abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34129827
Okee, dacht ik eigenlijk al, dat die het niet was.

DOVO won de presentatiegidscontest zag ik?

En verder heeft Heerjansdam in Cees Lagendijk een nieuwe trainer gevonden, voor volgend seizoen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_34152594
DOVO heeft inderdaad de strijd om de beste presentatiegids gewonnen, de tweede plaats was voor IJsselmeervogels en de derde voor Barendrecht. Volgens mij heeft Spakenburg zich hier niet voor opgegeven, want anders zouden we waarschijnlijk ook wel bij de kanshebbers hebben behoord.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 11:57:36 #53
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_34154327
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 10:56 schreef Angstgegner het volgende:
DOVO heeft inderdaad de strijd om de beste presentatiegids gewonnen
Zo, de eerste prijs is vast binnen!

Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_34165674
Vermoedelijk de enige dit jaar Doekes.
www.thuisuiteten.nl
pi_34253014
quote:
Crisis bij Sparta Nijkerk

19 januari
Bij hoofdklasser Sparta Nijkerk is een crisis uitgebroken. Verschil van inzicht over de invulling van de functie van de hoofdtrainer voor volgend seizoen ligt hieraan ten grondslag.

De nieuwe voorzitter Nico Fiegen zag Jeroen Peters, de huidige trainer van WHC, als ideale opvolger van Eltjo Kapenga, terwijl de Technische Commissie juist met (interim trainer) Kapenga door wilde gaan. Door de onenigheid heeft Peters eieren voor zijn geld gekozen en is een overeenkomst met zondagtweedeklasser Quick 1890 uit Amersfoort aangegaan.

Oud-voorzitter Ben te Brake hield het vervolgens voor gezien als voorzitter van de technische commissie en met hem traden ook Gijs Kas, Rien van de Vis en Gert Wulfsen af. Praeses Nico Fiegen had vrijdag zijn functie al neergelegd
Lekker, nu lijfsbehoud nog echt niet zeker is.
www.thuisuiteten.nl
pi_34314003
En we zijn weer begonnen.

Deltasport - Bennekom 3-2 (direct een verrassende zege voor de Vlaardingers, die wel snel 0-1 achter kwamen, maar terugvochten)
SDC Putten - GVVV 0-1 (de opponent van ASWH volgende week wint en drukt SDCP verder weg, met 10 man en een goal van Rudy van Doorn)
VVOG - Spakenburg afgelast

STAND

1. IJsselmeervogels 15 - 37
2. ASWH 14 - 25
3. SHO 15 - 24
4. GVVV 14 - 23
5. Bennekom 15 - 23
6. Kozakken Boys 14 - 22
7. DOVO 14 - 21
8. Geinoord 15 - 20
9. Deltasport 15 - 17
10. Sparta Nijkerk 14 - 16 (-5)
11. Heerjansdam 14 - 16 (-20)
12. Spakenburg 13 - 14 (+1)
13. VVOG 13 - 14 (-4)
14. SDC Putten 13 - 9
www.thuisuiteten.nl
pi_34367893
Ongelooflijk dat de wedstrijd VVOG-Spakenburg niet doorging. Volgens het bestuur van de thuisclub sopte het veld. Een lachertje, want VVOG miste gewoon drie geschorste verdedigers (Heemskerk, Hup en Severein) en een verdediger die geblesseerd was (Kamphuis). Eigenlijk zou de KNVB tegen dit soort praktijken keihard op moeten treden. En dit zou ik ook beweren als Spakenburg zich hier zelf ook schuldig aan zou maken. Ben toen maar met enkele collega's van Voetbal op Zaterdag naar Go Ahead Kampen-Urk gegaan.
  maandag 23 januari 2006 @ 12:51:29 #58
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_34374546
Transfergerucht:

Vito Wormgoor gaat van DOVO naar Ajax

Ik zeg: 5 miljoen en ze mogen hem hebben...
Volg de pijlen.
pi_34387773
VVOG is bang te degraderen Angstgegner. Maar dan pakken wij ze wel in voor jullie, de 4e.

