abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53915614
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 21:42 schreef RainofDeath het volgende:
Zijn die dingen niet naar beneden te richten dan? Volgens mij moeten de koplampen goed gesteld worden bij een grote beurt als ik me het goed herinner.
als je grootlicht aanzet staat ie ook naar beneden gericht maar is nog steeds verblindend

die dingen zijn gewoon te fel
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
pi_53917032
Xenon licht op mijn motor

nu ZIET iedereen me tenminste. Oh en ik heb vaak sjans want tegenliggers seinen naar me en dan sein ik terug met mijn halogeen groot licht
  † In Memoriam † zondag 14 oktober 2007 @ 01:33:02 #53
25682 2cv
Niet subtiel
pi_53919086
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 23:44 schreef octopussy het volgende:
Xenon licht op mijn motor

nu ZIET iedereen me tenminste. Oh en ik heb vaak sjans want tegenliggers seinen naar me en dan sein ik terug met mijn halogeen groot licht
Help me even herinneren dat ik je met motorfiets en al de berm in druk als ik je tegenkom.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 14 oktober 2007 @ 01:42:33 #54
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_53919156
waarom kijkt men dan niet richting de witte streep aan de zijkant van de weg.

maar goed die ultra felle lichten zijn geen pretje.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_53919255
quote:
Op maandag 12 december 2005 00:34 schreef Flurry het volgende:
is bij xenon verlichting niet een systeem verplicht dat ervoor zorgt dat de lampen automatisch in hoogte worden afgesteld? ze zouden dan eigenlijk niet mogen verblinden?
Yep, helaas zijn er ook veel aftermarket setjes waarmee je in je normale (in hoogte verstelbare) koplampen xenon in kan bouwen. En laten heel veel van die lampen nu verkeerd afgesteld staan...
pi_53923305
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 01:33 schreef 2cv het volgende:

[..]

Help me even herinneren dat ik je met motorfiets en al de berm in druk als ik je tegenkom.
alsof jij me kan bijhouden
pi_53924326
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 13:04 schreef octopussy het volgende:

[..]

alsof jij me kan bijhouden
Als ie je tegenligger is kan ie natuurlijk wel even de macht over het stuur verliezen .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  † In Memoriam † zondag 14 oktober 2007 @ 16:26:31 #58
25682 2cv
Niet subtiel
pi_53926888
... of als hij me inhaalt ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 14 oktober 2007 @ 16:34:11 #59
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53927027
Van die gare golfjes met verkeerd afgestelde lampen zijn veel irritanter dan Xenon lamp
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_53927114
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 16:34 schreef Martijn_77 het volgende:
Van die gare golfjes met verkeerd afgestelde lampen zijn veel irritanter dan Xenon lamp
Het één praat het ander niet goed.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_53928213
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 16:26 schreef 2cv het volgende:
... of als hij me inhaalt ...
zij

en ik heb je ingehaald voordat je met je ogen hebt geknipperd
  zondag 14 oktober 2007 @ 18:35:41 #62
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_53929528
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 17:35 schreef octopussy het volgende:

[..]

zij

en ik heb je ingehaald voordat je met je ogen hebt geknipperd
Wat hebben sommige motorrijders eigenlijk te compenseren, dat ze iedere keer weer willen/moeten vertellen hoe snel hun gare Kawasuki is?

on-topic:
Een goed afgestelde Xenon heb je helemaal geen last van; tenzij je er in gaat lopen staren. Wat volgens mij wel een beetje gemakkelijker vanzelf gaat dan bij "normale"lampen. De nieuwere xenon lampen zijn ook niet meer zo fel blauw; maar veel geler/warmer.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_53932242
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 18:35 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Wat hebben sommige motorrijders eigenlijk te compenseren, dat ze iedere keer weer willen/moeten vertellen hoe snel hun gare Kawasuki is?

on-topic:
Een goed afgestelde Xenon heb je helemaal geen last van; tenzij je er in gaat lopen staren. Wat volgens mij wel een beetje gemakkelijker vanzelf gaat dan bij "normale"lampen. De nieuwere xenon lampen zijn ook niet meer zo fel blauw; maar veel geler/warmer.
juist dat blauwe/wittelicht was de verbetering
Overigens terechte klacht
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_53932430
Ik vind sowieso alle andere weggebruikers lichtende misbaksels.

Maar ja, ik mag dan ook morgen weer fietsen. .
Op vrijdag 16 november 2007 11:36 schreef Buschetta het volgende:
Je bent nu officieel een crimineel
pi_53932933
Gasten let gewoon op de weg en niet op de lampen van een ander. Lampen waarvan je hinder van zal ondervinden, zijn van de hoge temperatuur nep xenon lampen. Van die paupers die er stoer uit willen zien. Die lampen zijn vervelend. Xenon niet..
pi_53932978
Xenon lampen stellen zichzelf af zodra je je auto start. Die paupers die met z'n 4en / 5en in de auto zitten en dan met de hand vergeten om hun lampen at te stellen. Dat is pas vervelend
pi_53933532
vooral van die verkeerde aftermarket xenon lampen zijn irritant, en in het donker rammel ik me binnenspiegel op nachtstand en heb ik er ook bijna geen last meer van.

en voor normale lampen, phillips nightguide vind ik persoonlijk fijne lampen, zitten 3 kleuren in, geel, blauw en wit.

minder verblindend voor je tegenliggers, maar zelf zie je belijning wel goed.
pi_53935441
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 18:35 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

on-topic:
Ligt er maar net aan wat je er in zet, je hebt veel verschillende kleuren in de los te bestellen sets.

