abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 december 2005 @ 18:04:59 #1
85962 ioko
I Appear Missing
pi_33048795
Het valt me tegen (of mee ) dat er nog geen topic over de feestdagen is, vooral door de singles worden deze dagen vaak als hel gezien, omdat ze met de neus op de feiten worden gedrukt, maar ook mensen met relatie hebben het niet makkelijk, schoonouders en kerst zijn ook geen al te welkome combinatie voor velen. Ook veel relaties overleven de feestdagen niet, omdat je nu eenmaal een week of wat constant met elkaar zit opgescheept, of zijn er mensen die dat anders aanpakken?

Wat zijn jou ideen over kerst/oud en nieuw en zaken als single zijn, schoonouders, en relaties in het bijzonder, is kerst iets leuks en sociaals om naar uit te kijken, of wil je dat het snel januari is ?
Coincidence
Makes sense
Only with you
  dinsdag 13 december 2005 @ 18:07:15 #2
85962 ioko
I Appear Missing
pi_33048855
Owja, TS begint.....

Ik vind kerst best leuk, maar na een paar dagen bij mijn ouders heb ik het wel gehad, en moet ik wat vrienden zien om bij te komen. Met kerst vind ik het niet hebben van een relatie niet vervelend (ben niet anders gewend) maar met oud en nieuw, gek genoeg, wel. Ik heb niet veel met oud en nieuw, misschien ook mede daardoor, dat weet ik niet. Ik vind het weinig speciaals, ook omdat veel vrienden verschillende activiteiten hebben, en we dus niet samen feest kunnen vieren...
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_33048968
Ik vind de feestdagen eigenlijk een hele leuke periode.
De verplichte etentjes etc. met familie en schoonfamilie vind ik juist wel gezellig.
En de lange periode veel samen met mijn vriendin zie ik als een zegen, zeker geen vloek!
Tussen kerst en oudejaarsdag ook nog ff een paar daagjes naar Scheveningen,
ik kan wel zeggen dat ik juist geniet van deze dagen
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_33048982
Het is weer eens wat anders...je hebt wat te zeiken maar het breekt toch de sleur...de kroegen zitten wat voller dan anders en de dorst is zo mogelijk nog groter dan anders...perfect toch? Staar je niet blind op die eeuwige stereotypen van kerst enzo. Bekijk het eens anders.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_33049021
En idd, de feestdagen zijn zo leuk als dat je het zelf maakt.. 2e kerstdag 's avonds weer gezellig stappen met alle kameraden en de rest van de dagen ook gewoon leuke dingen doen.
Oudejaarsavond word uiteraard ook weer één groot feest.. en gigantisch dronken worden
I intend to live forever.. So far, so good..
Xbox 360 Live: EN4 360
pi_33049112
Ik ben bijna altijd vrijgezel met de Kerst. Heb de afgelopen 10 jaar maar 2 keer met een partner Kerstmis gevierd. Dat geeft me een goede gelegenheid om op 2e Kerstdag te feesten tot 's ochtends vroeg, en dat gaat deze Kerst dan ook wederom gebeuren. Eerst een winterbarbecue, vervolgens de stad in tot heel laat c.q. vroeg.

Maar och, zulks kan in principe heel het jaar door geschieden en is niet enkel aan de feestdagen voorbehouden.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_33049696
Wordt mijn eerste kerst met partner. Wat bepaalde dingen zeker veranderd. Ik heb het niet zo op familie-gedoe, maar voor haar ga ik mee naar haar familie etc. Niet zo'n zin in. Dus dat vind ik minder. Verder heb ik er veel zin in Altijd gezellig en al die cadeau's zijn leuk om te geven en krijgen
Unspoken words were understood
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:14:40 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_33050411
Er is hier ergens wel een topic over de feestdagen én er is zelfs een heel FEE subforum, for the time beinig.

Maar deze kan er hier ook wel bij .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_33050447
Die topics zijn er wel hoor.

Ach, de feestdagen hebben zo voor- en nadelen.
pi_33053411
Op zich vind ik de feestdagen heel erg gezellig maar dit jaar heb ik er niet zo`n zin in. Vorig jaar voor het eerst niet alleen geweest met de feestdagen, heb dus mogen proeven hoe leuk het is om samen met iemand die dagen mee te maken. Dit jaar weer alleen en ik vind het jammer dat ik geen mooi kerstcadeau voor een speciaal iemand kan kopen en gezellig samen dingen kan gaan doen terwijl iedereen dat wel doet (tenminste bij mij thuis dan)....of er moet een wonder gebeuren of hopen dat ik in 2006 de feestdagen wel met een bijzonder iemand door ga brengen
¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨Sistah loves mental¯¨´*·~-.¸¸,.-~*´¨
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:55:28 #11
81237 releaze
best of both worlds
pi_33053653
mwah.. de feestdagen.
na het overlijden van mn opa en oma zijn de feestdagen niet meer zo boeiend geweest, is er weinig moeite gedaan om het leuk te maken. mn ma is jarig op 2e kerstdag dus dan zijn we sowieso gezellig met elkaar, maar echt in het kerstgevoel.. nah. mn vader houdt daar niet zoveel van, dus het is behoorlijk weggeebt. feestdagen waren voor mij niet zo boeiend.

dan met oud en nieuw.. dat is voor mij ook sinds een aantal jaar niet leuk meer, door een bepaald gebeuren. vorig jaar had ik het met mn toenmalige relatie een leuke jaarwisseling, gewoon met z'n tweeen, niks groots en denderend.

dit jaar kijk ik echter wel vooruit op de feestdagen,
mn ma wordt vijftig, dus wordt gezellig, mn vriend en ik vieren het keltische alban arthan (yule), voor mij voor de eerste keer, waar ik behoorlijk veel zin in heb, en mn schoonmoeder wilt zooooooo graag dat we langskomen met nieuwjaar, is er razend enthousiast over, dat ik daar ook behoorlijk naar uitkijk.
heb dit jaar het gevoel gehad dat ik na veel familie "kwijt" ben geraakt eindelijk meer familie heb gekregen en ik vind het fijn met hen de feestdagen te vieren. Nieuwe start, nieuwe lei
pi_33053683
Mijn vriendje zit in een ander land (familie, die wil dat ie komt) met de kerstdagen dit jaar (en mogelijk ook op oudjaarsavond). Het is onze eerste kerst samen, alleen dan dus niet daadwerkelijk samen. Ik heb er wel een beetje moeite mee merk ik, vooral met al die 'All I want for christmas is you'-liedjes op de radio...
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_33059404
quote:
De feestdagen, een vloek of een zegen?
Een vloek, dat wil je niet weten . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_33059460
Ik als single heb het redelijk moeilijk eerlijk gezegd, maar zodra ik met vrienden/vriendinnen om me heen zit, of op me werk zit heb ik er niet bijzonder veel last van ofzo.
  dinsdag 13 december 2005 @ 23:50:55 #15
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33059565
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:04 schreef ioko het volgende:
maar ook mensen met relatie hebben het niet makkelijk, schoonouders en kerst zijn ook geen al te welkome combinatie voor velen.
Toen ik 7 jaar samenwoonde ging ik nooit met kerst naar familie, we deden zelf wat we leuk vonden. Familieverplichtingen iig niet.
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:04 schreef ioko het volgende:
Ook veel relaties overleven de feestdagen niet, omdat je nu eenmaal een week of wat constant met elkaar zit opgescheept, of zijn er mensen die dat anders aanpakken?
Dat zijn dan mensen met een Lat-relatie ws.
Mensen die samenwonen zijn gewend 7 dagen per week continu samen in 1 huis te zitten.
En kerst is nog lekker en veel eten, gezelligheid en veel vrienden op bezoek, dus niet alleen met z'n 2-en, en een hele andere situatie dan normaal.
If you believe in yourself enough,
And know what you want,
You're gonna make it happen...
pi_33059735
Ik stel me meestal gewoon aan, ff lekker zielig doen *hihi*
pi_33060948
Ik heb er weinig zin in, omdat ik voor het eerst na 7 jaar alleen ben en niet meer samenwoon, dan is alles ineens anders.
Maar ja, ik probeer er maar niet te zwaar aan te tillen, zijn maar gewone dagen met een andere naam en ik vul ze in hoe ik ze wil, easy as that.
And know what you want,
pi_33062075
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 81% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 16:30:14 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_33064578
Geen problemen met de feestdagen!
1e kerstdag is altijd familiedag, veel zuipen en vreten, best gezellig enzo.
2e kerstdag doen we niet echt aan, m'n ouders gaan dan altijd wandelen met een groep vrienden, ik blijf normaal de hele dag thuis en ga me 's avonds bezuipen; met uitzondering van dit jaar, ik ga 2e kerstdag naar m'n vriendin en blijf daar een paar dagen, nieuwjaar vier ik thuis met vrienden in de kroeg (besloten avond, 30 euro betalen en dan zuipen zoveel je kunt)
Make The Floor Burn!
pi_33064609
Ik vind het wel gezellig, 1e kerstdag lekker uit eten met mijn ouders, 2e kerstdag op de koffie bij haar ouders en 's avonds lekker knus thuis bank hangen. Met oud en nieuw naar vrienden.

Heb er wel zin in!
pi_33065190
Kanker kerst.

Lijkt me vrij duidelijk?

en ja single
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+

nu voor de eerste keer een relatie , dus vieren we het met ons twee. Toch haat ik die feestdagen nog altijd hartsgrondig
pi_33065616
Ik heb het ook niet zo op feestdagen, maar ik vind dat er wel overgedramatiseerd wordt. En alsof je als vrijgezel niet zou kunnen genieten van feestdagen..
pi_33065827
Tuurlijk wel,..
maarjah knus met ze 2e is toch gezelliger IMO.
Op woensdag 14 december 2005 09:58 schreef Alicey het volgende:
Ik heb het ook niet zo op feestdagen, maar ik vind dat er wel overgedramatiseerd wordt. En alsof je als vrijgezel niet zou kunnen genieten van feestdagen..
Vandaar dat de meeste zelfmoorden in deze tijd van het jaar zijn.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_33065883
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:10 schreef het.ismij het volgende:
Tuurlijk wel,..
maarjah knus met ze 2e is toch gezelliger IMO.
Tuuwk, maar je gaat er echt niet dood van als je zonder vaste relatie de feestdagen in gaat.
pi_33065907
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:12 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Vandaar dat de meeste zelfmoorden in deze tijd van het jaar zijn.
Lijkt me logisch. Het is voor sommigen een minder leuke tijd dan anders, dus meer zelfmoorden. Maar maakt dat het terecht dat er zo zwaar over gedacht wordt? Is het feit dat mensen om een bepaalde reden zelfmoord plegen een legitimatie om jezelf in zelfmedelijden te wentelen wanneer je door zoiets wordt getroffen?
pi_33065935
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:13 schreef Alicey het volgende:

[..]

Tuuwk, maar je gaat er echt niet dood van als je zonder vaste relatie de feestdagen in gaat.
das waar indd,..
Op woensdag 14 december 2005 10:13 schreef Alicey het volgende:

zeker niet, en ik vind het mét relatie nog steeds even kutte dagen
pi_33065941
quote:
Op woensdag 14 december 2005 09:58 schreef Alicey het volgende:
Alsof je als vrijgezel niet zou kunnen genieten van feestdagen..
Prima zelfs. Bij voorkeur het soort feestdagen waar de bewoonde wereld wat minder ontwricht is graag .

Met dat drama aan de kant, geen vloek, zeker geen zegen. In dit geval een saaie extra zondag in de maand waarop er een gezellig kerstdiner voor twee is gepland om de dag nog wat te breken.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_33065983
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:16 schreef maaike78 het volgende:

[..]

zeker niet, en ik vind het mét relatie nog steeds even kutte dagen
Ik denk dat het hoe dan ook zaak is om het een beetje gezellig voor jezelf te maken. Partner of niet.
pi_33065998
Ik kon als vrijgezel een stuk meer van de feestdagen genieten toen m'n vrienden het ook nog waren. En gezien hun klachten over op de bank zitten bij schoonouders vermoed ik dat zij het in die tijd ook leuker vonden dan nu.
pi_33066009
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:16 schreef Litpho het volgende:

waar de bewoonde wereld wat minder ontwricht is graag .
Dat is eigenlijk vooral wat ik er op tegen heb.
pi_33066034
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:14 schreef Alicey het volgende:

[..]

Lijkt me logisch. Het is voor sommigen een minder leuke tijd dan anders, dus meer zelfmoorden. Maar maakt dat het terecht dat er zo zwaar over gedacht wordt? Is het feit dat mensen om een bepaalde reden zelfmoord plegen een legitimatie om jezelf in zelfmedelijden te wentelen wanneer je door zoiets wordt getroffen?
Het maakt de reden niet legitiem, maar wel begrijpelijker. Als zoveel mensen er last van hebben, denk ik niet dat het 'overrated' gedrag is.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_33066072
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:20 schreef WeirdMicky het volgende:

Het maakt de reden niet legitiem, maar wel begrijpelijker. Als zoveel mensen er last van hebben, denk ik niet dat het 'overrated' gedrag is.
zeker niet, de feestdagen kunnen echt een bikkeliharde confrontatie zijn met je eigen eenzaamheid/ellende/armoede enz ...
pi_33066103
Waarom zijn jullie niet gewoon blij met die vrije dag Ik ben ook niet gelovig en geef geen fuck om waar kerst voor staat. 2e kerstdag werkte ik normaal ook gewoon. Maar die chronische kerst-haters snap ik niet. Blijkbaar doe je het jezelf aan. Ga je zelf met de verkeerde mensen zitten op die dagen. Maak het leuk, nodig wat vrienden uit en zuip je klem/speel scrabble.
pi_33066147
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:23 schreef GF het volgende:
Waarom zijn jullie niet gewoon blij met die vrije dag Ik ben ook niet gelovig en geef geen fuck om waar kerst voor staat. 2e kerstdag werkte ik normaal ook gewoon. Maar die chronische kerst-haters snap ik niet. Blijkbaar doe je het jezelf aan. Ga je zelf met de verkeerde mensen zitten op die dagen. Maak het leuk, nodig wat vrienden uit en zuip je klem/speel scrabble.
en wat als je geen vrienden/familie hebt ? , of toch geen mensen die met jou samen kunnen/willen vieren.

De maatschappij legt een enorme druk op dat je je die dagen enorm amuseert, en dat het allemaal zo gezellig is ...
pi_33066152
quote:
Waarom zijn jullie niet gewoon blij met die vrije dag
Omdat ik mijn vrije dagen wil besteden zoals ik wil. Niet verplicht thuiszittend omdat er niets anders te doen is. Doe mij die vrije dag maar extra bij mijn gewone dagen dan garandeer ik je dat ik tweede kerstdag werk (en eerste ook als dat niet op een zondag valt zoals dit jaar).
pi_33066161
quote:
Maak het leuk, nodig wat vrienden uit en zuip je klem/speel scrabble.
Makkelijker gezegd dan gedaan als die vrienden zich WEL verplicht voelen 1e kerstdag bij de eigen ouders, en 2e kerstdag bij de schoonouders te gaan zitten. In het verleden deed ik het inderdaad zoals jij beschrijft. Nu moet ik het doen met het vooruitzicht dat we in januari eens wat leuks gaan doen met z'n allen, want dan kan het weer.

Ik ben niet doodongelukkig met kerst, maar verlang wel hevig naar januari, als alles weer normaal is en m'n vrienden weer tijd hebben.
pi_33066176
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:20 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Ik bedoel vooral dat de ernst nogal overdreven wordt.
pi_33066204
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:25 schreef maaike78 het volgende:

[..]

en wat als je geen vrienden/familie hebt ? , of toch geen mensen die met jou samen kunnen/willen vieren.
Dan vier je het alleen, of zoek je desnoods drukte op.
quote:
De maatschappij legt een enorme druk op dat je je die dagen enorm amuseert, en dat het allemaal zo gezellig is ...
True. Maar je kunt proberen je daar niet teveel door te laten beinvloeden. Het is eigenlijk een vorm van massagedrag, en je voelt je dan slechter omdat je buiten de massa valt..
pi_33066240
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:26 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik bedoel vooral dat de ernst nogal overdreven wordt.
Als het mensen inspireert tot confrontaties met hun eigen eenzaamheid/ellende/armoede enz. dan denk ik dat je als buitenstaander die ernst vrij lastig in kan schatten. Als je daarentegen mensen hebt die zich slechts ergeren, eten in huis halen met een goede film of met die ene ook vrijgezelle vriend wat gaan doen, ja, die zijn alleen maar aan het zeiken .
pi_33066278
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:28 schreef Alicey het volgende:

True. Maar je kunt proberen je daar niet teveel door te laten beinvloeden. Het is eigenlijk een vorm van massagedrag, en je voelt je dan slechter omdat je buiten de massa valt..
je voelt je gewoon een loser als je met je eenzaamheid wordt geconfronteerd met die dagen, en iedereen rondom jou zogezegd feest, en het is gemakkelijk gezegd om dat allemaal zo maar te relativeren. Er zijn er velen die daar gewoon niet toe in staan zijn ...
pi_33066291
Ik zal het toch nooit kunnen begrijpen. Als je totaal geen familie of vrienden hebt, of ze hebben allemaal al wat 'beters' te doen kan ik het nog een beetje begrijpen. Ik ervaar geen druk vanuit de maatschappij. En 2e kerstdag is niet de enige dag dat je niet alles kan doen wat je misschien zou willen. Op een standaard zondag zijn ook genoeg dingen gesloten ofzo gewoon omdat het zondag is. Haat je dan ook alle zondagen? Oud en nieuw? Niemand verplicht je een kerstboom neer te zetten, er cadeaus onder te flikkeren of blij te doen met die dagen.
pi_33066433
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:32 schreef GF het volgende:
Ik zal het toch nooit kunnen begrijpen. Als je totaal geen familie of vrienden hebt, of ze hebben allemaal al wat 'beters' te doen kan ik het nog een beetje begrijpen. Ik ervaar geen druk vanuit de maatschappij. En 2e kerstdag is niet de enige dag dat je niet alles kan doen wat je misschien zou willen. Op een standaard zondag zijn ook genoeg dingen gesloten ofzo gewoon omdat het zondag is. Haat je dan ook alle zondagen? Oud en nieuw? Niemand verplicht je een kerstboom neer te zetten, er cadeaus onder te flikkeren of blij te doen met die dagen.
ik kan het wel begrijpen ... zulke dagen kunnen gewoon pijn doen ...

trouwens gaat het niet altijd over mensen die niet willen feesten, GF, maar mensen die door gebrek aan contacten, een totaal isolement niet KUNNEN feesten ... terwijl heel de wereld gezellig bij elkaar zit ...

je moet al heel koelbloedig zijn, als je je dan niet slecht voelt
pi_33066466
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:32 schreef GF het volgende:
Haat je dan ook alle zondagen?
Haten is een groot woord. Ik vind de verplichte "iedereen dezelfde rustdag" overbodig, maar om nou te zeggen dat ik me (feestdagen uitgezonderd) één op de zeven dagen laat verpesten, nou nee .
pi_33066479
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:29 schreef Litpho het volgende:

[..]

Als het mensen inspireert tot confrontaties met hun eigen eenzaamheid/ellende/armoede enz. dan denk ik dat je als buitenstaander die ernst vrij lastig in kan schatten. Als je daarentegen mensen hebt die zich slechts ergeren, eten in huis halen met een goede film of met die ene ook vrijgezelle vriend wat gaan doen, ja, die zijn alleen maar aan het zeiken .
Je hebt toch zelf in de hand wat je er van maakt? Natuurlijk komt alles wat er ontbreekt aan je leven keihard aan in die tijd, maar in plaats van gaan zitten klagen en jammeren kun je ook gewoon jezelf een beetje bezig houden.
pi_33066549
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:40 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je hebt toch zelf in de hand wat je er van maakt?
Ik vermoed dat als ik dat als standaardopmerking ga bezigen iedere keer dat iemand in R&P zich niet in zijn of haar hum voelt, dat ik al vrij gauw een ander forum mag zoeken om in te reageren. Beetje een dooddoener die de mensen die er wel echte problemen mee hebben te makkelijk bagatelliseert.
pi_33066568
Maar jullie (GF en Alicey) zijn toch ook nog wat jonger volgens mij? Kijk, in het verleden kon ik me ook best vermaken, want ik had m'n vrienden toch? Bij alle 'confronterende' gelegenheden waarbij je een partner of hechte familie mist, had ik m'n vrienden. Toen m'n ouders er niet bij waren op het etentje bij m'n afstuderen, had ik m'n vrienden. Toen ik na veel bloed, zweet en tranen de finish van de Vierdaagse bereikte en anderen in de armen van hun partner vielen, had ik m'n vrienden. Maar inmiddels hebben die vrienden een relatie, zijn ze door het jaar heen dus al vanzelf een stuk minder beschikbaar dan voorheen, en de kerstdagen zijn HET moment waarop je daar het duidelijkst mee geconfronteerd en aan herinnerd wordt.
Vroeger was het "ach, ik heb toch m'n vrienden ", nu is het, "ik heb m'n vrienden, als partner, schoonfamilie en kinderen eventjes geen beroep op ze doen", en dat betekent vaak misgrijpen op de momenten dat ik ze nodig heb. Dat is door het jaar heen al pijnlijk, dat voor jou door gebrek aan partner en hechte familie je vriendschappen HEEL belangrijk zijn en voor de andere partij een stuk minder, en de kerstperiode is echt de culminatie van dat gevoel.

Ik zie het niet als een diepe poel van ellende waar ik alleen dmv de pil van Drion van verlost kan worden, maar ik ervaar het wel degelijk als een periode waarin ik effe dapper moet doorbijten en mezelf vertellen dat het straks in januari vast allemaal weer fijner wordt.
pi_33066620
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:43 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik vermoed dat als ik dat als standaardopmerking ga bezigen iedere keer dat iemand in R&P zich niet in zijn of haar hum voelt, dat ik al vrij gauw een ander forum mag zoeken om in te reageren. Beetje een dooddoener die de mensen die er wel echte problemen mee hebben te makkelijk bagatelliseert.
De periode is minder dan andere dagen, dat heb ik zelf ook. Ook ik ben waarschijnlijk een groot deel van de dagen alleen, en gezien de rest van het leven praktisch dood is hoef ik weinig op te zoeken verder.

Maar om nou een wereldramp te maken van die paar dagen? Dat gaat me wel weer erg ver.. Het is zo januari.
pi_33066662
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:38 schreef maaike78 het volgende:

[..]

ik kan het wel begrijpen ... zulke dagen kunnen gewoon pijn doen ...

trouwens gaat het niet altijd over mensen die niet willen feesten, GF, maar mensen die door gebrek aan contacten, een totaal isolement niet KUNNEN feesten ... terwijl heel de wereld gezellig bij elkaar zit ...

je moet al heel koelbloedig zijn, als je je dan niet slecht voelt
Tja, in zo'n isolement kom je niet zomaar. Voor een groot deel ligt dat aan de persoon zelf denk ik zo.

Trouwens, verplicht familie-gedoe haat ik sowieso. Niet alleen met de kerst. 1e kerstdag ga ik mee naar familie van m'n vriendin. Weinig zin in, zeker omdat ik er (haast) niemand ken. Maar dat ligt niet aan kerst. Als ik meega naar d'r opa en oma is dat ook geen feest, en dat doen we dan gewoon op een zaterdag.
pi_33066669
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:46 schreef Alicey het volgende:
Maar om nou een wereldramp te maken van die paar dagen? Dat gaat me wel weer erg ver.. Het is zo januari.
Nou ja, zoals hierboven te lezen valt doe ik dat dus ook niet. Ik ben alleen erg voorzichtig in dat voor anderen bepalen, zeker als ik hun situatie niet ken.
pi_33066688
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:46 schreef Alicey het volgende:
Dan zijn we het met z'n allen toch gewoon eens? Ik zie hier niemand een wereldramp ervan maken, mensen zeggen alleen dat ze het kut vinden en verlangen naar januari, en dat doe je zelf ook.
pi_33066728
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:48 schreef GF het volgende:

[..]

Tja, in zo'n isolement kom je niet zomaar. Voor een groot deel ligt dat aan de persoon zelf denk ik zo.
Dus als je een ruime vriendenkring hebt, maar jij door het statistische noodlot de enige bent die uitgerekend in december geen relatie heeft, dan moet je je dat persoonlijk aantrekken? Ik begin die zelfmoorden rond kerst steeds beter te snappen .
pi_33066752
Ik ben 19, en ook wel 'gebonden' aan schoonfamilie. Vrienden zie ik niet met de kerst. Maar dat is altijd zo geweest. Dan bleef ik gewoon lekker thuis, beetje internetten, gamen. Wat ik normaal doe op een dag als ik me verveel. Ik loop ook niet als een gek te feesten met de kerst.
pi_33066754
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:44 schreef thaleia het volgende:
Maar jullie (GF en Alicey) zijn toch ook nog wat jonger volgens mij?
Ik weet jouw leeftijd niet, maar ik vind mezelf nog jong.
quote:
Kijk, in het verleden kon ik me ook best vermaken, want ik had m'n vrienden toch? Bij alle 'confronterende' gelegenheden waarbij je een partner of hechte familie mist, had ik m'n vrienden. Toen m'n ouders er niet bij waren op het etentje bij m'n afstuderen, had ik m'n vrienden. Toen ik na veel bloed, zweet en tranen de finish van de Vierdaagse bereikte en anderen in de armen van hun partner vielen, had ik m'n vrienden. Maar inmiddels hebben die vrienden een relatie, zijn ze door het jaar heen dus al vanzelf een stuk minder beschikbaar dan voorheen, en de kerstdagen zijn HET moment waarop je daar het duidelijkst mee geconfronteerd en aan herinnerd wordt.
Ik heb ook praktisch geen vrijgezelle vrienden. Ik weet niet of die situatie zo anders is.
quote:
Vroeger was het "ach, ik heb toch m'n vrienden ", nu is het, "ik heb m'n vrienden, als partner, schoonfamilie en kinderen eventjes geen beroep op ze doen", en dat betekent vaak misgrijpen op de momenten dat ik ze nodig heb. Dat is door het jaar heen al pijnlijk, dat voor jou door gebrek aan partner en hechte familie je vriendschappen HEEL belangrijk zijn en voor de andere partij een stuk minder, en de kerstperiode is echt de culminatie van dat gevoel.
Dat begrijp ik. Zo ervaar ik het zelf ook wel voor een deel.
quote:
Ik zie het niet als een diepe poel van ellende waar ik alleen dmv de pil van Drion van verlost kan worden, maar ik ervaar het wel degelijk als een periode waarin ik effe dapper moet doorbijten en mezelf vertellen dat het straks in januari vast allemaal weer fijner wordt.
Oh, dat wel. Hoewel ik het aan de andere kant wel lekker vind om het zelf ook eens rustiger aan te doen. Hoewel aan de andere kant misschein ook scheelt dat ik weet dat er volgend jaar voor mij persoonlijk veel kansen en nieuwe dingen liggen te wachten.. Het is wel zo dat ik me een aantal jaar geleden inderdaad meer down voelde dan nu, ook omdat ik geen hoge verwachtingen had van het komende jaar.. Misschien dat dat nog meespeelt?

Let echter ook op op wat jezelf zegt. Je geeft jezelf een schop onder je hol, en komt er op die manier wel door. Dat betekent niet dat het minder erg hoeft te zijn, maar je doet er zelf in ieder geval wel iets aan, in plaats van alleen maar te klagen.
pi_33066801
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:50 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dus als je een ruime vriendenkring hebt, maar jij door het statistische noodlot de enige bent die uitgerekend in december geen relatie heeft, dan moet je je dat persoonlijk aantrekken? Ik begin die zelfmoorden rond kerst steeds beter te snappen .
Als je (veel) vrienden hebt is de kans vrij klein dat je per se alleen moet zitten met de kerst. Tenzij je daar zelf voor kiest. Het gaat er niet om of je een relatie hebt. Ik heb nog nooit een kerst meegemaakt met partner.
pi_33066822
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:48 schreef GF het volgende:

[..]

Eenmaal er in is het echter niet zo heel eenvoudig om er weer uit te komen.
quote:
Trouwens, verplicht familie-gedoe haat ik sowieso. Niet alleen met de kerst. 1e kerstdag ga ik mee naar familie van m'n vriendin. Weinig zin in, zeker omdat ik er (haast) niemand ken. Maar dat ligt niet aan kerst. Als ik meega naar d'r opa en oma is dat ook geen feest, en dat doen we dan gewoon op een zaterdag.
Het ligt er aan. Sinds medio dit jaar woon ik eindelijk op mezelf, en ik merk wel dat ik het nu leuk begin te vinden om sommige familieleden te zien, terwijl ik er voorheen echt een absolute hekel aan had.
pi_33066832
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:49 schreef thaleia het volgende:

[..]

Dan zijn we het met z'n allen toch gewoon eens? Ik zie hier niemand een wereldramp ervan maken, mensen zeggen alleen dat ze het kut vinden en verlangen naar januari, en dat doe je zelf ook.
Misschien overdrijf ik het ook wel inderdaad.
pi_33066852
Er zijn ook veel januari-haters

Omdat 'het' dan allemaal weer voorbij is.
pi_33066878
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:53 schreef GF het volgende:

[..]

Als je (veel) vrienden hebt is de kans vrij klein dat je per se alleen moet zitten met de kerst. Tenzij je daar zelf voor kiest.
Klein, ja. Verreweg niet nul. Wat betreft iedereen die er zelf voor kiest ben ik het met je eens, die hebben een weloverwogen keuze gemaakt en moeten maar braaf met de consequenties leren leven.
pi_33066896
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:55 schreef GF het volgende:

Kijk, daar hebben de feestdagenhaters dan weer hun pluspuntje.
  woensdag 14 december 2005 @ 10:58:51 #63
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33066932
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 18:07 schreef ioko het volgende:
Met kerst vind ik het niet hebben van een relatie niet vervelend (ben niet anders gewend) maar met oud en nieuw, gek genoeg, wel.
Dat ben ik met je eens. Kerst zie ik niet tegenop, oud en nieuw wel. Al heb ik besloten om, net als vorig jaar, geen oud en nieuw te vieren en die avond gewoon op tijd naar bed te gaan. Net alsof het een doorsneeavond is. Niet leuk? Ach, beter dan een feestje waar je om twaalf uur letterlijk alleen staat.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_33066939
quote:

Omdat de december-rekeningafschriften binnenkomen .
  woensdag 14 december 2005 @ 11:02:24 #65
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33067007
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:59 schreef Litpho het volgende:

[..]

Omdat de december-rekeningafschriften binnenkomen .
Ik koop mijn kerstcadeau's doorgaans zo goedkoop mogelijk in. Voor boeken ga ik naar De Slegte en voor andere troep ga ik naar één of ander warenhuis. Ik denk dat ik eind deze week even de trein naar Den Haag pak om de benodigde dingen te kopen.
pi_33067049
* het.ismij loopt weer leeg op kerst,.. en dat zonder echte vriendin,..
maarjah,.. aangezien k bij me ex schoonfamilie 1e kerstdag vier,..
Op woensdag 14 december 2005 10:58 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Kerst zie ik niet tegenop, oud en nieuw wel. Al heb ik besloten om, net als vorig jaar, geen oud en nieuw te vieren en die avond gewoon op tijd naar bed te gaan. Net alsof het een doorsneeavond is. Niet leuk? Ach, beter dan een feestje waar je om twaalf uur letterlijk alleen staat.
Waarom? Ik heb ook nog nooit oud en nieuw gevierd met partner. Wat is daar in godsnaam 'raar' aan Het is niet zo zwart-wit.

Partner = niet alleen
Vrijgezel = alleen

Want zo zeg jij het.
  woensdag 14 december 2005 @ 11:17:12 #68
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33067301
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:15 schreef GF het volgende:

[..]

Waarom? Ik heb ook nog nooit oud en nieuw gevierd met partner. Wat is daar in godsnaam 'raar' aan Het is niet zo zwart-wit.

Partner = niet alleen
Vrijgezel = alleen

Want zo zeg jij het.
Ik zeg toch niet dat het "raar" is? En inderdaad voelt het op het moment van de jaarwisseling wel als alleen. Daar heb ik gewoon geen zin in.
  woensdag 14 december 2005 @ 11:17:15 #69
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_33067302
quote:

En dan komt er weer een jaartje bij voor mij
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_33067350
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:17 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet dat het "raar" is? En inderdaad voelt het op het moment van de jaarwisseling wel als alleen. Daar heb ik gewoon geen zin in.
Dat ligt dan volledig aan jezelf. Niet zo gek dat je single blijft als je bij voorbaat al zoveel druk legt op een evt. partner. Want zonder kan jij blijkbaar niet gelukkig zijn.
pi_33067368
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:17 schreef nixxx het volgende:

[..]

En dan komt er weer een jaartje bij voor mij
Hey ik word 20 volgend jaar. Weet je hoeveel moeite ik daarmee heb
  woensdag 14 december 2005 @ 11:21:39 #72
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33067424
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:19 schreef GF het volgende:

[..]

Dat ligt dan volledig aan jezelf. Niet zo gek dat je single blijft als je bij voorbaat al zoveel druk legt op een evt. partner. Want zonder kan jij blijkbaar niet gelukkig zijn.
Waar zeg ik dat dan? Het enige wat ik zeg is dat ik geen zin heb om daar zo nadrukkelijk mee geconfronteerd te worden als met de jaarwisseling het geval is. Dat heeft verder niks met "druk leggen" en "gemoedstoestanden" te maken.
pi_33067563
Yoooooooo, Schtoppel here.

Ik heb ook een bloedhekel aan de decembermaand, maar niet omdat ik geen vrouw heb. Ik vind het gewoon een vreselijke kwijlmaand. Sinds ik sinds een jaar of twee gewoon alles probeer te negeren heb ik er een stuk minder last van.
Gaap Goals rulezzz!
pi_33067578
Wat ben ik blij dat ik met 12 vrijgezellen ben oud en nieuw!!
Met een stel vrienden lekker gek doen!
  woensdag 14 december 2005 @ 11:27:16 #75
85962 ioko
I Appear Missing
pi_33067581
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:21 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat dan? Het enige wat ik zeg is dat ik geen zin heb om daar zo nadrukkelijk mee geconfronteerd te worden als met de jaarwisseling het geval is. Dat heeft verder niks met "druk leggen" en "gemoedstoestanden" te maken.
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik weiger om me daarmee niet te vermaken op die avond, ik vind het ook geen beladen moment, alleen als ik op een feestje ben, met alleen maar stellen die heel emotioneel gaan lopen doen, dat vind ik wat minder. Verder ga ik gewoon mensen zoeken om mee te feesten.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  woensdag 14 december 2005 @ 11:30:22 #76
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33067649
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:27 schreef ioko het volgende:
alleen als ik op een feestje ben, met alleen maar stellen die heel emotioneel gaan lopen doen, dat vind ik wat minder.
En dat is dus precies wat ik wil ontwijken.
pi_33067667
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:21 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Zonder partner heb je het dus niet naar je zin met oud en nieuw. Dus als je wel een partner had zou zij ervoor moeten zorgen dat je dat wel hebt. Jij voelt je alleen zonder. Een partner zou ineens alles oplossen? Dat je blijkbaar (haast) geen sociale contacten hebt ook? Nee hoor, helemaal geen druk
pi_33067699
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:30 schreef GF het volgende:

[..]

Zonder partner heb je het dus niet naar je zin met oud en nieuw. Dus als je wel een partner had zou zij ervoor moeten zorgen dat je dat wel hebt. Jij voelt je alleen zonder. Een partner zou ineens alles oplossen? Dat je blijkbaar (haast) geen sociale contacten hebt ook? Nee hoor, helemaal geen druk
Ik zie Plato niet zeggen dat wanneer hij een partner heeft hij haar gaat dwingen om de feestdagen met hem door te brengen.
pi_33067719
Oud en nieuw stoort me dan weer helemaal niet, maar dat vier ik dan ook jaarlijks wel met een grote groep vrienden (met en zonder relatie).
pi_33067743
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:32 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik zie Plato niet zeggen dat wanneer hij een partner heeft hij haar gaat dwingen om de feestdagen met hem door te brengen.
Dat hoeft ook niet.

Hij zegt dat hij het niet leuk vindt geen relatie te hebben met oud en nieuw. Elkaar wel of niet zien is dan bijzaak.
  woensdag 14 december 2005 @ 11:34:52 #81
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33067764
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:30 schreef GF het volgende:
Dat je blijkbaar (haast) geen sociale contacten hebt ook?
Waar zeg ik dat nu weer? Dit is al de derde keer dat je me iets in de mond legt wat ik niet gezegd heb.
pi_33067774
Huidige situatie: Ik heb superveel zin in kerst: lekker eten, leuk samen zijn , cadeautjes doen etc. Eerste kerstdag bij mijn ouders, 2e bij de zijne. Ik kijk daar totaal niet tegenop, ik ben dol op mijn schoonouders En op 1e kerstdag komt mijn oma ook en mijn zusje en haar vriend, vind ik ook erg gezellig Het leuke vind ik al die traditietjes ook die we hebben thuis: cadeautjes onder de boom, moeder leest kerstverhaal, altijd kalkoen op 1e kerstdag, spel spelen of leuke familiefilm kijken etc. Misschien komt mijn single beste vriendin ook, zij kent mijn hele familie goed

Single situatie: Ook 1e kerstdag naar mijn ouders, het geen ik dus heel gezellig vind. 2e kerstdag met single vriendinnen etentje doen was ook erg leuk vaak, lekker damestalk en wat wijvenseries kijken en zo en een vriendin van mij kookt altijd spectaculair dan
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_33067870
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:34 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat nu weer? Dit is al de derde keer dat je me iets in de mond legt wat ik niet gezegd heb.
Dat komt voort uit wat je wel zegt. Iemand met veel vrienden etc. zie ik namelijk met oud en nieuw niet zo snel vroeg naar bed gaan. Jij gaat blijkbaar liever vol zelfmedelijden vroeg in je bedje liggen.
  woensdag 14 december 2005 @ 11:40:42 #84
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33067909
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:39 schreef GF het volgende:
Jij gaat blijkbaar liever vol zelfmedelijden vroeg in je bedje liggen.
Dat heeft niks met zelfmedelijden te maken, maar ga vooral verder met het spuien van je puberale wijsheden.
pi_33067992
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:40 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat heeft niks met zelfmedelijden te maken, maar ga vooral verder met het spuien van je puberale wijsheden.
Zat er al op te wachten. Levenservaring komt natuurlijk per definitie alleen met de jaren
  woensdag 14 december 2005 @ 11:46:55 #86
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33068081
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:43 schreef GF het volgende:

[..]

Zat er al op te wachten. Levenservaring komt natuurlijk per definitie alleen met de jaren
In jouw geval blijkbaar wel ja.
pi_33068127
Heren, ga elkaar eens ergens anders afzeiken. De slowchat valt toch al een beetje dood .
pi_33068200
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:46 schreef Plato1980 het volgende:

idd, GF blijkt de problematiek niet te begrijpen, wat hij hiervoor ook al letterlijk heeft gezegd.

Trouwens vond ik single zijn geen probleem bij de feesten, wel het feit dat al mijn vrienden andere dingen te doen hadden, en er nooit aan dachten mij mee te vragen. Het toeval wou nu eenmaal dat al mijn vriendinnen ofwel nieuwjaar thuis bij familie vierden tot de vroege uurtjes of naar het buitenland gingen met partner ...

met vrienden samen gaan feesten had ik HEEL leuk gevonen, zelfs als single ...

als ik jullie was, zou ik dus eigenlijk wel gaan feesten
pi_33068265
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:46 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik doe ervaring op in het grote boze leven in plaats van te slapen als ik de situatie niet aankan
pi_33068285
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:54 schreef GF het volgende:

[..]

Ik doe ervaring op in het grote boze leven in plaats van te slapen als ik de situatie niet aankan
En wordt je er gelukkig van om altijd confrontaties op te zoeken?
pi_33068328
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:55 schreef Alicey het volgende:

[..]

En wordt je er gelukkig van om altijd confrontaties op te zoeken?
Sinds wanneer moet je op een discussie forum lief zijn voor elkaar?
  woensdag 14 december 2005 @ 11:58:11 #92
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33068345
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:54 schreef GF het volgende:
Je zult later als je groot bent vast een hele grote stoere jongen worden.
pi_33068355
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:57 schreef GF het volgende:

waarom doe je eigenlijk mee met deze discussie, als je het toch niet begrijpt, GF, en ook geen moeite wil doen om begrip op te brengen ?
pi_33068375
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:57 schreef GF het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp jij mijn vraag niet helemaal..

Jij stelt dat dat je beter je tijd kunt uitzitten in plaats van vroeg te gaan slapen. Ik vraag me af of je altijd dingen tegen je wil doet, en of je gelukkig wordt van dat soort confrontaties bewust opzoeken.
pi_33068432
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:58 schreef maaike78 het volgende:

[..]

waarom doe je eigenlijk mee met deze discussie, als je het toch niet begrijpt, GF, en ook geen moeite wil doen om begrip op te brengen ?
Ik begrijp het heel goed. Het zelfmedelijden straalt er aan alle kanten vanaf. En nee, daarvoor kan ik geen begrip hebben
pi_33068510
quote:
Op woensdag 14 december 2005 11:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp jij mijn vraag niet helemaal..

Jij stelt dat dat je beter je tijd kunt uitzitten in plaats van vroeg te gaan slapen. Ik vraag me af of je altijd dingen tegen je wil doet, en of je gelukkig wordt van dat soort confrontaties bewust opzoeken.
Niet je tijd uitzitten. Ik doelde op dat je het ook naar je zin kan hebben zonder partner. Het ergens naar je zin hebben, plezier kunnen maken, gelukkig zijn etc. is niet afhankelijk van het wel of niet hebben van een relatie. Als je zonder niet gelukkig bent of kan zijn ga je dus zeer veel druk leggen op je partner mocht je die wel vinden.
pi_33068536
Jezus, oud en nieuw is juist perfect voor singles.
pi_33068551
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:02 schreef GF het volgende:

Ik begrijp het heel goed. Het zelfmedelijden straalt er aan alle kanten vanaf. En nee, daarvoor kan ik geen begrip hebben
als ik ongelukkig ben, ga ik me niet forceren om me gelukkiger te voelen hoor ...

het is gewoon niet leuk dat je bij nieuwjaar helemaal alleen zit en al je vrienden andere dingen te doen hebben waar je niet tussen past. Ik ga dan echt niet staan lachen of gaan feesten of zo.
pi_33068552
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:05 schreef GF het volgende:

[..]

Niet je tijd uitzitten. Ik doelde op dat je het ook naar je zin kan hebben zonder partner. Het ergens naar je zin hebben, plezier kunnen maken, gelukkig zijn etc. is niet afhankelijk van het wel of niet hebben van een relatie. Als je zonder niet gelukkig bent of kan zijn ga je dus zeer veel druk leggen op je partner mocht je die wel vinden.
Daar ben ik het mee eens.
Ik heb echter uit de posts van Plato niet kunnen afleiden dat dit voor hem ook zo geldt.
pi_33068575
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:06 schreef GF het volgende:
Jezus, oud en nieuw is juist perfect voor singles.
Want? Niet dat ik me er niets bij voor kan stellen, maar ik ben wel nieuwsgierig waarom jij dat vindt.
  woensdag 14 december 2005 @ 12:10:42 #101
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33068627
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:05 schreef GF het volgende:

[..]

Ook dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat ik er niets voor voel om er op dat moment nadrukkelijk mee geconfronteerd te worden. Mijn ervaring is namelijk dat ik er op dat moment moeite mee heb en dus ben ik dan liever niet op éé;n of ander feest. Dat zegt echter in het geheel niets over de rest van het jaar. Maar aangezien de TT "FEESTDAGEN, een vloek of een zegen" luidt hoeft dat ook niet.
pi_33068631
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:08 schreef Litpho het volgende:

[..]

Want? Niet dat ik me er niets bij voor kan stellen, maar ik ben wel nieuwsgierig waarom jij dat vindt.
Mijn ervaring is dat je 'kansen' dan juist enorm worden verhoogt. Mede door drank.
pi_33068657
zou je met vrienden meekunnen, plato ? dan zou ik dat toch echt doen.

ik was echt in mijn auto gesprongen kon ik ergens mee naartoegaan ...
  woensdag 14 december 2005 @ 12:12:55 #104
85962 ioko
I Appear Missing
pi_33068668
Ik snap het punt van GF wel, het lijkt net alsof Plato zegt dat hij met een vriendin niet thuis vroeg onder de wol zou kruipen, en dat single zijn een slechte reden is om dat wel te doen.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_33068700
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:10 schreef GF het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat je 'kansen' dan juist enorm worden verhoogt. Mede door drank.
Je kansen op een zoenpartij (of meer), ja. Maar op een partner? Ik weet het niet. En dat laat nog even in het midden dat uitgebreid feesten voor lang niet iedereen de manier is waarop ze zich willen vermaken.
pi_33068744
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:12 schreef maaike78 het volgende:
zou je met vrienden meekunnen, plato ? dan zou ik dat toch echt doen.
Precies. Gewoon met een groep vrienden. De 1 wel een relatie en z'n vriendin is mee, de ander ook een relatie maar zonder vriendin mee. En weer een ander is single. Geen probleem imo.

Als anderen je afrekenen op het wel of niet hebben van een relatie zijn het geen toffe vrienden. Maar waarschijnlijk doet niemand dat. En is plato degene die het zichzelf moeilijk maakt.
  woensdag 14 december 2005 @ 12:18:13 #107
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33068781
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:16 schreef GF het volgende:

[..]

Precies. Gewoon met een groep vrienden. De 1 wel een relatie en z'n vriendin is mee, de ander ook een relatie maar zonder vriendin mee. En weer een ander is single. Geen probleem imo.

Als anderen je afrekenen op het wel of niet hebben van een relatie zijn het geen toffe vrienden. Maar waarschijnlijk doet niemand dat. En is plato degene die het zichzelf moeilijk maakt.
Het heeft niks met afrekenen te maken. Ik heb gewoon geen zin om dan de hele avond met stelletjes opgescheept te zitten. Naarmate je ouder wordt komen er steeds meer stelletjes om je heen en op een gegeven moment ben je zo ongeveer de enige single. Daar heb ik gewoon geen zin in. Is dat zo lastig te begrijpen?
pi_33068785
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:14 schreef Litpho het volgende:

[..]

Je kansen op een zoenpartij (of meer), ja. Maar op een partner? Ik weet het niet. En dat laat nog even in het midden dat uitgebreid feesten voor lang niet iedereen de manier is waarop ze zich willen vermaken.
Ik zeg ook niet direct een partner.
  woensdag 14 december 2005 @ 12:21:06 #109
85962 ioko
I Appear Missing
pi_33068837
quote:

[..]

Het is voor andere mensen soms lastiger dan voor jezelf he? Misschien zijn de vrienden van Plato allemaal stellen zonder andere singles, zou ik persoonlijk ook minder vinden.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_33068842
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:18 schreef Plato1980 het volgende:

Het heeft niks met afrekenen te maken. Ik heb gewoon geen zin om dan de hele avond met stelletjes opgescheept te zitten. Naarmate je ouder wordt komen er steeds meer stelletjes om je heen en op een gegeven moment ben je zo ongeveer de enige single. Daar heb ik gewoon geen zin in. Is dat zo lastig te begrijpen?
eigenlijk wel, ja

gezellig nieuwjaar kunnen vieren tussen een boel mensen, al zijn het stelletjes, is toch leuker dan alleen thuis zitten in je bed.
pi_33068866
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:18 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch; je maakt het jezelf moeilijk. Want met een partner zou je dus wel naar die (blijkbaar saaie) feesten gaan. Maar aangezien je single bent ga je maar slapen. De reden voor jou om thuis te blijven is dus single zijn.

Logica ontbreekt
  woensdag 14 december 2005 @ 12:23:52 #112
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33068893
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:21 schreef maaike78 het volgende:

[..]

eigenlijk wel, ja

gezellig nieuwjaar kunnen vieren tussen een boel mensen, al zijn het stelletjes, is toch leuker dan alleen thuis zitten in je bed.
Ik vind van niet.
pi_33068903
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:22 schreef GF het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch; je maakt het jezelf moeilijk. Want met een partner zou je dus wel naar die (blijkbaar saaie) feesten gaan. Maar aangezien je single bent ga je maar slapen. De reden voor jou om thuis te blijven is dus single zijn.

Logica ontbreekt
Je snapt het niet (sprak de echo). De feestjes zijn niet noodzakelijk saai, ze drukken alleen af en toe je neus op het feit dat jij geen partner hebt. Als je dat maar vervelend genoeg vindt kan ik me voorstellen dat je er feestjes voor gaat afzeggen.
pi_33068948
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:24 schreef Litpho het volgende:

[..]

Je snapt het niet (sprak de echo). De feestjes zijn niet noodzakelijk saai, ze drukken alleen af en toe je neus op het feit dat jij geen partner hebt. Als je dat maar vervelend genoeg vindt kan ik me voorstellen dat je er feestjes voor gaat afzeggen.
Zwak
  woensdag 14 december 2005 @ 12:26:41 #115
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33068958
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:26 schreef GF het volgende:
Zwak
Sprak de stoere held.
pi_33068972
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:26 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Sprak de stoere held.
Kinderachtig.
pi_33069025
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:23 schreef Plato1980 het volgende:

Ik vind van niet.
wat is er in godsnaam zo erg aan single zijn ?

een mens moet wel al danig gefrustreerd en jaloers zijn als hij op een feestdag niet geconfronteerd wil worden met de verschrikkelijke "koppels" . Tussen stelletjes kunnen leuke mensen zitten, weet je
pi_33069059
I love this afzeiktopiq. k lig helemaal dubbel hiero,..
  woensdag 14 december 2005 @ 12:31:52 #119
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33069075
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:29 schreef maaike78 het volgende:
wat is er in godsnaam zo erg aan single zijn ?
Ik zou het liever niet zijn, maar door het jaar heen kan ik er prima mee omgaan. Momenteel doet het me weinig tot niets, maar ik weet dat het me op zulke momenten wel raakt en dus vermijd ik die liever.
pi_33069076
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:31 schreef het.ismij het volgende:
I love this afzeiktopiq. k lig helemaal dubbel hiero,..
Moet je minder blowen
pi_33069101
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:31 schreef GF het volgende:

[..]

Moet je minder blowen
K ben aant werk kutje,..
Normale mensen doen dat namelijk overdag,..
Dus k ben verre van stoned.
Op woensdag 14 december 2005 12:31 schreef Plato1980 het volgende:

Ik zou het liever niet zijn, maar door het jaar heen kan ik er prima mee omgaan. Momenteel doet het me weinig tot niets, maar ik weet dat het me op zulke momenten wel raakt en dus vermijd ik die liever.
en door in je bed te gaan liggen, vermijd je dat, ik vind dat echt een slachtofferrol aannemen, eigenlijk en je nog eens dubbel en dik wentelen in je ellende...
  woensdag 14 december 2005 @ 12:33:11 #123
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33069108
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:27 schreef GF het volgende:

[..]

Kinderachtig.
Dat doe ik om het voor jou wat makkelijker te maken.
pi_33069151
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:26 schreef GF het volgende:

[..]

Zwak
Dat mag je vinden, ik ga daar geen waardeoordeel over uitspreken. Ik probeerde het hier alleen maar op een dusdanige manier te herschrijven dat je snapt waar het over gaat, het zou ook niet mijn oplossing zijn.
pi_33069152
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:31 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Met dingen vermijden los je tenslotte het probleem op

Blijkbaar heb je er wel degelijk moeite mee. Alleen verberg je dat. Als ik single was met de jaarwisseling (tot nu toe ieder jaar zo geweest) had ik daar totaal geen problemen mee. Ook niet als ik stelletjes elkaar zag aflikken. Jij bent zo jaloers op zulke momenten dat je liever gaat slapen.
pi_33069192
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:35 schreef GF het volgende:

Blijkbaar heb je er wel degelijk moeite mee. Alleen verberg je dat. Als ik single was met de jaarwisseling (tot nu toe ieder jaar zo geweest) had ik daar totaal geen problemen mee. Ook niet als ik stelletjes elkaar zag aflikken. Jij bent zo jaloers op zulke momenten dat je liever gaat slapen.
dit is ook mijn indruk
pi_33069205
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:33 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat doe ik om het voor jou wat makkelijker te maken.

0900-0101
  woensdag 14 december 2005 @ 12:42:33 #128
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33069294
quote:

[..]

Niet zo zeer jaloers, maar het is wel confronterend. Verder zeg ik dus ook dat ik er op die momenten wel moeite mee heb, de zin "blijkbaar heb je er wel moeite mee" is dan ook absoluut niet op z'n plaats. Net zoals die opmerking van jou over jou single-jaarwisselingen. Toen was je 16/17, op dat moment heeft haast niemand daar moeite mee.
pi_33069371
Ik weet niet hoor maaruh GF, jij snapt volgens mij het punt van Litpho niet,..
Oke hij ontwijkt het probleem.
maar problemen die je niet ziet zijn er ook niet,.. Is heel simpel (mannenlogica).
Op woensdag 14 december 2005 12:46 schreef het.ismij het volgende:
Ik weet niet hoor maaruh GF, jij snapt volgens mij het punt van Litpho niet,..
Oke hij ontwijkt het probleem.
maar problemen die je niet ziet zijn er ook niet,.. Is heel simpel (mannenlogica).
Ik ontwijk helemaal geen probleem (niet in dit topic tenminste). Ik kan alleen wel begrip opbrengen voor mensen die dat wel doen zoals Plato.
  woensdag 14 december 2005 @ 12:55:40 #131
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33069569
Zullen we in ieder geval weer normaal gaan reageren?
  woensdag 14 december 2005 @ 12:56:05 #132
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_33069578
Vorig jaar gingen mn vriendin en ik apart. Ik ging met 3 stelletjes naar een feest. Als je ergens goed kan scoren dan is t op nieuwjaarsfeestjes...

Ik vind het belang van een relatie in deze periode sowieso overrated...
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  woensdag 14 december 2005 @ 12:57:09 #133
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33069604
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:55 schreef Alicey het volgende:
De discussie is inderdaad een beetje uit de hand gelopen. En ik moet bekennen dat de oorzaak daarvan voornamelijk bij GF en mij ligt.
pi_33069638
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:49 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik ontwijk helemaal geen probleem (niet in dit topic tenminste). Ik kan alleen wel begrip opbrengen voor mensen die dat wel doen zoals Plato.
Ik bedoelde ook niet in dit topic. K bedoel in RL.

[..]

Dus de kans dat hij een relatie gaat krijgen als hij wel naar zulke feestjes gaat is opeens 100%? Ik kan me het goed voorstellen dat je op een gegeven moment zulke feestjes maar gaat vermijden. Ik zou het pijnlijk vinden om daar alsmaar mee geconfronteerd te worden. En waarom jezelf die pijn keer op keer aan doen? De feestdagen zijn sowieso overrated .
pi_33069668
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:58 schreef het.ismij het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook niet in dit topic. K bedoel in RL.
Heb je het dan nog steeds over mij die problemen ontwijkt? Want ik ben dan erg nieuwsgierig waar je dat vandaan haalt .
pi_33069687
Nou Plato niet zo cynisch! Ik ben ook de enige van mijn vrienden die vrijgezel is. Met nieuwjaar zit ik ook tussen de stellen, waarvan sommigen al samenwonen! Maar dat kan toch ook gezellig zijn?
Kijk als ze elkaar de hele avond zouden aflebberen, dan zou het wat anders zijn natuurlijk
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_33069693
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:55 schreef Alicey het volgende:
Ik zal stoppen met confronteren en wijzen op bepaalde feiten. Het is wel R&P natuurlijk.
  woensdag 14 december 2005 @ 13:02:01 #139
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33069715
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:00 schreef GF het volgende:

[..]

Ik zal stoppen met confronteren en wijzen op bepaalde feiten. Het is wel R&P natuurlijk.
Dat hoeft niet hoor. Je toon ietwat aanpassen is genoeg.
pi_33069736
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:59 schreef Tristessa het volgende:

[..]

Dus de kans dat hij een relatie gaat krijgen als hij wel naar zulke feestjes gaat is opeens 100%? Ik kan me het goed voorstellen dat je op een gegeven moment zulke feestjes maar gaat vermijden. Ik zou het pijnlijk vinden om daar alsmaar mee geconfronteerd te worden. En waarom jezelf die pijn keer op keer aan doen? De feestdagen zijn sowieso overrated .
Waar zeg ik 100%? Kansen worden groter. Met oud en nieuw wordt er nu eenmaal meer geneukt dan op een standaard zaterdag.
pi_33069767
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:59 schreef Tristessa het volgende:

[..]

Dus de kans dat hij een relatie gaat krijgen als hij wel naar zulke feestjes gaat is opeens 100%?
Niet dat GF dat zegt, maar de kans op een relatie bij het naar feestjes gaan waar alleen maar bevriende stelletjes komen lijkt me dichter bij de 0%. Of het zijn daarna noch stelletjes, noch vrienden meer natuurlijk .
  woensdag 14 december 2005 @ 13:04:29 #142
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33069783
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:02 schreef GF het volgende:

[..]

Waar zeg ik 100%? Kansen worden groter. Met oud en nieuw wordt er nu eenmaal meer geneukt dan op een standaard zaterdag.
Maar neuken is nog geen relatie ej.
  woensdag 14 december 2005 @ 13:05:45 #143
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33069813
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:03 schreef Litpho het volgende:

[..]

Niet dat GF dat zegt, maar de kans op een relatie bij het naar feestjes gaan waar alleen maar bevriende stelletjes komen lijkt me dichter bij de 0%. Of het zijn daarna noch stelletjes, noch vrienden meer natuurlijk .
Aan de andere kant : Zou de kans op een relatie het belangrijkste criterium zijn om te bepalen of je ergens heen gaat? Het hangt er bij stelletjes denk ik vooral een beetje van af in welke mate ze zich als stelletje gedragen of het leuk is om er bij te zijn of niet.
pi_33069817
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:02 schreef GF het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je dat ergens zegt. Dat zijn slechts mijn woorden. De kans dat je gaat neuken is misschien wel wat groter maar de kans dat er een relatie uit voort vloeit is volgens mij niet veel groter dan op een standaard zaterdag. Daarbij komt ook nog dat er genoeg mensen zijn die er niks aan vinden zich vol te gieten met alcohol om vervolgens stomdronken iemand te gaan neuken.
  woensdag 14 december 2005 @ 13:06:55 #145
88139 JoeyT
pi_33069843
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:04 schreef Alicey het volgende:

[..]

De kans dat er 1 uit voorvloeit is iig groter dan als je gezellig in je eentje op je kamer met je leuter zit te spelen
pi_33069847
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:04 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ten eerste zeg ik dat niet, ten tweede is het gezelliger dan zielig thuis slachtoffertje spelen van de maatschappij en maar vroeg onder je schapenwollendekbedje te kruipen. Alleen.
  woensdag 14 december 2005 @ 13:07:45 #147
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33069863
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:07 schreef GF het volgende:

[..]

Ten eerste zeg ik dat niet, ten tweede is het gezelliger dan zielig thuis slachtoffertje spelen van de maatschappij en maar vroeg onder je schapenwollendekbedje te kruipen. Alleen.
Het ligt er aan. Wat gezellig is is subjectief. Wat jij gezellig vindt hoeft niet voor een ander noodzakelijkerwijs gezellig te zijn.

In gezelschap kun je soms veel eenzamer zijn dan wanneer je alleen bent..
pi_33069867
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:05 schreef Alicey het volgende:
Het hangt er bij stelletjes denk ik vooral een beetje van af in welke mate ze zich als stelletje gedragen of het leuk is om er bij te zijn of niet.
Ben ik helemaal met je eens, maar Plato heeft daar (ongetwijfeld weloverwogen) een keuze over gemaakt, met de desbetreffende stelletjes in het achterhoofd.
  woensdag 14 december 2005 @ 13:10:06 #149
88139 JoeyT
pi_33069924
Alicey : Ga buiten spelen, JoeyT

[ Bericht 87% gewijzigd door Alicey op 14-12-2005 13:12:20 (Flame bait) ]
pi_33069987
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:07 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het ligt er aan. Wat gezellig is is subjectief. Wat jij gezellig vindt hoeft niet voor een ander noodzakelijkerwijs gezellig te zijn.

In gezelschap kun je soms veel eenzamer zijn dan wanneer je alleen bent..
Over het algemeen neuk ik persoonlijk geen meiden die ik niet mag. Zal wel aan mij liggen. Verder, gezellig als in: ze komen niet op je deur kloppen als je alleen thuis zit. Als je vroeg gaat slapen zijn je 'kansen' sowieso 0,0.

En er is met oud en nieuw niet maar 1 feest. Vind je het 1 niks zijn er nog genoeg.
  woensdag 14 december 2005 @ 13:14:39 #151
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33070044
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:12 schreef GF het volgende:

[..]

Over het algemeen neuk ik persoonlijk geen meiden die ik niet mag.
Ik neuk ook geen meiden die ik niet mag.
quote:
Zal wel aan mij liggen. Verder, gezellig als in: ze komen niet op je deur kloppen als je alleen thuis zit. Als je vroeg gaat slapen zijn je 'kansen' sowieso 0,0.
Je kansen op wat?
quote:
En er is met oud en nieuw niet maar 1 feest. Vind je het 1 niks zijn er nog genoeg.
Juist! Daarom is het toch prima te begrijpen dat iemand geen zin heeft om er aan mee te doen?
  woensdag 14 december 2005 @ 13:16:32 #152
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33070092
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:00 schreef Thisbe het volgende:
Nou Plato niet zo cynisch! Ik ben ook de enige van mijn vrienden die vrijgezel is. Met nieuwjaar zit ik ook tussen de stellen, waarvan sommigen al samenwonen! Maar dat kan toch ook gezellig zijn?
Kijk als ze elkaar de hele avond zouden aflebberen, dan zou het wat anders zijn natuurlijk
Het zou gezellig kunnen zijn, maar ik vermoed (weet vrijwel zeker) dat ik het niet gezellig ga vinden.
pi_33070124
Wat ik me afvraag Plato, wat vinden je vrienden ervan dat je niet meegaat?

Zelf vind ik de feestdagen juist wel leuk, eindelijk een fatsoenlijk fornuis en een grote keuken! Ik ga lekker drie dagen lang rommelen in de keuken van mijn ouders
Ik heb nu al zin in het konijn, de canard confit en het wild zwijn Kopke Vintage Port uit 1977 erbij... De Kerstboom van twee meter naarbinnen sjouwen en optuigen samen met mijn moeder
Met oudjaar bergen oliebollen bakken, en meteen opeten. De buren lastigvallen met oliebollen. En 's avonds een beetje ouwehoeren met wat vrienden, flesje wijn erbij. Nieuwjaar vieren hoeft niet eens tot 6 uur s' ochtends te duren!
En op 1 januari naar mijn oma met de hele familie, omdaar haar onnavolgbare Ossenhaas te eten!
Had ik al gezegd dat ik de feestdagen best wel te pruimen vind? Beter dan tweede Kerstdag naar je schijnfamilie te gaan,voor wie gourmetten het culinaire hoogtepunt van het jaar is?
pi_33070213
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:12 schreef GF het volgende:
En als mensen niet houden van feesten dan maakt dat niet zoveel uit .
pi_33070275
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:16 schreef Plato1980 het volgende:

Het zou gezellig kunnen zijn, maar ik vermoed (weet vrijwel zeker) dat ik het niet gezellig ga vinden.
nogmaals, hoe reageren je vrienden hierop ? of vertel je hen niet dat je die avond gewoon al vroeg in je bed kruipt ..
pi_33070279
Nieuwjaar moet wel tot 6 sochtends duren!!
Tegen die tijd begint het vuur pas een beetje op te branden! dus moet je er bij zijn,.. Kep der zin an!!
oke was oftopic sry
Op woensdag 14 december 2005 13:23 schreef maaike78 het volgende:

[..]

nogmaals, hoe reageren je vrienden hierop ? of vertel je hen niet dat je die avond gewoon al vroeg in je bed kruipt ..
Ik weet gewoon zeker dat Plato zichzelf onnoemelijk zielig gaat vinden, en stiekem toch liever op een leuk feest (zonder stelletjes) wil zitten
Dat moet hij zelf weten, maar ik zou hem (als ik een vriend was) een ontzettende eikel vinden
  woensdag 14 december 2005 @ 13:25:48 #158
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_33070339
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:16 schreef Plato1980 het volgende:

Self-fulfilling prophecy.
Als je er al van te voren vanuit gaat dat je het niet gezellig zult hebben, kun je er vergif op innemen dat dat ook het geval zal zijn.
pi_33070389
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:25 schreef Copycat het volgende:

[..]

Als je er al van te voren vanuit gaat dat je het niet gezellig zult hebben, kun je er vergif op innemen dat dat ook het geval zal zijn.
Sterker nog: hij denkt dat het niet gezellig wordt, gaat thuis zitten, en weet zodoende zeker dat hij het niet gezellig zal hebben!
Ik ga ook weleens naar een feestje terwijl ik niet zo heel veel zin heb, het valt altijd mee, en vaak wordt het toch gezellig!
pi_33070404
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:25 schreef Thisbe het volgende:

Ik weet gewoon zeker dat Plato zichzelf onnoemelijk zielig gaat vinden, en stiekem toch liever op een leuk feest (zonder stelletjes) wil zitten
Dat moet hij zelf weten, maar ik zou hem (als ik een vriend was) een ontzettende eikel vinden
ik ben er ook van overtuigd dat plato eigenlijk liever zou willen vieren in gezelschap.

ik moet eigenlijk toegeven dat ik sinds ik op fok! meelees me al heel vaak heb geërgerd aan plato
pi_33070802
  woensdag 14 december 2005 @ 13:46:35 #162
85962 ioko
I Appear Missing
pi_33070853
Misschien roept Plato ook zoveel weerstand bij verschillende mensen op omdat hij doet wat veel van ons wel eens gedacht hebben !
Tuurlijk heb je de neiging om alles aan je voorbij te laten gaan, en lekker te gaan slapen --> geen gezeur aan je hoofd. Maar de meeste mensen doen dat niet, en gaan er gewoon tegenaan, al dan niet met frisse tegenzin, dat Plato er op ouderjaarsavond zegt daaraan toe te geven is voor sommigen geen leuke confrontatie.
Ik vind trouwens wel dat Plato dat HELEMAAL zelf moet weten, al ben ik er ook niet voor.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  woensdag 14 december 2005 @ 13:48:22 #163
85962 ioko
I Appear Missing
pi_33070898
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:17 schreef Thisbe het volgende:
Wat ik me afvraag Plato, wat vinden je vrienden ervan dat je niet meegaat?

Zelf vind ik de feestdagen juist wel leuk, eindelijk een fatsoenlijk fornuis en een grote keuken! Ik ga lekker drie dagen lang rommelen in de keuken van mijn ouders
Ik heb nu al zin in het konijn, de canard confit en het wild zwijn Kopke Vintage Port uit 1977 erbij... De Kerstboom van twee meter naarbinnen sjouwen en optuigen samen met mijn moeder
Met oudjaar bergen oliebollen bakken, en meteen opeten. De buren lastigvallen met oliebollen. En 's avonds een beetje ouwehoeren met wat vrienden, flesje wijn erbij. Nieuwjaar vieren hoeft niet eens tot 6 uur s' ochtends te duren!
En op 1 januari naar mijn oma met de hele familie, omdaar haar onnavolgbare Ossenhaas te eten!
Had ik al gezegd dat ik de feestdagen best wel te pruimen vind? Beter dan tweede Kerstdag naar je schijnfamilie te gaan,voor wie gourmetten het culinaire hoogtepunt van het jaar is?
Ik was nog niet echt in de kerststemming Thisbe, maar na jou verhaal begint het langzaam te komen, ik vind het eigenlijk ook wel gezellig

Met oud en nieuw, hoe ziet je vriendengroep er dan uit, qua relaties
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_33071034
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:32 schreef het.ismij het volgende:

[..]

K ben aant werk kutje,..
Normale mensen doen dat namelijk overdag,..
Dus k ben verre van stoned.
'werk'

Ontopic: kerst
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_33071088
Indd aant "werk" k ben it-er he krijg je dat,..
Op woensdag 14 december 2005 13:48 schreef ioko het volgende:

[..]

Ik was nog niet echt in de kerststemming Thisbe, maar na jou verhaal begint het langzaam te komen, ik vind het eigenlijk ook wel gezellig

Met oud en nieuw, hoe ziet je vriendengroep er dan uit, qua relaties
Hang die slingers maar op!
Mijn vriendengroep bestaat louter uit stellen momenteel, sommigen samenwonend, een enkeling gaat trouwen
pi_33071870
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:55 schreef het.ismij het volgende:
Indd aant "werk" k ben it-er he krijg je dat,..
Komt me erg bekend voor

Hier staat geen kerstboom op het werk valt me op. Ook de kerstboom voo rhet station van Hilversum is er niet. Zou men het toch gaan leren
pi_33072160
hier staat er wel 1 maar die slaat nergens op,..
stupidity has become as common as common sense was before
pi_33072675
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:46 schreef ioko het volgende:
Misschien roept Plato ook zoveel weerstand bij verschillende mensen op omdat hij doet wat veel van ons wel eens gedacht hebben !
Tuurlijk heb je de neiging om alles aan je voorbij te laten gaan, en lekker te gaan slapen --> geen gezeur aan je hoofd. Maar de meeste mensen doen dat niet, en gaan er gewoon tegenaan, al dan niet met frisse tegenzin, dat Plato er op ouderjaarsavond zegt daaraan toe te geven is voor sommigen geen leuke confrontatie.
Ik vind trouwens wel dat Plato dat HELEMAAL zelf moet weten, al ben ik er ook niet voor.
Nee, die neiging heb ik niet. Verre van. Zeker oud en nieuw is een dag/avond waar ik naar uit kijk. Vuurwerk, oliebollen, nog meer eten, vrienden
pi_33072724
Oud en nieuw!!!
Zuipen!!
Vuurwerk!!!!
Zuipen!!!
Vuuur!!!
Zuipen!!!
Zuipen met vrienden!!!
Zuipen!!!
pi_33073101
en dat dus
Maar alleen dat.

Ik kan me best enigszins voorstellen dat je geen zin in een feestje hebt, maar toch zou ik altijd wel proberen mensen op te zoeken, desnoods thuis bij mn ouders. Ik heb 1 jaar echt behoorlijk ziek thuis gezeten met oud en nieuw, m'n ouders gingen toch even naar een feestje bij vrienden. Om 00.00 had ik echt even een heel erg 'ik ben zielig want ik zit alleen ' - gevoel. Dat *vond ik* nog veel erger dan eventuele confrontatie met singleheid. Ik heb ook het idee dat als je je echt vertrouwd voelt bij mensen (of het nou familie of vrienden zijn), dat nare bijsmaakje er ook niet zo gauw zal zijn. En ookal zoent iedereen eerst zijn lief, daarna zullen ze ook jou zoenen en gewoon weer verder gaan met champagne drinken en oliebollen eten enzovoort.

Ik heb er eigenlijk wel zin in, alleen zit ik wel voor mn tentamens en moet dus eigenlijk leren. Ik wilde het eerst niet vieren, maar dat vind ik toch geen leuke gedachte. Daar komt bij dat ik mijn schoonfamilie heel vind, dus ga met liefde bij de familie(s) op bezoek. Het enige wat ik echt jammer vind is dat ellendige heen en weer gereis.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_33094847
Ik snap plato precies.
  donderdag 15 december 2005 @ 10:20:26 #176
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33096135
quote:
Op donderdag 15 december 2005 01:05 schreef Étoile het volgende:
Arme Plato lol.

Ik kan me best enigszins voorstellen dat je geen zin in een feestje hebt, maar toch zou ik altijd wel proberen mensen op te zoeken, desnoods thuis bij mn ouders.
Dat is nou echt de laatste plek waar ik op dat moment wil zijn.

Overigens vind ik het helemaal niet erg om dan alleen te zijn. Heb ik vorig jaar ook al bewust gedaan en ik had er toen geen enkel probleem mee.
pi_33096176
arme plato toch ...

maar heb je eigenlijk geen single-vrienden waar je mee kan weg gaan ?

echt helemaal alleen zitten bij nieuwjaar, vind ik zo triest ...
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
  donderdag 15 december 2005 @ 10:26:30 #178
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33096277
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:21 schreef petitlapin het volgende:
arme plato toch ...

Nee en het is niet triest, want ik kies er zelf voor.
pi_33096357
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:26 schreef Plato1980 het volgende:

heel bizar ...

al was ik vrijgezel op mijn veertigste, dan zou ik nog liever nieuwjaar vieren omringd door stelletjes dan thuis in mijn bed kruipen.

maar het is je eigen keuze ... al vraag ik me af of dat wel het geval is. Een mens is nu éénmaal een sociaal wezen.
  donderdag 15 december 2005 @ 10:30:44 #180
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33096375
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:30 schreef petitlapin het volgende:
al was ik vrijgezel op mijn veertigste, dan zou ik nog liever nieuwjaar vieren omringd door stelletjes dan thuis in mijn bed kruipen.
Jij wel, ik niet.
pi_33096495
kan je dat eigenlijk nader verklaren ? ben je echt zo gekwetst door het feit dat je alleen bent, ik vind dat moeilijk te vatten

wat vinden je ouders ervan dat je niet viert, eigenlijk, en je familie ?

na twaalf uur krijg ik altijd een heleboel telefoons. Ik denk dat mijn ma het wel jammer zou vinden voor mij moest ze horen dat ik gewoon niet feest ...
pi_33096503
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:26 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ieder zijn meug natuurlijk, maar lig je dan elke zaterdag alleen op bed te wachten tot de zonw eer op gaat?

Met oud & nieuw stappen kan zo ontzettend leuk zijn, juist ook als je single bent. Iedereen praat met elkaar en flirt met elkaar, je legt makkelijk contacten met vreemden etc. Je hoeft het natuurlijk niet leuk te vinden, maar kiezen voor eenzaamheid maakt natuurlijk niet dat je het dan ook opeens minder voelt
  donderdag 15 december 2005 @ 10:41:16 #183
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33096597
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:36 schreef petitlapin het volgende:
kan je dat eigenlijk nader verklaren ? ben je echt zo gekwetst door het feit dat je alleen bent, ik vind dat moeilijk te vatten

wat vinden je ouders ervan dat je niet viert, eigenlijk, en je familie ?

na twaalf uur krijg ik altijd een heleboel telefoons. Ik denk dat mijn ma het wel jammer zou vinden voor mij moest ze horen dat ik gewoon niet feest ...
Ik vind het op zo'n moment inderdaad erg dat ik alleen ben en wil er dan ook liever niet zo nadrukkelijk mee geconfronteerd worden. Mijn moeder zal het waarschijnlijk niet leuk vinden, maar dat zal me een zorg zijn.
  donderdag 15 december 2005 @ 10:42:16 #184
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33096622
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:36 schreef Ripley het volgende:
Je hoeft het natuurlijk niet leuk te vinden, maar kiezen voor eenzaamheid maakt natuurlijk niet dat je het dan ook opeens minder voelt
Mijn ervaring is dat dit wel degelijk zo is.
pi_33096632
What the fuck Plato. Ga je helemaal in je uppie het nieuwe jaar in? Zonder vrienden of wat dan ook?

That's sad man...
pi_33096707
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:41 schreef Plato1980 het volgende:

Ik vind het op zo'n moment inderdaad erg dat ik alleen ben en wil er dan ook liever niet zo nadrukkelijk mee geconfronteerd worden. Mijn moeder zal het waarschijnlijk niet leuk vinden, maar dat zal me een zorg zijn.
ik begrijp het niet ? het is toch geen trouw-of verlovingsfeest of zo, of een geboorte ??? wat heeft nieuwjaar te maken met het hebben van een relatie/liefde
  donderdag 15 december 2005 @ 10:51:40 #187
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33096806
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:46 schreef petitlapin het volgende:
ik begrijp het niet ? het is toch geen trouw-of verlovingsfeest of zo, of een geboorte ??? wat heeft nieuwjaar te maken met het hebben van een relatie/liefde
Geen directe relatie nee, maar je wordt er op het moment van de jaarwisseling wel ontzettend mee geconfronteerd.
pi_33096901
je wordt geconfronteerd met het hebben of niet hebben van leuke vrienden waar je mee kan feesten en een familie waar je onder de tafel kan meeschuiven.

maar een relatie ??? nee ... vind ik niet...
  donderdag 15 december 2005 @ 10:57:17 #189
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33096929
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:55 schreef petitlapin het volgende:
maar een relatie ??? nee ... vind ik niet...
Ik vind van wel.
pi_33096993
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:57 schreef Plato1980 het volgende:

Ik vind van wel.
volgens mij zie jij in alles een link met het hebben van een relatie dan
  donderdag 15 december 2005 @ 11:01:50 #191
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33097022
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:59 schreef petitlapin het volgende:

[..]

volgens mij zie jij in alles een link met het hebben van een relatie dan
Nee konijntje, ik zie helemaal niet in alles een verband met een relatie, zelfs met kerst leg ik die link niet, maar met oud en nieuw wel.
pi_33097033
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:57 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik vind van wel.
Ga je verdriet maar verdrinken dan, en onthoud: Op FOK! vind je zo rond 12 uur genoeg lotgeloten, wellicht mag je van Copycat zelfs een kleine prive singlestopicje starten.
pi_33097044
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:51 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Geen directe relatie nee, maar je wordt er op het moment van de jaarwisseling wel ontzettend mee geconfronteerd.
Ik heb die ervaring eerlijk gezegd juist niet. Rond 12 uur ben ik bij mijn ouders, die knuffelen mij ook altijd single of niet

En daarna ging ik altijd naar een feest, waar het stelletjesgehalte eigenlijk vaak kleiner was dan op normale avonden Het leuke vond ik juist dat je op dat soort avonden met iedereen kon lullen, bekend of niet
pi_33097140
quote:
Op donderdag 15 december 2005 11:02 schreef Ripley het volgende:

Ik heb die ervaring eerlijk gezegd juist niet. Rond 12 uur ben ik bij mijn ouders, die knuffelen mij ook altijd single of niet

En daarna ging ik altijd naar een feest, waar het stelletjesgehalte eigenlijk vaak kleiner was dan op normale avonden Het leuke vond ik juist dat je op dat soort avonden met iedereen kon lullen, bekend of niet
ik ook niet. Eens je een relatie/gezin hebt is mijn indruk dat je minder snel nog tot zes uur zal gaan feesten bij oudjaar. Er zijn er uiteraard wel, maar kom ... meestal zit je dan wel ergens aan een familietafel. Het zijn meestal de jongeren en de vrijgezellen die echt de bloemetjes gaan buitenzetten.
  donderdag 15 december 2005 @ 11:08:23 #195
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33097186
quote:
Op donderdag 15 december 2005 11:02 schreef nozem het volgende:
Ga je verdriet maar verdrinken dan,
Zo erg is het nu ook weer niet. Jullie maken het veel dramatischer dan ik het ervaar.
  donderdag 15 december 2005 @ 11:08:40 #196
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_33097197
quote:
Op donderdag 15 december 2005 11:02 schreef nozem het volgende:

Ga je verdriet maar verdrinken dan, en onthoud: Op FOK! vind je zo rond 12 uur genoeg lotgeloten, wellicht mag je van Copycat zelfs een kleine prive singlestopicje starten.
Je denkt toch niet dat deze single vrouw op oudjaaravond eenzaam en alleen thuis zit?
Ik heb een leuke party om op te stralen. Met een hoop stelletjes verwacht ik, maar dikke kans dat er ook een paar leuke vrijgezelle mannen rondlopen. Zo niet, dan niet. Ik vermaak me wel.

En om 00.00 uur word ik stevig op de mond gezoend door een manmens. Een gay manmens, dan wel, maar het is een manmens!

En dat only the lonely singles topic sluit ik ergens op 1 januari wel weer.
  donderdag 15 december 2005 @ 11:12:50 #197
26118 paparia
Zit ook in een complot.....
pi_33097309
Meestal tot een uur of half 1 bij vrienden en familie dat dicht bij me staat. En dan ergens waar veel vrienden bekenden zijn. Totaal geen stelletjes /relatie dwang. oud en nieuw vier je in een groots feest met zoveel mogelijk mensen waar je het nieuwe jaar mee wil vieren.
Met iedereen lullen, ook al ken je ze half, met vriendinnen van vrienden, singles, goede vrienden, oude vrienden, vage kennissen, buren, maakt niet uit.
Oud en nieuw is een feest van veel gezichten en grote feesten, niet van een intieme band met iemand om 12 uur.
pi_33097357
quote:
Op donderdag 15 december 2005 11:08 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat deze single vrouw op oudjaaravond eenzaam en alleen thuis zit?
Ik heb een leuke party om op te stralen. Met een hoop stelletjes verwacht ik, maar dikke kans dat er ook een paar leuke vrijgezelle mannen rondlopen. Zo niet, dan niet. Ik vermaak me wel.

En om 00.00 uur word ik stevig op de mond gezoend door een manmens. Een gay manmens, dan wel, maar het is een manmens!

En dat only the lonely singles topic sluit ik ergens op 1 januari wel weer.
Daarom, je bent er niet, dus vrij spel for all the lonely souls out there.

Ik denk dat ik me ook maar eens met een fles whisky en een hele stapel porno opsluit op mijn kamer, als mijn huisgenoten elkaar dan luidruchtig feliciteren zal ik schreien als een pasgeboren baby
pi_33098991
ik bevind me met nieuwjaar op een feestje met schaatsers
En dan te bedenken dat ik helemaal niet kan schaatsen
  donderdag 15 december 2005 @ 12:53:20 #200
85962 ioko
I Appear Missing
pi_33099518
quote:
Op donderdag 15 december 2005 12:27 schreef Thisbe het volgende:
ik bevind me met nieuwjaar op een feestje met schaatsers
En dan te bedenken dat ik helemaal niet kan schaatsen
Aha, dus je bent een billen/benen meisje
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_33106770
quote:
Op donderdag 15 december 2005 11:08 schreef Plato1980 het volgende:

Zo erg is het nu ook weer niet. Jullie maken het veel dramatischer dan ik het ervaar.
zoals jij je single-zijn veel dramatischer maakt dan de anderen het ervaren.
pi_33107276
quote:
Op donderdag 15 december 2005 17:10 schreef maaike78 het volgende:

[..]

Touche
  donderdag 15 december 2005 @ 19:12:08 #203
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33109772
Waarom word je als single met de neus op de feiten gedrukt? Bij je schoonfamilie uren doorbrengen is ook niet alles. En kerst is gewoon als alle andere dagen, alleen een beetje anders. Lekker rustig eten en drinken.

Ik zie het dus niet als hel omdat ik single ben. Ik vermaak me zo ook wel. Tenminste heb ik niet extreem veel verplichtingen. Ik doe lekker mijn eigen ding en neem de rust die de dagen uitstraalt zonder van hop naar haar te moeten.

Ik isoleer mezelf lekker deze dagen, en doe mijn eigen ding wel.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  donderdag 15 december 2005 @ 19:16:17 #204
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33109926
quote:
Op donderdag 15 december 2005 17:10 schreef maaike78 het volgende:

[..]

Op dat moment wel ja.
pi_33110189
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:21 schreef petitlapin het volgende:
arme plato toch ...

oh heb ik ook wel eens gedaan, uit vrije wil

triest? nee, wel anders dan anders.
het wordt wel triest als je het naderhand vertelt, en iedereen met ach en wee reageert.
zou je bijna nog aan flitsend feest verzinnen om van dat geneuzel af te zijn.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_33110285
quote:
Op donderdag 15 december 2005 19:24 schreef milagro het volgende:

het wordt wel triest als je het naderhand vertelt, en iedereen met ach en wee reageert.
ik ook, niet uit vrije wil, maar kom

ik vond het heel triest. ik vond me niet zieilig of zo, maar het deed pijn, dat kan ik niet ontkennen
pi_33110320
quote:
Op woensdag 14 december 2005 13:25 schreef Copycat het volgende:

Idd.

Ik heb geen zin in de feestdagen en weet ook dat het dit jaar niet geweldig zal zijn (ws eerder klote), maar probeer er niet te zwaar aan te tillen, zie wel hoe ik die dag invul als het werkelijk zo ver is.
En al is het een keer niet zo geweldig, so what, zijn 2 dagen, niks meer en niks minder.
Kan ook niet jarenlang altijd fantastisch zijn. Ene jaar is leuker dan het andere.
Ik ga gewoon doen waar ik zelf zin in heb die 2 dagen, om het toch zo leuk mogelijk te maken en voor je het weet is kerst al voorbij.
And know what you want,
pi_33110358
quote:
Op donderdag 15 december 2005 19:26 schreef petitlapin het volgende:

[..]

ik vond het heel triest. ik vond me niet zieilig of zo, maar het deed pijn, dat kan ik niet ontkennen
dat kan, maar daarom is het niet voor iedereen zo
dat is wel eens vermoeiend, als mensen je een zieligheid aanpraten die je niet voelt.
  donderdag 15 december 2005 @ 19:29:12 #209
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33110363
quote:

[..]

Tis inderdaad hoe anderen jou situatie beoordelen, en dan gaan ze al snel roepen, ahhh wat zielig dat ie niet in de drukte is met nieuwjaar. In je eentje vermaken kan ook leuk zijn.

Laatste nieuwjaar heb ik in mijn eentje "the shining" gekeken. Krat warsteiner erbij, lekker hapjes voor mezelf en zo het nieuwe jaar alleen ingaan. Ik miste niet eens mensen om me heen. Ik was blij met die rust op dat moment.

Ben niet eens een einzelganger maar altijd iemand om me heen is echt geen noodzaak hier. Kan me best alleen vermaken.
pi_33110460
quote:
Op donderdag 15 december 2005 19:29 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Tis inderdaad hoe anderen jou situatie beoordelen, en dan gaan ze al snel roepen, ahhh wat zielig dat ie niet in de drukte is met nieuwjaar. In je eentje vermaken kan ook leuk zijn.

Laatste nieuwjaar heb ik in mijn eentje "the shining" gekeken. Krat warsteiner erbij, lekker hapjes voor mezelf en zo het nieuwe jaar alleen ingaan. Ik miste niet eens mensen om me heen. Ik was blij met die rust op dat moment.

Ben niet eens een einzelganger maar altijd iemand om me heen is echt geen noodzaak hier. Kan me best alleen vermaken.

dat heb ik ook.
er zijn jaren geweest waar ik gewoon ook of juist op die dagen alleen wil zijn, omdat er veel gebeurd was dat jaar , en ik de rust nodig had, en juist de zogenaamde gezelligheid tussen anderen in me meer deed herinneren aan de "ellende" dan gewoon lekker thuis met filmpje, boekje, lekker eten
  donderdag 15 december 2005 @ 19:32:59 #211
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33110486
quote:
Op donderdag 15 december 2005 19:26 schreef petitlapin het volgende:
En that's the difference. Ik zou naar een feestje toe kunnen gaan, maar doe dat niet,

Jammer genoeg hoorde ik zojuist tijdens het eten dat een huisgenoot op hetzelfde idee gekomen is waardoor ik dus niet eens alleen het nieuwe jaar in kan gaan.
  donderdag 15 december 2005 @ 19:36:43 #212
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33110605
quote:
Op donderdag 15 december 2005 19:32 schreef milagro het volgende:
juist de zogenaamde gezelligheid tussen anderen in me meer deed herinneren aan de "ellende"
Ja, dat heb ik dus ook. In een groep kun je je meer alleen voelen of ergens mee geconfronteerd worden dan als je alleen bent.
pi_33110734
quote:

[..]

Dat hoor ik al als ik een avond alleen ga stappen
"Wat zielig, ben je hier helemaal alleen"?
Ja en vermaak me prima, ontmoet altijd weer nieuw mensen en maak makkelijk een praatje, dus heb altijd een leuke tijd, soms nog beter dan als ik met een groepje vrienden uit ga.
Ik vind het soms heerlijk om een keer alleen te zijn, zonder dat "we blijven de hele avond als een groepje bij elkaar ".
And know what you want,
pi_33110772
quote:
Op donderdag 15 december 2005 19:36 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ja, dat heb ik dus ook. In een groep kun je je meer alleen voelen of ergens mee geconfronteerd worden dan als je alleen bent.
En daarom sla ik dit jaar vriendenafspraakjes met kerst over, dat drukt me dan zo op de feiten van afgelopen jaar.
Zelf kijken wat de dag brengt en vooral geen verplichtingen, heerlijk.
And know what you want,
  donderdag 15 december 2005 @ 19:46:35 #215
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33110897
quote:
Op donderdag 15 december 2005 19:32 schreef milagro het volgende:

[..]

dat heb ik ook.
er zijn jaren geweest waar ik gewoon ook of juist op die dagen alleen wil zijn, omdat er veel gebeurd was dat jaar , en ik de rust nodig had, en juist de zogenaamde gezelligheid tussen anderen in me meer deed herinneren aan de "ellende" dan gewoon lekker thuis met filmpje, boekje, lekker eten

Van de andere kant heb ik het ook soms dat ik heel eenzaam kan voelen, zomaar op een willekeurig moment. Maar dan ben ik gewoon niet tevreden met het leven.

Dit jaar dus bij familie nieuwjaar vieren met , weinig mensen. Dan kan ik zelfs op de bank gaan liggen en de staatsloterij kijken. Tis beter dan een plek waar ik moet zitten netjes met beide benen recht en praten als ze me wat vragen. Bij familie weten ze dat ik vaak met rust gelaten wil worden. ( laatste om het maar grof uit te drukken)

Maar eenzaamheid, kan wreten aan je. Het ergste gevoel dat bestaat. Maar gelukkig nu geen last van hier Tis gewoon dat je tevreden moet zijn met de situatie en het jezelf aangenaam moet maken.

Heb je genoeg aan jezelf, dan heb je niet zo snel mensen nodig. Hoewel er genoeg mensen zijn die geen moment alleen kunnen zijn.

Blah blah....tis gewoon dat eenzaamheid niet nodig is. Nooit dus. Maar dan moet je dus helemaal in je eentje genoeg kunnen zijn. Maar wederom is altijd alleen niet fijn
pi_33110965
quote:
Op donderdag 15 december 2005 19:40 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Dat hoor ik al als ik een avond alleen ga stappen
"Wat zielig, ben je hier helemaal alleen"?
Ja en vermaak me prima, ontmoet altijd weer nieuw mensen en maak makkelijk een praatje, dus heb altijd een leuke tijd, soms nog beter dan als ik met een groepje vrienden uit ga.
Ik vind het soms heerlijk om een keer alleen te zijn, zonder dat "we blijven de hele avond als een groepje bij elkaar ".
Ik ging vroegah zo vaak alleen uit, als mijn vriendin niet mee kon of wilde en ik geen zin had om thuis te blijven hangen.
Discotheken zijn leuker alleen of met een vriendin, dan met een vaste vriend.
De stamkroeg, daar was altijd wel iemand om tegen aan te lullen.

Alleen op vakantie heb ik ook een aantal keren gedaan, weliswaar een weekje maar, maar toch.
Heerlijk even helemaal niets.

De feestdagen zijn wmb zeker geen vloek, maar ook niet echt een zegen persé, ik ben toch vaak weer blij als het 1 januari is
pi_33110997
Doe eens niet!

[ Bericht 95% gewijzigd door Copycat op 15-12-2005 20:22:31 (Kutreactie is weg) ]
pi_33111129
quote:
Op donderdag 15 december 2005 19:48 schreef milagro het volgende:

De feestdagen zijn wmb zeker geen vloek, maar ook niet echt een zegen persé, ik ben toch vaak weer blij als het 1 januari is
Zo zie ik het ook...en als ik het even niet zo zie, dan probeer ik het zo te zien
Ik probeer het niet erger te maken dan het is.

Alhoewel ik 1 Januari volgens mij wel een dip kan verwachten, omdat ik dan misschien ga denken dat ik het met kerst en oud&nieuw niet zo leuk heb gehad
Ach voor je het weet is het allemaal weer voorbij en is het midden Januari
And know what you want,
  donderdag 15 december 2005 @ 20:02:00 #219
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33111379
Reactie op edit is weg.

De rest van dit heen en weer gejen is zo trouwens helemaal weg!

[ Bericht 11% gewijzigd door Copycat op 15-12-2005 20:24:02 ]
  donderdag 15 december 2005 @ 20:25:05 #220
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_33112079

Dat kinderachtige gedrag is ongepast in deze feestelijke tijd!

pi_33113027
quote:
Op donderdag 15 december 2005 19:32 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

En that's the difference. Ik zou naar een feestje toe kunnen gaan, maar doe dat niet,

Jammer genoeg hoorde ik zojuist tijdens het eten dat een huisgenoot op hetzelfde idee gekomen is waardoor ik dus niet eens alleen het nieuwe jaar in kan gaan.
Hoezo? Jullie wonen toch niet op dezelfde kamer? Ieder op z'n eigen kamer dus en tijdens de jaarwisseling complete stilte van beide kanten.
pi_33113071
Had ik al verteld dat ik een mini kerstboom in mijn kamer heb? Met bijbehorende miniballetjes, minipiek, en als klapper natuurlijk het kerststalletje
Op de achtergrond klinkt Stille Nacht
  zaterdag 17 december 2005 @ 22:57:23 #223
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_33175896
Vloek.

Iedereen zit bij familie en heeft het gezellig. iedereen om mij heen krijgt van alles en nog wat.
Zelfs de meest idiote lonsdale dragers die turken verafschuwen en gasten die lopen te bitchen
bij gemeenten dat buzz dicht gaat en dat iuitkering te weinig is terwijl ze bij mammie wonen
en hetzelfde aan inkomen als ik krijg terwijl ik alleen woon.

Jaar in jaar uit alleen.
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
  zaterdag 17 december 2005 @ 23:02:15 #224
128564 Flibble
Mr. Flibble's very cross
pi_33176095
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:57 schreef a-child-in-chains het volgende:
Vloek.

Iedereen zit bij familie en heeft het gezellig. iedereen om mij heen krijgt van alles en nog wat.
Zelfs de meest idiote lonsdale dragers die turken verafschuwen en gasten die lopen te bitchen
bij gemeenten dat buzz dicht gaat en dat iuitkering te weinig is terwijl ze bij mammie wonen

Jaar in jaar uit alleen.
Amen.
King illegal forest to pig wild kill in it a is!!!!
  zaterdag 17 december 2005 @ 23:12:28 #225
108862 a-child-in-chains
pi_33176504
amen ?
wat bedoel je daarmee?
No room for the unlucky.
pi_33176639
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 23:12 schreef a-child-in-chains het volgende:
amen ?
wat bedoel je daarmee?
amen, dat is hebreeuws voor boehoehoe
  zaterdag 17 december 2005 @ 23:20:49 #227
128564 Flibble
Mr. Flibble's very cross
pi_33176837
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 23:12 schreef a-child-in-chains het volgende:
amen ?
wat bedoel je daarmee?
Ik bedoelde nix vervelends hoor! Ik wilde maar even bevestigen dat de feestdagen een vloek zijn. Misschien voor iets andere redenen dan jij geeft, maar toch..
King illegal forest to pig wild kill in it a is!!!!
  zaterdag 17 december 2005 @ 23:46:59 #228
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33177868
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 22:57 schreef a-child-in-chains het volgende:

Overdrijven is ook een vak en als je je met dat soort dingen bezighoudt tijdens de kerst, dan zul je zeker 2 kutdagen hebben.
And know what you want,
pi_33198326
Een hele grote vloek!
  zondag 18 december 2005 @ 19:23:55 #230
108862 a-child-in-chains
pi_33198618
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 23:46 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak en als je je met dat soort dingen bezighoudt tijdens de kerst, dan zul je zeker 2 kutdagen hebben.
Ik overdrijf niet.
Alleen maar omdat jij dat soort dingen nooit zelf hebt gezien,
betekent dat nog niet dat het niet kan
No room for the unlucky.
  zondag 18 december 2005 @ 19:30:29 #231
39604 SouthernSun
het zonnetje in huis
pi_33198825
dit jaar een vloek omdat kerst in een weekend valt en mn vriendin doordeweeks niet hierheen kan

verder is kerst een beetje n dag als alle anderen voor me, op uitgebreid eten met mn ouders na. vieren t niet echt zo, maar ik zit er niet mee

[ Bericht 25% gewijzigd door SouthernSun op 18-12-2005 19:37:00 ]
  zondag 18 december 2005 @ 23:20:41 #232
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33206111
quote:
Op zondag 18 december 2005 19:23 schreef a-child-in-chains het volgende:

[..]

Ik overdrijf niet.
Alleen maar omdat jij dat soort dingen nooit zelf hebt gezien,
betekent dat nog niet dat het niet kan
Wie zegt dat ik dat nog nooit gezien heb, weet zelf ook wel hoe het gaat met dat "soort" mensen.
Ik ga er alleen geen punt van maken en een kerstgedachte draait eerder om blij zijn met wat je hebt, dan gaan jammeren over hoe oneerlijk de wereld verdeeld is.
And know what you want,
pi_33208259
Ik vind het een ontzettend gezellige tijd,maar het is inderdaad waar dat je vreselijk met je neus op de feiten wordt gedrukt.De kaartjes die je verstuurd bevatten slechts één naam en die je krijgt zijn bijna allemaal met twee namen er op.
En altijd zijn er mensen bij die het jaar daarvoor nog vrijgezel waren.
Verder zou ik ook graag romantisch met mijn lief door ons dorpje slenteren net als al die andere stellen en daarna diner bij kaars en kerstboomlicht en daarna een kerstfilm kijken.(Home Alone) om vervolgens met alle andere stelletjes in de kroeg te gaan staan.
Maar ja,een lief ontbreekt

Maar ik heb er geen hekel aan zoals sommige mensen.

Lieve Kerstman/vrouw,heeft u volgend jaar misschien een lief meisje voor mij?
  maandag 19 december 2005 @ 01:59:18 #234
108862 a-child-in-chains
pi_33209779
quote:

[..]

Mijn probleem met de kerstdagen is dat, iedereen (maar dan ook iedereen) om mij heen,
die ik ken, relatie of niet,
Echt meer aan warmte en gezelligheid hebben dan mij. En dan heb ik het niet over partner-relaties ofzo. Maar gewoon, ze hebben al zoveel meer. Ze weten het nieteens volgens mijn.
En ze hoeven zich ook niet te bekommeren of het wel of niet gezellig gaat worden.
Hun ouders hebben al standaard veel bezoek, of ze gaan samen weg, uit eten etc etc.

Dus al hebben ze geen relatie, meesten wonen nog thuis, en zeker met de afgelopen
koude dagen en die gaan komen.. Zij hebben het al heel gezellig gehad en die
stemming zit er al standaard nu in bij hun.
Vind je het gek dat zij meer voelen voor de komende dagen dan ik?

Durven die gasten zich om te draaien en te gaan zeggen dat IK ook maar moet gaan lachen en dat
het om de kerstgedachte gaat en er is geen reden om niet te lachen bla bla. Me reet.
Ik heb echt kutdagen gehad. Met kut koude ochtenden. En eczeem en shit.
En ik voel me al zo lelijk.

Iedereen is hetzelfde en zal ook wel op eenzelfde manier gaan reageren in bepaalde situaties,
Dat is heel menselijk Ik zou ze welles willen zien kruipen als zij hadden meegemaakt wat ik heb meegemaakt. En als ze nu in mijn schoenen zouden staan.

Kankerlijers. Ik kan er werkelijk waar (als ik een gun had of een mes), er een paar afschieten
of hun gezicht zo danig onherstelbaar verneuken.
En dan kom ik erachteraan met dingen als, Er zijn ergere dingen op de wereld, en kanker is erger
en je moet je nu gaan bezig houden met de kerstgedachte bla bla.

(Ik hoop het toch echt zo..)
No room for the unlucky.
pi_33209806
Je hebt dus geen vrienden?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  maandag 19 december 2005 @ 02:06:53 #236
108862 a-child-in-chains
pi_33209866
quote:
Op maandag 19 december 2005 02:01 schreef cultheld het volgende:
Je hebt dus geen vrienden?
Ik heb wel vrienden, maar die zijn tussen de 16 en 23.
En wat doen jonge mensen? Die hebben standaard een instelling zo van,
Je bent helemaal game, of niet.
Het gaat ze om gezelligheid en veel feesten enzo. Dat soort vrienden vragen zich
constant af 'wat ze aan je hebben'
Ben je saai of vaak alleen thuis en ben je niet zo gauw te porren voor iets.
Laten ze je koud links staan.
En niet alleen dat, ze denken daarnaast dus echt te weten hoe makkelijk of moeilijk het voor MIJ is.
Ze weten alleen niet (en daar staan ze niet bij stil) of ze het allemaal beter dan mij zouden hebben gedaan.
Ze dneken echt te weten alleen aanmijn uiterlijk aftelezen hoe makkelijk ik het wle niet heb. En dat ik daarom maar niet zo moet aanstellen ofzo.
Zelf missen ze niks en hebben ze een mooi huidje.
En kunnen ze zich niet beginnen in te beelden hoe afschuwelijk en pijnlijk
eczeem wel niet kan zijn.

De pijn van eczeem, als je huid kapot of open ligt (een gelaagde deel van je huid),
op je gzeicht. Dat wibloed etc. Voelt als duizenden prikkende naalden op je
huid.
Dat geveol hebben ze nog nooit neegemaakt, laat staan de jeuk en
de helingsproces.

Hun judgemental aproach is alleen skindeep. Maarja, wat doe je eraan?
Altijd schreeuwen en zeggen dat er meer aan de hand is?
No room for the unlucky.
pi_33209895
Hoe oud ben je zelf dan, 30?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  maandag 19 december 2005 @ 02:10:35 #238
108862 a-child-in-chains
pi_33209910
25

Maar ik heb best wel vele meegemaakt enzo.
Meer dan anderen. Dat mag je natuurlijk niet zeggen enzo.
Maar dat weetje gewoon. Dat zie je aan die imature gedrag van
je leeftijd genoten.
Alles is zo makkelijk (geweest) voor hun. Daarom denken ze dat ze makkelijk praten hebben.
No room for the unlucky.
pi_33209940
Waar koop je die wiet trouwens?
  maandag 19 december 2005 @ 02:13:29 #240
85962 ioko
I Appear Missing
pi_33209944
quote:
Op maandag 19 december 2005 02:06 schreef a-child-in-chains het volgende:

[..]

Verhaal
Hoe zit het met familie?
Coincidence
Makes sense
Only with you
  maandag 19 december 2005 @ 02:15:26 #241
85962 ioko
I Appear Missing
pi_33209964
quote:
Op maandag 19 december 2005 02:10 schreef a-child-in-chains het volgende:
25

Maar ik heb best wel vele meegemaakt enzo.
Meer dan anderen. Dat mag je natuurlijk niet zeggen enzo.
Maar dat weetje gewoon. Dat zie je aan die imature gedrag van
je leeftijd genoten.
Alles is zo makkelijk (geweest) voor hun. Daarom denken ze dat ze makkelijk praten hebben.
Ik heb zelf nooit echt iets moeilijks meegemaakt, dus ik geloof je op je woord, maar een beetje relativeren moet toch kunnen, er zijn ook mensen die dodelijk ziek zijn of in een land wonen waar iedereen maar 40 wordt, of in een oorlog, niet?
Coincidence
Makes sense
Only with you
  maandag 19 december 2005 @ 02:51:44 #242
108862 a-child-in-chains
pi_33210241
quote:
Op maandag 19 december 2005 02:13 schreef ioko het volgende:

[..]

Hoe zit het met familie?
Familie

Ik wil mijn familie niet zien. Ik wil ze niet spreken. Ik wil ze niet ontmoeten. Ze moeten me ook niet aanraken.
Als ik in de verte ook maar een familielid denk te zien ren vlucht ik. Ik walg van ze.
Het idee alleen al dat de wind mijn kant opwaait en hun eerst passeerden.
Ze stinken en zijn besmettelijk. Ik let ook altijd op of ik niet iemand bekends zie.
Heeft mijn houding daarentegen (rechtop lopen) wel veel geholpen trouwens
(rechtvooruit kijken en opletten)
Als familie in dezelfde super is, leg ik me mandje en alle spullen neer en ga ik zo snel mogelijk weg. Ik wil niet dat ze me aanraken. Ik wil niet dezelfde spullen pakken die zij hebben aangeraakt.

Mijn moeder.
Ik kan haar niet uitstaan, haar stem, die geur alles. Als ik aan haar denk word ik al agressief.
Ik kan dan ook geen 30 sec. met me moeder aan de telefoon zijn. Geheid ruzie.
Ze probeert dan ook te doen alsof er 17 jaar niks is gebeurd en ze houd nog steeds de schijn op
voor veel mensen wbt. haar thuis situatie en over haar kinderen enzo.
Vrouwen zijn goed in schijn ophouden. Omdat ik me moeder heb meegemaakt kijk ik altijd door ze heen.
De laatste x dat ik haar sprak was in 2000. De laatste x dat ik haar echt zag was in 1999.
En dat was ook maar zo kort mogelijk. Klaar afgekopen. Daarvóór zag ik haar ook
al niet meer zoveel. Ik woonde op mezelf.
Ik wil ook niet dat we worden "herenigd" ofzo.
Je hebt van die brainfog debielen die teveel films hebben gezien en denken
dat dat een merrie oplossing is enzo. NOT!. realiteit is altijd anders
Het is geen film. En dat idee slaat nergens op, het gaat gewoonweg niet en als ik zeker weet dat ik iets niet wil dan is dat het wel.

Nee geen familie dus.
Het heeft geen zin met hun. Het is werkelijk waar twilightzione-achtig als ik met familie ben.
Ik kan ze en wil ze ook niet gaan veranderen, die stadia heb ik meegemaakt en ben ik ook al voorbij.
Je moet mensen in hun waarde laten (wat het ook is)
Wat ik wel weet is dat ik absoluut niks maar dan ook niks met ze te maken wil hebben.
Niks dan problemen en ellende. Het is werkelijk waar een raar volkje.

Ik woon op mezelf en heb al teveel in me leven dat ik geen plek kan geven of niet weet hoe te verwerken.
Daarbij heb ik mijn familie daarboven op niet nog eens nodig.

Laat me met rust.

[ Bericht 0% gewijzigd door a-child-in-chains op 19-12-2005 02:58:40 ]
No room for the unlucky.
pi_33210264
Veel sterkte met je lege leven
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 19 december 2005 @ 02:56:57 #244
108862 a-child-in-chains
pi_33210268
quote:
Op maandag 19 december 2005 02:56 schreef fernando_redondo het volgende:
Veel sterkte met je lege leven
bedankt voor die sarcasme.
No room for the unlucky.
pi_33210317
Dat was het niet

Ervan uitgaande dat jij het niet serieus meent
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 19 december 2005 @ 03:18:14 #246
108862 a-child-in-chains
pi_33210345
quote:
Op maandag 19 december 2005 03:08 schreef fernando_redondo het volgende:
Dat was het niet

Ervan uitgaande dat jij het niet serieus meent
Wat niet serieus meent?
No room for the unlucky.
  maandag 19 december 2005 @ 07:06:59 #247
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33210653
quote:
Op maandag 19 december 2005 02:10 schreef a-child-in-chains het volgende:

Ik denk dat iedereen wel het een en ander heeft meegemaakt, al is het wel zo dat de een meer te verwerken lijkt te krijgen dan een ander. Uiteindelijk denk ik echter dat het belangrijk is om te kunnen relativeren, vooral wat betreft je eigen leven, anders blijf je altijd met jezelf bezig..
pi_33214973
No offence a-child-in-chains, maar je praat echt over iedereen die je kent zo negatief, volgens mij krijg je op die manier ook alleen maar negativiteit terug. Je komt op mij echt heel verbitterd over, daarmee maak je het voor jezelf ook niet gemakkelijker. Los van de tegenslagen, moet je daar ook nog energie aan besteden. Kan je niet proberen om mensen te leren kennen waarmee je wel een echtere vriendschap kan opbouwen? Mensen met wel dezelfde interesses of passies, of bijvoorbeeld lotgenoten met eczeem?
Uiteindelijk ben jij de enige die het leven voor jezelf, ondanks alle tegenslagen, nog een beetje fijn kan maken.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_33215091
quote:
Op maandag 19 december 2005 07:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen wel het een en ander heeft meegemaakt, al is het wel zo dat de een meer te verwerken lijkt te krijgen dan een ander. Uiteindelijk denk ik echter dat het belangrijk is om te kunnen relativeren, vooral wat betreft je eigen leven, anders blijf je altijd met jezelf bezig..
Inderdaad, je kiest er zelf voor hoe je je leven inricht, hoe je met zware tegenslagen omgaat enzovoorts.
Child in chains geeft andere mensen de schuld van zijn "ellende" , en heeft totaal niet in de gaten dat zijn eigen houding wellicht onvriendelijk is
Ik heb trouwens totaal geen medelijden met zulke losers, die hun ziekte of handicap op deze manier uitventen
O, wacht, ik zet even mijn Kerstboom aan

[ Bericht 1% gewijzigd door Thisbe op 19-12-2005 13:20:16 ]
  maandag 19 december 2005 @ 15:38:11 #250
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_33218183
ik heb altijd een hekel aan die kerstkaarten uitdelerij, krijg namelijk nooit wat
  maandag 19 december 2005 @ 15:38:47 #251
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_33218193
quote:
Op donderdag 15 december 2005 10:51 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ach, vorig jaar had ik geen relatie met oud en nieuw en twee jaar geleden wel, en ik denk dat het vorig jaar nog leuker was dan 2 jaar geleden.

Verder heb ik weinig met feestdagen, maar ik laat er m'n humeur ook niet door verpesten.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_33218950
De eindejaarsfeesten die binnenkort zal plaatsvinden is voor mij ook niet interessant, voor mij geldt het ook dat het een dag is als een andere maar vandaag heb ik iets gelezen op de website van De Standaard ....

Kerstdiner bevat alle ingrediënten voor familieruzie.

LONDEN - Een typisch kerstdiner bevat volgens voedingsspecialisten de perfecte ingrediënten voor een familieruzie. In Groot-Brittannië wordt er op 25 december dan ook in ongeveer 60 procent van de gezinnen ruzie gemaakt, zo ontdekten wetenschappers.

Een traditioneel kerstmaal bevat namelijk vaak veel zout en koolhydraten, zei Helen Conn van het Instituut voor Voedingsleer woensdag in Londen. Zo’n rijke maaltijd, vergezeld van meerdere glazen wijn, en gevolgd door een zoet dessert, leidt tot voortdurende schommelingen van de bloedsuikerspiegel en maakt de meeste mensen nors, verklaarde Conn.
In Groot-Brittannië wordt er op 25 december in ongeveer 60 procent van de gezinnen ruzie gemaakt. Bij 25 procent van hen zouden de onlusten kort op het kerstdiner volgen. Vele mensen ervaren de feestdagen als stresserend en de overmatige schrans- en drinkpartijen, die de remmen losgooien, leiden vaak tot woordenwisselingen, aldus de onderzoekers.

Bron :
http://www.standaard.be/A(...)elId=DMF14122005_053

Het is duidelijk dat feestdagen ook zijn nadelen heeft ...
only two things are infinite, the universe and human stupidity
and I'm not sure about the former
  dinsdag 20 december 2005 @ 01:39:36 #253
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33235439
quote:
Op maandag 19 december 2005 02:06 schreef a-child-in-chains het volgende:

Ben je saai of vaak alleen thuis en ben je niet zo gauw te porren voor iets.
Laten ze je koud links staan.
Ja, maar als je nooit ergens voor in bent, waarom moeten ze je dan opbellen om iets te gaan doen?
Als je 3 keer een nee krijgt, bel je geen 4e keer, dan weet je het antwoord al.
And know what you want,
  dinsdag 20 december 2005 @ 02:57:11 #254
108862 a-child-in-chains
pi_33236114
quote:
Op maandag 19 december 2005 13:01 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Inderdaad, je kiest er zelf voor hoe je je leven inricht, hoe je met zware tegenslagen omgaat enzovoorts.
Child in chains geeft andere mensen de schuld van zijn "ellende" , en heeft totaal niet in de gaten dat zijn eigen houding wellicht onvriendelijk is
Ik heb trouwens totaal geen medelijden met zulke losers, die hun ziekte of handicap op deze manier uitventen
O, wacht, ik zet even mijn Kerstboom aan
Ik vent mijn handicaps niet uit. Ik heb het echt heel moeilijk.
Dingen waarmee ik zit zoals dwangahndelingen enzo, nemen grotendeels van de dag in
beslag. Dan heb je niet meer veel tijd voor andere dingen. Als ik klaar ben ben ik
bwv. 'op' en wil je eerst rusten. Ik ben gewoon echt verneukt.

Rare is dat mensen die ik ken en die wél hun handicap prpageren en dat alles de schuld van geven.
Die zijn nog best happy, hebben geen werk, maar maken afspraken, gaan in de shop zitten,
naar buzz, naar de kern, zitten bij mekaar thuis, downloaden films, gaan klagen bij de gemeente
voor buzz enz.
Mensen zien aan mijn uiterlijk NIET wat er thuis afspeelt. Ze kunnen er niet bij.
Ze begrijpen het niet.
Maar om dan te zeggen dat het makkelijker kan. En dat het me eigen schuld is. Vind ik maar
moeilijk te slkken.
No room for the unlucky.
  dinsdag 20 december 2005 @ 02:59:25 #255
108862 a-child-in-chains
pi_33236127
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 01:39 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Ja, maar als je nooit ergens voor in bent, waarom moeten ze je dan opbellen om iets te gaan doen?
Als je 3 keer een nee krijgt, bel je geen 4e keer, dan weet je het antwoord al.
Ja das wel waar. Ze begrijpen het gewoon niet.
Maar wat vraagik dan ook eigenlijk van ze. Ik heb zin om iemand te vermoorden.
No room for the unlucky.
pi_33244924
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 02:59 schreef a-child-in-chains het volgende:

[..]

Ja das wel waar. Ze begrijpen het gewoon niet.
Maar wat vraagik dan ook eigenlijk van ze. Ik heb zin om iemand te vermoorden.
Een bezoekje aan de psychiater kan geen kwaad
Zo, en nu ga ik eens naar Kerstliedjes luisteren
  dinsdag 20 december 2005 @ 15:53:56 #257
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33246844
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 02:57 schreef a-child-in-chains het volgende:

- Ik heb het echt heel moeilijk.
- Ik ben gewoon echt verneukt.
- Mensen zien aan mijn uiterlijk NIET wat er thuis afspeelt. Ze kunnen er niet bij.
- Ze begrijpen het niet.
Ik snap best, dat als je veel problemen hebt of tegen dingen aanloopt, dat je niet zo positief bent ingesteld, maar ik zie geen enkel positief iets bij jou, alles wat je opsomt in al je berichten is negatief (en dan druk ik het nog positief uit eik).

Noem eens iets op waar je wél tevreden mee bent, dingen die je wél leuk vindt om te gaan doen, dingen die je dag leuker maken?
Er moeten heus wel positieve dingen zijn, maar als je alleen maar aanhaalt wat klote is, dan is je dag gegarandeerd klote, vanaf het moment dat je s'ochtends wakker wordt.
Met zo'n instelling kom je nergens, lullig maar waar.
And know what you want,
pi_33248512
Precies wat -Delta- zegt en daar komt dan nog eens bij: zou je zelf 'zin' hebben in contact met iemand die alleen maar zo negatief is en alleen bezig lijkt te zijn met zijn eigen ellende? Hoe erg die ellende dan ook mag zijn? Vrienden kunnen heel goed wel bereid zijn om te luisteren naar problemen, maar hebben meestal geen zin om een soort 'dumpplek' te worden of hulpverlener te spelen.

En Thisbe zegt het wat lomp, maar inderdaad als je zo agressief in het leven staat, want dat proef ik heel erg uit je posts, dan lijkt het me zeker verstandig om dat eens serieus aan te pakken met een deskundige. Uiteindelijk kunnen mensen je nog zoveel onrecht aangedaan hebben, maar gun je ze dan ook nog dat ze je heden en toekomst blijven 'verpesten' door zoveel woede op te roepen (je ouders bijv.)? Heb je manieren om die gevoelens te uiten: schrijven, tekenen ik noem maar wat.
Ook je dwanghandelingen en dergelijke, heb je daar wel de juiste hulp (medicatie/therapie) bij?

Terwijl ik dit typ vraag ik me echter af of je deze afwegingen zelfs maar in overweging wil nemen.
  dinsdag 20 december 2005 @ 19:11:19 #259
108862 a-child-in-chains
pi_33252608
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 16:52 schreef Étoile het volgende:
Precies wat -Delta- zegt en daar komt dan nog eens bij: zou je zelf 'zin' hebben in contact met iemand die alleen maar zo negatief is en alleen bezig lijkt te zijn met zijn eigen ellende? Hoe erg die ellende dan ook mag zijn? Vrienden kunnen heel goed wel bereid zijn om te luisteren naar problemen, maar hebben meestal geen zin om een soort 'dumpplek' te worden of hulpverlener te spelen.
In het echt benik niet zo agressief als jij dat zegt, of zoals ms. uit mijn posts blijkt.
En nee, je hebt niet gelijk. Vrienden zijn incompetent en bij voorbaat al als ze iets niet
snappen of dneken dat je problemen hebt, dan rennen ze al weg ofzo. Ze zijn nooit bereid
tenzij je eenmooi meisje bent. En aangzeien ik geen mooi meisje ben in dit leven..
Want zeg nou zelf als een meisje iets van een klein probleem heeft staan er bwv. 20 klaar.

Ze hebben gewoon niks bij mij te zoeken.
Ik ben niet populair, doe niet aan graffiti, ben niet knap, ben niet beroemd, heb geen bergen met geld.
Dus rotop met die stomme vrienden-zijn-best-bereid-preek.
Het zijn allemaal honden. En eigenlijk zitten ze wat dat betreft heel simpel in mekaar kwa geest.
Waarom zag ik dat niet eerder?
No room for the unlucky.
  dinsdag 20 december 2005 @ 19:13:45 #260
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_33252679
Wat een naar, negatief wereldbeeld heb jij dan.
Lijkt me ontzettend vermoeiend en vervelend om dag in dag uit met zo'n zwartgallige blik de wereld in te kijken.
  dinsdag 20 december 2005 @ 19:31:04 #261
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33253249
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 19:11 schreef a-child-in-chains het volgende:

[..]

In het echt benik niet zo agressief als jij dat zegt, of zoals ms. uit mijn posts blijkt.
En nee, je hebt niet gelijk. Vrienden zijn incompetent en bij voorbaat al als ze iets niet
snappen of dneken dat je problemen hebt, dan rennen ze al weg ofzo. Ze zijn nooit bereid
tenzij je eenmooi meisje bent. En aangzeien ik geen mooi meisje ben in dit leven..
Want zeg nou zelf als een meisje iets van een klein probleem heeft staan er bwv. 20 klaar.

Ik ben niet populair, doe niet aan graffiti, ben niet knap, ben niet beroemd, heb geen bergen met geld.
Het zijn allemaal honden. En eigenlijk zitten ze wat dat betreft heel simpel in mekaar kwa geest.
En weer alleen negativiteit.. Als je ook IRL op die manier praat kan ik begrijpen dat niemand veel zin heeft om jou op te zoeken.
  dinsdag 20 december 2005 @ 19:59:20 #262
66825 Reya
Fier Wallon
pi_33254187
quote:

[..]

Je hebt een harde schop onder je kont nodig. Serieus
  dinsdag 20 december 2005 @ 20:02:45 #263
66825 Reya
Fier Wallon
pi_33254292
En verder wat IR zegt: ik laat mijn tijd niet verneuken omdat half Nederland een paar dagen in december tot Kerst bestempelt. Ik heb nog genoeg dingen te doen, dus die dagen zijn daar perfect voor
  dinsdag 20 december 2005 @ 20:03:42 #264
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33254332
quote:

[..]

Ik vraag me werkelijk af of het daar om draait, zoals je bv het uiterlijk op noemt...Ben je mooi, staan mensen voor je klaar, zo niet, dan niet...
Ik heb vrienden in alle soorten en maten en voor allemaal sta ik net zo graag klaar en hun andersom ook. Heeft niks met uiterlijk te maken.

Misschien heb je veelal verkeerde vrienden getroffen, dat kan best.
Maar met jouw negatieve kijk denk ik ook dat je op dit moment weinig positieve mensen aan zult trekken, die veel voor je over hebben, want je bent alleen maar bitter en negatief. Mensen hebben niks bij jou te zoeken zeg je zelf, daar ben ik het nu ook mee eens, alleen om andere redenen dan die jij noemt. Jij noemt als reden "ik ben niet knap, niet rijk, etc", dat is het niet. Je straalt weinig positiefs uit, niks leuks en gezelligs waar mensen op wachten, alleen maar negatieve gedachtes continu. Bittere opmerkingen en denkwijze.
En je hoeft niet de hele dag vrolijk en happy te zijn naar je vrienden toe, niemand is een chronisch blij, maar er zit enorm veel verschil tussen een wat mindere dag of periode in je leven, of continu verbitterd te zijn en alleen maar te zeuren over alles wat kut is.

Ik heb zelf geen familie en nu het kerst is baal ik er ook van, dat ik niet gezellig met familie wat kan gaan doen, al was het 10 minuten koffie drinken op een van de kerstdagen.
En ik heb veel meegemaakt (thuis) vroeger, zoals het hoort te gaan in een "normaal" gezin, daar heb ik nooit iets van meegekregen. Maar moet daar de hele wereld de dupe van zijn, als ik het af en toe nog moeilijk heb? Nee.

Het lijkt wel of je alles en iedereen kwalijk wilt nemen, dat jouw leven op dit moment niet is, wat je graag had gewild.
Ga eens kijken wat wel de moeite waard is, dingen die je wel blij maken of kúnnen maken.
En je hebt echt niet continu veel geld of veel vrienden nodig om een leuke dag/tijd te hebben. Dat maak jij er maar van, net als dat je overal een excuus voor hebt, dat alles kut is.

Ik had mezelf al lang al een flinke schop onder m'n kont gegeven als ik zo negatief rondliep.
Geluk begint van binnenuit, en ja, ook als er buiten misschien niet zoveel geluk is, dan moet je er soms maar zelf wat van maken.
And know what you want,
  dinsdag 20 december 2005 @ 20:04:51 #265
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33254380
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 20:02 schreef Reya het volgende:
En verder wat IR zegt: ik laat mijn tijd niet verneuken omdat half Nederland een paar dagen in december tot Kerst bestempelt. Ik heb nog genoeg dingen te doen, dus die dagen zijn daar perfect voor
Precies Het zijn gewoon 2 dagen, alleen hebben ze het stempeltje kerst.
And know what you want,
  dinsdag 20 december 2005 @ 20:15:26 #266
108862 a-child-in-chains
pi_33254838
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 19:31 schreef Alicey het volgende:

[..]

En weer alleen negativiteit.. Als je ook IRL op die manier praat kan ik begrijpen dat niemand veel zin heeft om jou op te zoeken.
Nee in IRL ben ik niet zo, alleen aftentoe. soms, dat ik effe me zelf laat gaan.
Maar eigenlijk is het meer omdat ik niet blow, niet van bier houd of mezelf wil klemzuipen ergens op een kamertje met een paar mensen, niet rook noch van stonerfilms houd en niet veel te zeggen heb
tegen mensen die praten als de stereotype " hey dude, spaced out man! " gasten.
Die hebben het alleen maar over blowen of de meest ranzige b-film en hey ik ben de
meest anale niet. Ik kan wel met ze opschieten maar als je geen raakvlakken hebt kun je het lang volhouden maar het houd op.

En die anderen zijn idd. bang voor mij en mijn problemen merk ik. Ze snappen het niet.
Ze proberen ms. wel maar kunnen het niet vatten. En van mij hoeven ze het ook niet te begrijpen hoor.
begrijp me niet verkeerd, Het is hun eigen schuld.
Iedereen is nieuwsgieirg van aard. En als iemand probelemen heeft wil je persé weten wat het is toch?.
Je wilt je kunnen inleven en vergelijken zodat je weet hoe zwaar een ander het wel niet heeft. toch?
Zodat je een 'oordeel' kan vellen.
Het slaat eoigenlijk nergens op. Maar iedereen doet het. En niemand heeft dat door.
Maar hey, als je zelf iets niet hebt meegemaakt dan kun je het ook niet begrijpen
hoe en wat of niet?
Je vergelijkingsmateriaal is alleen maar datgene wat jij zélf hebt meegemaakt.
En als je dan denk te weten wat een ander meemaakt dan kun je de plank flink misslaan.

Zij denken dat het leven heel makkelijk is en kunnen mij door hun stupide fout mij niet begrijpen.
Maar hey het leven is niet makkelijk voor mij, daar heeft 17 jaar van ellende wel voor gezorgd.
en een moeder die er nooit was. Ik zorgde 5 van de tien x praktisch voor me broeetje.
Dat terwijl ik zwaar onder de korsten zat enzo.

Zodoende laten me vrienden me links liggen denk ik. Wie de fok zijn zij nou?Ze dneken het te weten
en doenmaar dan alsof ik me aanstel. Maar ze weten de helft nog nieteens.
En het isniet zo dat ik me problemen altid ophang enzo of moeilijk doe of in tranen uitbarst
met gezelschap als een wijf ofzo, absolut niet. Ik ben alleen heel stil.
Ik heb nl. dingen die een normaal functioneren van de gemiddelde mens belemmeren.
Dwangahndelingen, voel me altijd kut van binnnen, eczeem, pijn enzo. En als ze me vragen ]of ik meel wil naar een kroeg ofzo, dan heb ik daar geen zin in (met me huid en het trekt en doet pijn enzo) en dan bedank ik daarvoor. Als je dat te vaak doe dankom je vanzelf in de situatie
terrecht waar ik inzit. Begrijpelijk. doch kut.

Ik relativeer wél. Ik doe niet anders.
No room for the unlucky.
pi_33254950
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 20:15 schreef a-child-in-chains het volgende:Ik relativeer wél. Ik doe niet anders.
ipv relativeren moet je eens het probleem bij jezelf zoeken en niet bij anderen, je zgn. vrienden.
  dinsdag 20 december 2005 @ 20:22:30 #268
66825 Reya
Fier Wallon
pi_33255142
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 20:15 schreef a-child-in-chains het volgende:
En die anderen zijn idd. bang voor mij en mijn problemen merk ik. Ze snappen het niet.
Snap je het zelf wel? Of pretendeer je het te snappen maar probeer je eigenlijk van elke verantwoordelijkheid weg te vluchten?
  dinsdag 20 december 2005 @ 20:24:14 #269
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_33255215
quote:

[..]

Nee in IRL ben ik niet zo, alleen aftentoe. soms, dat ik effe me zelf laat gaan.
Maar eigenlijk is het meer omdat ik niet blow, niet van bier houd of mezelf wil klemzuipen ergens op een kamertje met een paar mensen, niet rook noch van stonerfilms houd en niet veel te zeggen heb
tegen mensen die praten als de stereotype " hey dude, spaced out man! " gasten.
Die hebben het alleen maar over blowen of de meest ranzige b-film en hey ik ben de
meest anale niet. Ik kan wel met ze opschieten maar als je geen raakvlakken hebt kun je het lang volhouden maar het houd op.
Komt het echt daardoor? Want ik ken een heleboel mensen die niet daar van houden, en die toch een normaal sociaal leven hebben.
quote:
Ze proberen ms. wel maar kunnen het niet vatten. En van mij hoeven ze het ook niet te begrijpen hoor.
Weet je zeker dat het niet komt omdat je jezelf zo ongelofelijk negatief opstelt? Ik heb ook de nodige problemen die lang niet iedereen snapt. De enige die er echter echt iets aan kan doen ben ik zelf.
quote:
begrijp me niet verkeerd, Het is hun eigen schuld.
Iedereen is nieuwsgieirg van aard. En als iemand probelemen heeft wil je persé weten wat het is toch?.
Niet per se. Ik zou het alleen willen weten als iemand het zelf prettig vind om dat te vertellen.
quote:
Je wilt je kunnen inleven en vergelijken zodat je weet hoe zwaar een ander het wel niet heeft.
Ik wil niet weten hoe zwaar iemand het heeft. Als er iets met iemand is staat mijn deur altijd open. Ik verwacht echter wel dat iemand zelf iets aan zijn eigen problemen doet. Ik kan geen problemen van anderen oplossen, dat kunnen alleen anderen zelf.
quote:
Maar hey, als je zelf iets niet hebt meegemaakt dan kun je het ook niet begrijpen , toch?
Onzin. Met een beetje empathie kom je heel ver.
quote:
Je vergelijkingsmateriaal is alleen maar datgene wat je zelf hebt meegemaakt.
En als je dan denk te weten wat een ander meemaakt dan kun je de plank flink misslaan.
So what?
quote:
Zij denken dat het leven heel makkelijk is en kunnen mij door hun stupide fout mij niet begrijpen.
Het leven is zo makkelijk of moeilijk als je het jezelf maakt.
quote:
Maar hey het leven is niet makkelijk voor mij, daar heeft 17 jaar van ellende wel voor gezorgd.
Het is maar wat je wilt. Wil je je richten of de toekomst, of blijven zwelgen in het verleden?
quote:
en een moeder die er nooit was. Ik zorgde 5 van de tien x praktisch voor me broeetje.
Dat terwijl ik zwaar onder de korsten zat enzo.
Da's nu toch niet zo?
quote:
Zodoende laten me vrienden me links liggen denk ik.
Ik denk dat ze je links laten liggen omdat je alleen maar over je eigen problemen wilt praten, zonder dat je er iets aan wilt doen. Wat jij nodig hebt is een enorme schop onder je hol, en stoppen met dat geklaag en gejammer en eens iets doen.
quote:
Wie de fok zijn zij nou?Ze dneken het te weten
en doenmaar dan alsof ik me aanstel.
Dat doe je nu ook. Je wekt bij nl. niet de indruk dat je zelf iets aan je problemen wilt doen.
quote:
Ik heb nl. dingen die een normaal functioneren van de gemiddelde mens belemmeren.
Dwangahndelingen, voel me altijd kut van binnnen, eczeem, pijn enzo.
Als die dwanghandelingen een dusdanig probleem vormen dat je nite kunt oplossen, zoek dan een psycholoog en psychiater. Eczeem en pijn is ook tot op zekere hoogte te behandelen, en voor de rest is het er mee leren leven.
quote:
Ik relativeer wél. Ik doe niet anders.
Waarom merk ik er dan geen donder van?
  dinsdag 20 december 2005 @ 20:24:39 #270
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33255238
quote:

Dan zoek je andere vrienden. Niet iedereen zit elk weekend blowend in de kroeg.
Genoeg mensen die wél raakvlakken hebben met jou qua interesses en hobbies.
Alleen die houding van je, dat negatieve, klagerige, wijzende naar andere mensen "ja ze begrijpen het niet, is niet mijn fout, ligt aan hun"
And know what you want,
pi_33256510
a-child-in-chains, als die mensen totaal niet aansluiten bij jou interessewereld waarom noem je ze dan in hemelsnaam vrienden? Al die dingen die jij noemt heb ik nog nooit gedaan met vrienden. Wij gaan samen film kijken, winkelen, naar de bioscoop, gezellig kletsen, stevig discussïeren, dansen, samen muziek maken, lekker wandelen, iets drinken (niet perse alcohol) ergens waar we elkaar nog kunnen verstaan. Of je gaat bijvoorbeeld samen sporten, samen naar cabaret of theater. Dingen die ik ook zonder vrienden al leuk vind. En soms ga ik eens mee met iets wat me niets lijkt en soms kan dat nog leuk uitpakken!

De dingen die jouw vrienden belangrijk vinden komen mij allemaal nogal puberaal over, echt niet al je leeftijdsgenoten zijn zo hoor. Of leg anders contact met mensen die wat ouder zijn, die zijn vaak veel minder opgefokt en hebben wat meer 'rust' gevonden (en hebben meestal al wat meer van de tegenslagen van het leven gezien bij zichzelf of anderen, dus kunnen je ook sneller begrjipen).

Ik bedoelde het overigens niet zo bot, maar uiteindelijk kan er maar 1 iemand wat van jouw leven maken en dat ben jij. Je kan dus vol boosheid en frustratie tegen jezelf, alles en iedereen blijven of ook proberen het wel wat fijner te maken. Wat ik al zei: hou je van tekenen, muziek maken, dansen, schilderen, fotograferen? Dingen waar je je in kan 'verliezen' en van genieten.

Serieus, zoek (betere) hulp.
pi_33259951
Tweede kerstdag, als het sneeuwt, kan het nog wat worden.
Dan kruip ik op de bank, en komt er niemand op bezoek. Op de bank met Gilmore Girls seizoen 1.
En dan kijk ik heel de dag tv.
  dinsdag 20 december 2005 @ 22:35:25 #273
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_33260170
Kerst is dit jaar weer helemaal leuk ingevuld. Op het laatste moment, as usual.

Kerstavond Kerstbal in de Effenaar. Eerste Kerstdag hangen bij mijn moeder en Tweede Kerstdag met een stel in het buitenland woonachtige vrienden bij mij borrelen en vervolgens een hapje eten en een drankje drinken in de stad.

Ik raak zowaar in de kerststemming .

Nu alleen nog kijken wat we met oud op nieuw gaan doen. Maar dat loopt ook wel weer los.
  dinsdag 20 december 2005 @ 22:40:33 #274
91306 GF
Kingwood
pi_33260353
Ik zoek nog wat leuks voor kerstavond Enige avond dat ik echt samen ben met m'n vriendin. Andere dag(en) zit er familie etc. bij.
pi_33260430
Dit topic is geen klaagtopic voor child in chains zeg
Overigens verbaast het me dat zoveel mensen een hekel hebben aan hun familie, en aan de
"verplichtingen" rond Kerstmis.
Zelf ervaar ik dat niet zo, vooral omdat mijn familie mij en mijn broers met open armen ontvangt. En als we liever wat anders willen gaan doen dan is het ook goed
We hebben zelfs een "derde" kerstdag, waarop de gehele familie van moederskant naar ons toekomt. Het is dan enorm gezellig, een soort van kippenhok
De feestdagen zijn dagen waarop er vooral veel gelachen wordt, niet een manier om elkaar krampachtig niet proberen af te zeiken.
pi_33260491
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 22:35 schreef Copycat het volgende:
Kerst is dit jaar weer helemaal leuk ingevuld. Op het laatste moment, as usual.

Kerstavond Kerstbal in de Effenaar. Eerste Kerstdag hangen bij mijn moeder en Tweede Kerstdag met een stel in het buitenland woonachtige vrienden bij mij borrelen en vervolgens een hapje eten en een drankje drinken in de stad.

Ik raak zowaar in de kerststemming .

Nu alleen nog kijken wat we met oud op nieuw gaan doen. Maar dat loopt ook wel weer los.
Godzijdank nog een positieve noot
  dinsdag 20 december 2005 @ 23:04:48 #277
85962 ioko
I Appear Missing
pi_33261187
Ja, ik heb dit topic dan wel in R&P geopend, dat wil nog niet zeggen dat de negatieve toon de overhand moet nemen, ik vond het eigenlijk wel leuk dat er nog mensen zijn die leuke gevoelens hebben bij kerst.

Vooral Thisbe helpt erg mee
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_33262446
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 22:42 schreef Thisbe het volgende:

We hebben zelfs een "derde" kerstdag, ...
Sommige mensen moeten werken hoor
  woensdag 21 december 2005 @ 00:00:40 #279
85962 ioko
I Appear Missing
pi_33262874
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 23:43 schreef Pheno het volgende:

[..]

Volgens mij hebben veel mensen een soort van derde kerstdag, geen kerst maar wel iets leuks, een dagje sapvasten ofzo
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_33268491
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 23:43 schreef Pheno het volgende:

[..]

Het is alleen 's avonds bijdehandje, en de meesten hebben inderdaad dienst helaas
pi_33272674
Een zegen, zoals elk jaar. Aangezien ik me niet laat weerhouden of ik een relatie heb of niet, beschouw ik de feestdagen als extra dagen vrij waar ik eindelijk echt tijd kan maken voor mijn vrienden.

Kerstavond ga ik werken bij het pop-podium. De muziek is niet helemaal de mijne, maar de sfeer is in veel gevallen erg leuk en het is mijn edele taak om de sfeer leuk te houden. En dat gaat me goed af.

Eerste kerstdag slaap ik eerst uit, aangezien ik die ochtend tot 06.00 uur gewerkt heb, en schuif 's middags aan bij de borrel bij mijn ouders. Dan gaat mijn vader zich weer uitsloven in de keuken en zal ik boerend van de rennies weer huiswaarts keren.

Tweede kerstdag ga ik met een vriendin wat eten en daarna de stad in, op zoek naar drank....

Daarna ben ik een hele week vrij

En met Oud en Nieuw ga ik eerst naar vrienden om bij te praten, drinken, eten, drinken, hun kroost bekijken, drinken, vuurwerk afsteken, drinken.
Daarna naar een feest waar het waarschijnlijk wel laat gaat worden.

Ik heb niks met kerst, echt niet. Ik beschouw het als een paar extra dagen vrij. Dan wordt het een stuk gezelliger.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  woensdag 21 december 2005 @ 20:06:43 #282
1087 Merisse
broddeltante
pi_33285414
Kerst.. ik heb er altijd een dubbel gevoel over.
Ik vind de tijd ervoor altijd heel knus, DE boom uitkiezen en versieren, kaarsjes aan, kerstmuziek op. Op kerstavond gaan we altijd naar een sfeervolle nachtmis om ook de werkelijke reden van kerst niet te vergeten. Daarna geven wij elkaar een paar luxe kadootjes en eindigen we verliefd in bed.

So far so good maar dan beginnen de familieverplichtingen, elk jaar hetzelfde ritueel en hetzelfde eten (!) en we mogen nooit meehelpen, niet qua ideetjes en niet qua uitvoering. En daar baal ik een beetje van want ik ben nou 40 en heb nog nooit mijn eigen kerstdiner kunnen bepalen.
Hier zat ik twee weken geleden over te mopperen toen mijn schoonvader onverwachts in het ziekenhuis werd opgenomen en het zag er even naar uit dat we kerst zonder hem moesten vieren. Gelukkig is ie inmiddels weer thuis en wordt kerst weer als vanouds.

Het dubbele gevoel zit er nog wel ergens maar ik ben toch maar wat blij dat kerst dit jaar weer hetzelfde liedje wordt.

Toen ik nog vrijgezel was ging ik trouwens altijd 2e kerstdag met een groep vriendinnen naar de sauna. Heeeerlijk vond ik dat, lekker in je blootje of je badjas. Niks opgetut of je beste kleren aan. En gewoon spagetti eten of saté i.p.v. een copieus zoveel gangen diner. Nu moet ik het doen met een schoonmoeder die me lettelijk eten in mijn mond stopt maar in die goeie ouwe vrijgezellentijd zag ik altijd als een berg tegen de kerstdagen alleen op. Dat staat me nog levendig bij.

Oudjaar vieren we trouwens altijd met vrienden, iedereen maakt iets klaar en dan zitten we de hele avond te eten, te lachen en te drinken. Daar verheug ik me al weer erg op. Als vrijgezel vond ik oudjaar trouwens verschrikkelijk, alle stelletjes kropen bij elkaar en ik moest maar zien waar ik bleef.

Kortom ik ben blij dat mijn feestdagen zo zijn als ze zijn
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_33337569
Als je alleen ben met de kerst, en de mensen om je heen allemaal relaties hebben is de kerst/oud en nieuw een stuk minder! Je merkt dat je dan eventueel wordt gevraagd omdat je zo zielig alleen ben. Of ze proberen je juist te meidden omdat ze je niet willen confronteren met hun geluk. Van mij hoeft dat hele feestdagen gebeuren dan ook niet. Ik ben dan ook blij dat ik moet werken met de feestdagen.
Come on join the joyride
pi_33339825
Merisse, je schoonmoeder Ik kan me voorstellen dat je ook graag eens een kerstdiner zelf regelt, maar ja als de families daar zo standvastig in zijn lijkt het me ook niet leuk voor je om steeds te blijven proberen. Wel jammer, want het zou hun een hoop werk uit handen nemen! Ik weet wel dat mijn ouders ook pas die kans kregen toen opa en oma te oud werden om alles vol te houden.

Florint, ik weet niet hoor of dat wel zo is hoor. Als ik een single vriendin of vriend uitnodig, dan nodig ik ze toch echt uit omdat ik hun gezelschap erg waardeer. Ik zou ze ook uitnodigen als ze WEL een partner hebben en andere vriendinnen ook als hun relatie uit zou gaan.
pi_33340887
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 12:04 schreef Étoile het volgende:

Florint, ik weet niet hoor of dat wel zo is hoor. Als ik een single vriendin of vriend uitnodig, dan nodig ik ze toch echt uit omdat ik hun gezelschap erg waardeer. Ik zou ze ook uitnodigen als ze WEL een partner hebben en andere vriendinnen ook als hun relatie uit zou gaan.
Als je steevast hoor: O dan kom je maar hierheen hoor als je anders toch maar alleen zit... dan komt dat bij mij niet bijster als zeer gemeend over.
Come on join the joyride
  vrijdag 23 december 2005 @ 20:27:02 #286
11682 Moonah
Jolie femme
pi_33353173
quote:
Op maandag 19 december 2005 02:51 schreef a-child-in-chains het volgende:
Familie
<knip>
Het is werkelijk waar een raar volkje.
Wie zijn nest beschijt, bevuilt zichzelf.
Denk daar maar eens over na. Of niet, wat je wil.

Ontopic:
Ik vind kerst erg leuk.
Bij mijn familie is het relaxed, gezellig, echt 'samen'.
Oh, en fyi A-child-in-chains: ik heb ook gekotst op mijn moeder. Maar als je je ervoor inzet kun je eraan werken dat het beter wordt. Ja, óók jij. Maar je moet het wíllen en er the guts voor hebben.

Bij mijn schoonfamilie is het wat formeler, maar dat heeft ook wel wat.
Plús dat we altijd een zeer goed gevulde kerstsok cadeau krijgen...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_33353930
child in chains, wat een vreselijke brok negativeit straalt er uit je posts, ik werd er naar van.
Ik denk dat een spreekwoordelijke schop onder je kont geen kwaad kan.

for me: ik vind kerst leuk, en oud en nieuw ook
pi_33353989
Voor mij een zegen, ben dol op de feestdagen, heerlijk 10 dagen het terugkeren van het licht en leven vieren...(vier geen christelijke kerst).

Mijn man denkt er toch anders over, stom verplicht familiefeest en een hoop nare consumptiedrang, hij vindt het dus maar niets

Consumptiedrang doen we niet zo aan mee, voor mij is het een feest van samenzijn, niet van zo dik mogelijk doen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zaterdag 24 december 2005 @ 00:30:14 #289
82525 Little_Angel
Labiel kudtwijf.
pi_33360015
Ik kan haast niet wachten tot het januari is. Ik houd gewoonweg niet van feestdagen, het hoeft allemaal niet zo wmb.
Nu word ik er zelfs chagrijnig van als iemand erover begint, aangezien ik echt doodgegooid word met vragen als ''en wat ga jij met kerst doen?''. Het boeit me allemaal gewoon niet zo.
Don’t touch the girl,
she will cut your hands off,
and call it an accident.
pi_33365066
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 00:30 schreef Little_Angel het volgende:
Ik kan haast niet wachten tot het januari is.
Al jaren heb ik twee weken kerstvakantie en al jaren heb ik het gevoel dat mijn vakantie pas begint na nieuwjaar. Verplichte bezoekjes voorbij, de ellende dat vrienden die vanwege HUN verplichte bezoekjes (je kunt zelf wel besluiten dat je er niet aan meedoet, maar als je vrienden het wel doen valt er met hen ook geen lol te beleven) niet beschikbaar zijn voorbij.....plus het feit dat het alsmaar langer licht wordt overdag.....ja, doe mij maar januari!

Ik vind het zeker wel prettig dat ik nu vrij heb, dus wat dat betreft mogen de feestdagen wel blijven bestaan Maar ik had honderd keer liever twee weken vrij gehad ZONDER die dagen. Dan kun je nog steeds je familie opzoeken en gezellige dingen samen doen en uitgebreid eten enz.....als je daar zin in hebt kun je dat het hele jaar door doen wanneer je wilt. Maar dan doe je het dus ook wanneer je wilt, niet omdat het hoort en omdat je niets beters te doen hebt omdat de rest van de wereld op de bank zit.

En kadootjes horen bij Sinterklaas, niet bij Kerst. Gelukkig zijn zowel mijn familie als mijn vrienden het daarover eens.
  zaterdag 24 december 2005 @ 11:49:39 #291
11682 Moonah
Jolie femme
pi_33366090
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 10:44 schreef thaleia het volgende:
En kadootjes horen bij Sinterklaas, niet bij Kerst. Gelukkig zijn zowel mijn familie als mijn vrienden het daarover eens.
Och, als ik met Kerst een bedrag met 3 (! ) nullen krijg toegeschoven, wil ik best over mijn hart strijken.

pi_33366457
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 11:49 schreef Moonah het volgende:

[..]

Och, als ik met Kerst een bedrag met 3 (! ) nullen krijg toegeschoven, wil ik best over mijn hart strijken.

Moonah, als je op een willekeurige dinsdag een bedrag met 3 nullen krijgt toegeschoven wil je best over je hart strijken .
  zaterdag 24 december 2005 @ 12:10:09 #293
22944 Breetai
....Relax....
pi_33366541
Ik word nooit echt blij van om weer een kerst alleen door te brengen. De 2 weken vrij vind ik wel fijn.
"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
  zaterdag 24 december 2005 @ 12:31:25 #294
11682 Moonah
Jolie femme
pi_33367099
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 12:05 schreef Litpho het volgende:

[..]

Moonah, als je op een willekeurige dinsdag een bedrag met 3 nullen krijgt toegeschoven wil je best over je hart strijken .
Oh ja!
Tnx voor de eye-opener.

Toen ik de eerste keer in die familie een dergelijk bedrag kreeg met kerst wist ik werkelijk niet waar ik moest kijken.
Inmiddels went het wel.
pi_33368594
Ik vind het in zoverre fijn dat ik ff een week rust aan me kop heb.

Maar aan de andere kant wel jammer, dat ik nu 2 weken lang alle mensen van school niet zie enz
pi_33374874
Niet zoals ik gehoopt had dit jaar Ik had gehoopt het samen met me vriend te vieren, maar hij had al andere plannen Dus vier het gewoon thuis, wordt saai, eerste kerstdag gewoon zoals altijd vervelen bij me vader en 2e kerstdag bij me moeder, enige leuke wat we gaan doen is gourmetten, maar niet echt heel bijzonder dus

En Oud & Nieuw kan ik ook al niet met me vriend vieren, dus daar baal ik best wel van, heb ik eindelijk een relatie, kunnen we de feestdagen nog niet samen doorbrengen
  zaterdag 24 december 2005 @ 17:39:43 #297
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_33374955
Waarom kan jouw vriend jou niet in zijn plannen voor een van de kerstdagen en voor oud en nieuw betrekken?
pi_33374993
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:39 schreef Copycat het volgende:
Waarom kan jouw vriend jou niet in zijn plannen voor een van de kerstdagen en voor oud en nieuw betrekken?
dat wil hij niet, hij gaat stappen met zijn vrienden en ik had gevraagd of ik dan mee mocht, maar dat vind ie niks
  zaterdag 24 december 2005 @ 17:44:16 #299
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_33375084
Het concept van het compromis is hem vreemd?

Vind het op z'n zachtst gezegd vreemd dat ie jou helemaal niet in zijn plannen wil betrekken.
En die aap komt nu pas uit de mouw?
Lekker lullig .
  zaterdag 24 december 2005 @ 17:44:32 #300
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_33375095
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 17:40 schreef Sylvana het volgende:

[..]

dat wil hij niet, hij gaat stappen met zijn vrienden en ik had gevraagd of ik dan mee mocht, maar dat vind ie niks
Lullig.Dat hoefde ik dus niet te flikken bij m'n vriendin.Ik kan wel één vd dagen met m'n vrienden stappen,maar niet èn Kerstmis èn Nieuwjaar.We zien elkaar sowieso al zo weinig.....
Mijn DVD's | RetroJunk
There's no such thing as a good cult movie or a bad cult movie.They're just.....cult.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')