Nou, dat was me een middagje Bennekom. Ik reed rond één uur weg, niks aan de hand. Kwam ik in Bennekom aan en toen maakte mijn auto steeds een heel raar geluid als ik in een lage versnelling reed. Op gegeven moment kreeg ik hem ook bijna niet meer in zijn één geduwd. Heb uiteindelijk de Eikelhof gehaald en daar geparkeerd, maar was er niet echt gerust op. In de rust gingen JKFC en Edox samen met mij kijken, maar er was nog geen beweging in te krijgen. In zijn achteruit ging wel, maar dan kreeg je een bizar geluid te horen.
Vandaar dat ik pakweg een kwartier voor tijd de wegenwacht maar heb gebeld. Die zouden binnen het uur komen. Duurde uiteindelijk maar een half uurtje, maar er bleek weinig aan te doen. Heel technisch verhaal, waar ik ook niet alles van begreep, maar het kwam er volgens mij op neer dat er iets vast zat in één van de lagers in de versnellingsbak. Daardoor wilde de auto steeds in twee versnellingen komen. Ook de technische dienst wist niets te bedenken via de telefoon.
Had wel in zijn vijf gereden steeds en dat ging goed, maar het leek de monteur niet verstandig om weer terug te gaan. Mij ook niet, zeker niet nadat hij stelde dat er meer kapot zou kunnen gaan en dat de wielen dan ineens zouden kunnen blokkeren. Moet je niet aan denken als je met 120 op de snelweg rijdt. Gevolg is dat de wagen werd opgehaald en in Arnhem is gestald, morgenochtend wordt hij naar de garage in Dordrecht vervoerd en dan weet ik morgen vermoedelijk weer. Zal best wat gaan kosten, maar goed.
Ik had niet het ANWB-lidmaatschap waarmee ik recht had op vervangend vervoer. Dus zat ik wel een beetje met terugkomen. Had eventueel nog wat mensen kunnen bellen, maar toen we op de sleepwagen gingen wachten in de kantine zat de selectie van ASWH er nog. Michel Devilee, ook wel Mr. ASWH en mee als elftalbegeleider, begon een gesprek met me over de wedstrijdverslagen. Dus ik ook verteld van de wagen. Hij ging regelen bij trainer Jack van den Berg dat ik mee kon met de spelersbus. Die vond dat geen probleem.
Gevolg was dat ik met de spelersbus terug naar HIA ben gereden en dat was, ook in combinatie met de eenvoudige zege bij Bennekom, wel weer leuk. JKFC had even gewacht op de sleepwagen (zijn vriendin woont in Bennekom, dus hij was dit weekend daar) en belde me onderweg dat die keurig was geweest en de Lupo had ingeladen. Een heel avontuur dus, uiteindelijk.
Ook nog een verslag geschreven van de match natuurlijk en wel dit:
Na de succesvol verlopen competitiehervatting in Spakenburg van vorige week, mocht ASWH in Bennekom proberen hieraan een passend vervolg te geven. De tegenstander was de plaatselijke trots, die op sportpark De Eikelhof dit seizoen nog maar weinig punten had verspeeld. Met de 6-0 van ASWH eerder dit seizoen in het achterhoofd, viel te verwachten dat Bennekom zou proberen sportief revanche te nemen. Dit tegen een ASWH waar Xander van der Veeke wegens ziekte ontbrak. Zijn plek werd ingenomen door Roël Gorré, waardoor Boudy Hoogendoorn als rechtsback mocht beginnen.
Al in de openingsfase bleek echter dat ASWH niet echt bang hoefde te zijn voor Bennekom. De thuisploeg zocht, als het de bal had, middels lange ballen de voorwaartsen. Dit fantasieloze spel kon ASWH niet echt verontrusten. De tegenstoten van ASWH waren dan ook veel gevaarlijker. Johan Sturrus kreeg na een goede aanval al een mogelijkheid om ASWH op voorsprong te zetten, maar hij schoot de bal voorlangs het doel van doelman Danny Lücke. Bennekom, dat de ideeën van de geschorste Arno Splinter miste op het middenveld, had het lastig defensief op de been te blijven. Met name Arjan Human koos steeds slim positie op de flanken, waar de gastheren geen antwoord op vonden.
Het was dan ook logisch dat ASWH de leiding nam en zoals zo vaak dit seizoen was het Arjan Human die hiervoor verantwoordelijk was. De spits werd goed bediend door Alexander de Jong en schoot op prachtige wijze de bal, die op dat moment in de lucht was, achter de keeper. Zijn vijftiende goal van het seizoen en vrijwel direct na de 0-1 leek Arjan Human met een voorzet op maat Stefan van Dam in staat te stellen om de score te verdubbelen. Deze scoorde ook, maar de treffer werd geannuleerd wegens vermeend buitenspel. Gedurende de rest van de eerste helft bleef ASWH de betere ploeg en profiteerde het veelvuldig van de ruimte die Bennekom gaf. Er werd echter niet meer gescoord.
In de tweede helft kwam ASWH aanvankelijk minder goed voor de dag dan in de fase na de 0-1. Bennekom kon daar niet van profiteren, want de thuisploeg bleef ongevaarlijk. De toch makkelijk scorende spits Dennis van Meegdenburg kwam totaal niet in het stuk voor. Omdat het maar 0-1 bleef, was er natuurlijk altijd de mogelijkheid dat er een bal goed zou vallen en het zomaar 1-1 zou worden. Het was dan ook niet vreemd dat ASWH op zoek bleef naar een tweede goal, die de wedstrijd in het slot zou gooien.
Met een tactische wissel probeerde Jack van den Berg dit doel snel te realiseren. Jordi Boogers verving Sjoerd van der Waal, die nog een aardige kans had gemist via een kopbal. De wissel sorteerde effect, want ASWH kreeg al snel meer kansen. Het was uiteindelijk Jordi Boogers, de invaller, die een pass van Izaäk Verhoeven tot doelpunt promoveerde en hiermee ASWH in een zetel hielp.
ASWH speelde het restant van de wedstrijd dan ook rustig uit. Ondertussen werden er nog wat kansen gecreëerd, soms via mooie aanvallen. Zeker in de fase na de goal speelde ASWH, evenals voor rust al het geval was geweest, goed voetbal. Inmiddels was Marphe Redjosetiko in het veld gekomen voor Alexander de Jong, maar een derde treffer zat er niet meer in. Wel trok de scheidsrechter nog geel voor Boudy Hoogendoorn en Arjan Human. Beide kaarten werden makkelijk gegeven, zeker omdat Arjan de nodige schoppen moest verwerken en daar door de arbiter niet echt tegen in bescherming werd genomen.
Al met al een redelijk eenvoudige overwinning in een op papier toch lastige uitwedstrijd, zodat ASWH keurig in het spoor blijft van koploper IJsselmeervogels. Omdat er in bepaalde fasen ook nog eens goed gespeeld werd, kon ASWH dan ook tevreden huiswaarts keren, om zich te richten op de bekerwedstrijd tegen Stedoco volgende week zaterdag.
De overige resultaten in B:
DOVO - Spakenburg 0-2 (zie verslag deejaylethal)
Geinoord - Deltasport 1-1 (vooral voor de bezoekers een goed resultaat)
Heerjansdam - GVVV 1-0 (Bryan Pereira, de futsalinternational, scoort in de 85e minuut)
SHO - Kozakken Boys 3-1 (alle goals in het laatste half uur, eerst 2 voor SHO, toen Cabeza voor KB en toen de 3-1)
Sparta Nijkerk - VVOG 3-3 (na 90 minuten was het 3-1, waarna aardrijkskundeleraar Edwin van Egteren met twee goals in blessuretijd VVOG een belangrijk punt schonk)
IJsselmeervogels - SDC Putten 5-1 (3 x Dennis van der Steen en 2 x Stanley Tailor voor de Vogels)
De stand:
1. IJsselmeervogels 17-40
2. ASWH 16-31
3. SHO 17-28
4. GVVV 16-26
5. Kozakken Boys 17-25
6. Bennekom 17-24
7. Sparta Nijkerk 17-23
8. DOVO 16-21
9. Geinoord 17-21
10. Heerjansdam 16-20
11. VVOG 15-18
12. Deltasport 17-18
13. Spakenburg 15-17
14. SDC Putten 15-10
Het gaat tussen ASWH en de Vogels, dat is duidelijk. De inhaalmatch voor ons is wel lastig, maar bij winst zijn het 6 punten en er zijn nog 9 duels te spelen, waaronder ASWH - Vogels. De selectie is scherp en wil kampioen worden, dus daar zal het niet aan liggen!
TOPSCORERS
1. Arjan Human (ASWH) 15
2. Ramon Barendregt (SHO) 13
3. Kwong-Wah Steinraht (IJsselmeervogels) 12
4. Dennis van Meegdenburg (Bennekom) 10
5. Edwin van Rooijen (GVVV) 9
ASWH, de trots van de regiowww.thuisuiteten.nl