quote:Op maandag 12 december 2005 19:50 schreef methodmich het volgende:
F1Bas, ga je eigen vaak naar de Vogels of ben je een successupporter?
Het is nog geen gelopen race hoorquote:Op maandag 12 december 2005 20:01 schreef methodmich het volgende:
Okee, dat telt dan nog net voor een felicitatie met de titel dan.
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:36 schreef methodmich het volgende:
Ik ben supporter. En ik vind zaterdagmiddag wel lekker. Dan kan je op zondagmiddag de profs beluisteren of af en toe eens bekijken.
Maar jij bent dan Brabander of Limbo ofzo? Daar is dat idd gebruikelijker.
Ja, dat ben ik inderdaad. Al vanaf mijn geboortequote:Op vrijdag 6 januari 2006 16:32 schreef methodmich het volgende:
Ben je een die-hard blauwe, Angstgegner? En hoeveel jaren al?
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:56 schreef Angstgegner het volgende:
DOVO heeft inderdaad de strijd om de beste presentatiegids gewonnen
Lekker, nu lijfsbehoud nog echt niet zeker is.quote:Crisis bij Sparta Nijkerk
19 januari
Bij hoofdklasser Sparta Nijkerk is een crisis uitgebroken. Verschil van inzicht over de invulling van de functie van de hoofdtrainer voor volgend seizoen ligt hieraan ten grondslag.
De nieuwe voorzitter Nico Fiegen zag Jeroen Peters, de huidige trainer van WHC, als ideale opvolger van Eltjo Kapenga, terwijl de Technische Commissie juist met (interim trainer) Kapenga door wilde gaan. Door de onenigheid heeft Peters eieren voor zijn geld gekozen en is een overeenkomst met zondagtweedeklasser Quick 1890 uit Amersfoort aangegaan.
Oud-voorzitter Ben te Brake hield het vervolgens voor gezien als voorzitter van de technische commissie en met hem traden ook Gijs Kas, Rien van de Vis en Gert Wulfsen af. Praeses Nico Fiegen had vrijdag zijn functie al neergelegd
Ik heb hem zelf ook nog nauwelijks zien spelen, dus ik kan er nog geen goede mening over vormen, maar het feit dat Ajax interesse heeft zegt natuurlijk wel wat.quote:Op maandag 23 januari 2006 19:27 schreef methodmich het volgende:
Doekes: is Vito nou echt zo'n wereldtalent? Ik heb hem toen zien invallen en toen maakte hij weinig indruk.
Sterker nog: Vito heeft al een overeenkomst bereikt. Sinds deze week speelt de jonge middenvelder deels bij Ajax mee in de A1. Komende maanden zal hij een paar toernooien meedoen met Jong Ajax, onder andere in Japan.quote:Op maandag 23 januari 2006 12:51 schreef Doekes het volgende:
Transfergerucht:
Vito Wormgoor gaat van DOVO naar Ajax![]()
Ik zeg: 5 miljoen en ze mogen hem hebben...
Vito heeft ook wel linksback gespeeld, maar het is meer een middenvelder, vooral omdat hij gemakkelijk scoort.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 11:23 schreef methodmich het volgende:
Vito speelde toch vooral als aanvallende middenvelder op links? Vitesse-sites noemen hem linksback, maar ik meen toch dat jullie daar Biezen, Elsenaar en Toonen voor hebben....
Het gehele inhaalprogramma van vandaag ligt er trouwens uit, dus hopelijk wordt de competitie op 4 februari weer helemaal voor iedereen hervat.
quote:SHO gestaakt na sterfgeval
Een speler uit het achtste seniorenelftal van SHO is vanmiddag op het veld in elkaar gezakt en later overleden.
uitgegeven: 16:02 04-02-2006 gewijzigd: 16:02 04-02-2006
De 35-jarige voetballer werd tijdens een ontmoeting met Strijen plotseling onwel. Een reanimatiepoging en inzet van de traumahelicopter kwamen te laat voor het slachtoffer. Na het bekend worden van het overlijden van de clubgenoot werd de wedstrijd van het hoofdklasseteam van de Oud-Beijerlandse club tegen GVVV direct gestaakt.
SHO speelt nooit antivoetbalquote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:57 schreef Kozakken-fan het volgende:
Zaterdag tegen SHO; Lastige wedstrijd. Thuis met 2-1 verloren. SHO speelde toen anti-voetbal;
6 verliespunten. Vogels moet ook nog naar ASWH, dus moet best kunnen.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 20:45 schreef deejaylethal het volgende:
Nee hoor, dit is allang beslist. De Vogels blijven gewoon doorgaan en worden kampioen. Helaas.
Volgens mij speelt Lienden in de eerste klasse.quote:Op woensdag 22 februari 2006 16:33 schreef methodmich het volgende:
Welk niveau spelen ze nu, Lienden? Want ze moeten toch eerst nog promoveren lijkt me...
Misschien wel. Ik ben dit seizoen nog niet zo vaak geweest, dus het wordt weer eens tijdquote:Op woensdag 22 februari 2006 16:43 schreef methodmich het volgende:
Okee... Is wel jammer, van die koopclubs.
Komen jij en deejaylethal de 4e nog naar HIA?
quote:Op donderdag 23 februari 2006 16:38 schreef methodmich het volgende:
En vervoer is handig ja, aardig ritje wel. En dat voor een nederlaag
Ja, alhoewel je er ook schorsingen op kan lopen...quote:Op maandag 27 februari 2006 16:51 schreef deejaylethal het volgende:
Precies, daar zijn die wedstrijden dan wel weer handig voor!
En dat moet je nou juist voorkomen!quote:Op maandag 27 februari 2006 16:58 schreef Doekes het volgende:
[..]
Ja, alhoewel je er ook schorsingen op kan lopen...
Nou... Toen ik dit gisteravond postte had ik nog wel goede hoop. De sneeuw van woensdag was toen 's middags al weg, donderdag was op en af qua sneeuwbuitjes. Maar op het moment dat jij dit bericht hier neerzette, zat HIA in een sneeuwstorm.quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:04 schreef deejaylethal het volgende:
Het zal wel doorgaan zaterdag denk ik. Nu alleen nog kijken of ik er kan zijn!
Jeroen rijsdijk en Dennis Knüppe verlengen contract met 2 jaar. Staat op de officiële website van IJsselmeervogels.quote:Op donderdag 2 maart 2006 20:20 schreef methodmich het volgende:
Berichten gaan dat ASWH bezig zou zijn met Jeroen Rijsdijk en Dennis Knüppe van IJsselmeervogels.
http://www.aswh.nl/index.php?iframe=news.php&nid=418
Voorbeschouwing ASWH - DOVO, hopelijk gaat het door!
O.a. Vitesse.quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:15 schreef deejaylethal het volgende:
Hans van Arum kennen wij van?
Hij speelde twee seizoenen geleden nog bij Deltasport geloof ik.quote:Op donderdag 9 maart 2006 09:15 schreef deejaylethal het volgende:
Ohh ja, nu je t zegt! Was k ff vergeten. Zo lang is hij toch nog niet met voetballen gestopt?
Of was dat nou Bart Latuheru? Ik haal die gasten altijd door elkaar!quote:Op donderdag 9 maart 2006 09:35 schreef Doekes het volgende:
[..]
Hij speelde twee seizoenen geleden nog bij Deltasport geloof ik.
Dat zijn geen verkeerde spelers!quote:Op donderdag 9 maart 2006 09:39 schreef deejaylethal het volgende:
Dat was Latuheru.
Ook nieuws: De kans is aanwezig dat Tim van Breukelen en Dennis van der Steen komende zomer de overstap gaan maken van IJsselmeervogels naar DOVO. Beide heren willen bij de 'Vogels' vertrekken omdat zij onder trainer Leushuis niet kunnen rekenen op een basisplaats.
Van Breukelen en van der Steen geven zeer binnenkort uitsluitel over deze mogelijke transfer.
Bron: RTV Utrecht
Schijnt ooit nog afgebouwd te hebben na zijn profloopbaan. Bij GVVV ofzo, kan dat? Kan ook FC Lienden zijn geweest.quote:Op woensdag 8 maart 2006 19:15 schreef deejaylethal het volgende:
Hans van Arum kennen wij van?
Dat heeft Yeahinho voor mij gedaan, de iconenkoning!quote:Op vrijdag 10 maart 2006 20:39 schreef deejaylethal het volgende:
hoe heb je trouwens je avatar gemaakt dat je verschillende plaatjes hebt...?
quote:ASWH sluit een historisch rijk tijdperk af
12 maart
NIJKERK – Nog een tijdje heeft ASWH de schijn hoog kunnen houden, maar met de 2-1 nederlaag tegen Sparta Nijkerk deden de Ambachters definitief afstand van het idee ook dit jaar weer kampioen te kunnen worden. Die eer zal toevallen aan IJsselmeervogels.
Vooropgesteld, een schande is het niet. ASWH kan met een opgeheven hoofd een historisch rijk tijdperk afsluiten, dat in 2001 begon met het behalen van een afdelingstitel, met een jaar later een herhaling van dat succes. Na twee wat mindere tussenjaren klom ASWH vorig seizoen door naar de absolute top met twee landstitels. En omdat titels altijd naar meer smaken, doet het afscheid van nu toch pijn. Trainer Jack van den Berg, bezig aan zijn vijfde en laatste seizoen in Hendrik Ido Ambacht, had ongelofelijk zwaar de ziekte in na afloop in Nijkerk. "We waren toch fantastisch bezig de eerste twintig minuten? Gezien, Alexander de Jong? Geweldig toch wat die allemaal deed? Maar daarna helemaal niks meer", reageerde de oefenmeester zijn ongenoegen af over de gang van zaken. "In de rust heb ik nog geroepen, doe nu eens normaal, maar het is gewoon een mentale kwestie. We hebben een wanprestatie geleverd."
Met neutrale ogen bekeken kan de conclusie geen andere zijn dan dat de chemie tussen trainer en spelersgroep en tussen de spelers onderling lijkt te zijn uitgewerkt. Nogmaals, dat is geen schande, na al die jaren bijna wekelijks met elkaar opgetrokken te zijn en collectief een geweldige prestatie neergezet te hebben. Aan alles komt een eind, om eens een ander cliché uit de kast te trekken. Voor keeper Willem Jan Barendregt en linksback Johan Sturrus betekent dit werkelijk hun laatste seizoen op topniveau. Daarnaast gaan Richard Lodder en Xander van der Veeke de club verlaten om volgend seizoen samen met Van den Berg bij Barendrecht aan de slag te gaan. Het deed de ogen een beetje prikken wat ASWH liet zien na een veelbelovende aanloopfase. Het balletje vloog aanvankelijk soepel van voet tot voet over het kunstgras, ASWH kreeg via Arjan Human en De Jong ook een paar serieuze kansen om de score te openen, maar als bij toverslag verdampte dat overwicht zo halverwege de eerste helft. Dat was ook de fase waarin Sparta Nijkerk eens begon te denken aan het plaatsen van tegenstoten en daar al meteen resultaat mee boekte, toen Mark Dijs het opzetje over rechts via Stefan Frederiksen en Karim El Kaddouri zakelijk afrondde naar 1-0. Het centrale verdedigingsduo Van der Veeke en Lodder zag er niet jofel uit bij die situatie en ook doelman Barendregt zal ontelbare malen in zijn carrière veel alerter gereageerd hebben dan in dit geval.
Sparta Nijkerk had kennelijk het zetje van de voorsprong nodig om het vooropgezette tactische plan ook daadwerkelijk uit te voeren. Met drie verdedigers om de twee spitsen van ASWH in bedwang te houden en een vijfmansmiddenveld moest de speelruimte voor de bezoekers tot een minimum beperkt worden. Dat is in feite wat Sparta Nijkerk nog ruim een uur tot in de puntjes heeft uitgevoerd. Arnold Klein stond model voor de aanpak van niet lullen maar poetsen. De aanvoerder liep constant De Jong in de weg en neutraliseerde zo een zeer belangrijke angel. Maar ook Frederiksen, Dijs, Niels Buijtenhuis en Rob Koelewijn deden zeer wezenlijk breekwerk op het middenterrein. ASWH leek opeens stroop aan de schoenen gesmeerd te hebben gekregen. De automatismen in de combinaties waren nog wel herkenbaar, maar allemaal in een monotoon en ook te gezapig tempo, een tandje te laag in ieder geval om nog voor verrassingen te zorgen. De gelijkmaker, op slag van rust, had ook veel weg van een toevalstreffer en verraste ook maker Ferry van Lare, die zijn afstandsschot tot zijn eigen verbazing over de graaiende handen van Sven Onland in het Sparta-doel zag verdwijnen.
De 1-1 maakte verder weinig los bij ASWH. De regerend landskampioen volhardde na de pauze in zijn steriele aanpak waarin Human constant ballen kreeg aangespeeld door de lucht, niet vanaf de flanken maar in de regel over de lengte–as van het veld. Nu is de topscorer van ASWH een echte veelvraat en alleskunner, maar met de ruim twee meter lange Rob Hopman in de buurt is het winnen van een kopduel per definitie een vergeefse strijd. Het mogelijke nut van Human kwam daardoor absoluut niet uit de verf. Daarmee vergeleken was het rendement van El Kaddouri en Ismaël El Abassi oneindig veel groter. De twee lichtvoetige aanvallers kwamen maar zo af en toe op de helft van de tegenstander, maar zorgden op die momenten wel degelijk voor dreiging. Een kwartier na rust leverde dat Sparta voor de tweede keer een voorsprong op. De voorzet van El Abassi leek uit te monden in een doodlopende aanval, maar Buijtenhuis kreeg alle tijd en ruimte de bal vanaf de andere kant nog een keer naar het centrum te dirigeren. Daar mocht El Kaddouri vervolgens vrij binnenkoppen. Niet de grootste man van het veld, voegde de omroeper een paar seconden later fijntjes toe aan de naam van de doelpuntenmaker. Net als bij de eerste goal mochten Lodder en Van der Veeke zich ook deze tegentreffer aanrekenen. Mogelijk vinden ze straks bij Barendrecht hun gedrevenheid weer terug. Ook Van den Berg gaat in zijn woonplaats op zoek naar een verse sportieve uitdaging en maakt zich al druk over zijn nieuwe club. "Ik had gezegd dat Barendrecht niet zo nodig hoefde te promoveren, maar dat moet eigenlijk toch maar wel gebeuren. Met mogelijk straks Scheveningen, ARC en Deltasport erbij in de eerste klasse, heb je het ineens over een soort hoofdklasse D", neemt Van den Berg een voorschot op wat hem misschien te wachten staat.
De zorg van dit moment strekt zich uit om het seizoen bij ASWH zo strak mogelijk af te maken en ook dat zal geen simpele klus worden gezien de instelling van de ploeg in Nijkerk. ASWH wist in de hele tweede helft geen fatsoenlijk uitgespeelde aanval op te zetten. Het was armoe troef. Momenten van dreiging waren er alleen bij een paar vrije schoppen rond het zestienmetergebied. Sjoerd van der Waal, al in de eerste helft ingevallen voor Jordi Boogers die met een gebroken vinger het veld had moeten ruimen, bemoeide zich meestal met de uitvoering, maar Onland maakte zijn foutje van vlak voor de pauze een paar keer meer dan goed met stijlvolle snoekduiken. Met dank aan zijn doelman haalde Sparta Nijkerk een belangrijke driepunter binnen. De komende weken zal nog de nodige waakzaamheid aan de dag moeten worden gelegd om sportief te overleven in een jaar met een hoop organisatorische kommer en kwel.
Het begon aan de vooravond van het seizoen toen een deel van het clubhuis in vlammen opging. Ook is Sparta Nijkerk inmiddels aan zijn vierde trainer toe. Frits van den Berk stapte op om privé redenen, John Kamphuis fungeerde vervolgens als kortstondige tussenpaus voor Eltjo Kapenga en rond diens persoon barstte een totale paleisrevolutie uit rond de procedure van opvolging. De ruzie tussen de technische commissie en het bestuur liep zo hoog op dat Kapenga zelf op een kwaad moment met onmiddellijke ingang zijn functie neerlegde. Gelukkig voor Sparta Nijkerk bleek er nog een handjevol weldenkende mensen voorhanden die een nieuw bestuur wilden vormen. "Het is weer rustig in de kantine. Niet overal meer van die groepjes mensen die staan te smoezen met elkaar omdat er nog iets geregeld moet worden", schetst secretaris Evert Buitenhuis de terugkeer naar genormaliseerd clubverkeer. Jan Boes heeft de opdracht gekregen Sparta Nijkerk voor de hoofdklasse te behouden. Zijn naaste voetbaltoekomst is nog ongewis, want Hans van Arum neemt aan het eind van dit seizoen het stokje over in Nijkerk. Het doet niets af aan het enthousiasme van Boes. "Ik wil mijn visitekaartje afgeven met Sparta Nijkerk", zegt de oud-voetballer van Marken, die met die achtergrond een sterke voorliefde heeft voor het zaterdagvoetbal.
Tekst: Aad van der Graaf
Ik hoorde dat Ronaldo het niet zo naar zijn zin heeft bij zijn huidige werkgever...quote:Op woensdag 15 maart 2006 09:47 schreef deejaylethal het volgende:
Ouwe jongens krentenbrood... Maar ja, niks aan te doen, ik begrijp het wel.
Nu maar hopen op nieuwe spelers met een beetje klasse. Er zijn nog zat clubs waar talent rondloopt.
quote:Heerjansdam weet nog wel wat strijd is
19 maart
Strijden tegen degradatie vereist extra inzet en wie die niet levert komt absoluut in grote problemen. Heerjansdam gooide er een helft zwaar met de pet naar, maar schrok nog net op tijd wakker om vervolgens concurrent DOVO een gevoelige draai (3-1) om de oren te geven.
Bij het opwarmende kopje koffie in de pauze gaf niemand (vriend en vijand) nog een cent voor Heerjansdam. De thuisclub was al snel op achterstand gekomen. Dat was hevig schrikken, maar die schrik duurde en duurde maar. De ploeg van trainer Hans Maus deed een serieuze gooi naar het kampioenschap terugspelen op een ploeggenoot. Met vier verdedigers tegenover twee spitsen van DOVO was er bij de thuisclub niet het besef dat de balans in het team op die manier nooit gevonden zou worden. Nicky van der Ent, de spelbepalende middenvelder, deelde compleet in de malaise, want ook hij handelde in de eerste helft voornamelijk in achterwaartse richting. Aan de zijkanten was het van hetzelfde laken een pak. Op links in de zone etaleerde Bryan Pereira vooral zijn balverliefdheid, die telkens weer zorgde voor een hopeloze vertraging. En op rechts liep Melvin Boer alleen maar achter tegenstanders aan. Boer was na een klein kwartier Remco Roos komen vervangen, die naar later bleek met een gebroken enkel van het veld was gedragen en in het ziekenhuis meteen een spoedoperatie moest ondergaan.
Boosdoener was Noureddine Ouald el Hadj, die knalhard van achteren een aanslag had gepleegd. De overtreding was direct rood waard geweest, maar scheidsrechter Geuze trok in eerste instantie niet eens een gele kaart. Na protesten van Heerjansdam over de ernst van de charge, smeet Geuze de DOVO-speler alsnog op de bon. In het vervolg bleef de scheidsrechter opvallend mild voor Ouald el Hadj, die nog een paar keer nadrukkelijk solliciteerde naar een tweede gele kaart. De kaartenoogst aan het eind bedroeg uiteindelijk toch nog zes keer geel, twee voor de thuisclub en vier voor de bezoekers. Het was met name DOVO dat er af en toe stevig inkleunde. Ook invaller Roy Stinissen had zo maar voortijdig van het veld kunnen worden gestuurd. Het tekende de onmacht van de Veenendalers, die zich in de tweede helft volkomen lieten wegdrukken. Terwijl de middag voor DOVO zo prachtig begonnen was, toen na drie minuten al Albert Elsenaar zijn hoofd doeltreffend tegen een hoekschop aan slingerde. Het experiment met verdediger Elsenaar voorin wierp derhalve al meteen vrucht af.
Trainer Henne Oostermeijer moest improviseren als gevolg van de waslijst aan blessures en schorsingen. Op het appel ontbraken Jermaine Holwijn, Jean Pascal Biezen, Erik van Eikeren, Ilco van der Hel en Michel van der Broek. En Martin van der Meijden zat dan nog wel op de reservebank, maar dat was meer voor de vorm en vulling. Elsenaar deed het in de fantasie-opstelling opvallend goed door de ploeg letterlijk op sleeptouw te nemen. Op het middenveld fungeerden Ouald el Hadj en Roberto van Tier als aanjagers. Van Tier had de wedstrijd al na zes minuten op slot kunnen schieten, maar het schot vloog vanuit een kansrijke positie voorlangs. Halverwege de eerste helft schoot Ouald el Hadj via de lat over. En in de slotminuut had Elzenaar veel meer moeten doen met de ruimte en tijd die hij kreeg voor een splijtende voorzet. Heerjansdam had niet meer dan de functie van decor voor de vlotte Veenendaalse combinaties. Een klein kansje slechts kregen de Dammers toen Boer de bal voor het doel langs plaatste en achtereenvolgens Giovanni Klaverweide en Arie Lock een paar decimeters tekort kwamen om de assist te verzilveren. Even daarvoor hing er ook een Heerjansdam-doelpunt in de lucht, maar dat kwam op conto van doelman Stefan Toonen die een simpel te verwerken voorzet bijna in eigen doel sloeg.
Heerjansdam moet in de rust bordjes gevonden hebben om die daarna meteen te verhangen. Was dit de ploeg die in deel één zo verschrikkelijk had lopen knoeien? "Het was erger dan een trainingspartijtje", gruwde trainer Maus nog na over die periode. "We werden aan alle kanten voorbijgelopen, maar ik ben blij dat we het zo opgepakt hebben." De eerste winst pakte Heerjansdam in voorwaarts denken en doen. Boer gaf het goede voorbeeld. Maar ook Ivan Dirkovic en Lock bleken in het hart van defensie veel meer te kunnen dan dat lamlendige aanlummelen in de eerste helft. Ineens werd er wel strak gedekt, maar bij Divkovic en Lock begonnen ook vaak aanvallende acties. Bovendien stookte Divkovic het vuurtje van de wedstrijdbeleving op door Elsenaar een gemene schop te verkopen. De Heerjansdam verdediger nam de gele kaart met een glimlach in ontvangst.
Het duurde nog even voordat Heerjansdam echt definitief doorkreeg dat er veel te halen viel. Het eerste signaal kwam van linksback Jeroen Koppelaar die zijn voorzet zag veranderen in een zeer gevaarlijk schot. Doelman Stefan Toonen moest zich tot het uiterste strekken om de gelijkmaker te voorkomen. Die kwam toch, doordat heel DOVO stond toe te kijken hoe Heerjansdam een trefzeker vervolg breide aan een hoekschop. Na de tussenstations Boer en Remco Koremans drukte Divkovic knalhard af (1-1). Over hard gesproken. Op een kwartier van het eind testte Pereira de degelijkheid van de doelnetten. De rechtspoot op links kreeg redelijk veel bedenktijd hoe hij de afgeslagen hoekschop zou opvangen en liet Stefan Toonen volstrekt kansloos. De keeper moet de bal pas gezien hebben toen die achter hem in het doel lag. Heerjansdam speelde voor de 2-1 psychologisch al een gewonnen wedstrijd, maar toen de voorsprong in cijfers een feit was alle twijfel de wereld uit wie als winnaar uit de bus zou komen. Het derde doelpunt (Klaverweide) was een magere afspiegeling van de overmacht die Heerjansdam in die fase uitoefende. En dan staken de gebroeders Remco en Christiaan Koremans allesbehalve in de vorm van de dag. Klaverweide en invaller Melvin Richard (voor Christiaan Koremans) waren echter een regelrechte plaag voor de DOVO-defensie die niet meer was dan een emmer met veel gaten.
Uit de laatste zeven wedstrijden haalde DOVO welgeteld één punt. Het is duidelijk dat er iets moet gebeuren in Veenendaal om rampzalige ontwikkelingen voor te zijn. De positie van Oostermeijer komt daarbij ongetwijfeld ter discussie. "We hadden er een tweede bij moeten maken", sprak de DOVO-trainer na afloop op een gelaten toon. "Ons veldspel was niet gretig genoeg en bij dode spelmomenten vergaten we de boel vast te zetten. Daarom zagen die doelpunten er een beetje vreemd uit, maar ze tellen wel gewoon." DOVO heeft de pech dat juist nu het erop aankomt routine ontbreekt in het team. De jonkies in de ploeg (Vito Wormgoor bijvoorbeeld) mogen dan overlopen van het talent, de kar trekken in deze zware tijden is andere koek.
Heerjansdam heeft wel de wind mee waar het gaat om de personele bezetting. Maus kan in de beslissende fase van de competitie het in zijn ogen sterkste team opstellen, met op de achtergrond natuurlijk altijd de hand van voorzitter Janus van Peenen. Al 32 jaar bestiert Van Peenen zijn Heerjansdam en het is een publiek geheim dat Van Peenen zich ook nadrukkelijk bemoeit met de opstelling. Heerjansdam wordt om die reden ook wel gekscherend Heerjanusdam genoemd. "Trainers gaan vaak uit van de zwakheden van spelers, maar ik kijk vooral naar de sterke kanten", geeft Van Peenen zijn visie. "Pereira bijvoorbeeld is een lastige jongen voor de trainer, maar hij staat wel altijd op het bord bij de wedstrijdbespreking van de tegenstander." Pereira's inbreng was na rust een wereld van verschil met wat de geblokte middenvelder voor de pauze had laten zien. Samen met Boer en Van der Ent stond Pereira model voor de nooit meer verwachte wederopstanding van Heerjansdam. In de vorm van de tweede helft gaan de Dammers het vege lijf wel redden en knopen er op die manier weer een jaartje hoofdklasse aan vast.
Tekst: Aad van der Graaf
quote:Het is ongelooflijk maar echt waar. Het 2e elftal staat op het punt haar zesde kampioenschap op rij te behalen. Dit is vrijwel zeker nog nooit door een 2e elftal in Nederland gelukt en zeker niet op het hoogste niveau. De victorie begon in 2001, waar eindigt deze triomfreeks?
Zaterdag wordt tegen concurent Arnemuiden gespeeld. Als de reserves in het dorp onder de "Klok van Arnemuiden" weten te winnen wordt het puntenverschil 13 punten. ASWH komt op 41 en Arnemuiden blijft op 28 staan. De Muidenaars moeten daarna nog vier wedstrijden spelen en kunnen dan nog op maximaal 40 punten komen, dus ASWH 2 kan komende zaterdag de kampioensvlag hijsen. Een prestatie van formaat en uniek in de voetbalgeschiedenis.
Ik ben erbijquote:Op zaterdag 25 maart 2006 19:07 schreef methodmich het volgende:
Volgende week dé derby van Nederland: IJsselmeervogels - Spakenburg.
En ze wilden nog wel richting de profs.quote:Bennekom moet zijn ambities fors bijstellen
28 maart
De begroting voor volgend seizoen en de daarin aangekondigde bezuinigingen hebben voor veel onrust gezorgd bij Bennekom. Jan Broeks, voorzitter van de stichting Topsport Bennekom, heeft zijn conclusie getrokken en zijn functie neergelegd.
Broeks heeft een spreekverbod opgelegd gekregen van de clubleiding maar liet de Gelderlander wel weten dat hij was opgestapt omdat in zijn ogen het beschikbare budget voor het eerste elftal voor volgend jaar en de ambitie van de club niet langer in balans zijn. De beschikbare gelden waren dit lopende jaar al fors teruggeschroefd en gaan voor volgend seizoen nog verder terug. In twee jaar tijd betekent dat een halvering van het bedrag, dat besteed kan worden aan de eerste elftal selectie. Daarmee zet je in de visie van Broeks regelrecht de positie in de hoofdklasse ter discussie.
Aanleiding voor de bezuinigingen zijn de verminderde sponsorbijdragen. Bennekom, zo wordt nu volmondig uitgesproken, staat stil in sponsorwerving. De businessclub mag dan de afgelopen jaren fors gegroeid zijn, een 'dikke' hoofdsponsor is niet voorhanden. De businessclub heeft uit haar midden een wijze commissie van drie aan het werk gezet om een hoofdsponsor te vinden en, als dat niet lukt, in ieder geval het aantal modale sponsors uit te breiden.
Ook in de spelersgroep is beroering ontstaan. Deze week voert de stichting Topsport verhelderende gesprekken. Een aantal spelers van de huidige selectie hebben onder bepaalde voorwaarden al bijgetekend, maar waren op dat moment niet op de hoogte van de situatie die gaat ontstaan. Die spelers wil Bennekom echter wel binnenboord zien te houden. Daarnaast moet de club serieus zaken gaan doen met spelers waarmee de afgelopen maanden slechts oriënterende gesprekken zijn gevoerd maar aan wie geen zekerheid geboden kon worden. Dat viel of stond met de beschikbare financiële armslag voor komend seizoen.
Bennekom hoopt met de beperkte middelen voor volgend seizoen toch een hoofdklasse waardige selectie op de been te kunnen brengen. Een deel van de selectie zal moeten gerekruteerd worden uit de eigen opleiding. Meedraaien aan de top zit er niet in, is de verwachting van de clubleiding. Een plaats in de middenmoot zal het hoogst haalbare zijn. Of dat voor spelers interessant genoeg is, moet dus nog blijken. Bennekom is ooit wel eens afgeschilderd als slapende reus, een club met veel potentie, grote ambities en prachtige plannen, maar die nooit wist om te zetten in tastbare resultaten. Duidelijk is dat de reus in de huidige situatie voorlopig niet zal ontwaken.
Ja, precies. Maar ik bedoel er mee te zeggen dat hij alleen maar twee oefenwedstrijdjes heeft gespeeld... Waar hij nu rondhangt heb ik geen idee van.quote:Op dinsdag 28 maart 2006 20:18 schreef methodmich het volgende:
Kortstam is die donkere linksbuiten die van Vitesse kwam dacht ik.
Dat is 'm. Samen met Ronaldinho.quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:53 schreef methodmich het volgende:
Dat is toch die pingelaar van FIFA Street? Moet je ook niet op gras zetten.
Laat dat achterwege, wil je?quote:Op zaterdag 1 april 2006 18:38 schreef Nicky15 het volgende:
hoi
Ik erger me er altijd kapot aan die kinderen die benne benne bennekom gaan zingenquote:Op zaterdag 1 april 2006 18:38 schreef Nicky15 het volgende:
Ik Ben naar bennekom sparta geweest was niet echt boeiend opmerkelijk was het eigen doelpunt van hopman in de 1e helft 2e helft maakte sparta nijkerk in 1 minuut 2 goals ( Van Nijhuis, El Abassi)
Hoezo? Geef maar toe dat er een leuke sfeer hangtquote:Op zondag 2 april 2006 12:02 schreef Nicky15 het volgende:
ik ben voor sparta hoor ahahah uitgelult
Nok heeft bij De Graafschap gespeeld.quote:Op zondag 2 april 2006 18:09 schreef Nicky15 het volgende:
Ja Die mIchel nok vond ik gisteren erg goed spelen ik hoorde van een bennekom - fan dat hij bij ajax gevoetbald heeft weet jij daar iets vna tralalal ??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |