abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:00:14 #76
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_33050003
Noah lieverdje, wat ben je gestyled jongen! Alsof er een windmachine in je woeste lokken staat te blazen! wat lijkt ie blond ineens Tex!

Enne.... ik had hem nog niet gemaakt vandaag, maarrrrrrrrr:

NOG 4!!!!!

En dan....
pi_33050266
ow neej wat een lekker koppie Tex, jeetje... nou alvast een dikke verjaardagszoen van Benthe
Gek dat die kinderen ineens zo baby-af zijn he.
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:20:20 #78
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33050556
Lekker ding blijf je hoor Noah! Inderdaad Tex, hij wordt groot zo! Een Fjietfjiew van Luuke!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_33050686
Oeh Benthe en Luuke Noah wordt er helemaal verlegen van

renzell hij is ook wel wat blond hoor, maar door de flits lijkt het nog blonder dan dat het echt is
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 13 december 2005 @ 19:32:22 #80
105888 renzell
pi_33050860
Het is idd echt geen babytje meer Tex!

Of nou ja.....
vooruit dan....

Nog 4 dagen!!!!!!

Want dan....

pi_33050909
Noah wat ben je een lekker ding !! Een heel lief groot babietje ben je
pi_33051968
Hij heeft weer wat verhoging en hij heeft maar één (hele grote en late wel) middagdut gedaan dus hij was doodop. Dus heeft ie net nog even lekker bij me gelegen als een echt klein babietje
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_33052286
NOAH LEKKER DING hihi.. mooie vent ben je zeg, die ogen!!!

Amber heeft vandaag weer ontzettend slecht geslapen. Vannacht van 0.30 tot 5.00 en van 6.30 tot 8.45 daarna heel eventjes haar oogjes dicht gedaan toen ze in de wipstoel zat en vanmiddag van half 3 tot 4 uur.... Nu ligt ze wel weer maar het ging niet van ganse harte...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:32:21 #84
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_33052825
staat Noah erg goed dat korte koppie en wat is hij blond ineens
pi_33055474
Noah is idd een mooi mannetje, en wat is het snel gegaan met hem... alweer bijna een jaar, wauw.

Hier ook een zieke baby, zo zielig, hij houdt niets binnen en spuugde net al gal, bah, nu slaapt hij weer in zijn een na laatste schone slaapzak. Koorts heeft hij niet, tis echt alleen maar overgeven, met enorme golven. :/
Ik duik er zelf ook in om nog wat rust te pakken, want Chiara is ook niet fit en morgen hebben ze me weer hard nodig.
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 13 december 2005 @ 21:48:18 #86
105888 renzell
pi_33055533
Och mannetje Yoram! Wat zielig Mel!!!
  † In Memoriam † dinsdag 13 december 2005 @ 21:51:30 #87
81992 Githa
pi_33055637
Noah ik vind dat je een prachtig koppie hebt met je haar zo

Yoram beterschap

Hier een klein duiveltje vandaag drammen, tot aan stampvoeten toe !
Niks is goed en alles moet op zijn manier en anders is het gillen , stampen en naar achter laten vallen gooien
Nee, tis geen lievertje vandaag blijf dan maar eens consequent
pi_33057359
consequent waarin precies?

arme yoram, zoveel overgeven... beterschap!

en noah, je nieuwe kapsel staat je super! (*fjietfjiewt even met luuke mee*)
  † In Memoriam † dinsdag 13 december 2005 @ 22:41:43 #89
81992 Githa
pi_33057403
In het negeren van zijn gedrag.

Hij is eigenlijk de hele week al drammerig, als hij ergens niet mag aankomen, denkt hij het op te lossen door eerst gillend aan tafel te staan springen voor zijn doen dan, hij komt natuurlijk niet van de grond en als dat niet werkt zich dramatisch om te laten vallen misschien heeft hij het overgenomen van zijn oudere nichtjes ofzo maar best moeilijk om mee om te gaan hoor.

[ Bericht 88% gewijzigd door Githa op 13-12-2005 22:47:09 ]
pi_33058400
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 08:42 schreef Randa_v het volgende:
In plaats van een speentje kun je Kim ook nog vaker aanleggen, heb je meteen een oplossing voor de stuwing.
Dat is juist niet goed, werd mij verteld. Dan raken haar darmen steeds meer van streek. Aangezien ze dan steeds weer geprikkeld worden.

Verder ga ik maar wat uitproberen. ik vind het zo zielig! Als ze ' gewoon' huilt, kan ik haar wel laten liggen. Maar af en toe krijst ze hysterisch van de krampen, dan ga ik er wel heen. Gelukkig gaat verder alles goed!
pi_33058462
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 23:14 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

Dat is juist niet goed, werd mij verteld. Dan raken haar darmen steeds meer van streek. Aangezien ze dan steeds weer geprikkeld worden.

Verder ga ik maar wat uitproberen. ik vind het zo zielig! Als ze ' gewoon' huilt, kan ik haar wel laten liggen. Maar af en toe krijst ze hysterisch van de krampen, dan ga ik er wel heen. Gelukkig gaat verder alles goed!
Het is ook zielig, maar behalve alle middeltjes die hier al staan niet zo veel aan te doen.

Als ze 'gewoon' huilt, laat je haar dan gewoon liggen??
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_33064530
Githa, Noah heeft ook zo'n periode gehad, en dan gooide hij zich ook alijd naar achteren als ie driftig werd. En hij heeft niemand om zich heen om het van af te kijken. En remember: het is maar een fase, het is een fase!!
©Dumbo
pi_33064644
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 23:14 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

En toch is aanleggen schijnbaar goed. Al is het maar een bijna lege borst. Zelf heb ik nog geen ervaring maar op http://www.borstvoeding.com/newman/krampjes.html lees ik eigenlijk wat ik ook in handboek borstvoeding lees van LLL. Ik weet niet of je zoiets al geprobeerd hebt.
pi_33065308
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 12:22 schreef Fuente het volgende:

[..]

ik was vooral heel wanhopig inmiddels. Ze liet gewoon hele flessen staan, als de speen al in haar mond kwam zette ze het op een krijzen. Ik 'propte' er op een dag 500 ml in, da's dan volgens de HA het minimum voor uitdroging, en met veel moeite ging dat. Maar goed, van 900 ml naar 500 ml leek me niet bepaald goed voor d'r groei enzo. Ik kreeg van iemand anders de tip om te wisselen met fles of speen. Avent wou ze ook niet (hadden we nog liggen), een kleinere of grotere speen ook niet, maar de dental gaat dus perfect *blij is*.
Wel goed dat je er nog zoveel in kreeg... dan heeft ze in ieder geval geen superdorst gehad ofzo...
(raar he, dat die kindjes soms ineens een andere speen willen...)
pi_33065695
Anna zei vanmorgen heel duidelijk 'Piet' toen ze naast hem in de auto werd gezet. mama en papa kan ze ook al een tijdje goed gebruiken, maar 'Piet' had ik nog niet gehoord. heel soms wel 'Tiet' maar ook dat is echt van de laatste dagen. echt leuk!

ze kan nu ook heel goed 'daag' zeggen, compleet met de g erachteraan. en goed getimed ook, met uitvoerig zwaaien erbij. (doet ze zelfs al als we van de ene kamer naar de andere gaan, zwaaien vindt ze zo leuk! ).

ik sta er sowieso versteld van hoeveel zo'n kleintje al begrijpt. als ik iets zeg over drinken schuift ze als ze even de kans krijgt meteen mijn shirt omhoog en toen ik gisteren voorstelde om een muziekje aan te zetten keek ze direct heel ongeduldig naar de box (want daarin zitten een paar muziekdoosjes die we ook altijd met 'muziekje' aanduiden). ook haar muzikale geheugen is trouwens erg goed (beter dan 't mijne ). ze weet precies welk liedje waar vandaan komt. laatst zaten we aan tafel het BobdeBouwer lied te zingen, en ze draait zich onmiddellijk om naar de TV. toen we vervolgens een K3-liedje aanhieven ging haar blik richting pc (want dat luisteren we altijd via de pc) en om 't af te maken neuriede ik daarna een melodietje van een van die muziekdoosjes in de box en jahoor, ze keek meteen de goede kant op. ik vind dat zo knap!

Fuente, hartstikke fijn dat Sara weer goed drinkt! (had ik gisteren overheen gelezen)

en Ingrid, het is in ieder geval van voorbijgaande aard, en tot die tijd steeds maar weer zoeken wat het beste werkt voor juist dit kindje. Anna vond het heel fijn om op mijn buik te slapen, dus buik-op-buik, en veel tegen me aan te zitten (heb je al een draagdoek oid?). succes er weer mee!
pi_33065849
Ingrid, bij Emma hebben we de eerste dagen ook best aardig wat krampen gehad, maar als je Kim veel vasthoudt en bijvoorbeeld haar op haar buikje over je arm heen legt (haar hoofdje ligt dan in jouw elleboogholte en haar kontje op je hand, en dan kun je met je andere hand haar buikje masseren) dan wordt ze waarschijnlijk snel rustig. We hebben op die manier zowel Noa als Emma vaak rustig gekregen.
De tips van Bixister zijn ook heel goed, op de buik slapen is idd erg lekker voor die kleintjes, én een draagdoek, daar krijg je ze (mits ze geen vieze broek hebben of honger hebben) eigenlijk altijd wel rustig in. Vooral als je even rondloopt of gewoon bezig bent. (ik kon eigenlijk vanalles doen met Noa én nu ook met Emma in de draagdoek, alleen oppassen dat je niet ergens tegenaan botst, je hebt eigenlijk weer een dikke buik dan )

Bix, wat is Anna onvoorstelbaar snel met alles dan??!! Ik vond Noa al snel met dingetjes zeggen en herhalen, maar dit is helemaal snel! Hoe oud is ze nu precies? (de lilypie link in je sig doet het niet...)

Overigens vind ik zowiezo dat de baby's hier erg snel zijn met vanalles...valt jullie dat ook op? Het gemiddelde ligt voor veel dingen écht een stuk lager. Grappig hoor.
  † In Memoriam † woensdag 14 december 2005 @ 10:25:44 #97
81992 Githa
pi_33066149
Anna wat goed!
Jordy is zo snel niet met de spraak, hij zegt wel mama, papa, eetuh en dada en zwaait erbij en nog wat woorden wat klinkt als, maar geen een maakt hij goed af. Komt vanzelf.
Maar echt super hoor Anna 'Piet' en 'daaaG'

nu ik Piet schrijf en denk aan hoe Anna dat zegt, schiet me Jordy te binnen die helemaal weg is van zijn nichtje Serissa. Hij noemt haar sasasasasa

Suzanna, idd jah...maar toch heeft elk kleintje zijn eigen onderdeel, als je bergijpt wat ik bedoel

Tex, zou het enkel een fase zijn.... Ik hoop het maar
Hoe ging jij daar mee om ? Ik probeer hem te negeren als hij zo'n bui krijgt, hopelijk ziet hij dan in dat hij er helemaal niks mee bereikt.
pi_33066184
Leuk hoor bix! En wat knap van Anna!
Noah staat even een beetje stil in zin ontwikkeling heb ik het idee. Zul je zien dat ie straks weer alle tegelijk doet opeens

Suzanna, veel kindjes hier zijn met bepaalde dingen wel vroeg. Maar elk kindje weer met wat anders denk ik. Noah kon bijvoorbeeld vrij vroeg (sneller dan het gemiddelde) staan en langs de tafel lopen enzow, maar zegt tot nu toe nog weinig verstaanbare woordjes. En als je dan alleen naar de dingen kijkt die de kindjes hier al vroeg kunnen, dan lijken het allemaal wel wonderkindjes ja! (zijn ze natuurlijk ook )
©Dumbo
pi_33066224
quote:
Op woensdag 14 december 2005 10:11 schreef Suzanna het volgende:
Hoe oud is ze nu precies? (de lilypie link in je sig doet het niet...)
bij mij doet ie 't wel en ik zie daar staan dat ze nu 10 maanden en 5 dagen is.
quote:
Overigens vind ik zowiezo dat de baby's hier erg snel zijn met vanalles...valt jullie dat ook op? Het gemiddelde ligt voor veel dingen écht een stuk lager. Grappig hoor.
nou ja, het is natuurlijk vast een vertekend beeld, want je noemt vooral de opvallende dingen, althans zo werkt 't bij mij wel.
  woensdag 14 december 2005 @ 10:31:07 #100
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33066265
Githa, bij Noah is het weer over gegaan, dus het zal bij Jordy ook wel over gaan denk ik
Ik probeerde hem ook een beetje te negeren, in elk geval niet z'n zin geven omdat ie zich zo aanstelt. Vaak moest ik er wel om lachen eigenlijk Maar op een gegeven moment heb je er wel schoon genoeg van natuurlijk. Afleiden met iets anders wilde ook nog wel eens helpen.

Noah zegt trouwens ook nog niet veel woordjes dus. Wel steeds meer klanken. Zo wijst ie naar vanalles de hele dag en roept dan "da!" en een paar dagen later werd dat opeens "ka!" Als ie zielig is begint ie nu wel "mama" te misbruiken En m'n zus hoort in al zijn gebrabbel gewoon wat ze wil horen Maar wat je zegt, het komt vanzelf wel
©Dumbo
  woensdag 14 december 2005 @ 10:34:27 #101
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_33066336
Ik heb slome kinderen dus daar komt dat gemiddelde vandaan dames .
Baby zegt Mama, en Ha! als je binnenkomt. En dat was het.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  † In Memoriam † woensdag 14 december 2005 @ 10:36:23 #102
81992 Githa
pi_33066376
Afleiden ...jah, als ik hem een speeltje van hemzelf aanbied wordt dat grof uit mijn handen geslagen Negeren heeft hier nog het beste effect, al is hij wel een echte volhouder.

Het zal ook allemaal wel een fase zijn, maar tjonge jonge, wat kunnen ze al driftkikkeren op deze leeftijd
Als ik erover nadenk zo gek niet natuurlijk, ik loop de hele dag "nee, Jordy" te roepen. Dat moet frustrerend zijn.

Maar 2 sec. later komt hij "aaaah mama' en krijg ik een dikke vette kwijl zoen en dan ben je toch alles wel weer vergeten he zouden ze dat bewerken noemen
pi_33066538
Anna heeft de laatste dagen ook af en toe wat mopperbuien. maar ik vind meestal dat ze alle recht heeft om even wat aandacht op te eisen omdat ze zich al zovaak alleen moet vermaken (en dat meestal ook heel goed doet) dus reageer ik er juist wel op. het risico is natuurlijk dat ze dan leert dat ze alleen aandacht krijgt door vervelend te doen, maar ik probeer dat te voorkomen door haar regelmatig ook 'zomaar' even op schoot te nemen en iets gezelligs te doen. lukt echter lang niet altijd met een ook vrij aanwezige Piet erbij. nou ja, ik vind negeren in ieder geval ook niet per definitie 'goed', een kind mag best merken dat hij invloed op je kan uitoefenen. natuurlijk wil je niet alleen negatief gedrag belonen, maar even aandacht voor 'of er iets is' kan denk ik echt geen kwaad. maar nogmaals, ik heb tot nu toe weinig klagen over Anna hoor, meestal hebben we er 'geen kind aan'.
  † In Memoriam † woensdag 14 december 2005 @ 11:02:04 #104
81992 Githa
pi_33066996
Dat is ook zo Bix, maar het gedrag dat Jordy nu laat zien gaat ver over die grens, mijn grens.
In eerste instantie is dat ook wat ik doe, ik bied hem een eigen speeltje aan, probeer hem af te leiden, maar daar moet hij niks van weten. Hij is dan erg gefocused op dat ene ding dat hij niet mag. Hij denkt dat hij het voor elkaar krijgt door zich zo te gedragen en dat wil ik dus niet laten gebeuren en negeer hem dan.