Doekes: is Vito nou echt zo'n wereldtalent? Ik heb hem toen zien invallen en toen maakte hij weinig indruk.

Angstgegner: leuk stuk over GA Kampen - Urk.
www.thuisuiteten.nl
pi_34421367
Arjan Human heeft vandaag bekend gemaakt dat hij bij ASWH wil blijven volgend seizoen. Dus dat is alvast mooi nieuws!
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 25 januari 2006 @ 09:15:24 #61
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_34437351
quote:
Op maandag 23 januari 2006 19:27 schreef methodmich het volgende:
Doekes: is Vito nou echt zo'n wereldtalent? Ik heb hem toen zien invallen en toen maakte hij weinig indruk.
Ik heb hem zelf ook nog nauwelijks zien spelen, dus ik kan er nog geen goede mening over vormen, maar het feit dat Ajax interesse heeft zegt natuurlijk wel wat.
Volg de pijlen.
pi_34450731
Dat is zo, maar Ajax haalde ook Anne van der Kolk van Bennekom en dat vond ik niet echt een topper.

Overigens is de crisis bij Sparta Nijkerk enorm. Trainer opgestapt, nu de voorzitter weg....

En in de krant een leuk artikel over Christiaan Opschoor van de Vogels. Speelt liever daar dan in de GGD, woont samen met een blauw meisje.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 27 januari 2006 @ 20:33:25 #63
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_34529055
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:51 schreef Doekes het volgende:
Transfergerucht:

Vito Wormgoor gaat van DOVO naar Ajax

Ik zeg: 5 miljoen en ze mogen hem hebben...
Sterker nog: Vito heeft al een overeenkomst bereikt. Sinds deze week speelt de jonge middenvelder deels bij Ajax mee in de A1. Komende maanden zal hij een paar toernooien meedoen met Jong Ajax, onder andere in Japan.

Bij Dovo zal hij nog steeds blijven spelen, tot volgend jaar, dan verhuisd hij definitief naar Ajax.
Ik vond het bij Dovo altijd maar mat, maar ik denk te weten hoe dat komt: De trainer en de overige spelers (vooral Holster en vd Broek) zorgden ervoor dat Wormgoor deed wat hij moest doen. Toen ik een keer dicht langs het veld bij de dug-out stond was ook duidelijk te horen dat zij hem duidelijk maakten waar hij moest staan, en wat hij moest doen. Hierdoor was er weinig ruimte voor eigen initiatief. Bij Ajax schijnt hij wel die ruimte te krijgen, en pakt dit goed uit. Het zal me benieuwen!

Als je meer wilt lezen: http://highlow.nl/CMS/index.php?option=content&task=view&id=205&Itemid=2
Met als bron www.d-sidedovo.nl

K heb geen zin om de links uit te werken....
Be your best
vv DOVO, AFC AJAX, FC Groningen
This Year: Dublin - Belfast - Barcelona - Paris - Lowlands
pi_34543682
Vito speelde toch vooral als aanvallende middenvelder op links? Vitesse-sites noemen hem linksback, maar ik meen toch dat jullie daar Biezen, Elsenaar en Toonen voor hebben....

Het gehele inhaalprogramma van vandaag ligt er trouwens uit, dus hopelijk wordt de competitie op 4 februari weer helemaal voor iedereen hervat.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 28 januari 2006 @ 11:38:43 #65
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_34543994
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 11:23 schreef methodmich het volgende:
Vito speelde toch vooral als aanvallende middenvelder op links? Vitesse-sites noemen hem linksback, maar ik meen toch dat jullie daar Biezen, Elsenaar en Toonen voor hebben....

Het gehele inhaalprogramma van vandaag ligt er trouwens uit, dus hopelijk wordt de competitie op 4 februari weer helemaal voor iedereen hervat.
Vito heeft ook wel linksback gespeeld, maar het is meer een middenvelder, vooral omdat hij gemakkelijk scoort.

Vandaag speelt Dovo tegen Be Quick van Bert van Sas (mijn oud trainer ), om 14:30 op Sportpark Panhuis. Hopelijk gaat het volgende week wel door.
Omdat ik sinds deze week met mn eigen voetbal ben gestopt, kan ik nu wel naar het eerste van Dovo toe elke week... Das wel beter!
Be your best
  zondag 29 januari 2006 @ 18:20:44 #66
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_34588030
Dovo heeft met 3-1 van Be Quick gewonnen. Het was zo koud, dat ik het een heel prestatie van mijzelf vind dat ik de wedstrijd helemaal uitgekeken heb. Nadat ik in de eerste helfst naast Marc Overmars staande wat tegenvallend voetbal had gezien van voor Dovo kant, werd dit in de tweede helft goedgemaakt door een paar mooie hoogstandjes van Derk Schut, en leuke doelpunten.
Promes speelt trouwens bij Be Quick... Het was echter niet zo dat hij een verschil wist te maken.
Be your best
pi_34621296
Heb je nog gezellig met Overmars gebabbeld?

ASWH heeft zaterdag dik gewonnen van Zwaluwen Vlaardingen op kunstgras. 2-7. Mooie generale voor Bert en diens broeders.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 30 januari 2006 @ 20:53:22 #68
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_34626213
Bert van Sas gaat trouwens naar Bennekom volgend seizoen. Hij heeft daar een contract getekend voor 2 jaar. Volgens Bennekom past hij daar goed omdat het iemand "uit de regio" is. Feitelijk waar, feit is ook dat Veenendalers het goed doen in Bennekom (v. Meegdenburg).

Veel woorden heb ik niet gewisseld met Overmars...
Be your best
pi_34655999
Van Meegdenburg, de kale rouwdouwer. Maar geen verkeerde spits inderdaad.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 31 januari 2006 @ 19:29:58 #70
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_34656715
Een echte amateurspits... Denk je trouwens dat de Vogels de reeks makkelijk door kunnen zetten?
Hebben ze een beetje goed geoefend?
Be your best
pi_34656768
8-2 van Omniworld verloren en 1-1 tegen Quick Boys. Stanley Tailor schijnt op proef te zijn geweest bij Port Vale, maar denk niet dat die nu tussentijds nog tekent.

Maar ja, ik denk dat de rest te ver achterstaat en dat de Vogels ondanks punten die ze gaan verspelen het wel redden.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 31 januari 2006 @ 20:27:22 #72
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_34658895
Das waar... Nu maak ik mij ook niet eens meer zo druk om het kampioenschap, dat is waarschijnlijk toch al vergeven. Het zou alleen wel leuk zijn als meer teams de Vogels wat hardere weerstand kunnen bieden. Als GVVV van DOVO kan winnen, doe het dan ook van de Vogels. Laten het het in de tweede helft even omdraaien: DOVO wint van GVVV, GVVV wint van de Vogels!
t Gaat gewoon om een beetje spanning, dat zou leuker zijn.
Be your best
pi_34658945
Ja, ben ik met je eens. Al hebben de Vogels ook wel erg vaak het dubbeltje net naar de goede kant zien rollen, volgens mij. Vrij veel nipte zeges toch.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:03:55 #74
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_34673755
Ja, daar heb je gelijk in. t Gaat ze te gemakkelijk af. Daarom zou iedere club er net iets harder voor moeten gaan; dan is het namelijk gemakkelijk mogelijk om ze 5x op rij te laten verliezen. Zal ze leren!
Be your best
pi_34684947
Precies, te beginnen dan maar met Heerjansdam zaterdag, al voorzie ik weer een complete afgelasting.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 2 februari 2006 @ 17:34:38 #76
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_34718826
Ja... t zit er wel aan te komen. Ik ben echter zwaar aan voetbal toe, en zou graag persoonlijk het veld warmblazen als het daardoor door zou kunnen gaan... Maar, wie weet gaat het gewoon door. Laten we het hopen. Zou het in Nijkerk sowieso doorgaan omdat ze daar kunstgras hebben?
En jullie VVOG thuis? Moet wel lukken zeker...? Dovo maakt in ieder geval gehakt van Delta Sport. Dat nep-AC-Milan logo vind ik trouwens ook maar niks, om nog maar te zwijgen van de junglekantine...
Be your best
pi_34725025
VVOG thuis was het, maar is afgelast. Net als de rest uit B, op de duels tussen SHO en GVVV en Sparta Nijkerk en Kozakken Boys na.

Overigens minder nieuws: Richard Lodder (wegens gewijzigde werkomstandigheden) en Xander van der Veeke (wil in zijn laatste jaren een nieuwe uitdaging) verlaten ASWH na dit seizoen, zodat we een nieuw verdedigingscentrum moeten zoeken.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 4 februari 2006 @ 14:12:37 #78
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_34728892
Ohh, das niet best... Geen jonge mensen die vanuit de jeugd doorstromen?

Balen trouwens: Omdat het voetbal er niet helemaal uitligt, gaan de wedstrijden om het kunstgras bij DOVO wel door. Dit betekend dat het eerste niet kan spelen... Weer een week vervelen dus. Ik ga maar eens even bij het volleybal kijken. Misschien dat daar nog wat te beleven valt...
Be your best
pi_34734588
Iemand een idee waarom SHO - GVVV gestaakt is?
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_34734691
quote:
SHO gestaakt na sterfgeval
Een speler uit het achtste seniorenelftal van SHO is vanmiddag op het veld in elkaar gezakt en later overleden.

uitgegeven: 16:02 04-02-2006 gewijzigd: 16:02 04-02-2006

De 35-jarige voetballer werd tijdens een ontmoeting met Strijen plotseling onwel. Een reanimatiepoging en inzet van de traumahelicopter kwamen te laat voor het slachtoffer. Na het bekend worden van het overlijden van de clubgenoot werd de wedstrijd van het hoofdklasseteam van de Oud-Beijerlandse club tegen GVVV direct gestaakt.
Oud-Beijerland/Hilversum dus!
  zaterdag 4 februari 2006 @ 20:09:00 #81
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_34738416
Ohh, das wel erg. Dit soort dingen blijven gebeuren... Nog een noemenswaardige uitslag genoteerd vandaag?
Be your best
pi_34763122
Sparta Nijkerk - Kozakken Boys 2-0 op kunstgras. Belangrijke punten voor Nijkerk in de strijd om handhaving. Bij rust was die al bereikt.

Vreselijk bij SHO zeg! Stonden wel 1-0 voor, maar dat telt op zo'n moment niet meer.

ASWH geoefend bij NSVV, 1-4, maar had ook 1-10 kunnen zijn.

En eigen jeugd is nog niet goed genoeg deejaylethal. Aannemelijk is dat er één of twee nieuwe centrale verdedigers bijkomen, dat eventueel Marcel Gerritsen doorschuift uit het tweede en dat Roël Gorré wellicht centraal gaat spelen. Dan moet er ook een rechtsback bij.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 6 februari 2006 @ 00:03:47 #83
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_34780492
Zeg maar Peter...
Gorré, is dat familie van? Daar hebben we bij DOVO wel geluk mee, daar hebben we een redelijke doorstroom van jeugd. Een paar jaar geleden was er helemaal niks, maar nu weer wel. Een speler als Leon Toonen voor in de verdediging is altijd goed.
Be your best
pi_34804125
Ja, Vito ook natuurlijk.

Maar bij ASWH werkt dat op de één of andere manier niet zo. Het tweede is wel al jaren kampioen, maar vooral omdat ze in Zuid 1 amper concurrentie hebben. En A1 speelt nu wel derde divisie landelijk, maar ja, dat is nog niet genoeg.

Roël Gorré is volgens mij geen familie of een verre neef.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 6 februari 2006 @ 22:08:16 #85
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_34810548
Dinsdag speelt DOVO een oefenwedstrijd tegen Unitas (eerste klasse zondag). Eens kijken of we er dan wat van bakken. Zaterdag tegen VVOG... k Moet eerst nog naar A'dam voor een open dag van de VU. Das wel kut, hopen dat ik een beetje op tijd terug ben... Het is namelijk al zo lang geleden dat er competitie is geweest...

GVVV-IJsselmeervogels is trouwens ook wel een interessante wedstrijd. Het zla me benieuwen of GVVV wel wat kan. Ik heb daar toch zo mn vraagtekens bij. Maar dit is wel een mooie mogelijkheid om een tik aan de Vogels uit te delen. Mocht ASWH dan verliezen van Spakenburg dan wordt het steeds spannender. Met zn allen kunnen we de Vogels dan inlopen.

[ Bericht 35% gewijzigd door deejaylethal op 06-02-2006 22:10:31 (extra toevoegingen) ]
Be your best
pi_34836809
ASWH moet dan juist winnen, om de druk op de Vogels op te voeren.

Overigens gaan volgens Voetbal Op Zaterdag zowel Xander van der Veeke als Richard Lodder volgend seizoen voor Barendrecht spelen. Met name de laatste vind ik dan best verrassend en ook vrij lullig.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 7 februari 2006 @ 19:29:28 #87
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_34837879
Ja, maar dan komt ASWH redelijk los van de rest, en dat is dan voor mij weer jammer . Vrij lullig omdat jullie rivalen zijn?
Derk Schut (broer van) heeft overigens als eerste Dovo speler bijgetekend voor nog een seizoen.
Be your best
pi_34838014
Goeie zaak, dat is de topscorer bij jullie natuurlijk. Al geruchten over aanwinsten?
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 7 februari 2006 @ 22:01:40 #89
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_34844081
Nee, er is verder nog helemaal niks. Ik hoorde juist vanavond dat er nog geen mensen waren...
Zaterdag zal ik misschien wel weer wat nieuwtjes binnenkrijgen.

Vanavond speelde DOVO tegen Unitas (1e klasse zondag) uit Gorinchem. Al staat deze ploeg onderaan in hun competitie, slecht vond ik ze niet. In de eerst helfst was er een hoog tempo dat werd gespeeld. DOVO kon hier wat beter mee omgaan, domineerde het spel en wist 2 keer te scoren. Een leuke eerste helft. In de tweede helft werden er een paar wissels doorgevoerd: De zwakke buitenspelers Stinissen en van Eikeren kwamen bij DOVO in het veld. Zij wisten niks te brengen op een goede pass van Stinissen op Michel van de Broek na. Van de Broek scoorde knap. Tegen het eind van de wedstrijd wist Martin van der Meijden na een stuk of 5 gemiste kansen toch nog zijn goal te scoren. Op een goede dieptepass kon hij voluit acceleren en zo de uitkomende keeper omspelen, waardoor hij simpel in kon tikken: 4-0.
Zaterdag naar Harderwijk tegen VVOG. Deze ploeg staat veel te laag op de ranglijst, en is beter dan menigeen denkt. Hopelijk winst voor DOVO, al ga ik daar wel een beetje vanuit.
Grootste wedstrijd is GVVV-IJsselmeervogels, ook belangrijk is de wedstrijd die ASWH speelt.
Be your best
pi_34864111
Eenvoudige zege natuurlijk!

Mijn voorbeschouwing van Spakenburg - ASWH is te lezen op http://www.aswh.nl

En 7 maart spelen we in district zuid 1 weer voor de beker, Stedoco komt langs (4e klasser, even vegen dus).
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 8 februari 2006 @ 16:53:03 #91
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_34869327
Haha. Ik geloof dat wij ook een makkie hebben... NVC uit Naarden (tweede klasse zondag). Aan de andere kant kan je dan ook te maken krijgen met een club met ambities die een team aan het bouwen is en nog niet eens zo slecht speelt. Ik heb echter het volle vertrouwen in mijn rood-witte ploeg, dus ik ga voor 0-3 (we spelen uit)...
Leuke voorbeschouwing!

Website ASWH: SPEURTOCHT AFGELAST, WEL TRAINING
Be your best
pi_34874345
Dank je, ik word vanaf heden de vaste voorbeschouwer. Verder zullen mijn verslagen, die ik hier ook altijd zet - evenals op het ASWH-forum - ook gebruikt gaan worden. Elke thuismatch, uit afwisselend met een ander.
www.thuisuiteten.nl
pi_34945225
Leuke voorbeschouwing op www.spakenburg.com van Angstgegner ook, al kreeg ASWH toen thuis geen strafschop.
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 10 februari 2006 @ 19:20:47 #94
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_34945694
Spakenburg... Ja, die zijn altijd zeker van hun zaak... Blufgasten
Be your best
pi_34964023
Programma vandaag:

Deltasport - Sparta Nijkerk
De Vlaardingers staan 2 punten achter op Sparta Nijkerk en kunnen er bij winst weer langs, wat weer wat extra lucht verschaft in de strijd om lijfsbehoud. Sparta zal een punt ook kunnen waarderen.

GVVV - IJsselmeervogels
De ongenaakbare koploper hervat de competitie uit bij de verrassende nummer 4, promovendus GVVV. Eerder verloren de Vogels bij DOVO, dus hebben ze geen beste herinneringen aan Veenendaal. Voor de spanning in B is winst van GVVV wenselijk.

Heerjansdam - Bennekom
De groenzwarten zullen alles op alles moeten zetten om in de hoofdklasse te blijven. Nummer 5 Bennekom is dan een aardige opponent, want die ploeg is wisselvallig. Mocht Bennekom echter op normaal niveau spelen, lijkt Heerjansdam kansloos.

Kozakken Boys - Geinoord
Verrassing Geinoord mag bij de wisselvallige Werkendammers laten zien dat de eerste seizoenshelft geen incident was. Op de Zwaaier zijn de Boys, waar doelman Roland Jansen bekend maakte na dit seizoen te stoppen, altijd wel sterk.

SDC Putten - SHO
De nummer 3 SHO op visite bij de nummer laatst, SDCP. De Puttenaren hebben eigenlijk alleen maar iets aan winst, zodat SHO wellicht de nodige ruimte gaat krijgen.

Spakenburg - ASWH
Beide teams spelen altijd aardige duels, die de laatste jaren vaak in Ambachts voordeel uitvielen. Dat heeft de nummer 2 vandaag ook nodig, want Spakenburg zal ongetwijfeld hard voor de nodige punten gaan.

VVOG - DOVO
VVOG staat op de voorlaatste plaats en zal thuis dus moeten winnen van DOVO om kans te blijven houden op lijfsbehoud, terwijl DOVO de punten nodig heeft in de strijd om bekervoetbal.
www.thuisuiteten.nl
pi_34972286
Het gaat nog spannend worden ook, wie had dat gedacht na zo'n voorsprong.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  zaterdag 11 februari 2006 @ 18:57:32 #97
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_34974928
Zoals ik al voorspeld had heeft GVVV gewonnen van IJsselmeervogels. Leuke uitslag!
Ikzelf ben niet naar DOVO geweest, omdat ik geen vervoer had. Ik kan dus geen goed verslag geven van de wedstrijd. Wel heb ik naar de radio geluisterd, en trek daaruit de conclusie dat de eerste helft niet veel was van beide kanten, maar DOVO in de tweede helft aanzienlijk beter was. Door een afstandsschot van Roelofsen kwamen de Veenendalers echter op achterstand. Hier kwamen ze niet meer bovenop. DOVO heeft een pinchhitter nodig om in een tweede helft de wedstrijd over de streep te trekken. Ook nu weer viel Hofman in, een 17(toch?)-jarige eigen kweek, maar hij kan eigenlijk weinig extra's bieden.
Nu maar hopen dat volgende week het beter zal gaan. DOVO heeft een vroege goal nodig om te winnen. Gebeurd dit niet dan wordt het vaak lastig. Iets om volgend jaar wat aan te doen.
Be your best
pi_34975308
Vanmiddag mocht ASWH in het schilderachtige vissersdorp Spakenburg de competitie in de hoofdklasse B hervatten. Om drie uur werd er onder aardige weersomstandigheden afgetrapt op het schitterende complex van Spakenburg, in eigen dorp beter bekend als “Blauwen”. ASWH trad aan zonder de geblesseerde Louis van Kleef, terwijl ook Jordi Boogers ontbrak. De opnieuw voor het nationale amateurelftal geselecteerde Stefan van Dam mocht van Jack van den Berg in de basis beginnen.

In de eerste helft werd er van beide kanten regelmatig slordig gevoetbald, waarbij Spakenburg zeker in de openingsfase feller voor de dag kwam. Regelmatig waren de afvallende ballen voor de thuisploeg, terwijl ASWH onder druk soms snel de bal inleverde. De spitsen Arjan Human en Sjoerd van der Waal stonden vrij geïsoleerd en konden maar zelden goed bereikt worden. Echt heel gevaarlijk werd de thuisploeg ook weer niet, want veel verder dan schoten van buiten het strafschopgebied kwam men niet. Op die inzetten toonde Willem-Jan Barendregt maar weer eens aan hoe betrouwbaar hij is. Aan de overkant was Sjoerd van der Waal de gevaarlijkste man van ASWH, met twee schoten die voorlangs hobbelden. Ook Stefan van Dam testte de kwaliteiten van goalie Khalid Benlahsen een keer, maar zijn inzet kon door de keeper simpel worden gevangen. De scheidsrechter, die af en toe voor beide partijen onnavolgbare beslissingen nam, gaf geel aan Richard Lodder en Arjan Human. Die laatste kaart werd getrokken na felle protesten van de spits, toen het er alle schijn van had dat een veelbelovende Ambachtse aanval door een handsbal in de kiem werd gesmoord.

Na rust ontspon zich een interessanter duel. ASWH kreeg, zonder echt groots te spelen, meer grip op de wedstrijd. De passing werd zorgvuldiger en Spakenburg werd verder van de goal weggehouden. Gaandeweg begon ASWH aanvallend ook steeds gevaarlijker te worden. Regelmatig was Arjan Human daarbij betrokken, met fraaie acties aan de rechterkant. Ferry van Lare probeerde Benlahsen van afstand te verrassen, maar schoot net naast, terwijl ook Sjoerd van der Waal pech had met een schot dat met een boog naast de verkeerde kant van de paal eindigde.

Jack van den Berg gokte vervolgens op de snelheid en de dribbels van Rick Verbrugge, die Stefan van Dam kwam aflossen op rechts. Niet veel later kwam ook Marphe Redjosetiko in de ploeg voor Sjoerd van der Waal. Ondertussen bleef Spakenburg, dat de punten in de degradatiestrijd heel hard kon gebruiken, ook loeren op kansen. Die kwamen er ook, want ASWH mocht opgelucht ademhalen toen Chima Onyeike een voorzet van rechts, na een mooie aanval van Spakenburg, uitermate zwak afrondde. Met nog minder dan tien minuten op de klok kroop ASWH helemaal door het oog van de naald, toen een doelpoging van de thuisploeg op de lat eindigde.

Het was uiteindelijk echter toch ASWH dat de eerste goal van de middag maakte. Een snelle aanval, waarbij de bal van de rechterflank razendsnel naar het centrum werd verplaatst, stelde Izaäk Verhoeven in staat een doelpoging te ondernemen. De routinier raakte de bal wellicht niet helemaal zoals hij in gedachten had, maar daardoor werd het wel een perfecte voorzet op Arjan Human. De goaltjesdief liet deze kans niet aan zich voorbijgaan en schoot zijn veertiende treffer van het seizoen binnen. Uiteraard ging Spakenburg op jacht naar de gelijkmaker. Een vrije trap werd rakelings naast geschoten en ook de hoge ballen richting het strafschopgebied zorgden voor benauwde momenten. Deze druk hield echter ook in dat ASWH scherp kon counteren. Marphe werd eerst nog teruggevlagd wegens buitenspel, een aanval later kon Izaäk net niet snel genoeg tot een schot komen en uiteindelijk werd Arjan weggestuurd. Hij ging alleen op de goal af en werd binnen de zestien neergelegd. De scheidsrechter, die ook nog geel gaf aan Johan Sturrus, kende terecht een strafschop toe. Die werd door specialist Izaäk Verhoeven onberispelijk ingeschoten, zodat ASWH in de extra tijd de voorsprong verdubbelde.

Een zwaar bevochten overwinning dus, waarmee ASWH uiterst goede zaken doet in de strijd om de titel. De IJsselmeervogels verloren namelijk, waardoor de achterstand verkleind kon worden. Het was dan ook niet verwonderlijk dat de spelers de meegereisde aanhang dolblij bedankten. Een prima begin van de tweede competitiehelft, dat vertrouwen zal geven voor de resterende duels. Wellicht mag er zelfs weer voorzichtig over een hernieuwd kampioenschap worden gedroomd….

Overige uitslagen:

GVVV - IJsselmeervogels 2-1 (de winst van blauw Veenendaal op rood Spakenburg brengt de spanning wellicht terug, 2-0 bij rust en pas in blessuretijd 2-1 door de Vogels)
SDC Putten - SHO 0-0 (belangrijke punten voor de nummer laatst, een fikse tegenvaller voor SHO)
VVOG - DOVO 1-0 (ook VVOG doet goede zaken onderin, terwijl DOVO weer verrassend onderuit gaat)
Heerjansdam - Bennekom 1-1 (in de slotfase verspeelt Heerjansdam een zege die men luid bejubeld zou hebben)
Deltasport - Sparta Nijkerk 1-4 (afgetekende zege voor de bezoekers, die weer aanhaken bij de middenmoot)
Kozakken Boys - Geinoord 1-0 (de Werkendammers winnen weer eens)

STAND

1. IJsselmeervogels 16-37
2. ASWH 15-28
3. GVVV 15-26
4. Kozakken Boys 16-25 (+11)
5. SHO 16-25 (+5)
6. Bennekom 16-24
7. Sparta Nijkerk 16-22
8. DOVO 15-21
9. Geinoord 16-20
10. VVOG 14-17
11. Heerjansdam 15-17
12. Deltasport 16-17
13. Spakenburg 14-14
14. SDC Putten 14-10
www.thuisuiteten.nl
pi_34992623
Na afloop van GVVV - IJsselmeervogels nog een merkwaardig incident. Een oververhitte GVVV-fan spuugde de vriendin van Vogels-captain Dogan Corneille in het gezicht. Er is aangifte gedaan bij de politie.

http://www.knvb.nl/archie(...)slag_spakenburg-aswh trouwens!
www.thuisuiteten.nl
  zondag 12 februari 2006 @ 16:57:56 #100
59819 deejaylethal
Nieuw voetbalseizoen
pi_35004489
Oei... Ja, dat krijg je met idioten. Maar de Vogels zijn ook geen goede verliezers, dus dat zal wel meegeholpen hebben. Om nog maar te zwijgen van Kozakken Boys. Dat heb ik al een paar keer fout zien gaan met die supporters.
Bij een wedstrijd als DOVO-GVVV of Spakenburg-IJsselmeervogels snap ik nog wel dat het soms een beetje uit de hand loopt, maar bij al het overige vind ik het een beetje idioot.
Be your best
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')