abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 december 2005 @ 10:03:33 #1
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_33007991
Beste mensen,
ik ben ervan overtuigd dat ieder mens een kracht in zich heeft om te toveren en het beste en meest positieve kwa deze krachten naar buiten te laten komen.

Zelf heb ik eigenlijk een beetje de kracht verloren. Ik vroeg me eigenlijk af hoe ik deze terug te krijgen want het lijkt nu net een soort rustfase waarin alles wordt tegengehouden. Heeft de kracht waar ik het nu over heb ook met 2012 te maken? Ik kreeg laatst namelijk het idee dat al onze emoties e.d. op die dag samengaan. Dat het daarom zo'n heel speciale dag wordt die 21 december 2012.

Maar om niet teveel op 21 december te praten anders wordt het er hier zo vol van. Je weet wel waar ik het over heb: een bepaalde eigenschap bijvoorbeeld een veruimd bewustzijn wat opeens weg is. Heeft dit met de winter te maken..waarom voelt deze nu opeens harder?(al ligt er bijna geen sneeuw)

Ik vroeg me af of er naast blowen er een manier is om deze kracht terug te krijgen..of laten we het anders zeggen ervaring (want die had ik nog een jaar geleden).Een constante staat van bewustzijn die niet zo op de vlakte is getreden als nu. Of moet ik weer gewoon wachten erop?

Nou als je een antwoord hebt; graag want ik zit vast als een lotusbloem in de modder
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_33008684
Toen ik een basisscholiertje was dacht ik dat ik kon toveren; met name op het weer had ik invloed. Dan commandeerde ik een windvlaag te komen, en het werkte bijna altijd. Volgens mij ben ik deze kracht ook kwijt, want anders was het nu nog zomer geweest wat mij betreft.....
pi_33008685
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:35 schreef KoudeVrouw het volgende:

[..]

2012 is een verzinsel.
Dit vind ik dus gewoon echt een regelrechte belediging, KV. .

Mag deze naar R&P?
pi_33008729
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:36 schreef Clockwork_Tin_Soldier het volgende:

[..]

Dit vind ik dus gewoon echt een regelrechte belediging, KV. .

Mag deze naar R&P?
Och, die Maya's zaten er ook niet naast. De interpretatie van mensen is echter verkeerd.
JJ72 - Heat
  maandag 12 december 2005 @ 10:39:25 #5
91333 displission
pi_33008742
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:35 schreef KoudeVrouw het volgende:

[..]
2012 is een verzinsel.
Waar haal jij die wijsheid vandaan? Mijn intuitie zegt me juist dat het geen verzinsel is. Een van ons zal er wel naast zitten. Feit blijft dat de maya en de egyptische kalender dan ophouden. Zoek bijv. ook eens naar de shaft http://www.towers-online.co.uk/pages/shaftidx.htm er schijnt daar een heel labyrint onder te zitten..Misschien boeken van wijsheid..? De toekomst? Ik houdt het liever open en fantaseer erover..
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
pi_33008773
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:39 schreef displission het volgende:

[..]

Waar haal jij die wijsheid vandaan? Mijn intuitie zegt me juist dat het geen verzinsel is.
En dat bewijst het?
  maandag 12 december 2005 @ 10:41:14 #7
91333 displission
pi_33008785
en dat is mijn recht, maar koudevrouw jij neemt 2012 weer als hoofdpunt van dit topic..ik had er eigenlijk ook bij moeten zeggen dat ik op zoek ben naar spirituele mensen die me uit deze winterdip kunnen halen..is bijv. meditatie een goede oplossing? Andere dingen? Gewoon wachten?
  maandag 12 december 2005 @ 10:42:31 #8
91333 displission
pi_33008816
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:40 schreef Clockwork_Tin_Soldier het volgende:

[..]

En dat bewijst het?
Dat zegt helemaal niks, maar wel dat ik over intuitie bezit en dat ik het graag wil..omdat deze treurige wereld vol met geweld en CDA eikels helemaal nergens over gaat.
pi_33008836
quote:

[..]

Waar haal jij die wijsheid vandaan? Mijn intuitie zegt me juist dat het geen verzinsel is. Een van ons zal er wel naast zitten. Feit blijft dat de maya en de egyptische kalender dan ophouden. Zoek bijv. ook eens naar de shaft http://www.towers-online.co.uk/pages/shaftidx.htm er schijnt daar een heel labyrint onder te zitten..Misschien boeken van wijsheid..? De toekomst? Ik houdt het liever open en fantaseer erover..
Ik kan me wezenloos zoeken over allerlei onderwerpen en dan iets aanklampen om te geloven. Dit maakt het nog niet waar.

En hoeveel onderzoek heb je hier voor gepleegd? En dan doel ik niet op pseudo-wetenschappelijke websites?
JJ72 - Heat
pi_33008839
quote:
Waar haal jij die wijsheid vandaan? Mijn intuitie zegt me juist dat het geen verzinsel is. Een van ons zal er wel naast zitten.
Kijk, en dat is het bewijs dat jouw intuitie nergens op slaat. Het komt blijkbaar niet bij je op dat je er ALLEBEI naast kunt zitten. En dat DIE kans nog het hoogst is ook.
pi_33008844
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:42 schreef displission het volgende:

[..]

Dat zegt helemaal niks, maar wel dat ik over intuitie bezit en dat ik het graag wil..omdat deze treurige wereld vol met geweld en CDA eikels helemaal nergens over gaat.
Vind je dat nou niet jammer, dat je niet tevreden kan zijn met wat er om je heen gebeurt en dat wat je denkt te zien? Vind je het eigenlijk niet verschrikkelijk jammer dat je er van die onzin bij moet verzinnen om het voor jezelf en naar anderen toe interessant te houden? Hm?
pi_33008920
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:03 schreef displission het volgende:
Beste mensen,
ik ben ervan overtuigd dat ieder mens een kracht in zich heeft om te toveren en het beste en meest positieve kwa deze krachten naar buiten te laten komen.
astrale erotiek schijnt goed te werken. misschien kan Stenny je een bezoek brengen tijdens één van haar nachtelijke astrale orgieën
  maandag 12 december 2005 @ 10:48:15 #13
91333 displission
pi_33008921
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:43 schreef KoudeVrouw het volgende:

[..]

Ik kan me wezenloos zoeken over allerlei onderwerpen en dan iets aanklampen om te geloven. Dit maakt het nog niet waar.

En hoeveel onderzoek heb je hier voor gepleegd? En dan doel ik niet op pseudo-wetenschappelijke websites?
Ach dit is een ding waar het over gaat. Onder de grote sphynx in Egypte schijnt een heel gangenstel te zijn..een van de best bewaarde geheimen. De gangenstelsels moeten alleen nog onderzocht worden.

Ik ben hier al vanaf '99 mee bezig toen ik hier persoonlijk mee te maken kreeg. Onderzoek, alles wat hier mee te maken heeft doelt op mijn eigen realiteit dus daar heb jij weinig me te maken behalve als het gevoel er weer is..en dat komt wel weer. Als ik dan toch wat moet bewijzen...
  maandag 12 december 2005 @ 10:53:14 #14
91333 displission
pi_33009037
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:43 schreef RetepV het volgende:

[..]

Kijk, en dat is het bewijs dat jouw intuitie nergens op slaat. Het komt blijkbaar niet bij je op dat je er ALLEBEI naast kunt zitten. En dat DIE kans nog het hoogst is ook.
Hoezo allebei ernaast zitten? Of er gebeurt niks in december 2012 of er gebeurt wel wat zo simpel is het. Je acht de kans het groots dat geen van ons beiden gelijk heeft? Wetenschappelijk acht ik de kans het grootst dat er wel wat gebeurt..en koudevrouw acht die kans het kleinst. Jij staat hier buiten..dit was tussen koude vrouw en mij. Een van onze beweringen waar het over gaat is waar..en niet allebei niet waar..behalve als je een zombie bent.
pi_33009074
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:41 schreef Clockwork_Tin_Soldier het volgende:
Ik hoop dat ik ooit zó geleerd en intelligent word dat ik geen intuïtie meer heb. Dat lijkt me puik.
'Zalig zijn de simpelen van geest'. Die uitdrukking komt niet zomaar uit de lucht vallen. Je naiviteit verliezen IS niet leuk, de wereld is geen leuke plek. Ondanks dat de mens inmiddels overal wel de hand in heeft, is de mens nog steeds een speelbal van het lot, moet de mens zich nog steeds aan natuurwetten conformeren.

Maar hoe meer je je bewust bent van de realiteit, des te meer je je lot kan bijsturen. Een kind denkt dat het alles in de hand heeft, maar in feite komt dat omdat het 'wereldje' van een kind zo klein is. Als je ouder wordt, wordt je 'wereld' groter (je wereldbeeld expandeert) en krijg je het gevoel dat je er de controle over verliest.

Maar je verliest de controle over je wereld helemaal niet, je hebt die controle namelijk nooit gehad. Je wordt je alleen maar meer bewust van de dingen waar je GEEN controle over hebt. Daar kun je meerdere dingen mee doen. Proberen toch controle te krijgen over die dingen, er geen controle over nemen maar het er maar bij te laten hangen, de dingen buiten je invloedssfeer compleet negeren, er gericht de controle over proberen te krijgen (sommige mensen lukt het echt om over heel veel dingen controle te krijgen), of gewoon zo veel mogelijk alles in de gaten houden en ingrijpen wanneer dat in je plan past.

Zo simpel is het leven. Je begint allemaal naief, alleen de mensen die hun wereldbeeld beperkt houden die blijven naief. Zalig zijn de simpelen van geest.
pi_33009078
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:48 schreef displission het volgende:

[..]

Ach dit is een ding waar het over gaat. Onder de grote sphynx in Egypte schijnt een heel gangenstel te zijn..een van de best bewaarde geheimen. De gangenstelsels moeten alleen nog onderzocht worden.

Ik ben hier al vanaf '99 mee bezig toen ik hier persoonlijk mee te maken kreeg. Onderzoek, alles wat hier mee te maken heeft doelt op mijn eigen realiteit dus daar heb jij weinig me te maken behalve als het gevoel er weer is..en dat komt wel weer. Als ik dan toch wat moet bewijzen...
Ja, ik weet wel waar je op doelt met die sfinx. Daaronder zouden vele oude rollen liggen met een waardevolle schat aan informatie. Maar dat zoiets er kan zijn maakt het nog niet waar.

Ja, ik heb er nisk mee te maken omdat wat ik post niet strookt met jouw realiteit en dus cijfer je me maar weg. Dat doet Dan Brown ook in zijn boeken, alleen maar om iets geloofwaardig te maken. Alleen weet Dan Brown dat het onzin is, en jij niet.
JJ72 - Heat
pi_33009097
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:53 schreef displission het volgende:

Wetenschappelijk acht ik de kans het grootst dat er wel wat gebeurt..
hoezo wetenschappelijk ? je enige bewijs is toch het einde van een kalender ?
pi_33009144
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:54 schreef RetepV het volgende:

[..]

'Zalig zijn de simpelen van geest'. Die uitdrukking komt niet zomaar uit de lucht vallen. Je naiviteit verliezen IS niet leuk, de wereld is geen leuke plek. Ondanks dat de mens inmiddels overal wel de hand in heeft, is de mens nog steeds een speelbal van het lot, moet de mens zich nog steeds aan natuurwetten conformeren.

Maar hoe meer je je bewust bent van de realiteit, des te meer je je lot kan bijsturen. Een kind denkt dat het alles in de hand heeft, maar in feite komt dat omdat het 'wereldje' van een kind zo klein is. Als je ouder wordt, wordt je 'wereld' groter (je wereldbeeld expandeert) en krijg je het gevoel dat je er de controle over verliest.

Maar je verliest de controle over je wereld helemaal niet, je hebt die controle namelijk nooit gehad. Je wordt je alleen maar meer bewust van de dingen waar je GEEN controle over hebt. Daar kun je meerdere dingen mee doen. Proberen toch controle te krijgen over die dingen, er geen controle over nemen maar het er maar bij te laten hangen, de dingen buiten je invloedssfeer compleet negeren, er gericht de controle over proberen te krijgen (sommige mensen lukt het echt om over heel veel dingen controle te krijgen), of gewoon zo veel mogelijk alles in de gaten houden en ingrijpen wanneer dat in je plan past.

Zo simpel is het leven. Je begint allemaal naief, alleen de mensen die hun wereldbeeld beperkt houden die blijven naief. Zalig zijn de simpelen van geest.
Ik ben het helemaal niet oneens met deze klomp clichés hoor, maar ik ik heb een hekel aan mensen die de belachelijkheid opzoeken om hun leven interessant te maken.
  maandag 12 december 2005 @ 11:01:33 #19
91333 displission
pi_33009228
Daarom vroeg ik ook koudevrouw..in het topic..dat gevoel, die kracht hoe krijg ik die weer terug..ik denk dat wachten het beste is. Komt vanzelf wel weer..ik heb geen haast..

het_fokschaap en een hele hoop persoonlijke ervaringen.
pi_33009230
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:53 schreef displission het volgende:
Hoezo allebei ernaast zitten? Of er gebeurt niks in december 2012 of er gebeurt wel wat zo simpel is het. Je acht de kans het groots dat geen van ons beiden gelijk heeft?
Eh, is het al in je opgekomen dat er NATUURLIJK iets gebeurt in december 2012. Er gebeurt heel veel in december 2012. Er zijn 6.5 miljard mensen, en nog eens wat miljarden dieren, die van alles zullen gaan doen in december 2012. Er zullen dus triljarden dingen gaan gebeuren in december 2012.

Welke van deze triljarden dingen doel jij eigenlijk op? Jij noemt maar 2 dingen, waarvan eentje is dat er 'niks' gebeurt in december 2012. Well, die keuze kunnen we al weg gooien, want er gebeuren triljarden dingen. Je andere keuze is dat er iets gebeurt in december 2012. Maar welke van de triljarden dingen bedoel je nu met dat 'iets'?

Kijk, dat bedoelde ik met 'klein wereldbeeld'. Tussen die triljarden dingen zitten er zeker wel een paar die zullen 'bewijzen' dat de wereld NIET vergaat in december 2012. Kun jij bewijzen dat die NIET waar zijn?
  maandag 12 december 2005 @ 11:05:19 #21
91333 displission
pi_33009312
quote:
Op maandag 12 december 2005 10:58 schreef Clockwork_Tin_Soldier het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal niet oneens met deze klomp clichés hoor, maar ik ik heb een hekel aan mensen die de belachelijkheid opzoeken om hun leven interessant te maken.
Je kent me nog en eens niet..ik zeg toch ook niet dat ik jouw leven belachelijk vind..?? Dit vind ik echt een simpele opmerking van je..waar begint het dan volgens jouw? Als je ietsepietsie extreem kwa fantasie overkomt? Wat een onzinkwats van je..dit neem je terug ofniet?
pi_33009357
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:05 schreef displission het volgende:

[..]

Je kent me nog en eens niet..ik zeg toch ook niet dat ik jouw leven belachelijk vind..?? Dit vind ik echt een simpele opmerking van je..waar begint het dan volgens jouw? Als je ietsepietsie extreem kwa fantasie overkomt? Wat een onzinkwats van je..dit neem je terug ofniet?
Ik neem niets terug en ik heb jouw leven niet belachelijk genoemd.
pi_33009422
Beste Displission.

Dat deze wereld niet een grote roze utopische pluizenbal is is duidelijk. Maar jezelf begraven in halve waarheden en verzinsels maakt de gehele wereld niet beter, alleen voor jezelf. Dit is echter maar tijdelijk, want je komt op een punt dat de broze bodem onder je voeten afbrokkelt en vervolgens word je weer in de harde echte wereld geworpen met vrijwel niks om aan vast te klampen.

Er zijn genoeg andere aardse en onaardse zaken om in te verdiepen die wat meer draagvlak hebben en die minstens zo interessant zijn.
JJ72 - Heat
pi_33009444
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:09 schreef KoudeVrouw het volgende:
[..] want je komt op een punt dat de broze bodem onder je voeten afbrokkelt en vervolgens word je weer in de harde echte wereld geworpen met vrijwel niks om aan vast te klampen.
Hé! Laat dit topic nou net daar over gaan.
pi_33009546
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:01 schreef displission het volgende:

het_fokschaap en een hele hoop persoonlijke ervaringen.
zoals ?

overigens zeggen persoonlijke ervaringen weinig over de realiteit
  maandag 12 december 2005 @ 11:20:38 #26
91333 displission
pi_33009645
helemaal niks hangt allemaal van de mate waarin je er geloofd in af het_fokschaap..
  maandag 12 december 2005 @ 11:27:51 #27
91333 displission
pi_33009785
totdat ik gelijk heb otherwise so be it
pi_33009924
Heb je nog andere interesses behalve 2012 en krachten in de mens?
JJ72 - Heat
  maandag 12 december 2005 @ 11:38:58 #29
91333 displission
pi_33010013
Jazeker koude vrouw. Ik zoek de liefde van mijn leven en wil daarmee tijd spenderen.

2. Ik zoek een manier om de armoede in een keer te bestrijden
3. Ik zoek een manier om auto's te vervangen
4. Ik zoek een manier om van alle geweren en wapens af te zijn

Ik zoek een manier om de wereld te veranderen..
pi_33010041
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:38 schreef displission het volgende:
Jazeker koude vrouw. Ik zoek de liefde van mijn leven en wil daarmee tijd spenderen.

Succes.
  maandag 12 december 2005 @ 11:41:51 #31
91333 displission
pi_33010072
Een onmgelijke opdracht denk je hij is echter niks anders dan het zwaard uit de grond trekken

Maar dat maakt het er niet makkelijker op
pi_33010107
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:41 schreef displission het volgende:
Een onmgelijke opdracht denk je hij is echter niks anders dan het zwaard uit de grond trekken

Mischien moet je je eerste missie even veranderen in het leren van Nederlands. Zo neemt niemand je serieus.
pi_33010110
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:41 schreef displission het volgende:

Heb je al eens hulp gezocht?
  maandag 12 december 2005 @ 11:44:09 #34
91333 displission
pi_33010118
Ohw nee de bekende zoek hulp opmerking hoe origineel zo van ik denk wel goed en jij niet..
pi_33010266
quote:

Er zijn altijd die verdraaide mensen die niet willen wat jij wilt veranderen.
JJ72 - Heat
  maandag 12 december 2005 @ 11:58:04 #36
91333 displission
pi_33010472
Ik merk het Maar ff serieus koude vrouw..voor hun zoiets als dit ontastbaar dit staat boven hun
  maandag 12 december 2005 @ 12:07:49 #37
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_33010729
ik ben erook van *overtuigd* dat er magie in de wereld hangt die niet benut word
persoonlijk denk ik dat wanneer de huidige realiteit vernietigd word , men deze magie weer volop
kan benutten

mischien is dat wat 2012 doet

aangezien we behoorlijk de gevangenen van de huidige realiteit zijn
en de zendmasten overal maken het er niet makkelijk op
ik merk het zelf.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_33010730
quote:
Op maandag 12 december 2005 11:58 schreef displission het volgende:
Ik merk het Maar ff serieus koude vrouw..voor hun zoiets als dit ontastbaar dit staat boven hun
Maar waarom zou jij kunnen bepalen wat boven mensen staat? Dit mogen mensen toch zelf beslissen?
JJ72 - Heat
  maandag 12 december 2005 @ 12:08:50 #39
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_33010757
alsof mensen uberhaupt tegenwoordig dingen zelf nog beslissen
pi_33010767
quote:

Ja dit is het wenslijstje van iedereen eigenlijk wel.
Straks als je er eindelijk achter bent dat er niet ergens een zwaard in de grond steekt die alleen jij eruit kan trekken, dan zul je toch iets anders moeten doen. Als je daar dan je geluk in vindt, dan is het allemaal ok en heb je je krachten weer terug.
Dus...
pi_33010793
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:07 schreef BaajGuardian het volgende:
ik ben erook van *overtuigd* dat er magie in de wereld hangt die niet benut word
Je bedoelt zoiets als Mr. Tesla van plan was?
JJ72 - Heat
pi_33010838
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:08 schreef BaajGuardian het volgende:
alsof mensen uberhaupt tegenwoordig dingen zelf nog beslissen
Dat jij denkt dat die mensen niet bestaan is redelijk bekrompen. Ik neem even aan dat jij niet het centrale punt van het heelal bent en niet hierover kunt beslissen.
JJ72 - Heat
  maandag 12 december 2005 @ 12:15:35 #43
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_33010938
mits ik mens ben
  maandag 12 december 2005 @ 12:17:17 #44
91333 displission
pi_33010985
Dat is duidelijk hij legt een grens van dat kan niet ik leg een grens van dat wel. Welke grens de grootste en de verste is die aangeraakt kan worden is de strijd..die ik met realiteit aanging..dus deze discussie of andere. Ik ga er niet vanuit dat ik gewonnen heb..mensen mogen zelf beslissen wat ze denken dat is iid hun recht..maar zo is het nu eenmaal niet meer koude vrouw..ik heb het zelf meegemaakt..

kijk ook eens om je heen waarom zou ik niets mogen bewijzen..daar moet je eigenlijk over spreken wat er boven de mensen staat. Als het de waarheid is heb je er toch geen moeite mee?

Het is meer koude vrouw dat ik wat wil laten zien. Kwa magie..dat het mogelijk is..en dat er onder het schild van media ed een compleet andere wereld ligt. Vandaar ook dat ik weer opzoek ben naar deze kracht en me afvroeg of deze getrickered kan worden als hij is uitgeschakeld..
  maandag 12 december 2005 @ 12:19:38 #45
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_33011049
Volgens mij hebben sommige mensen de Jedi school niet afgemaakt
Ook geen sig dus
  maandag 12 december 2005 @ 12:22:27 #46
91333 displission
pi_33011122
Weet je wat ze vroeger deden met mensen die konden toveren die gingen op de brandstapel. Tegenwoordig is het het ziekenhuis..nee geen wonder dat je me niet meer geloofd..ik neem het op tegen de wereld..en zijn inwonders..tienduizenden geindoctrineerde mensen die nogeneens geen zuchtje van de andere wereld hebben gezien, beelden die terugkwamen..je hele leven waar het op doelt. Een appel eten en voelen dat alles omdraait. Al trippend serieus zijn.
pi_33011462
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:22 schreef displission het volgende:
Weet je wat ze vroeger deden met mensen die konden toveren die gingen op de brandstapel. Tegenwoordig is het het ziekenhuis..nee geen wonder dat je me niet meer geloofd..ik neem het op tegen de wereld..en zijn inwonders..tienduizenden geindoctrineerde mensen die nogeneens geen zuchtje van de andere wereld hebben gezien, beelden die terugkwamen..je hele leven waar het op doelt. Een appel eten en voelen dat alles omdraait. Al trippend serieus zijn.
Dat komt denk ik door dat vage gezwets waar jij je nu ook schuldig aan maakt.
Wat moeten mensen nou met dit stukje? Wat bedoel je met toveren?
Het is zo vaag dat ik niet eens zou weten of ik het met je eens of oneens ben.
Het is niet jij tegen de wereld, maar tegen jezelf. Steeds maar in de slachtofferrol dat niemand je begrijpt. Als je het nou eens helder uit zou leggen, wellicht dat je dan medestanders zou krijgen.
Dus...
pi_33011468
Mensen kunnen niet toveren. Dat ze vroeger bepaalde 'handigheidjes' als tovenarij beschouwden is vrij logisch voor die tijd. Je hebt vast wel gehoord over mensen die na begraven te zijn weer opgegraven werden en opeens bestempeld worden als weerwolf omdat hun nagels en haren waren gegroeid.

En waarom neem je het op tegen de wereld? Ik vermoed omdat deze wereld je niet bevalt en daarom een eigen wereld probeert te creeeren die aanvoelt als een warme deken.
JJ72 - Heat
pi_33012509
KoudeVrouw
Kiteless
Clockwork_Tin_Soldier

Ontzettend flauw om zo een topic te verkloten.
http://forum.fok.nl/fok/faq
http://forum.fok.nl/topic/571479
Als je je hier niet aan wil houden, adviseer ik je je email adres te veranderen in je profiel in een niet bestaand adres en een nieuwwachtwoord op te vragen.

Topic op slot.
Displission, in feedback zal ik je de opties voorleggen want dit is echt een zooi geworden met dank aan je medefokkers.

Edit: topic is weer open http://forum.fok.nl/topic/768765/6/50#33015345

ontopic mensen en probeer de faq in je achterhoofd te houden

[ Bericht 21% gewijzigd door Mirage op 12-12-2005 15:10:01 ]
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  maandag 12 december 2005 @ 16:17:16 #50
91333 displission
pi_33017167
quote:
Op maandag 12 december 2005 12:34 schreef KoudeVrouw het volgende:
Mensen kunnen niet toveren. Dat ze vroeger bepaalde 'handigheidjes' als tovenarij beschouwden is vrij logisch voor die tijd. Je hebt vast wel gehoord over mensen die na begraven te zijn weer opgegraven werden en opeens bestempeld worden als weerwolf omdat hun nagels en haren waren gegroeid.

En waarom neem je het op tegen de wereld? Ik vermoed omdat deze wereld je niet bevalt en daarom een eigen wereld probeert te creeeren die aanvoelt als een warme deken.
Waarom zouden mensen niet kunnen toveren? Ik denk dat je aardig in de buurt komt met het gebruik van magische paddestoelen en een lege maag.

Weet je wat ik hier eerst in de buurt zag? Een cirkel van eekhoorntjesbrood om een boom heen..of mijn ex die een ketting schuin liet hangen..of op zijn minst dan mensen die kunnen pendelen..of dan niet te vergeten de terugblikken op mijn oude leven..

Volgend jaar maak ik er een foto van..van die paddestoelen. Als er al een vorm van kleine magie bestaat dan heb ik hem gezien en meegemaakt..waarom dan geen grote magie?

Ik neem het misschien wel op tegen de wereld, maar niet tegen het goede.

Ik zit er zelf sterk over na te denken om ook weer eens een keer paddo's te doen.

Een andere manier zou zijn meditatie het gaat alleen iets sneller met drugs erbij.
pi_33018317
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:17 schreef displission het volgende:

[..]

Waarom zouden mensen niet kunnen toveren? Ik denk dat je aardig in de buurt komt met het gebruik van magische paddestoelen en een lege maag.

Weet je wat ik hier eerst in de buurt zag? Een cirkel van eekhoorntjesbrood om een boom heen..of mijn ex die een ketting schuin liet hangen..of op zijn minst dan mensen die kunnen pendelen..of dan niet te vergeten de terugblikken op mijn oude leven..

Volgend jaar maak ik er een foto van..van die paddestoelen. Als er al een vorm van kleine magie bestaat dan heb ik hem gezien en meegemaakt..waarom dan geen grote magie?

Ik zit er zelf sterk over na te denken om ook weer eens een keer paddo's te doen.

Een andere manier zou zijn meditatie het gaat alleen iets sneller met drugs erbij.
Met de manier die je beschrijft, door paddo's en blowen e.d. maak je enkel de zichtbaarheid van jouw persoonlijke belevingswereld anders. Het is niet zo dat omdat jij paddestoelen eet de wereld anders wordt. Ja...... voor jou.
Maar kun je werkelijk de wereld anders maken. Ook zonder dat.

imo zit de magie puur in het feit dat die paddestoel (bijvoorbeeld) groeit. In de wisseling van de seizoenen.
De laag zooi die mensen eroverheen hebben geplant weg kunnen denken en daaronder werkelijke schoonheid te kunnen zien. Ook in mensen zelf.
Dat is mijn magie.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_33018494
quote:
Op maandag 12 december 2005 16:17 schreef displission het volgende:

[..]

Nou, toveren lijkt me een wat te overhaaste conclusie. Ik had het eerder al over handigheidjes, daartoe behoort ook pendelen. Dat heeft niks met de 'bestuurder' van de pendel te maken, eerder mat magnetische krachten.

En zo'n cirkel van paddestoelen (heksenkring) is echter een natuurlijk verschijnsel.

Over die ketting kan ik niet oordelen natuurlijk. Al weet ik wel dat er soms krachten aan het werk zijn in bepaalde gebieden. Een bal die een schuine weg op rolt. Je weet wel op welke plaatsen ik doel waarschijnlijk.
JJ72 - Heat
pi_33018903
Waarom kunnen mensen in natuurlijke verschijnselen geen magie zien? Ook al kun je het verklaren. Raakt alles wat verklaard wordt dan de magie kwijt?
Is magie een vies woord?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  maandag 12 december 2005 @ 17:13:42 #54
91333 displission
pi_33018916
Ja, magische plaatsen. De bestuurder van de pendel is het doorgeefluik ..volgens mij heeft het weinig met magnetische krachten te maken..maar misschien heb ik ongelijk
pi_33018973
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:13 schreef nokwanda het volgende:
Waarom kunnen mensen in natuurlijke verschijnselen geen magie zien? Ook al kun je het verklaren. Raakt alles wat verklaard wordt dan de magie kwijt?
Is magie een vies woord?
Ben ik wel met je eens. Iets kan ook gewoon mooi/magisch zijn, als je er meteen een verklaring voor zoekt en probeert te beredeneren raakt het magische er al snel van af.
JJ72 - Heat
  maandag 12 december 2005 @ 17:19:50 #56
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_33019138
TS voelt zich dus energie en futloos in de winter periode. op zich niet vreemd.

volgens het keltisch jaarwiel is het jaar opgedeeld in sabats en esbats. dit zijn woorden gebruikt voornamelijk door mensen die het wicca volgen overigens. elk seizoen staat voor een bepaald iets dat weer symbolish gepresenteerd wordt door goden/godinnen.

het weer ziet er donker en somber uit en door de kortere dagen zie je de zon ook minder. dit werkt indirect ook op je gemoedstoestand. daarom staat de winter voor de dood en einde van allerlei zaken. het is een periode van terugkeren naar jezelf en tijd voor introspectie en bezinning. een tijd voor rust waarna je in de lente weer opnieuw op kunt bloeien, herboren kunt worden. nieuwe dingen kunt zaaien die in de loop van het nieuwe jaar weer geoogst kunnen worden. nieuwe vriendschappen, baan whatever.

het weer e.d. kan dus verantwoordelijk zijn voor je huidige gemoedstoestand. zelf ben ik de laatste tijd ook veel duffer dan normaal.

wat toveren betreft...ik moest meteen denken aan het liedje van herman van veen heheh. ik vind toveren zo'n kinderachtig woord. ik ben zelf een magier en ik prefereer het woord magie over toveren. met toveren moet ik eerder aan een illusionist of goochelaar denken ala hans kazan en david copperfield.

magie is een ander woord voor energie. alles in deze wereld bestaat immers uit energie. mensen die er mee om kunnen gaan kunnen het tot op zekere hoogte manipuleren. zo heb je mensen die sporadisch op een intuitieve manier gedachtes of gevoelens van anderen over kunnen nemen bijvoorbeeld. met The Law of Attraction leer je zelfs hoe je eigen leven te beinvloeden en te verbeteren door middel van het gebruik van energie. met reiki bijvoorbeeld kun je de cellen bij een wond stimuleren om sneller te genezen. in de toekomst wellicht ziektes compleet genezen/

energie trekt gelijksoortige energie aan, ja das even wat anders dan wat je geleerd hebt bij natuurkunde heh? als je negatief voelt zend je die energie uit en trek je meer negatieve zooi aan. zo maak je die neerwaartse spiraal waar mensen het zo vaak moeillijk mee hebben. als je positief bent zend je dat uit en trek je meer positieve dingen aan waardoor het net lijkt alsof alles makkelijker en vanzelfsprekender gaat. zo kun je beetje bij beetje mensen beinvloeden en een groep formeren met mensen die hetzelfde soort energie uitzenden. op kleine schaal kun je dan al het 1 en ander bereiken.

magie/energie heeft veel met psychologische verschijnselen te maken op de achtergrond. je moet alleen wat verder kijken en je er in verdiepen dan je neus lang is om de kern te bereiken. een magier is niet Gandalf en dat soort fantasy figuren.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_33019351
quote:
magie/energie heeft veel met psychologische verschijnselen te maken op de achtergrond.
Wat bedoel je daar precies mee, als ik vragen mag?
JJ72 - Heat
  maandag 12 december 2005 @ 17:36:46 #58
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_33019675
als je er veel in verdiept en je leest simpele magische rituelen zoals een steen pakken en al je emoties er in stoppen en het vervolgens in een rivier gooien.

veel mensen zouden in eerste instantie zeggen dat het onzin is. bullshit. maar als je er verder naar kijkt is het een manier die iemand aanspreekt. daardoor werkt het voor die persoon terwijl andere methodes niet werkt.

het voorbeeld is een methode dat je helpt om over dingen na te gaan denken waar je mee zit. het weggooien van de steen is dan symbolish van het loslaten van je problemen die met die gevoelens gepaard gaan. de actie vormt een bepaalde gedachte/ervaring in je hersenen waardoor het dus voor jouw werkt.

andere mensen die doen het op andere manieren, iedereen doet dit soort dingen dus op de manier die hun het meest aanspreekt.

sommige mensen schijten op een foto wat weer symbool staat dat ze schijt hebben aan iets. ik stak een verjaardagskaart in de brand als symbool dat mijn relatie met die persoon in rook is opgegaan e.d.

daarnaast kan het beoefenen van magie ook rustgevende effectetn hebben. zo heb je een reden om vaker in de natuur te zijn en zijn schoonheid te aanschouwen. je gaat dieper op de dieren en bomen in. ik zie dan toevallig energie velden, en dat maakt het allemaal erg mooi met de juiste lichtval van de zon. door de toewijding aan rituele tools en acties die je uitvoert leer je ook een discipline en respect en orderlijkheid.

in princiepe dus dingen die je ook tijdens je opvoeding van je ouders kunt oppikken, maar deze levenfilosophy spreekt mij persoonlijk meer aan. net zoals mensen die de levensfilosophy hebben van een heks. je gaat echt niet op een bezem vliegen of vuurballen maken en naar elkaar gooien. dat zijn fabeltjes.

je gaat dingen ook op een andere manier zien en beleven en op een gegeven moment neem je dingen waar en vallen dingen op waarvan je zegt...das toeval. maar dan herhaalt het zich een paar keer.

nogal lastig uit te leggen in woorden over een forum. leg het liever uit 1 op 1. maar goed. in mijn belevenis en ervaring geloof ik dat spiritualiteit en psychology heel veel raakvlakken hebben, zo ook met andere gebieden van een menselijk leven overigens.
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
pi_33019778
Dank voor je uitleg.
JJ72 - Heat
  maandag 12 december 2005 @ 17:42:19 #60
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_33019856
no problem. serieuze vragen ga ik graag op in
  maandag 12 december 2005 @ 18:40:18 #61
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33021546
Ik zit in een "gigantische" dip, een winterdip. Alles lijkt gedooft te zijn, het vuur en de passie is weg hier.

Maar ik red me wel.

De donkere dagen zorgen hier wel voor rust, dus dat is mee genomen, altijd op een hoogtepunt leven is ook niet mogelijk. Dus ik neem de rust aan zoals de rust komt, af en toe met depressieve gedachtes en probeer zo door te gaan tot de lente van 2006.

Doorgaan dus. En vooral blijven adem halen. Houvast krijgen aan het aardse leven door te sporten, lezen, film kijken, kopen van spullen.

Ik bedoel dus, het leven is geen makkie en er zullen altijd dieptepunten zijn, dat heeft denk ik iedereen wel eens. Dan is het een kunst om te leren van het dieptepunt. Zodat het de volgende keer minder erg wordt.

Ik zet een muziekje op nu. Ik ben sowieso niet meer zo actief in the thruth. Mede omdat ik last heb van het gedoofde vuur. Misschien ligt het aan de zon

Het voelt ook een beetje als een bodemloze put vol leegte, waar alleen een zwarte leegte is. Maar dan moet je/ik die put opvullen met activiteiten en nieuwe inspiratie. De put kan niet altijd leeg blijven denk ik.

Grenzen aangeven ook, in hoeverre je het lege gevoel laat zakken.

Toevoeging, ik had zo mijn idealen en ideaal beeld voor ogen waar ik op teerde in het leven, ik geloofde in een droom maar ik geloof alleen nog maar in de harde realiteit op dit moment. De wereld veranderd niet en zal niet veranderen dus zal ik zelf mezelf moeten aanpassen en leren leven met deze realiteit.

Dat bedoel ik dus met het vuur is gedoofd. In de zomer heb ik maanden kunnen hopen op een betere wereld, en op dit moment leef ik dus gewoon in de realiteit. Ik leef niet meer in de fantasie nu. En zonder die fantasie ben ik niet meer wat ik was

Dromen hield me overeind maar als je ziet dat de wereld hetzelfde blijft altijd, dan is het zo dat op een gegeven moment die dromen uitsterven. Totdat je weer helemaal op jezelf bent aangewezen in deze wereld. Dromen en fantasie zag ik als "partner" in deze realiteit. Als zakenpartner misschien, een zakenpartner die zorgde voor hoop en een beter gevoel.

En dat is dus weg nu. Dat bedoel ik dus met het vuur is gedoofd. Muziek kan me ook niet meer zo boeien.

Kortom: Ik ben een beetje depressief en niet mezelf meer. Loop ik op straat dan zie ik wederom altijd hetzelfde beeld. Loop ik in de mediamarkt of ergens anders dan zie ik nog steeds dezelfde producten en verschijnt er niets nieuws.

En zo kan ik doorgaan. Op het station Heerlen vandaag een grijze dag gezien, mensen die naar huis gingen en wat gaan die mensen allemaal doen vraag ik me af Naar hun gezien, huiswerk maken, eten, borrelen, tv kijken. En dan komt er vanzelf weer een nieuwe dag. De herhalen Wederom de herhaling

Verzin eens iets nieuws

Had het niet tegen displission maar tegen de wereld. Het lijkt een herhaling te zijn die altijd een herhaling zal blijven.

Maar door dit te schrijven raak ik weer wat opgelucht Maar wat kun je doen door in leven te blijven ? Ik denk door jezelf te blijven uitdrukken. Frustratie eruit gooien, schreeuwen, van mijn part ga je een potje huilen.

Zing, vecht, huil, lach, bid en bewonder.

De belemmeringen eruit gooien dat je weerhoudt van voelen hier, de belemmering eruit gooien door expressionistisch bezig te zijn dus. Ga schilderen. Pak een wit doek van 3 bij 3 meter en doe een klodder hier en een klodder daar. Maak van mijn part een grote misch masch ervan.

Gooi alles los

Nee, maar zit je vast dan moet je alles los gooien. Doe ik nu ook ff, dus ik misbruik ff deze topic.

Gooi alles los

Niet dat het meteen 100 procent helpt maar je kunt alleen uit de schulp komen door eruit te treden en dat bereik je niet door introspectief gedrag.

Genoeg geluld nu.

[ Bericht 7% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 12-12-2005 18:59:48 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  maandag 12 december 2005 @ 18:43:07 #62
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_33021640
precies gister me pc verrot. normaal gesproken raak ik dan erg gefrustreerd en kan dan uithalen. ik voelde me niet blij, maar stuk minder gefrustreerd en geirriteerd dan normaal. lig nu lekker in bed met me laptop tot me pc het weer doet. erg relaxed zo hehe
pi_33023983
quote:
Op maandag 12 december 2005 17:36 schreef Enyalius het volgende:
als je er veel in verdiept en je leest simpele magische rituelen zoals een steen pakken en al je emoties er in stoppen en het vervolgens in een rivier gooien.

veel mensen zouden in eerste instantie zeggen dat het onzin is. bullshit. maar als je er verder naar kijkt is het een manier die iemand aanspreekt. daardoor werkt het voor die persoon terwijl andere methodes niet werkt.

[...]
Ik heb ff een stuk wegeknipt omdat het anders een lange quote werd.
Kijk, deze uitleg daar kan iedereen wel wat mee denk ik. Zoals jij het uitlegt (en ik ga er even vanuit dat de TS zich hierin kan vinden) klinkt het ook heel logisch en helemaal niet vreemd.
Vooral het psychologisch effect dat je beschrijft en de definities van de termen die je geeft maakt het een stuk makkelijker te begrijpen. Deze uitleg is dan ook mij totaal niet vreemd en eigenlijk ken ik deze vorm van magie al. Ik houd mij er zelf niet mee bezig, maar heb er al vaker over gelezen.

De termen 'toveren' en zelfs 'magie' vind ik gewoon slecht gekozen, omdat deze termen vooral bekend zijn om hun andere definities. De schoonheid van de natuur of de innerlijke kracht om jezelf te verbeteren kun je natuurlijk magisch noemen, maar dan moet je niet raar opkijken als anderen denken dat je het over tovenarij hebt a la Gandalf, die je zelf net ook al even aanhaalde.
Omdat dit topic in Truth staat maakt deze vergissing nog makkelijker.

Dus eigenlijk is de vraag van TS: Hoe kom ik van mijn winterdip af en hoe kan ik ervoor zorgen dat ik weer positiever in het leven sta? (Ik wil niet baggataliserend overkomen, maar even heel simpel gezegd)
Of sla ik nu te ver door?
Dus...
pi_33034002
Heh, verdeurie, ik wil al heel de dag iets typen hier

Displission, man, die kracht ben je niet kwijt, zeker weten. Zo voelt het misschien en voor mij nu ook, geen idee wat het is. Het lijkt op een rustperiode, krachten verzamelen voor de volgende sprong?

Vreemd gevoel, ik kan ook niks met tarot nu. Ik snap er niks van en dat moet misschien ook niet.....Nouja, dat wilde ik even zeggen. Je bent echt niet alleen

Ik stotter zelden, kom altijd prima uit mijn woorden, maar op dit gebied weet ik het ook even niet

Komt wel weer en laat je niet gek maken heh

I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  dinsdag 13 december 2005 @ 01:35:50 #65
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_33034034
Jedi-cursus anyone?
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
  dinsdag 13 december 2005 @ 01:36:02 #66
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_33034038
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  dinsdag 13 december 2005 @ 01:38:40 #67
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_33034067
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 01:36 schreef cerror het volgende:
[afbeelding]
.
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
pi_33034085
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 01:38 schreef bolivian het volgende:

[..]

.
Gekkies
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  dinsdag 13 december 2005 @ 03:45:58 #69
91333 displission
pi_33035046
Wat een mooi stel zijn jullie toch
Hartelijk dank voor jullie reactie..ik wil alleen maar even het volgende zeggen mork_van_ork. Het is zeker een soort winterdip..al wachtend op de zomer maar het heeft ook met spiritualisme te maken. Zo is het voor mij bijna onmogelijk een goede legging te doen op het moment, nog wel geprobeert, zo slaan bijna altijd de drugs aan(waarom nu juist niet)en zo verdwaalde en droomde ik vaak weg in mijn gedachten. Verzetten tegen het ouder worden of wat je het ook wilt noemen is het niet het is een bijna ervaring van niet meer denken en alleen maar doe. Ik was alleen benieuwd of meerdere dit hebben en nu zie ik dat dromenvanger, morwen en baaj er ook al "last" van hebben het speelt al een tijdje..Ik weet niet of de winter er wat mee te maken heeft immers ik heb hier nooit eerder last van gehad..

Ik heb dit bericht hier gepost omdat ik het ook met leggingen te maken heeft..tarot is iets magisch naar mijn mening. Als ik het probeer of doe duw ik er kracht in. Ik steek wierrook op en lees wat de kaarten betekenen, maak daar een passend verhaal bij. Heel mooi allemaal maar wat als dat niet meer gaat op het moment?

Dromenvanger ik kan je af en toe uitstekend in je opmerkingen vinden. Ik weet wat jij hebt meegemaakt..nou ja niet in details, maar de grote lijnen. Ik vroeg me af of jij misschien ook drugs gebruikt(soft drugs), denk je dat paddo's een goede optie zijn om het weer op te wekken..

Morwen lang niet meer gezien/gesproken ik zie dat je een nieuwe avatar hebt..leuk is ie..ik kan je verzekeren dat ik er alles aan zal doen om mijn kracht..de changement of media en nieuws weer onder controle te krijgen..zodat ook jij weer je bestemming vind in dit leven. You'd be the first to know.
pi_33036506
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 03:45 schreef displission het volgende:

Ik heb dit bericht hier gepost omdat ik het ook met leggingen te maken heeft..tarot is iets magisch naar mijn mening. Als ik het probeer of doe duw ik er kracht in. Ik steek wierrook op en lees wat de kaarten betekenen, maak daar een passend verhaal bij. Heel mooi allemaal maar wat als dat niet meer gaat op het moment?
Ik herken dit wel, weliswaar voornamelijk op andere vlakken, maar ik probeer in dit soort gevallen te accepteren dat het nu even niet lukt/passend is blijkbaar.
Oké, next.. wat werkt nu wel voor mij ?

Mijn ervaring is dat als iets duidelijk nu even niet lukt, je het ook niet persé af moet willen dwingen omdat je dan juist nóg meer "blokkade" oproept.

Zeer recent nog zoiets meegemaakt op het "dagelijkse leven" vlak, maar ik denk vrij vergelijkbaar.
Ik ben zwanger en normaal gesproken ben ik de rust zelve (met de kinderen b.v.).
De laatste maanden betrapte ik mij erop dat ik met vlagen echt niet lekker in mijn vel zat ( waarschijnlijk "natuurlijk" hormonaal). Ik ergerde mij eraan dat ik niet "mijzelf" was.
( en iemand zei mij heel terecht dat ik natuurlijk wel mijzelf ben... maar dan de mijzelf in de situatie en omstandigheden zoals die nu zijn).
Het ergeren maakte dat ik mij nog vervelender voelde, want ik wilde mijn eigen vrolijke en heel rustige zelf zijn. Ik vond dat ik faalde en dat de kinderen recht hadden op zo'n moeder.. en wat gebeurde er ?
Ik hoorde mijzelf zelfs opeens schreeuwen (o.a. tegen de kinderen). Iets dat ik absoluut niet wil is schreeuwen. Gelukkig hoorde ik mijzelf. En ik moet eerlijk zeggen, dat schreeuwen kwam voornamelijk door de frustratie en het vechten in mijn hoofd tegen mijzelf op de momenten dat ik niet "mijzelf" was zoals ik dat graag zie.

Nu ik het meer los heb gelaten en gewoon accepteer als ik niet in mijn hum zit, minder energie heb etc... voel ik mij bijna lekker in mijn "vermoeidheid". Berustend is denk ik het juiste woord.
En guess what... ik schreeuw niet meer.
De rest gaat ook weer lekkerder.
op het kleine etterige mannetje, ik geloof dat ik een plaaggeest oid heb om het maar een naam te geven, dat streken uithaalt na dan...
quote:
Dromenvanger ik kan je af en toe uitstekend in je opmerkingen vinden. Ik weet wat jij hebt meegemaakt..nou ja niet in details, maar de grote lijnen. Ik vroeg me af of jij misschien ook drugs gebruikt(soft drugs), denk je dat paddo's een goede optie zijn om het weer op te wekken..
Ieder zijn ding natuurlijk, maar persoonlijk vind ik het onnodig om paddo's, wiet... andere drugs te gebruiken om iets "op te wekken". Is het niet veel makkelijker om je draai te vinden zónder die toevoegingen ? Zodra je je die vaardigheid eigen hebt gemaakt zal je ten alle tijde je gemoedstoestand kunnen vormen naar dat wat jij wil.
En als je het dan lekker vindt om er een jointje bij te roken..
Maar om die joint noui te roken òm iets te bereiken.. voor mij de verkeerde/onhandige manier.

Ik denk overigens ook dat je met veel drugssoorten jezelf voor de gek houd.
Je houdt er namelijk een spiraal mee in werking, waardoor je telkens iets van buiten jezelf nodig zal blíjven hebben om in een bepaalde toestand te geraken.

Sommige/veel drugssoorten zorgen ervoor dat je op dat moment alles van een bepaald stofje dat je hebt ineens (als soort shot) gebruikt.
Nadewrhand zal je dus in een dal vallen juist omdat je alles ineens verbruikt hebt.

Als je op andere manier de stofjes zelf uit laat zoeken hoeveel ze aan moeten maken, hoeveel te gebruiken zodat er (weer) een soort ritme/maat in komt zal je dus doorlopend de juiste hoeveelheid voor handen hebben.

Nu lijkt mij het een "stofjes" aanval waardoor je je prettig voelt.... en op de momenten dat de drugs uit je lichaam zijn een stofjes te kort (of chaos omdat het zijn eigen ritme kwijt is)

hoe ik het zie iig
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  dinsdag 13 december 2005 @ 10:04:03 #71
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_33037091
ben het helemaal met het laatste stuk eens. drugs kun je gebruiken als hulpmiddel om af en toe te chillen. maar om het nu als hoofdmoot te gaan gebruiken om iets te bereiken...ik vind dat persoonlijk een zwakte, een uitweg.

af en toe is het inderdaad beter om even iets niet te doen. zo deed ik een lange tijd ook geen tarot. ik zat met een kut relatie/vriendschap in me maag en elke kaart die ik trok was over mezelf. dus ik kon geween geen kaart voor iemand anders leggen. tja dan houdt het op en ga je verder met andere dingen. als het zover is en jezelf weer goed in je vel zit komt het wel weer terug.
pi_33043424
quote:

waarom zou je de wereld willen veranderen? wie zegt dat het niet zo hoort te zijn .. we hebben er zelf voor gekozen dus moeten we er allemaal ZELF weer voor kiezen om onze gedragingen/overtuigingen te veranderen.
je kan andere mensen niet veranderen jij zou het ook niet leuk vinden als iemand jouw probeert te veranderen naar wat hij wilt.
en je weet nooit wat een ziel probeert te leren ..(karma) ik denk zelf dat als we er klaar voor zijn als we gewoon meer weten dat het vanzelf goed komt
je kan alleen je eigen gevoelens gedachtes over de wereld , jezelf veranderen en harmonie vinden in jezelf

ik heb de laatste tijd ook dat ik geen kracht meer voel of dat ik juist geen controle meer voel over de buitenwereld en dat maakt me wel onzeker
maar ik denk dat het allemaal wel goed komt tenminste het komt OOIT wel een keertje goed
de mens leert wel van zn 'fouten' en groeit dat kan niet anders

enne probeer de verandering te ZIJN die jij in de wereld wenst te zien

-leven in liefde terug naar de bron van innerlijke kracht van deepak chopra is wel een aanrader

[ Bericht 4% gewijzigd door -starseed-mayo- op 13-12-2005 14:56:27 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')