Maar hier gaat het niet meer over wat gemopper of gehuil hoor.
  woensdag 14 december 2005 @ 11:13:14 #105
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33067215
Het ligt ook aan de situatie idd. Als ie gewoon moe is en daardoor wat huilerig vind ik het een ander verhaal dan wanneer hij iets probeert te pakken wat ie gewoon niet mag hebben en een driftbui krijgt en zich naar achteren probeert te gooien en het op een schreeuwen zet. En dan is het ook niet gewoon huilen of verdrietig zijn, het is echt boos zijn.
En met negeren bedoel ik dan dus ook niet dat ik hem de rug toekeer en geen aandacht meer geef Maar puur dat gedrag negeren, ik ga hem dan niet oppakken om hem te troosten ofzow en al helemaal niet belonen met dat voorwerp wat ie wilde hebben. Blijf wel tegen hem aanpraten op rustige toon "Nee dat mag niet, dat is niet voor babietjes, dat is gevaarlijk"etc. Begrijpt ie nu misschien nog niet veel van maar dat komt vanzelf natuurlijk, en daarnaast hoop ik dan dat ie misschien kalm wordt van mijn kalme stem.
©Dumbo
pi_33067551
als anna ondanks een paar keer waarschuwen/wegzetten/iets anders aanbieden ergens steeds weer naartoe blijft gaan gaat ze in de box. (vindt ze dan meestal ook wel prima eigenlijk).
  woensdag 14 december 2005 @ 11:29:55 #107
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33067644
Wij hebben geen box meer, maar ik zet hem dan gewoon tussen zijn speelgoed Uitiendelijk blijft ie er meestal wel bij zitten

Maar als ik jou zo hoor bix, denk ik niet dat Anna al zo'n driftbui heeft gehad waar Githa en ik het over hebben
Want dan is het bij de eerste 'nee' dus al gillen, krijsen, achterovergooien, etc Dan kun je gewoon niks meer met hem behalve hem laten uitrazen zo ongeveer
©Dumbo
pi_33067721
komt vast nog wel, 't is een erg pittig dametje. ik bereid me op het ergste voor.
  woensdag 14 december 2005 @ 11:36:41 #109
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33067805
Ik wens je alvast veel sterkte

Noah is weer ziekies trouwens Gisteravond 38,1 vanochtend 38,4 nu slaapt ie ook maar een uurtje terwijl ik hem normaal altijd wakker moet maken als ie naar het kdv moet. Het is nu te laat om m'n moeder te vragen om op te passen en m'n werk kan ik al helemaal niet niet afbellen
Hopelijk issie fit genoeg om het een paar uurtjes daar uit te houden, dan haal ik hem desnoods meteen op als ik klaar ben met werken.
Zolang ie geen koorts heeft mag ie er gewoon heen trouwens, maar hij is wel een beetje hangerig vandaag en dan vind ik het toch een beetje sneu...
©Dumbo
  woensdag 14 december 2005 @ 11:44:20 #110
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33068006
oeh Micha heeft vrij kunnen krijgen!
©Dumbo
  woensdag 14 december 2005 @ 12:17:04 #111
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_33068762
Dat is mooi Tex. beterschap met Noah

Hier gaat het goed en snel, enorm snel.

Gisteren heeft Demi haar eerste kruippoging gedaan en die ging best goed, ze kwam vooruit en was zelf enorm trots.
Ze kan zonder hulp ergens tegenaan staan, zitten, op handen en voeten staan en op knietjes en dan wiebelen met die pamperbillen.
Ook zegt ze mama,papa, ja en nee.
Vooral dat Ja en Nee komt er op leuke momenten uit.

Gekke papa heb je he? Ja.

Het is geweldig om al die ontwikkelingen te zien.

Haar tandjes willen maar niet doorkomen, ze heeft er flink last van en ik zie ze zitten maar ze willen niet helaas, arm ding slaapt er slecht van helaas.

Ze eet nu ook brood en vaak avondeten met ons mee, gaat allemaal perfect, ze is nu 7 maanden en ik heb af en toe het idee dat ze mij voorbij gaat.
Eigenlijk ben ik nog niet helemaal toe aan het vangen van een kruipend grut maar wil nog genieten van een kleinhummeltje in mijn armen die stil licht, maar die tijden zijn voorbij.
Nu alleen nog maar knuffelen bij de laatste fles en daar geniet ik dan ook intens van.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_33068934
Tex: Noah's coupe is echt leuk! Hij lijkt inderdaad een stuk groter zo. En die ogen: wow!

Yoram ziek, en Chiara dus misschien ook? Sterkte!

Githa: Anna die Piet zegt, wat leuk. Piet zeker ook helemaal trots of niet?

En Jordy met z'n dikke kwijlzoenen om z'n driftige gedrag goed te maken. Dan zou ik het ook zo weer vergeten zijn hoor!

Renzell: ik ga zo ook nog even reageren in het moeders topic maar heel veel sterkte met je niet-slapende Juliusje

Snake: oh wat gaat het hard met Demi! Wel jammer he, dat het zo hard gaat? De knuffelmomentjes vind ik hier ook geweldig!

Hier is tand nummer 4 door. Ook onderin. Straks heeft hij dus een rijtje met 4 tandjes onderin en boven nog niks Gelukkig heeft hij er weinig last van nu. Alleen dat gekwijl....
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_33069022
Herkenbaar, Snakelady... bij Noa had ik ook met 7 maanden (toen ze begon te kruipen) ineens iets van... he, waar is dat kleine baby'tje gebleven??? Da's wel een beetje schrikken dan. Het is heel leuk, maar aan de andere kant wil je dat ze nog even baby blijven.
Noa geef ik ook nog een fles 's avonds en daar geniet ik ook onwijs van!!

Nog iets...
Ik heb trouwens gisteren aardig lang geshopt met de twee kleine meiden... ging eigenlijk uitzonderlijk goed! Krijg wel veel bekijks, dat vond ik erg vervelend. Mensen vinden het raar dat ik twee kleintjes zo kort op elkaar heb... er was zelfs een vrouw die reageerde van 'Och meid toch, twee zo kort op elkaar' alsof ze medelijden met me had! Ik heb gelijk gezegd dat dat helemaal niet hoefde, medelijden hebben, want we genieten er onwijs van! (en dat is echt waar, ik vind het niet eens uitzonderlijk zwaar ofzo...)
Toch vind ik het gewoon raar dat mensen zo reageren. Het gebeurt best wel vaak dat er maar een jaar leeftijdsverschil tussen twee kids zit... ik ken in ieder geval genoeg mensen waarbij dat zo is. Ik ga ook maar niet meer zeggen dat het maar elf maanden is, ik zeg gewoon dat Noa een jaar is en Emma een maand, dan kunnen ze zelf rekenen... (en de term 'een jaar oud' is ook heel breed...dat kun je ongeveer een jaar lang zeggen) want 11 maanden - daarvan schrikken de meesten nogal.

Ik zal er wel eigenlijk gewoon niets van aan moeten trekken, maar toch, je hebt het idee dat het afgekeurd wordt (en dat door wildvreemde mensen, wat hebben die ermee te maken) en dat is toch vreemd...

zo, klaagzang ten einde (sorry )

Voor de rest was het shoppen leuk! Heb zelfs nog ergens wat zitten eten, Noa koekje en drinken gegeven, daarna en ondertussen Emma de fles met afgekolfde moedermelk (toch wat makkelijker dan de borst, je hebt toch sneller een hand vrij, zeker in het openbaar!) ...
(oh ja, toen kreeg ik de opmerking van een oude man dat ik toch borstvoeding kon geven want ik had twee borsten ... (één voor Noa en één voor Emma ofzo??? vreemd dorpje hier...)

[ Bericht 3% gewijzigd door Suzanna op 14-12-2005 15:07:20 ]
pi_33069057
ehh Noa IS toch ook een jaar?
  woensdag 14 december 2005 @ 12:31:32 #115
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_33069063
Wauw, snakelady, kan Demi al praten??? En staan??? Dan dat op 7 maanden.
Is dat niet ernorm rap!
Wel knap natuurlijk!!!
pi_33069077
demi is inderdaad een hele vlotte tante zeg!
  woensdag 14 december 2005 @ 12:32:25 #117
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_33069092
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:31 schreef Libel het volgende:
Wauw, snakelady, kan Demi al praten??? En staan??? En dat op 7 maanden.
Is dat niet ernorm rap!
Wel knap natuurlijk!!!
  woensdag 14 december 2005 @ 12:39:21 #118
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_33069227
zo hallo, vergeef me als iets raars staat of zo, zit achter een laptop, hebben we sinds gisteren. hoeven we geen 2 verdiepingen meer omhoog om ff te pc-en.

als maxim eens een keertje drammerig is of iets negeer ik hem in het begin, soms werkt dat en gaat hij lekker weer spelen. als t niet werkt leid ik hem af, en dat werkt wel ik buig het om naar iets positiefs jaja heb teveel the nanny gekeken
  woensdag 14 december 2005 @ 12:40:15 #119
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_33069241
idd Suzanne, zo voelt het echt.en over die opmerkingen, lekker laten gaan, slaat natuurlijk nergesn op.

Demi is iidd vrij vlot.
staan deed ze overigens met 5 maanden al.

Hier was ze net 5 maanden.

Deze is eergisteren gemaakt, ze kijkt alleen een beetje vreemd hier.

Het klinkt leuk maar is het niet altijd, hoewel ik natuurlijk al enorm blij ben dat ze het zo goed doet gaat het af en toe toch iets te snel naar mijn mening, heb ook de neiging om haar te remmen.
Maar ja, zal ze wel van haar vader hebben, die liep al met 10 maanden.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 14 december 2005 @ 12:40:33 #120
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33069246
Denk dat Suzanna bedoelt dat er 11 maanden tussen Noa en Emma zit Maar dat ze zegt dat er een jaar tussen zit, etc.
©Dumbo
pi_33069295
Myrthe zegt nog niets Soms roept ze iets waarvan ik denk dat het een woord is Ze zegt heel vaak 'tie' en dan wijst ze ergens naar, alsof ze 'die' zegt. En bij 'Klap eens in je handjes Blij blij blij' doet ze 'dai dai dai' bij Blij blij blij. Gisteren riep ze 'Poe' toen de poes langsliep dus dat zou ook een woordje kunnen zijn geweest. Maar totdat ze duidelijk MAMA heeft gezegd ben ik doof voor andere woordjes
pi_33069420
Hier ook driftbuien af en toe, en dan gooit ze zich ook achterover. Maar ze is nog wel makkelijk af te leiden. Ze mag ook wel heel veel van mij, alleen als het gevaarlijk is of kapot kan gaan niet natuurlijk, maar als ze iets wil onderzoeken dan mag dat meestal wel. En als ik echt NEE zeg dan luisterd ze (tot mijn grote verrassing !) erg goed.
pi_33071166
Anna wat een knappe meid ben jij zeg, leuk om te lezen dat ze zo goed gaat!

En Demi, wat ben jij vlot!

Hier ook zo'n vlotte, hij kruipt al en trekt zich op om te gaan staan, en vervolgens om te vallen. Praten doet hij nog niet, of misschien alleen af en toe haaaai Wel was er een paar weken geleden een periode dat hij veel mama zei, maar dat was dus niet om mij te roepen, gewoon toeval eigenlijk, want ik heb al geen tijden geen mama meer gehoord.
Maar goed, ik ben net terug van de huisarts, ik ben maar even langs gegaan met ons suffe musje, hij hield niets binnen, al 24 uur niet. Hij plaste ook al niet meer, dus ik was niet meer zo gerust.
Maar het lijkt een beetje op te klaren nu, zijn voeding van 10 uur is wel binnen gebleven en uitgerekend bij de huisarts die even zijn luier ging checken moest Yoram een paar druppetjes plassen Dus hopelijk gaat het vanaf nu alleen weer beter met hem. Ik vind het echt zielig hoor, zieke babies, dat is voor mij ook nieuw. Chiara was voor het eerst ziek toen ze anderhalf was.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_33071167
Hmmm...het enige waar ik Tomas op heb kunnen betrappen tot nu toe is 'aaituuuh' en 'appe' (eten en happen) maar ik tel ze ook nog niet mee als echte woordjes hoor

Suzanna: ik kan me voorstellen dat je die opmerkingen erg vervelend vindt. Waar bemoeien mensen zich mee? Wel lekker dat het shoppen gisteren verder goed ging!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_33071511
Ja Suuz, die reacties lijken me ook vervelend, maar de mens is nieuwsgierig en helaas zijn sommigen onbeleefd. Maar die reacties en blikken zullen blijven vrees ik, je moet er denk ik aan wennen (sorry) Ik geloof dat ik zelf iets zou zeggen als "er zit iets meer dan een half jaar tussen" dan snappen ze er helemaal niets meer van. En over een poos gaan ze je vragen of het een tweeling is en dan blijven ze ook lang kijken naar je kindertjes, omdat de een toch wat verder is dan de ander.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_33072801
quote:
Op woensdag 14 december 2005 12:40 schreef texelonia het volgende:
Denk dat Suzanna bedoelt dat er 11 maanden tussen Noa en Emma zit Maar dat ze zegt dat er een jaar tussen zit, etc.
Klopt... 11 maanden verschil komt namelijk bijna nooit voor, en dan slaan mensen bijna achterover van de schrik zegmaar...

(Noa is wel een jaar, maar Emma is alweer een maand oud...ze schelen iets meer dan 11 maanden dus).

[ Bericht 1% gewijzigd door Suzanna op 14-12-2005 15:08:58 ]
pi_33072921
quote:
Op woensdag 14 december 2005 14:11 schreef melonovy het volgende:
Ja Suuz, die reacties lijken me ook vervelend, maar de mens is nieuwsgierig en helaas zijn sommigen onbeleefd. Maar die reacties en blikken zullen blijven vrees ik, je moet er denk ik aan wennen (sorry) Ik geloof dat ik zelf iets zou zeggen als "er zit iets meer dan een half jaar tussen" dan snappen ze er helemaal niets meer van. En over een poos gaan ze je vragen of het een tweeling is en dan blijven ze ook lang kijken naar je kindertjes, omdat de een toch wat verder is dan de ander.
Geloof het of niet, ik heb al twee keer te horen gekregen: 'Oh leuk, een tweeling!' ... En dan keken ze toch wel heel raar toen ze zagen dat Emma nogal een stukje kleiner was... 'Oh, toch niet...'

(komt overigens denk ik door de tweelingwagen... )

pi_33073027
Randa interessante link!

Vannacht ging het best goed. Zal de venkelthee en venkelwater dan toch helpen?
De kraamhulp denkt dat ze spruw heeft. Dat is toch een schimmelinfectie?

De tip op de buik leggen over mijn arm heeeft ook geholpen! En wehebben eenbabybag. Kan het ook proberen.

ik ga iig met een lacatatiedeskundige praten. Want Kim drinkt nog steeds erg gulzig en spuugt ook nog steeds. Ik heb al een par dagen pijn aan mijn rechterborst. Hopelijk is het niks.
pi_33073057
oeps foutje
pi_33073093
Goed idee Ingrid! Een lactatiekundige kan je vast wel helpen!
pi_33073173
quote:
Op woensdag 14 december 2005 15:09 schreef Suzanna het volgende:
Goed idee Ingrid! Een lactatiekundige kan je vast wel helpen!
Likt me sowieso een fijn idee om er met een deskundige over te praten.
pi_33073192
kan ook met de spruw te maken hebben ingrid, als kim dat tenminste echt heeft. zo snel mogelijk iets voor halen lijkt me! anders is het misschien een (beginnende) borstontsteking? warm douchen, harde plek veel masseren, en vooral kim veel aan de pijnlijke borst aanleggen, liefst met de kin in de richting van de pijnlijke plek (dan is de kans het grootst dat ze de verstopte melkkliertjes leegdrinkt). en hou je temperatuur een beetje in de gaten, als je koorts krijgt echt even naar de huisarts!

aah suzanne, zoo bedoelde je 't inderdaad natuurlijk. nah joh, niks van aantrekken he, van wat anderen zeggen. en wat een mooie wagen, ziet er super uit zo samen he.
pi_33073251
Ingrid, je onderschrift loopt achter
pi_33073268
Hier hyebben ze op het consultatieburo inloopspreekuren en eentje speciaal voor vragen omtrent de borstvoeding, hebben ze zoiets niet bij jou?
pi_33073329
Ik trek me er niet heel veel van aan...maar vond het wel heel vreemd. En aan de andere kant ook weer niet... ik kan het me van hun misschien nog wel voorstellen dat ze zich afvragen hoe dat zit. Vind alleen ook weer dat ze er niets mee te maken hebben... en als het puur belangstelling is vind ik het niet erg, het kwam alleen heel bemoeierig over, alsof ik het erg zou moeten vinden dat ik er twee zo kort op elkaar heb (terwijl ik het onwijs leuk vind, het is wel even zwaar maar zelfs nu vind ik het al leuk! dan later toch zeker?).

Nou ja, genoeg gezeurd ...
pi_33073384
je vergeet misschien: jij hebt je eigen portie schrik hierover al een hele tijd geleden gehad en verwerkt, zij moeten 't daar op de stoep in een keer behappen.
pi_33075751
Ze betrekken het idd op zichzelf denk ik... zo van: 'wat als ik twee kinderen zo dicht op elkaar zou hebben, wat een drukte' ofzo... maar goed, het zijn niet hun kinderen dus hoeven ze het alleen maar leuk te vinden vind ik ...
pi_33076534
quote:
Op woensdag 14 december 2005 15:17 schreef FoN het volgende:
Hier hyebben ze op het consultatieburo inloopspreekuren en eentje speciaal voor vragen omtrent de borstvoeding, hebben ze zoiets niet bij jou?
Ik heb geen idee. Vast wel. Ik weet wel dat je op bepaalde dagen kunt laten wegen.Als het goed is, komt vrijdag iemand langs om alles uit te leggen over het consultatiebureau.

Ik kan een electrische kolf lenen vaneen vriendin! Ze heeft hem amper gebruikt en dacht meteen aan mij. Lijkt me erg handig. Mijn linkerborst wil niet goed gekolft worden, mijn rechter juist wel. Best maf!
pi_33076721
Kolven gata vaak ook makkelijker als je kindje in de buurt is (Bij mij gata het het lekkerste als ie huilt )
Of misschien links proberen terwijl ze rechts drinkt?
pi_33077025
quote:
Op woensdag 14 december 2005 17:44 schreef FoN het volgende:
Kolven gata vaak ook makkelijker als je kindje in de buurt is (Bij mij gata het het lekkerste als ie huilt )
Of misschien links proberen terwijl ze rechts drinkt?
Dat is met een electrische kolf denk ik wel makkelijker. Ga ik proberen. Enne profiel is aangepast!
  woensdag 14 december 2005 @ 18:15:11 #141
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33077458
Pfff, Noah heeft al een tijdje een vaag "eetprobleem" en ik weet zo onderhand niet meer wat ik ermee aan moet. Eten op zich is geen probleem, hij eet bijna altijd goed en lust ook zowat alles. Maar tegenwoordig gebeurt het regelmatig dat ie zich verslikt (of dat ie moet hoesten) en dan komt alles er weer uit. Ik weet dat baby's zo'n reflex hebben dat ze dan spugen, maar het gebeurt hier dus best vaak. Wel een paar keer per week en soms zelfs een paar keer per dag! En ik snap dus niet waarom opeens. Want toen het begon at ie al tijden zonder problemen brood en eten met stukjes enzow. En nu ineens... En hij hoeft zich maar in één stukje te verslikken en dan komt de hele maaltijd er weer uit.
Heb het er al met de arts van het cb over gehad maar die kon er weinig zinnigs over zeggen.
Geen idee dus wat ik hier nu mee moet. Moet ik hem nou weer gepureerd eten gaan geven? Of gewoon zo doorgaan en hopen dat ie er uiteindelijk wel weer aan went? Of moet ik er überhaupt wel iets mee? Want het is dan ook weer niet zó vaak dat ie écht te weinig binnen krijgt, en hij was de laatste keer ook gewoon goed gegroeid enzow. Maar behalve dat ik het zo zielig voor hem vind, vind ik het ook wel een beetje moeilijk worden om mee om te gaan eigenlijk
©Dumbo
pi_33079990
Is het rustig genoeg tijdens het eten, is hij misschien snel afgeleid?
Misschien zijn het nieuwe tandjes, door zijn ziekigheid of gewoon uit zijn doen (suffig, groeistuip, dromerig) waardoor hij zich meer verslikt. MIsschien zijn zijn ogen hongeriger dan zijn buikje en valt het verkeerd (griep).
Ik denk dat je gewoon rustig verder moet gaan met het aanbieden van zijn prakje, ik zou niet gepureerd eten aanbieden als hij een prakje ook eet.
Het zal wel weer vlot overgaan hoor. Sterkte.
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 14 december 2005 @ 20:08:19 #143
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33080230
Nou ja het speelt nu dus al een paar maanden...
Voor zover mij is opgevallen is er niks anders dan ervoor. Toen ie eenmaal aan stukjes enzow gewend was heeft ie het zonder problemen gegeten en aan brood heeft ie zels bijna niet hoeven wennen, dat ging zo'n beetje meteen goed. Als ik hem zelf brood laat eten propt ie gerust zn hele mond vol dus dat doen we niet meer. Stukje voor stukje, etc. Snel afgeleid zou kunnen. Meestal staat de tv aan omdat ie dan wat rustiger is enzow. Maar dat is misschien wel weer wat afleidender. Maar goed, dat was eerst ook zo, dus waarom dat dan opeens een probleem zou zijn...
©Dumbo
pi_33081156
Ik zou even langs de dokter gaan Texelonia, om in ieder geval uit te sluiten dat er iets medisch aan de hand is. Zou het een manier van aandacht vragen kunnen zijn, of heb je de indruk dat hij het zelf ook erg vervelend vind ?
  woensdag 14 december 2005 @ 20:36:09 #145
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33081388
Kan me niet voorstellen dat het aandacht vragen is. Het is zó zielig! Vaak zit het ook nog niet lang genoeg in zn maag om verdund te zijn enzow, dus is het zo'n dikke brij waar ie half in lijkt te stikken

Ik wil sowieso even met hem naar de dokter omdat ie nu dus weer voor de zoveelste keer "ziek" is.
©Dumbo
pi_33081497
Het speelt dus wel al langer. Stukje voor stukje is idd al slim. Ik zou dan toch eens proberen om hem met zijn aandacht bij het eten te houden, geen prikkels erom heen, dus TV uit, geen radio aan, geen speelgoed erbij, maar gezellig samen eten, rustig en ongedwongen. Misschien dat hij zich dan beter kan concentreren op de maaltijd. Ik hoop het voor je!
Misschien dat anderen nog tips hebben.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_33081509
Nee, dan is dat het niet. Maar je hoort wel eens van kindjes die hun adem inhouden als manier om aandacht te krijgen dus dan zou spugen ook kunnen, toch ? Ik zou het toch even na laten kijken hoor, het klinkt toch niet goed, ook al groeit ie goed, een keertje spugen is niet erg maar al een paar maanden en dan zo vaak, dat kan toch niet goed zijn.
  Jubileum moderator woensdag 14 december 2005 @ 20:51:24 #148
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_33082108
quote:
Op woensdag 14 december 2005 15:03 schreef Suzanna het volgende:

Geloof het of niet, ik heb al twee keer te horen gekregen: 'Oh leuk, een tweeling!' ... En dan keken ze toch wel heel raar toen ze zagen dat Emma nogal een stukje kleiner was... 'Oh, toch niet...'

(komt overigens denk ik door de tweelingwagen... )
Wat een lieve foto!! Ik krijg die opmerking ook nog dagelijks Suzanne ondanks dat mijn kinderen ruim 2 jaar in leeftijd verschillen. Soms zelfs als ik daar tegenin ga krijg ik te horen dat het wel een tweeling is!, alsof ik ze niet zelf gebaard heb.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_33094490
pfffff Amber wilde dus gister weer niet slapen. Ze heeft overdag misschien 1 a 2 uur geslapen en gisteravond was het weer feest... NOT

Zijn om 21.00 uur in de auto gestapt, ze viel na een kwartier in slaap en werd vanmorgen om 6.45 uur pas wakker.. hoe bedoel je oververmoeid..

We hebben haar voeding verhoogd naar 165 cc.

Morgen haar 1e prikje... en ik hoop dat ze wat slaaptips hebben bij het cb want ze slaapt zo slecht overdag.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_33094535
ze heeft toch niet de hele nacht in de auto gelegen hoop ik?
maar vervelend zeg vicky. bakeren jullie haar eigenlijk nog in?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')