abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33443730
Gullit is een onbegrepen voetbal genie.
pi_33446901
Ach niks van geloven..
Hij kocht zowat een heel nieuw elftal
pi_33447061
geen 18 he, anders was ruud wel kampioen geworden denk ik
pi_33449193
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 16:52 schreef methodmich het volgende:
Heel goede voetballer. En uiteraard had Gullit hem al weer ontdekt, zoals we hoorden op Talpa gisteren.
De Guzman was hem opgevallen, dat is toch wat anders. Hij heeft niet zo stellig gezegd dat hij hem had ontdekt.
That's all folks!
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:08:00 #105
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_33450072
De Guzman is een groeibriljant die gekoesterd moet worden.
Het is te hopen dat ie nog lang op de Nederlandse velden te bewonderen zal zijn.
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_33450102
Ik heb het idee dat De Guzman een verstandige jongen is die wel beseft dat je beter een geleidelijke weg naar de top kunt kiezen. Maar goed, je weet het nooit met die zaakwaarnemers van tegenwoordig .
  dinsdag 27 december 2005 @ 20:23:16 #107
124630 Sender_
Rotterdam echt wel !!
pi_33450689
Ik vind hem iedere wedstrijd weer beter worden.
Die jongen heeft een balinzicht en goed loopvermogen en kan daardoor een hele grote worden.

Het is te hopen dat Feyenoord hem nog een aantal jaar kan vast houden.
Gory Gory what a Hell of a way to Die
  dinsdag 27 december 2005 @ 21:03:03 #108
128516 Fok_you
vage vogel :{
pi_33452031
ik zeg verleng zijn contract tot zijn 34e
als je zonodig wil stofzuigen dan kan je dat stukje voor de TV ook wel even over slaan en terugkomen als ik bier aan het halen ben, stom gleufdier!
  dinsdag 27 december 2005 @ 21:04:45 #109
128516 Fok_you
vage vogel :{
pi_33452076
en liever vandaag dan morgen
als je zonodig wil stofzuigen dan kan je dat stukje voor de TV ook wel even over slaan en terugkomen als ik bier aan het halen ben, stom gleufdier!
  woensdag 28 december 2005 @ 09:05:20 #110
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_33462189
Echt geweldig zoals hij tegen AZ speelde!!! contractverlenning tot 2020!!
Deze jongen wordt een hele grote!!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_33472511
De Guzman dagdroomt over voortzetting carriere
[ Spitsnet ]

Vreemd is het natuurlijk wel, in een land waar sporten als ijshockey, baseball, basketbal en football gespeeld worden, ligt het niet voor de hand om voor voetbal (soccer) te kiezen. Bobby trok zich daar niets van aan en voetbalde zelf bij een amateurclub in Toronto. ,,Ik trainde vroeger Julian. Er was toen zo'n methodevideoband van Wiel Coerver op de markt en die heb ik gekocht. Ik was erg onder de indruk van zijn kunnen en wat ik daar zag heb ik overgebracht op Julian. Hij heeft op zijn beurt de trucs aan Jonathan geleerd." Toegewijd Nadat zijn broer op zestienjarige leeftijd naar Frankrijk verhuisde om te voetballen was Jonathan zijn maatje kwijt. Ze belden wel elke dag en Julian bleef aandringen op het feit dat hij ook naar Europa moest komen. ,,Op een gegeven moment kwam er een Canadese scout naar me kijken en die stuurde me ook daadwerkelijk naar Europa", lacht Jonathan. ,,Hij had een stage voor me geregeld bij Feyenoord eind april 2000. Na even in de C3 gespeeld te hebben heeft de club me teruggehaald en kreeg ik een contractje aangeboden voor drie jaar bij de jeugd." Vader Bobby vertelt daarna nog nadrukkelijk dat ze Feyenoord erg dankbaar zijn. ,,Toen Jonathan hier kwam zeiden Ajax en PSV nee tegen hem omdat hij nog te jong was. Rob Baan (voorganger van Mark Wotte, red.) durfde het wel aan en zei 'kom maar hier'. Daarom is Jonathan ook zo toegewijd aan deze club."

Het is natuurlijk niet niks om op je twaalfde in je eentje naar een land te verhuizen waar je de taal en de mensen niet kent. Jonathan: ,,Ik wist hoe het zou worden, die verhalen hoorde ik van mijn broer. Toen drong het al tot me door dat ik als topvoetballer niets kon bereiken in Canada." Vader Bobby had daarnaast gezien dat zijn oudste zoon meer moeite had om nieuwe dingen te leren en wilde bij Jonathan op tijd zijn. Bobby: ,,Ik heb in het begin nogal ruzie gehad met mijn vrouw. Het was toch haar 'baby' die zomaar naar een ander continent verhuisde. Gelukkig waren hier goede mensen en na het ontmoeten van Norma van het spelershome had ze er ook vrede mee." Pa en ma De Guzman leken toch al meer moeite te hebben met afscheid nemen dan Jonathan zelf. ,,Mijn vader dacht dat ik zou huilen als zij weggingen, maar dat is niet gebeurd. De mensen hier wisten wat de situatie was en gingen daar goed mee om."

Hoewel Jonathan het erg naar zijn zin heeft bij Feyenoord dagdroomt hij ook wel eens over een toekomst bij een andere club. Hij zou nooit tegen zijn grote liefde kunnen spelen, dus PSV en Ajax vallen al af. Dan blijft een overstap naar het buitenland als enige mogelijkheid over. Jonathan: ,,Zelf zit ik te denken aan clubs in Engeland of Spanje."

Het is duidelijk dat deze optie al met het hele gezin is besproken. Pa De Guzman heeft er een duidelijke mening over. ,,Jonathan zou heel goed bij FC Barcelona passen, naast Lionel Messi, hij is er in ieder geval bekwaam genoeg voor. Hij past gewoon beter in Spanje dan in Engeland." Dan vervolgt Bobby: ,,Maar ik vind dat Jonathan nog wel even bij Feyenoord moet blijven. In die tijd kan hij nog veel leren en moet hij Feyenoord aan de Champions League-titel helpen." Jonathan over Feyenoord: ,,We vormen een goed team, de sfeer is ook goed en we zijn er altijd voor elkaar. We hebben het elftal om kampioen te worden, de potenties zijn er zeker. Dat zou wel een droom zijn die uitkomt. Sinds ik in Nederland ben is Feyenoord geen kampioen meer geweest."

Na alle perikelen rond Salomon Kalou en zijn wens om een Nederlands paspoort te krijgen, lijkt de vraag gerechtvaardigd of Jonathan daar ook iets in ziet. De middenvelder is al benaderd door het Canadese team, maar heeft die aanbieding naast zich neergelegd. ,,Op dit moment wil ik me alleen maar met Feyenoord bezighouden. Het zou kunnen dat ik voor Nederland wil gaan spelen, alles kan. Ik voel me half Canadees, half Nederlands op dit moment. Hier in Nederland heb ik het nu fijner omdat ik voetbal heb, daarnaast ben ik er opgegroeid en heb ik hier al mijn vrienden. Ik voel me zeker thuis in Nederland. Maar om eerlijk te zijn, zonder voetbal zou ik liever teruggaan naar Canada." Voorbeeld Julian en Jonathan worden steeds bekender in Canada. Zus Jenelle moest laatst een beetje huilen toen ze zag dat haar beide broers in een Canadese krant stonden. ,,Ze kon ook niet wachten om hiernaartoe te komen", zegt Jonathan. Hij is blij dat het hele gezin weer bij elkaar komt. ,,Dit jaar kon ik met kerst niet naar Canada omdat er nog zoveel te doen was bij Feyenoord. Gelukkig komt iedereen naar Europa." Naast broer is Julian ook het grote voorbeeld van Jonathan. ,,Ik zou heel graag tegen hem willen spelen in Spanje." En dan glunderend: ,,Het zou echt leuk zijn om hem als directe tegenstander te hebben. Dan is het mijn broer niet meer en zou ik er alles aan doen om hem af te troeven. Mooie ervaring zou dat zijn zeg!"
pi_33475071
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 19:43 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

De Guzman was hem opgevallen, dat is toch wat anders. Hij heeft niet zo stellig gezegd dat hij hem had ontdekt.
Bij Ruud trainde hij al mee, alleen hij mocht niet spelen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_33475104
quote:
Op woensdag 28 december 2005 17:10 schreef methodmich het volgende:

[..]

Bij Ruud trainde hij al mee, alleen hij mocht niet spelen.
Toen hadden ze ook Goor nog, en Ono deed weleens mee...
  woensdag 28 december 2005 @ 17:19:19 #114
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_33475338
quote:
Op woensdag 28 december 2005 15:45 schreef Luni het volgende:
De Guzman dagdroomt over voortzetting carriere
[ Spitsnet ]

....Dan vervolgt Bobby: ,,Maar ik vind dat Jonathan nog wel even bij Feyenoord moet blijven. In die tijd kan hij nog veel leren en moet hij Feyenoord aan de Champions League-titel helpen." ....
Mooi! De Guzman speelt tot zijn pensioen bij Feyenoord!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_33475779
quote:
Op woensdag 28 december 2005 17:11 schreef Radegast het volgende:

[..]

Toen hadden ze ook Goor nog, en Ono deed weleens mee...
Wettelijk niet, anders had Ruud hem uiteraard opgesteld!
www.thuisuiteten.nl
pi_33480717
Toch goed gedaan van Rob Baan. We zullen veel plezier van 'm hebben.
pi_33496506
quote:
Op woensdag 28 december 2005 17:19 schreef FrankyMcG het volgende:

[..]

Mooi! De Guzman speelt tot zijn pensioen bij Feyenoord!
toen ik het las was ook mijn eerste gedachte zeg nooit nooit maar ik vermoed dat hij dan totaan zijn rollator bij feyenoord mag rondlopen
ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk zo vrolijk ik ben behoorlijk vrolijk lalala
nee geen jodenkus }:|
pi_33508484
quote:
JONATHAN DE GUZMAN LANGER BIJ FEYENOORD

Feyenoord heeft Jonathan de Guzman langer aan zich gebonden. Vandaag zet de Canadees zijn handtekening onder een verbeterd contract dat in 2010 afloopt. Zijn oude overeenkomst was geldig tot 2008. De Guzman kwam tot een akkoord met Feyenoord in het bijzijn van zijn vader en moeder, die speciaal voor de gelegenheid uit Canada waren overgekomen.

Jonathan de Guzman groeide op in Canada, maar ontwikkelde zich op voetbalgebied pas goed na zijn verhuizing naar Rotterdam. Op Varkenoord doorliep hij de jeugdopleiding en werd hij klaargestoomd voor het grote werk in De Kuip. Onder Erwin Koeman maakt De Guzman dit seizoen een spectaculair debuut. Hij kwam in de wedstrijd tegen Heerenveen in het veld als invaller voor Ghaly en stond een week later al in de basis van Feyenoord 1. In het keurkorps heeft hij inmiddels een vaste plek op het middenveld veroverd en scoorde hij tot nu toe vier keer in twaalf wedstrijden. De meeste indruk maakte de Canadees in de met 1-0 gewonnen topper tegen PSV, waarin hij zich de meerdere toonde van routinier Philip Cocu.

pi_33508494
pi_33854837
Uitzonderingen

U hoeft géén afstand te doen van uw huidige nationaliteit in de volgende gevallen:

Door naturalisatie tot Nederlander verliest u automatisch uw oorspronkelijke nationaliteit.
U kunt pas afstand doen van uw oorspronkelijke nationaliteit nadat u bent genaturaliseerd tot Nederlander (dat moet u daarna dan wel doen!).
De wetgeving van uw land staat afstand doen van uw nationaliteit niet toe.
U bent getrouwd met of u bent de geregistreerde partner van een Nederlander.
U bent een erkend vluchteling.
U bent geboren in Nederland, de Nederlandse Antillen of Aruba, en u woont hier nog steeds op het moment dat u uw aanvraag indient.
U hebt voordat u 18 jaar oud werd 5 jaar of langer aaneengesloten in Nederland, de Nederlandse Antillen of Aruba gewoond.
Van u kan niet worden verlangd dat u contact opneemt met de autoriteiten van de staat waarvan u de nationaliteit bezit.
U heeft bijzondere en objectief waardeerbare redenen om geen afstand te doen van uw nationaliteit.
U heeft de nationaliteit van een staat die niet door Nederland erkend wordt.
U heeft oorspronkelijk de Italiaanse of Franse nationaliteit en valt in één van de doelgroepen van het zogenoemde Tweede Protocol.
Om afstand te kunnen doen van uw huidige nationaliteit, moet u een hoog bedrag betalen aan de autoriteiten van uw land. Dit moet u kunnen aantonen.
U zou door afstand van uw nationaliteit te doen bepaalde rechten verliezen. Daardoor lijdt u ernstige financiële schade. Denk aan erfrecht. Dit moet u kunnen aantonen.
U moet uw militaire dienstplicht vervullen (of afkopen) voordat u afstand kunt doen van uw nationaliteit. Dit moet u kunnen aantonen.

Tot welke uitzondering behoort De Guzman of verliest hij zijn Canadeze paspoort als hij voor Nederland wil uitkomen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_33861923
U hebt voordat u 18 jaar oud werd 5 jaar of langer aaneengesloten in Nederland, de Nederlandse Antillen of Aruba gewoond.

Deze?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 5 februari 2006 @ 16:12:23 #122
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_34763674
Vandaag was ie weer geniaal.. was betrokken bij alledrie de goals..

Wat een overzicht en rust heeft die man
pi_34765323
Man? Zeg maar jongen. Dat maakt het nog imponerender.
www.thuisuiteten.nl
  zondag 5 februari 2006 @ 17:06:31 #124
100496 H.Flick
Turn-based
pi_34765441
Het zou me ontzettend verbazen als hij niet aan het eind van het seizoen ergens een Cruijff Court mag laten aanleggen.
pi_34765740
In Toronto.
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')