We geven aan regenten, ambtenaren en adviseurs geen 50 miljard uit, Als je daar een miljard of 2 op weet te bezuinigen, zonder aan dienstverlening in te perken, zou ik het al knap vinden. Gebouwen zijn verder redelijk waardevast, daar wordt niet zoveel aan uitgegeven en al minder verlies op geleden. Qua subsidies mag je wat duidelijker zijn. Op welke subsidies doel je?quote:Op donderdag 29 december 2005 21:54 schreef Ruimer het volgende:
Aan regenten, ambtenaren, adviseurs, gebouwen, subsidies enz enz.
De publieke omroep kost 763 miljoen per jaar.quote:Op donderdag 29 december 2005 22:00 schreef Ruimer het volgende:
Publieke omroep, TBS, cultuursubsidies, subsidies voor beroepssport, onderwijs-ambtenaren, adviescolleges, adviesbureaus.
Ik kan nog wel een tijdje doorgaan.
Maar noem jij eens wat, tenslotte vind jij ook dat er teveel regels enz zijn.
Ik vind jouw voorstellen veel leukerquote:Op donderdag 29 december 2005 22:00 schreef Ruimer het volgende:
Maar noem jij eens wat, tenslotte vind jij ook dat er teveel regels enz zijn.
Je had het over onderwijs ambtenaren, daar vallen leraren ook onder. Met alleen die lui in dat ene ministerie in Den Haag, bespaar je niet zoveel.quote:Op donderdag 29 december 2005 22:14 schreef Ruimer het volgende:
leraren? Ik sprak over die ambtenaren in dat hele dure gebouw in Den Haag
Enig idee hoeveel dat aan extra cellen gaat kosten?? Weg besparing!quote:behandeling onthouden? Gewoon opsluiten in een celo, dat is voldoende behandeling
Een topatleet verdient alleen goed als: 1. Hij eenmaal topatleet is en 2. Het een enigzins populaire sport betreftquote:topsport nek omgedraaid? Als dat van subsidie afhankelijk is (dat denk ik dus juist niet), dan zij dat zo
Jij wilt 50 miljard bezuinigen en een flat tax invoeren, ik nietquote:Maar waar blijf jij nu met je voorbeelden?
Kwestie van private gevangenissen en laten werken in de gevangenis.quote:Op donderdag 29 december 2005 22:20 schreef Vhiper het volgende:
Enig idee hoeveel dat aan extra cellen gaat kosten?? Weg besparing!
Ten koste van reguliere banen? Enig idee wat dat aan belastingverlies en extra bijstandsuitkeringen kost? Weg besparing!quote:Op donderdag 29 december 2005 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kwestie van private gevangenissen en laten werken in de gevangenis.
Economie is geen zero sum.quote:Op donderdag 29 december 2005 23:17 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ten koste van reguliere banen? Enig idee wat dat aan belastingverlies en extra bijstandsuitkeringen kost? Weg besparing!
Dat is een mening, geen feitquote:Verder hoort ordehandhaving niet in private handen thuis, ook het onderdeel gevangenissen niet.
Stel ik dat dan?quote:
Dat klopt, dat is inderdaad mijn mening.quote:Dat is een mening, geen feit
Oh, werk wat naar lage lonenlanden verdwijnt zou je dus hier kunnen houden in geen lonen gevangenissen,quote:Op donderdag 29 december 2005 23:26 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Stel ik dat dan?
Feit blijft dat in de lager betaalde, simpele werkjes geen rek meer zit. Opzetten van productie in gevangenissen zal onherroepelijk leiden tot sluiting van reguliere productie. Lager betaalde arbeid verplaatst zich op deze wijze bijvoorbeeld ook al naar lage lonen landen.