En die aftermarket sets zijn ook juist het probleem, die lampen worden in de normale koplamp-units gezet. Deze hebben geen niveauregeling en geen sproeiers, ze moeten met de hand versteld worden. Oftewel grote kans bij belading dat ze te hoog schijnen.
pi_53936047
Ik heb twee 300mwatt groene lasers voorop mijn auto, dat is tenminste niet irritant voor medeweggebruikers.
pi_55710023
Vooral met dit bagger weer in de winter word ik erg gek van die gasten die xenon in hun auto prutsen of soms ook bij nieuwe auto's met xenon die niet goed afgesteld staat.
Als nou is goed afstellen, lampen goed schoon houden en vooral zorgen dat ze doorzichtig koplamp glas hebben zal stukken beter zijn
Ook tegenwoordig heb je van Philips van die felle nep xenon lampen die verblinden je ook heel erg als niet goed zit.
............................
  dinsdag 1 januari 2008 @ 22:31:09 #71
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_55711691
Dat zijn die gare "30% MEER LICHT!!" lampen....
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 januari 2008 @ 22:53:03 #72
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55712130
quote:
Op zondag 11 december 2005 23:51 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Dat is Xenon verlichting, en ik heb daar ook een gruwelijke hekel aan. Voor de automobilist die het gebruikt is het wel prettiger omdat het licht echt 'wit' is, maar voor tegemoetkomende automobilisten is het erg vervelend. Ook heb ik een hekel aan mensen die mistlampen voeren terwijl er helemaal geen mist is
Vooral aan dat laatste heb ik een gruwelijke hekel. Het zijn er niet 1 of 2 die het altijd aan hebben, maar echt enorm veel auto's
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_55712404
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 22:31 schreef TeenWolf het volgende:
Dat zijn die gare "30% MEER LICHT!!" lampen....
Nee die zijn niet zo fel, die 80% meer dingen ofzo.
Klik

Deze krengen bestaan ook nog, schijnen meer om hoog dan normaal ofzo
Klik

Maar zolang iedereen beetje normaal zijn koplampen afstelt(laat aftellen) en goed schoonhoud, heb je niet zoveel last van.
............................
pi_55712433
Ik heb niet eens een maand mijn rijbewijs maar ik erger mij er ook aan
pi_55713366
Ik heb zelf ook xenon op mijn wagen maar mits goed afgesteld is het minder irritant aan de ogen dan halogeen.

Het probleem is dat die kut sjonnies het in een golf 3 of een andere wat oudere auto bouwen.
Xenon behoeft een koplamp met een lens en een heldere kap.
Dan wordt het licht gebundeld en kun je het fatsoenlijk stellen zonder dat andere mensen daar last van hebben.
Als je geen lens lampen heb dan verstrooit het licht zich en dan verblind je dus iedereen,een grote nadeel daarvan is dat je zelf ook geen steek meer ziet dan met halogeen.

En die paupers die met 8000 k en meer rijden snappen het ook niet,ze vinden het wel stoer allemaal maar dat paarse licht zeker maar het levert niks op.

Ik heb het achteraf ingebouwd en heb 6000 k lampen gekocht,dan heb je felwit licht en op een afstandje zit daar een beetje een blauw randje op,dit genereert de lens namelijk.

De meeste autofabrikanten nemen standaard 4300 k.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 3 januari 2008 @ 08:06:59 #76
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_55739128
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 22:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Vooral aan dat laatste heb ik een gruwelijke hekel. Het zijn er niet 1 of 2 die het altijd aan hebben, maar echt enorm veel auto's
Tsja...dan kopen ze een auto met in het accessoirepakket een mistlampenset die eigenlijk vééééél duurder lijkt dan hij is, dan wil je ook laten zien dat je ze hebt hé.
Ondingen, zelfs tijdens mist heb je er geen donder aan.
pi_55739204
xenon

slechts afgestelde koplampen, xenon of anders...

mensen die met groot licht rijden omdat ze "het anders niet zien"
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 3 januari 2008 @ 08:53:18 #78
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_55739370
Ik heb ook Xenon en vind het heerlijk. Je ziet de strepen op het asfalt veel beter.
Gelukkig heb ik ook dimmende binnen en buitenspiegels zodat ik geen last heb van die idioten met Xenonverlichting achter me.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_55739877
Is Xenon licht, en de lamp staat gewoon verkeerd..
Verzet met het knopje aan de binnenkant dat lampeding iets naar beneden, en iedereen is blij
pi_55743984
Ik heb met mn normale lampen geen problemen met het zien van de strepen op de weg. Dus als een Xenonrijder dat wél heeft, ligt het toch écht aan hemzelf.
En stel ze dan in ieder geval zo in dat je niet recht door de achterruit van je voorganger rijdt.

Dat blauw wat hij ook uitstraalt is ook irritant. Dan zie je in je ooghoeken dat blauw, denk je ruimte te moeten maken voor een ambulance... is t zo'n xenonpauper...
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_55744048
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:14 schreef Walter81 het volgende:
Ik heb met mn normale lampen geen problemen met het zien van de strepen op de weg. Dus als een Xenonrijder dat wél heeft, ligt het toch écht aan hemzelf.
En stel ze dan in ieder geval zo in dat je niet recht door de achterruit van je voorganger rijdt.

Dat blauw wat hij ook uitstraalt is ook irritant. Dan zie je in je ooghoeken dat blauw, denk je ruimte te moeten maken voor een ambulance... is t zo'n xenonpauper...
je merkt het verschil wel als je zelf ook xenon op je auto hebt. maar ja zo'n pauper wil je natuurlijk niet zijn

en denken dat het een ambulance is?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_55744255
Als je normaal door je voorruit kijkt, en je ziet in je spiegel in de verte iets blauws flikkeren, dan zou het een ambulance (of politie/brandweer natuurlijk) kunnen zijn. Die mogen namelijk wél blauw licht voeren. Daarna wordt wel duidelijk dat het weer een nachtblinde is.
[ afbeelding ]
pi_55745331
ja dat zal het zijn
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_55751016
@ Walter,zonder xenon zien we het ook wel,maar met xenon veel beter.
Als ik nu in de wagen rijd van me vader die halogeen heeft lijkt het wel alsof er geen koplampen inzitten.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_55751292
quote:
Op maandag 12 december 2005 00:10 schreef Nexxennium het volgende:
Die xenon-dingen lijken wel puntlichtbronnen. Relatief kleine oppervlakte maar extreem fel. En ja, ik vind ze ook erg hinderlijk.

Maar zelfs fietslampen kunnen al storend zijn. Mutsen die het ding recht naar voren, of zelfs iets omhoog hebben schijnen. Die nieuwerwetse lampen zijn dan opeens nog best fel!
nieuwerwets

die xenonlampen zijn echt te fel.
  donderdag 3 januari 2008 @ 19:33:27 #86
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_55752817
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 18:32 schreef B_ernd het volgende:
die xenonlampen zijn echt te fel.
Welnee, zijn gewoon legaal. RDW en TUV goedgekeurd.
pi_55752923
Het zijn de mensen met die zelfinbouwsetjes die verblinden. Dat zijn ook die lutsers die met blauwe en paarse lampen in hun knakengolf of crx rijden.

Overigens vind ik het effect van xenon niet zo wereldschokkend...
pi_55753737
Het ligt niet aan Xenon in het algemeen, maar meer aan te hoog afgestelde xenon in het bijzonder
pi_55755798
Van xenon lampen heb ik eigenlijk nooit last.. Heb eerder last van normale lampen die te hoog staan, of waarvan de ene veller gaat branden, wanneer de ander het bijna niet meer doet..

Zodra je zelf in een auto zit met xenon verlichting, zul je merken hoeveel beter het is dan normale lampen
pi_55756223
volgens mij komt het doordat mensen hun lampen niet goed afstellen
pi_55763855
Waarom lijkt het dan alsof 95% van de xenonlampen niet goed is afgesteld? En bij normale lampen veel minder?
[ afbeelding ]
pi_55765319
De koplampen in mijn auto geven niet zoveel licht. Zodra er een auto met slecht afgestelde lampen danwel Xenon verlichting aankomt, zie ik dus ook vrij weinig... Vooral leuk op smalle onverlichte wegen waar je geen witte streep hebt aan de rechterkant, maar wel 80KM/h mag rijden. Ik ben aan het overwegen echt goed felle lampen te kopen.
pi_55766454
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 10:07 schreef Matel het volgende:
De koplampen in mijn auto geven niet zoveel licht. Zodra er een auto met slecht afgestelde lampen danwel Xenon verlichting aankomt, zie ik dus ook vrij weinig... Vooral leuk op smalle onverlichte wegen waar je geen witte streep hebt aan de rechterkant, maar wel 80KM/h mag rijden. Ik ben aan het overwegen echt goed felle lampen te kopen.
Rijtje mistlampen op je dak
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:10:32 #94
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_55766586
Xenon grootlicht (Bi-Xenon) wat ik heb, da's pas leuk.
Dat geeft een licht, niet normaal !!
pi_55766708
Xenon laten inbouwen is ook niet wat, in een auto uit 1995 Maar ik heb van die Philips "Xenon" lampen zien liggen. Zijn dus normale lampen, maar dan extra fel en blauw. Wellicht dat die goed wat extra licht geven.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:27:17 #96
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_55767023
pas echt irritant wordt het als zo een pauper Landrover op je bumper zit met die xenon ver stralers
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')