abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:02:12 #1
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_33041022
'VVD zal nooit meer regeren met PvdA'
Van Aartsen haalt uit naar Wouter Bos

Door onze politieke redactie

LEIDEN, 13 DEC. De VVD zal nooit meer regeren met de PvdA, tenzij de VVD groter is. Dat zei VVD-fractievoorzitter Van Aartsen gisteravond op een lokale verkiezingsbijeenkomst in Leiden. De VVD-aanvoerder haalde uit naar PvdA-leider Bos, die afgelopen zaterdag bekendmaakte dat hij minister-president van Nederland wil worden. ,,Ik vraag mij af of Wouter [Bos, red.] zich realiseert dat je als minister-president wel eens een mening moet hebben'', aldus Van Aartsen, die betoogde dat de PvdA-leider na de laatste Kamerverkiezingen in 2003 voor de regeringsverantwoordelijkheid is weggelopen. Nu verwijt Van Aartsen Bos dat deze te veel schippert tussen standpunten. ,,Neem de volksgezondheid. De PvdA was altijd voor de afschaffing van het onderscheid tussen ziekenfonds en particulier verzekerden. Minister Hoogervorst (VVD) regelt dat nu, maar zij durven niet voor te zijn.'' Van Aartsen wees ook op het optreden van de PvdA in Rotterdam, nadat de gemeenteraad onlangs wethouder Pastors (Leefbaar Rotterdam) had weggestuurd. ,,Eerst zegt PvdA-lijsttrekker Van Heemst dat hij het eigenlijk met Pastors eens is. Dan wordt hij weer teruggefloten. Maar Wouter Bos is niet in staat te zeggen wat zijn positie is. Wat víndt jij, Wouter?''

Bron: NRC

Een beetje voorbarig natuurlijk. Er blijkt wel enige frustratie uit deze uitspraken. Al is het doorvoeren van grote veranderingen beter realiseerbaar met andere partijen dan de PvdA. Van Aartsen is niet het juiste gezicht om de verkiezingen mee in te gaan, toch kan hem enig gevoel voor humor niet worden ontzegt. ,,Ik vraag mij af of Wouter [Bos, red.] zich realiseert dat je als minister-president wel eens een mening moet hebben'' vond ik wel erg geestig.
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:06:47 #2
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_33041128
Terechte kritiek.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_33041344
Politiek gezien bijzonder dom van Van Aartsen. Het is namelijk een uitspraak die de VVD onmogelijk kan nakomen tot in lengte van dagen. Zouden ze dat namelijk doen, dan zetten ze zich politiek gezien behoorlijk buitenspel. Verkiezingspraat van een politiek leider die weet dat zijn dagen zijn geteld en dat zijn partijgenoten straks niet voor hem kiezen als lijsttrekker.

(Overigens is het droevig dat het NRC "wat vindt jij" schrijft.... )
pi_33041419
Inderdaad wel een geestige opmerking. Ik vind die Van Aartsen alleen een arrogante kwal en over Wouter Bos ben ik niet veel [niks, red.] positiever.
Het CDA is totaal niet een club waar ik achter sta, dus ik word bijna gedwongen D66 te stemmen.
Wat doen ze me toch aan

Maar natuurlijk kunnen ze dat standpunt t.o.v. de PVDA niet volhouden nee, zoals hierboven al is opgemerkt.
Dus...
pi_33041538
Verbazingwekkende uitspraak.
Hoe gaat de VVD zich hieruit redden wanneer de VVD dat wenst? Bos aanvallen op verandering van standpunten in de loop van de geschiedenis van de partij en dat zelf er zoiets doms en stelligs uitflappen: De VVD zal nooit meer regeren met de PvdA, tenzij de VVD groter is.

Politiek onverstandig.

Link naar het artikel trouwens : http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1134453518070.html
Dat "Wat víndt jij, Wouter?" staat er inderdaad echt
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:34:59 #6
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_33041855
Leuke TT: van Aars-ten. Is over nagedacht.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:37:08 #7
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_33041910
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:34 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Leuke TT: van Aars-ten. Is over nagedacht.
haha, heel goed opgemerkt...
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:38:45 #8
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_33041954
Persoonlijk neem ik deze opmerking niet zo serieus. De focus ligt op de meningloosheid van Bos en dus de PvdA?
M.I. zegt van Aartsen niet anders dan: we willen niet regeren onder leiding van een mening/stuurloos persoon/partij.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  dinsdag 13 december 2005 @ 13:46:03 #9
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_33042150
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:37 schreef 1603 het volgende:

[..]

haha, heel goed opgemerkt...
ja da zit zo: da komp omdat ik zelluf de maestro ben qua woordspelingen.....
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_33042402
Ach dit neem ik niet zo serieus. van Aartsen wordt na de volgende verkiezingen toch afgeserveerd .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_33042442
Dat vind ik jammer, ik had toch wel een regering willen zien met VVD, D66 en PvdA
lollig
  dinsdag 13 december 2005 @ 14:02:23 #12
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_33042532
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:58 schreef ub40_bboy het volgende:
Dat vind ik jammer, ik had toch wel een regering willen zien met VVD, D66 en PvdA
Nah, dat hebben we van 1994 tot 2002 geprobeerd
Thucydides
  dinsdag 13 december 2005 @ 14:03:49 #13
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_33042561
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 13:58 schreef ub40_bboy het volgende:
Dat kan, als de VVD dan maar groter is dan de PvdA
Maar paars III lijkt me op dit moment geen goed idee.
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_33042626
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:02 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Nah, dat hebben we van 1994 tot 2002 geprobeerd
Het was de eerste 4 jaar behoorlijk succesvol . Maar ik denk dat het voor dit land en de VVD beter is als ze eens vier jaar in de oppositie gaan. Dat heeft de PvdA ook goedgedaan .
  dinsdag 13 december 2005 @ 14:12:08 #15
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_33042744
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het was de eerste 4 jaar behoorlijk succesvol . Maar ik denk dat het voor dit land en de VVD beter is als ze eens vier jaar in de oppositie gaan. Dat heeft de PvdA ook goedgedaan .
Voor de partij is het beter als de VVD in de oppositie komt.
Voor het land is het (uiteraard m.i.) beter als de VVD de grootste wordt
Thucydides
pi_33042856
van Aarsten zou zich beter druk kunnen maken over z'n eigen positie.
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_33042903
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:12 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Voor het land is het (uiteraard m.i.) beter als de VVD de grootste wordt
Misschien, heel misschien zou dat zo kunnen zijn. Maar ik denk neit dat de huidige VVD in z'n identiteitscrisis veel te zoeken heeft als grootste partij. Op z'n tijd een wisseling van de wacht kan geen kwaad lijkt me. De VVD is momenteel wel heel erg een regentenpartij...
pi_33042957
Van Aartsen is een arrogante kwal. En Paars III is momenteel m.i, het beste voor Nederland.
pi_33043022
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:20 schreef boskov het volgende:
Van Aartsen is een arrogante kwal. En Paars III is momenteel m.i, het beste voor Nederland.
Dat lijkt me erg afhankelijk van de koers die de VVD daarin wil varen...
pi_33043076
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:23 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat lijkt me erg afhankelijk van de koers die de VVD daarin wil varen...
Van Aartsen gaat spijt krijgen van zijn uitspraak. PvdA wordt de grootste, dat is simpel. En VVD zou slim moeten zijn en meespelen met PvdA. D66 doet toch altijd voor spek en bonen mee, dus die zitten er wel weer bij. En het is weer een goed kabinet. Krijgt de VVD de financiën, en PvdA de sociale sector, en D66 het onderwijs.
Kunnen ze meteen wat dingen van Rutte terugdraaien
pi_33043107
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:12 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Wat ze afgelopen verkiezingen al hadden moeten doen als een CDA-PvdA coalitie niet al van tevoren getorpedeerd was.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_33043108
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

De eerste 6 zelfs, daarna ook niet echt slecht maar nogal ongeinspireerd. Mensen vonden Paars ook pas slecht toen Fortuyn dit enkele honderden keren had gezegd.

Van Aartsen heeft overigens gewoon gelijk in zijn kritiek op Bos en ik denk ook dat Bos het bijhoorlijk lastig gaat krijgen mocht de PvdA de grootste worden bij de volgende verkiezingen om een coalitie te vormen.
pi_33043201
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:26 schreef Litpho het volgende:

[..]

Wat ze afgelopen verkiezingen al hadden moeten doen als een CDA-PvdA coalitie niet al van tevoren getorpedeerd was.
Onzin, als een coalitie van te voren al getorpedeerd is ga je niet nog eens bijna 3 maanden lang coalitieonderhandelingen houden
  dinsdag 13 december 2005 @ 14:32:07 #24
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_33043226
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:26 schreef Litpho het volgende:

[..]

Voor de partij was dat absoluut beter geweest, maar ik ben er van overtuigd dat verschillende issues (WAO, Zorgstelsel) dan nu nog hadden gelegen en het begrotings tekort een flink stukje hoger had gelegen.
Thucydides
pi_33043229
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:26 schreef Chewie het volgende:

[..]

De eerste 6 zelfs, daarna ook niet echt slecht maar nogal ongeinspireerd. Mensen vonden Paars ook pas slecht toen Fortuyn dit enkele honderden keren had gezegd.
Klopt.
quote:
Van Aartsen heeft overigens gewoon gelijk in zijn kritiek op Bos en ik denk ook dat Bos het bijhoorlijk lastig gaat krijgen mocht de PvdA de grootste worden bij de volgende verkiezingen om een coalitie te vormen.
Denk dat dit wle meevalt zeker wanneer ze de grootste zijn. Dan hebben ze toch de sterkste positie en we hebben bij dit kabinet al wel gemerkt dat het CDA of D66 zich met alle plezier laat hoereren om maar in de regering te komen .
  dinsdag 13 december 2005 @ 14:32:49 #26
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_33043242
Alsof de VVD iets te willen gaat hebben na de volgende verkiezingen. Opbokken met die zure oude cententellers. .
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_33043266
Wat heb ik toch een stronthekel aan die walgelijke draad van een van aartsen zeg
En "nooit meer", yeah right, zoiets kunnen ze toch niet waarmaken. Alsof ze dit over een aantal jaar nog weten, dat gezwam van die zelfingenomen schijtlullo.
pi_33043280
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:32 schreef du_ke het volgende:

Denk dat dit wle meevalt zeker wanneer ze de grootste zijn. Dan hebben ze toch de sterkste positie en we hebben bij dit kabinet al wel gemerkt dat het CDA of D66 zich met alle plezier laat hoereren om maar in de regering te komen .
CDA heeft wel vaker laten zien bij grote verliezen niet te willen praten en D66 mag denk ik nog blij zijn met 1 a 2 zetels. Verder zie ik de PvdA ook niet snel de SP er bij betrekken.
pi_33043302
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:32 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Voor de partij was dat absoluut beter geweest, maar ik ben er van overtuigd dat verschillende issues (WAO, Zorgstelsel) dan nu nog hadden gelegen en het begrotings tekort een flink stukje hoger had gelegen.
Weet het niet er was wel een streven naar ongeveer dezelfde doelen alleen de methode wijkt behoorlijk af. Er zou in elk geval stukken minder sociale onrust zijn geweest. Dat scheelt behoorlijk in b.v. het consumenten vertrouwen naar mij idee.
pi_33043359
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 14:34 schreef Chewie het volgende:

[..]

CDA heeft wel vaker laten zien bij grote verliezen niet te willen praten en D66 mag denk ik nog blij zijn met 1 a 2 zetels. Verder zie ik de PvdA ook niet snel de SP er bij betrekken.
Ik denk persoonlijk niet dat het CDA erg zwaar gaat verliezen. Dan heb je D66 niet eens nodig. En wanneer de pvda als grootste uit e volgende verkiezingen komt zie ik ook geen andere opties dan een regering met de PvdA.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')