Immigranten zijn nieuwe burgers dus dat je die wilt onderwijzen in de normen, waarden en gewoonten van hun nieuwe land, is niet zo gek. Gekker vind ik dat autochtonen alle tijd en alle kansen hebben gehad om iets van hun leven te maken. Kennelijk hebben ze die kansen niet aangegrepen en het houdt een keer op. Je kan niet blijven wijzen naar de overheid. Je hebt ook een eigen verantwoordelijkheid om iets van je leven te maken.quote:Waarom vonden wij dat wij (de politiek) al onze energie en middelen moesten richten op het integreren van immigranten, maar deze groep steenhard lieten vallen?
Ik ben bang dat je gelijk hebt.quote:Op zondag 11 december 2005 19:19 schreef MouseOver het volgende:
Ik denk dat ze dachten dat ze aan de allochtonen meer eer zouden kunnen behalen en de kansarme autochtonen in gedachten al afgeschreven hadden.
Volgens mij wijst hij naar de overheid..quote:Op maandag 12 december 2005 15:17 schreef Vhiper het volgende:
Nu is het ook al de schuld van de kansarme migrant dat we hier kansarme autochtonen hebben?![]()
Je gebruikt migratie wel erg makkelijk als zondebok he?![]()
Even makkelijk...quote:Op maandag 12 december 2005 16:07 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Volgens mij wijst hij naar de overheid..
Dit soort proleten kwamen dan ook volop uit bij Pim Fortuijn, die net deed of hij ze wel serieus nam. Dat was een van de redenen dat hij voor racist werd uitgemaakt: een flink deel van zijn aanhang vond dat 'al die kankerturken op moesten pleuren'. Fortuijn vond dat het immigratiebeleid wel wat strenger mocht, en immigranten beter moest integreren. Tja, dat komt in ieder geval meer in de buurt dan de standpunten van GroenLinks hè?quote:Ik snap donders goed waarom politici van "de oude correcte politiek" deze groep laagopgeleide autochtone kiezers totaal niet serieus namen en nog steeds nemen.
Deze mensen buiten wij niet uit, deze buiten ons uit, dat is het grootste probleem. Als ze crimineel zijn vallen ze elkaar natuurlijk ook lastig, maar midden en hoge inkomens hebben er evenzeer last van.quote:Op maandag 12 december 2005 16:54 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dit soort proleten kwamen dan ook volop uit bij Pim Fortuijn, die net deed of hij ze wel serieus nam. Dat was een van de redenen dat hij voor racist werd uitgemaakt: een flink deel van zijn aanhang vond dat 'al die kankerturken op moesten pleuren'. Fortuijn vond dat het immigratiebeleid wel wat strenger mocht, en immigranten beter moest integreren. Tja, dat komt in ieder geval meer in de buurt dan de standpunten van GroenLinks hè?
Deze mensen zijn te dom om enig begrip voor op te brengen, en dienen eigenlijk zoveel mogelijk uitgebeuit te worden, aangezien ze er toch al per definitie van overtuigd zijn dat dat gebeurt, maar er niets aan kunnen doen.
Ja, ik weet het, ik bedoelde wat we zouden moeten doen.quote:Op maandag 12 december 2005 17:14 schreef pberends het volgende:
[..]
Deze mensen buiten wij niet uit, deze buiten ons uit, dat is het grootste probleem. Als ze crimineel zijn vallen ze elkaar natuurlijk ook lastig, maar midden en hoge inkomens hebben er evenzeer last van.
Een gerechtvaardigde vraag aangezien we meer gemeen hebben met autochtone paupers, ons meer verwant voelen met ze, en daarom ook enigszins meer solidair met ze moeten zijn dan met import-sloebers.quote:Op zondag 11 december 2005 18:50 schreef pberends het volgende:
Helemaal mee eens, maar het is niet zo verwonderlijk dat mensen die eigen verantwoordelijkheid niet meer nemen als je je als overheid werkelijk OVERAL mee bemoeit en de bevolking hiervoor GEDWONGEN de helft van zijn salaris laat inleveren. De overheid roept de rampspoed over zichzelf af en roept vervolgens weer dat ze NOG meer geld nodig hebben om die rampspoed op te lossen. Een kind kan zien dat dit wel heel erg mis moet gaan uiteindelijk.quote:Op zondag 11 december 2005 19:16 schreef rayteon het volgende:
Immigranten zijn nieuwe burgers dus dat je die wilt onderwijzen in de normen, waarden en gewoonten van hun nieuwe land, is niet zo gek. Gekker vind ik dat autochtonen alle tijd en alle kansen hebben gehad om iets van hun leven te maken. Kennelijk hebben ze die kansen niet aangegrepen en het houdt een keer op. Je kan niet blijven wijzen naar de overheid. Je hebt ook een eigen verantwoordelijkheid om iets van je leven te maken.
Absoluut waar, maar aan de andere kant is het wel het volk wat roept om dingen die de overheid allemaal moet doen. Het is menseigen om invloed op andermans leven uit te willen oefenen.quote:Op dinsdag 13 december 2005 09:36 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar het is niet zo verwonderlijk dat mensen die eigen verantwoordelijkheid niet meer nemen als je je als overheid werkelijk OVERAL mee bemoeit en de bevolking hiervoor GEDWONGEN de helft van zijn salaris laat inleveren. De overheid roept de rampspoed over zichzelf af en roept vervolgens weer dat ze NOG meer geld nodig hebben om die rampspoed op te lossen. Een kind kan zien dat dit wel heel erg mis moet gaan uiteindelijk.
Het is mij niet eigen, integendeel zelfs, en ik vind het belachelijk dat ik gedwongen word om mee te betalen aan een systeem dat wél zonodig andermans leven meent te moeten beinvloeden.quote:Op dinsdag 13 december 2005 11:53 schreef rayteon het volgende:
Absoluut waar, maar aan de andere kant is het wel het volk wat roept om dingen die de overheid allemaal moet doen. Het is menseigen om invloed op andermans leven uit te willen oefenen.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |