als je grootlicht aanzet staat ie ook naar beneden gericht maar is nog steeds verblindendquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 21:42 schreef RainofDeath het volgende:
Zijn die dingen niet naar beneden te richten dan? Volgens mij moeten de koplampen goed gesteld worden bij een grote beurt als ik me het goed herinner.
Help me even herinneren dat ik je met motorfiets en al de berm in druk als ik je tegenkom.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 23:44 schreef octopussy het volgende:
Xenon licht op mijn motor![]()
nu ZIET iedereen me tenminste. Oh en ik heb vaak sjans want tegenliggers seinen naar meen dan sein ik terug met mijn halogeen groot licht
![]()
Yep, helaas zijn er ook veel aftermarket setjes waarmee je in je normale (in hoogte verstelbare) koplampen xenon in kan bouwen. En laten heel veel van die lampen nu verkeerd afgesteld staan...quote:Op maandag 12 december 2005 00:34 schreef Flurry het volgende:
is bij xenon verlichting niet een systeem verplicht dat ervoor zorgt dat de lampen automatisch in hoogte worden afgesteld? ze zouden dan eigenlijk niet mogen verblinden?
quote:Op zondag 14 oktober 2007 01:33 schreef 2cv het volgende:
[..]
Help me even herinneren dat ik je met motorfiets en al de berm in druk als ik je tegenkom.
Als ie je tegenligger is kan ie natuurlijk wel even de macht over het stuur verliezenquote:
Het één praat het ander niet goed.quote:Op zondag 14 oktober 2007 16:34 schreef Martijn_77 het volgende:
Van die gare golfjes met verkeerd afgestelde lampen zijn veel irritanter dan Xenon lamp
zijquote:Op zondag 14 oktober 2007 16:26 schreef 2cv het volgende:
... of als hij me inhaalt ...
Wat hebben sommige motorrijders eigenlijk te compenseren, dat ze iedere keer weer willen/moeten vertellen hoe snel hun gare Kawasuki is?quote:Op zondag 14 oktober 2007 17:35 schreef octopussy het volgende:
[..]
zij![]()
en ik heb je ingehaald voordat je met je ogen hebt geknipperd![]()
juist dat blauwe/wittelicht was de verbeteringquote:Op zondag 14 oktober 2007 18:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Wat hebben sommige motorrijders eigenlijk te compenseren, dat ze iedere keer weer willen/moeten vertellen hoe snel hun gare Kawasuki is?
on-topic:
Een goed afgestelde Xenon heb je helemaal geen last van; tenzij je er in gaat lopen staren. Wat volgens mij wel een beetje gemakkelijker vanzelf gaat dan bij "normale"lampen. De nieuwere xenon lampen zijn ook niet meer zo fel blauw; maar veel geler/warmer.
Ligt er maar net aan wat je er in zet, je hebt veel verschillende kleuren in de los te bestellen sets.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
on-topic:
Een goed afgestelde Xenon heb je helemaal geen last van; tenzij je er in gaat lopen staren. Wat volgens mij wel een beetje gemakkelijker vanzelf gaat dan bij "normale"lampen. De nieuwere xenon lampen zijn ook niet meer zo fel blauw; maar veel geler/warmer.
Vooral aan dat laatste heb ik een gruwelijke hekel. Het zijn er niet 1 of 2 die het altijd aan hebben, maar echt enorm veel auto'squote:Op zondag 11 december 2005 23:51 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Dat is Xenon verlichting, en ik heb daar ook een gruwelijke hekel aan. Voor de automobilist die het gebruikt is het wel prettiger omdat het licht echt 'wit' is, maar voor tegemoetkomende automobilisten is het erg vervelend. Ook heb ik een hekel aan mensen die mistlampen voeren terwijl er helemaal geen mist is![]()
Nee die zijn niet zo fel, die 80% meer dingen ofzo.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 22:31 schreef TeenWolf het volgende:
Dat zijn die gare "30% MEER LICHT!!" lampen....
Tsja...dan kopen ze een auto met in het accessoirepakket een mistlampenset die eigenlijk vééééél duurder lijkt dan hij is, dan wil je ook laten zien dat je ze hebt hé.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 22:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vooral aan dat laatste heb ik een gruwelijke hekel. Het zijn er niet 1 of 2 die het altijd aan hebben, maar echt enorm veel auto's

je merkt het verschil wel als je zelf ook xenon op je auto hebt. maar ja zo'n pauper wil je natuurlijk niet zijnquote:Op donderdag 3 januari 2008 13:14 schreef Walter81 het volgende:
Ik heb met mn normale lampen geen problemen met het zien van de strepen op de weg. Dus als een Xenonrijder dat wél heeft, ligt het toch écht aan hemzelf.
En stel ze dan in ieder geval zo in dat je niet recht door de achterruit van je voorganger rijdt.
Dat blauw wat hij ook uitstraalt is ook irritant. Dan zie je in je ooghoeken dat blauw, denk je ruimte te moeten maken voor een ambulance... is t zo'n xenonpauper...
nieuwerwetsquote:Op maandag 12 december 2005 00:10 schreef Nexxennium het volgende:
Die xenon-dingen lijken wel puntlichtbronnen. Relatief kleine oppervlakte maar extreem fel. En ja, ik vind ze ook erg hinderlijk.
Maar zelfs fietslampen kunnen al storend zijn. Mutsen die het ding recht naar voren, of zelfs iets omhoog hebben schijnen. Die nieuwerwetse lampen zijn dan opeens nog best fel!
Welnee, zijn gewoon legaal. RDW en TUV goedgekeurd.quote:Op donderdag 3 januari 2008 18:32 schreef B_ernd het volgende:
die xenonlampen zijn echt te fel.
Rijtje mistlampen op je dakquote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:07 schreef Matel het volgende:
De koplampen in mijn auto geven niet zoveel licht. Zodra er een auto met slecht afgestelde lampen danwel Xenon verlichting aankomt, zie ik dus ook vrij weinig... Vooral leuk op smalle onverlichte wegen waar je geen witte streep hebt aan de rechterkant, maar wel 80KM/h mag rijden. Ik ben aan het overwegen echt goed felle lampen te kopen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |