Exact.quote:
Dat wilde Maduro zelf, omdat ze in Amsterdam altijd aanvallend moet spelen. Dat is iets wat ie moet zeggen denk ik...quote:Op maandag 12 december 2005 23:08 schreef Erwtensoep het volgende:
Wat zei Maduro nou bij Voetbal Insite, gaan we thuis toch 4-3-3 spelen? Denkt Blind dat wij tot nu toe genoten hebben van de thuiswedstrijden.
Gewoon 4-4-2 spelen tot we fatsoenlijke buitenspelers hebben gehaald
Nu niet, later.quote:Op dinsdag 13 december 2005 00:09 schreef _moder8or_ het volgende:
Dus Mido wilt terug naar Ajax. Kom maar op
of dezequote:Op dinsdag 13 december 2005 00:15 schreef -Wolf- het volgende:
[afbeelding]
Houdt iemand deze Ajacieden ooit in de gaten?
AJax Orlando , is zover ik weet 90% jeugd , maw een sooret van voetbalschool onder de Ajaxvlag , ze heten nu Ajax Amrica trouwens.quote:Op dinsdag 13 december 2005 01:54 schreef twi het volgende:
Ajax Orlando wil toch de MLS in? Ben benieuwd of ze daar al succes mee hebben. Voorlopig is het natuurlijk gewoon een veredeld amateurelftal waar Ajax niks te zoeken heeft. Ja, misschien een leuk trainings- en recreatiecomplexje wanneer ze een tripje naar de States regelen.
Zuid-Afrikaans voetbal heb ik pas even zitten bekijken. Met name vanwege Lebohang Mokoena die in Football Manager 2005 gewoon echt een ster was. Maar volgens mij is er qua talent niet zo heel veel te halen meer daar.
Hoe dan ook, Orlando Pirates (jaja, Zuid-Afrikaans), waar eerder genoemde spelers spelen, is het enige wat daar de klok slaat. Hebben ook een maandje terug van Ajax CT gewonnen, waardoor ze destijds terug zakten naar de subtop. En inmiddels staan ze ook gewoon 8e, dus weinig bijzonders.
Wel leuke spelersnamen trouwens. Shane Poggenpoel, Nhlanhla Shabalala, Lunga Dlangudlangu,
Dat lijkt me ook. Hij gaat daar niet in een programma z'n eigen mening geven over de tactiek.quote:Op maandag 12 december 2005 23:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat wilde Maduro zelf, omdat ze in Amsterdam altijd aanvallend moet spelen. Dat is iets wat ie moet zeggen denk ik...
quote:Op maandag 12 december 2005 23:09 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik mis MONTANA's traditionele logo post nog
quote:Ajax-bestuur weer op volle sterkte
Na het vertrek van Klaas Nuninga en Hein Blocks heeft Ajax het bestuur weer op sterkte. Met het aantreden van Joop Saan telt het bestuur van de Amsterdamse club drie namen.
Nuninga en Blocks gaven in oktober hun posities op, omdat ze het niet eens waren met de gang van zaken bij de Amsterdamse club. Vooral de manier waarop John Jaakke zijn voorzittersrol invulde stak hen.
Saan wordt per direct bestuurslid financiële zaken. De 47-jarige Amsterdamse bedrijfseconoom neemt daarmee de taken over van Blocks, die na vijf jaar afscheid neemt. In januari 2006 moet zijn benoeming op een buitengewone Vergadering van Aandeelhouders de benoeming van Saan tot commissaris van AFC Ajax NV worden bevestigd.
Begin november trad Hennie Henrich als bestuurslid technische zaken toe aan het Ajax-bestuur.
Toch vraag ik me elke keer af waarom die baardaap een hoed op heeft waarop een mannelijk figuur een paard-mens-centaur in zijn aars neemt.quote:Op dinsdag 13 december 2005 08:49 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
[afbeelding]
Het mooiste voetballogo ter wereld, hoort dan ook bij de mooiste voetbalclub ter wereld.![]()
Klopt, dit komt van Saan.nl:quote:Op dinsdag 13 december 2005 09:06 schreef BoNi het volgende:
Ik ken die hele man niet moet ik eerlijk zeggen, is dit de Saan van dat transportbedrijf....?
De Koninklijke Saan....?
Ben benieuwd waar de roots van Joop Saan liggen? Is het hockey, korfbal of voetbal?quote:Directiewijziging Koninklijke Saan B.V.
Met ingang van 1 januari 2004 is de organisatiestructuur van Koninklijke Saan gewijzigd. De krachten van de vier business units Speciaal Transport, Kraanverhuur, Verhuizingen en Archiefbeheer zijn gebundeld in één commerciële en operationele organisatie.
De dagelijkse leiding van Koninklijke Saan B.V. is door de heer Joop Th.M. Saan overgedragen aan de nieuwe Algemeen Directeur, de heer Hans Nijhout. De heer Frans Dirk Passer is benoemd tot Commercieel Directeur en de heer Hans Seegers is vanaf 1 januari Directeur Business Development. Zij waren allen reeds werkzaam bij Koninklijke Saan, als directeur van de verschillende business units. De heer Joop Saan is vanaf 1 januari Voorzitter van de Directie van Koninklijke Saan B.V.
quote:Pienaar een duel geschorst
Steven Pienaar is naar aanleiding van zijn gele kaart tegen Vitesse door de tuchtcommissie van de KNVB voor een duel geschorst. De gele prent was de vierde voor Pienaar dit seizoen en daarmee is hij automatisch voor een wedstrijd geschorst. De Ajacied mag daarom het komende duel, in Breda tegen NAC, niet meespelen.
Jammer, eentje maar.quote:
quote:Op dinsdag 13 december 2005 09:36 schreef Mangoworks2002 het volgende:
met 442 door het land, schuiven we alle tegenstanders aan de kant...
sloeg ook nergens op, die opmerking....quote:Op maandag 12 december 2005 23:10 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat wilde Maduro zelf, omdat ze in Amsterdam altijd aanvallend moet spelen. Dat is iets wat ie moet zeggen denk ik...
Dezelfde zondag....quote:Op dinsdag 13 december 2005 11:13 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Wanneer zou er iemand met ballen komen die gewoon zegt: Wat nou 433? Ik ben toch coach? Ik speel 442...
Overigens vond ik het puik gaan zondag.
quote:
Zou Jopie ook een seizoenskaart op Zuid hebben...?quote:Saan nieuw financieel bestuurslid AFC Ajax
Dinsdag 13 december, door SV, Amsterdam, 10.44u GMT+01.00, www.ajax.nl
Joop Th.M. Saan is door de ledenraad unaniem gekozen tot niet financieel bestuurslid bij AFC Ajax. Hij volgt de vertrokken Hein Blocks op, die Ajax nog wel blijft adviseren.
Saan is in het dagelijks leven algemeen directeur van Koninklijke Saan BV. Hij is zowel seizoenkaarthouder als sponsor van de Amsterdamse voetbalclub en treedt per direct in dienst.
De ledenraad benoemt binnen de structuur van de voetbalclub het bestuur van de vereniging AFC Ajax. Hierin zitten momenteel John Jaakke (voorzitter), Hennie Henrichs (technische zaken) en de nieuw benoemde Joop Saan (financiele zaken). Dit trio is samen met Sjoerd van Loon en Frank Eijken het toezichthoudend orgaan van de AFC Ajax NV.
Deze RvC, die wordt benoemd door de aandeelhouders van AFC Ajax NV, beslissen op hun beurt weer over de directie van AFC Ajax NV, momenteel bestaande uit Maarten Fontein (algemeen directeur), Jeroen Slop (financiele zaken) en Martin van Geel (technische zaken). De vereniging AFC Ajax bezit 73% van de aandelen in AFC Ajax NV.
Blind heeft toch zondag min of meer zoiets gezegd....quote:
Ik hoop dat ze iig Cape town houden want ik geloof er wel in. Het 1e doet het niet zo speciaal in de competitie maar vorig jaar (toen ze de standen daarvan nog op de site hadden) zijn alle jeugdteams op 1 na ruim kampioen geworden en dat ene team werd 2e op 1 punt verschil ofzo. Dus ik heb wel vertrouwen dat het op termijn gaat renderen alleen zoiets moet je (heel veel) tijd geven.....quote:Op dinsdag 13 december 2005 02:10 schreef Jajong het volgende:
kost meer geld dan t oplevert dus
ik heb het hem niet horen zeggen...quote:Op dinsdag 13 december 2005 11:28 schreef BoNi het volgende:
[..]
Blind heeft toch zondag min of meer zoiets gezegd....
Wat nou 433? Ik ben toch coach? Ik speel 442...
Of hij dat nou letterlijk gezegd heeft of niet, Blind speelde zondag 4-4-2.......quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:19 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
ik heb het hem niet horen zeggen...![]()
Nee, het was 433 met een linkeraanvaller die naar het middenveld trok....quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:26 schreef BoNi het volgende:
[..]
Of hij dat nou letterlijk gezegd heeft of niet, Blind speelde zondag 4-4-2.......
Dat bedoel ik te zeggen....![]()
Ooow, ik dacht dat het wel 442 was...quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:28 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Nee, het was 433 met een linkeraanvaller die naar het middenveld trok....
Zelfs onze vrienden van Talpa hadden de poppetjes in 4-4-2 gezet, dus daar ging ik inderdaad ook vanuit.......quote:Op dinsdag 13 december 2005 12:48 schreef Vom het volgende:
[..]
Ooow, ik dacht dat het wel 442 was...
Nieuwe trainer nieuwe kansenquote:Op dinsdag 13 december 2005 13:23 schreef Houniet het volgende:
Mido die terug wilt naar AjaxIs die gek geworden ofzo
.
Was 4-4-2 hoor, Blind zei dat ook na afloop maar dat hij liever 4-2-4 speeltquote:Op dinsdag 13 december 2005 12:28 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Nee, het was 433 met een linkeraanvaller die naar het middenveld trok....
Het kan mij eigenlijk geen bips schelen hoe ze spelen, als er maar gewonnen wordtquote:Op dinsdag 13 december 2005 14:28 schreef rompompom het volgende:
Het kan mij eigenlijk geen bips schelen hoe ze spelen, als er maar een beetje fatsoenlijk gevoetbald wordt
Als ze zo spelen als tegen RKC vind ik het goed, 2e helft eindelijk is genoten in het stadionquote:Op dinsdag 13 december 2005 14:28 schreef rompompom het volgende:
Het kan mij eigenlijk geen bips schelen hoe ze spelen, als er maar een beetje fatsoenlijk gevoetbald wordt
Werd dan ook wel eens tijd na bijna een half jaar.. Nu ff die lijn doortrekken zodat ze meer vertrouwen krijgen en durfen te voetballen!quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:30 schreef Jasza het volgende:
[..]
Als ze zo spelen als tegen RKC vind ik het goed, 2e helft eindelijk is genoten in het stadion![]()
quote:Op dinsdag 13 december 2005 14:28 schreef Cart_man het volgende:
Montana: mdf & mds @ www.gamecopyworld.com
Inderdaad, we moeten nu niet met teveel spitsen gaan rondlopen. Laat voorlopig Markus en Harry nog maar even staan.quote:Op dinsdag 13 december 2005 13:52 schreef Roycoooooo het volgende:
Ik vind Mido een goede speler.. Bewijst die nu wel bij Tottenham, scoort regelmatig..
Hij geeft ook aan dat die nog niet klaar was voor Ajax een paar jaar geleden door alle rare fratsen wat die uithaalde..
Maar nu niet relevant, Rosenberg en Chari lopen dr nog rond!
Zou helemaal achterlijk zijn als dat niet zo wasquote:Op dinsdag 13 december 2005 16:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Krijgt Vreven ook een vooronderzoek?
Ik mag toch hopen van wel, geef hem maar meteen een schrosing, wat kwam die hufter ongelooflijk hard in zeg, ik kan me zeer goed voorstellen dat Pienaar in dit geval een trap teruggaf.quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Krijgt Vreven ook een vooronderzoek?
Dan hoop ik dat Vreven een onderzoek aan zijn broek krijgt voor de elleboog die hij boukhari gaf.quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:23 schreef Da_Sandman het volgende:
Is niet achterlijk voor de KNVB hoor. Die vinden natrappen samen met ellebogen hoofdzonde nummer 1, aan overige dingen doen ze niet zoveel...
quote:Ajax lonkt nadrukkelijk naar Mathijsen 13 december 2005
Joris Mathijsen Ajax heeft vergaande belangstelling voor Joris Mathijsen van AZ. De Amsterdamse club wil de verdediger dolgraag overnemen, maar AZ-voorzitter Dirk Scheringa is niet van plan mee te werken aan een overgang. Ajax richt zich voorlopig op Mathijsen nu de onderhandelingen met AZ over een transfer van Ron Vlaar zijn afgebroken vanwege de forse vraagprijs.
Ajax' technisch directeur Martin van Geel werkte eerder met Mathijsen bij zowel Willem II als AZ. De Brabander haalde de 25-jarige international in de zomer van 2004 van Tilburg naar Alkmaar. In een eerder stadium gaf Mathijsen aan dat hij - als de mogelijkheid zich voordoet - niet onwelwillend staat tegenover een vertrek naar Amsterdam. De speler heeft bij AZ nog een contract tot medio 2008.
Zit goed spul tussen en het zijn nog nederlanders ook.quote:Op dinsdag 13 december 2005 17:55 schreef Radegast het volgende:
Laat ze allemaal lekker in Alkmaar blijven...
Qua beleid tegenover Ajax komt Scheringa nogal gefrustreerd over.quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:03 schreef JaWi het volgende:
Precies.
Overigens wilde Vlaar toch een rechtszaak aanspannen?
AZ doet soms wel erg kinderachtig.
Waarom zou je Stam willen binnenloodsen? Die krijgt binnenkort een rollatorquote:Op dinsdag 13 december 2005 18:13 schreef Freak187 het volgende:
Grygera brengt, als ie weggaat, veel geld in het laatje. Daarvoor kun je Mathijssen losweken en daarna Stam binnenloodsen, of Stam vergeten want Heitinga en Vermaelen staan ook erg goed te voetballen.
In dat geval moeten we maar even flink investeren in een goede buitenspeler en Ajax is weer boven-jan.
Meer uitdaging? Denkt hij soms dat er meer eer te behalen is bij een zwakkere club als Ajax?quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:43 schreef Da_Sandman het volgende:
Over dat laatste is al genoeg gezegd, als Jaap bij Ajax meer uitdaging ziet dan bij psv komt ie gewoon lekker naar Amsterdam.
Daar wou hij geloof ik niet heen en kon m ook niet betalen.. De enigste 2 clubs die hem konden betalen zijn Psv en Ajax, waarvan ik het ook maar betwijfel van psv omdat die er financieel gezien niet echt goed voor staan..quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:06 schreef JaWi het volgende:
Hij is overigens ook al een paar keer bij Heerenveen wezen kijken.
Precies, wat moeten we ermee?quote:Op dinsdag 13 december 2005 17:55 schreef Radegast het volgende:
Waarom toch steeds die interesse voor allerlei AZ-spelers? Laat ze allemaal lekker in Alkmaar blijven...
Ach, waarom zou hij dan een aantal keer zijn wezen kijken als hij er toch niet heen zou willen?quote:Op dinsdag 13 december 2005 19:48 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Daar wou hij geloof ik niet heen en kon m ook niet betalen.. De enigste 2 clubs die hem konden betalen zijn Psv en Ajax, waarvan ik het ook maar betwijfel van psv omdat die er financieel gezien niet echt goed voor staan..
Tsja, daar zit wat in, misschien woont er familie van hemquote:Op dinsdag 13 december 2005 20:07 schreef JaWi het volgende:
[..]
Ach, waarom zou hij dan een aantal keer zijn wezen kijken als hij er toch niet heen zou willen?
Plus die ene voorwaardelijke wedstrijd lijkt me...quote:Op dinsdag 13 december 2005 16:10 schreef Roycoooooo het volgende:
Wat dom van Pienaar, 2e keer dit seizoen al nadat die het eerst ook al bij Affelay (geloof ik) deed.. Komen ook wel weer 3 wedstrijden aan, dom dom dom![]()
Maak je een grapje of meen je dit serieus?quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:22 schreef Nashje het volgende:
Stam hoeft van mij niet te komen. Enige goede aan 'm is dat ie ervaring heeft en routinier is.
Ik zie toch liever Heitinga.
Ik kan me er wel in vinden, Stam is niet zo goed meer als velen denken.quote:Op dinsdag 13 december 2005 21:28 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Maak je een grapje of meen je dit serieus?
Tevens is het voor de lange termijn veel beter.quote:Op dinsdag 13 december 2005 23:21 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Ik kan me er wel in vinden, Stam is niet zo goed meer als velen denken.
Zwakkere clubquote:Op dinsdag 13 december 2005 18:53 schreef Gurpegi het volgende:
[..]
Meer uitdaging? Denkt hij soms dat er meer eer te behalen is bij een zwakkere club als Ajax?
Hij kan zich in ieder geval nooit meer vertonen in Eindhoven en omstreken mocht dat gebeuren.![]()
Hoor wie het zegtquote:Op dinsdag 13 december 2005 18:53 schreef Gurpegi het volgende:
[..]
Hij kan zich in ieder geval nooit meer vertonen in Eindhoven en omstreken mocht dat gebeuren.![]()
Ball schijnt het daar in Eindhoven ook erg goed te doen.quote:
Ajax had geen concrete interesse in Reiziger; PSV heeft wel concrete interesse in Stam.quote:Op dinsdag 13 december 2005 23:51 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Hoor wie het zegt![]()
Hoe bevalt Reiziger?![]()
Want dat is ook een ex-jood............... Of bedoelde je het als een grapje?quote:Op dinsdag 13 december 2005 23:53 schreef golfer het volgende:
[..]
Ball schijnt het daar in Eindhoven ook erg goed te doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
Ik wou exact hetzelfde postenquote:Op dinsdag 13 december 2005 23:59 schreef Radegast het volgende:
De beste stuurlui staan aan wal, maar da's logisch...
Maar dat durft ie dan weer niet...quote:Op woensdag 14 december 2005 00:01 schreef -Wolf- het volgende:
Johan for president dan.
In plaats van het in de Telegraaf te schrijven, kan 'ie ook gewoon even bij de club op bezoek gaan en samen verbeteringen zoeken.quote:Op woensdag 14 december 2005 00:06 schreef Erwtensoep het volgende:
Ach ja Ajax vraagt om zijn advies, en hij geeft die
Hij kan ook zeggen dat de organisatie werelds is, maar dan zou hij liegen.
Ik denk dat hij dat ook al besproken heeft met Van Geelquote:Op woensdag 14 december 2005 00:14 schreef twi het volgende:
[..]
In plaats van het in de Telegraaf te schrijven, kan 'ie ook gewoon even bij de club op bezoek gaan en samen verbeteringen zoeken.
Juist. Al dat geblaat van die vent...quote:Op woensdag 14 december 2005 00:14 schreef twi het volgende:
[..]
In plaats van het in de Telegraaf te schrijven, kan 'ie ook gewoon even bij de club op bezoek gaan en samen verbeteringen zoeken.
Waarom moet ie dat dan ook nog in de Telegraaf oid kwijt?quote:Op woensdag 14 december 2005 00:21 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Ik denk dat hij dat ook al besproken heeft met Van Geel
ja, ik word er een beetje moe van. Wil 'm juist weer eens ergens aan de slag zien voordat 'ie dood neervalt.quote:Op woensdag 14 december 2005 00:11 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar dat durft ie dan weer niet...
Helaas ben ik van mening dat ie buitenom kritiek leveren niet veel meer kan.quote:Op woensdag 14 december 2005 00:37 schreef -Wolf- het volgende:
[..]
ja, ik word er een beetje moe van. Wil 'm juist weer eens ergens aan de slag zien voordat 'ie dood neervalt.
Ajax ook.quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:03 schreef JaWi het volgende:
Precies.
Overigens wilde Vlaar toch een rechtszaak aanspannen?
AZ doet soms wel erg kinderachtig.
Na zijn hartaanval is hij gewoon rustier gaan leven, en een stresserige baan past daar niet meer bij.quote:Op woensdag 14 december 2005 00:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Helaas ben ik van mening dat ie buitenom kritiek leveren niet veel meer kan.
Ben het er ook mee eenschquote:Op woensdag 14 december 2005 09:48 schreef BoNi het volgende:
Ben het er mee eens dat hij dit misschien ook op een andere manier zou kunnen oplossen, maar wij hebben daarentegen geen enkel idee in hoeverre hij dat al gedaan heeft.
Daarnaast ben ik het wel met hem eens en denk ik dat hij het zeker bij het rechte eind heeft......
quote:Mitea weer op het veld
Nicolae Mitea trainde vanochtend voor het eerst sinds zijn knie-operatie op 2 september weer buiten. Samen met fysiotherapeut Ricardo de Sanders deed hij enkele lichte oefenvormen met en zonder bal. Al eerder kwam Mitea even het veld op, maar dat was slechts om even in de buitenlucht te zijn. De Roemeen mocht toen niets doen van de medische staf, alleen toekijken hoe zijn teamgenoten aan het het werk waren. Nu mocht de snelle linksbuiten zelf ook aan het werk. En dat zal hij hebben geweten. Onder het streng toeziende oog van De Sanders moest Mitea veel lopen, afgewisseld met wat lichte oefeningen met een bal. Toen de fysiotherapeut vond dat er genoeg arbeid was verricht, slaakte de Ajacied een kleine zucht van verlichting; het viel zichtbaar niet mee om met de weerstand van de buitenlucht te trainen.
Met Grygera gaat het, naar eigen zeggen, de goede kant op. De Tsjech mag steeds een beetje meer doen, zolang hij geen reactie krijgt in de vorm van hoofdpijn. Ook weer terug op het gras was Hans Vonk. De keeper blesseerde zich een week geleden tijdens een training aan zijn kuit, maar ook dat lijkt de goede kant op te gaan.
quote:Ajax doet Charisteas en Escude in aanbieding
Woensdag 14 december, door DVD, Amsterdam, 10.25u GMT+01.00, AD
Ajax heeft Julien Escude en Angelos Charisteas in de etalage gezet, zo meldt het Algemeen Dagblad vanmorgen. Ajax wil het tweetal verkopen om zo genoeg geld in het laadje te krijgen voor de versterkingen die Ajax komende zomer wil halen.
Escude krijgt weinig speelminuten en zal half december duidelijkheid van de club krijgen. Ajax zal dan aangeven of er nog een rol voor de Fransman is weggelegd. Omdat er ongeveer negen spelers transfervrij vertrekken is Escude degene die volgens het AD geld moet gaan opleveren.
Ook Charisteas mag vertrekken. Ondanks dat hij regelmatig scoort is hij niet de juiste spits gebleken en mede daardoor werd Rosenberg aangetrokken. Voor de Griek schijnt er belangstelling uit Engeland te zijn.
Juultje mag gaan.. harry gewoon lekker houden... hij is weer op de weg terug. Ik geloof het AD niet echt. Net zo betrouwbaar als NOS. Die Hugo bij Studio Voetbal is toch ook van het AD?quote:
4 Nieuwe AZ spelers..... allemaal een contract tot 2007... groepskorting?quote:
Idd, nou.. dat zijn er aardig wat..quote:Op woensdag 14 december 2005 13:12 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
4 Nieuwe AZ spelers..... allemaal een contract tot 2007... groepskorting?
Huntelaar hoeft voor mij niet zo nodig...
Ik hoef alleen Landzaat van alle namen die hier genoemt wordenquote:Op woensdag 14 december 2005 13:10 schreef jna het volgende:
Aantrekken Huntelaar binnen handbereik, Ajax lonkt naar AZ-viertal
De technische staf van Ajax ziet bij AZ volop potentiële versterkingen voor zijn selectie, zo meldt AD Sportwereld. Zo zou de Amsterdamse club zeer geïnteresseerd zijn in Ron Vlaar en Joris Mathijsen. Voorzitter Dirk Scheringa van de Alkmaarse club ligt echter behoorlijk dwars, niet in de laatste plaats vanwege zijn vete met Ajax' technisch directeur Martin van Geel.
Naast Mathijsen en Vlaar worden ook Kenneth Perez en Denny Landzaat door Ajax gevolgd. Het duo is in 2007 weliswaar transfervrij, maar moet miljoenen kosten. Voor de Amsterdamse buurman schroeft AZ de prijs wellicht nog wat verder op. Het recente verleden van Van Geel maakt het geheel extra pikant. Scheringa heeft Van Geels veelbesproken overstap naar Ajax nooit vergeven en zal alles doen om zich te wapenen tegen de Amsterdamse interesse. "Ik zeg daar maar niks over, dat lijkt me niet verstandig", reageert Van Geel.
Het aantrekken van Klaas Jan Huntelaar ligt volgens het AD wel binnen handbereik. De spits van SC Heerenveen voelt zich gevleid door de interesse van Ajax, al ligt ook Feyenoord op de loer. Met het inlijven van Huntelaar moet Ajax echter wel direct een handvol miljoenen wegsnijden uit het eigen vermogen. "We móéten inventief zijn", aldus Van Geel. "Het aantrekken van Michael Krohn-Dehli is daar een voorbeeld van: een 23-jarige, transfervrije speler met kwaliteiten. Maar dat wil niet zeggen dat we uitsluitend in spelers uit die categorie zoeken. Ajax kijkt ook naar spelers die direct klaar zijn voor de top. We zijn ook bereid om daarin te investeren. Want Ajax moet ook nu resultaten halen, over een tussenjaar zal je mij nooit horen."
Dat geldt in dubbele mate ook voor Heitinga.quote:Op dinsdag 13 december 2005 23:21 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Ik kan me er wel in vinden, Stam is niet zo goed meer als velen denken.
Met dien verschille dat Johnny 22 en Japie 33 is........quote:Op woensdag 14 december 2005 13:17 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Dat geldt in dubbele mate ook voor Heitinga.
Ajax heeft de afgelopen 10 jaar al veel te veel met jonge spelers gespeeld. Je moet ook ervaring in je elftal hebben..quote:Op woensdag 14 december 2005 13:24 schreef BoNi het volgende:
[..]
Met dien verschille dat Johnny 22 en Japie 33 is........
Jaap heeft het voordeel dat als 'ie er staat, het een kwaliteits- en ervaringsinjectie is. Ik heb alleen niet het gevoel dat Jaap het type is waar jonge medespelers van kunnen leren/zich aan op kunnen trekken. Is 'ie denk ik te nuchter en te onverschillig over voetbal voor. Dat is eigenlijk het enige wat mij tegenhoudt om volledig "Ja" te schreeuwen. Het kan namelijk ten koste gaan van de kwaliteit en ervaring van de eigen spelers.quote:Op woensdag 14 december 2005 13:30 schreef pfaf het volgende:
Ajax heeft de afgelopen 10 jaar al veel te veel met jonge spelers gespeeld. Je moet ook ervaring in je elftal hebben..
Dat zal ik ook niet ontkennen.quote:Op woensdag 14 december 2005 13:30 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ajax heeft de afgelopen 10 jaar al veel te veel met jonge spelers gespeeld. Je moet ook ervaring in je elftal hebben..
Euh nee....quote:Op woensdag 14 december 2005 13:17 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Dat geldt in dubbele mate ook voor Heitinga.
Maar dát bedoel ik juist. Altijd maar zoeken naar spelers die in de toekomst progressie kunnen maken... zo kom je er nooit! Tegen de tijd dat ze een beetje beter worden zijn ze toch al weg.quote:Op woensdag 14 december 2005 13:38 schreef BoNi het volgende:
[..]
Dat zal ik ook niet ontkennen.
Mijn post was een reactie op Dylan Dog die aangeeft dat Heitinga niet goed (meer) is.
Het verschil in leeftijd geeft aan dat Heitinga meer kans op toekomstige progressie heeft dan Stam......
Ben ik helemaal met je eensch! Maar die kosten vaak een paar duiten, moet je natuurlijk ook rekening mee houden he..quote:Op woensdag 14 december 2005 13:41 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar dát bedoel ik juist. Altijd maar zoeken naar spelers die in de toekomst progressie kunnen maken... zo kom je er nooit! Tegen de tijd dat ze een beetje beter worden zijn ze toch al weg.
Liever 3 spelers van rond de 30 met ervaring en meteen klasse, dan een elftal vol talentvolle toekomst spelers...
Begrijp je toch nog niet helemaal wat ik bedoel, maar goed.quote:Op woensdag 14 december 2005 13:41 schreef pfaf het volgende:
[..]
Maar dát bedoel ik juist. Altijd maar zoeken naar spelers die in de toekomst progressie kunnen maken... zo kom je er nooit! Tegen de tijd dat ze een beetje beter worden zijn ze toch al weg.
Liever 3 spelers van rond de 30 met ervaring en meteen klasse, dan een elftal vol talentvolle toekomst spelers...
Idd, zou mooier zijn, voor hem, Juventus en Ajax!quote:Op woensdag 14 december 2005 15:10 schreef Nashje het volgende:
Dom van Inter. Hopelijk is Juve wel zo slim. Ook een veel mooiere club voor Maxwell.
quote:Ajax zal eigen vermogen moeten aanspreken voor versterkingen 14 december 2005
Martin van Geel staat bij Ajax voor een schier onmogelijke opgave. De missie van de technisch directeur biedt een oneindige reeks hobbels en vraagtekens. Negen contracten lopen af, de landstitel is ver weg, het beloftenteam presteert ondermaats en versterkingen liggen niet bepaald voor het oprapen.
"Deze selectie mist balans", constateert Van Geel in AD Sportwereld. "Natuurlijk is het zakelijk gezien niet goed dat zó veel spelers transfervrij vertrekken. Maar het biedt wél ruimte voor een doorstap, voor verfrissing. Dat geldt ook voor spelers zelf. Een aantal jongens loopt hier al lang rond en is toe aan een impuls. Zo vreemd is dat niet."
Martin van GeelAjax wil winst boeken op fysiek en mentaal terrein. De club blijft dan ook zoeken naar een geroutineerde speler met leiderscapaciteiten. Van Geel: "We zoeken het niet slechts in één speler. Het gaat ook om het totaalplaatje, daar moeten de elementen in zitten die een club als Ajax nodig acht op het veld. Daar horen routine, fysieke kwaliteiten en mentale aspecten heel duidelijk bij."
Een bijkomend probleem is dat er komende zomer amper geld binnenkomt uit transferinkomsten. Ajax moet hopen op wat extra inkomsten in de winterstop, door één of meer spelers met een aflopend contract vroegtijdig te laten gaan. In het geval van Nigel de Jong, Steven Pienaar en Tomás Galásek liggen daar mogelijkheden. Daarnaast staan Bogdan Lobont, Julien Escudé en Angelos Charisteas officieus in de etalage.
"Normaal gesproken kan het geld dat binnenkomt ook weer aan spelers worden besteed", aldus financieel directeur Jeroen Slop. "Maar als dat niet volstaat, zoals nu dreigt te gebeuren, moeten we het eigen vermogen (circa 75 miljoen euro) aanspreken. Dat kan met goedkeuring van de raad van commissarissen. Zij moeten de voetbaltechnische noodzaak inzien en ik denk wel dat men dat doet. Maar het heeft tot gevolg dat we de komende jaren waarschijnlijk geen of minder winst maken, want elke transfer moet afgeschreven worden. We hebben geen potje klaarstaan waar we uit kunnen putten."
Jeroen SlopAjax zal niet een kwart van het eigen vermogen (zo'n achttien miljoen euro) kunnen aanwenden om een handvol nieuwe spelers te halen. De club is beursgenoteerd en kan geen exorbitante risico's nemen. "Het zal per situatie bekeken moeten worden", aldus Slop.
Volgens Van Geel staat echter niet vast dat Ajax na dit seizoen een groot aantal spelers aantrekt. "We zullen niet per se acht of negen spelers terughalen. De kans is aanwezig dat we komend seizoen met een selectie van 23 spelers werken in plaats van 27. Dat hoeft zeker geen probleem te zijn, als de balans maar in orde is. Dat hele proces vraagt wel geduld. Intern is dat besef er volledig, we weten precies waar we naartoe willen. Ik heb het idee dat de supporters dat ook wel inzien. Het zal zeker niet vanzelf gaan, van dat idee moeten we af bij Ajax. Maar ik heb er wel degelijk vertrouwen in dat het gaat lukken."
quote:Mooi om aanvoerder van Jong Ajax te zijn
Written by Jacques Happe
Saturday, 05 November 2005
Na het vertrek van Stanley Aborah naar Den Bosch afgelopen maandag, is Robbert Schilder de aangewezen persoon om de nieuwe aanvoerder te worden van Jong Ajax. Tegen Jong Heracles draaide hij donderdagavond al proef. Hij deed dat volgens trainer John van den Brom goed en gedreven. “Hij heeft het heel goed ingevuld.”
Jong Ajax had al zeven wedstrijden niet meer gewonnen in de competitie en thuis tegen Jong Heracles moest het weer eens gebeuren. Na een moeizame 0-0 bij rust, liepen de Ajax-talenten na de thee bij hun gasten uit Almelo weg. Eerst scoorde Jan Vertonghen, die als linksbuiten begon, via de rechtsbuitenpositie terugkwam op links en na de rust nog een linie mocht zakken. Michael Timisela, die de voorkeur als rechtsback had gekregen boven Milano Koenders, scoorde twaalf minuten later een hele fraaie 2-0. Nieuwe aanvoerder Robbert Schilder rondde een paar minuten later een korte rush af met het derde doelpunt van de avond. “We hebben goed en geconcentreerd gespeeld”, vond trainer John van den Brom van de wedstrijd. “We mogen tevreden zijn met een klinkende 3-0 overwinning. We hebben niks weggegeven, heel veel gecreëerd en drie fantastische goals gemaakt.”
Robbert Schilder maakte een rare week door. De Amstelvener verloor maandagavond kansloos van Jong Feyenoord, zag captain Stanley Aborah naar FC Den Bosch vertrekken en kreeg drie dagen later de aanvoerdersband om in een wedstrijd die eindelijk weer eens werd gewonnen. In de wedstrijd tegen Feyenoord speelde Schilder niet goed. Hij stond gepositioneerd als centrale verdediger, maar ging vaak heel diep mee naar voren. Dan schakelde hij niet snel om, maar wandelde op zijn dooie gemak terug naar zijn plek in de verdediging. De defensie wankelde niet voor niets. Ajax verloor kansloos met 5-1. “Alles stond vast,” legt hij een paar dagen later uit, “het was heel statisch. Heel voorspelbaar voor Feyenoord. Als ik de bal had, kon ik ‘m nergens kwijt. Achterin ben je vrij beperkt. Ik kan wel goed verdedigen, maar ik kom liever mee naar voren.” Met zo’n drang naar de achterlijn van de tegenstander is een plek op het middenveld veel natuurlijker. “Toen ik bij Ajax kwam, speelde ik de eerste paar jaar ook op het middenveld, net als bij de amateurs. Bij het Nederlands Elftal ook. Vandaar dat de trainer tegen me zei, dat het in de toekomst misschien een betere positie voor me is. Daar kom ik beter aan voetballen toe. Er was tegen Heracles alle gelegenheid om mee naar voren te gaan. Dat had de trainer ook gezegd. Kijk maar hoe het bij hun staat en vul het dan maar verder zelf in.”
Wat opviel was de aanvoerdersband om zijn linker bovenarm. “Vorig jaar bij de A1 was ik ook al aanvoerder”, zegt hij glimlachend. En bevalt het? “Tuurlijk! Mooi hè?” Hij is er met recht trots op, want als aanvoerder ben je niet alleen de doorgeschoven ogen en oren van de trainer in het veld, maar zet je ook namens hem de lijnen uit. Een verantwoordelijke taak, die hij met verve vervulde tegen Jong Heracles. “Het is mooi om aanvoerder van Jong Ajax te zijn. Ik hoop dat ik het blijf.” Die kans lijkt groot, want hoewel tweede aanvoerder Jerghinio Sahadewsing tot nu toe alle wedstrijden meespeelde, zat hij tegen de Tukkers op de bank. Hij lijkt uit de gratie bij Van den Brom, die er nog niet met zijn spelers over heeft gesproken. Hij liet wel al doorschemeren zijn keuze te hebben bepaald. “Robbert speelde goed en gedreven; een aanvoerder waardig. Ik moet nog met hem praten, maar dit is een signaal en hij heeft het heel goed ingevuld. Het ligt voor mij dan wat makkelijker voor de hand.”
De partij tegen Jong Heracles was niet de moeilijkste van het seizoen, maar het duurde toch nog bijna een uur voor er eindelijk een bal in het net lag. Robbert Schilder had in de eerste helft al een paar goeie kansen. “Ik had er wel alle vertrouwen in dat het goed zou komen”, zegt hij. Maar het duurde zo lang, dat een doelpunt ook aan de andere kant had kunnen vallen. “Het was echt een wedstrijd die we moesten winnen. Maar we waren zoveel sterker dan Heracles, dat ik wist dat we zouden winnen.” “Je moet alleen een beetje geluk hebben”, vult Van den brom aan. “Dat ontbrak er in de eerste helft nog aan, maar je weet dan wel dat je lekker in de wedstrijd zit. Het wachten was op die eerste goal. Toen die erin ging, viel er echt een last van die jongens af. Eindelijk. Ik hoor ze weer lachen. Al die verliespartijen vraten niet alleen aan mij, maar ook aan die jongens. Nu is er de ontlading.” De overwinning betekent niet alleen drie punten voor de ranglijst, maar ook een welverdiende bonus van 400 euro. “Als we deze wedstrijd hadden verloren, dan waren we echt gestopt, denk ik.” Robbert lacht. “De Amstel Cup heeft ons gered al die tijd. Anders hadden we een bijbaantje moeten nemen.”
Voor de jonge Ajacieden - die vaak nog thuis wonen en toch al tussen de 20 en 30.000 euro per jaar verdienen – mag een bonus niet de hoofdmoot zijn. Spelvreugde en verbetering van het eigen spel zijn de middelen om bij het eerste van Ajax te geraken. Niet iedereen zal dat lukken, dat realiseren veel spelers zichzelf ook. Maar Robbert Schilder wordt als één van de pareltjes gekoesterd door de club en heeft nog voldoende mogelijkheden daar wel te komen. Dan moet hij nog wel wat aan zijn spel verbeteren. “In de omschakeling, zoals je al aangaf.” Mee naar voren komen en dan op je dooie akkertje terugwandelen, terwijl het spel in alle hevigheid rond jouw positie doorgaat, is dan niet de juiste methode. Als daar niet tijdig wordt ingegrepen, wordt van Schilder een luie speler gemaakt. “Mijn rechterbeen kan altijd beter en links ook.” Twee keer schoot Robbert loeihard op de lat van het Heracles doel. De kracht is er soms wel, maar de precisie ontbrak nog. “Ik wil slimmer worden. Veel dieper spelen. Dan word je vanzelf meer ervaren en slimmer. Ik hoop vooral een completere voetballer te worden. Op de 10 of als controlerende middenvelder.” Met Olaf Lindenbergh die tegen Heracles het middenveld weer afstroop op zoek naar de bal had hij een prima voorbeeld. “Ja dat klopt. Op het middenveld voel ik me goed. Dat ligt me lekker, daar ga ik voor!”
De Mul doet het uitstekend bij Vitesse hoorquote:Op woensdag 14 december 2005 15:55 schreef BoNi het volgende:
Waar ik wel een beetje voor vrees is dat Ajax in plaats van te zoeken naar een goede buitenspeler nu bijvoorbeeld de Mul terughaalt...
Lekker goedkoop en is toch al van ons.
Obodai doet het ook uitstekend bij Sparta en Boukhari deed het daar in zijn tijd ook erg goed.........quote:Op woensdag 14 december 2005 16:18 schreef Nashje het volgende:
[..]
De Mul doet het uitstekend bij Vitesse hoor
Inderdaad, maar voor Ajax komen ze te kort.quote:Op woensdag 14 december 2005 16:28 schreef BoNi het volgende:
[..]
Obodai doet het ook uitstekend bij Sparta en Boukhari deed het daar in zijn tijd ook erg goed.........
Ik had weer zo'n gevoel dat alles wel weer goed zou komen, maar nu Cruijff weer liep te miepen in de krant kijk ik er toch weer anders naarquote:Op woensdag 14 december 2005 18:24 schreef S-Two het volgende:
Van De Mul weet ik het ook zo nog niet, maar ik denk wel dat hij na dit seizoen terug komt.
Van Geel lijkt goed werk te doen, ben benieuwd wie er in de winterstop en daarna in de zomer gaan komen
.
Ik zie Heitinga en Stam wel graag naast elkaar eigenlijk.quote:Op dinsdag 13 december 2005 18:22 schreef Nashje het volgende:
Stam hoeft van mij niet te komen. Enige goede aan 'm is dat ie ervaring heeft en routinier is.
Ik zie toch liever Heitinga.
Mwoah, het was idd heel erg slecht, en zoiets kan je niet zo 1,2,3 veranderen. Maar ik denk dat ze met Van Geel iig een hele goeie hebben aangetrokken. Hoop dat het verder ook zich zal ontwikkelenquote:Op woensdag 14 december 2005 18:32 schreef Houniet het volgende:
[..]
Ik had weer zo'n gevoel dat alles wel weer goed zou komen, maar nu Cruijff weer liep te miepen in de krant kijk ik er toch weer anders naar.
Als een 3? Nee, dat lijkt me geen optie. In het oeroude Ajax-systeem moet Escudé het berenvel met nummer 5 aan.quote:Op woensdag 14 december 2005 13:10 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Escude kan volgens mij ook op de oude blind plek spelen?
Zelfde verhaal als bij Nederlands Elftal (voor Marco coach werd)quote:Op woensdag 14 december 2005 19:25 schreef twi het volgende:
Cruijff zit gewoon met z'n ego in de knoop, omdat Ajax niet naar z'n adviezen heeft geluisterd. Hoewel hij gelijk heeft, begint het een beetje een langspeelplaat te worden.
Inderdaad, maar dat doet hij niet, want hij zal wel bang zijn dat hij faalt. Dat tast zijn imago weer aan natuurlijkquote:Op woensdag 14 december 2005 19:54 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Zelfde verhaal als bij Nederlands Elftal (voor Marco coach werd)
Dat Cruyf er zelf maar eens aan gaat staan bij ajax, kijken wat ie er dan van bakt....
Zou mooi zijn als dat nog weg kanquote:
De Ridder hebben we ook weinig kunnen zien hoor. Altans ik heb hem weinig gezien. Misschien in het Nederlands Elfal nog een keer.quote:Op woensdag 14 december 2005 21:06 schreef Kang-He het volgende:
Als Blind de Mul hoger inschatte dan de Ridder dan wil ik het zien ook.
Tskkkk, vergeet niet het gebruikelijke busje Telegraaf-zout te hanteren.quote:15/12/2005 - Vlaar voelt zich gechanteerd door Van Gaal, wil transfer naar Ajax forceren
(Gepost door RvN)
BRON: De Telegraaf
In een openhartig interview met De Telegraaf laat Ron Vlaar weten zich gechanteerd te voelen door Louis van Gaal. Volgens Vlaar heeft de AZ-coach hem tweemaal duidelijk gemaakt dat de coach alleen nog maar in noodgevallen beroep op hem zou doen als de verdediger niet bij zou tekenen. Vanavond zit hij niet eens op de bank bij het UEFA Cup duel van AZ.
Ajax Netwerk
'Ajax bood gezien de restwaarde van mijn contract en mijn situatie het zeer acceptabele bedrag van één miljoen euro, maar Scheringa wilde gezien zijn vete met de naar Ajax vertrokken technisch directeur Van Geel niet meewerken en vroeg een veel te hoge transfersom. Daardoor haakte Ajax af.' Ron Vlaar zal nu naar de arbitragecommissie stappen om een vertrek te forceren. 'En dat doet pijn. AZ was en is mijn club, ik wilde ook blijven, maar wordt de Hout uitgejaagd.'
Ajax Netwerk
Louis van Gaal noemde de uitlatingen van Vlaar in een reactie tegenover De Telegraaf 'je reinste onzin'.
Wat je zegt, die hebben we gewoon te weinig gezien. Over iemand een kans gunnen zeg......quote:Op woensdag 14 december 2005 22:30 schreef Houniet het volgende:
[..]
De Ridder hebben we ook weinig kunnen zien hoor. Altans ik heb hem weinig gezien. Misschien in het Nederlands Elfal nog een keer.
Laat 'm maar komen hoor, vervanger voor SQD die toch te licht blijkt voor Ons Aller Ajax.quote:Op donderdag 15 december 2005 09:43 schreef Jajong het volgende:
[..]
Tskkkk, vergeet niet het gebruikelijke busje Telegraaf-zout te hanteren.
Hoe Podolski zo hoog komt is mij een raadsel...quote:Op woensdag 14 december 2005 20:40 schreef Houniet het volgende:
Messi is in de verkiezing van de Italiaanse krant Tuttosport uitgeroepen tot ´Golden Boy´ als grootste talent van de Europese velden. Europese sportkranten konden daarvoor hun stem uitbrengen. Messi bleef de winnaar van vorig jaar, Rooney, ruim voor.
In 2003 won Van der Vaart de eerste verkiezing. Ajacied Hedwiges Maduro werd tiende. Babel, ook genomineerd haalde de Top 10 niet.
Top 10:
1. Messi (Barçelona) 225 punten
2. Wayne Rooney (Manchester United) 127 punten
3. Lukas Podolski (FC Koln) 74 punten
4. Cesc Fábregas (Arsenal) 73 punten
5. Cristiano Ronaldo (Manchester United) 61 punten
6. Igor Akinfeev (CSKA Moskou) 42 punten
7. Vincent Kompany (Anderlecht) 42 punten
8. Salomon Kalou (Feyenoord) 22 punten
9. Valery Bojinov (Fiorentina) 19 punten
10. Hedwiges Maduro (Ajax) 15 punten
beetje laat volgens mij
Blind schatte Babel ook als linksbuiten in, dus laten wij nou niet blind op zijn oordeel af gaan.....quote:Op woensdag 14 december 2005 21:06 schreef Kang-He het volgende:
Als Blind de Mul hoger inschatte dan de Ridder dan wil ik het zien ook.
Er staan een aantal zwaar overschatte spelers in die lijst zegquote:Op donderdag 15 december 2005 10:24 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Hoe Podolski zo hoog komt is mij een raadsel...
Deze discussie heeft voor mij een compleet andere wending gekregen na het lezen van De godenzonen van Ajax / Tien jaar later.quote:Op donderdag 15 december 2005 10:25 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Blind schatte Babel ook als linksbuiten in, dus laten wij nou niet blind op zijn oordeel af gaan.....
Ik hoor PyTh hier graven naar die éne post die jouw ongelijk bewijst........quote:Op donderdag 15 december 2005 10:53 schreef Da_Sandman het volgende:
Staat toch ook nergens?
Precies. Vind Kalou ook niet thuishoren in die lijst...quote:Op donderdag 15 december 2005 10:51 schreef PyTh het volgende:
Met alle respect hoor, maar wat heeft Maduro dan laten zien dat jullie vinden dat hij hoger had moeten staan?
Nee hoor, maar als ik dan al die reacties over andere spelers hoor die er wel in staan.quote:Op donderdag 15 december 2005 10:55 schreef BoNi het volgende:
[..]
Ik hoor PyTh hier graven naar die éne post die jouw ongelijk bewijst........
Heb je toch niks kunnen vinden..?quote:Op donderdag 15 december 2005 11:04 schreef PyTh het volgende:
[..]
Nee hoor, maar als ik dan al die reacties over andere spelers hoor die er wel in staan.
Podolski bijvoorbeeld schiet al zeker 2 jaar de ballen er aan de lopende band in bij z'n eigen club en in de nationale ploeg doet hij dat ook regelmatig.
Lijkt me dat hij dan niet de quote van Aldos hoeft te pakken over Podolski?quote:Op donderdag 15 december 2005 11:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Wie zegt dat Robar het niet gewoon over Maduro heeft?
Dat mag zeker...quote:En er wordt 1 keer iets over Podolski gezegd, dat mag nog wel geloof ik hor...
Die twee Marokkaantjes uit het AF-plantsoen staan er niet in en PyTh gaat gelijk proberen de Ajacieden iets in de mond te leggen. Hedwiges Maduro staat eigenlijk te hoog, nou goed?quote:Op donderdag 15 december 2005 10:51 schreef PyTh het volgende:
Met alle respect hoor, maar wat heeft Maduro dan laten zien dat jullie vinden dat hij hoger had moeten staan?
Heel goed Neusquote:Op donderdag 15 december 2005 11:11 schreef M0NTANA het volgende:
Hedwiges Maduro staat eigenlijk te hoog, nou goed?
Misschien bedoelt ie 4 anderen, maar zet ie dat kracht bij door aldostuta te quoten. Overigens vind ik het terecht dat ie in die lijst staat, maar dat is my humble opinion...quote:Op donderdag 15 december 2005 11:10 schreef PyTh het volgende:
[..]
Lijkt me dat hij dan niet de quote van Aldos hoeft te pakken over Podolski?
[..]
Dat mag zeker...
Vind ik ook, en nee dat ga ik niet beargumenteren trollertjesquote:Op donderdag 15 december 2005 11:18 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Misschien bedoelt ie 4 anderen, maar zet ie dat kracht bij door aldostuta te quoten. Overigens vind ik het terecht dat ie in die lijst staat, maar dat is my humble opinion...
Ach montana moet meteen weer met "orginele" grappen komen over 2 jonge spelers van PSV die ik niet eens genoemd of betrokken heb in de discussie.quote:Op donderdag 15 december 2005 11:19 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ja kunt beter even een koffiepauze nemen, je maakt jezelf nu wel erg belachelijk.
Waarom kom je dat hier verkondigen? Er was toch een apart topic over deze prijs of nietquote:Op donderdag 15 december 2005 11:25 schreef PyTh het volgende:
[..]
Ach montana moet meteen weer met "orginele" grappen komen over 2 jonge spelers van PSV die ik niet eens genoemd of betrokken heb in de discussie.
Iets belachelijker als mij vraag wat Maduro dan heeft laten zien of niet?
Hun geldschieter draait voor een deel op voor zijn salaris.. maar weet niet hoe groot dat deel is.quote:Op donderdag 15 december 2005 11:27 schreef M0NTANA het volgende:
Roy Keane kan bij Celtic een contract tekenen, bij de Schotse club kan hij wekelijks 135.000 euro verdienen. Dat is ruim 7 miljoen euro per jaar! We kunnen in NL niet eens met de Schotse competitie concurreren!
quote:Op donderdag 15 december 2005 11:25 schreef PyTh het volgende:
[..]
Ach montana moet meteen weer met "orginele" grappen komen over 2 jonge spelers van PSV die ik niet eens genoemd of betrokken heb in de discussie.
Iets belachelijker als mij vraag wat Maduro dan heeft laten zien of niet?
Het is al jaren zo dat Celtic en Glasgow Rangers een veelvoud kunnen betalen dan van wat de Nederlandse top 3 kan betalen aan salaris....quote:Op donderdag 15 december 2005 11:27 schreef M0NTANA het volgende:
Roy Keane kan bij Celtic een contract tekenen, bij de Schotse club kan hij wekelijks 135.000 euro verdienen. Dat is ruim 7 miljoen euro per jaar! We kunnen in NL niet eens met de Schotse competitie concurreren!
Gevoel voor humor heb je of je hebt het niet, helaas voor jou valt het niet aan te leren!quote:Op donderdag 15 december 2005 11:25 schreef PyTh het volgende:
[..]
Klopt....mijn bewering dat er hier mensen vonden dat Maduro hoger had moeten staan was niet gegrond....quote:Op donderdag 15 december 2005 11:29 schreef BoNi het volgende:
[..]
![]()
![]()
Je legt hier mensen dingen in hun mond die ze niet gezegd hebben, wij hebben die lijst toch niet bepaald.
Stom is dat eigenlijk met zo'n waardeloze competitie...quote:Op donderdag 15 december 2005 11:30 schreef PyTh het volgende:
[..]
Het is al jaren zo dat Celtic en Glasgow Rangers een veelvoud kunnen betalen dan van wat de Nederlandse top 3 kan betalen aan salaris....
Heb je toch gezocht en niks kunnen vinden he.....quote:Op donderdag 15 december 2005 11:33 schreef PyTh het volgende:
[..]
Klopt....mijn bewering dat er hier mensen vonden dat Maduro hoger had moeten staan was niet gegrond....
quote:Dormund meldt zich nu ook voor De Jong
Donderdag 15 december, door SV, Amsterdam, 10.08u GMT+01.00, AD
Het Algemeen Dagblad weet te melden dat het Duitse Borussia Dortmund naast Steven Pienaar nu ook belangstelling heeft voor Ajax-middenvelder Nigel de Jong.
Technisch directeur Michael Zorc: 'Spelers met een transfervrije status zijn interessant voor ons. We volgen de twee dan ook op de voet', zegt Zorc in het dagblad.
Volgens de krant heeft Celtic ook interesse getoond voor De Jong, maar de 21-jarige Amsterdammer heeft het bod niet geaccepteerd.
Dan zit je hier verkeerd.....quote:Op donderdag 15 december 2005 11:35 schreef BoNi het volgende:
Nu weer heerlijk verder over de mooiste club van de wereld...!!!!
Goeie grap Bassie....quote:Op donderdag 15 december 2005 11:39 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Dan zit je hier verkeerd.....
quote:Ahmed Hossam: 'Ajax is groter dan Spurs'
‘Het Premiership is een sterkere en grotere competitie dan de Nederlandse, maar Ajax is een grotere club dan Tottenham Hotspur.’ Aan het woord is oud-Ajacied Ahmed Mido Hossam.
De Egyptische aanvaller is eigendom van AS Roma, maar is anderhalf seizoen uitgeleend aan Tottenham Hotspur. Ondanks zijn rumoerige vertrek bij Ajax, heeft Hossam nog steeds respect voor zijn voormalige werkgever.
‘Ajax heeft veel meer glorie en historie’, voegde Mido aan zijn vergelijking toe. Hossam speelde twee seizoenen voor de Amsterdammers. In veertig competitiewedstrijden scoorde hij 21 doelpunten voordat hij de overstap maakte naar het Spaanse Celta de Vigo.
Op huurbasis bij het Tottenham van trainer Martin Jol is de Egyptenaar aan een sterk seizoen bezig. Hossam heeft een basisplaats in de aanval en scoorde zes maal in veertien duels. Die reeks wordt volgende maand onderbroken als hij met Egypte deelneemt aan de Afrika Cup en in het ergste geval zes wedstrijden mist bij de Londense ploeg.
Iets subjectiefs beschouwen als waarheid....quote:
Even voor de duidelijkheid dan maar, ik reageerde op dat betreffende mailtje, omdat ik het eens was met het feit dat Podolski te hoog stond. Daarnaast is het natuurlijk ook mijn persoonlijke mening, maar sommigen worden zwaar overschat. Dat wil niet zeggen dat het geen goede voetballers zijn, maar iemand als Rooney wordt in Engeland de nieuwe Cruijff genoemd. Sorry hoor, maar Rooney mag van mij nog niet eens de veters strikken van Dennis Bergkamp, laat staan Johan Cruijfff. Hedwiges Maduro heeft in zijn huidige vorm ook niets te zoeken in deze lijst, zo reeel ben ik ook wel weer. Fabregas vind ik wel een goede voetballer ent als Messi, die staan er wat mij betreft volkomen terecht in en zijn niet overschat. Christiano ronaldo vind ik een hele leuke buitenspeler. Frivool en technisch. Akinfeev weet ik te weinig van, dus daar zal ik neits over zeggen. Kompany bij Anderlecht heb ik mijn twijfels over. Kalou, leuk voor hem dat hij er bij staat, maar vind ik niet van ee dusdanig kaliber, dat hij een golden boy genoemd kan worden.quote:Op woensdag 14 december 2005 20:40 schreef Houniet het volgende:
Top 10:
1. Messi (Barçelona) 225 punten
2. Wayne Rooney (Manchester United) 127 punten
3. Lukas Podolski (FC Koln) 74 punten
4. Cesc Fábregas (Arsenal) 73 punten
5. Cristiano Ronaldo (Manchester United) 61 punten
6. Igor Akinfeev (CSKA Moskou) 42 punten
7. Vincent Kompany (Anderlecht) 42 punten
8. Salomon Kalou (Feyenoord) 22 punten
9. Valery Bojinov (Fiorentina) 19 punten
10. Hedwiges Maduro (Ajax) 15 punten
Niet zulke moeilijke woorden gebruiken, tis een havenarbeiderquote:Op donderdag 15 december 2005 11:52 schreef BoNi het volgende:
[..]
Iets subjectiefs beschouwen als waarheid....![]()
Die gaan daar denk ik niet heen, spreekt ze naar mijn mening te weinig aan.. De Jong gaat daar cker NIET heen, misschien Pienaar nog klein kansje.. Maar die zal naar alle waarschijnlijkheid wel naar Man. City gaanquote:
Ik heb het even vertaald op www.kindertaal.nl, beter?quote:Op donderdag 15 december 2005 12:01 schreef Jajong het volgende:
[..]
Niet zulke moeilijke woorden gebruiken, tis een havenarbeider
Hahaquote:Op donderdag 15 december 2005 12:10 schreef BoNi het volgende:
[..]
Ik heb het even vertaald op www.kindertaal.nl, beter?
tuurlijk, maar je moet ook weten wanneer het mislukt is.quote:Op donderdag 15 december 2005 10:42 schreef BoNi het volgende:
[..]
Deze discussie heeft voor mij een compleet andere wending gekregen na het lezen van De godenzonen van Ajax / Tien jaar later.
In het elftal van 94/95 stond bijna niemand op zijn 'eigen' positie.
Het experimenten met spelers op andere posities heb ik ook regelmatig verafschuwd, maar in dat seizoen is ook overduidelijk aangetoond dat het ook een hele positieve wending kan nemen.
Overigens is dat boek voor iedereen aan te raden als je het al gelezen hebt.....
Degene die de link maakt tussen Podolski en Maduro be njij hoor....quote:Op donderdag 15 december 2005 11:10 schreef PyTh het volgende:
[..]
Lijkt me dat hij dan niet de quote van Aldos hoeft te pakken over Podolski?
[..]
Dat mag zeker...
quote:
En dat kan toch ook?quote:Op donderdag 15 december 2005 12:37 schreef twi het volgende:
Ik vind eigenlijk weinig mis met die lijst talenten. Zeker als je naar de puntenverdeling kijkt.
Maar om Lucas nou een groter talent te noemen dan Fabregas gaat mij net iets te verquote:Op donderdag 15 december 2005 13:13 schreef twi het volgende:
Nee, maar Maduro kan daar gewoon staan. Net als veel andere talenten zo'n 10-15 punten zullen hebben. Podolski wordt hier ook aardig onderschat. Misschien niet zo sierlijk als Cristiano Ronaldo, maar een stuk effectiever.
Mij ook, vind die Podolski maar een kwalletje hoor, denkt dat die alles kan maken bij zijn club Koln.. Laat m maar eerst de ballen in t netje knallen en dan t waar gaan maken bij een grotere club..quote:Op donderdag 15 december 2005 13:23 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Maar om Lucas nou een groter talent te noemen dan Fabregas gaat mij net iets te ver
Dat scheelt dan ook maar 1 puntje, maar ben het ook wel met je eens.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:23 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Maar om Lucas nou een groter talent te noemen dan Fabregas gaat mij net iets te ver
Zakkewasser, jammer dat ie zo goed kan voetballen.quote:Op donderdag 15 december 2005 13:41 schreef Robar het volgende:
Maar wat vinden de mensen hier dan van Rooney?
Wat een jankerd, die Vlaarquote:15/12/2005 - Vlaar voelt zich gechanteerd door Van Gaal, wil transfer naar Ajax forceren
(Gepost door RvN)
BRON: De Telegraaf
In een openhartig interview met De Telegraaf laat Ron Vlaar weten zich gechanteerd te voelen door Louis van Gaal. Volgens Vlaar heeft de AZ-coach hem tweemaal duidelijk gemaakt dat de coach alleen nog maar in noodgevallen beroep op hem zou doen als de verdediger niet bij zou tekenen. Vanavond zit hij niet eens op de bank bij het UEFA Cup duel van AZ.
Ajax Netwerk
'Ajax bood gezien de restwaarde van mijn contract en mijn situatie het zeer acceptabele bedrag van één miljoen euro, maar Scheringa wilde gezien zijn vete met de naar Ajax vertrokken technisch directeur Van Geel niet meewerken en vroeg een veel te hoge transfersom. Daardoor haakte Ajax af.' Ron Vlaar zal nu naar de arbitragecommissie stappen om een vertrek te forceren. 'En dat doet pijn. AZ was en is mijn club, ik wilde ook blijven, maar wordt de Hout uitgejaagd.'
Ajax Netwerk
Louis van Gaal noemde de uitlatingen van Vlaar in een reactie tegenover De Telegraaf 'je reinste onzin'.
Niet?quote:Op donderdag 15 december 2005 13:43 schreef Suijk het volgende:
Een wat oud Rooney topic: Wayne Rooney
Ik denk trouwens niet dat die naar Ajax komt.
Daarom past ie zo goed bij jullie.quote:
Nee, maar wel leuk om erbij te hebben mits hij niet teveel kost.quote:Op donderdag 15 december 2005 14:16 schreef JustJunior het volgende:
Grootheidswaanzin van Vlaar vind ik het ook welDat ventje komt net kijken, en denkt nu dat hij zich even bij Ajax in de basis gaat spelen
Ik neem niet aan dat jullie Ronnie als de verlosser van het jaar 2006 zien?
Dat merkte ik ook al op, maar voor een miljoentje mag Vlaar wel naar AJAX komen. Leuk voor later.quote:Op donderdag 15 december 2005 14:23 schreef HeatWave het volgende:
Maar op DIT moment liggen de problemen bij Ajax niet achterin zozeer...
Helemaal mee eens! Er zijn helemaal geen problemen, alles gaat toch naar behorenquote:Op donderdag 15 december 2005 14:23 schreef HeatWave het volgende:
Nee, Vlaar is een talent voor de toekomst, niet meer en niet minder. Dus 1 miljoen voor een gok lijkt me een redelijke prijs.
Maar op DIT moment liggen de problemen bij Ajax niet achterin zozeer...
Das ook weer overdrevenquote:Op donderdag 15 december 2005 14:45 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Helemaal mee eens! Er zijn helemaal geen problemen, alles gaat toch naar behoren![]()
![]()
Ik moest glimlachen bij dat stuk over Kuijtquote:Op donderdag 15 december 2005 14:49 schreef S-Two het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van het stuk van Johan Derksen over Danny Blind? (http://www.vi.nl/vi/show/id=59381/sc=477830)
Waarom?quote:Op donderdag 15 december 2005 14:22 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
Nee, maar wel leuk om erbij te hebben.
Tsja ik ben het zowaar een keer met dhr Derksen eensquote:Op donderdag 15 december 2005 14:49 schreef S-Two het volgende:
Wat vinden jullie trouwens van het stuk van Johan Derksen over Danny Blind? (http://www.vi.nl/vi/show/id=59381/sc=477830)
Kan je wel zeggen, de goedkoopste ruim 31 euroquote:Op donderdag 15 december 2005 18:22 schreef JaWi het volgende:
Dure kaarten voor de 1/8e finales zeg.
Als ik AZ was had ik hem lekker naar Ajax laten gaan, wat een stomme kneus zeg die Vlaarquote:AZ overweegt straf voor zieke Ron Vlaar
De ruzie tussen Ron Vlaar en AZ neemt steeds grotere vormen aan. Nadat de verdediger zich stevig had uitgehaald naar Van Gaal en zich ook ziek had gemeld, overweegt de Alkmaarse club z'n beurt een disciplinaire straf.
Vlaar haalde in De Telegraaf hard uit naar onder meer Louis van Gaal. Bij de verdediger kwam alle onvrede naar buiten, nadat hij voor het UEFA Cupduel met Grasshoppers was veroordeeld tot de tribune. De international voelde zich 'gechanteerd door Van Gaal'.
De opmerkingen schoten de Alkmaarse clubleiding in het verkeerde keelgat. AZ wilde Vlaar direct om een reactie vragen naar aanleiding van het artikel in De Telegraaf. Maar dat gesprek ging niet door, omdat de verdediger zich ziek had gemeld.
Maandag gaan de partijen om de tafel zitten. 'Op basis van de uitkomst van dit gesprek wordt door AZ besloten of en zo ja welke sancties en/of disciplinaire maatregelen er getroffen zullen worden', aldus AZ.
Passe-partout zeker?quote:Op donderdag 15 december 2005 18:27 schreef JaWi het volgende:
En een dikke 40 euro voor de 2e ring.
Scheringa speelt het wel vaker zo, is een naar trekje van die man. Er is echt flink wat gebeurd, Vlaar laat niet met zich sollen blijkt wel.quote:Op donderdag 15 december 2005 14:04 schreef Erwtensoep het volgende:
Grootheidswaanzin van Scheringa, meer is het niet
Als je er zelf heen zou willen is het zonde, als je er (tegen betaling) iemand anders blij mee kan maken niet.quote:Op donderdag 15 december 2005 19:06 schreef -Wolf- het volgende:
ff een vraagje tussendoor: is het handig om een seizoenskaart te kopen voor 2006-2007 als je weet dat je in 2007 van 1 feb. - 1 mei in het buitenland zit?
Nee Scheringa & Co zijn lekkerquote:Op donderdag 15 december 2005 18:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Als ik AZ was had ik hem lekker naar Ajax laten gaan, wat een stomme kneus zeg die Vlaar![]()
Natuurlijk. Je kan alleen niet naar die wedstrijden, dus kan/moet je aan iemand uitlenen. Je krijgt géén korting.quote:Op donderdag 15 december 2005 19:06 schreef -Wolf- het volgende:
ff een vraagje tussendoor: is het handig om een seizoenskaart te kopen voor 2006-2007 als je weet dat je in 2007 van 1 feb. - 1 mei in het buitenland zit?
Zucht. Dit seizoen al geen seizoenskaart gekocht omdat ik 4 maanden werkeloos was en komend seizoen zit ik 3 maanden in Rusland.quote:Op donderdag 15 december 2005 19:08 schreef JaWi het volgende:
[..]
Als je er zelf heen zou willen is het zonde
Geen korting, dat snap ik.quote:Op donderdag 15 december 2005 19:09 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Natuurlijk. Je kan alleen niet naar die wedstrijden, dus kan/moet je aan iemand uitlenen. Je krijgt géén korting.
Dan kan je, als er al verkoop is pas als laatste de duurdere kaarten kopen.quote:
Seizoenskaart dan maar.quote:Op donderdag 15 december 2005 19:18 schreef JaWi het volgende:
[..]
Dan kan je, als er al verkoop is pas als laatste de duurdere kaarten kopen.
Uitwedstrijden kan je helemaal vergeten.
quote:Haarlem oefent in de winterstop tegen Ajax
HAARLEM Donderdag 15 December 2005 18:48 uur
Op woensdag 11 januari 2006 speelt HFC Haarlem een oefenwedstrijd tegen een selectie van Ajax. Het duel wordt gespeeld in het Haarlem Stadion. De aanvang van de wedstrijd is 20.00 uur.
Beide clubs spelen de wedstrijd in het kader van de voorbereiding op het restant van het lopende seizoen.
Hoe duidelijk wil je het hebben?quote:Mido: 'Ajax is groter dan Spurs'
Achmed 'Mido' Hossam laat wederom van zich horen. Vorige week vertelde de Egyptenaar een comeback bij Ajax te ambieren. De aanvaller zet deze uitspraak vandaag kracht bij door tegenover BBC Sports te melden dat zijn voormalige werkgever groter is dan Tottenham Hotspur.
"Het Premiership is sterker dan de Nederlandse competitie, maar Ajax is veel groter dan Tottenham Hotspur. Ajax heeft zoveel meer glorie en historie. Het is gewoon een hele grote club."
De 22-jarige Mido speelt momenteel op huurbasis voor Tottenham Hotspur. De Londense club huurt de spits voor 18 maanden van AS Roma. Binnenkort moet duidelijk worden of The Spurs hem definitief overnemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |