abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33017837
quote:
Druk op Verdonk neemt toe

De druk op minister Verdonk om alsnog Feyenoord-spits Salomon Kalou te naturaliseren, neemt toe.

Erica Terpstra, voorzitter van NOCNSF, vindt dat Verdonk een uitzondering moet maken voor Kalou vanwege zijn ‘uitzonderlijke kwaliteiten’. Een groot aantal Tweede-Kamerfracties is het daarmee eens.

Kalou werd deze week tot talent van het jaar 2005 verkozen. Het onafhankelijk kamerlid Nawijn vindt dat daarmee bewezen is dat de Feyenoorder een grote bijdrage kan leveren aan het Nederlandse voetbal. Hij stelt dat Verdonk Kalou alsnog versneld het staatsburgerschap moet toekennen.

Als Kalou Nederlander is, zou hij in 2006 bij het WK kunnen uitkomen voor het Nederlands elftal. Verdonk legde in mei een verzoek om de Ivoriaan versneld te naturaliseren naast zich neer. Terpstra, prominent VVD-lid en oud-staatssecretaris van VWS, steekt het dat Verdonk daarbij het positieve advies van VWS over Kalou genegeerd heeft. Een woordvoerder van Ross bevestigt dat de staatsecretaris positief geadviseerd heeft over Kalou.

In mei van dit jaar voerde Verdonk aan ‘niet aan te nemen dat het succes van het Nederlands elftal afhankelijk is van de bijdrage die betrokkene daarin zou kunnen leveren.’ Kalou heeft daar bezwaar tegen gemaakt, en is vorige week gehoord door de Immigratie- en Naturalisatiedienst. Daarbij heeft zijn advocaat ook gemeld dat de voetballer inmiddels genomineerd was als talent van het jaar. Over zes weken doet de IND uitspraak.

PvdA, SP, GroenLinks, ChristenUnie en Nawijn vinden dat Verdonk een uitzondering moet maken.

„Dat vonden wij in mei en dat vinden wij nog steeds“, zegt PvdA-kamerlid Klaas de Vries. „De minister zou wat meer achter de regels moeten kijken“, zegt de woordvoerster van de ChristenUnie, Tineke Huizinga. „Ik denk niet dat iemand dat erg zou vinden.“ VVD, CDA en de oude partij van Nawijn, de LPF, zijn echter tegen. „Wij moeten ons niet met het Nederlands elftal bemoeien. Wat als Kalou drie keer naast schiet, moeten we dan een denaturalisatie-procedure starten?“, zegt VVD’er Arno Visser. LPF’er Joao Varela vindt dat Kalou gewoon vijf jaar in Nederland gewoond moet hebben om in aanmerking te komen voor het staatsburgerschap.

Een woordvoerder van Verdonk wil niet op de zaak ingaan. „De bezwaarprocedure loopt, wij wachten wat daar uit komt.“
Nu gaat het mij niet om de zaak Kalou op zich, maar wel dat links schijnbaar hun zo geliefde gelijksheidsideaal totaal overboord gooit, wegens "uitzonderingen". In deze zaak zou je verwachten dat juist rechts een "nuttig iemand" voor het land wil binnenhalen en dat juist links dat tegen zou willen houden. Maar het is precies andersom. Waarom heeft een "nuttig iemand" volgens links meer recht op een Nederlands paspoort dan een gewone immigrant? Waarom komen ze op voor iemand die er al ontzettend warmpjes bij zit (die in de toekomst bijna gegarandeerd zo'n verfoeide (volgens links) miljonair wordt)? Heeft links zijn gelijkheidsideaal soms totaal overboord gekieperd?

Edit: Ik was trouwens de "Braindrain" vergeten, door het naturaliseren van immigranten met speciale kwaliteiten lopen de landen waar ze vandaan komen (vaak ontwikkelingslanden) een nadeel op, want de goede mensen vertrekken uit die landen, terwijl juist in die landen zij zo hard nodig zijn. Daarom zou je al helemaal verwachten dat links tegen het naturaliseren van mensen met speciale kwaliteiten is, omdat dit gewoon schandalig is tegenover de landen waar die immigranten vandaan komen.

[ Bericht 1% gewijzigd door pberends op 12-12-2005 17:05:16 ]
pi_33017957
't Gaat hier niet om gelijkheid, het gaat hier om het correct naleven van de wet, en dat doet Verdonk niet in het geval Kalou.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_33018027
Fijn voor je dat je iets hebt gevonden waar je links op kan bashen. En grow up....we (links en rechts) proberen iedereen hier zo gelijk mogelijk de behandelen en de basisrechten zijn ook zeker gelijk. Dat er in uitzonderlijke situatie's een uitzondering gemaakt kan worden is alleen maar goed.
Of hadden we echt consequent moeten zijn en Maxima ook geen versnelde naturalisatieprocedure mogelijk te maken?
pi_33018049
Oppositievoeren gaat erom tegen het regeringsbeleid te zijn. Bovendien kan Kaloe op sympathie van het volk rekenen. Voor de oppositie een prima middel om die sympathie over te nemen en tegen Verdonk te ageren.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  maandag 12 december 2005 @ 16:53:15 #5
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_33018213
Ik vind het sowieso onzin om een voetballer een bijzondere status te verlenen

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_33018215
Uitzonderingen zijn in strijd met het gelijkheidsideaal.
  maandag 12 december 2005 @ 16:53:55 #7
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_33018241
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:53 schreef pberends het volgende:
Uitzonderingen zijn in strijd met het gelijkheidsideaal.
Gelijkheid of gelijkwaardigheid?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 12 december 2005 @ 16:58:52 #8
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_33018405
Laat ik eens in pberends-taal iets posten:

Heeft rechts het gelijkheidsideaal omarmt?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_33018447
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:58 schreef Sidekick het volgende:
Laat ik eens in pberends-taal iets posten:

Heeft rechts het gelijkheidsideaal omarmt?
Dat is een goede. Maar het doet mij pijn om te zien dat zelfs links voor een overbetaalde voetballer opkomt.
  maandag 12 december 2005 @ 17:00:41 #10
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33018459
Gelijkheid is al een tijdje niet meer de belangrijkste van de PvdA. En GL heeft toch laatst ook een stuk gescherven waarin vrijheid belangrijker wer geacht.

Gelijkheid is wat mij betreft ook helemaal geen goed doel. Niemand is gelijk aan iemand anders en dus moeten mensen ook niet gelijke rechten en plichten hebben.
  maandag 12 december 2005 @ 17:01:18 #11
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33018477
Alleen de SP vind nog dat iedereen gelijk moet zijn.
pi_33018497
"links" en "rechts" op 1 hoop gooien is zo 2002. Doe es je ogen open.
Jesus saves but death prevails.
pi_33018522
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:01 schreef IntroV het volgende:
Alleen de SP vind nog dat iedereen gelijk moet zijn.
Van GroenLinks en PvdA zou je zulke hypocrisie nog wel kunnen verwachten, maar van de SP niet. Maar ook die willen een uitzondering voor Kalou maken.
pi_33018541
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:48 schreef sizzler het volgende:
Oppositievoeren gaat erom tegen het regeringsbeleid te zijn. Bovendien kan Kaloe op sympathie van het volk rekenen. Voor de oppositie een prima middel om die sympathie over te nemen en tegen Verdonk te ageren.
Onzin, op zo veel symphatie kan Kalou niet rekenen, een heel groot deel van de bevolking is tegen naturalistatie. Waar het omgaat is dat er een wet is die zegt dat buitenlanders met een sportieve meerwaarde voor Nederland versneld genaturaliseerd mogen worden.

Kalou heeft oa. het IND, de Staatssecretaris van Sport, NOC/NSF, KNVB, de bondscoach en erkende voetbalexperts als Cruyff die getuigen dat Kalou een sportieve meerwaarde is voor Nederland. Kortom het is duidelijk dat hij recht heeft op versnelde naturalisatie. De oppositie is er om te zorgen dat de regering haar werk goed doet. En het is wederom weer mevrouw Verdonk die dat niet doet. Het is dan de taak van de oppositie om daar iets aan te doen.

Persoonlijk zit ik ook niet te wachten op een Nederlands Elftal a la Belgie en Duitsland wat meer op een vreemdelingenlegioen lijkt dan op een landenteam. Maar persoonlijk hecht ik nog meer waarde aan een correcte uitvoering en handhaving van de wet. En dus vind ik ook dat Kalou moet krijgen waar hij recht op heeft.
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  maandag 12 december 2005 @ 17:03:43 #15
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_33018556
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:00 schreef pberends het volgende:

Maar het doet mij pijn om te zien dat zelfs links voor een overbetaalde voetballer opkomt.
Toch wel een erg consequente solidariteit he?
pi_33018581
links
pi_33018603
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:04 schreef Repeat het volgende:
links
geintje natuurlijk:

rechts
pi_33018630
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:03 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Toch wel een erg consequente solidariteit he?
Ik was nog iets belangrijks vergeten in de OP, zie de edit.
  maandag 12 december 2005 @ 17:06:30 #19
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_33018652
Maareh, was het niet makelijk om deze denkwijze te posten in Verdonk moet zaak Kalou opnieuw bekijken. Hulde! ?
Ik ben bang dat er twee dezelfde discussies zal ontstaan.
  maandag 12 december 2005 @ 17:07:29 #20
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33018689
Sowieso is het raar dat als je een toegevoegde waarde zou hebben voor Nederland dat je dan een versnelde procedure in mag.

In principe moeten wat mij betreft alleen mensen die een toegevoegde waarde hebben voor Nederland de procedure in. De rest moet bij de poort gewijgerd worden.
pi_33018735
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:06 schreef Sidekick het volgende:
Maareh, was het niet makelijk om deze denkwijze te posten in Verdonk moet zaak Kalou opnieuw bekijken. Hulde! ?
Ik ben bang dat er twee dezelfde discussies zal ontstaan.
Nee, het gaat niet om Kalou maar het gelijksideaal van links en immigranten. Kalou is slechts een (goed) voorbeeld. Overigens heb ik nog nooit iemand in deze zaak een opmerking in de geest van dit topic zien maken om het maar luxe te zeggen.
pi_33018871
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:07 schreef IntroV het volgende:
Sowieso is het raar dat als je een toegevoegde waarde zou hebben voor Nederland dat je dan een versnelde procedure in mag.
Ik vind dat ook een rare wetgeving. Maar als Verdonk het niet met die wet eens is dan moet ze zorgen dat hij wordt afgeschaft of veranderd. Maar zolang hij bestaat heeft ook zij zich er aan te houden.
quote:
In principe moeten wat mij betreft alleen mensen die een toegevoegde waarde hebben voor Nederland de procedure in. De rest moet bij de poort geweigerd worden.
Dat ben ik dan weer niet met je eens. Maar dat zou een andere discussie worden.
pi_33020539
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:53 schreef Verbal het volgende:
Ik vind het sowieso onzin om een voetballer een bijzondere status te verlenen
pi_33020923
De meerwaarde van Kalou kan vastgesteld en gemeten worden aan de hand van een condicio sine qua non-maatstaf. Dat komt er op neer dat moet worden bekeken wat het verschil is in het resultaat op het WK van het Nederlands elftal met Kalou en het resultaat zonder Kalou. Ergo: dat kan niet gemeten worden. Het is een totaal onwerkbare maatstaf, maar wel de kernvraag: wat kan Kalou voor het Nederlands elftal betekenen en is het genoeg voor versnelde naturalisatie?

Juist omdat het zon onwerkbare maatstaf is, is het zinvol om de minister haar vrije bevoegdheid te gunnen en daarmee het laatste woord.

Het is sowieso al belachelijk dat de wet Kalou uberhaupt een mogelijkheid op versnelde naturalisatie biedt.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 12 december 2005 @ 18:23:39 #25
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_33021036
quote:
Op maandag 12 december 2005 18:18 schreef Argento het volgende:
De meerwaarde van Kalou kan vastgesteld en gemeten worden [...]

Ergo: dat kan niet gemeten worden
?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: