mooi gemaakt natuurlijkquote:
Ik zal de titel van dat topic even veranderen idd.quote:Op dinsdag 13 december 2005 02:21 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Even ter info:
Topics liepen verkeerd, OP's die er niet waren, etc. We hebben besloten om opnieuw te beginnen en dit topic gewoon als centraal WK topic te houden. Het oude topic wordt een napraat topic van de recente loting.
quote:Ghana wil Freddy Adu losweken bij Team USA
Freddy Adu kan mee naar het WK. Tenminste, áls hij ingaat op de uitnodiging van Ghana. 'We hebben nog een maand om hem te overtuigen.'
De zestienjarige Adu staat te boek als het grootste voetbaltalent in de Verenigde Staten. Hij is echter geboren in Ghana, waar hij tot zijn achtste leefde totdat zijn moeder bij een loterij een verblijfsvergunning voor in de VS won.
'We hebben besloten om contact met Adu op te nemen en hem te vragen of hij voor Ghana wil spelen of voor de Verenigde Staten', verklaarde Ratomir Dujkovic, de bondscoach van The Blackstars, aan BBC Sport. 'In de komende dagen zal hij van ons horen.'
Of het een zinvolle actie is, valt te bezien. Adu mag dan nog wel de overstap maken zo lang hij nog geen officiële interland met de VS heeft gespeeld. Maar de aanvallende middenvelder heeft altijd beweerd voor geen enkel ander land dan de Verenigde Staten uit te willen komen. Daar staat tegenover dat de kans erg klein lijkt dat bondscoach Bruce Arena hem opneemt in de WK-selectie van Team USA.
'We hebben iets meer dan een maand om hem te overtuigen', beweerde Dujkovic. 'Als hij nog gevoelens heeft voor Ghana, dan zal hij voor de Black Stars spelen. En het WK is voor hem een ideale gelegenheid om de wereld, en niet alleen de VS, te laten zien dat hij een geweldige voetballer is.'
Saillant detail is dat Ghana en de Verenigde Staten bij elkaar zijn ingedeeld tijdens de eindronde in Duitsland. In groep E moeten zij met elkaar en met Italië en Tsjechië zien af te rekenen. Op 22 juni staat de onderlinge ontmoeting op het programma.
Dat wordt in februari officieel bekend gemaakt, dacht ik.quote:Op dinsdag 13 december 2005 15:02 schreef NY_Giant het volgende:
Is het shirt dat Nederland gaat dragen al bekend?
Er staat toch ook "8 < (kleiner dan) NL" ...of bedoel je dat niet?quote:Op dinsdag 13 december 2005 17:35 schreef Dos37 het volgende:
Mooie OP
die banners alleen trinidad is kleiner als Nederland
Dat bedoel ik ook. Alle landen zijn groter en we zijn titel kanidaat nummer 3. Doen we netjesquote:Op dinsdag 13 december 2005 17:42 schreef brighton het volgende:
[..]
Er staat toch ook "8 < (kleiner dan) NL" ...of bedoel je dat niet?
Hoezo dus? Wel een mooi overzicht, Brazilie heeft dus wel degelijk tegenstand op papierquote:Op dinsdag 13 december 2005 15:21 schreef -Schorpioen- het volgende:
Even de poules bekijken met de huidige FIFA ranking. Hoe lager het gemiddelde, des te beter de landen in principe. Maar IRAN staat bijvoorbeeld 19e en Serv\Mont gewoon 47e. Echt representatief is het dus niet, maar toch leuk als feitje !
<>
Ik denk dat je eerder moet kijken naar inwonersaantal. Wat zegt de grootte van het land nou?quote:Op dinsdag 13 december 2005 17:43 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook. Alle landen zijn groter en we zijn titel kanidaat nummer 3. Doen we netjes
De interesse in voetbal speelt ook mee natuurlijk....quote:Op dinsdag 13 december 2005 17:53 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik denk dat je eerder moet kijken naar inwonersaantal. Wat zegt de grootte van het land nou?
Hoe meer inwoners een land heeft, des te groter de kans dat het goede voetballers heeft.
Schitterende column op vi.nlquote:'Dit was dus geen loten, maar ritselen'
20/12/2005 12:00
Zelden zo'n onbenullige avond meegemaakt als vroige week vrijdag in Leipzig. WK-loting. Alleen het woord al was een verraad aan zichzelf. Iets door het toeval laten beslissen, luidt de officiële betekenis van het woord loten.
Er is in Leipzig veel gebeurd, maar dát niet. Zo is het nog steeds een raadsel waarom gastland Duitsland en wereldkampioen Brazilië op voorhand al werden benoemd tot groepshoofd in respectievelijk poule A en F. Omdat deze landen daardoor hun eerste wedstrijden in de grootste stadions van Berlijn, München en Dortmund kunnen afwerken, zo luidde de verklaring van de FIFA. Alsof er komende zomer meer beach-babes van Ipanema dan Oranje-fans naar de Heimat willen. Een veel waarschijnlijker reden is dan ook dat nu geregisseerd is dat de twee commercieel interessante troetelkinderen van de FIFA elkaar niet eerder kunnen ontmoeten dan in de halve finale.
Zoals het ook merkwaardig was dat Servië en Montenegro zichzelf moederziel alleen terugvond in een speciale pot. Geografische risicospreiding, zo luidde het dictaat van de FIFA. Niet meer dan twee Europese landen per poule, en geen Afrikanen of Zuid-Amerikanen bij elkaar. Dat nu is juist de charme van een loting. Alle 32 landen bijeen in één trog, trekken maar en je verheugen op een groep met pakweg Brazilië, Paraguay, Engeland en Kroatië. Wie de beste van de wereld wil worden, moet tenslotte iederéén kunnen verslaan.
Dit was dus geen loten, dit was ritselen. Een twintig minuten durende schijnbeweging die volledig ondergeschikt was gemaakt aan een avondvullende voorstelling. Want de WK-loting is een op zichzelf staand evenement geworden. Live doorgestuurd naar 145 landen. Een potsierlijke show ook van een paar dagen die niet in dienst van het voetbal staan, maar van persoonsverheerlijking. Het draaide in Leipzig niet om de 32 deelnemende landen en hun bondscoaches, maar om de lobby voor de presidentsverkiezingen van de FIFA in 2007. En dus werden vooral de leden van het Uitvoerend Comité en de bondsvoorzitters van de stemgerechtigde landen ingehaald over de rode loper en neergevleid in de luxueuze business class die een vliegmaatschappij speciaal had laten bouwen.
En dus werden vierduizend genodigden in de immense Messe van Leipzig vrijdag geconfronteerd met die ene vraag: hoe lang kan verveling duren? Anderhalf uur dus, want zoveel geduld vergde het infantiele samenzijn. Acht miljoen euro was er voor de loting uitgetrokken, alleen het decor al kostte een miljoen.
Wat kregen we er voor die imposante bedragen voorgeschoteld? Een verwijfde goochelaar uit Nederland, een voetbalbejaarde uit Duitsland die nog had meegeknikkerd op het WK van 1954 en Franz Beckenbauer en Jürgen Klinsmann die tevergeefs de lampen uit het plafond probeerden te schieten. Nog erger: we werden beledigd met een pratende bal en een pratende pop. Ofwel Heidi Klum, fotomodel uit Duitsland, goed voor een volle jurk en een holle mond. Haar met een piepstem de loting horen presenteren was één ding zeker weten: het voetbal wordt niet meer serieus genomen.
Daarom werd het zo'n zeldzame avond waarop je voor even wenste in Iran te wonen. Daar werden alle beelden van Heidi rücksichtslos uit de tv-uitzending gesneden, omdat ze te aanstootgevend gekleed was. Censuur vanuit een verkeerde reden, maar oh zo welkom.
Gelukkig was er aan het eind van de voortslepende voorstelling die ene, geruststellende onthulling. 'Theoretisch kunnen we de loting ook afwerken in een huiskamer', sprak Wolfgang Niersbach, vice-voorzitter van het organisatiecomité.
Volgende keer direct doen, zou ik zeggen.
Omdat de mastercard de officiele creditcard is van het wk en bla blaquote:Op zaterdag 24 december 2005 19:43 schreef stevengerrard het volgende:
Wie kan mij helpen met de volgende vraag:
Ik wou me inloten voor kaartjes en betalen met mijn Visa CC maar hij deed het niet. Kan je alleen maar betalen met een Mastercard? En waarom niet met een Visa kaart?
Peter Langhout.quote:Op woensdag 11 januari 2006 20:34 schreef Max-Westerman het volgende:
Weet iemand misschien nog reisbureaus ofzo die WK reizen aanbieden dus met de bus naar Duitsland en dan ook nog naar de wedstrijd
OAD had ze in Portugal altjid met die vliegreizen...quote:Op woensdag 11 januari 2006 20:34 schreef Max-Westerman het volgende:
Weet iemand misschien nog reisbureaus ofzo die WK reizen aanbieden dus met de bus naar Duitsland en dan ook nog naar de wedstrijd
Omdat Mastercard Hoofdsponsor isquote:Op zaterdag 24 december 2005 19:43 schreef stevengerrard het volgende:
Wie kan mij helpen met de volgende vraag:
Ik wou me inloten voor kaartjes en betalen met mijn Visa CC maar hij deed het niet. Kan je alleen maar betalen met een Mastercard? En waarom niet met een Visa kaart?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |