Een vloek, dat wil je niet weten . . .quote:De feestdagen, een vloek of een zegen?
Toen ik 7 jaar samenwoonde ging ik nooit met kerst naar familie, we deden zelf wat we leuk vonden. Familieverplichtingen iig niet.quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:04 schreef ioko het volgende:
maar ook mensen met relatie hebben het niet makkelijk, schoonouders en kerst zijn ook geen al te welkome combinatie voor velen.
Dat zijn dan mensen met een Lat-relatie ws.quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:04 schreef ioko het volgende:
Ook veel relaties overleven de feestdagen niet, omdat je nu eenmaal een week of wat constant met elkaar zit opgescheept, of zijn er mensen die dat anders aanpakken?
Vandaar dat de meeste zelfmoorden in deze tijd van het jaar zijn.quote:Op woensdag 14 december 2005 09:58 schreef Alicey het volgende:
Ik heb het ook niet zo op feestdagen, maar ik vind dat er wel overgedramatiseerd wordt. En alsof je als vrijgezel niet zou kunnen genieten van feestdagen..
Tuuwk, maar je gaat er echt niet dood van als je zonder vaste relatie de feestdagen in gaat.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:10 schreef het.ismij het volgende:
Tuurlijk wel,..
maarjah knus met ze 2e is toch gezelliger IMO.
Lijkt me logisch. Het is voor sommigen een minder leuke tijd dan anders, dus meer zelfmoorden. Maar maakt dat het terecht dat er zo zwaar over gedacht wordt? Is het feit dat mensen om een bepaalde reden zelfmoord plegen een legitimatie om jezelf in zelfmedelijden te wentelen wanneer je door zoiets wordt getroffen?quote:Op woensdag 14 december 2005 10:12 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Vandaar dat de meeste zelfmoorden in deze tijd van het jaar zijn.
das waar indd,..quote:Op woensdag 14 december 2005 10:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Tuuwk, maar je gaat er echt niet dood van als je zonder vaste relatie de feestdagen in gaat.
zeker niet, en ik vind het mét relatie nog steeds even kutte dagenquote:Op woensdag 14 december 2005 10:13 schreef Alicey het volgende:
Tuuwk, maar je gaat er echt niet dood van als je zonder vaste relatie de feestdagen in gaat.
Prima zelfs. Bij voorkeur het soort feestdagen waar de bewoonde wereld wat minder ontwricht is graagquote:Op woensdag 14 december 2005 09:58 schreef Alicey het volgende:
Alsof je als vrijgezel niet zou kunnen genieten van feestdagen..
Ik denk dat het hoe dan ook zaak is om het een beetje gezellig voor jezelf te maken. Partner of niet.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:16 schreef maaike78 het volgende:
[..]
zeker niet, en ik vind het mét relatie nog steeds even kutte dagen![]()
Dat is eigenlijk vooral wat ik er op tegen heb.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:16 schreef Litpho het volgende:
waar de bewoonde wereld wat minder ontwricht is graag.
Het maakt de reden niet legitiem, maar wel begrijpelijker. Als zoveel mensen er last van hebben, denk ik niet dat het 'overrated' gedrag is.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
Lijkt me logisch. Het is voor sommigen een minder leuke tijd dan anders, dus meer zelfmoorden. Maar maakt dat het terecht dat er zo zwaar over gedacht wordt? Is het feit dat mensen om een bepaalde reden zelfmoord plegen een legitimatie om jezelf in zelfmedelijden te wentelen wanneer je door zoiets wordt getroffen?
zeker niet, de feestdagen kunnen echt een bikkeliharde confrontatie zijn met je eigen eenzaamheid/ellende/armoede enz ...quote:Op woensdag 14 december 2005 10:20 schreef WeirdMicky het volgende:
Het maakt de reden niet legitiem, maar wel begrijpelijker. Als zoveel mensen er last van hebben, denk ik niet dat het 'overrated' gedrag is.
en wat als je geen vrienden/familie hebt ?quote:Op woensdag 14 december 2005 10:23 schreef GF het volgende:
Waarom zijn jullie niet gewoon blij met die vrije dagIk ben ook niet gelovig en geef geen fuck om waar kerst voor staat. 2e kerstdag werkte ik normaal ook gewoon. Maar die chronische kerst-haters snap ik niet. Blijkbaar doe je het jezelf aan. Ga je zelf met de verkeerde mensen zitten op die dagen. Maak het leuk, nodig wat vrienden uit en zuip je klem/speel scrabble.
Omdat ik mijn vrije dagen wil besteden zoals ik wil. Niet verplicht thuiszittend omdat er niets anders te doen is. Doe mij die vrije dag maar extra bij mijn gewone dagen dan garandeer ik je dat ik tweede kerstdag werk (en eerste ook als dat niet op een zondag valt zoals dit jaar).quote:Op woensdag 14 december 2005 10:23 schreef GF het volgende:
Waarom zijn jullie niet gewoon blij met die vrije dag
Makkelijker gezegd dan gedaan als die vrienden zich WEL verplicht voelen 1e kerstdag bij de eigen ouders, en 2e kerstdag bij de schoonouders te gaan zitten. In het verleden deed ik het inderdaad zoals jij beschrijft. Nu moet ik het doen met het vooruitzicht dat we in januari eens wat leuks gaan doen met z'n allen, want dan kan het weer.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:23 schreef GF het volgende:
Maak het leuk, nodig wat vrienden uit en zuip je klem/speel scrabble.
Ik bedoel vooral dat de ernst nogal overdreven wordt.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:20 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Het maakt de reden niet legitiem, maar wel begrijpelijker. Als zoveel mensen er last van hebben, denk ik niet dat het 'overrated' gedrag is.
Dan vier je het alleen, of zoek je desnoods drukte op.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:25 schreef maaike78 het volgende:
[..]
en wat als je geen vrienden/familie hebt ?, of toch geen mensen die met jou samen kunnen/willen vieren.
True. Maar je kunt proberen je daar niet teveel door te laten beinvloeden. Het is eigenlijk een vorm van massagedrag, en je voelt je dan slechter omdat je buiten de massa valt..quote:De maatschappij legt een enorme druk op dat je je die dagen enorm amuseert, en dat het allemaal zo gezellig is ...
Als het mensen inspireert tot confrontaties met hun eigen eenzaamheid/ellende/armoede enz. dan denk ik dat je als buitenstaander die ernst vrij lastig in kan schatten. Als je daarentegen mensen hebt die zich slechts ergeren, eten in huis halen met een goede film of met die ene ook vrijgezelle vriend wat gaan doen, ja, die zijn alleen maar aan het zeikenquote:Op woensdag 14 december 2005 10:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik bedoel vooral dat de ernst nogal overdreven wordt.
je voelt je gewoon een loser als je met je eenzaamheid wordt geconfronteerd met die dagen, en iedereen rondom jou zogezegd feest, en het is gemakkelijk gezegd om dat allemaal zo maar te relativeren. Er zijn er velen die daar gewoon niet toe in staan zijn ...quote:Op woensdag 14 december 2005 10:28 schreef Alicey het volgende:
True. Maar je kunt proberen je daar niet teveel door te laten beinvloeden. Het is eigenlijk een vorm van massagedrag, en je voelt je dan slechter omdat je buiten de massa valt..
ik kan het wel begrijpen ... zulke dagen kunnen gewoon pijn doen ...quote:Op woensdag 14 december 2005 10:32 schreef GF het volgende:
Ik zal het toch nooit kunnen begrijpen. Als je totaal geen familie of vrienden hebt, of ze hebben allemaal al wat 'beters' te doen kan ik het nog een beetje begrijpen. Ik ervaar geen druk vanuit de maatschappij. En 2e kerstdag is niet de enige dag dat je niet alles kan doen wat je misschien zou willen. Op een standaard zondag zijn ook genoeg dingen gesloten ofzo gewoon omdat het zondag is. Haat je dan ook alle zondagen? Oud en nieuw? Niemand verplicht je een kerstboom neer te zetten, er cadeaus onder te flikkeren of blij te doen met die dagen.
Haten is een groot woord. Ik vind de verplichte "iedereen dezelfde rustdag" overbodig, maar om nou te zeggen dat ik me (feestdagen uitgezonderd) één op de zeven dagen laat verpesten, nou neequote:Op woensdag 14 december 2005 10:32 schreef GF het volgende:
Haat je dan ook alle zondagen?
Je hebt toch zelf in de hand wat je er van maakt? Natuurlijk komt alles wat er ontbreekt aan je leven keihard aan in die tijd, maar in plaats van gaan zitten klagen en jammeren kun je ook gewoon jezelf een beetje bezig houden.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:29 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als het mensen inspireert tot confrontaties met hun eigen eenzaamheid/ellende/armoede enz. dan denk ik dat je als buitenstaander die ernst vrij lastig in kan schatten. Als je daarentegen mensen hebt die zich slechts ergeren, eten in huis halen met een goede film of met die ene ook vrijgezelle vriend wat gaan doen, ja, die zijn alleen maar aan het zeiken.
Ik vermoed dat als ik dat als standaardopmerking ga bezigen iedere keer dat iemand in R&P zich niet in zijn of haar hum voelt, dat ik al vrij gauw een ander forum mag zoeken om in te reageren. Beetje een dooddoener die de mensen die er wel echte problemen mee hebben te makkelijk bagatelliseert.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:40 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je hebt toch zelf in de hand wat je er van maakt?
De periode is minder dan andere dagen, dat heb ik zelf ook. Ook ik ben waarschijnlijk een groot deel van de dagen alleen, en gezien de rest van het leven praktisch dood is hoef ik weinig op te zoeken verder.quote:Op woensdag 14 december 2005 10:43 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik vermoed dat als ik dat als standaardopmerking ga bezigen iedere keer dat iemand in R&P zich niet in zijn of haar hum voelt, dat ik al vrij gauw een ander forum mag zoeken om in te reageren. Beetje een dooddoener die de mensen die er wel echte problemen mee hebben te makkelijk bagatelliseert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |