Misschien dat onze minster nu eindelijk tot inkeer komt en Kalou een versnelde naturalisatie toezegt. Het is immers de wet die voorschrijft dat "een bijzonder geval zich kan voordoen als blijkt dat de verlening van het Nederlanderschap in zodanige mate een Nederlands cultureel belang dient (...) daaronder wordt tevens verstaan een Nederlands belang op sportief gebied".quote:Verdonk moet zaak Kalou opnieuw bekijken
9/12/2005 10:20
Salomon Kalou mag hoop houden op deelname aan het WK 2006 namens Nederland. De rechter heeft bepaald dat minister Rita Verdonk de zaak nogmaals moet bekijken.
Verdonk wees een verzoek tot versnelde naturalisatie van Kalou al twee maal van de hand. De twintigjarige Ivoriaan spande vervolgens een rechtszaak aan. De minister moet binnen twee weken in beroep gaan tegen de uitspraak of binnen die termijn het verzoek van Kalou nogmaals tegen het licht houden.
Mocht Kalou zijn felbegeerde paspoort alsnog krijgen, dan staat niets een optreden van de Feyenoorder op het WK van komend zomer in de weg. Bondscoach Marco van Basten heeft al laten weten dat hij Kalou opneemt in zijn WK-selectie.
Bron: www.vi.nl
Daarom moet Kalou ook eerst genaturaliseerd worden; zodat ook hij een Nederlander is.quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:44 schreef Logitik het volgende:
Ik wil graag wereldkampioen worden met uitsluitend Nederlanders, en niet met 1 of andere buitenlander erbij!!!![]()
Dat risico houd je bij elke sport(st)er die je naturaliseert. Als hij/zij de dag na zijn/haar naturalisatie zijn/haar nek breekt, en verlamd raakt, houdt het inderdaad op. Dat is in het verleden geen reden geweest om iemand (versnelde) naturalisatie te ontzeggen, en hoeft dus nu en in de toekomst ook geen reden te zijn.quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:47 schreef sp3c het volgende:
probleem is dat deelname aan het WK voor Nederland bepaald geen garantie is als hij versneld genaturaliseerd wordt.
als hij de dag daarna een been breekt zal hij nog weinig Nederlandse culturele belangen gaan dienen
Yeah Right.. die vent spreekt niet eens Nederlands!quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:47 schreef knowall het volgende:
[..]
Daarom moet Kalou ook eerst genaturaliseerd worden; zodat ook hij een Nederlander is.![]()
zou het wel moeten zijn imo, maar als het in het verleden wel is gebeurt dan vind ik idd dat dat nu ook moet gebeuren maar echt veel verstand heb ik er niet van.quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:50 schreef knowall het volgende:
[..]
Dat risico houd je bij elke sport(st)er die je naturaliseert. Als hij/zij de dag na zijn/haar naturalisatie zijn/haar nek breekt, en verlamd raakt, houdt het inderdaad op. Dat is in het verleden geen reden geweest om iemand (versnelde) naturalisatie te ontzeggen, en hoeft dus nu en in de toekomst ook geen reden te zijn.
Gelukkig kennen we ook in de wet uitzonderingen. Mensen met uitzonderlijk talenten die het Nederlands belang kunnen dienen komen in aanmerking voor een versnelde naturalisatie. Dat is maar goed ook.quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:56 schreef Captain_Chaos het volgende:
Verwerpeijlk.
Als je geen 'importwaarde' hebt kan je dus wachten.
Het staat wat mij betreft haaks op de naar een ieder te hanteren gelijkheid die in artikel één van de Grondwet staat. Ik ben me bewust van het feit dat in dat artikel de term 'gelijke gevallen' wordt gebezigd. Ik maak geen onderscheid tussen mensen die een aardig balletje kunnen trappen en mensen die maar één been hebben. Het feit dat Kalou lekker kan ballen maakt hem wat mij betreft niet bijzonder. Voor de wetgever zou dat ook zo moeten zijn.
Hij spreekt redelijk Nederlands, zo blijkt uit een verslag van de IND.quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:55 schreef Logitik het volgende:
[..]
Yeah Right.. die vent spreekt niet eens Nederlands!
zo goed dat oranje straks op het veld Engels moet spreken willen ze elkaar begrijpen!quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:01 schreef knowall het volgende:
[..]
Hij spreekt redelijk Nederlands, zo blijkt uit een verslag van de IND.
Dus wat jou betreft moeten we helemaal stoppen met het versneld naturaliseren van sporters of andere mensen die door hun speciale talenten iets kunnen bijdragen aan de Nederlandse cultuur? Het risico op een (ernstige) blessure houd je immers altijd.quote:
Je leest 't verkeerd.quote:maar als het in het verleden wel is gebeurt dan vind ik idd dat dat nu ook moet gebeuren maar echt veel verstand heb ik er niet van.
De voetbalterminologie heeft Kalou na zijn vele jaren bij Nederlandse clubs wel onder de knie, hoor.quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:03 schreef DerBolle het volgende:
[..]
zo goed dat oranje straks op het veld Engels moet spreken willen ze elkaar begrijpen!
Waarschijnlijker is dat ze he-le-maal niet vindt dat ze af moet treden.quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:59 schreef Frutsel het volgende:
denk dat Verdonk nergens naar kijkt als ze vanmiddag (helaas) aftreedt
Dat ben ik ook helemaal met je eens hoor. Het is duidelijk dat minister Verdonk niet vanuit het landsbelang denkt, maar vanuit haar eigen belang. Vandaar dat de kans dat ze openlijk van gedachten verandert inderdaad miniem is, echter, als er voldoende maatschappelijke druk op haar gezet wordt, is er veel mogelijk.quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:09 schreef mgerben het volgende:
Ik weet niet wat voor TV en kranten jullie hebben, maar hebben we het over dezelfde Rita Verdonk?
Ziet iemand haar ineens 'tot inkeer komen' ?
Net zoals ik mijn bedenkingen heb bij cultuur- en/of voetbalwaanzin.quote:Op vrijdag 9 december 2005 12:59 schreef nikk het volgende:
[..]
Gelukkig kennen we ook in de wet uitzonderingen. Mensen met uitzonderlijk talenten die het Nederlands belang kunnen dienen komen in aanmerking voor een versnelde naturalisatie. Dat is maar goed ook.
We moeten niet te ver doorschieten in een bepaalde gelijkheidswaanzin.
Dat is inderdaad discutabel. Echter, zolang die wet bestaat, moet er ook naar die wet geleefd worden.quote:Op vrijdag 9 december 2005 13:14 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Net zoals ik mijn bedenkingen heb bij cultuur- en/of voetbalwaanzin.
Wat mij betreft mogen dit soort zaken geschrapt worden als criterium.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |