abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 januari 2008 @ 08:06:59 #76
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_55739128
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 22:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Vooral aan dat laatste heb ik een gruwelijke hekel. Het zijn er niet 1 of 2 die het altijd aan hebben, maar echt enorm veel auto's
Tsja...dan kopen ze een auto met in het accessoirepakket een mistlampenset die eigenlijk vééééél duurder lijkt dan hij is, dan wil je ook laten zien dat je ze hebt hé.
Ondingen, zelfs tijdens mist heb je er geen donder aan.
pi_55739204
xenon

slechts afgestelde koplampen, xenon of anders...

mensen die met groot licht rijden omdat ze "het anders niet zien"
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 3 januari 2008 @ 08:53:18 #78
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_55739370
Ik heb ook Xenon en vind het heerlijk. Je ziet de strepen op het asfalt veel beter.
Gelukkig heb ik ook dimmende binnen en buitenspiegels zodat ik geen last heb van die idioten met Xenonverlichting achter me.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_55739877
Is Xenon licht, en de lamp staat gewoon verkeerd..
Verzet met het knopje aan de binnenkant dat lampeding iets naar beneden, en iedereen is blij
pi_55743984
Ik heb met mn normale lampen geen problemen met het zien van de strepen op de weg. Dus als een Xenonrijder dat wél heeft, ligt het toch écht aan hemzelf.
En stel ze dan in ieder geval zo in dat je niet recht door de achterruit van je voorganger rijdt.

Dat blauw wat hij ook uitstraalt is ook irritant. Dan zie je in je ooghoeken dat blauw, denk je ruimte te moeten maken voor een ambulance... is t zo'n xenonpauper...
Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.
pi_55744048
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:14 schreef Walter81 het volgende:
Ik heb met mn normale lampen geen problemen met het zien van de strepen op de weg. Dus als een Xenonrijder dat wél heeft, ligt het toch écht aan hemzelf.
En stel ze dan in ieder geval zo in dat je niet recht door de achterruit van je voorganger rijdt.

Dat blauw wat hij ook uitstraalt is ook irritant. Dan zie je in je ooghoeken dat blauw, denk je ruimte te moeten maken voor een ambulance... is t zo'n xenonpauper...
je merkt het verschil wel als je zelf ook xenon op je auto hebt. maar ja zo'n pauper wil je natuurlijk niet zijn

en denken dat het een ambulance is?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_55744255
Als je normaal door je voorruit kijkt, en je ziet in je spiegel in de verte iets blauws flikkeren, dan zou het een ambulance (of politie/brandweer natuurlijk) kunnen zijn. Die mogen namelijk wél blauw licht voeren. Daarna wordt wel duidelijk dat het weer een nachtblinde is.
[ afbeelding ]
pi_55745331
ja dat zal het zijn
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_55751016
@ Walter,zonder xenon zien we het ook wel,maar met xenon veel beter.
Als ik nu in de wagen rijd van me vader die halogeen heeft lijkt het wel alsof er geen koplampen inzitten.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_55751292
quote:
Op maandag 12 december 2005 00:10 schreef Nexxennium het volgende:
Die xenon-dingen lijken wel puntlichtbronnen. Relatief kleine oppervlakte maar extreem fel. En ja, ik vind ze ook erg hinderlijk.

Maar zelfs fietslampen kunnen al storend zijn. Mutsen die het ding recht naar voren, of zelfs iets omhoog hebben schijnen. Die nieuwerwetse lampen zijn dan opeens nog best fel!
nieuwerwets

die xenonlampen zijn echt te fel.
  donderdag 3 januari 2008 @ 19:33:27 #86
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_55752817
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 18:32 schreef B_ernd het volgende:
die xenonlampen zijn echt te fel.
Welnee, zijn gewoon legaal. RDW en TUV goedgekeurd.
pi_55752923
Het zijn de mensen met die zelfinbouwsetjes die verblinden. Dat zijn ook die lutsers die met blauwe en paarse lampen in hun knakengolf of crx rijden.

Overigens vind ik het effect van xenon niet zo wereldschokkend...
pi_55753737
Het ligt niet aan Xenon in het algemeen, maar meer aan te hoog afgestelde xenon in het bijzonder
pi_55755798
Van xenon lampen heb ik eigenlijk nooit last.. Heb eerder last van normale lampen die te hoog staan, of waarvan de ene veller gaat branden, wanneer de ander het bijna niet meer doet..

Zodra je zelf in een auto zit met xenon verlichting, zul je merken hoeveel beter het is dan normale lampen
pi_55756223
volgens mij komt het doordat mensen hun lampen niet goed afstellen
pi_55763855
Waarom lijkt het dan alsof 95% van de xenonlampen niet goed is afgesteld? En bij normale lampen veel minder?
[ afbeelding ]
pi_55765319
De koplampen in mijn auto geven niet zoveel licht. Zodra er een auto met slecht afgestelde lampen danwel Xenon verlichting aankomt, zie ik dus ook vrij weinig... Vooral leuk op smalle onverlichte wegen waar je geen witte streep hebt aan de rechterkant, maar wel 80KM/h mag rijden. Ik ben aan het overwegen echt goed felle lampen te kopen.
pi_55766454
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 10:07 schreef Matel het volgende:
De koplampen in mijn auto geven niet zoveel licht. Zodra er een auto met slecht afgestelde lampen danwel Xenon verlichting aankomt, zie ik dus ook vrij weinig... Vooral leuk op smalle onverlichte wegen waar je geen witte streep hebt aan de rechterkant, maar wel 80KM/h mag rijden. Ik ben aan het overwegen echt goed felle lampen te kopen.
Rijtje mistlampen op je dak
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:10:32 #94
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_55766586
Xenon grootlicht (Bi-Xenon) wat ik heb, da's pas leuk.
Dat geeft een licht, niet normaal !!
pi_55766708
Xenon laten inbouwen is ook niet wat, in een auto uit 1995 Maar ik heb van die Philips "Xenon" lampen zien liggen. Zijn dus normale lampen, maar dan extra fel en blauw. Wellicht dat die goed wat extra licht geven.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:27:17 #96
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_55767023
pas echt irritant wordt het als zo een pauper Landrover op je bumper zit met die xenon ver stralers
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')