abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33443730
Gullit is een onbegrepen voetbal genie.
pi_33446901
Ach niks van geloven..
Hij kocht zowat een heel nieuw elftal
pi_33447061
geen 18 he, anders was ruud wel kampioen geworden denk ik
pi_33449193
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 16:52 schreef methodmich het volgende:
Heel goede voetballer. En uiteraard had Gullit hem al weer ontdekt, zoals we hoorden op Talpa gisteren.
De Guzman was hem opgevallen, dat is toch wat anders. Hij heeft niet zo stellig gezegd dat hij hem had ontdekt.
That's all folks!
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:08:00 #105
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_33450072
De Guzman is een groeibriljant die gekoesterd moet worden.
Het is te hopen dat ie nog lang op de Nederlandse velden te bewonderen zal zijn.
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_33450102
Ik heb het idee dat De Guzman een verstandige jongen is die wel beseft dat je beter een geleidelijke weg naar de top kunt kiezen. Maar goed, je weet het nooit met die zaakwaarnemers van tegenwoordig .
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:23:16 #107
124630 Sender_
Rotterdam echt wel !!
pi_33450689
Ik vind hem iedere wedstrijd weer beter worden.
Die jongen heeft een balinzicht en goed loopvermogen en kan daardoor een hele grote worden.

Het is te hopen dat Feyenoord hem nog een aantal jaar kan vast houden.
Gory Gory what a Hell of a way to Die
  dinsdag 27 december 2005 @ 21:03:03 #108
128516 Fok_you
vage vogel :{
pi_33452031
ik zeg verleng zijn contract tot zijn 34e
als je zonodig wil stofzuigen dan kan je dat stukje voor de TV ook wel even over slaan en terugkomen als ik bier aan het halen ben, stom gleufdier!
  dinsdag 27 december 2005 @ 21:04:45 #109
128516 Fok_you
pi_33452076
en liever vandaag dan morgen
als je zonodig wil stofzuigen dan kan je dat stukje voor de TV ook wel even over slaan en terugkomen als ik bier aan het halen ben, stom gleufdier!
  woensdag 28 december 2005 @ 09:05:20 #110
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_33462189
Echt geweldig zoals hij tegen AZ speelde!!! contractverlenning tot 2020!!
Deze jongen wordt een hele grote!!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_33472511
De Guzman dagdroomt over voortzetting carriere
[ Spitsnet ]

Vreemd is het natuurlijk wel, in een land waar sporten als ijshockey, baseball, basketbal en football gespeeld worden, ligt het niet voor de hand om voor voetbal (soccer) te kiezen. Bobby trok zich daar niets van aan en voetbalde zelf bij een amateurclub in Toronto. ,,Ik trainde vroeger Julian. Er was toen zo'n methodevideoband van Wiel Coerver op de markt en die heb ik gekocht. Ik was erg onder de indruk van zijn kunnen en wat ik daar zag heb ik overgebracht op Julian. Hij heeft op zijn beurt de trucs aan Jonathan geleerd." Toegewijd Nadat zijn broer op zestienjarige leeftijd naar Frankrijk verhuisde om te voetballen was Jonathan zijn maatje kwijt. Ze belden wel elke dag en Julian bleef aandringen op het feit dat hij ook naar Europa moest komen. ,,Op een gegeven moment kwam er een Canadese scout naar me kijken en die stuurde me ook daadwerkelijk naar Europa", lacht Jonathan. ,,Hij had een stage voor me geregeld bij Feyenoord eind april 2000. Na even in de C3 gespeeld te hebben heeft de club me teruggehaald en kreeg ik een contractje aangeboden voor drie jaar bij de jeugd." Vader Bobby vertelt daarna nog nadrukkelijk dat ze Feyenoord erg dankbaar zijn. ,,Toen Jonathan hier kwam zeiden Ajax en PSV nee tegen hem omdat hij nog te jong was. Rob Baan (voorganger van Mark Wotte, red.) durfde het wel aan en zei 'kom maar hier'. Daarom is Jonathan ook zo toegewijd aan deze club."

Het is natuurlijk niet niks om op je twaalfde in je eentje naar een land te verhuizen waar je de taal en de mensen niet kent. Jonathan: ,,Ik wist hoe het zou worden, die verhalen hoorde ik van mijn broer. Toen drong het al tot me door dat ik als topvoetballer niets kon bereiken in Canada." Vader Bobby had daarnaast gezien dat zijn oudste zoon meer moeite had om nieuwe dingen te leren en wilde bij Jonathan op tijd zijn. Bobby: ,,Ik heb in het begin nogal ruzie gehad met mijn vrouw. Het was toch haar 'baby' die zomaar naar een ander continent verhuisde. Gelukkig waren hier goede mensen en na het ontmoeten van Norma van het spelershome had ze er ook vrede mee." Pa en ma De Guzman leken toch al meer moeite te hebben met afscheid nemen dan Jonathan zelf. ,,Mijn vader dacht dat ik zou huilen als zij weggingen, maar dat is niet gebeurd. De mensen hier wisten wat de situatie was en gingen daar goed mee om."