Hoe kom je erbij dat er een vlaktaks van 35% zou zijn? Volgens de REA lopen de marginale tarieven van 47,5% in de 1e schijf tot 59,7% in de 4e schijf. Dit zou je kunnen omvormen tot een vlaktax waarbij er een inkomstenbelasting van 44% zou zijn en bij afschaffing HRA tot 40%. Bronquote:Op donderdag 29 december 2005 23:28 schreef McCarthy het volgende:
er is al een flattax van 35% maar pas na de aftrekposten en teruggaaf. Een flattax van 35% is dus iig zeer goed mogelijk.
Dan moet wel de hypoaftrek geschrapt worden.
de REA? Die heeft zeker het totaalplaatje berekent. Ik doelde op de 1e schijf inkomsten belasting: die is 35% hoorquote:Op donderdag 29 december 2005 23:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat er een vlaktaks van 35% zou zijn? Volgens de REA lopen de marginale tarieven van 47,5% in de 1e schijf tot 59,7% in de 4e schijf. Dit zou je kunnen omvormen tot een vlaktax waarbij er een inkomstenbelasting van 44% zou zijn en bij afschaffing HRA tot 40%. Bron
Ja, 34,4 en voor volgend jaar 34,2. (In 2002 was het nog 32,4, maar dit terzijdequote:Op donderdag 29 december 2005 23:39 schreef McCarthy het volgende:
[..]
de REA? Die heeft zeker het totaalplaatje berekent. Ik doelde op de 1e schijf inkomsten belasting: die is 35% hoor
zie ook
ingekort
1,6 miljard euro kost de huursubsidie en Kinderbijslag kost 813 miljoen euro (Bedragen uit 2004)quote:Op donderdag 29 december 2005 23:31 schreef McCarthy het volgende:
hoeveel kosten huursubsidie en kinderbijslag eigenlijk?
Nutteloze aanpassing van het belastingstelsel, die dus voornamelijk alleen de rijken bevoordeeld (Die betalen immers de hogere tarieven). Nee bedankt, de lage en middeninkomens hebben het in dit land al moeilijk genoeg.quote:Op donderdag 29 december 2005 23:43 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ja, 34,4 en voor volgend jaar 34,2. (In 2002 was het nog 32,4, maar dit terzijde) Er is echter geen vlaktaks, wat het belangrijkste aan je claim was. Ik zou graag iets lezen waarin eea berekend is na aftrek van aftrekposten. Dat hebben ze bij de REA in dat rapport niet gedaan, die hebben met name gekeken naar het marginale tarief.
Die worden niet bevoorbeeld, die worden eerlijker benaderdquote:Op vrijdag 30 december 2005 01:04 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Nutteloze aanpassing van het belastingstelsel, die dus voornamelijk alleen de rijken bevoordeeld (Die betalen immers de hogere tarieven). Nee bedankt, de lage en middeninkomens hebben het in dit land al moeilijk genoeg.
Zal ik meteen tot de conclusie komen dat je niet kunt lezen!?quote:Op donderdag 29 december 2005 21:01 schreef Vhiper het volgende:
Je stelt dus voor de totale inkomsten van de overheid, volgens jou 52% BNP, te verlagen naar 40%. Daarbij ga je er gemakshalve van uit dat de uitgaven gelijk blijven en wens je ook nog eens de staatsschuld te verlagen, terwijl je dus al kampt met een begrotingstekort van, in jouw voorstel, 12%!
Hoe denk je dit allemaal te gaan financieren?
Of zal ik maar meteen tot de conclusie komen dat je idee voor de flat-tax niet gaat werken?![]()
Een van de vragen is of het op de langere termijn zo is dat de lage en middeninkomens bij een dergelijk systeem er op achteruit gaan. Je kan natuurlijk discussieren over de vraag of dat nu wel of niet het geval is, maar een dergelijke claim maken zoals jij die maakt en de manier waarop je die maakt vind ik weinig steek houden.quote:Op vrijdag 30 december 2005 01:04 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Nutteloze aanpassing van het belastingstelsel, die dus voornamelijk alleen de rijken bevoordeeld (Die betalen immers de hogere tarieven). Nee bedankt, de lage en middeninkomens hebben het in dit land al moeilijk genoeg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |