In het verleden deed ik het inderdaad zoals jij beschrijft. Nu moet ik het doen met het vooruitzicht dat we in januari eens wat leuks gaan doen met z'n allen, want dan kan het weer.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:23 schreef GF het volgende:
Maak het leuk, nodig wat vrienden uit en zuip je klem/speel scrabble.
Ik bedoel vooral dat de ernst nogal overdreven wordt.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:20 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Het maakt de reden niet legitiem, maar wel begrijpelijker. Als zoveel mensen er last van hebben, denk ik niet dat het 'overrated' gedrag is.
Dan vier je het alleen, of zoek je desnoods drukte op.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:25 schreef maaike78 het volgende:
[..]
en wat als je geen vrienden/familie hebt ?, of toch geen mensen die met jou samen kunnen/willen vieren.
True. Maar je kunt proberen je daar niet teveel door te laten beinvloeden. Het is eigenlijk een vorm van massagedrag, en je voelt je dan slechter omdat je buiten de massa valt..quote:De maatschappij legt een enorme druk op dat je je die dagen enorm amuseert, en dat het allemaal zo gezellig is ...
Als het mensen inspireert tot confrontaties met hun eigen eenzaamheid/ellende/armoede enz. dan denk ik dat je als buitenstaander die ernst vrij lastig in kan schatten. Als je daarentegen mensen hebt die zich slechts ergeren, eten in huis halen met een goede film of met die ene ook vrijgezelle vriend wat gaan doen, ja, die zijn alleen maar aan het zeikenquote:Op woensdag 14 december 2005 10:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik bedoel vooral dat de ernst nogal overdreven wordt.
je voelt je gewoon een loser als je met je eenzaamheid wordt geconfronteerd met die dagen, en iedereen rondom jou zogezegd feest, en het is gemakkelijk gezegd om dat allemaal zo maar te relativeren. Er zijn er velen die daar gewoon niet toe in staan zijn ...quote:Op woensdag 14 december 2005 10:28 schreef Alicey het volgende:
True. Maar je kunt proberen je daar niet teveel door te laten beinvloeden. Het is eigenlijk een vorm van massagedrag, en je voelt je dan slechter omdat je buiten de massa valt..
ik kan het wel begrijpen ... zulke dagen kunnen gewoon pijn doen ...quote:Op woensdag 14 december 2005 10:32 schreef GF het volgende:
Ik zal het toch nooit kunnen begrijpen. Als je totaal geen familie of vrienden hebt, of ze hebben allemaal al wat 'beters' te doen kan ik het nog een beetje begrijpen. Ik ervaar geen druk vanuit de maatschappij. En 2e kerstdag is niet de enige dag dat je niet alles kan doen wat je misschien zou willen. Op een standaard zondag zijn ook genoeg dingen gesloten ofzo gewoon omdat het zondag is. Haat je dan ook alle zondagen? Oud en nieuw? Niemand verplicht je een kerstboom neer te zetten, er cadeaus onder te flikkeren of blij te doen met die dagen.
Haten is een groot woord. Ik vind de verplichte "iedereen dezelfde rustdag" overbodig, maar om nou te zeggen dat ik me (feestdagen uitgezonderd) één op de zeven dagen laat verpesten, nou neequote:Op woensdag 14 december 2005 10:32 schreef GF het volgende:
Haat je dan ook alle zondagen?
Je hebt toch zelf in de hand wat je er van maakt? Natuurlijk komt alles wat er ontbreekt aan je leven keihard aan in die tijd, maar in plaats van gaan zitten klagen en jammeren kun je ook gewoon jezelf een beetje bezig houden.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:29 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als het mensen inspireert tot confrontaties met hun eigen eenzaamheid/ellende/armoede enz. dan denk ik dat je als buitenstaander die ernst vrij lastig in kan schatten. Als je daarentegen mensen hebt die zich slechts ergeren, eten in huis halen met een goede film of met die ene ook vrijgezelle vriend wat gaan doen, ja, die zijn alleen maar aan het zeiken.
Ik vermoed dat als ik dat als standaardopmerking ga bezigen iedere keer dat iemand in R&P zich niet in zijn of haar hum voelt, dat ik al vrij gauw een ander forum mag zoeken om in te reageren. Beetje een dooddoener die de mensen die er wel echte problemen mee hebben te makkelijk bagatelliseert.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je hebt toch zelf in de hand wat je er van maakt?
De periode is minder dan andere dagen, dat heb ik zelf ook. Ook ik ben waarschijnlijk een groot deel van de dagen alleen, en gezien de rest van het leven praktisch dood is hoef ik weinig op te zoeken verder.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:43 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik vermoed dat als ik dat als standaardopmerking ga bezigen iedere keer dat iemand in R&P zich niet in zijn of haar hum voelt, dat ik al vrij gauw een ander forum mag zoeken om in te reageren. Beetje een dooddoener die de mensen die er wel echte problemen mee hebben te makkelijk bagatelliseert.
Tja, in zo'n isolement kom je niet zomaar. Voor een groot deel ligt dat aan de persoon zelf denk ik zo.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:38 schreef maaike78 het volgende:
[..]
ik kan het wel begrijpen ... zulke dagen kunnen gewoon pijn doen ...
trouwens gaat het niet altijd over mensen die niet willen feesten, GF, maar mensen die door gebrek aan contacten, een totaal isolement niet KUNNEN feesten ... terwijl heel de wereld gezellig bij elkaar zit ...
je moet al heel koelbloedig zijn, als je je dan niet slecht voelt
Nou ja, zoals hierboven te lezen valt doe ik dat dus ook niet. Ik ben alleen erg voorzichtig in dat voor anderen bepalen, zeker als ik hun situatie niet ken.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:46 schreef Alicey het volgende:
Maar om nou een wereldramp te maken van die paar dagen? Dat gaat me wel weer erg ver.. Het is zo januari.
Dan zijn we het met z'n allen toch gewoon eens? Ik zie hier niemand een wereldramp ervan maken, mensen zeggen alleen dat ze het kut vinden en verlangen naar januari, en dat doe je zelf ook.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:46 schreef Alicey het volgende:
Maar om nou een wereldramp te maken van die paar dagen? Dat gaat me wel weer erg ver.. Het is zo januari.
Dus als je een ruime vriendenkring hebt, maar jij door het statistische noodlot de enige bent die uitgerekend in december geen relatie heeft, dan moet je je dat persoonlijk aantrekken? Ik begin die zelfmoorden rond kerst steeds beter te snappenquote:Op woensdag 14 december 2005 10:48 schreef GF het volgende:
[..]
Tja, in zo'n isolement kom je niet zomaar. Voor een groot deel ligt dat aan de persoon zelf denk ik zo.
Ik weet jouw leeftijd niet, maar ik vind mezelf nog jong.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:44 schreef thaleia het volgende:
Maar jullie (GF en Alicey) zijn toch ook nog wat jonger volgens mij?
Ik heb ook praktisch geen vrijgezelle vrienden. Ik weet niet of die situatie zo anders is.quote:Kijk, in het verleden kon ik me ook best vermaken, want ik had m'n vrienden toch? Bij alle 'confronterende' gelegenheden waarbij je een partner of hechte familie mist, had ik m'n vrienden. Toen m'n ouders er niet bij waren op het etentje bij m'n afstuderen, had ik m'n vrienden. Toen ik na veel bloed, zweet en tranen de finish van de Vierdaagse bereikte en anderen in de armen van hun partner vielen, had ik m'n vrienden. Maar inmiddels hebben die vrienden een relatie, zijn ze door het jaar heen dus al vanzelf een stuk minder beschikbaar dan voorheen, en de kerstdagen zijn HET moment waarop je daar het duidelijkst mee geconfronteerd en aan herinnerd wordt.
Dat begrijp ik. Zo ervaar ik het zelf ook wel voor een deel.quote:Vroeger was het "ach, ik heb toch m'n vrienden", nu is het, "ik heb m'n vrienden, als partner, schoonfamilie en kinderen eventjes geen beroep op ze doen", en dat betekent vaak misgrijpen op de momenten dat ik ze nodig heb. Dat is door het jaar heen al pijnlijk, dat voor jou door gebrek aan partner en hechte familie je vriendschappen HEEL belangrijk zijn en voor de andere partij een stuk minder, en de kerstperiode is echt de culminatie van dat gevoel.
Oh, dat wel. Hoewel ik het aan de andere kant wel lekker vind om het zelf ook eens rustiger aan te doen. Hoewel aan de andere kant misschein ook scheelt dat ik weet dat er volgend jaar voor mij persoonlijk veel kansen en nieuwe dingen liggen te wachten.. Het is wel zo dat ik me een aantal jaar geleden inderdaad meer down voelde dan nu, ook omdat ik geen hoge verwachtingen had van het komende jaar.. Misschien dat dat nog meespeelt?quote:Ik zie het niet als een diepe poel van ellende waar ik alleen dmv de pil van Drion van verlost kan worden, maar ik ervaar het wel degelijk als een periode waarin ik effe dapper moet doorbijten en mezelf vertellen dat het straks in januari vast allemaal weer fijner wordt.
Als je (veel) vrienden hebt is de kans vrij klein dat je per se alleen moet zitten met de kerst. Tenzij je daar zelf voor kiest. Het gaat er niet om of je een relatie hebt. Ik heb nog nooit een kerst meegemaakt met partner.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:50 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dus als je een ruime vriendenkring hebt, maar jij door het statistische noodlot de enige bent die uitgerekend in december geen relatie heeft, dan moet je je dat persoonlijk aantrekken? Ik begin die zelfmoorden rond kerst steeds beter te snappen.