Hoewel Jonathan het erg naar zijn zin heeft bij Feyenoord dagdroomt hij ook wel eens over een toekomst bij een andere club. Hij zou nooit tegen zijn grote liefde kunnen spelen, dus PSV en Ajax vallen al af. Dan blijft een overstap naar het buitenland als enige mogelijkheid over. Jonathan: ,,Zelf zit ik te denken aan clubs in Engeland of Spanje."

Het is duidelijk dat deze optie al met het hele gezin is besproken. Pa De Guzman heeft er een duidelijke mening over. ,,Jonathan zou heel goed bij FC Barcelona passen, naast Lionel Messi, hij is er in ieder geval bekwaam genoeg voor. Hij past gewoon beter in Spanje dan in Engeland." Dan vervolgt Bobby: ,,Maar ik vind dat Jonathan nog wel even bij Feyenoord moet blijven. In die tijd kan hij nog veel leren en moet hij Feyenoord aan de Champions League-titel helpen." Jonathan over Feyenoord: ,,We vormen een goed team, de sfeer is ook goed en we zijn er altijd voor elkaar. We hebben het elftal om kampioen te worden, de potenties zijn er zeker. Dat zou wel een droom zijn die uitkomt. Sinds ik in Nederland ben is Feyenoord geen kampioen meer geweest."

Na alle perikelen rond Salomon Kalou en zijn wens om een Nederlands paspoort te krijgen, lijkt de vraag gerechtvaardigd of Jonathan daar ook iets in ziet. De middenvelder is al benaderd door het Canadese team, maar heeft die aanbieding naast zich neergelegd. ,,Op dit moment wil ik me alleen maar met Feyenoord bezighouden. Het zou kunnen dat ik voor Nederland wil gaan spelen, alles kan. Ik voel me half Canadees, half Nederlands op dit moment. Hier in Nederland heb ik het nu fijner omdat ik voetbal heb, daarnaast ben ik er opgegroeid en heb ik hier al mijn vrienden. Ik voel me zeker thuis in Nederland. Maar om eerlijk te zijn, zonder voetbal zou ik liever teruggaan naar Canada." Voorbeeld Julian en Jonathan worden steeds bekender in Canada. Zus Jenelle moest laatst een beetje huilen toen ze zag dat haar beide broers in een Canadese krant stonden. ,,Ze kon ook niet wachten om hiernaartoe te komen", zegt Jonathan. Hij is blij dat het hele gezin weer bij elkaar komt. ,,Dit jaar kon ik met kerst niet naar Canada omdat er nog zoveel te doen was bij Feyenoord. Gelukkig komt iedereen naar Europa." Naast broer is Julian ook het grote voorbeeld van Jonathan. ,,Ik zou heel graag tegen hem willen spelen in Spanje." En dan glunderend: ,,Het zou echt leuk zijn om hem als directe tegenstander te hebben. Dan is het mijn broer niet meer en zou ik er alles aan doen om hem af te troeven. Mooie ervaring zou dat zijn zeg!"
pi_33475071
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 19:43 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

De Guzman was hem opgevallen, dat is toch wat anders. Hij heeft niet zo stellig gezegd dat hij hem had ontdekt.
Bij Ruud trainde hij al mee, alleen hij mocht niet spelen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_33475104
quote:
Op woensdag 28 december 2005 17:10 schreef methodmich het volgende:

[..]

Bij Ruud trainde hij al mee, alleen hij mocht niet spelen.
Toen hadden ze ook Goor nog, en Ono deed weleens mee...
  woensdag 28 december 2005 @ 17:19:19 #114
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_33475338
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:45 schreef Luni het volgende:
De Guzman dagdroomt over voortzetting carriere
[ Spitsnet ]

....Dan vervolgt Bobby: ,,Maar ik vind dat Jonathan nog wel even bij Feyenoord moet blijven. In die tijd kan hij nog veel leren en moet hij Feyenoord aan de Champions League-titel helpen." ....
Mooi! De Guzman speelt tot zijn pensioen bij Feyenoord!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_33475779
quote:
Op woensdag 28 december 2005 17:11 schreef Radegast het volgende:

[..]

Toen hadden ze ook Goor nog, en Ono deed weleens mee...
Wettelijk niet, anders had Ruud hem uiteraard opgesteld!
www.thuisuiteten.nl
pi_33480717
Toch goed gedaan van Rob Baan. We zullen veel plezier van 'm hebben.
pi_33496506
quote:
Op woensdag 28 december 2005 17:19 schreef FrankyMcG het volgende:

[..]

Mooi! De Guzman speelt tot zijn pensioen bij Feyenoord!
toen ik het las was ook mijn eerste gedachte zeg nooit nooit maar ik vermoed dat hij dan totaan zijn rollator bij feyenoord mag rondlopen
ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk zo vrolijk ik ben behoorlijk vrolijk lalala
nee geen jodenkus }:|
pi_33508484
quote:
JONATHAN DE GUZMAN LANGER BIJ FEYENOORD

Feyenoord heeft Jonathan de Guzman langer aan zich gebonden. Vandaag zet de Canadees zijn handtekening onder een verbeterd contract dat in 2010 afloopt. Zijn oude overeenkomst was geldig tot 2008. De Guzman kwam tot een akkoord met Feyenoord in het bijzijn van zijn vader en moeder, die speciaal voor de gelegenheid uit Canada waren overgekomen.

Jonathan de Guzman groeide op in Canada, maar ontwikkelde zich op voetbalgebied pas goed na zijn verhuizing naar Rotterdam. Op Varkenoord doorliep hij de jeugdopleiding en werd hij klaargestoomd voor het grote werk in De Kuip. Onder Erwin Koeman maakt De Guzman dit seizoen een spectaculair debuut. Hij kwam in de wedstrijd tegen Heerenveen in het veld als invaller voor Ghaly en stond een week later al in de basis van Feyenoord 1. In het keurkorps heeft hij inmiddels een vaste plek op het middenveld veroverd en scoorde hij tot nu toe vier keer in twaalf wedstrijden. De meeste indruk maakte de Canadees in de met 1-0 gewonnen topper tegen PSV, waarin hij zich de meerdere toonde van routinier Philip Cocu.

pi_33508494
pi_33854837
Uitzonderingen

U hoeft géén afstand te doen van uw huidige nationaliteit in de volgende gevallen:

Door naturalisatie tot Nederlander verliest u automatisch uw oorspronkelijke nationaliteit.
U kunt pas afstand doen van uw oorspronkelijke nationaliteit nadat u bent genaturaliseerd tot Nederlander (dat moet u daarna dan wel doen!).
De wetgeving van uw land staat afstand doen van uw nationaliteit niet toe.
U bent getrouwd met of u bent de geregistreerde partner van een Nederlander.
U bent een erkend vluchteling.
U bent geboren in Nederland, de Nederlandse Antillen of Aruba, en u woont hier nog steeds op het moment dat u uw aanvraag indient.
U hebt voordat u 18 jaar oud werd 5 jaar of langer aaneengesloten in Nederland, de Nederlandse Antillen of Aruba gewoond.
Van u kan niet worden verlangd dat u contact opneemt met de autoriteiten van de staat waarvan u de nationaliteit bezit.
U heeft bijzondere en objectief waardeerbare redenen om geen afstand te doen van uw nationaliteit.
U heeft de nationaliteit van een staat die niet door Nederland erkend wordt.
U heeft oorspronkelijk de Italiaanse of Franse nationaliteit en valt in één van de doelgroepen van het zogenoemde Tweede Protocol.
Om afstand te kunnen doen van uw huidige nationaliteit, moet u een hoog bedrag betalen aan de autoriteiten van uw land. Dit moet u kunnen aantonen.
U zou door afstand van uw nationaliteit te doen bepaalde rechten verliezen. Daardoor lijdt u ernstige financiële schade. Denk aan erfrecht. Dit moet u kunnen aantonen.
U moet uw militaire dienstplicht vervullen (of afkopen) voordat u afstand kunt doen van uw nationaliteit. Dit moet u kunnen aantonen.

Tot welke uitzondering behoort De Guzman of verliest hij zijn Canadeze paspoort als hij voor Nederland wil uitkomen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33861923
U hebt voordat u 18 jaar oud werd 5 jaar of langer aaneengesloten in Nederland, de Nederlandse Antillen of Aruba gewoond.

Deze?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 5 februari 2006 @ 16:12:23 #122
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_34763674
Vandaag was ie weer geniaal.. was betrokken bij alledrie de goals..

Wat een overzicht en rust heeft die man
pi_34765323
Man? Zeg maar jongen. Dat maakt het nog imponerender.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 5 februari 2006 @ 17:06:31 #124
100496 H.Flick
Turn-based
pi_34765441
Het zou me ontzettend verbazen als hij niet aan het eind van het seizoen ergens een Cruijff Court mag laten aanleggen.
pi_34765740
In Toronto.
www.thuisuiteten.nl
  maandag 6 februari 2006 @ 08:02:54 #126
132461 SupaMario
pi_34785344
Gister liep ie weer lekker te ballen!!
FEYENOORD FOREVER
  maandag 6 februari 2006 @ 08:09:30 #127
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_34785368
ja zeker, Vooral bij de 2-1
pi_34785834
vond 'm vooral verdedigend sterk (behalve in de laatste minuut dan)
pi_34786535
Klein aanslagje trouwens van Huntelaar op Guz
  maandag 6 februari 2006 @ 10:33:24 #130
132461 SupaMario
pi_34787369
FEYENOORD FOREVER
pi_34885490
quote:
Op maandag 6 februari 2006 10:33 schreef SupaMario het volgende:
zeker was wel een smerige
http://www.filedump.nl/plaatjes/huntelaarguzman.gif
Ai, dat is zeker een smerige.
pi_35081510
Waarom zit deze jongen niet in Oranje? En Hofs wel?
pi_35081567
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:33 schreef peksin het volgende:
Waarom zit deze jongen niet in Oranje? En Hofs wel?
Omdat ie nog geen beslissing heeft genomen en zich voorlopig wil focussen op Feyenoord?
  dinsdag 14 februari 2006 @ 17:37:21 #134
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_35081624
En omdat Hofs ook gewoon goed staat te ballen.
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_35081705
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:35 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Omdat ie nog geen beslissing heeft genomen en zich voorlopig wil focussen op Feyenoord?
Niemand wil een wk missen, straks wordt hij een gevalletje Bommel (uit de gratie vallen). En ik kan me niet voorstellen dat hij voor canada zou kiezen. Hij zal toch ook wel in zien dat hij daar nooit tot zijn recht kan komen?
pi_35081784
hmm volgens mij kun je best met Canada het wk halen. Het kon ook met Trinidad & Tobago tenslotte.
pi_35081795
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:40 schreef peksin het volgende:

[..]

Niemand wil een wk missen, straks wordt hij een gevalletje Bommel (uit de gratie vallen). En ik kan me niet voorstellen dat hij voor canada zou kiezen. Hij zal toch ook wel in zien dat hij daar nooit tot zijn recht kan komen?
Stond een groot interview in de NRC zaterdag. Zn pa zei dat ie maar voor NL moest kiezen. Hijzelf heeft geen haast. En terecht.

ohja, open eens een Hofs-topic
pi_35082512
Mexico en VS zijn zekerheidjes en dan blijven er nog 2 plaatsen over. Dat kan best
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_35082566
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 17:42 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Stond een groot interview in de NRC zaterdag. Zn pa zei dat ie maar voor NL moest kiezen. Hijzelf heeft geen haast. En terecht.

ohja, open eens een Hofs-topic
Idd open die maar eens!
  vrijdag 17 februari 2006 @ 20:09:03 #140
123545 DatMeenJeNiet
pi_35200978
Hij moet nog ff wachten.. maar hij moet gewoon voor NL kiezen.. woont hier nu al 6/7 jaar.. (zonder ouders geloof ik) dus genoeg Nederlands voor mij..kan goed Nederlands.. kent de cultuur en heeft een uitstekende mentaliteit
pi_35215873
Vandaag in AD een leuk stuk met Korneev en Fräser, de mannen van Feyenoord A1, waarin ze De Guzman loven.
www.thuisuiteten.nl
pi_35218513
Stukkie dr uit:
quote:
18-02-2006: De Guzman is een voorbeeld geworden op Varkenoord
[Bron: Ad.nl / Voetbalzone.nl]

Jonathan de Guzman is HET product van de jeugdopleiding van Feyenoord van de afgelopen jaren. De talentvolle middenvelder maakte zijn debuut tegen Rapid Boekarest en speelt sindsdien vast in de basisopstelling. De geboren Canadees vertegenwoordigt in het eerste elftal de veranderingen die de jeugdopleiding in Rotterdam heeft doorgevoerd.

“Op deze jongen zat de club te wachten. Wat hem werkelijk onderscheidde was zijn vermogen om leeftijdsvermogen mee omhoog te trekken. Hij is geen prater, maar doet het op basis van zijn spel en zijn houding. Hij is mentaal altijd al ouder geweest dan zijn leeftijdsgenoten,” meldt jeugdtrainer Henk Fraser.

Naast De Guzman maakten ook de jonge Diego Biseswar en Royston Drenthe respectievelijk vorig en dit seizoen hun debuut. Gianni Zuiverloon en Tim Vincken waren één seizoen eerder voor het eerst opgesteld. Volgens Fraser is dit gekomen door de verandering in de structuur op Varkenoord.

“Steeds meer werden we geconfronteerd met talenten die voetballende kwaliteiten hadden, maar die het voor zichzelf verpestten door een klote-mentaliteit. Veel jongens waren veel te druk met dingen waar het niet om gaat als je opleidt voor Feyenoord 1. Vanuit de directie is toen gezegd; we accepteren het niet meer. Het moet anders, de eisen moeten omhoog.”

Met het doorbreken van De Guzman heeft Varkenoord een speler waar gerefereerd aan kan worden. "Ineens kregen we een voorbeeld om op te wijzen. Ineens begrepen jeugdspelers echt wat wij als trainers bedoelden en waar we heen wilden.”
pi_35256033
Ja, even later zegt Fräser ook nog dat De Guzman zich op gegeven moment ook laks ging gedragen. Toen zei Henk: "Als jij je zo opstelt, ben je mijn aanvoerder niet meer." De Guzman schoot in de daaropvolgende twee duels steeds twee keer raak, als antwoord.
www.thuisuiteten.nl
pi_35256254
Voor zon iel mannetje is ie nog best lastig van de bal te krijgen.

waar blijft dat Hofs topic
pi_35256273
Is er al lang man
  zondag 19 februari 2006 @ 16:58:04 #147
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_35258338
Vandaag was hij toch echt een van de minderen op het veld, veel balverlies.

Maar goed, laat 'm een keertje!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  vrijdag 7 april 2006 @ 20:07:34 #148
123545 DatMeenJeNiet
pi_36748770
*kick*

Heeft helaas last van een dip.

Maar even statistieken.. hij heeft op Kalou, Kuyt en Pranjic na de meeste assists d8 ik.

Heeft ook al aangegeven interesse te hebben in een NL paspoort (L)
pi_36748851
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 20:07 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
*kick*

Heeft helaas last van een dip.

Maar even statistieken.. hij heeft op Kalou, Kuyt en Pranjic na de meeste assists d8 ik.

Heeft ook al aangegeven interesse te hebben in een NL paspoort (L)
Dip? Hij scoord wat minder, maar is nog steeds belangrijk en doet geen domme dingen zoals Maduro die wil in een dip zit.
pi_36751029
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 20:10 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Dip? Hij scoord wat minder, maar is nog steeds belangrijk en doet geen domme dingen zoals Maduro die wil in een dip zit.

jammer van die volley van Jonathan net
  zaterdag 8 april 2006 @ 00:06:44 #151
128516 Fok_you
pi_36755351
ik vond hem best lekker ballen weer vandaag
ik vind het alleen wat jammer hoe hij stelt dat het nederlanderschap leuk voor zijn carriere is, maar nog niet te kiezen waar hij interlands voor wil draaien. ik zou het toch jammer vinden als hij nou nog canada kiest, daar geven we die papiertjes toch niet voor.... al heeft ie der volgens de wet natuurlijk wel gewoon recht op hoor, daar niet van...
pi_43004160
Een prachtige vrije trap donderdag, kickwaardig.

Tot 2010 heeft hij dus nog een contract; tot wanneer zal hij er daadwerkelijk voetballen en kan hij de belofte inlossen bij Feyenoord? Of wordt het een soort van Van Persie-verhaal?
  dinsdag 13 maart 2007 @ 17:23:44 #154
139407 jorienvdherik
pi_47234453
quote:
Zaakwaarnemer Jan de Visser is er zeker van dat Feyenoord ook volgend seizoen kan beschikken over de diensten van Jonathan de Guzman. De makelaar van de Canadees sprak met het blad Sportweek over de toekomst van zijn 19-jarige pupil.
"Het is complete onzin", aldus De Visser over de mogelijke interesse van Chelsea. "Maar omdat we de komende periode vaker dit soort berichten verwachten, gaat Jonathan nergens op in. Anders blíjft hij bezig. Jonathan voetbalt volgend seizoen gewoon nog bij Feyenoord. Hij is nog niet klaar in De Kuip", verzekerde de spelersmakelaar.

Zelfs als Chelsea daadwerkelijk concreet wordt, zal het waarschijnlijk niet tot een transfer komen. "Voor Salomon Kalou lag het anders", weet De Visser. "Voor hem is de concurrentie minder groot. Hij weet dat hij er als aanvaller altijd wel inkomt. Voor een middenvelder ligt dat anders. Chelsea heeft Essien, Ballack en Lampard in huis en ze hebben Mikel en Diarra nog achter de hand. Jonathan is nog jong en leert momenteel heel veel bij Feyenoord."
blijft een lul die de visster
pi_47234479
Als De Guzman blijft doorgroeien zou ik hem weleens bij Chelsea willen zien. Maar nu inderdaad nog niet, want dan roest ie vast aan de bank.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  dinsdag 13 maart 2007 @ 17:26:08 #156
139407 jorienvdherik
pi_47234525
Vind hem laatste weken echt bagger. Moet veel minder ego worden. En eens niet zo lui zijn maar mee terug komen verdedigen
pi_47234526
Is hij nou topscorer van Feyenoord dit seizoen?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  dinsdag 13 maart 2007 @ 17:27:37 #158
123545 DatMeenJeNiet
pi_47234589
HIj moet iig afleren om steeds zijn man te laten lopen..
  dinsdag 13 maart 2007 @ 17:36:20 #159
139407 jorienvdherik
pi_47234848
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 17:26 schreef koningdavid het volgende:
Is hij nou topscorer van Feyenoord dit seizoen?
Neen,

Dat is griek met 9
  maandag 27 augustus 2007 @ 18:00:05 #160
123545 DatMeenJeNiet
pi_52732180
Mooie vrije trap weer gisteren.

Dit jaar zijn doorbraak?
  maandag 27 augustus 2007 @ 18:04:39 #161
168595 LongOne
Feyenoord till I die!
pi_52732297
Hij speelde echt bizar slecht.
pi_52738146
Die vragen na afloop aan hem over die vrije trap.

"Had je die hoek van tevoren uitgekozen?"
"Waarom?"
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  maandag 27 augustus 2007 @ 21:34:16 #163
168595 LongOne
Feyenoord till I die!
pi_52738450
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 21:23 schreef zjroentje het volgende:
Die vragen na afloop aan hem over die vrije trap.

"Had je die hoek van tevoren uitgekozen?"
"Waarom?"
Nou weet iedereen het
pi_53222059
quote:
'De Guzman verrijking voor Nederlandse voetbal'

KERKRADE - Feyenoord-trainer Bert van Marwijk noemde hem zondag na zijn twee gave treffers bij Roda JC (1-3) een verrijking voor het Nederlandse voetbal. Hij zei dat in antwoord op de vraag of hij vindt dat Jonathan de Guzman voor Oranje moet kiezen of voor een interlandcarrière in zijn eerste vaderland Canada. „Maar hij heeft aan mij nog geen advies gevraagd”, liet Van Marwijk in Kerkrade weten.

De coach van Feyenoord had na de rust genoten van het spel en van de twee doelpunten van het twintigjarige talent. „Hij liet zien wat hij werkelijk kan. Jonathan is in tegenstelling tot veel van zijn leeftijdsgenoten nog iets te bescheiden. Hij weet niet hoe goed hij is. In de rust heb ik tegen hem gezegd dat hij brutaler moest spelen en je kunt wel zeggen dat hij dat heeft gedaan.”

De Guzman, die vanaf zijn twaalfde jaar bij Feyenoord en in Rotterdam is opgegroeid, wilde na afloop in foutloos Nederlands geen uitspraken doen over zijn toekomst als international. Zijn oudere broer Julian, die bij Deportivo in Spanje speelt, heeft al wel voor Canada gekozen.

„Maar wat ik ook besluit, hij zal altijd achter me blijven staan. Ik kan en wil er nu gewoon nog niets over zeggen. Ik wacht af. Waarop ik wacht? Vooral op mezelf. Natuurlijk is het niveau van Oranje veel hoger, maar spelen met mijn broer voor Canada is ook aantrekkelijk. De voor- en nadelen van mijn keuze moet ik nog tegen elkaar afwegen.”
pi_53222145
Goede speler
AFC AJAX
pi_53222258
Volgens mij moet hij gewoon zijn eigen nationaliteit opgeven als hij de Nederlandse wil. Dat zal wel het probleem zijn.

Canada lijkt me met Toronto in de MLS en veel spelers in Europa ook wel een grote kanshebber voor plaatsing voor het wk 2010
  maandag 17 september 2007 @ 11:55:50 #167
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_53240189
Ontzettend groot talent, misschien wel de grootste van de Nederlandse eredivisie momenteel.
quote:
De Guzman neigt naar Nederlands Elftal
Jonathan de Guzman wil op korte termijn een keuze maken voor welk land hij in de toekomst internationaal wil uitkomen. De Feyenoorder kan kiezen tussen Canada of Nederland.

Volgens De Telegraaf neigt de aanvallende middenvelder naar het Nederlands Elftal, waarmee hij 'internationaal beter voor de dag kan komen dan met Canada'. De Guzman kwam op jonge leeftijd naar Nederland en doorliep vrijwel de gehele jeugdopleiding van Feyenoord. Zondag nog was hij met twee treffers de gevierde man aan Rotterdamse zijde.
pi_53240462
quote:
Op zondag 16 september 2007 17:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Volgens mij moet hij gewoon zijn eigen nationaliteit opgeven als hij de Nederlandse wil.
Hoezo?

[ Bericht 5% gewijzigd door koningdavid op 17-09-2007 12:15:00 ]
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_53240490
quote:
Op maandag 17 september 2007 11:55 schreef Malibu-06 het volgende:
Ontzettend groot talent, misschien wel de grootste van de Nederlandse eredivisie momenteel.
Hoe lang blijft hij talent? Ik schat Aisatti nog wat hoger in, maar wie weet gaat De Guzman in een goed draaiend team ook nog een flinke groei maken.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_53240867
Ik schat Afellay ook wel hoger in maar zou mooi zijn als De Guzman ook zo goed kan doorgroeien.
AFC AJAX
  maandag 17 september 2007 @ 12:30:27 #171
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_53240982
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:09 schreef Suijk het volgende:

[..]

Hoe lang blijft hij talent?
Nog 1 seizoen, hij moet het nu toch wel waar gaan maken.
  maandag 17 september 2007 @ 12:54:20 #172
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_53241577
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:09 schreef Suijk het volgende:

[..]

Aisatti
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:26 schreef BonJovi het volgende:
Afellay
?

OT: Goede spelert.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_53241637
Ik bedoelde Aissati.
Klik dan als je durft
  maandag 17 september 2007 @ 12:57:31 #174
53267 TC03
pi_53241652
Oh, niet eens gezien. Maar ik doelde meer op BJ die dacht dat jij het over Affelay had.
pi_53241688
Oh, ik dacht dat jij weer als persoonlijke spellingchecker van VBL optrad, want het is ook Afellay.
Klik dan als je durft
  maandag 17 september 2007 @ 12:59:14 #176
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_53241702
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:26 schreef BonJovi het volgende:
Ik schat Afellay ook wel hoger in maar zou mooi zijn als De Guzman ook zo goed kan doorgroeien.
Moet ie eerst maar eens CL/interland-voetbal spelen.
  maandag 17 september 2007 @ 13:10:34 #177
53267 TC03
pi_53241934
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:58 schreef Suijk het volgende:
Oh, ik dacht dat jij weer als persoonlijke spellingchecker van VBL optrad, want het is ook Afellay.

Had ik wel moeten doen dan ja.
pi_53245096
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:59 schreef Malibu-06 het volgende:

[..]

ja komt wel goed hopelijk kiest De Guzman voor het Nederlands elftal
AFC AJAX
pi_53245655
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:59 schreef Malibu-06 het volgende:

[..]

Heeft hij meegedaan bij jong Oranje of bij Canada?
pi_53394231
Leuk stukkie net bij Studio Sport. Lijkt erop dat ie zn keuze al heeft gemaakt als je zn facebook ziet, lid van deze group:
quote:
This is a group for people that want Jono De Guzman to choose Canada over Holland.

Jonathan De Guzman was born in Canada and lived in the GTA until he was 12 and moved overseas to train with Feyenoord. He is the younger brother of Canadian star Julian De Guzman. Jonathan has been thinking of playing for Netherlands over Canada. This is a group for people who want Jono in Canada for the MAPLE LEAF
pi_54533861
Dit weekend geruchten over Chelsea en een sterke Klassieker!

pi_54534287
Volgens mij moet hij eerst een Nederlandse pas hebben voordat hij naar Chelsea kan en dat gaat niet lukken in een paar maanden
pi_54534350
Maar hij zit toch bij jong Oranje
  zondag 11 november 2007 @ 20:12:27 #184
115917 BigFire
AjaxFans.net
pi_54534395
quote:
Op zondag 11 november 2007 19:50 schreef Erasmusch het volgende:

[ afbeelding ]
stoer doen nadat je een schwalbe maakt, onterecht penalty krijgt, penalty mist en rebound benut waardoor het 2-2 word tegen 10 man
"We hebben die flair, we hebben die jus!"
"Je kun hun die flavour geven maar toch gaan we ze bikkelen!"

- Edgar Davids
  zondag 11 november 2007 @ 20:18:05 #185
161288 Malibu-06
FEYENOORD ROTTERDAM
pi_54534563
quote:
Op zondag 11 november 2007 20:12 schreef BigFire het volgende:

[..]

stoer doen nadat je een schwalbe maakt, onterecht penalty krijgt, penalty mist en rebound benut waardoor het 2-2 word tegen 10 man
Verschuil je niet achter die 10 man, joh.
Met 11 man werden jullie ook compleet van het veld afgespeeld, en jullie mogen blij zijn dat wij niet scherp waren, anders was het 4-0 of 5-0 geworden.
pi_54534613
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:45 schreef VoreG het volgende:

[..]

Heeft hij meegedaan bij jong Oranje of bij Canada?
Neen. Zou een aanwinst zijn voor Jong Oranje, al leidde hij vandaag wel de 1-2 van Ajax in door een beetje vreemd de bal aan te nemen/weg te spelen/ofzo.
pi_54534755
quote:
Op zondag 11 november 2007 20:11 schreef DrDentz het volgende:
Maar hij zit toch bij jong Oranje
Nee
pi_54534834
quote:

[..]

Penalty was imo terecht. De scheids floot toch?
pi_54534861
Volgens mij kan hij met de nieuwe naturalisatieregels alleen Nederlander worden als hij afstand doet van zijn Canadeze.

Is maar de vraag of hij dat wil
pi_54535143
quote:

[..]

pi_54577195
quote:
Feyenoorder De Guzman wordt Nederlander
Datum: 13-nov-2007 15:26

Door Sander van Hal

Of hij voor Canada of voor Nederland wil gaan spelen, weet Jonathan de Guzman (foto) nog steeds niet. Hij heeft nog tot zijn 21ste verjaardag in september volgend jaar de tijd om de knoop door te hakken. Maar waar de keus ook op valt, een Nederlands paspoort zal hij sowieso aanvragen. “Daar ben ik al wél uit.”

De Guzman kwam op zijn twaalfde jaar vanuit Toronto naar Nederland, om voor Feyenoord te gaan voetballen. Doordat hij inmiddels meer dan vijf jaar in ons land woont én hier zijn schoolopleiding doorliep, is de verwachting dat het aanvragen van een Nederlands paspoort voor hem geen onoverkomelijke problemen zal opleveren. Zijn Canadese paspoort en nationaliteit mag hij in dat geval houden.

Door ook de Nederlandse nationaliteit aan te nemen, wordt De Guzman EU-burger en kan hij zich gemakkelijker door Europa bewegen. Bovendien kan hij dan zonder omhaal in de Engelse Premier League aan de slag, waar spelers van buiten de Europese Unie aan strenge eisen moeten voldoen om te worden toegelaten. “Ik zie er eigenlijk alleen maar voordelen in om een dubbele nationaliteit aan te nemen,” zegt de spelmaker tegenover Sportweek.
pi_54580166
Die is dus snel weg bij Feyenoord.
pi_54581160
quote:
Op zondag 11 november 2007 20:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Volgens mij kan hij met de nieuwe naturalisatieregels alleen Nederlander worden als hij afstand doet van zijn Canadeze.
Volgens mij geldt die regel alleen als je voor je 18e korter dan 5 jaar in Nederland hebt gewoond, en aangezien hij al op zn 12e naar Nederland kwam kan hij zn Canadese nationaliteit houden.
pi_54597230
Leuke speler voor op de Olympische spelen. Aanvallend op het middenveld hebben we nou de keuze uit Aisatti, Afellay, De Guzman en Bruins. Dat is netjes. Zeker als je het middenveld kan aanvullen met Maduro, Sno, Drenthe, Emanuelson....
pi_54597325
Precies creatieve spelers hebben we dan genoeg.
AFC AJAX
pi_54598646
quote:
Op woensdag 14 november 2007 11:57 schreef Fides het volgende:
Leuke speler voor op de Olympische spelen. Aanvallend op het middenveld hebben we nou de keuze uit Aisatti, Afellay, De Guzman en Bruins. Dat is netjes. Zeker als je het middenveld kan aanvullen met Maduro, Sno, Drenthe, Emanuelson....
Onderschat ook Agustien niet. Wekelijks een van de besten bij AZ. Pas 20 jaar maar hij heeft al honderd wedstrijden gespeeld in de Eredivisie, niet slecht.

Hij kan ook op alle posities op het middenveld uit de voeten.
pi_54598743
Moet hij toch presteren wanneer het erom gaat, bij Oranje onder de 21 had Foppe niet voor niets kritiek op hem.
AFC AJAX
pi_54598799
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 18:22 schreef Zjakkie het volgende:

[..]

Volgens mij geldt die regel alleen als je voor je 18e korter dan 5 jaar in Nederland hebt gewoond, en aangezien hij al op zn 12e naar Nederland kwam kan hij zn Canadese nationaliteit houden.
Hij heeft geen paspoort aangevraagd toen hij nog minderjardig was dus dat betekent dat hij nu zijn Canadese paspoort moet inleveren

Vraag maar aan Don Nicols

pi_54608170
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hij heeft geen paspoort aangevraagd toen hij nog minderjardig was dus dat betekent dat hij nu zijn Canadese paspoort moet inleveren

Vraag maar aan Don Nicols

Aha

Ik zei dan ook, volgens mij
pi_54608239
Volgens mij kan hij gewoon beide paspoorten hebben.
Als hij zijn Nederlandse paspoort heeft kan hij nog steeds voor het Canadese voetbalelftal uitkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')