Eenmaal er in is het echter niet zo heel eenvoudig om er weer uit te komen.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:48 schreef GF het volgende:
[..]
Tja, in zo'n isolement kom je niet zomaar. Voor een groot deel ligt dat aan de persoon zelf denk ik zo.
Het ligt er aan. Sinds medio dit jaar woon ik eindelijk op mezelf, en ik merk wel dat ik het nu leuk begin te vinden om sommige familieleden te zien, terwijl ik er voorheen echt een absolute hekel aan had.quote:Trouwens, verplicht familie-gedoe haat ik sowieso. Niet alleen met de kerst. 1e kerstdag ga ik mee naar familie van m'n vriendin. Weinig zin in, zeker omdat ik er (haast) niemand ken. Maar dat ligt niet aan kerst. Als ik meega naar d'r opa en oma is dat ook geen feest, en dat doen we dan gewoon op een zaterdag.
Misschien overdrijf ik het ook wel inderdaad.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:49 schreef thaleia het volgende:
[..]
Dan zijn we het met z'n allen toch gewoon eens? Ik zie hier niemand een wereldramp ervan maken, mensen zeggen alleen dat ze het kut vinden en verlangen naar januari, en dat doe je zelf ook.
Klein, ja. Verreweg niet nul. Wat betreft iedereen die er zelf voor kiest ben ik het met je eens, die hebben een weloverwogen keuze gemaakt en moeten maar braaf met de consequenties leren leven.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:53 schreef GF het volgende:
[..]
Als je (veel) vrienden hebt is de kans vrij klein dat je per se alleen moet zitten met de kerst. Tenzij je daar zelf voor kiest.
Kijk, daar hebben de feestdagenhaters dan weer hun pluspuntje.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:55 schreef GF het volgende:
Er zijn ook veel januari-haters
Omdat 'het' dan allemaal weer voorbij is.
Dat ben ik met je eens. Kerst zie ik niet tegenop, oud en nieuw wel. Al heb ik besloten om, net als vorig jaar, geen oud en nieuw te vieren en die avond gewoon op tijd naar bed te gaan. Net alsof het een doorsneeavond is. Niet leuk? Ach, beter dan een feestje waar je om twaalf uur letterlijk alleen staat.quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:07 schreef ioko het volgende:
Met kerst vind ik het niet hebben van een relatie niet vervelend (ben niet anders gewend) maar met oud en nieuw, gek genoeg, wel.
Omdat de december-rekeningafschriften binnenkomenquote:Op woensdag 14 december 2005 10:55 schreef GF het volgende:
Ik koop mijn kerstcadeau's doorgaans zo goedkoop mogelijk in. Voor boeken ga ik naar De Slegte en voor andere troep ga ik naar één of ander warenhuis. Ik denk dat ik eind deze week even de trein naar Den Haag pak om de benodigde dingen te kopen.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:59 schreef Litpho het volgende:
[..]
Omdat de december-rekeningafschriften binnenkomen.
Waarom? Ik heb ook nog nooit oud en nieuw gevierd met partner. Wat is daar in godsnaam 'raar' aanquote:Op woensdag 14 december 2005 10:58 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Kerst zie ik niet tegenop, oud en nieuw wel. Al heb ik besloten om, net als vorig jaar, geen oud en nieuw te vieren en die avond gewoon op tijd naar bed te gaan. Net alsof het een doorsneeavond is. Niet leuk? Ach, beter dan een feestje waar je om twaalf uur letterlijk alleen staat.
Ik zeg toch niet dat het "raar" is? En inderdaad voelt het op het moment van de jaarwisseling wel als alleen. Daar heb ik gewoon geen zin in.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:15 schreef GF het volgende:
[..]
Waarom? Ik heb ook nog nooit oud en nieuw gevierd met partner. Wat is daar in godsnaam 'raar' aanHet is niet zo zwart-wit.
Partner = niet alleen
Vrijgezel = alleen
Want zo zeg jij het.
En dan komt er weer een jaartje bij voor mijquote:Op woensdag 14 december 2005 10:55 schreef GF het volgende:
Dat ligt dan volledig aan jezelf. Niet zo gek dat je single blijft als je bij voorbaat al zoveel druk legt op een evt. partner. Want zonder kan jij blijkbaar niet gelukkig zijn.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:17 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat het "raar" is? En inderdaad voelt het op het moment van de jaarwisseling wel als alleen. Daar heb ik gewoon geen zin in.
Hey ik word 20 volgend jaar. Weet je hoeveel moeite ik daarmee hebquote:Op woensdag 14 december 2005 11:17 schreef nixxx het volgende:
[..]
En dan komt er weer een jaartje bij voor mij
Waar zeg ik dat dan? Het enige wat ik zeg is dat ik geen zin heb om daar zo nadrukkelijk mee geconfronteerd te worden als met de jaarwisseling het geval is. Dat heeft verder niks met "druk leggen" en "gemoedstoestanden" te maken.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:19 schreef GF het volgende:
[..]
Dat ligt dan volledig aan jezelf. Niet zo gek dat je single blijft als je bij voorbaat al zoveel druk legt op een evt. partner. Want zonder kan jij blijkbaar niet gelukkig zijn.
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik weiger om me daarmee niet te vermaken op die avond, ik vind het ook geen beladen moment, alleen als ik op een feestje ben, met alleen maar stellen die heel emotioneel gaan lopen doen, dat vind ik wat minder. Verder ga ik gewoon mensen zoeken om mee te feesten.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:21 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat dan? Het enige wat ik zeg is dat ik geen zin heb om daar zo nadrukkelijk mee geconfronteerd te worden als met de jaarwisseling het geval is. Dat heeft verder niks met "druk leggen" en "gemoedstoestanden" te maken.![]()
En dat is dus precies wat ik wil ontwijken.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:27 schreef ioko het volgende:
alleen als ik op een feestje ben, met alleen maar stellen die heel emotioneel gaan lopen doen, dat vind ik wat minder.
Zonder partner heb je het dus niet naar je zin met oud en nieuw. Dus als je wel een partner had zou zij ervoor moeten zorgen dat je dat wel hebt. Jij voelt je alleen zonder. Een partner zou ineens alles oplossen? Dat je blijkbaar (haast) geen sociale contacten hebt ook? Nee hoor, helemaal geen drukquote:Op woensdag 14 december 2005 11:21 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat dan? Het enige wat ik zeg is dat ik geen zin heb om daar zo nadrukkelijk mee geconfronteerd te worden als met de jaarwisseling het geval is. Dat heeft verder niks met "druk leggen" en "gemoedstoestanden" te maken.![]()
Ik zie Plato niet zeggen dat wanneer hij een partner heeft hij haar gaat dwingen om de feestdagen met hem door te brengen.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:30 schreef GF het volgende:
[..]
Zonder partner heb je het dus niet naar je zin met oud en nieuw. Dus als je wel een partner had zou zij ervoor moeten zorgen dat je dat wel hebt. Jij voelt je alleen zonder. Een partner zou ineens alles oplossen? Dat je blijkbaar (haast) geen sociale contacten hebt ook? Nee hoor, helemaal geen druk
Dat hoeft ook niet.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:32 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik zie Plato niet zeggen dat wanneer hij een partner heeft hij haar gaat dwingen om de feestdagen met hem door te brengen.
Waar zeg ik dat nu weer? Dit is al de derde keer dat je me iets in de mond legt wat ik niet gezegd heb.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:30 schreef GF het volgende:
Dat je blijkbaar (haast) geen sociale contacten hebt ook?
Dat komt voort uit wat je wel zegt. Iemand met veel vrienden etc. zie ik namelijk met oud en nieuw niet zo snel vroeg naar bed gaan. Jij gaat blijkbaar liever vol zelfmedelijden vroeg in je bedje liggen.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:34 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat nu weer? Dit is al de derde keer dat je me iets in de mond legt wat ik niet gezegd heb.
Dat heeft niks met zelfmedelijden te maken, maar ga vooral verder met het spuien van je puberale wijsheden.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:39 schreef GF het volgende:
Jij gaat blijkbaar liever vol zelfmedelijden vroeg in je bedje liggen.
Zat er al op te wachten. Levenservaring komt natuurlijk per definitie alleen met de jarenquote:Op woensdag 14 december 2005 11:40 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat heeft niks met zelfmedelijden te maken, maar ga vooral verder met het spuien van je puberale wijsheden.
In jouw geval blijkbaar wel ja.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:43 schreef GF het volgende:
[..]
Zat er al op te wachten. Levenservaring komt natuurlijk per definitie alleen met de jaren
idd, GF blijkt de problematiek niet te begrijpen, wat hij hiervoor ook al letterlijk heeft gezegd.quote:
Ik doe ervaring op in het grote boze leven in plaats van te slapen als ik de situatie niet aankanquote:Op woensdag 14 december 2005 11:46 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
In jouw geval blijkbaar wel ja.![]()
En wordt je er gelukkig van om altijd confrontaties op te zoeken?quote:Op woensdag 14 december 2005 11:54 schreef GF het volgende:
[..]
Ik doe ervaring op in het grote boze leven in plaats van te slapen als ik de situatie niet aankan![]()
Sinds wanneer moet je op een discussie forum lief zijn voor elkaar?quote:Op woensdag 14 december 2005 11:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
En wordt je er gelukkig van om altijd confrontaties op te zoeken?
Je zult later als je groot bent vast een hele grote stoere jongen worden.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:54 schreef GF het volgende:
Ik doe ervaring op in het grote boze leven in plaats van te slapen als ik de situatie niet aankan![]()
waarom doe je eigenlijk mee met deze discussie, als je het toch niet begrijpt, GF, en ook geen moeite wil doen om begrip op te brengen ?quote:Op woensdag 14 december 2005 11:57 schreef GF het volgende:
Sinds wanneer moet je op een discussie forum lief zijn voor elkaar?
Volgens mij begrijp jij mijn vraag niet helemaal..quote:Op woensdag 14 december 2005 11:57 schreef GF het volgende:
[..]
Sinds wanneer moet je op een discussie forum lief zijn voor elkaar?
Ik begrijp het heel goed. Het zelfmedelijden straalt er aan alle kanten vanaf. En nee, daarvoor kan ik geen begrip hebbenquote:Op woensdag 14 december 2005 11:58 schreef maaike78 het volgende:
[..]
waarom doe je eigenlijk mee met deze discussie, als je het toch niet begrijpt, GF, en ook geen moeite wil doen om begrip op te brengen ?
Niet je tijd uitzitten. Ik doelde op dat je het ook naar je zin kan hebben zonder partner. Het ergens naar je zin hebben, plezier kunnen maken, gelukkig zijn etc. is niet afhankelijk van het wel of niet hebben van een relatie. Als je zonder niet gelukkig bent of kan zijn ga je dus zeer veel druk leggen op je partner mocht je die wel vinden.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij mijn vraag niet helemaal..
Jij stelt dat dat je beter je tijd kunt uitzitten in plaats van vroeg te gaan slapen. Ik vraag me af of je altijd dingen tegen je wil doet, en of je gelukkig wordt van dat soort confrontaties bewust opzoeken.
als ik ongelukkig ben, ga ik me niet forceren om me gelukkiger te voelen hoor ...quote:Op woensdag 14 december 2005 12:02 schreef GF het volgende:
Ik begrijp het heel goed. Het zelfmedelijden straalt er aan alle kanten vanaf. En nee, daarvoor kan ik geen begrip hebben
Daar ben ik het mee eens.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:05 schreef GF het volgende:
[..]
Niet je tijd uitzitten. Ik doelde op dat je het ook naar je zin kan hebben zonder partner. Het ergens naar je zin hebben, plezier kunnen maken, gelukkig zijn etc. is niet afhankelijk van het wel of niet hebben van een relatie. Als je zonder niet gelukkig bent of kan zijn ga je dus zeer veel druk leggen op je partner mocht je die wel vinden.
Want? Niet dat ik me er niets bij voor kan stellen, maar ik ben wel nieuwsgierig waarom jij dat vindt.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:06 schreef GF het volgende:
Jezus, oud en nieuw is juist perfect voor singles.
Ook dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat ik er niets voor voel om er op dat moment nadrukkelijk mee geconfronteerd te worden. Mijn ervaring is namelijk dat ik er op dat moment moeite mee heb en dus ben ik dan liever niet op éé;n of ander feest. Dat zegt echter in het geheel niets over de rest van het jaar. Maar aangezien de TT "FEESTDAGEN, een vloek of een zegen" luidt hoeft dat ook niet.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:05 schreef GF het volgende:
[..]
Niet je tijd uitzitten. Ik doelde op dat je het ook naar je zin kan hebben zonder partner. Het ergens naar je zin hebben, plezier kunnen maken, gelukkig zijn etc. is niet afhankelijk van het wel of niet hebben van een relatie. Als je zonder niet gelukkig bent of kan zijn ga je dus zeer veel druk leggen op je partner mocht je die wel vinden.
Mijn ervaring is dat je 'kansen' dan juist enorm worden verhoogt. Mede door drank.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:08 schreef Litpho het volgende:
[..]
Want? Niet dat ik me er niets bij voor kan stellen, maar ik ben wel nieuwsgierig waarom jij dat vindt.
Je kansen op een zoenpartij (of meer), ja. Maar op een partner? Ik weet het niet. En dat laat nog even in het midden dat uitgebreid feesten voor lang niet iedereen de manier is waarop ze zich willen vermaken.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:10 schreef GF het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat je 'kansen' dan juist enorm worden verhoogt. Mede door drank.
Precies. Gewoon met een groep vrienden. De 1 wel een relatie en z'n vriendin is mee, de ander ook een relatie maar zonder vriendin mee. En weer een ander is single. Geen probleem imo.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:12 schreef maaike78 het volgende:
zou je met vrienden meekunnen, plato ? dan zou ik dat toch echt doen.
Het heeft niks met afrekenen te maken. Ik heb gewoon geen zin om dan de hele avond met stelletjes opgescheept te zitten. Naarmate je ouder wordt komen er steeds meer stelletjes om je heen en op een gegeven moment ben je zo ongeveer de enige single. Daar heb ik gewoon geen zin in. Is dat zo lastig te begrijpen?quote:Op woensdag 14 december 2005 12:16 schreef GF het volgende:
[..]
Precies. Gewoon met een groep vrienden. De 1 wel een relatie en z'n vriendin is mee, de ander ook een relatie maar zonder vriendin mee. En weer een ander is single. Geen probleem imo.
Als anderen je afrekenen op het wel of niet hebben van een relatie zijn het geen toffe vrienden. Maar waarschijnlijk doet niemand dat. En is plato degene die het zichzelf moeilijk maakt.
Ik zeg ook niet direct een partner.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:14 schreef Litpho het volgende:
[..]
Je kansen op een zoenpartij (of meer), ja. Maar op een partner? Ik weet het niet. En dat laat nog even in het midden dat uitgebreid feesten voor lang niet iedereen de manier is waarop ze zich willen vermaken.
Het is voor andere mensen soms lastiger dan voor jezelf he? Misschien zijn de vrienden van Plato allemaal stellen zonder andere singles, zou ik persoonlijk ook minder vinden.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:16 schreef GF het volgende:
[..]
Precies. Gewoon met een groep vrienden. De 1 wel een relatie en z'n vriendin is mee, de ander ook een relatie maar zonder vriendin mee. En weer een ander is single. Geen probleem imo.
Als anderen je afrekenen op het wel of niet hebben van een relatie zijn het geen toffe vrienden. Maar waarschijnlijk doet niemand dat. En is plato degene die het zichzelf moeilijk maakt.
eigenlijk wel, jaquote:Op woensdag 14 december 2005 12:18 schreef Plato1980 het volgende:
Het heeft niks met afrekenen te maken. Ik heb gewoon geen zin om dan de hele avond met stelletjes opgescheept te zitten. Naarmate je ouder wordt komen er steeds meer stelletjes om je heen en op een gegeven moment ben je zo ongeveer de enige single. Daar heb ik gewoon geen zin in. Is dat zo lastig te begrijpen?![]()
Dat zeg ik toch; je maakt het jezelf moeilijk. Want met een partner zou je dus wel naar die (blijkbaar saaie) feesten gaan. Maar aangezien je single bent ga je maar slapen. De reden voor jou om thuis te blijven is dus single zijn.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:18 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het heeft niks met afrekenen te maken. Ik heb gewoon geen zin om dan de hele avond met stelletjes opgescheept te zitten. Naarmate je ouder wordt komen er steeds meer stelletjes om je heen en op een gegeven moment ben je zo ongeveer de enige single. Daar heb ik gewoon geen zin in. Is dat zo lastig te begrijpen?![]()
Ik vind van niet.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:21 schreef maaike78 het volgende:
[..]
eigenlijk wel, ja![]()
gezellig nieuwjaar kunnen vieren tussen een boel mensen, al zijn het stelletjes, is toch leuker dan alleen thuis zitten in je bed.
Je snapt het niet (sprak de echo). De feestjes zijn niet noodzakelijk saai, ze drukken alleen af en toe je neus op het feit dat jij geen partner hebt. Als je dat maar vervelend genoeg vindt kan ik me voorstellen dat je er feestjes voor gaat afzeggen.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:22 schreef GF het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch; je maakt het jezelf moeilijk. Want met een partner zou je dus wel naar die (blijkbaar saaie) feesten gaan. Maar aangezien je single bent ga je maar slapen. De reden voor jou om thuis te blijven is dus single zijn.
Logica ontbreekt
Zwakquote:Op woensdag 14 december 2005 12:24 schreef Litpho het volgende:
[..]
Je snapt het niet (sprak de echo). De feestjes zijn niet noodzakelijk saai, ze drukken alleen af en toe je neus op het feit dat jij geen partner hebt. Als je dat maar vervelend genoeg vindt kan ik me voorstellen dat je er feestjes voor gaat afzeggen.
wat is er in godsnaam zo erg aan single zijn ?quote:
Ik zou het liever niet zijn, maar door het jaar heen kan ik er prima mee omgaan. Momenteel doet het me weinig tot niets, maar ik weet dat het me op zulke momenten wel raakt en dus vermijd ik die liever.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:29 schreef maaike78 het volgende:
wat is er in godsnaam zo erg aan single zijn ?
Moet je minder blowenquote:Op woensdag 14 december 2005 12:31 schreef het.ismij het volgende:
I love this afzeiktopiq. k lig helemaal dubbel hiero,..
K ben aant werk kutje,..quote:
en door in je bed te gaan liggen, vermijd je dat, ik vind dat echt een slachtofferrol aannemen, eigenlijk en je nog eens dubbel en dik wentelen in je ellende...quote:Op woensdag 14 december 2005 12:31 schreef Plato1980 het volgende:
Ik zou het liever niet zijn, maar door het jaar heen kan ik er prima mee omgaan. Momenteel doet het me weinig tot niets, maar ik weet dat het me op zulke momenten wel raakt en dus vermijd ik die liever.
Dat doe ik om het voor jou wat makkelijker te maken.quote:
Dat mag je vinden, ik ga daar geen waardeoordeel over uitspreken. Ik probeerde het hier alleen maar op een dusdanige manier te herschrijven dat je snapt waar het over gaat, het zou ook niet mijn oplossing zijn.quote:
Met dingen vermijden los je tenslotte het probleem opquote:Op woensdag 14 december 2005 12:31 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik zou het liever niet zijn, maar door het jaar heen kan ik er prima mee omgaan. Momenteel doet het me weinig tot niets, maar ik weet dat het me op zulke momenten wel raakt en dus vermijd ik die liever.
dit is ook mijn indrukquote:Op woensdag 14 december 2005 12:35 schreef GF het volgende:
Met dingen vermijden los je tenslotte het probleem op![]()
Blijkbaar heb je er wel degelijk moeite mee. Alleen verberg je dat. Als ik single was met de jaarwisseling (tot nu toe ieder jaar zo geweest) had ik daar totaal geen problemen mee. Ook niet als ik stelletjes elkaar zag aflikken. Jij bent zo jaloers op zulke momenten dat je liever gaat slapen.
quote:Op woensdag 14 december 2005 12:33 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat doe ik om het voor jou wat makkelijker te maken.
Niet zo zeer jaloers, maar het is wel confronterend. Verder zeg ik dus ook dat ik er op die momenten wel moeite mee heb, de zin "blijkbaar heb je er wel moeite mee" is dan ook absoluut niet op z'n plaats. Net zoals die opmerking van jou over jou single-jaarwisselingen. Toen was je 16/17, op dat moment heeft haast niemand daar moeite mee.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:35 schreef GF het volgende:
[..]
Blijkbaar heb je er wel degelijk moeite mee. Alleen verberg je dat. Als ik single was met de jaarwisseling (tot nu toe ieder jaar zo geweest) had ik daar totaal geen problemen mee. Ook niet als ik stelletjes elkaar zag aflikken. Jij bent zo jaloers op zulke momenten dat je liever gaat slapen.
Ik ontwijk helemaal geen probleem (niet in dit topic tenminste). Ik kan alleen wel begrip opbrengen voor mensen die dat wel doen zoals Plato.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:46 schreef het.ismij het volgende:
Ik weet niet hoor maaruh GF, jij snapt volgens mij het punt van Litpho niet,..
Oke hij ontwijkt het probleem.
maar problemen die je niet ziet zijn er ook niet,.. Is heel simpel (mannenlogica).
De discussie is inderdaad een beetje uit de hand gelopen. En ik moet bekennen dat de oorzaak daarvan voornamelijk bij GF en mij ligt.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:55 schreef Alicey het volgende:
Zullen we in ieder geval weer normaal gaan reageren?
Ik bedoelde ook niet in dit topic. K bedoel in RL.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik ontwijk helemaal geen probleem (niet in dit topic tenminste). Ik kan alleen wel begrip opbrengen voor mensen die dat wel doen zoals Plato.
Dus de kans dat hij een relatie gaat krijgen als hij wel naar zulke feestjes gaat is opeens 100%? Ik kan me het goed voorstellen dat je op een gegeven moment zulke feestjes maar gaat vermijden. Ik zou het pijnlijk vinden om daar alsmaar mee geconfronteerd te worden. En waarom jezelf die pijn keer op keer aan doen? De feestdagen zijn sowieso overratedquote:Op woensdag 14 december 2005 12:35 schreef GF het volgende:
[..]
Heb je het dan nog steeds over mij die problemen ontwijkt? Want ik ben dan erg nieuwsgierig waar je dat vandaan haaltquote:Op woensdag 14 december 2005 12:58 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook niet in dit topic. K bedoel in RL.
Ik zal stoppen met confronteren en wijzen op bepaalde feiten. Het is wel R&P natuurlijk.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:55 schreef Alicey het volgende:
Zullen we in ieder geval weer normaal gaan reageren?
Dat hoeft niet hoor. Je toon ietwat aanpassen is genoeg.quote:Op woensdag 14 december 2005 13:00 schreef GF het volgende:
[..]
Ik zal stoppen met confronteren en wijzen op bepaalde feiten. Het is wel R&P natuurlijk.
Waar zeg ik 100%? Kansen worden groter. Met oud en nieuw wordt er nu eenmaal meer geneukt dan op een standaard zaterdag.quote:Op woensdag 14 december 2005 12:59 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Dus de kans dat hij een relatie gaat krijgen als hij wel naar zulke feestjes gaat is opeens 100%? Ik kan me het goed voorstellen dat je op een gegeven moment zulke feestjes maar gaat vermijden. Ik zou het pijnlijk vinden om daar alsmaar mee geconfronteerd te worden. En waarom jezelf die pijn keer op keer aan doen? De feestdagen zijn sowieso overrated.
Niet dat GF dat zegt, maar de kans op een relatie bij het naar feestjes gaan waar alleen maar bevriende stelletjes komen lijkt me dichter bij de 0%. Of het zijn daarna noch stelletjes, noch vrienden meer natuurlijkquote:Op woensdag 14 december 2005 12:59 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Dus de kans dat hij een relatie gaat krijgen als hij wel naar zulke feestjes gaat is opeens 100%?
Maar neuken is nog geen relatie ej.quote:Op woensdag 14 december 2005 13:02 schreef GF het volgende:
[..]
Waar zeg ik 100%? Kansen worden groter. Met oud en nieuw wordt er nu eenmaal meer geneukt dan op een standaard zaterdag.
Aan de andere kant : Zou de kans op een relatie het belangrijkste criterium zijn om te bepalen of je ergens heen gaat? Het hangt er bij stelletjes denk ik vooral een beetje van af in welke mate ze zich als stelletje gedragen of het leuk is om er bij te zijn of niet.quote:Op woensdag 14 december 2005 13:03 schreef Litpho het volgende:
[..]
Niet dat GF dat zegt, maar de kans op een relatie bij het naar feestjes gaan waar alleen maar bevriende stelletjes komen lijkt me dichter bij de 0%. Of het zijn daarna noch stelletjes, noch vrienden meer natuurlijk.
Ik zeg niet dat je dat ergens zegt. Dat zijn slechts mijn woorden. De kans dat je gaat neuken is misschien wel wat groter maar de kans dat er een relatie uit voort vloeit is volgens mij niet veel groter dan op een standaard zaterdag. Daarbij komt ook nog dat er genoeg mensen zijn die er niks aan vinden zich vol te gieten met alcohol om vervolgens stomdronken iemand te gaan neuken.quote:Op woensdag 14 december 2005 13:02 schreef GF het volgende:
[..]
Waar zeg ik 100%? Kansen worden groter. Met oud en nieuw wordt er nu eenmaal meer geneukt dan op een standaard zaterdag.
De kans dat er 1 uit voorvloeit is iig groter dan als je gezellig in je eentje op je kamer met je leuter zit te spelenquote:Op woensdag 14 december 2005 13:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar neuken is nog geen relatie ej.
Ten eerste zeg ik dat niet, ten tweede is het gezelliger dan zielig thuis slachtoffertje spelen van de maatschappij en maar vroeg onder je schapenwollendekbedje te kruipen. Alleen.quote:Op woensdag 14 december 2005 13:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar neuken is nog geen relatie ej.
Het ligt er aan. Wat gezellig is is subjectief. Wat jij gezellig vindt hoeft niet voor een ander noodzakelijkerwijs gezellig te zijn.quote:Op woensdag 14 december 2005 13:07 schreef GF het volgende:
[..]
Ten eerste zeg ik dat niet, ten tweede is het gezelliger dan zielig thuis slachtoffertje spelen van de maatschappij en maar vroeg onder je schapenwollendekbedje te kruipen. Alleen.
Ben ik helemaal met je eens, maar Plato heeft daar (ongetwijfeld weloverwogen) een keuze over gemaakt, met de desbetreffende stelletjes in het achterhoofd.quote:Op woensdag 14 december 2005 13:05 schreef Alicey het volgende:
Het hangt er bij stelletjes denk ik vooral een beetje van af in welke mate ze zich als stelletje gedragen of het leuk is om er bij te zijn of niet.
Over het algemeen neuk ik persoonlijk geen meiden die ik niet mag. Zal wel aan mij liggen. Verder, gezellig als in: ze komen niet op je deur kloppen als je alleen thuis zit. Als je vroeg gaat slapen zijn je 'kansen' sowieso 0,0.quote:Op woensdag 14 december 2005 13:07 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het ligt er aan. Wat gezellig is is subjectief. Wat jij gezellig vindt hoeft niet voor een ander noodzakelijkerwijs gezellig te zijn.
In gezelschap kun je soms veel eenzamer zijn dan wanneer je alleen bent..
Ik neuk ook geen meiden die ik niet mag.quote:Op woensdag 14 december 2005 13:12 schreef GF het volgende:
[..]
Over het algemeen neuk ik persoonlijk geen meiden die ik niet mag.
Je kansen op wat?quote:Zal wel aan mij liggen. Verder, gezellig als in: ze komen niet op je deur kloppen als je alleen thuis zit. Als je vroeg gaat slapen zijn je 'kansen' sowieso 0,0.
Juist! Daarom is het toch prima te begrijpen dat iemand geen zin heeft om er aan mee te doen?quote:En er is met oud en nieuw niet maar 1 feest. Vind je het 1 niks zijn er nog genoeg.
Het zou gezellig kunnen zijn, maar ik vermoed (weet vrijwel zeker) dat ik het niet gezellig ga vinden.quote:Op woensdag 14 december 2005 13:00 schreef Thisbe het volgende:
Nou Plato niet zo cynisch! Ik ben ook de enige van mijn vrienden die vrijgezel is. Met nieuwjaar zit ik ook tussen de stellen, waarvan sommigen al samenwonen! Maar dat kan toch ook gezellig zijn?![]()
Kijk als ze elkaar de hele avond zouden aflebberen, dan zou het wat anders zijn natuurlijk![]()
En als mensen niet houden van feesten dan maakt dat niet zoveel uitquote:Op woensdag 14 december 2005 13:12 schreef GF het volgende:
En er is met oud en nieuw niet maar 1 feest. Vind je het 1 niks zijn er nog genoeg.
nogmaals, hoe reageren je vrienden hierop ? of vertel je hen niet dat je die avond gewoon al vroeg in je bed kruipt ..quote:Op woensdag 14 december 2005 13:16 schreef Plato1980 het volgende:
Het zou gezellig kunnen zijn, maar ik vermoed (weet vrijwel zeker) dat ik het niet gezellig ga vinden.
Ik weet gewoon zeker dat Plato zichzelf onnoemelijk zielig gaat vinden, en stiekem toch liever op een leuk feest (zonder stelletjes) wil zittenquote:Op woensdag 14 december 2005 13:23 schreef maaike78 het volgende:
[..]
nogmaals, hoe reageren je vrienden hierop ? of vertel je hen niet dat je die avond gewoon al vroeg in je bed kruipt ..
Self-fulfilling prophecy.quote:Op woensdag 14 december 2005 13:16 schreef Plato1980 het volgende:
Het zou gezellig kunnen zijn, maar ik vermoed (weet vrijwel zeker) dat ik het niet gezellig ga vinden.
Sterker nog: hij denkt dat het niet gezellig wordt, gaat thuis zitten, en weet zodoende zeker dat hij het niet gezellig zal hebben!quote:Op woensdag 14 december 2005 13:25 schreef Copycat het volgende:
[..]
Self-fulfilling prophecy.
Als je er al van te voren vanuit gaat dat je het niet gezellig zult hebben, kun je er vergif op innemen dat dat ook het geval zal zijn.
ik ben er ook van overtuigd dat plato eigenlijk liever zou willen vieren in gezelschap.quote:Op woensdag 14 december 2005 13:25 schreef Thisbe het volgende:
Ik weet gewoon zeker dat Plato zichzelf onnoemelijk zielig gaat vinden, en stiekem toch liever op een leuk feest (zonder stelletjes) wil zitten
Dat moet hij zelf weten, maar ik zou hem (als ik een vriend was) een ontzettende eikel vinden![]()
Ik was nog niet echt in de kerststemming Thisbe, maar na jou verhaal begint het langzaam te komen, ik vind het eigenlijk ook wel gezelligquote:Op woensdag 14 december 2005 13:17 schreef Thisbe het volgende:
Wat ik me afvraag Plato, wat vinden je vrienden ervan dat je niet meegaat?
Zelf vind ik de feestdagen juist wel leuk, eindelijk een fatsoenlijk fornuis en een grote keuken! Ik ga lekker drie dagen lang rommelen in de keuken van mijn ouders![]()
Ik heb nu al zin in het konijn, de canard confit en het wild zwijnKopke Vintage Port uit 1977 erbij... De Kerstboom van twee meter naarbinnen sjouwen en optuigen samen met mijn moeder
![]()
Met oudjaar bergen oliebollen bakken, en meteen opeten. De buren lastigvallen met oliebollen. En 's avonds een beetje ouwehoeren met wat vrienden, flesje wijn erbij. Nieuwjaar vieren hoeft niet eens tot 6 uur s' ochtends te duren!
En op 1 januari naar mijn oma met de hele familie, omdaar haar onnavolgbare Ossenhaas te eten!![]()
Had ik al gezegd dat ik de feestdagen best wel te pruimen vind? Beter dan tweede Kerstdag naar je schijnfamilie te gaan,voor wie gourmettenhet culinaire hoogtepunt van het jaar is?
'werk'quote:Op woensdag 14 december 2005 12:32 schreef het.ismij het volgende:
[..]
K ben aant werk kutje,..
Normale mensen doen dat namelijk overdag,..
Dus k ben verre van stoned.
quote:Op woensdag 14 december 2005 13:48 schreef ioko het volgende:
[..]
Ik was nog niet echt in de kerststemming Thisbe, maar na jou verhaal begint het langzaam te komen, ik vind het eigenlijk ook wel gezellig
Met oud en nieuw, hoe ziet je vriendengroep er dan uit, qua relaties
Komt me erg bekend voorquote:Op woensdag 14 december 2005 13:55 schreef het.ismij het volgende:
Indd aant "werk" k ben it-er he krijg je dat,..
Nee, die neiging heb ik niet. Verre van. Zeker oud en nieuw is een dag/avond waar ik naar uit kijk. Vuurwerk, oliebollen, nog meer eten, vriendenquote:Op woensdag 14 december 2005 13:46 schreef ioko het volgende:
Misschien roept Plato ook zoveel weerstand bij verschillende mensen op omdat hij doet wat veel van ons wel eens gedacht hebben !
Tuurlijk heb je de neiging om alles aan je voorbij te laten gaan, en lekker te gaan slapen --> geen gezeur aan je hoofd. Maar de meeste mensen doen dat niet, en gaan er gewoon tegenaan, al dan niet met frisse tegenzin, dat Plato er op ouderjaarsavond zegt daaraan toe te geven is voor sommigen geen leuke confrontatie.
Ik vind trouwens wel dat Plato dat HELEMAAL zelf moet weten, al ben ik er ook niet voor.
Dat is nou echt de laatste plek waar ik op dat moment wil zijn.quote:Op donderdag 15 december 2005 01:05 schreef Étoile het volgende:
Arme Plato lol.![]()
Ik kan me best enigszins voorstellen dat je geen zin in een feestje hebt, maar toch zou ik altijd wel proberen mensen op te zoeken, desnoods thuis bij mn ouders.
Nee en het is niet triest, want ik kies er zelf voor.quote:Op donderdag 15 december 2005 10:21 schreef petitlapin het volgende:
arme plato toch ...
maar heb je eigenlijk geen single-vrienden waar je mee kan weg gaan ?
echt helemaal alleen zitten bij nieuwjaar, vind ik zo triest ...
heel bizar ...quote:Op donderdag 15 december 2005 10:26 schreef Plato1980 het volgende:
Nee en het is niet triest, want ik kies er zelf voor.
Jij wel, ik niet.quote:Op donderdag 15 december 2005 10:30 schreef petitlapin het volgende:
al was ik vrijgezel op mijn veertigste, dan zou ik nog liever nieuwjaar vieren omringd door stelletjes dan thuis in mijn bed kruipen.
Ieder zijn meug natuurlijk, maar lig je dan elke zaterdag alleen op bed te wachten tot de zonw eer op gaat?quote:Op donderdag 15 december 2005 10:26 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee en het is niet triest, want ik kies er zelf voor.
Ik vind het op zo'n moment inderdaad erg dat ik alleen ben en wil er dan ook liever niet zo nadrukkelijk mee geconfronteerd worden. Mijn moeder zal het waarschijnlijk niet leuk vinden, maar dat zal me een zorg zijn.quote:Op donderdag 15 december 2005 10:36 schreef petitlapin het volgende:
kan je dat eigenlijk nader verklaren ? ben je echt zo gekwetst door het feit dat je alleen bent, ik vind dat moeilijk te vatten
wat vinden je ouders ervan dat je niet viert, eigenlijk, en je familie ?
na twaalf uur krijg ik altijd een heleboel telefoons. Ik denk dat mijn ma het wel jammer zou vinden voor mij moest ze horen dat ik gewoon niet feest ...
Mijn ervaring is dat dit wel degelijk zo is.quote:Op donderdag 15 december 2005 10:36 schreef Ripley het volgende:
Je hoeft het natuurlijk niet leuk te vinden, maar kiezen voor eenzaamheid maakt natuurlijk niet dat je het dan ook opeens minder voelt
ik begrijp het niet ? het is toch geen trouw-of verlovingsfeest of zo, of een geboorte ??? wat heeft nieuwjaar te maken met het hebben van een relatie/liefdequote:Op donderdag 15 december 2005 10:41 schreef Plato1980 het volgende:
Ik vind het op zo'n moment inderdaad erg dat ik alleen ben en wil er dan ook liever niet zo nadrukkelijk mee geconfronteerd worden. Mijn moeder zal het waarschijnlijk niet leuk vinden, maar dat zal me een zorg zijn.
Geen directe relatie nee, maar je wordt er op het moment van de jaarwisseling wel ontzettend mee geconfronteerd.quote:Op donderdag 15 december 2005 10:46 schreef petitlapin het volgende:
ik begrijp het niet ? het is toch geen trouw-of verlovingsfeest of zo, of een geboorte ??? wat heeft nieuwjaar te maken met het hebben van een relatie/liefde![]()
Ik vind van wel.quote:Op donderdag 15 december 2005 10:55 schreef petitlapin het volgende:
maar een relatie ??? nee ... vind ik niet...
volgens mij zie jij in alles een link met het hebben van een relatie danquote:
Nee konijntje, ik zie helemaal niet in alles een verband met een relatie, zelfs met kerst leg ik die link niet, maar met oud en nieuw wel.quote:Op donderdag 15 december 2005 10:59 schreef petitlapin het volgende:
[..]
volgens mij zie jij in alles een link met het hebben van een relatie dan![]()
Ga je verdriet maar verdrinken dan, en onthoud: Op FOK! vind je zo rond 12 uur genoeg lotgeloten, wellicht mag je van Copycat zelfs een kleine prive singlestopicje starten.quote:
Ik heb die ervaring eerlijk gezegd juist niet. Rond 12 uur ben ik bij mijn ouders, die knuffelen mij ook altijd single of nietquote:Op donderdag 15 december 2005 10:51 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Geen directe relatie nee, maar je wordt er op het moment van de jaarwisseling wel ontzettend mee geconfronteerd.
ik ook niet. Eens je een relatie/gezin hebt is mijn indruk dat je minder snel nog tot zes uur zal gaan feesten bij oudjaar. Er zijn er uiteraard wel, maar kom ... meestal zit je dan wel ergens aan een familietafel. Het zijn meestal de jongeren en de vrijgezellen die echt de bloemetjes gaan buitenzetten.quote:Op donderdag 15 december 2005 11:02 schreef Ripley het volgende:
Ik heb die ervaring eerlijk gezegd juist niet. Rond 12 uur ben ik bij mijn ouders, die knuffelen mij ook altijd single of niet
En daarna ging ik altijd naar een feest, waar het stelletjesgehalte eigenlijk vaak kleiner was dan op normale avondenHet leuke vond ik juist dat je op dat soort avonden met iedereen kon lullen, bekend of niet
Zo erg is het nu ook weer niet. Jullie maken het veel dramatischer dan ik het ervaar.quote:Op donderdag 15 december 2005 11:02 schreef nozem het volgende:
Ga je verdriet maar verdrinken dan,
Je denkt toch niet dat deze single vrouw op oudjaaravond eenzaam en alleen thuis zit?quote:Op donderdag 15 december 2005 11:02 schreef nozem het volgende:
Ga je verdriet maar verdrinken dan, en onthoud: Op FOK! vind je zo rond 12 uur genoeg lotgeloten, wellicht mag je van Copycat zelfs een kleine prive singlestopicje starten.
Daarom, je bent er niet, dus vrij spel for all the lonely souls out there.quote:Op donderdag 15 december 2005 11:08 schreef Copycat het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat deze single vrouw op oudjaaravond eenzaam en alleen thuis zit?
Ik heb een leuke party om op te stralen. Met een hoop stelletjes verwacht ik, maar dikke kans dat er ook een paar leuke vrijgezelle mannen rondlopen. Zo niet, dan niet. Ik vermaak me wel.
En om 00.00 uur word ik stevig op de mond gezoend door een manmens. Een gay manmens, dan wel, maar het is een manmens!![]()
En dat only the lonely singles topic sluit ik ergens op 1 januari wel weer.
Aha, dus je bent een billen/benen meisjequote:Op donderdag 15 december 2005 12:27 schreef Thisbe het volgende:
ik bevind me met nieuwjaar op een feestje met schaatsers![]()
En dan te bedenken dat ik helemaal niet kan schaatsen![]()
zoals jij je single-zijn veel dramatischer maakt dan de anderen het ervaren.quote:Op donderdag 15 december 2005 11:08 schreef Plato1980 het volgende:
Zo erg is het nu ook weer niet. Jullie maken het veel dramatischer dan ik het ervaar.![]()
Touchequote:Op donderdag 15 december 2005 17:10 schreef maaike78 het volgende:
[..]
zoals jij je single-zijn veel dramatischer maakt dan de anderen het ervaren.
Op dat moment wel ja.quote:Op donderdag 15 december 2005 17:10 schreef maaike78 het volgende:
[..]
zoals jij je single-zijn veel dramatischer maakt dan de anderen het ervaren.
oh heb ik ook wel eens gedaan, uit vrije wilquote:Op donderdag 15 december 2005 10:21 schreef petitlapin het volgende:
arme plato toch ...
maar heb je eigenlijk geen single-vrienden waar je mee kan weg gaan ?
echt helemaal alleen zitten bij nieuwjaar, vind ik zo triest ...
ik ook, niet uit vrije wil, maar komquote:Op donderdag 15 december 2005 19:24 schreef milagro het volgende:
oh heb ik ook wel eens gedaan, uit vrije wil
triest? nee, wel anders dan anders.
het wordt wel triest als je het naderhand vertelt, en iedereen met ach en wee reageert.
zou je bijna nog aan flitsend feest verzinnen om van dat geneuzel af te zijn.
Idd.quote:Op woensdag 14 december 2005 13:25 schreef Copycat het volgende:
Self-fulfilling prophecy.
Als je er al van te voren vanuit gaat dat je het niet gezellig zult hebben, kun je er vergif op innemen dat dat ook het geval zal zijn.
dat kan, maar daarom is het niet voor iedereen zoquote:Op donderdag 15 december 2005 19:26 schreef petitlapin het volgende:
[..]
ik ook, niet uit vrije wil, maar kom
ik vond het heel triest. ik vond me niet zieilig of zo, maar het deed pijn, dat kan ik niet ontkennen
Tis inderdaad hoe anderen jou situatie beoordelen, en dan gaan ze al snel roepen, ahhh wat zielig dat ie niet in de drukte is met nieuwjaar. In je eentje vermaken kan ook leuk zijn.quote:Op donderdag 15 december 2005 19:24 schreef milagro het volgende:
[..]
het wordt wel triest als je het naderhand vertelt, en iedereen met ach en wee reageert.
quote:Op donderdag 15 december 2005 19:29 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Tis inderdaad hoe anderen jou situatie beoordelen, en dan gaan ze al snel roepen, ahhh wat zielig dat ie niet in de drukte is met nieuwjaar. In je eentje vermaken kan ook leuk zijn.
Laatste nieuwjaar heb ik in mijn eentje "the shining" gekeken. Krat warsteiner erbij, lekker hapjes voor mezelf en zo het nieuwe jaar alleen ingaan. Ik miste niet eens mensen om me heen. Ik was blij met die rust op dat moment.
Ben niet eens een einzelganger maar altijd iemand om me heen is echt geen noodzaak hier. Kan me best alleen vermaken.
En that's the difference. Ik zou naar een feestje toe kunnen gaan, maar doe dat niet,quote:Op donderdag 15 december 2005 19:26 schreef petitlapin het volgende:
ik ook, niet uit vrije wil, maar kom
Ja, dat heb ik dus ook. In een groep kun je je meer alleen voelen of ergens mee geconfronteerd worden dan als je alleen bent.quote:Op donderdag 15 december 2005 19:32 schreef milagro het volgende:
juist de zogenaamde gezelligheid tussen anderen in me meer deed herinneren aan de "ellende"
Dat hoor ik al als ik een avond alleen ga stappenquote:Op donderdag 15 december 2005 19:24 schreef milagro het volgende:
[..]
oh heb ik ook wel eens gedaan, uit vrije wil
triest? nee, wel anders dan anders.
En daarom sla ik dit jaar vriendenafspraakjes met kerst over, dat drukt me dan zo op de feiten van afgelopen jaar.quote:Op donderdag 15 december 2005 19:36 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik dus ook. In een groep kun je je meer alleen voelen of ergens mee geconfronteerd worden dan als je alleen bent.
quote:Op donderdag 15 december 2005 19:32 schreef milagro het volgende:
[..]
![]()
dat heb ik ook.
er zijn jaren geweest waar ik gewoon ook of juist op die dagen alleen wil zijn, omdat er veel gebeurd was dat jaar , en ik de rust nodig had, en juist de zogenaamde gezelligheid tussen anderen in me meer deed herinneren aan de "ellende" dan gewoon lekker thuis met filmpje, boekje, lekker eten
Ik ging vroegah zo vaak alleen uit, als mijn vriendin niet mee kon of wilde en ik geen zin had om thuis te blijven hangen.quote:Op donderdag 15 december 2005 19:40 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Dat hoor ik al als ik een avond alleen ga stappen![]()
"Wat zielig, ben je hier helemaal alleen"?
Ja en vermaak me prima, ontmoet altijd weer nieuw mensen en maak makkelijk een praatje, dus heb altijd een leuke tijd, soms nog beter dan als ik met een groepje vrienden uit ga.
Ik vind het soms heerlijk om een keer alleen te zijn, zonder dat "we blijven de hele avond als een groepje bij elkaar".
Zo zie ik het ook...en als ik het even niet zo zie, dan probeer ik het zo te zienquote:Op donderdag 15 december 2005 19:48 schreef milagro het volgende:
De feestdagen zijn wmb zeker geen vloek, maar ook niet echt een zegen persé, ik ben toch vaak weer blij als het 1 januari is
Hoezo? Jullie wonen toch niet op dezelfde kamer? Ieder op z'n eigen kamer dus en tijdens de jaarwisseling complete stilte van beide kanten.quote:Op donderdag 15 december 2005 19:32 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
En that's the difference. Ik zou naar een feestje toe kunnen gaan, maar doe dat niet,
Jammer genoeg hoorde ik zojuist tijdens het eten dat een huisgenoot op hetzelfde idee gekomen is waardoor ik dus niet eens alleen het nieuwe jaar in kan gaan.![]()
Amen.quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:57 schreef a-child-in-chains het volgende:
Vloek.
Iedereen zit bij familie en heeft het gezellig. iedereen om mij heen krijgt van alles en nog wat.
Zelfs de meest idiote lonsdale dragers die turken verafschuwen en gasten die lopen te bitchen
bij gemeenten dat buzz dicht gaat en dat iuitkering te weinig is terwijl ze bij mammie wonen
en hetzelfde aan inkomen als ik krijg terwijl ik alleen woon.
Jaar in jaar uit alleen.
amen, dat is hebreeuws voor boehoehoequote:Op zaterdag 17 december 2005 23:12 schreef a-child-in-chains het volgende:
amen ?
wat bedoel je daarmee?
Ik bedoelde nix vervelends hoor! Ik wilde maar even bevestigen dat de feestdagen een vloek zijn. Misschien voor iets andere redenen dan jij geeft, maar toch..quote:Op zaterdag 17 december 2005 23:12 schreef a-child-in-chains het volgende:
amen ?
wat bedoel je daarmee?
quote:Op zaterdag 17 december 2005 22:57 schreef a-child-in-chains het volgende:
Zelfs de meest idiote lonsdale dragers die turken verafschuwen en gasten die lopen te bitchen
bij gemeenten dat buzz dicht gaat en dat iuitkering te weinig is terwijl ze bij mammie wonen
en hetzelfde aan inkomen als ik krijg terwijl ik alleen woon.
quote:Op zaterdag 17 december 2005 23:46 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak en als je je met dat soort dingen bezighoudt tijdens de kerst, dan zul je zeker 2 kutdagen hebben.
Wie zegt dat ik dat nog nooit gezien heb, weet zelf ook wel hoe het gaat met dat "soort" mensen.quote:Op zondag 18 december 2005 19:23 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]Ik overdrijf niet.
Alleen maar omdat jij dat soort dingen nooit zelf hebt gezien,
betekent dat nog niet dat het niet kan![]()
Mijn probleem met de kerstdagen is dat, iedereen (maar dan ook iedereen) om mij heen,quote:Op woensdag 14 december 2005 12:16 schreef GF het volgende:
[..]
Ik heb wel vrienden, maar die zijn tussen de 16 en 23.quote:Op maandag 19 december 2005 02:01 schreef cultheld het volgende:
Je hebt dus geen vrienden?
Ik heb zelf nooit echt iets moeilijks meegemaakt, dus ik geloof je op je woord, maar een beetje relativeren moet toch kunnen, er zijn ook mensen die dodelijk ziek zijn of in een land wonen waar iedereen maar 40 wordt, of in een oorlog, niet?quote:Op maandag 19 december 2005 02:10 schreef a-child-in-chains het volgende:
25
Maar ik heb best wel vele meegemaakt enzo.
Meer dan anderen. Dat mag je natuurlijk niet zeggen enzo.
Maar dat weetje gewoon. Dat zie je aan die imature gedrag van
je leeftijd genoten.
Alles is zo makkelijk (geweest) voor hun. Daarom denken ze dat ze makkelijk praten hebben.
Familiequote:
bedankt voor die sarcasme.quote:Op maandag 19 december 2005 02:56 schreef fernando_redondo het volgende:
Veel sterkte met je lege leven
Wat niet serieus meent?quote:Op maandag 19 december 2005 03:08 schreef fernando_redondo het volgende:
Dat was het niet
Ervan uitgaande dat jij het niet serieus meent
Ik denk dat iedereen wel het een en ander heeft meegemaakt, al is het wel zo dat de een meer te verwerken lijkt te krijgen dan een ander. Uiteindelijk denk ik echter dat het belangrijk is om te kunnen relativeren, vooral wat betreft je eigen leven, anders blijf je altijd met jezelf bezig..quote:Op maandag 19 december 2005 02:10 schreef a-child-in-chains het volgende:
Alles is zo makkelijk (geweest) voor hun. Daarom denken ze dat ze makkelijk praten hebben.
Inderdaad, je kiest er zelf voor hoe je je leven inricht, hoe je met zware tegenslagen omgaat enzovoorts.quote:Op maandag 19 december 2005 07:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen wel het een en ander heeft meegemaakt, al is het wel zo dat de een meer te verwerken lijkt te krijgen dan een ander. Uiteindelijk denk ik echter dat het belangrijk is om te kunnen relativeren, vooral wat betreft je eigen leven, anders blijf je altijd met jezelf bezig..
Ach, vorig jaar had ik geen relatie met oud en nieuw en twee jaar geleden wel, en ik denk dat het vorig jaar nog leuker was dan 2 jaar geleden.quote:Op donderdag 15 december 2005 10:51 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Geen directe relatie nee, maar je wordt er op het moment van de jaarwisseling wel ontzettend mee geconfronteerd.
Ja, maar als je nooit ergens voor in bent, waarom moeten ze je dan opbellen om iets te gaan doen?quote:Op maandag 19 december 2005 02:06 schreef a-child-in-chains het volgende:
Ben je saai of vaak alleen thuis en ben je niet zo gauw te porren voor iets.
Laten ze je koud links staan.
Ik vent mijn handicaps niet uit. Ik heb het echt heel moeilijk.quote:Op maandag 19 december 2005 13:01 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Inderdaad, je kiest er zelf voor hoe je je leven inricht, hoe je met zware tegenslagen omgaat enzovoorts.
Child in chains geeft andere mensen de schuld van zijn "ellende" , en heeft totaal niet in de gaten dat zijn eigen houding wellicht onvriendelijk is![]()
Ik heb trouwens totaal geen medelijden met zulke losers, die hun ziekte of handicap op deze manier uitventen![]()
O, wacht, ik zet even mijn Kerstboom aan![]()
Ja das wel waar. Ze begrijpen het gewoon niet.quote:Op dinsdag 20 december 2005 01:39 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Ja, maar als je nooit ergens voor in bent, waarom moeten ze je dan opbellen om iets te gaan doen?
Als je 3 keer een nee krijgt, bel je geen 4e keer, dan weet je het antwoord al.
quote:Op dinsdag 20 december 2005 02:59 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
Ja das wel waar. Ze begrijpen het gewoon niet.
Maar wat vraagik dan ook eigenlijk van ze. Ik heb zin om iemand te vermoorden.
Ik snap best, dat als je veel problemen hebt of tegen dingen aanloopt, dat je niet zo positief bent ingesteld, maar ik zie geen enkel positief iets bij jou, alles wat je opsomt in al je berichten is negatief (en dan druk ik het nog positief uit eik).quote:Op dinsdag 20 december 2005 02:57 schreef a-child-in-chains het volgende:
- Ik heb het echt heel moeilijk.
- Ik ben gewoon echt verneukt.
- Mensen zien aan mijn uiterlijk NIET wat er thuis afspeelt. Ze kunnen er niet bij.
- Ze begrijpen het niet.
In het echt benik niet zo agressief als jij dat zegt, of zoals ms. uit mijn posts blijkt.quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:52 schreef Étoile het volgende:
Precies wat -Delta- zegt en daar komt dan nog eens bij: zou je zelf 'zin' hebben in contact met iemand die alleen maar zo negatief is en alleen bezig lijkt te zijn met zijn eigen ellende? Hoe erg die ellende dan ook mag zijn? Vrienden kunnen heel goed wel bereid zijn om te luisteren naar problemen, maar hebben meestal geen zin om een soort 'dumpplek' te worden of hulpverlener te spelen.
En weer alleen negativiteit.. Als je ook IRL op die manier praat kan ik begrijpen dat niemand veel zin heeft om jou op te zoeken.quote:Op dinsdag 20 december 2005 19:11 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
In het echt benik niet zo agressief als jij dat zegt, of zoals ms. uit mijn posts blijkt.
En nee, je hebt niet gelijk. Vrienden zijn incompetent en bij voorbaat al als ze iets niet
snappen of dneken dat je problemen hebt, dan rennen ze al weg ofzo. Ze zijn nooit bereid
tenzij je eenmooi meisje bent. En aangzeien ik geen mooi meisje ben in dit leven..
Want zeg nou zelf als een meisje iets van een klein probleem heeft staan er bwv. 20 klaar.
Ze hebben gewoon niks bij mij te zoeken.
Ik ben niet populair, doe niet aan graffiti, ben niet knap, ben niet beroemd, heb geen bergen met geld.
Dus rotop met die stomme vrienden-zijn-best-bereid-preek.
Het zijn allemaal honden. En eigenlijk zitten ze wat dat betreft heel simpel in mekaar kwa geest.
Waarom zag ik dat niet eerder?
Je hebt een harde schop onder je kont nodig. Serieusquote:Op dinsdag 20 december 2005 19:11 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
In het echt benik niet zo agressief als jij dat zegt, of zoals ms. uit mijn posts blijkt.
En nee, je hebt niet gelijk. Vrienden zijn incompetent en bij voorbaat al als ze iets niet
snappen of dneken dat je problemen hebt, dan rennen ze al weg ofzo. Ze zijn nooit bereid
tenzij je eenmooi meisje bent. En aangzeien ik geen mooi meisje ben in dit leven..
Want zeg nou zelf als een meisje iets van een klein probleem heeft staan er bwv. 20 klaar.
Ze hebben gewoon niks bij mij te zoeken.
Ik ben niet populair, doe niet aan graffiti, ben niet knap, ben niet beroemd, heb geen bergen met geld.
Dus rotop met die stomme vrienden-zijn-best-bereid-preek.
Het zijn allemaal honden. En eigenlijk zitten ze wat dat betreft heel simpel in mekaar kwa geest.
Waarom zag ik dat niet eerder?
Ik vraag me werkelijk af of het daar om draait, zoals je bv het uiterlijk op noemt...Ben je mooi, staan mensen voor je klaar, zo niet, dan niet...quote:Op dinsdag 20 december 2005 19:11 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
Preciesquote:Op dinsdag 20 december 2005 20:02 schreef Reya het volgende:
En verder wat IR zegt: ik laat mijn tijd niet verneuken omdat half Nederland een paar dagen in december tot Kerst bestempelt. Ik heb nog genoeg dingen te doen, dus die dagen zijn daar perfect voor![]()
Nee in IRL ben ik niet zo, alleen aftentoe. soms, dat ik effe me zelf laat gaan.quote:Op dinsdag 20 december 2005 19:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
En weer alleen negativiteit.. Als je ook IRL op die manier praat kan ik begrijpen dat niemand veel zin heeft om jou op te zoeken.
ipv relativeren moet je eens het probleem bij jezelf zoeken en niet bij anderen, je zgn. vrienden.quote:Op dinsdag 20 december 2005 20:15 schreef a-child-in-chains het volgende:Ik relativeer wél. Ik doe niet anders.
Snap je het zelf wel? Of pretendeer je het te snappen maar probeer je eigenlijk van elke verantwoordelijkheid weg te vluchten?quote:Op dinsdag 20 december 2005 20:15 schreef a-child-in-chains het volgende:
En die anderen zijn idd. bang voor mij en mijn problemen merk ik. Ze snappen het niet.
Komt het echt daardoor? Want ik ken een heleboel mensen die niet daar van houden, en die toch een normaal sociaal leven hebben.quote:Op dinsdag 20 december 2005 20:15 schreef a-child-in-chains het volgende:
[..]
Nee in IRL ben ik niet zo, alleen aftentoe. soms, dat ik effe me zelf laat gaan.
Maar eigenlijk is het meer omdat ik niet blow, niet van bier houd of mezelf wil klemzuipen ergens op een kamertje met een paar mensen, niet rook noch van stonerfilms houd en niet veel te zeggen heb
tegen mensen die praten als de stereotype " hey dude, spaced out man! " gasten.
Die hebben het alleen maar over blowen of de meest ranzige b-film en hey ik ben de
meest anale niet. Ik kan wel met ze opschieten maar als je geen raakvlakken hebt kun je het lang volhouden maar het houd op.
Weet je zeker dat het niet komt omdat je jezelf zo ongelofelijk negatief opstelt? Ik heb ook de nodige problemen die lang niet iedereen snapt. De enige die er echter echt iets aan kan doen ben ik zelf.quote:En die anderen zijn idd. bang voor mij en mijn problemen merk ik. Ze snappen het niet.
Ze proberen ms. wel maar kunnen het niet vatten. En van mij hoeven ze het ook niet te begrijpen hoor.
Niet per se. Ik zou het alleen willen weten als iemand het zelf prettig vind om dat te vertellen.quote:begrijp me niet verkeerd, Het is hun eigen schuld.
Iedereen is nieuwsgieirg van aard. En als iemand probelemen heeft wil je persé weten wat het is toch?.
Ik wil niet weten hoe zwaar iemand het heeft. Als er iets met iemand is staat mijn deur altijd open. Ik verwacht echter wel dat iemand zelf iets aan zijn eigen problemen doet. Ik kan geen problemen van anderen oplossen, dat kunnen alleen anderen zelf.quote:Je wilt je kunnen inleven en vergelijken zodat je weet hoe zwaar een ander het wel niet heeft.
Onzin. Met een beetje empathie kom je heel ver.quote:Maar hey, als je zelf iets niet hebt meegemaakt dan kun je het ook niet begrijpen , toch?
So what?quote:Je vergelijkingsmateriaal is alleen maar datgene wat je zelf hebt meegemaakt.
En als je dan denk te weten wat een ander meemaakt dan kun je de plank flink misslaan.
Het leven is zo makkelijk of moeilijk als je het jezelf maakt.quote:Zij denken dat het leven heel makkelijk is en kunnen mij door hun stupide fout mij niet begrijpen.
Het is maar wat je wilt. Wil je je richten of de toekomst, of blijven zwelgen in het verleden?quote:Maar hey het leven is niet makkelijk voor mij, daar heeft 17 jaar van ellende wel voor gezorgd.
Da's nu toch niet zo?quote:en een moeder die er nooit was. Ik zorgde 5 van de tien x praktisch voor me broeetje.
Dat terwijl ik zwaar onder de korsten zat enzo.
Ik denk dat ze je links laten liggen omdat je alleen maar over je eigen problemen wilt praten, zonder dat je er iets aan wilt doen. Wat jij nodig hebt is een enorme schop onder je hol, en stoppen met dat geklaag en gejammer en eens iets doen.quote:Zodoende laten me vrienden me links liggen denk ik.
Dat doe je nu ook. Je wekt bij nl. niet de indruk dat je zelf iets aan je problemen wilt doen.quote:Wie de fok zijn zij nou?Ze dneken het te weten
en doenmaar dan alsof ik me aanstel.
Als die dwanghandelingen een dusdanig probleem vormen dat je nite kunt oplossen, zoek dan een psycholoog en psychiater. Eczeem en pijn is ook tot op zekere hoogte te behandelen, en voor de rest is het er mee leren leven.quote:Ik heb nl. dingen die een normaal functioneren van de gemiddelde mens belemmeren.
Dwangahndelingen, voel me altijd kut van binnnen, eczeem, pijn enzo.
Waarom merk ik er dan geen donder van?quote:Ik relativeer wél. Ik doe niet anders.
Dan zoek je andere vrienden. Niet iedereen zit elk weekend blowend in de kroeg.quote:Op dinsdag 20 december 2005 20:15 schreef a-child-in-chains het volgende:
Die hebben het alleen maar over blowen of de meest ranzige b-film en hey ik ben de
meest anale niet. Ik kan wel met ze opschieten maar als je geen raakvlakken hebt kun je het lang volhouden maar het houd op.
Godzijdank nog een positieve nootquote:Op dinsdag 20 december 2005 22:35 schreef Copycat het volgende:
Kerst is dit jaar weer helemaal leuk ingevuld. Op het laatste moment, as usual.
Kerstavond Kerstbal in de Effenaar. Eerste Kerstdag hangen bij mijn moeder en Tweede Kerstdag met een stel in het buitenland woonachtige vrienden bij mij borrelen en vervolgens een hapje eten en een drankje drinken in de stad.
Ik raak zowaar in de kerststemming.
![]()
Nu alleen nog kijken wat we met oud op nieuw gaan doen. Maar dat loopt ook wel weer los.
Sommige mensen moeten werken hoorquote:Op dinsdag 20 december 2005 22:42 schreef Thisbe het volgende:
We hebben zelfs een "derde" kerstdag, ...
Volgens mij hebben veel mensen een soort van derde kerstdag, geen kerst maar wel iets leuks, een dagje sapvasten ofzoquote:
Het is alleen 's avonds bijdehandje, en de meesten hebben inderdaad dienst helaasquote:
Als je steevast hoor: O dan kom je maar hierheen hoor als je anders toch maar alleen zit... dan komt dat bij mij niet bijster als zeer gemeend over.quote:Op vrijdag 23 december 2005 12:04 schreef Étoile het volgende:
Florint, ik weet niet hoor of dat wel zo is hoor. Als ik een single vriendin of vriend uitnodig, dan nodig ik ze toch echt uit omdat ik hun gezelschap erg waardeer. Ik zou ze ook uitnodigen als ze WEL een partner hebben en andere vriendinnen ook als hun relatie uit zou gaan.
Wie zijn nest beschijt, bevuilt zichzelf.quote:Op maandag 19 december 2005 02:51 schreef a-child-in-chains het volgende:
Familie
<knip>
Het is werkelijk waar een raar volkje.
Al jaren heb ik twee weken kerstvakantie en al jaren heb ik het gevoel dat mijn vakantie pas begint na nieuwjaar. Verplichte bezoekjes voorbij, de ellende dat vrienden die vanwege HUN verplichte bezoekjes (je kunt zelf wel besluiten dat je er niet aan meedoet, maar als je vrienden het wel doen valt er met hen ook geen lol te beleven) niet beschikbaar zijn voorbij.....plus het feit dat het alsmaar langer licht wordt overdag.....ja, doe mij maar januari!quote:Op zaterdag 24 december 2005 00:30 schreef Little_Angel het volgende:
Ik kan haast niet wachten tot het januari is.
Och, als ik met Kerst een bedrag met 3 (!quote:Op zaterdag 24 december 2005 10:44 schreef thaleia het volgende:
En kadootjes horen bij Sinterklaas, niet bij Kerst. Gelukkig zijn zowel mijn familie als mijn vrienden het daarover eens.
Moonah, als je op een willekeurige dinsdag een bedrag met 3 nullen krijgt toegeschoven wil je best over je hart strijkenquote:Op zaterdag 24 december 2005 11:49 schreef Moonah het volgende:
[..]
Och, als ik met Kerst een bedrag met 3 (!) nullen krijg toegeschoven, wil ik best over mijn hart strijken.
![]()
Oh ja!quote:Op zaterdag 24 december 2005 12:05 schreef Litpho het volgende:
[..]
Moonah, als je op een willekeurige dinsdag een bedrag met 3 nullen krijgt toegeschoven wil je best over je hart strijken.
dat wil hij niet, hij gaat stappen met zijn vrienden en ik had gevraagd of ik dan mee mocht, maar dat vind ie niksquote:Op zaterdag 24 december 2005 17:39 schreef Copycat het volgende:
Waarom kan jouw vriend jou niet in zijn plannen voor een van de kerstdagen en voor oud en nieuw betrekken?
Lullig.Dat hoefde ik dus niet te flikken bij m'n vriendin.Ik kan wel één vd dagen met m'n vrienden stappen,maar niet èn Kerstmis èn Nieuwjaar.We zien elkaar sowieso al zo weinig.....quote:Op zaterdag 24 december 2005 17:40 schreef Sylvana het volgende:
[..]
dat wil hij niet, hij gaat stappen met zijn vrienden en ik had gevraagd of ik dan mee mocht, maar dat vind ie niks
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |